A Dacia tudásbázis
Logan törésteszt
Hivatalos Euro NCAP ütközési teszt
- 2006 március 03 péntek
szerzõ: Indy Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Vegyes
Hozzászólás: 0

Bár a hivatalos teszt már több hónapja elkészült, sõt, korábban volt egy nem hivatalos törésteszt is a német Autobild jóvoltából, mi is közzétesszük a részletes Euro NCAP változat magyar fordítását. A német elõzetes törésteszt szinte ugyanazokkal az eredményekkel zárult mint a hivatalos euro-teszt, azaz 3 csillaggal. Nézzük a részleteket, kezdve a pontozással.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhetõ el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhetõ maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél. A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhetõ összpontszámnak, vagyis a 36-nak.

A Logan a három csillagot az összeszedett 19 ponttal érdemelte ki. A frontális ütközésre 8 pontot kapott a lehetséges 16-ból, míg az oldalütközésre 11-et a 18-ból. A gyalogosvédelemre kapott 5 pont (14%-a a maximumnak) gyenge eredménynek számít, ellenben a gyermekvédelme az autónak kielégítõ a szerzett 31 (61%-a a lehetséges maximumnak) ponttal.

A Logan karosszériája masszívnak bizonyult az ütközés során. Az egyfázisú légzsákok jól működtek, azonban az utasülésen ülõ felnõtt bábu mellkasára a frontális ütközéskor nagy nyomás nehezedett. A vezetõ oldalán a műszerfal, a kormányoszlop a térdet, a befelé mozduló pedálok pedig a lábfejet veszélyeztették. Hasonlóan nagy ütést kapott a vezetõ is a mellkasára az oldalütközés során. A gyermekek védelme jónak mondható oldalütközéskor, azonban a frontális ütközés során a 18 "hónapos" nyakánál, a 3 "éves" gyermek mellkasánál mértek nagy nyomást. A teszt során Römer BabySafe Plus, illetve Duo Plus gyereküléseket használtak. A gyalogosvédelme a Logannak rossz, a motorháztetõnek csupán a felsõ része (ahova a felnõtt gyalogos feje csapódot) tartalmaz lágy részeket, a többi helyen veszélyesen kemény. Tekintettel a korlátozott költségvetésre, valamint arra, hogy az autó gyakorlatilag már 2000 óta "kész" volt, az eredményeket nem tekintjük nagyon rossznak. Reméljük, soha senkinek nem kell megtapasztalnia az utaskabin védelmét!


A vezetõ frontális ütközéskor


Gyerekülés


Alvázszám, amelytõl kezdve érvényes az értékelés: UU1LSDAAH34005417


Kapcsolódó linkek:

Autobild Logan ütközési teszt - Galéria
Euro NCAP ütközési teszt
Éles Logan törésteszt
Éles Logan törésteszt II.
Totalcar magyarázó

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!