A Dacia tudásbázis
A Dacia és a Duster jövője
Online csevegés Vincent Carréval
- 2010 március 09 kedd
szerzõ: Indy Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Vegyes
Hozzászólás: 12
 10.0 - 3 szavazat -

A Dacia márka sorsát nyomonkövetők (és szeretők) most szinte kivétel nélkül lázban égnek, hiszen minden eddiginél nagyobb érdeklődés övezi a Dacia új modelljét, a Dustert. Még javában tart az autószalon Genfben, ahol a Dacia hatalmas, közel 800 nm-es területet bérelt, amelynek középpontjában az új terepjáró áll. A Dusterről már nagyon sokat tudunk, de közel sem mindent.



Ezért megragadtuk az alkalmat március 5-én hogy csatlakozzunk ahhoz az online sajtótájékoztatóhoz, amelyen Vincent Carré, a Dacia marketingigazgatója válaszolt azon szerencséseknek, akiknek kérdését a moderátorok válaszra méltatták. Mi szerencsések voltunk, több kérdésünkre is választ kaptunk. Az alábbiakban ezekből szemezgetek.

Kérdés: Lesz 7 személyes verziója a Dusternek?
Válasz: Jelenleg nem tervezzük ilyen változat piacra dobását, de nem is zárkózunk el előle.

Kérdés: Tervezik, hogy a Duster vásárlóknak vezetéstechnikai képzést tartanak?
Válasz: Ameddig erre nincs igény a vásárlók részéről, addig nem.

Kérdés: Milyen NCAP töréstesztben bíznak?
Válasz: Eddig az NCAP még nem végezte el a Duster töréstesztjét (jelenleg nincs is az NCAP programjában hogy a közeljövőben összetörik az új Daciát - ez a pillanatnyi hivatalos NCAP közlemény, Indy). Természetesen mi elvégeztük a sajátunkat, amelynek eredményével elégedettek vagyunk.

Kérdés: Lesz hibrid Duster?
Válasz: Nem, hibrid verzió nincs napirenden, ez a technológia túl drága és az ügyfeleink nem akarnak felárat fizetni érte. Egy nap, ha megfelelő áron tudjuk már felszerelni az autóinkat hibrid vagy elektromos meghajtással, nagyon szeretnénk hogy a Dacia is részesülhessen belőle!

Kérdés: Miért nem lehet összkerékhajtással megvásárolni a gyengébbik, 86 lóerős dízel Dustert?
Válasz: Ez az opció hamarosan választható lesz, még ebben az évben.

Kérdés: Lesznek erősebb motorok is a Dusterhez, pl. a 2.0 dCi vagy 2.0 16v?
Válasz: A Dacia vásárlói az árra fókuszálnak. Ezért azt gondoljuk, hogy a jelenlegi motorválaszték kielégítő! A Duster egy könnyű építésű autó, ezért nincs szükség erősebb motorokra.

Kérdés: Az autó karbantartása összhangban áll majd az árával?
Válasz: Mint ahogy a többi Dacia, a Duster is egyszerű dizájnal rendelkezik. Ugyanolyan karbantartási feltételekkel rendelkezik mint a többi modellünk. Amire itt is fókuszáltunk az a megbízhatóság.

Kérdés: Lesz gázos és bioetanol meghajtású Duster?
Válasz: Igen, mindkettő variánst év végén fogjuk piacra dobni.

Kérdés: Számításba vették hogy a Duster vásárlókat vehet a Koleostól?
Válasz: A Duster a konszern belépő SUV-ja. Más vásárlók fogják választani mint a Koleost, a Qashqait, vagy a 3008-at. Ezek 20.000-től 40.000 euróig vannak beárazva. Igaz hogy a Duster kevesebb technológiát kínál mint a drágább versenytársak, de kevesebbe is kerül.

Kérdés: A Dacia modelljei a megbízhatóságukról ismertek. Miért nem adnak 7 év garanciát, mint pl. a koreai versenytárs, a KIA?
Válasz: Egyszerű a válasz. Mi nem építettük be a vételárba! A Dacia vásárlói nincsenek felkészülve erre.

Kérdés: Lesz a Dusternek Trophee Andros replica kiadása?
Válasz: Már dolgozunk rajta, de most nem ez a prioritás. Inkább az köti le az erőforrásinkat, hogy más területeken érjünk el fejlődést.

Kérdés: Miért csak a dízelmotoros változatokhoz rendelhető az ESP?
Válasz: Egészen mostanáig az ügyfeleink nem voltak felkészülve az ESP felárára. A Dusterrel már ezt az opciót is kínálni tudjuk nekik, így egyből tesztelni tudjuk, hogy a kínálatunk csúcsát jelentő kivitelben hogy működik. Később lehet róla szó hogy a többi kivitel is megkapja ezt az extrát.

Kérdés: A Duster egy rétegautó. Mik az előzetes várakozások az eladásokkal kapcsolatban?
Válasz: A Dusterben hatalmas potenciál rejtőzik! Szélesebb kört szeretnénk megszólítani vele, nem csak a terepjáró vásárlókat! Jósolni nem tudok, de a gyár felkészült és flexibilis: évi 350.000 db Daciát tudunk gyártani ha kell.

Kérdés: Magyarországon mikor vezetik be a Dustert?
Válasz: Május végén.

Kérdés: Hogy működtek együtt a Nissannal?
Válasz: Az együttműködés remek volt. Egyes elemeket a Muránóból és az X-Trail-ből vettünk át, pl. a hajtásláncot, a futómű néhány elemét, de az irányító szoftver saját fejlesztés.

Kérdés: Romániában 10.500 euró a Duster alapára. Európa többi részén ez jóval több. Miért?
Válasz: Az árnövekedés nagy részét a szállítási költségek adják. Bár a romániai gyárunk egyáltalán nem termel drágán, az autó árát többféle, helyi kívánalmak is alakítják. Románia ez egyik legfontosabb piacunk.

Kérdés: Mi lesz a következő Dacia modell?
Válasz: A Dacia több új szegmens felé is nyitni fog. Időben tudatni fogjuk ezeket!

Kérdés: Tervezik szabadidőautó, vagy kabrió piacra dobását?
Válasz: Igen! De jelenleg nem ez szerepel a fontossági listánk élén.

Kérdés: Hogy képzelik el a Dacia jövőjét? Megteszik vajon ugyanazt vele, amit a VW tett a Skodával? Minőséget drága áron? Vagy meghagyják annak ami: olcsó autó, kompromisszumokkal?
Válasz: A Dacia nem köt kompromisszumokat a minőség, a megbízhatóság és a kezdetlegesség terén! A Skoda, ahogy felfelé mozgott a skálán, elvesztette eredeti vásárlóit. Ez magyarázza hogy miért stagnálnak az utóbbi időben az eladásaik és a piaci részesedésük. A Dacia hű marad az eredeti értékeihez, de továbbra is progresszíven közelíti meg a külső és a belső dizájnt.

Kérdés: Hatással van a Dacia a Renault eladásaira?
Válasz: Nem nagyon. A Dacia potenciális vásárlói elsősorban a használtautó-vásárlók közül kerülnek ki.

Kérdés: Miért Dusternek nevezték el az új modellt?
Válasz: A Duster valójában egy régebbi Dacia modell a '80-as évekből. Tiszteletlen és pimasz. Illik egy terepjáróhoz.

Kérdés: Lesz felező a Dusterben?
Válasz: Nem. A Duster nem igazi terepjáró, inkább egy nagyon jó képességekkel rendelkező off-roader, amely sokféle terepen mozog jól. Az első fokozat különösen rövid és nagy vonóerővel rendelkezik, nincs szüksége felezőre.

Kérdés: Mennyire fog különbözni a Duster Renault emblémás változata?
Válasz: Ez a kivitel jelenleg fejlesztés alatt van. A tervek már készen vannak, most az autó belsején és a motorvariánsokon dolgoznak a kollegák. Júniusra készen lesznek, akkor mutatkozik be a Renault Duster pl. Afrikában.

Kérdés: Tervezik, hogy gyári, integrált Tom-Tom navigációval szerelik fel a Dustert?
Válasz: Nem. Legalábbis jelenleg nem. Nem felelne meg a Dacia ár/érték arányának.

Kérdés: A Duster első ajtajai a Sanderóé. Van esetleg más közös alkatrész is?
Válasz: Természetesen! A Duster 70%-a a konszern már meglévő autóiból építkezik, elsősorban a Loganéiból. A szükséges terepjáros elemeket persze kimondottan a célnak megfelelően terveztük.

Kérdés: Miért nem galvanizált a Duster karosszériája?
Válasz: Ennek az ár az oka. A Dacia vásárlói nem fizetnék meg ezt a technológiát, különösen úgy, hogy az egyéb megoldások megfelelő védelmet biztosítanak.


A Dacia Klub Magyarország nevében köszönjük a lehetőséget és a válaszokat!
Hozzászólás
Írta Basic - 2010 március 09 kedd - 09:31:17
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 503
"A Duster első ajtajai a Sanderoé". Hát nem megmondtam???

És nagyrészt Logan, höhö. Van 50-70% Dusterem
Írta zsoltf - 2010 március 09 kedd - 10:21:04
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Regisztrált: 2008 január 28 hétfő - 17:36:57
Hozzászólás: 45
Gratula Indy, igazan jók a kérdések, nagyon jó interjú.
LOGAN 1,6 ABS+,AC
Írta Indy - 2010 március 09 kedd - 10:23:55
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője


Hozzászólás: 2397
Köszönöm!

Nem minden kérdést én tettem fel, de a fontosabbakat igen, és szerencsénk is volt hogy azokat beválogatták!

Szerk.: pár dolgot pedig Tőletek vettem, kérdeztetek ezt-azt az eddigi Dusteres hírek kapcsán.

[ módosítva 2010 március 09 kedd - 10:45:37 ]
Írta kjanyi - 2010 március 09 kedd - 16:40:37
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Vendég
Gratula jó az anyag,bár Carré úr a kényes kérdéseket nyitva hagyta de ez rajta múlott.
Írta Deceballus - 2010 március 09 kedd - 19:06:45
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Vendég
A Tom-tomnak nincs részletes Románia térképe.
Írta Krogergo - 2010 március 09 kedd - 19:28:43
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 607
Indy gratula és köszönjük, hogy ezt ilyen jól összehoztad nekünk!

Én két fontos következtetést vontam le ezekből. ,,Kérdés: Lesz felező a Dusterben? Válasz: Nem. A Duster nem igazi terepjáró...

A másik pedig, ha valaki Dustert szeretne, ne kapkodja el. Később bővül a kínálat (pl. gázüzem), változik ez-az, és az olcsóbb kivitelekhez is rendelhetőek lesznek bizonyos extrák.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta ZL Gergow - 2010 március 10 szerda - 09:40:22
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48
Hozzászólás: 246
"Kérdés: Miért nem galvanizált a Duster karosszériája?
Válasz: Ennek az ár az oka. A Dacia vásárlói nem fizetnék meg ezt a technológiát, különösen úgy, hogy az egyéb megoldások megfelelő védelmet biztosítanak."

Kedves marketingigazgató!

De a vásárlók kifizetnék azt a felárat, legalább is azok biztos akiknek nem az első dacia-juk lenne!
Írta Basic - 2010 március 10 szerda - 12:31:29
Válasz erre Válasz: A Dacia és a Duster jövője

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 503
Rohad az autód?
Írta sattila - 2010 március 10 szerda - 10:57:58
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Regisztrált: 2006 augusztus 22 kedd - 11:56:05
Hozzászólás: 138
Indy, gratulálok!

Minden kérdés érdekelt. Nagyon érdekes a filozófiája az egész autópiacon lételüknek, s annak, ahogy a jövőt képzelik. Legyen! Annyi biztos, hogyha Dacia nem lenne, jelentős rés maradna az autópiacon.
ex: 1,4 MPi Laureate volt, 92000 km-ig
Volvo V70 I TDi Black
VW Sharan 1,9TDI
Volvo S80 TDI
BMW E39 525D
Citroen Evasion 2,0HDI
Volvo V70R AWD
Volvo V70 TDI

most: Logan MCV 0,9TCe
Írta Indy - 2010 március 10 szerda - 16:44:24
Válasz erre Válasz: A Dacia és a Duster jövője


Hozzászólás: 2397
Én örülök neki hogy kitartanak az olcsó autó mellett. Nem könnyű ezt a projectet menedzselni!

Írta hobby2 - 2010 március 11 csütörtök - 20:36:35
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője


Hozzászólás: 141
Gratula Indy, örülök, hogy sok kérdésed bekerült, minden elismerésem
Írta Spion - 2011 május 29 vasárnap - 18:24:34
Válasz erre A Dacia és a Duster jövője

Regisztrált: 2007 június 13 szerda - 10:17:09
Hozzászólás: 4
Kis érdekesség a DUSTERREL kapcsolatban. a valaki már belinkelte, vagy írt róla akkor bocsi.

Eredeti:

Klikk!

Tuningolt:

Klikk!




Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!