A Dacia tudásbázis
Találkoztunk a Dusterrel is
Menetpróba
- 2010 május 30 vasárnap
szerzõ: Indy Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Vegyes
Hozzászólás: 21
 10.0 - 3 szavazat -

Készülve az ötödik klubtalálkozónkra, már elég korán felvetődött az ötlet, hogy de jó lenne megkaparintani a legújabb Dacia modellt, a Dustert és elvinni őt Ságodra! Kezdetben a legnagyobb problémát az időpont okozta: a május közepei rendezés nem biztos hogy megfelelő lett volna az autónak, hiszen a korai hírek alapján hazánkba csak valamikor az utolsó tavaszi hónap végén érkeztek volna meg az első példányok. Legelőször kövérsrác ugrott rá az ügyre és hajtotta az erdélyi Dacia-szalonvezetőket: ugyan legyenek már kedvesek és adjanak egy Dustert a magyar klubtalálkozóra. Ugye Romániában viszonylag korán, már áprilisban hozzá lehetett jutni a tesztautókhoz, de sajnos senki nem vállalta, hogy onnan keréken jusson el az új terepjáró. Leginkább a magyar megjelenés dátumára hivatkoztak, nem akartak keresztbe tenni a magyar importőrnek (gondolom én). Köszönet illeti tehát kövérsrácot, amiért megpróbálta! Ezek után én is kopogtattam a Renault Hungáriánál, hátha megérkeznek addigra az autók és kapunk egy Dustert! (Magamban azért gondoltam, hogy Mission Impossible lesz a dolog...).


Kellemesen csalódtam, mert maximális segítőkészséget tapasztaltam, az egyeztetés elindult! Minden azon múlott, hogy megérkeznek e időben az első fecskék, akarom mondani Dusterek Magyarországra. Hetente többször is érdeklődtem, leveleztem, telefonáltam, ez úton is elnézést kérek ha néha túl buzgón viselkedtem, mentségemre legyen mondva nagy meglepetést szerettünk volna összehozni a klubtagságnak a szervezőkkel együtt! Végül aztán a találkozó előtt 3 nappal szóltak, hogy pénteken meglesznek az autók! Hipp-hipp-hurrá! És lőn: az autók csütörtökön érkeztek a Renault Házhoz, pénteken délben megkapták a rendszámokat, délután egy órakor pedig kezembe nyomták az autó okmányait, az átadás-átvételi dokumentumot. Hihetetlen, igaz? Egy darabig csak ültem az autóban, azt sem tudtam hogy pontosan milyen felszereltségű, csak annyit, hogy egyhatos benzines, 4x4-es. Később kiderítettük, hogy ez egy Arctic kivitel (vagyis klímás Laureate, logannyelven) metálfénnyel és oldallégzsákokkal. Gyorsan beszereltem a telefontartót, abba a telefonomat, beprogramoztam az uticélt: irány Győr, hogy felvegyem a találkozóra vivendő csomagokat és a személyes holmijaimat. Olyan nagyon nem vagyok ismerős Pesten, de a készülék jól navigált, hamar kint találtam magam az autópályánál. Megálltam egy kútnál matricát venni, de ne szaladjunk ennyire előre! Indulás előtt körüljártam az autót, bizony szép nagy darab és élőben sokkal jobban néz ki mint a képeken. Visszahoz valamennyit a közelmúlt autóformatervezési irányaiból: semmi A-oszlopig húzott cicaszem, hanem markáns, előre néző fényszórók, drabális fenék, izmos oldalnézet, hatalmas sárvédőszélesítések, vastag tetősínek. Tetszik! Az autó belseje sokat fejlődött az első Logan óta, a formákkal már játszadoztak a tervezők, már nem annyira funkcionális mint korábban. A plasztikok is igényesebbek lettek, picit puhábbak is, szóval a Duster belsejével képes lennék évekig is együtt élni! (Az azóta eltelt 2 hét alatt szépen megérkeztek az első újságírói vélemények is, az egyik szaklap ezt írta a Duster belsejéről:
Azért nem piskóta minden. A beltér silány, anyagai bántóak, a kapcsolók ósdiak, de van alapból négy légzsák, akár bőrözést is kérhetünk. A duda a megszokott helyen van, a bal oldali bajuszkapcsoló végén, az index régi hangján ketyeg.
Mindezt a legmagasabb felszereltségi szintről: bőrkormány, stb! Kérem szépen, ez oltári nagy hülyeség! Már a nekünk adott tesztautó is bőven hozza az árkategória szintjét, a silány jelzőt pedig akkor elég sok kisautó érdemelné ki. Azokban sem különbek a műanyagok! Nem a minőséggel van itt gond, hiszen kopogós plasztikból is lehet összerakott autót építeni. A Duster ilyen: masszív és csöndes beltér, abszolút zörejmentesen viselkedett a rossz pesti utakon is (persze majd megnézzük egy-két esztendő múlva is), szóval hozta a kötelezőt.



Az autóban (utólag kiszámolva) 80 km volt, a motoron lehetett is érezni, hogy nagyon nyersen jár még, szó-mi-szó: lomha volt. A gondot tetézte az összkerékhajtás, hiába használtam a 2WD kapcsoló-állást, így is nagy volt a hajtási veszteség az állandóan forgó difi miatt. A hatsebességes váltó viszont álom volt: rövid úton és pontosan járt, jobb mint a Loganok és Sanderók JH váltója, de még a JR típusoknál is finomabb, az én régi tervezésű JB váltómról nem is beszélve, amelyet egyáltalán nem szigeteltek el a hajtási befolyásoktól, úgy bólogat gázadásra vagy gázelvételre mint egy keljfeljancsi. Az autópályára kiérve sem gyötörtem meg, vigyáztam rá, mintha az enyém lenne. Győrig ráálltam a 100-as tempóra, ezt csak előzéskor toltam fel 120-ra. Az első 3 fokozat nagyon rövid, időbe telik amíg felkapaszkodik a Duster az utazósebességre. Maximum 3000-ig forgattam el az egyes sebességfokozatokban, de egyből kibukott, hogy az ugyanilyen motorral szerelt Megane-omhoz képest bizony lomhább jószág a Duster. Igaz hogy picit magasabb, hajt a difi és nehezebb is (~60 kg-al), de messze nem olyan élvezetes a gázreakciója, mint az én autómnak. Ennek a fentieken túl még egy oka van: ebbe a SUV-ba már Euro V-ös motort raktak, ami megöli a vidám autózást, nem csak ebben, hanem az összes szívó benzines autóban. Jó lenne egy 1.4 tCe motor 130 lóval ide is!



A pályán semmiféle gond nem volt, az autót azonban nagyon megnézték a mellettem elhúzók, forogtak a fejek jobbra rendesen. Egy alkalommal egy négyes kamionsort előztem, amikor mögém ért egy román rendszámos Porsche Cayenne. Azt hittem menten levillog és tol, de semmi ilyesmi nem történt, elegánsan megvárta míg befelyezem az előzést, majd hüvelykújját feltartva jelezte hogy tetszik neki az autó! Győrbe érve egy roveres előzött meg, majd lehúzódott egy buszmegállóba hogy rögvest mögém kerülhessen. A járókelők és a többi autós figyelmét is felkeltette a Duster, a piros lámpáknál állva mustrálgatták az autót. (Érdekes, hogy utána Zalaegerszegre tartva a kis falvakban kis túlzással a kutyát sem érdekelte a terepjáró). Hazaérve gyorsan megtöltöttem a csomagtartót, amelyről később a találkozón sokan nem hitték el hogy 475 literes (valójában csak 408, de ez is csak később derült ki). 475 liter: ekkora űrméret csak a fronthajtású kivitelhez jár, a 4x4-esnek 67 literrel kevesebbel kell beérnie. Pesten az autót kerek 9 literes átlagfogyasztással vettem át, ez 7.8-ra ment le mire leértem Ságodra, nagypapás és szabálytisztelő tempóban. Az Aquatherma üdülőfaluban kiemelt helyen parkolhattam le vele, a már ott lévő klubtagok csodálkozással vegyes érdeklődéssel sereglettek az autó köré, amelyet rögvest birtokba is vettek. Azt hiszem kijelenthetem, hogy a Duster hatalmas tetszést aratott, amelyet a szombatra szervezett menetpróba csak megerősíteni tudott. A motor már jobban viselkedett, kellett neki a bejáratás, bár a 4 km-es próbautón a fogyasztása ismét emelkedett, 8.5-re. (Mértem valós fogyasztást is: 693 km alatt a Duster 54,49 litert fogyasztott, vagyis átlaga 7,86 liter/100 km volt!) A tesztvezetésre majdnem minden jelen lévő klubtag nevezett, alkalomadtán megszámolom hány beszállókártyát adtak át nekem, de kb. 30-szor biztosan végigmentünk a kijelölt próbapályán. A motor lomhaságát többen is említettétek, de érdekes módón volt aki dinamikusnak találta. Az autó zajosságát is eltérőképpen ítéltétek meg: volt aki csendesebbnek, volt aki hangosabbnak mondta a saját autóánál. A váltót viszont kivétel nélkül csak dícsértétek! A tesztvezetés szakadó esőben fejeződött be, az ablaktörlők szerény véleményem szerint elég vacakok voltak, nem ugráltak és jól töröltek, csak mindezt meglehetősen nagy zajjal tették.



A Duster helykínálata nagyon jó, elöl vetekszik a szedánéval, hátul többen is keskenyebbnek mondtátok és a lábteret is kevesebbnek éreztétek, főleg a termetesebbek. Igazából én családi autónak is el tudnám képzelni, amely kompromisszumok nélkül képes elnyelni egy négytagú famíliát. A belső kidolgozása biztosan jobb mint a Sanderóé és a Logané, sokat dob a megjelenésen a most mellőzött kályhaezüst helyett barnás árnyalatra fényezett elem, amely az ajtóbehúzókkal is harmonizál (hátul is). A kárpitok is klasszul néztek ki, a támladöntés végre karral történő állítási lehetőséget kapott a nehézkes tekerenytű helyett. A hazafelé történő út nagy részét szakadó esőben és helyenként rendkívűl erős oldalszélben tettem meg, ahol kiütköztek a magas építés előnyei és hátrányai is: előnyös volt a rossz minőségű alsórendű utakon, amelyeken a Duster megcsillogtatta úthibaelnyelő képességeit. Ballonos 16"-os kerekein szépen siklott át a kátyukon és a hepehupás vasúti átjárókon, de nagy felületet kínálva az oldalszélnek kapaszkodni kellett a kormányba. A 215-ös kereket a hosszanti nyomvájúk nagyon megvezetik, szintén bűvészkedni kell az amúgy jól szervózott kormánnyal, hogy arra menjen az autó, amerre mi szeretnénk. A tisztán csak hidraulikával megtámogatott fogasléces kormány rásegítése jól eltalált, szerencsére nyoma sincs a Renault-ok túlszervózott, szintetikus érzést adó tisztán elektromos, vagy elektrohidraulikus egységeinek. Kemény, férfias, pont mint a Loganokban. Visszatérve a váltóra: egy dolog hogy jó, egy másik dolog hogy a fokozatkiosztását nem tudom mihez méretezték! Ugyan 6 sebesség közül választhatunk, az ötödik és a hatodik között ~450 f/perc a különbség, de a Duster hatodikja pontosan annyit pörög 100-nál mint az én Meganeomban az ötödik! Fura, kicsit hasonlít az 1.4 tCe motor/hatos váltó kombinációjánál tapasztalható jelenségre, nevezetesen, hogy nem sikerült jól összeilleszteni a két egységet, hiszen ott is hatodikban nagyon sokat pörög a motor és ezáltal közel egy literrel magasabb az átlagfogyasztása mint mondjuk egy VW 1.4 TSI motornak. Itt is kb. ez a helyzet... Vasárnap délután, mikor leadtam az autót, 7.7 literig sikerült letornázni a fogyasztást. A motor 700 km után már érezhetően jobb lett, lelkendezve pörgött fel, hazafelé Győr határában egy Pajerot is sikerült megtréfálnom vele: nem tudott megelőzni. A végére egy érdekes közjáték: Pest felé tartva, nem sokkal Budaörs után egy német rendszámú passatos annyira fellelkesedett a Duster látványától, hogy veszélyesen közel jött hozzám, ablakát teljesen lehúzva (szakadó esőben!) az ülésből kiemelkedve vizslatta az autót, közben áztatva kopasz fejét. A móka egészen egy felüljáróig tartott, ott váltak el csak útjaink. Nálam esélyes a következő Dacia szerepére!


Summa summarum, az autóval nagyot fog kaszálni a Renault/Dacia, remélhetőleg nálunk is sikerül áttörni a múlt szellemébe burkolozó autósok ellenállását. Most vagy soha, az árképzésen biztosan nem múlik majd! A klub nevében köszönöm a Renault Hungáriának a tesztautót, kekeknek az elektromos szondát, amelyet légfék kötelezően megfujatott minden tesztvezetni vágyóval, nektek pedig köszönöm hogy megfújtátok! Jövőre vajon ki lesz a találkozó sztárvendége?

Köszönöm a képeket Carlieapának, aki fényképezett, az autót tesztvezetőket pedig ezútón szeretném felkérni, hogy ők is írják le véleményüket!

Hozzászólás
Írta hobby2 - 2010 május 30 vasárnap - 20:19:44
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 141
Mi pedig Neked köszönjük Indy a rengeteg utánjárást, intézkedést, szervezést, hisz így az elsők között lehettünk Magyarországon akik kipróbálhatták ezt az autót, nem kis örömünkre.
Írta Sanca - 2010 május 30 vasárnap - 20:47:45
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53
Hozzászólás: 148
Ez egy tökéletes összefoglaló volt ,köszi Indy a teszt vezetés lehetőségét, igaz én elég sokat vártam rá
Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Írta Krogergo - 2010 május 30 vasárnap - 20:49:03
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 607
Köszönet Indynek, az RH-nak és akik közre működtek ez ügyben!
Annak ellenére, hogy az autó nagyon jó volt, én itt jöttem rá, hogy igazából nincs szükségem ilyenre. Vagy pontosabban fogalmazva: szükségem lenne rá, de nem családi, hanem ,,munkás" autónak. (utánfutózni, trélerezni, kimenni az erdőre-földekre) Valószínű ez tőlünk nyugatabbra, ahol családonként 2-3 autó van megoldható az ottani bérekből, nálunk még várni kell re. Pedig az autót nagyon jól árazták be!
Helykínálat: 178 cm vagyok, és 100kg, ráadásul a jobb lábam csak 90fokban hajlik. Ezért sok autóban nagyon kényelmetlenül érzem magam, hátra pedig be sem férek. A Dusterben viszont kényelmesen terpeszkedhettem. Az eddig megszokott Dacia ülésekhez képest ez kényelmesebb és könnyebben állítható, minőségibb darab volt. A magamhoz állított vezetőülés mögé hátra is könnyedén be tudtam ülni, mert a lábam elfért a vezetőülés alatt. Ezért csillagos ötöst érdemel az autó!
Ami a belteret, kárpitokat illeti, nem értem miért fikázzák egyes újságírók. Barátom most vett át (céges autónak) egy vadonat új, jól felszerelt VW Golf Plus 1.4 TSI-t. Az abban használt műanyagok és ajtókárpitok rosszabb minőségűek!!!!!!!! mint a Dusteré. A beltéri színezett elemek ízlés dolga, de a minőséggel semmi probléma. A műszerfal hasonlít az eddig megszokottra, azonban részleteiben annyit változott (előnyére) minden ponton, hogy még is teljesen más.
Ami nekem csalódást okozott, az a csomagtartó mérete. Praktikusan variálható, szép, de amire én használnám, arra kicsi.
A karosszéria formaterve szép, élőben valóban jobb. Brutális benyomást kelt. A hátulja azonban nyugodtan lehetne az elejéhez képest akár 20cm-el is szélesebb. Jól állna neki, és a csomagtartónak is jót tenne.
A motorválaszték már régi ismerős a Renault palettáról, ezért azon nincs mit részletezni, mindenki válassza a számára megfelelőt. Ami azonban nem is olyan egyszerű, mert a motorok-felszereltségek és egyéb extrák egymáshoz vannak kötve, így a variációk száma kicsi. Csak halkan jegyzem meg, azért egy TCE és egy nagyobb Dci motor biztosan jót tenne a modellnek.
A 6 sebességes váltó nagyon kulturált, szépen, rövid utakon és pontosan jár. Egy felső-közép kategóriás autó is megirigyelhetné. A fokozatok megítélésére a rövid út miatt nem volt lehetőségem. Az azonban kiderült, hogy az 1-es valóban rövid, de azért a felezőt nem helyettesíti. 6.-ban pedig lehetett 60km/h-val gurulgatni, ezért ezt valóban tehették volna hosszabb áttételűre.
Összességében egy jó autó, jó áron, de családi modellnek nem tudom elképzelni. 2 kerék meghajtású kivitelben paraszt vakítás, és nem látom értelmét. Azoktól az emberektől meg rosszul tudok leni, akik megveszik a 4x4-es SUV-okat, hétköznap a városban mászkálnak, hétvégén esetleg kimennek a városból is, de az aszfaltról soha nem fognak lemenni vele. A Dustert bátran ajánlanám a rendőrségnek a méregdrága Patfanderek helyett, az összes építőipari cégnek, orvosi ügyeleti autóknak, autómentőnek, földmérőknek, stb.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta Indy - 2010 május 31 hétfő - 10:18:31
Válasz erre Válasz: Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 2397
Nem értek egyet a kétkerekes SUV-okat illető kritikáddal.

Magas építésüek, a forgalom jól átlátható belőlük és normál személyautóként is megállják a helyüket. A konszerntárs Nissan Qashqai-ból is a fronthajtású fogy a legjobban, hiszen egy sima ötajtós alsó közepes személyautónak minden szempontból megfelelő alternatívája!

Írta DOLMAR - 2010 május 31 hétfő - 08:07:37
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37
Hozzászólás: 252
Már a totalcar is felrakta a duster tesztjét:

Klikk!
Írta Sheme - 2010 május 31 hétfő - 10:19:02
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
A 6-dik azért olyan rövid, mert a motor viszonylag gyenge és magas fordulaton adja le "szerény" 148Nm-es nyomatékát. Ezzel nem lehet mit csinálni, ez ilyen - ha legalább 1000f/p lejjebb ejtené a fordulatot, vagy még többet fogyasztana, mert erőlködik, vagy valami más lenne.

Abban reménykedtem, hogy a 240Nm-es DönCI-ben a 6-dik tényleg autópályásan hosszú, mind a menetkomfort, mind a fogyasztás végett, hiszen az ~1900 f/p-től lead 240Nm-nyi nyomatékot, nem kell feleslegesen pörgetni - a 16v-s benyás majdnem dupla ekkora fordulaton ~90Nm-rel kevesebbet ad le.

Ja és azt se felejtsük el, hogy a DönCI nyomaték =/= benzines nyomatékkal, plusz, a benzinesnek akkor is át kell forgatni azt a 4x4-es diffit, ha be van az kapcsolva, ha nem. Hát talán ezért is rövid az a benzines hatodik.

Nekem tetszik az autó, jó a formája, kellemes a megjelenése - kérdés, LPG-s verzióban szállítják-e és mekkora nettó térfogatú tartállyal?  10.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta Indy - 2010 május 31 hétfő - 10:24:59
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 2397
Sheme, nem értek egyet! A hatodik lehetett volna sokkal hosszabb, úgyis csak autópályán, vagy nem forgalmas országúton kapcsolnánk fel odáig! 130-nál ez is megpörgette a 3600-ot hatodikban! Simán lehetne 2800/3000-en tartani a 130-hoz tartozó fordulatszámot, azzal még elmenne a Duster. Aki meg előzni akar, kapcsoljon vissza, nem dísznek van a váltóbot.

Kár bele a 6 fokozat, így, ezzel e megoldással. Az elsőkerekesnek csak 5 van, az bőven elég hozzá (mondom így látatlanban).

Szerk.:
Az Astra ezzel szemben éppen a futóműve miatt kaphat plusz pontokat, a kormányrásegítés is jobb. Ehhez persze hozzátartozik az is, hogy az Opel Flexride futóműve állítható, ami nem jelent drasztikus ugrásokat, de mégis legalább be lehet osztani, hogy milyen érzekenységű legyen a gázpedál, mennyire segítsen a szervokormány, és egy kicsit keményedik a futómű is. Furcsa módon az ötfokozatú váltójában hosszabb az ötödik, mint az Aurisban a hatodik, így autópályán csendesebb is.
Klikk!
[ módosítva 2010 május 31 hétfő - 10:31:33 ]
Írta Krogergo - 2010 május 31 hétfő - 10:56:08
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 607
A TC-s cikkben ezt tetszett legjobban:
,,megfontolandó ajánlat lehet mindazoknak, akik új kocsiba szeretnének beülni, és úgy döntenek, hogy autóvásárlásuk motivációja nem a szomszédok, rokonok és kollégák idegesítése lesz, és nem költenek pluszmilliókat szépen csillogó emblémákra, ha nincs miből. Gondoljátok meg, proletárok."
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta Krogergo - 2010 május 31 hétfő - 11:10:48
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 607
,,Nem értek egyet a kétkerekes SUV-okat illető kritikáddal. "

Nem gondolkodhat minden ember egyformán (akkor csak Daciák lennélnek a világon ). Évi 13ezerkm-hez, nagyrészt a városban nem kell Duster. Ha magasan szeretnél ülni, olyanban ami a rossz utakat is bírja, és az asszonytól sem félted, akkor neked IFA-ra van szükséged
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta Sheme - 2010 május 31 hétfő - 11:14:44
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
@Indy

Nincs igazad, mert 65km/h-nál ~ 1800-at forogna - ha pontosan leméred, az 1.4-es Logan is óra szerint 75-nél - valójában 68-nál - pont 2000-t forog, szóval bőven el kéne bírnia 1800-nál kisebbet is, 1500-1600-at, az 1.6 16-v-nél 2000-hez 6-ban a tényleges sebességnek 75-80km/h-nál kéne lennie.

Nem tudom, ki hogy vezet, én városban felkapcsolok 5-be is az 1.4-nél óra szerinti 45-50-nél. (50-nél valójában 45, ezt több helyen is kijelezte a kitelepített figyelmeztető sebességmérő.)  10.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta Indy - 2010 május 31 hétfő - 11:22:48
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 2397
És ki az a h@lye, aki 65-nél hatodikat akar kapcsolni? A hatodik fokozat autópálya tempóhoz való, 100 és 150 között!

60-nal sík terepen egyébként a Duster hatosban mozgatható, kipróbáltuk...

Írta Sheme - 2010 május 31 hétfő - 11:36:47
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
Ebben némi ellentmondást érzek: 60-nál megy 6-ban, de 65-nél már nem kapcsolnád? Miért?

Városban lehet 70-nel is menni, minek pörgetni? Érdekes, hogy én sohasem tudom hozni a városra megadott értékeket, mindig alatta vagyok. Hogy lehetséges ez??? Igaz, a féket is alig-alig használom..., talán az a baj, hogy nem padlózok zöldnél és nem satuzom le a pirosnál?
(Tudom, bennem van a hiba. )  10.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta Indy - 2010 május 31 hétfő - 11:40:24
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 2397
Nincs ellentmondás: kipróbáltam a 60-at hatodikban, de a 60-at én négyesben szoktam abszolválni, az ötöst ~70-nél kapcsolom...

Írta bicajos - 2010 május 31 hétfő - 13:56:32
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45
Hozzászólás: 41
Én szeretem, ha a motor lendületből dolgozik és nem nyomatékból. 60 körül még bőven hármasban vagyok, 90-ig négyesben, és én is a gyári fogyasztási értékek alatt vagyok. A fogyasztás és a fordulatszám között(extrém túlpörgetés esetét kivéve)nincs szembetűnő különbség, csak azért buzdítanak mindenkit mielőbbi felkapcsolgatásra, hogy jobban fogyjanak az új autók. Egyébként a 6 sebességes Dustert én is úgy vezetném, ahogy Indy írja, szerintem ott lehet a hatos, mint Logannál az ötös. Én is szeretném megköszönni a tesztelés lehetőségét! Amúgy teljesen el tudnám fogadni családi autónak, ezért a pénzért agyáltalán semmi fikáznivaló nincs rajta, és hajlandó lennék kifizetni a galvanizálás felárát(ellentétben a francia főnök álláspontjával)! (nem mintha az mcv bárhol rozsdásodna,pedig figyelem ám!)
MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Írta Indy - 2010 május 31 hétfő - 14:04:02
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 2397
Igem, azért az elég röhejes, hogy előbb lehet ESP-t, vagy digitklímát rendelni egy autóhoz, mint galvanizált karoszériát! Metálfény helyett én is galvanizált kasztnit rendelnék!
Írta willmenn - 2010 május 31 hétfő - 18:08:56
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 145
Azt hiszem leírtatok minden fontosat, nem lehet hozzáfüzni semmit. Én is megköszönöm Indynek, hogy utána járt, és elhozta nekünk is, hogy mi is kipróbálhassuk!
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Írta Gábrieltaxi17 - 2010 június 01 kedd - 09:29:51
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34
Hozzászólás: 72
Én is megköszönöm a lehetőséget. Egy örök érvényű, meghatározó élménnyel lettem gazdagabb.
Az én munkámhoz nemigen illik a Duster "ruhája", de ha egyszer eljutok oda, hogy valahol a Hargitán lesz egy kis hétvégi házam, hát oda Dusterrel fogok eljárni.


Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Írta nlaca - 2010 június 01 kedd - 17:57:59
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2010 január 23 szombat - 13:29:17
Hozzászólás: 10
Teszt volt a totalcar-on http://vakbarat.totalcar.hu/tesztek/2010/05/31/roman-magyar_sardobalas_a_borzsonyben/

Írta kekek - 2010 június 11 péntek - 14:53:04
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is


Hozzászólás: 378
Ma sikerült kipróbálnom egy 110 LE 1,5 dCi példányt. Ez inkább meggyőzött, mint a benzines. 1-2-ben a nyomaték miatt sokkal jobban kezelhető. Érdekes volt még, hogy 5-ösben 50 km/h alá menve semmi rángatás, persze érezni, hogy nem ez az optimális, de akkor sincs olyan nemtetszése, mint a 80 LE 1,5-ös dízeleknek, például Kangoo. De a legjobb ellenpélda a Clió, ami már szinte fulladozni kezd ilyenkor.
Ami még tetszett annakidején a benzinesben is a hangszigetelés. Sokkal hallkabbnak tűnik, mint a Loganom még a dízel is. Nekem tetszik a kormányzása is, nagyon jól követi a mozdulatot (most volt lehetőség kicsit parkolóban is próbálgatni).

Az értékesítővel beszéltem, csak ott a szalonban a nemegészen két hét alatt 10 fölött adtak el, de nagyon sok az érdeklődő. Ahogy már valaki írta jövő február-márciusra jegyzik előre a vételeket.
Mégegy: nyugathoz hasonlóan itt is a fullos dízel verzióból adtak el a legtöbbet (4,5 millió az ára extrák nélkül).
[ módosítva 2010 június 15 kedd - 09:23:15 ]
Írta dhrbikes - 2010 június 25 péntek - 20:45:52
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 13:21:12
Hozzászólás: 310
Budakalászon én is a 110 Le-s dízelt vezettem, de kimondottan terepre mentünk Szűcs Gyurival az ottani értékesítővel. Hát elég durva dolgokat lehetett vele megcsinálni. Sziklás, vízmosásos meredek emelkedőn is simán felment, nagyokat lökött az autón a be-bekapcsoló hátsó hajtás, amikor az első kerekek elkezdtek kipörögni (automatikus állásban mentem vele) Jól összemocskoltuk a sárban a tiszta autót Csendesebb mint a korábbi dízelek, nekem jobban tetszett a rugózása-futóműve, pont ideális Budapestre. Annyit kell megszokni, hogy teherautósan kell/lehet vele váltani, tehát az egyes ki is hagyható, alig kell csúsztatni kettesben elinduláshoz, és minden fokozat így egyel fentebb van mint hagyományos esetben.
Írta diszito - 2010 július 09 péntek - 15:48:59
Válasz erre Találkoztunk a Dusterrel is

Regisztrált: 2008 június 06 péntek - 14:54:32
Hozzászólás: 2
Sziasztok!
Személy szerint legnagyobb sajnálatomra nem tudtam erre a talira sem eljutni..de a legközelebbire valahogyan szakítok időt!
Indy!nem semmi amit összehoztál a talival meg mindennel kapcsolatosan!Gratula hozzá!
a Dustert egyébként volt szerencsém kipróbálni a minap..egy olyan példányt 1.5DCI-vel amiben minden létező és kérhető extra is benne van!Nos akárcsak az eddigi modellek a Dacia kínálatában,ez is lenyűgözött!Az árához képest lényegében méretben és a formákat tekintve is van olyan mint a jóval drágább vetélytársai szerintem!Egy romániában élő ismerős által és jóvoltából,lényegében 4 nap alatt közel 500 km-ert leautózhattam vele,mindenféle terepen,úton és forgalmi viszonyban...
Nos,a hegyi utakat imádta a kocsi,csak az erősebb emelkedők éreztették a lóerők hiányát.A városi forgalomban abszolút vidáman autózható volt,pl.Nagyvárad forgatagos belvárosában élmény volt haladni,a fogyasztásmérőt is lestem egyfolytában,mert azt hittem,hogy nagy étvágya van a kasztni miatt,de tévedtem!Motorhang az magasabb fordulatokon már elég necces volt ugyan szerintem,de ha azt nézzük,hogy a szigetelés kissé el van nagyolva és kevéske is,annyira nam vészes.Nagyjából ennyi jut eszembe hirtelen..!:tecc
Molnár Balázs

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!