Sorozatot indítunk útjára a Loganklub.hu-n barkácsoló kedvű klubtársaknak. Akinek van kedve, ideje és türelme az nyugodtan ragadjon csavarhúzót és fogót, mert olyan trükköket mutatunk be, amelyek segítségével feldobhatod autód kinézetét, komfortosabbá teheted és extra funkciókkal ruházhatod fel. Ha nektek is van jó ötletetek, osszátok meg velünk e-mail-ben.
Figyelem, némely beavatkozással elvesztheted a garanciát! Mindenki saját felelõsségére fogjon hozzá a barkácsoláshoz!
Csináld magad!
Hatvanegyedik rész - Hőmérő negyedszer
Üdv mindenkinek! Én egy másik megoldást talátam, hogy hova is lehet elhelyezni a hőmérőt. Most ennek a mozdulatait és a tapasztalataimat osztom meg veletek.
Elöszőr is kezdem az elején. Én is már régota olvasgatom a hőmérő beszerelési modjait. Gondolkoztam is rajta hogy hogyan is csináljam én is meg ha végre kapok egy megfelő hőmérőt a kocsimba. Eljött ez a pillanat, megvettem és másnap neki is áltam a szerelésnek. Sokat tünődtem, hogy hogyan is szereljem akkor be a hőmérőt, melyik módot válasszam, a szerelési módot ki is nyomtattam, mind a három változatot amit itt a cikkekbe kaptam. De végul sok töprengés és olvasgatás után ugy döntöttem, hogy csak kapok az autón egy olyan helyet, ahol nem látszik a hőmérő huzalja es a szenzora. Kaptam egy helyet:
Itt a géder alatt kezdtem elvezetni a kábelt jobb felé. Utána:
Itt a géder alatt tovább vezettem felfelé az oszlop felé, ügyelve arra, hogy miután vissza rakom a gédert ne látszodjon a kábel és ne is sérüljön meg a géder alatt (szerencse, hogy a gédernek olyan kiképzése van belül hogy simán befér egy ilyen vékonyságu kábel alája).
Itt látható a kábel ahogy a géder alá tuszkoltam:
Itt meg a szenzor ahogy mindjárt a helyére kerül. A szenzoron az a fehér anyag az egy kétoldalu ragasztó, én azzal ragasztottam az oszlopra. Szerintem meg fogja tartani:
És a helyére került a szenzor. Remelem ezen a képen jól látható hogy hová is tettem én vegül a szenzort. Pont a géder alá került (az ajtó csukodása-nyitása nem zavarja egyáltalán erre figyeltem). Viszzatérve egy kicsit a belső térbe, hogy hogyan is vezettem el a kábelt. Szóval:
Amint a géderbe bevezettem a kábel a képen látható, hogy hol is vezettem be az utastérbe. Itt tovább vittem a műszerfal alatt található kis lyukakon.
Miután ez megtörtént, kicsavartam a lemezcsavart (a következő képen látható) es alatta átdugtam a kábelt, hogy ne zavarjon és ne látszodjon egyáltalán:
A képen még nem került a boritás alá a kábel. Megjegyzem: ilyen műanyag tudtom szerint csak a faceliftes loganokban van (valaki szoljon ha tévednék).
Fűzés után itt jött ki a kábel vége:
És végül a kész befűzött hőmérő (amit persze elfelejtettem említeni hogy AAA-ás elemmel müködik). Végül még egy pár kép, hogy hogyan is néz ki a belső térben:
Szóval én igy képzeltem és igy valositottam meg a külső-belső hőmérő szerelését az autoba. Mindenkinek aki meg akarja valositani jó szorakozást kivánok.
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26 Hozzászólás: 607
Két észrevétel: 1. Én már több féle autón helyeztem el B oszlopon így hőmérő szenzort, egyiken sem jött be. Csalt, mert az utastértől sok meleget kapott. 2. 2 csavart és 3-4 patentot kellett volna kivenned plusszban, a gumikédert amúgy is leszedted. Így a padlószőnyeget a lábtérben fel tudtad volna hajtani. Alatt légvonalban elhúzni a kábelt. Így sehol sem látszana, nem úgy mint most. Ráadásul gyorsabb is lett volna.
Bocs, nem a kedved akartam elvenni, ez olyan szakmai ártalom részemről. Amúgy a hőmérő jó, az első Loganomba én is ilyet raktam.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta willmenn
- 2010 november 10 szerda - 20:03:20
Sajnos igazat kell adnom Gergőnek, elösször én is oda probáltam rakni, majdnem ugyanezzel a megoldással, de rá kellett jönnöm hogy nem ez a megfelelő hely az érzékelőnek. Próbáltam már hátul a csomitartó takarásában, de az se felelt meg. Most a bal oldali ködlámpa alatti takaró lemezen van kb. Itt elég jól méri szvsz. Bocs én is csak segítő szándékkal írtam, de díjjazom a szándékodat.
10.0
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Írta danielhun
- 2010 november 11 csütörtök - 21:11:37
Regisztrált: 2009 január 27 kedd - 22:29:26 Hozzászólás: 89
Koszonom a segito szandekokat mindenkeppen megfontolom. Meg per pillanat en nem latom hogy rosszul merne itt a szenzor ahova raktam. De azt en is eszre vettem hogyha suti a nap az autot akkor eleg furcsa ertekeket mutat. Ha esetleg eszre veszem hogy nem mer jol biztos at vogom helyezni mashova a szenzor. Willmenn a te kocsidva van kodlampa is? Merre vezetted ki a kabelt hogy odaig elert? Ennek a homeronek a kabele csak 3 meter hoszuak tunik, de mikor kell bujtatni ide oda akkor nem valami hoszu.
Írta Krogergo
- 2010 november 12 péntek - 12:24:57
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26 Hozzászólás: 607
Ködlámpá meglététől független. Gondolom willmwnn úgy értette, hogy a ködlámpa alatti műanyag elemre. Ez az a kb. 2 tenyérnyi műanyag elem, ami a műanyag kerékdobbetétet és a lökhárítót köti össze alul. A 3m vezeték bővel elég lesz. Ha a motortér felől nézed, vannak a tűzfalon gimidugók. Kifúrsz egyet, és átvezeted azon. Vagy ahol már eleve jön ki kábel.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta willmenn
- 2010 november 12 péntek - 18:53:56
Igen igaza van Gergőnek, oda tettem fel, és eddig ott vált be a legjobban. A vezetéket úgy vittem ki ahogy te is, csak előre indultam el. Ha kinyitod az ajtót, és előre nézel, látod, hogy motortérbe hogyan tudod a vezetéket elvinni. A 3m valóban kevés, de lehet toldani.
10.0
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Írta danielhun
- 2010 november 14 vasárnap - 21:40:09
Regisztrált: 2009 január 27 kedd - 22:29:26 Hozzászólás: 89
Hogyan szerelem le azt a kis muanagy darabot alulrol ami a kodlampa tartojahoz vezet ? Vajon le kell szedni a lokhaitott miatta vagty csak par csavart kell kicsavarni ?
Írta Deceballus - 2010 november 15 hétfő - 18:54:49
Szerintem ne szereld le, hanem az autó alá tedd a szenzort. Tehát a külső oldalra. Tömjed ki szilikonnal a szenzort tartalmazó kis kapszulát, hogy ne ázzon be.
Regisztrált: 2010 április 28 szerda - 19:05:00 Hozzászólás: 3
Sziasztok Nekem az a gondom ezekkel az utólag beépített hőmérőkkel, hogy télen mikor hajnalba indul hosszú útra az ember, ha változik a hőmérséklet amiből lehetne következtetni az út jellegére (jegesedésére) a kijelző világításának hiánya miatt lehetetlen leolvasni a kijelzőt.Enélkül az összes hőmérő gyakorlatilag dísz.Nappal látod az utat (igazából nem kell a hőmérő) mikor meg igazán kéne nem látod a hőmérőt.Innentől kezdve búcsú-i kacattá vált az egész.
Írta danielhun
- 2010 november 17 szerda - 22:18:49
Regisztrált: 2009 március 02 hétfő - 14:12:39 Hozzászólás: 80
Középen nem bolondul meg a kakuk óra? csak nyáron az a tér a légkonditól meg a fűtéstől pont az a hely ahol nagyon nagy a hőcsere. De ügyes vagy és dicséret jár, további jó munkát.
Írta danielhun
- 2010 november 18 csütörtök - 22:03:28
Regisztrált: 2009 január 27 kedd - 22:29:26 Hozzászólás: 89
nem fog megkergulni szerintem mert nincsen a kocsiba legkondi es talan ott van a leghidegebb elol ezert gondolom hogy realis.
De az biztos mar hogy a szenzor helye itt ahol van em jo hely van. Igazatok volt befojasolja a benti meleg levego. Megprobalom lerakni elore a kocsi aljara.
Írta Deceballus - 2010 november 19 péntek - 08:38:42
A kipufogó melegíti azt a helyet alulról, a középkonzol meg az állandóan ott keringő hűtővíztől is átmelegszik. Egy idő után ott télen-nyáron kb. 30 fokot mutat a hőmérő, így a szenzort ki kellene szerelni belőle és valahol máshol elhelyzni.
Írta danielhun
- 2010 november 19 péntek - 09:09:52
Szerintem kiforrasztod belőle a szenzort (az egy termisztor), és egy vékony kéteres kábellel kötöd be azt. A kábel ellenállása nem lesz lényeges befolyással, mert az max. egy-két ohm, a szenzor meg kiloohmos nagyságrendű. Én a pedálok fölötti műanyag borítás mögé helyzném, mert az nem egy olyan fémes felület, aminek a hőmérsékletét a külső hőmérséklet is befolyásolná, nem süti a nap és nincs messze a hőmérőtől sem. Szigetelő szalaggal ráfoghatod a külső szenzor kábelére, azt is ott kell valahol átvezessed. Csak ne tedd közel a középkonzolhoz.
Írta danielhun
- 2010 november 21 vasárnap - 17:48:09