A Dacia tudásbázis
Merjünk nagyot álmodni!
- 2012 június 11 hétfő
szerzõ: légfék Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Vegyes
Hozzászólás: 33
 9.5 - 6 szavazat -

Ha van egy jó barátod, akiről azt hallod, kissé rá hasonlító testvére is van, alig várod hogy megismerhesd… Akaratlanul készülsz a lehetőségre, összehasonlításra próbálsz támpontokat állítani a magad számára. Nos így vártam az első találkozást a Dacia Lodgyval. Jelenleg egy Logan és egy Renault Espace képezi a „flottát”, amit naponta vezetek (illetve egy céges Volkswagen Caddy).


Péntek délután kellemes meleg nap estéje közeleg, mikor telefonon hírt kapok, miszerint perceken belül találkozunk….Először hátulról pillantom meg. Írhatnám, hogy letisztult formát látok bla-bla-bla…. De ezt a sablont hagyjuk meg a hivatalos platformon mozgóknak. Elsőre nem tudom a látványt kellő módon befogadni, minél többet és minél hamarabb akarok látni, tapasztalni belőle. Ami rögvest megtetszik, az a tucatlátványtól eltérő formázású hátsó lámpa. Még a színt is csak ezután rögzítem magamban:a klubtalin kapott brosúrán látható verzióhoz van szerencsém. Beülök, elsőre csak utasként. Próbálom tárgyilagosan fogadni mindazt, amit érzékeim adnak. Nem egyszerű, lévén 7 éve elfogult vagyok a márka iránt Jelez az orrom! Új kocsik szaga terjeng, érzésre kevésbé tolakodóan, mint mikor Danit vettem át. Nézem a műszerfalat. Funkcionális formavilág 2 színben, alapjaiban Loganra emlékeztető megoldások. De csak alapjaiban. Tetején egyből elindul a kezem, a tároló méretére leszek kíváncsi. Ez alatt a vezetőülésben Zoli már lassan indít, és mozdulunk. Diszkréten jelen van a motorhang, nem nyers, nem tolakszik. Az autó határozottan mozog, semmi erőlködés stb. Tetszik a nagy kijelzős fedélzeti, van USB, és jack bemenet is. Rádió szól, érzésre a tudása elegendő a kocsiba. A telefon kihangosítása is kiváló, szerintem feljebb pozícionált/és sokkal drágább!!/ autókban is megfelelő volna.


Ülés kényelmes, szerintem lesz, aki kevesli majd az oldaltartást, de jó benne ülni. A klíma szépen teszi a dolgát, rövid percek alatt kellemesre varázsolja a meleget. Pici csalódás: az ajtókárpit szintén 2 tónusú, viszont egészen műanyag, még ha dekoratív is, de textilmentes. Sebaj, majd ebbe is kössenek bele az autós újságírók, nekem bejön így. Az autó belsejéből mintha kevesebbet venne le, mint a Loganban megszokott. Viszont keskenyebbnek tűnik a „válltér” is. Ezt méréssel nem igazoltuk, csak érzésre, de semmi esetre sem szűkös. A fej feletti hely magas, kisteher verziónál vígan belefér egy rakodópolc. Lábtér mérete „Loganos”. A váltó műanyagboxánál felfedezek egy hártyányi műanyag sorját. Nem riaszt vissza. (később látok még ilyet a 3. üléssor alatt, a leghátsó oldalablak alatti részen). Lehet, ez szándékos?


Élvezem a helyzetem, utasként olyasmikre is tudok koncentrálni, amire vezetés közben kevésbé. Kis városi mocorgás, mialatt a felfedezés minden irányban működik. A fejtámla átlagos, mind a 7 székhez jár, a hátsók formavilága is ismerős, mint az Espace-omban, csak valamivel kisebb. Az ülések anyagvastagsága is feltűnik, érzek benne spórolási szándékot. A komforton nem csökkent mindez semmit. Tehát jöhet. Figyelem a motort ahogy dolgozik. Továbbra sem zajos. Zoli megjegyzi, hogy felkapcsolásnál van egy kis erővesztés. Turbólyuk alacsony fordulaton? Nem jelentős, vagy vállalhatatlan, a kis hengerűrtartalmú turbós motoroknál mondhatni megszokott. Érezhető a jobb 1-en ülve is, de sehogy sem érzem, hogy negatívumnak kellene venni. Megállunk, dolog van… Kipróbáljuk, milyen a 2. üléssor, bemászunk leghátra is. Felnőtt 180 centis magasságommal se érzem, hogy nem bírnám a helyzetet akár több 100 kilométeres utazás során. A második üléssor mozgatásánál célszerű figyelni a szélső biztonsági öveire, kis praktikus kézmozdulattal segíthetünk a szitun. (szerk: a vasárnapi tesztelés során aztán megmutatták nekm, hogyan is rögzíthető a biztonsági öv, hogy ne okozzon problémát – kekek) Ha jól figyeltem meg a hátsóbb padok, ülések hosszanti irányban nem mozgathatóak. Espace itt másabb. Előbbre hátrább megy minden, és a normál üléselhelyezés mellet még kb. 250 liter csomagtér áll rendelkezésre… Na ez sajnos a Lodgyból hiányzik. 7 utas esetén valószínűtlenül kevés hely marad táskának, cuccnak, nagycsaládos utazás, nyaralás során komolyan megfontolandó egy tetőbox beszerzése. Valamiért valamit.


Járókelők: 50 körüli pár, a férfi körbesétálja a leparkolt kocsit. Hallhatóan mondja, Dacia. Szerinte 6 személyes, mondjuk rá, hogy elszámolta. Arckifejezése meglepett, láthatóan megmozgatta a fantáziáját. Nem lefitymáló, mikor távolodnak szemében elismeréssel (vagy vágyódva) tekint vissza…Kár, hogy nem értem, mit mond a párjának. Biztos a kocsi a téma… Közben nézegetem az utcaképbe illeszkedő autót. Az oldala védtelennek hat, az ajtó aljára illesztett védőelemek érthetetlen módon alacsonyra kerültek, akárcsak a Fluence esetében. Lehet, nincs mindenütt áruházi, vagy lakótelepes parkoló? Előre féltem a rányitási nyomoktól. Kis csalódás: hátra dobfékek kerültek. Tudom, drágább tárcsával, de tán megérdemelné az autó. A gumik 16 collos felniken futnak, szélességük 195…Lehetne kissé szélesebb?Nem is tudom.


Utunk folytatódik. Koraeste van, városon kívülre megyünk. Gyér forgalomba gyorsul a gép, lassan autópálya-tempóra válthatunk. Motorhang 110 környékéig alig jelentkezik, felette erősödik, de még messze nem orkánszerű. A menetszél illetve a gördülő hang hallhatóbb. Szól a rádió, de tudunk beszélgetni is. Néha közénk telepszik egy női hang, a navi angolul ad instrukciókat. Itt jegyzem meg, hogy Espace vonalon épp fordított. Autópályás tempónál a motor mormogósabb, viszont szélzaj még 150 felett se jut be. Más mégis közeli világ. És eljön az a pillanat is, hogy átveszem a kormányt. Szöszölés a tükrökkel, megegyezünk benne, hogy jobb helyre került az állítógomb. Ülésmagasság állítható, a legalsó pozícióban hagyom. Indítózásnál kis nyers rándulásérzet, lehet ez még finomodni fog. Lakott hely végéről indulok, komoly emelkedőn kezdjük a kapaszkodást. Kicsit valóban érezhető egy pici megtorpanás a fordulatszám emelése közben (turbólyuk?). De hamar túllépünk rajta. Határozottan gyorsul, figyelembe véve a motorban lévő kevés km-et azért nem pörgetem vadul. Jól elosztott váltófokozatok, már most érezhetően jelentkező nyomaték áll rendelkezésre. Síkon 90 körüli tempó 5. fokozatban határozottan haladunk. Merészen 6-ba kapcsolok, érezhetően nem szereti, a fogyasztása is megugrik kb. 1, 2 literrel lesz több. Sebaj, vissza 5-be. Espace itt vidáman kifutotta volna magát, bár abban is inkább 100 fölött lesz jól alkalmazható. Ki kell tapasztalni, hol az a pont, ahol 5-ben már gazdaságosabb, mint 4-ben, illetve ugyanezt a 6. fokozat és 5.-vonzatában ugyanígy célszerű. Meglepő tud lenni, mondhatom. Útfekvés- tartás, kormányozhatóság mind megfelelő, a kormány a hatásos szervó ellenére elég direkt, nem veszi el a kezektől az információt. Fékek a fentebb említett dobokkal is megfelelően, jól adagolhatóan lassítanak. Nem lesz itt probléma…


A világításánál van olyan érzetem, hogy épp nem a legoptimálisabban szórjuk a fényt előre, bocsánatos bűnöm, hogy nem is állítgattam a magasságát (eszembe se jutott keresni). Mozgatom, megyünk lassabban, gyorsabban. A városban fedcompi szerint 8 liter körüli fogyasztási átlag hamarosan csökkenni kezd. Itt jegyzem meg, ebben a modellben van pillanatnyi fogyasztás funkció, de gondolom ez a leírtakból már eddig is kiderült. Keletkező elképzelésemnek hangot is adok, miszerint egy bejáratott autó leendő városi fogyasztása napi, több személyes használatban sem fogja meghaladni a 6, 5 litert. Legyen ez jóslat, de a méretekből, és a várható terhelésből adódóan szerintem reális, és nem sok! Sikerül félreeső, nem a legjobb minőségű burkolaton is menni, vigyázva a gépre, de végül megtapasztalom, mennyire lépi át az úthibákat. Visszaköszönni érzem a Logan-örökséget. Szépen teljesít, le a kalappal a futómű és a gumi csillapítási képessége előtt. Mivel erősen a vége felé jár a nap, benne járunk az estében, lassan végéhez ér próbautunk. Gyors, a sötét által korlátozó szemlélődés, a külső tulajdonságok, magasság, tükörméret áttekintése…

Éjjel nem álmodom a Lodgyval (még!?).

Másnap rövid egyeztetés, és újabb találkozó: A többször emlegetett”nagy tesó” /Espace, és direkt nem mostam le/ mellé kerül a Lodgy. Készül pár kép, bár az eleredő eső lerövidíti a fotózást. Később kipróbáljuk, milyen hátra 3 személynek beülni, ha minden érintett jóváhagyja, akkor az erről készült fotó is belekerül a leírásba. Amely itt végéhez ért.

Szép autó, kellemes tapasztalatok, nehezen megőrizhető objektivitás. Azért simán elképzelem, hogy egy Lodgy is helyet kap az életemben…

Köszönjük a Renault Hungáriának hogy példás gyorsasággal a rendelkezésünkre bocsájtották a Dacia Lodgyt Exception kivitelben, amiben egy 1.5 dCi motor dolgozott 107 lóerővel.

Sétálunk, sétálunk, egy kis dombra lecsücsülünk, csüccs!

Véleményed van? Oszd meg velünk!
Hozzászólás
Írta Köhike - 2012 június 11 hétfő - 10:17:30
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Élőben még csak messziről láttam, de ez megdöbbentő, hogy az Espace nem sokkal tűnik nagyobbnak.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Köhike - 2012 június 11 hétfő - 10:23:51
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Az a dobfék meg számomra inkább pozitív ismerve néhány Renault hátsó tárcsát. Inkább örüljetek ti is neki.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Köhike - 2012 június 11 hétfő - 10:26:59
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Egy kérdés amit hiányoltam a cikkból. Milyen motor volt benne? Ezt sehol sem említitek. Azt 1.2-es turbot, és az 1.6-os MPI-t próbálta valaki?
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Indy - 2012 június 11 hétfő - 10:29:16
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 2397
Dacia Lodgy 1.5 dCi 107 Le, Exception (csúcs) felszereltség.

Béla, gratulálok a cikkhez!

Írta Köhike - 2012 június 11 hétfő - 10:36:19
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Köszi! Sejtettem, hogy dci
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta kekek - 2012 június 11 hétfő - 11:57:50
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 378
Mikor visszaadtam rákérdeztem, az 1,2-esre.
Annak még most kezdődik a gyártása, de ha megjön, kapunk azt is.

Arra már megvan a tervünk, hogy mikor mutatjuk be a klubban.
Írta Waquarnew - 2012 június 11 hétfő - 12:09:37
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46
Hozzászólás: 68
Nagyon jó a cikk, gratulálok hozzá! Már alig várom, hogy én is kipróbálhassam az autót. Igaz, én az 1,6-os benzinesre lennék nagyon kíváncsi, így lenne igazi az összehasonlítás a két kocsi között
Írta gyusza - 2012 június 11 hétfő - 15:10:09
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2009 november 18 szerda - 16:20:09
Hozzászólás: 19
Már vannak hivatalos árak a dacia.hu oldalon.
Írta Sheme - 2012 június 11 hétfő - 19:39:50
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
Ja, Rönő Krédit finanszírozással..., ha jól értettem.

A saját véleményem az, h akkor is elszálltak az árak. Nem értem, mi indokolja a gyengébb DCI-re váltás és a benzines közötti 650eFt-nyi rablást. Mert ez az. Ezért a pénzért már bocs, de legalább egy 2.0-s DCI-t kellett volna belepakolni, 350-380Nm-rel, nem a kisebb, 1461ccm-es kis bikát.

Mellesleg a kis bikával jól szedi a lábait, de a full felszereltségi szinten RC nélkül már 5 milla a szekér. Vagy tévedek?
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta Indy - 2012 június 12 kedd - 08:20:57
Válasz erre Válasz: Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 2397
Az MCV-nél is a 90 lóerős 1.6-oshoz képest a 90 lóerős dCi felára 660.000 Ft! Ha beéred a gyengébbik, 75 lóerőssel, akkor is 560.000 Ft a felár!

A legfullosabb Lodgy az Exception, ennek az ára 4.640.000 Ft, ehhez vehetsz még metálfényt (120.000 Ft), ülésfűtést (50.000 Ft) és teljes értékű pótkereket (vicc, 15.000 Ft). Így az über Lodgy 4.717.000 HUF-ba kerül.

Már elmondtam, hogy szerintem mi okozza az MCV-hez képest az áremelkedést:

- EU-n kívüli gyártás
- Magasabb szállítási költség
- Igényesebb kivitel
- Feltételezett jobb törésteszt (ezért van pl. megemelve a hátsó üléssor)
- Alapáron jobb felszereltség
- Új motorok

Ezek simán kitehetik azt a kb. 1 millát.
Írta Köhike - 2012 június 12 kedd - 10:01:34
Válasz erre Válasz: Válasz: Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
És ez a diesel motorral van, ami közel sem biztos, hogy a legjobb választás. Benzinessel olcsóbb.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Köhike - 2012 június 12 kedd - 10:03:58
Válasz erre Válasz: Válasz: Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Egyébként ez már az áttervezett dci vagy még a régi?
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Indy - 2012 június 12 kedd - 10:09:16
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 2397
Nem tudom. Feltételezem, hogy a régi.

Írta Köhike - 2012 június 12 kedd - 12:07:49
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Titokban eléggé átrajzolták egyébként.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Lumpi - 2012 június 11 hétfő - 20:14:43
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2009 március 02 hétfő - 14:12:39
Hozzászólás: 80
Csak azt nem értem, hogy a szélzaj miért erősebb mint az Espanceban? Ez egy új model, ami talán már szigetelt is. Ennek a DCi 1,5 motornak kicsit sok az a 8 liter gázolaj városban.
Írta légfék - 2012 június 11 hétfő - 21:00:37
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07
Hozzászólás: 749
Lumpi
Ez egy bejáratós gép,ilyenkor evidens,hogy többet kortyol minden motor/kevés kivétel akad/
A szélzaj:Talán azt elfogadhatjuk,hogy egy újonnan 8,5 millás alapáron kínált Espace jóval vaskosabb kárpitozással stb jobban kizárja a külvilág hangjait.Még 8 évesen is.Ott a motortér irányából valamivel több hangot hallani.De ezek árnyalatok csak...
Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Írta Krogergo - 2012 június 11 hétfő - 21:19:54
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 607
Én is kiegészíteném kicsit a vasárnap látottak alapján, olyannal, amit másképp gondolok, vagy nem írtatok:

- beltér szélessége az első ajtóknál üvegtől üvegig épp úgy 153cm mint a Logan esetében. Tehát a szűkösebb érzet a szélesebb és vastagabb kárpitok miatt van. Ez nagyban növeli a biztonságot, csökkenti a szélzajt, stb.
-a sokat kifogásolt Daciás ablaktörlő szerintem a Lodgynál nagyon jó! Viszont igazán tehettek volna rá már aeroblade ablaktörlő lapátokat a régi hagyományos helyett.
-többen kifogásoltátok a kuplungot. Szerintem csak nem vagytok hozzászokva. Elég sok és sokféle autót vezetek, a hidraulikus kuplungok ilyenek. Amúgy korábbi dci Dacia típusokban is ilyen van, meg az 1.6 16V-kben is.
-nekem viszont a fékpedál helyzete volt nagyon furcsa. Csak 42-es lában van, mégis mint ha a cipőm eleje bele akart volna érni a műszerfal alsó borításába. Ez betudható a rossz jobb lábamnak is (nem tudom a pedálokat úgy használni mint más) de más autókban eddig még soha nem fordult elő. A fékhatás-pedál erő viszont nagyon rendben van!
- a 6. és 7. ülésre való hátrajutás nehezebb mint az MCV-ben, a nagymamát ne oda ültessük majd! Az ülések döntögetése egyszerű, és ugyan olyan, nem is ez az oka. Viszont a padlólemez ezen része magasabban van, más a kialakítása. És a C oszlop is vastagabb a kárpitozásnak köszönhetően. Így szűk a hely, úgy kell bejutni, mint egy barlangba (178cm, kb. 100kg vagyok). Ha viszont már leghátul bent ül az ember, kényelmesen elférni.
- nem tudom a többi felszereltségi szintnél és motortípusnál milyen váltó lesz, de amit próbáltunk (fullos, legerősebb dci) annak a 6 sebességes váltója, és fokozat elosztásai az eddig legjobb a Dacia történetében. Hajszál pontosan, rövid utakon, könnyedén jár a váltókar. Félreváltani szinte lehetetlen vele. (azért amint láttam 6. helyett 4.-et kapcsol, aki nincs az ilyenhez hozzászokva) Viszont ami igazi örömet okozott, az a váltó áttételezése! Végre egy ,,utazó autós" váltó. Városban 1-2-3 esetleg 4. fokozat. Elővárosi forgalomban sem nagyon ajánlatos még 5.-et használni. Főúton 5. nagyobb sebességnél esetleg 6. De én ezt legszívesebben csak autópályára ajánlanám, mert 110 km/h alatt csak a motort ,,gyilkoljuk" vele. 6. ban autópálya tempóban alig forog a motor. Ez jót fog tenni az élettartamának, és a fogyasztásnak is. Meg legalább nem fognak vele tötyörögni, mert jobban szereti a 130-at, mint a 110-et Amúgy a sokat emlegetett, országos szinten ismert Érdi emelkedőn 6.-ban, 4 személlyel, bekapcsolt klímával vidáman ment 130km/h-val. Meg sem kottyant neki, nem lassult vissza.
-aki a műszaki tartalmat alaposan szemügyre vette, az észrevehette, hogy tényleg egy ,,felfújt, átöltöztetett" Logan. Ennek ismeretében a vételára (igaz nem a konkurenciához mérten) NAGYON DRÁGA!!! Az első futómű például teljesen megegyezik. Ugyan az a bölcső, lengőkar, gólyaláb, stabilizátor rúd. Még az a picike plussz sincs benne, amit a Dusternél variáltak (előre fordított strab rúd + gömbfelyes stab rúd a gólyaláb és lengőkar között. Ami pedig a kaszni ,,felfújását" illeti, a legjobb példa volt erre a tesztautó. Ugyanis a legerősebb 1.5 DCI igényli a legtöbb helyet a motortérben. A klímás Lodgyban azonban úgy elveszett, hogy ,,be lehet állni" a motor mellé szereléskor. Míg pl. egy 86LE-s dci klímás MCV-nél meg kell küzdeni egy izzó cserénél, itt két kézzel ,,könyékig" is simán beférni. Vagy talán már most számításba vették, hogy ,,Nyugaton" kicsi lesz ezekkel a motorokkal, és lenne igény a nagyobb 2.0 benzinesre vagy 1.6dci 2.0 dci motorokra?
-amiért viszont rossz szó illeti a Lodgyt, az a hátsó futómű rugója. Szerintem még személy autónak is gyenge, holott itt ,,teher autósat" kellett volna alkalmazni. Amikor beültetek 7.-en, le is fényképeztem, szörnyen nézett ki! A kerék majdnem beleért a dobba. Olyan volt, mint ha le akarna szakadni vagy betonblokkal pakolták volna teli. Az MCV legalább bírja, nem ül meg ennyire. (amúgy azoknak sem tesz jót, a 7 személyeseknél 4 éves korban soknál lengéscsillapító csere van hátul műszakira) Szóval kedves gyártó, EZEN TESSÉK VÁLTOZTATNI!!!! Ha valaki kéri a képet, meg tudom mutatni.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta Köhike - 2012 június 12 kedd - 07:43:54
Válasz erre Válasz: Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Én a benzinesekre leszek nagyon kíváncsi. Ahogy nézem a Dacia is elment nagyon a dieselek felé, pont mint a Renault. Pedig azt gondoltam ezt a kocsit az 1.2 Tce-vel fogják kampányolni.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Indy - 2012 június 12 kedd - 08:25:59
Válasz erre Válasz: Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 2397
Cikk frissítve a videóval!

Írta légfék - 2012 június 11 hétfő - 21:31:10
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07
Hozzászólás: 749
Köhike.
Zolinak átküldök egy méretábrás doksit,ha lesz elég helye beteszi gondolom.Abból kijön,milyen eltérések vannak valójában.Az Espace -m grand kivitel,tehát a második méretet kell figyelembe venni majd
Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Írta Sheme - 2012 június 12 kedd - 10:02:20
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
Marha jó a videó, semmilyen kézremegés nincs benne - bár néha az autofokusz megviccel. Mit tettetek be hátra? Pár cementes zsákot? Baromira leült, mint a Classic - talán 3-3 db gumipogácsával kivédhető lenne a leülés, vagy a XIV. Fáy utcában progresszív rugót kéne csináltatni hozzá.

Gergő: akkor sem töröl be a jobb törlő a bal alá, ergo megmarad a csíkozás - engem zavar, szubjektív vélemény.

Igen, a váltó kifejezetten jó, rövid úton jár. 130-nál 6-ban 2200f/p forgott a főtengely, ami nekem nagyon baba: nem kell kitaposni a belét, megoldja a 240Nm-ből. HELYES!

Városban kapcsolhatatlan a 6-os, még az 5-ös is. Kipróbáltam, 65-nél 1000 körül van a fordulat, kínlódik a motor. Negyediknél feljebb 50-nél nem érdemes kapcsolni, semmit sem lehet vele spórolni.

Ja, amit mondtál: oldalra kéne valamilyen díszcsíkot tenni, nem alulra, mert ugye alulra tették gyárilag - így a magas járdaszegély ellen van védve, azonban ha valaki rányitja az ajtaját a Loncsira...

Dear Admin: semmilyen új motor nincs benne. A DönCI motorok már réges régiek, ez biztos - hiába van "felcsavarva" 107Le-re, akkor is vagy 8-10 éves technika.

Ellenben, ha a vatta új 1.6 DCI-t - a 130Le-st - teszik bele, akkor mondjuk úgy, nem tartom akkora arcátlanságnak az árát. Kistafírungozva sem lehetne több 4.2-4.4-nél - egyszerűen azért, mert nem éri meg.

Az EU-n kívüli gyártás sajnos legalább 500eFt-ot rádob, ebben igazad van, ez is szép tétel.

(A videot megpróbálom még ma összevagdosni. Nem volt elég időm precíz beállításokat csinálni, bocs mindenkitől. És sajnos a hang sem stúdiós - tudom, kissé magasabbak az igényeim az átlagnál, sajnálom, ez van. Adminunknak átküldök egy nyers példányt, ha rábólint, vagy megkér, mit hova rakjak, a véleménye szerint véglegesítem.)
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta Indy - 2012 június 12 kedd - 10:07:15
Válasz erre Válasz: Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 2397
Köszi, a kezem még nem remeg, az autókókuszt pedig kikapcsolom legközelebb!

Én a 107 lovast új motornak tartom, de az 1.2 tce az tényleg vadonatúj lesz! Várom a videót, köszönöm előre is!

Írta Nyirati - 2012 június 12 kedd - 19:37:58
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45
Hozzászólás: 209
Most figyelem számolgatom hétvégén 6 loganból 4 gázos volt.- javítottunk a statisztikán ..
Soha nem elég!
Írta Sheme - 2012 június 12 kedd - 20:27:33
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
Dear Admin!

Épp most renderelem, úgy negyed PAL-ban átküldöm, vagy feltöltöm és adok linket - only.
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta Köhike - 2012 június 13 szerda - 07:35:15
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Azon gondolkoztam, hogy erről kiderült végül, hogy galvanizált-e már?
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Indy - 2012 június 13 szerda - 08:13:59
Válasz erre Válasz: Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 2397
A sajtóanyag nem szól róla...
Írta gyusza - 2012 június 14 csütörtök - 07:49:13
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2009 november 18 szerda - 16:20:09
Hozzászólás: 19
Jaj csak az a motorháztető vasalat(zsanér) ne látszódna ennyire. Nagyon gáz! Hozzávesszük a gyenge hátsó rugókat és a feltüntetett 4,7M árat már nem is annyira tetszetős. Tudom-tudom mit kapok ennyiért, de akkor is. Ez az összeg az átlag háztartásban már vagyonnak számít. Maradok MCV, jó lenne egy hatos váltó bele.
Tegnap hazafele beugrottam (volna) Baumgartnerhez (Budaörsi út)
de negyed hatkor már zárva voltak. Biztosan eladtak mindent és hazamentek:)
Írta Indy - 2012 június 14 csütörtök - 08:43:08
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 2397
Milyen vasalatra gondolsz?

Írta gyusza - 2012 június 14 csütörtök - 16:07:49
Válasz erre Válasz: Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2009 november 18 szerda - 16:20:09
Hozzászólás: 19
Amivel a motorháztető felnyílik. Két oldalt a szélvédő alatt. Olyan érzésem van mintha kissebb lenne a motorháztető kb nyolc centivel. Legalább valami olcsó fröcsöntött cuccot rakhattak volna eltakarni (ennyiért) Vagy csak túl maximalista lennék?
Próbálok képet csinálni.
Írta gyusza - 2012 június 14 csütörtök - 16:08:50
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2009 november 18 szerda - 16:20:09
Hozzászólás: 19
A hatodik képen látszik amúgy.
Írta Köhike - 2012 június 15 péntek - 13:20:12
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Na ma én is ültem egyben, Szerintem nagyon pöpec.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta hobby2 - 2012 június 18 hétfő - 20:33:57
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!


Hozzászólás: 141
Béla, köszönjük szépen a részletes beszámolót, tényleg sikerült egy kicsit átadnod a tesztelés élményéből mindazoknak akik nem tudtunk részt venni ezen az eseményen!
Írta Basic - 2012 július 19 csütörtök - 12:06:42
Válasz erre Merjünk nagyot álmodni!

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 503
Gergőhöz hasonló a véleményem az újabb Daciák beárazásával kapcsolatban. Az összes látványosan egy átcsomagolt Logan, jóval drágábban. A 4x2-es Duster egy megemelt Logan, ez egy kicsit felfújt MCV, a külső lemezborítások alatt a jól ismert régi autó van. Ez nem is lenne baj, ha nem ennyiért adnák.
Sajnálom, nogy kifut a Logan I gyártása, mert az utódokat sajna már jóval feljebb pozicionálják, pedig a divatosabb formáktól eltekintve alig nyújtanak többet.
[ módosítva 2012 július 19 csütörtök - 12:07:52 ]

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!