A Dacia tudásbázis
Dacia Sandero - sajtóközlemény
A magyar nyelvű Dacia Sandero ismertető
- 2008 július 24 csütörtök
szerzõ: Indy Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek
Hozzászólás: 11
 8.3 - 3 szavazat -


KOMPAKT ÉS TÁGAS SZEMÉLYAUTÓ DACIA ÁRON!

A Logan és a Logan MCV után a Dacia tovább bővíti kínálatát a Sanderóval, a tágas méretű, 5 ajtós személyautóval. A romániai Pitesti gyárban készülő Dacia Sandero a Dacia-kínálat autóinak alapvető tulajdonságaival rendelkezik: tágas helykínálat, nagy rakodókapacitás és tartósság. A Dacia-kínálat többi modelljéhez hasonlóan a Sandero ár/szolgáltatás aránya is verhetetlen, alacsony listaáron, és 3 év vagy 100 000 km garanciával kapható.

LÉNYEGRE TÖRŐ, KORSZERŰ SZEMÉLYAUTÓ

Valódi szakértelem gyümölcse

A Dacia-kínálat más gépjárműveihez hasonlóan a Sandero is egyedi fejlesztési modell gyümölcse. A „design to cost” alkalmazása az autó tervezésekor (a projektet a kezdeti költségcél függvényében irányítják), a „carry over” szem előtt tartása az optimális megbízhatóság és bekerülési költség érdekében (a Renault-csoport más gépjárművei alkatrészeinek felhasználása), valamint a digitális tervezés igénybevétele (nincsenek drága prototípusok) lehetővé teszi, hogy verhetetlen ár/szolgáltatás arányt kínáljunk ügyfeleinknek.

Mai vonalak


A Dacia Sandero csábító vonalvezetésű, korszerű személyautó benyomását kelti, mely egyszerre dinamikus és robusztus. Az orr-részt igen kifejező és modern lámpatestek és a karosszériába tökéletesen integrált lökhárító/hűtőrács egység jellemzik. A karosszéria oldalának „fordított hullám” formája a széles védőcsíkokkal párosítva (verziótól függően) a robusztusság érzetét fokozza. Egyébiránt az ügyféltesztek során is e két értékre, a robusztusság és magabiztosság racionális értékeire szavaztak a legtöbben.

A belső teret a csábítás és az érzékelt minőség jellemzi. Új, egyszerre korszerű és funkcionális műszerfalat fejlesztettek ki az autóhoz. Az ajtóborítás az utastér korszerűségét fokozza az elegáns húzókilincsekkel és a verziótól függő díszlécekkel. A felszereltségi szinteknek megfelelően a Dacia Sandero kettő különböző műszerfal belső harmóniával és ezekhez illő üléshuzatokkal rendelhető. A kormánynál található kapcsolók ergonómiáját és a műszerfalon megjelenő információk olvashatóságát különös gonddal tervezték meg.

Hatékonyság és menetkomfort

A Dacia Sandero a B0-platformra épül (mely a Logan platformja, és a Szövetség B-platformjától származik), MacPherson típusú, háromszög lengőkaros első felfüggesztéssel. A Dacia Sandero elöl stabilizátorrudat kap – kivéve a belépőmodellt –, mely a karosszéria magas szintű tartását biztosítja a kanyarokban, a himbálózás pedig megfelel a szegmens európai normáinak. A Dacia Sandero hátsó futóműve is a B0-platformtól származik, és egy deformálódó profilú és programozott vetületű H-tengelyből áll, melyhez csavarrugók és megnövelt úttal rendelkező függőleges lengéscsillapítók társulnak. A felfüggesztés méretezését különös gonddal tanulmányozták a Dacia Sandero esetében: a hirtelen irányváltásoknál a vezetés pontosságát és az úttartást az alsó lengőkar csuklói és a hátsó felfüggesztés szavatolják. A Dacia-kínálat többi tagjához hasonlóan a Sandero is kiváló alvázmagassággal (155 mm) rendelkezik, bátran vághat neki mindenféle úttípusnak, így valóban sokoldalú. A földutakon való haladás kockázatát az alváz alatti védelem csökkenti.

A legtöbb változatnál a biztonságos és pontos szervokormány a B-szegmens autóinak kényelmét szavatolja. A belépőmodellnél a mechanikus kormánymű teszi lehetővé az autó árának alacsony szinten tartását. A Clio II-höz képest enyhén megnövelt kormányáttétellel, a tengelycsonk és az utánfutási szög megváltoztatásával csökkent a kormányzáshoz szükséges erőkifejtés.

Verziótól függően a vezetőülés az optimális vezetési pozíció érdekében állítható magassággal és deréktáji beállítási lehetőséggel is elérhető. Szintén a vezető kényelmét szolgálják – verziótól függően – az állítható magasságú kormány és az ergonomikus kormány alatti kapcsolók.

A hőkomfortot úgy alakították ki, hogy számos ország időjárási viszonyainak megfeleljen. A levegővezetékek elvezetése az indítási szakaszban lehetővé teszi a gyors melegedést, akár rendkívül meleg vagy rendkívül hideg időjárási viszonyok között is.

Elismert motorok

A Dacia Sandero benzines (1.4l 75 LE és 1.6l 90 LE) és dízelmotorjai (1.5 dCi 70 LE és 1.5 dCi 85 LE) a Renault-család számos modelljén bizonyítottak már, és hozzájárultak a Dacia-kínálat sikeréhez.


A két benzines, 1.4 és 1.6 literes erőforrás mindenben megfelel a Dacia márkát jellemző szempontoknak a költségek, a tartósság és a könnyű karbantartás tekintetében. Közös tulajdonságaik közé tartozik az alacsony fordulatszámon is jelentős nyomaték, mely széles tartományban áll rendelkezésre, valamint az alacsony fogyasztás. Az 1.4l és 1.6l-es motorok teljesítménye 55 kW (75 LE) és 64 kW (90 LE) 5500-as percenkénti fordulatnál, nyomatékuk pedig 112 Nm és 128 Nm 3000-es fordulatszámnál. Mindkét erőforráshoz 5 fokozatú mechanikus sebességváltó kapcsolódik. A Dacia Sandero fogyasztása mindössze 7l/100km az 1.4 l és 7,2l/100 km az 1.6 l változatnál vegyes használat esetén. Az 1.5 dCi motor a későbbiekben lesz kapható a Dacia Sanderóhoz egy 70 LE-s, és egy dinamikusabb, 85 LE-s változatban.

A NAGYVONALÚSÁG A Dacia Sandero GÉNJEIBEN VAN

Felsőbb kategóriához méltó helykínálat és rakodókapacitás

Bár a Dacia Sandero eladási ára alapján a kisautók kategóriájába tartozik, igen nagyvonalú belső és külső méretei a kompakt autók magasabb kategóriáját idézik. 4,02 m-es hosszával, 1,75 m-es szélességével és 2,59 m-es tengelytávolságával a Dacia Sandero páratlan ár/helykínálat arányt kínál.

Hátul a tető alatti magasság 878 mm, a lábtér a térdeknél 145 mm, a könyökszélesség pedig 1425 mm, így kényelmes ülőhelyet kínál 3 felnőtt számára, és lehetővé teszi gyermekülés beszerelését mindhárom hátsó ülőhelyre. A kitűnő hátsó helykínálathoz kifogástalan megközelíthetőség társul, hiszen a hátsó ajtók nyitási szöge eléri a 67°-ot.


A csomagtartó 320 literes kapacitása is verhetetlen, ha figyelembe vesszük az autó árát és kompakt méreteit! A praktikus és variálható hátsó üléspad ledönthető, és verziótól függően 1/3 – 2/3 arányban osztott. Teljesen ledöntött üléspadnál a maximális rakodókapacitás eléri az 1200 litert. Összességében a Dacia Sandero egy nagy helykínálatú, kompakt személyautó, mely kényelmes utazást szavatol 5 személy, a család vagy barátok részére.

A biztonság, mint elengedhetetlen előfeltétel

A Dacia Sandero a biztonság terén a Renault-csoport elismert szakértelmére támaszkodik. Az aktív biztonság terén a Dacia Sandero fékrendszerének kialakítására különös gondot fordítottak. A fékezési komfort (fékerő, fokozatosság) beállításánál az európai B-szegmensben érvényben lévő kritériumokat vették alapul. A Dacia Sandero felszereltségéhez tartozik a legújabb generációs ABS Bosch 8.1 rendszer. Ezt elektronikus fékerőelosztó egészíti (EBV) ki, és – valódi újdonságként a Dacia-kínálatban – vészfékrásegítő rendszer (AFU).


A passzív biztonság tekintetében a Dacia Sandero számos berendezést kínál. Elsőként említhető az olyan anyagok használata, mint a nagyon magas rugalmassági határú (HLE) acéllemezek, melyek pl. frontális ütközéskor jobban ellenállnak az utasteret deformáló erőknek. A kormány magnéziumból készült váza a beeső kormányoszloppal párosítva, hozzájárul az ütközési energia megfelelőbb elosztásához. Hasonlóképp, a méhsejt-szerkezetű polipropilénből készült műszerfal a térdsérülések kockázatát csökkenti. Az anyagok mellett a műszerfal alakja is hozzájárul a nagyobb biztonsághoz, alsó részének domború kialakítása a lábszárcsont formájához idomul, és lehetővé teszi az ütközési erőhatások megfelelőbb elosztását. Kiegészítésképp a vezető és az utas oldalán egyaránt betétek óvják a combot és a bokát.

A Dacia Sandero felszereltségéhez tartoznak a hárompontos biztonsági övek is, melyek elöl a mellkas nagyobb védelmét szolgáló erőhatárolókkal rendelkeznek. Változattól függően a hárompontos biztonsági öveknél magasságbeállító rendszer gondoskodik a test optimális tartásáról ütközés esetén. Az utasvédelmi rendszert az első ülőhelyeknél a test optimális visszatartását szavatoló pirotechnikai előfeszítők is kiegészíthetik.


A Dacia Sandero akár 4 légzsákot is kínál. A kifejezetten a Dacia Sanderóhoz kifejlesztett vezetőoldali légzsákot egy nyílással látták el, mely szabályozza a kinyílt légzsák által a vezetőre kifejtett nyomást. Opcióként rendelhető a két fej-mellkas oldallégzsák, mely szavatolja az utasok megnövelt biztonságát oldalirányú ütközés esetén. Ezeket az ajtótáblákban elhelyezett energia-elnyelők és merevítő-lemezek (széria felszerelés) egészítik ki. A fej-mellkas oldallégzsákokat rejtő, megerősített ülések újgenerációs fejtámlákat kaptak, melyeket úgy terveztek, hogy nagy erejű hátsó ütközésnél csökkentsék a nyakcsigolyák sérülésének veszélyét. Az új kialakításnak köszönhetően javult a hát helyzete, valamint a fej tartása és kényelme. Végül, a Dacia Sandero hátsó szélső ülőhelyeinél ISOFIX gyermekülés-rögzítő rendszer található.

A DACIA MÁRKA ALAPVETŐ ÉRTÉKEI: MEGBÍZHATÓSÁG ÉS TARTÓSSÁG

A B0-platform filozófiájához híven a Dacia Sandero tervezésekor minden döntést a márka hírnevét megalapozó tartósság és megbízhatóság értékei vezéreltek. Ennek érdekében különös gondot fordítottak a korrózió-védelemre, és számos különleges eljárást alkalmaztak:

– viaszbefecskendezés az alváz és a nyílászárók üreges testeibe,
– a külső illesztések tömítése,
– kiegészítő viasz használata az alváz mechanikai elemeinél,
– megerősített felverődés elleni védelem az alváznál, a sárfogóknál és a kerékjáratokban.


Ugyanez a megbízhatóság iránti igény vezérelte a tervezőket az autó elektromos és elektronikus architektúrájának kialakításakor, mely korábban már a Renault-kínálat több modelljénél is bizonyított. A vezetőhely és az utastér közötti kábelezés monoblokk: nincs megszakítás, sem csatlakozás a két zóna között. Ez szavatolja a nagyobb megbízhatóságot és csökkenti a hibás csatlakozások kockázatát. További példaként az akkumulátor méretezésénél és paraméterezésénél tekintetbe vették a legszélsőségesebb használati körülményeket is.

A magas minőségi szint azonnali érzékeltetése érdekében a Dacia Sandero 3 év vagy 100 000 km garanciával kapható.

Sandero: a DACIA-KÍNÁLAT *HARMADIK MODELLJE

A Sandero bevezetése a Dacia fejlődésének újabb jelentős szakaszát jelenti. Egy új szegmens, a kompakt személyautók felé nyit, és új ügyfélkör meghódítására indul.

A Dacia Sandero forgalmazása fokozatosan kezdődik Európában, Törökországban és a Magreb-országokban, 2008 júniusától. A Dacia-család többi tagjához hasonlóan a Sandero is a racionális, pragmatikus és fiatalabb korosztályt célozza meg. Az általában egy autóval rendelkező, használtautó-vásárló Dacia-ügyfelek igen ár-érzékenyek, ez elsődleges vásárlási szempontjuk. A Dacia Sandero azokat a vevőket fogja tehát meghódítani, akik tágas, és vásárláskor és üzemeltetéskor egyaránt olcsó 5 ajtós autót keresnek.
* Magyarországon

Fejlesztés és iparosítás: erős szinergiák a Dacia-kínálaton belül

A Dacia Sandero 2007 októberének végétől készül a romániai pitesti-i üzemben. Szintén a B0-platformra épül (Logan-platform), a Dacia-kínálat többi modelljével azonos gyártósoron. A Dacia Logan és a Dacia Sandero közös alkatrészeinek aránya meghaladja a 70%-ot, ami megkönnyíti a különböző modellek azonos soron történő gyártását, és csökkenti a fejlesztési és beszerzési költségeket. A pitesti-i gyár a csoport második üzeme, ahol a Sandero készül, hiszen Renault Sandero néven a brazíliai curitibai gyárban állítják elő az autót Brazília és Argentína számára.

A 2008-ban az üzemben gyártott öt modellel, valamint a Nemzetközi Logisztikai Központ (ILN) felállításával, mely a Logan-platformot alkalmazó üzemek beszállítója, Pitesti, a 90-es projekt vezérüzeme. Elsőrendű szerepet tölt be a folyamatok kidolgozásában és a képzésben. Például: a 90-es projekt vezetői és a brazíliai curitibai üzem szenior gépkezelői (a présüzemből, a festőüzemből és összeszerelő részlegtől) közül kb. húszan töltöttek el négy hetet Pitestiben 2006 elején, hogy a B0-platformra épülő gépjárművek gyártási folyamatairól szóló képzésen vegyenek részt. Visszatérésük után ők képezték ki a gyártósor üzemeltetőit.


A Dacia Logan bevezetése óta a pitesti-i gyár megkétszerezte a kapacitását, így az 2008-ra elérte a maximális évi 350 000 gépjárművet. A 2004-es óránkénti 32 gépjárműről a kapacitás 42 gépjármű/órára nőtt 2006-ra a Logan MCV-vel és a Logan Van-nel, majd 60 gépjármű/órára 2008-ban a Sanderóval. A Dacia Sandero gyártása hosszú távon az összeszerelő üzem kapacitásának közel felét teszi majd ki. Az alkatrészek jelentős részének gyártása helyben történik: ezek között vannak speciálisan az európai modellhez kifejlesztett és közös alkatrészek is. A Logan gyártásának 2004-es beindulása óta a régióban kiépült beszállítói hálózatnak köszönhetően a helyi gyártás aránya a Sandero esetében hozzávetőleg 60%, mely arány eléri a 90%-ot, ha a környező országokat (Magyarország, Lengyelország, stb.) is figyelembe vesszük.


A Dacia Sandero európai fejlesztésére és gyártására fordított összeg eléri a 147 millió eurót: ebből 65 millió eurót tettek ki a tervezési költségek, és 82 milliót ruháztak be a pitesti-i gyárba. A legnagyobb beruházást a Dacia Sandero érkezése és az üzem 60 gépjármű/óra kapacitásra történő áttérése igényelte, melyhez további 100 millió eurós beruházásra volt szükség. Megjegyzendő, hogy a présüzemben olyan új, robotizált és rugalmas nyílászáró-illesztő technológiát vezettek be, mely lehetővé teszi a különböző modellek kezelését.

A Renault Laguna mintájára a Dacia Sandero projekt kezdetén is Minőségi Kiválósági Tervet vezettek be a tervezésnél, a gyártásnál és az értékesítésnél. A helyi beszerzési osztály a mérnökökkel és az üzemmel karöltve szorosan együttműködött a beszállítókkal a legmagasabb szintű minőség szavatolása érdekében. Miután meghatározták, hogy melyek a lehetséges buktatók az ellátási láncban, a különböző Renault munkatársak a szállítókkal együttműködésben kidolgozták a megfelelő cselekvési terveket, mint például a Poka Yoke alkalmazását az üzemekben. Ez a japán eredetű minőségbiztosítási eszköz (a Poka jelentése figyelmetlenség, a Yoke-é pedig elkerülni) egy egyszerű és hatékony eszköz, mely szavatolja az összetett gyártási műveletek megfelelő elvégzését.

Egy autó világméretű elhivatottsággal


A Brazíliában és Argentínában 2008 januárjától, Európában, Törökországban és a Magreb-országokban 2008 júniusától kapható Sandero a Loganhoz hasonlóan nemzetközi hódításba kezd. 2008 végéig az új, 5 ajtós kompakt személyautó gyártása megkezdődik Kolumbiában is (Sofasa-üzem, Medellin, Renault márkajelzéssel). 2009-ben indul a gyártása Marokkóban (Somaca-üzem, Casablanca, Dacia márkajelzéssel), Oroszországban (Avtoframos-üzem, Moszkva, Renault márkajelzéssel) és Dél-Afrikában (Nissan-gyár, Rosslyn, Renault márkajelzéssel). A további országokban történő forgalmazást jelenleg tanulmányozzák.

Az árak tekintetében valamennyi piacon a kisautók szegmensébe pozícionálják, míg belső és külső méretei alapján a kompakt személyautók felsőbb kategóriáját idézi.


CSOMAGTARTÓ TÉRFOGATA (dm3, ISO-szabvány)
Csomagtartó térfogata320
Ledöntött üléspaddal1200

MÉRETEK (mm)

ATengelytáv2588
BHosszúság4020
CElső túlnyúlás781
DHátsó túlnyúlás651
EElső nyomtáv1480
FHátsó nyomtáv1469
GSzélesség tükrökkel / tükrök nélkül1746/1990
HMagasság üresen1534
KHasmagasság155
LHátsó lábtér145
MElső könyökszélesség1414
M1Hátsó könyökszélesség1425
NDerékszélesség elöl1388
N1Derékszélesség hátul1400
P1Távolság a csípőhajlat és a tető között az első üléseknél892
P2Távolság a csípőhajlat és a tető között a hátsó üléseknél878
Y2Belső szélesség a kerékjáratok között1006
Z1Rakodási hossz (a csomagtartótól a ledöntött hátsó üléspadig)818



A képek egy részét (szalonbelsők) Skálakopé készítette a brassói Dacia márkakereskedésben. Köszönjük!
Hozzászólás
Írta Indy - 2008 július 25 péntek - 21:51:00
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény


Hozzászólás: 2397
Senki nem olvasta?
Írta Sheme - 2008 szeptember 10 szerda - 10:11:15
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
De, egy senki igen.

Szép az etető szöveg - azért is van -, de a Golf-os forma nekem nem jön be.

Azért Skálakópé megkérdezhetné egy szalonban, hogy a Logan-hoz rendelhető-e a 7 funkciós fedélzeti, a 6-os helyett? Ugyanis nincs benne az újabbakban a pillanatnyi fogyasztásmérő funkció - hogy ez kit zavart, azt nem tudom...

Vajon az új Logan mennyivel csendesebb, mint a mi "régink"? Mennyivel érezhetőbb az Euro5 miatta fojtás?  7.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta kincsleső - 2008 szeptember 10 szerda - 11:20:33
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04
Hozzászólás: 338
A Bentley-szalonban igen, akár 8 funkciós is, bár nem a Loganhoz...

Hogy-hogy nem hiányolsz most +40 LE-t, +30 Nm-t, 6. sebességet és +50 cm tengelytávot (persze ugyanezen az áron...)?

De, ha már ide vetődtem: lehet, hogy két tolatólámpa, két hátsó ködlámpa van a Sanderon?
Írta Sheme - 2008 szeptember 11 csütörtök - 09:20:53
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 537
Mert egyszerűen ez a Golf-os forma alkalmatlan nagyobb tengelytávval felvértezve normálisan kinézni. Nem illik hozzá.

A hatodik fokozat tényleg nem lenne rossz, pláne a Sport verzióba, mert gondolom ott is jó rövidre vették a fokozatokat és csak feleslegesen pörög a motor - mellesleg csökkenne a fogyasztás, a zajszint és a környiszennyi is,

Semmi hír a Sedan 2-ről? Az tényleg lehetne egy kicsit szélesebb és hosszabb, de akkor már az 1.4-es puhánnyal használhatatlan lenne.  7.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Írta Deceballus - 2008 szeptember 11 csütörtök - 19:23:59
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Vendég
A Sedan 2 már rég az utakon jár, ne várj semmi nagy változást. Egy kicsit más itt-ott, de lényeges változás (tengelytáv megezmegaz) nem történt, amit elvárnál.
Az egyik "tolatólámpa" belsejében van egy kis piros kupak, attól lesz az ködlámpa.
Írta macilka - 2008 szeptember 20 szombat - 15:50:03
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58
Hozzászólás: 245
Én is elolvastam,Sheme majd szépen bemegy a szalonba mint Skála-kópé és megkérdezi a fedcompot!És majd közkinccsé teszi a választ...
Na,arról mi nem fogunk olvasni soha...
Írta kincsleső - 2008 szeptember 20 szombat - 20:23:45
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04
Hozzászólás: 338
Igen, egy 6 fokozatú váltóval jobban el lehetne osztani a nyomatékot, de ahhoz egy teljesen új konstrukció kellene (gondolom, az árát ennek sem nagyon szeretnénk kifizetni... ). Nem tudom, konkrétan mire gondolsz, amikor arról írsz, hogy "feleslegesen pörög a motor": 5.-ben például az istennek nem akar "pörögni" 160km/h fölött, pedig, ha nyomatékkal bírná a motor, akkor pl. 5500 f/p-nél 187 km/h lenne a tényleges sebesség...
Írta Plömplöm - 2008 szeptember 22 hétfő - 09:41:41
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58
Hozzászólás: 70
megnéztem pénteken egyet. tetszik. tényleg elég szép nagy a csomagtartója. a hátulra berakható három gyerekülés, hát, nemtom, bár az igaz, hogy nem azt írták hogy egyszerre három

most a legnagyobb gondom az az, hogy van egy olyan fogadalmam, hogy a gyártási időszak elejéről nem veszünk autót.
---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Írta Deceballus - 2008 szeptember 22 hétfő - 12:45:21
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Vendég
Azt a "szép nagy csomagtartót" komolyan is gondoltad?
Írta Plömplöm - 2008 szeptember 23 kedd - 12:01:28
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58
Hozzászólás: 70
igen, komolyan. mert ugyebár mihez képest. clio, swift, ilyesmikhez képest sztem "elég szép nagy". szerinted nem? ha nem, akkor javalj valamit kétésfél milla magasságában maximum, ami vadiúj és ekkora
---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Írta Deceballus - 2008 szeptember 23 kedd - 12:13:49
Válasz erre Dacia Sandero - sajtóközlemény

Vendég
Ja, bocs, nekem eddig csak kombim volt, és szedánnál kisebbel sem volt dolgom, amit én vezettem, úgyhogy a "nagy" az nagyot jelent számomra.
Ha a faceliftes Logant behozzák megrendelésre, akkor az árban is kedvezőbb lehet, csomagtérben még inkább.
A Sanderóval az itteni reklámok szerint a fiatalokat célozták meg: feltehetően a pénz nem gond, és a csomagtér sem, mert fiatalon nem cipelsz annyi mindent magaddal. Tehát nem családi autónak szánták.

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!