A Dacia tudásbázis
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Tuning
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Logan tuning
Oldal:       >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Ez a téma zárolva
Szerző Üzenet
Indy
2006 január 11 szerda - 17:06:18
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Az én kedvenc Logan tuning-dizájnom a Zender Logan. Nem tettem le róla hogy egyszer megcsináljam ilyenre.
[ Módosítva ]
[ Módosítva ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Sanca
2006 január 11 szerda - 17:54:21
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1512
Meglestem a képeket és tényleg nagyon szépen néz ki a verda.Soksikert Indy,hogy megcsináld az álmod. :

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Stephen-J
2006 január 11 szerda - 19:16:39
Vendég

Indy, meg tudlak érteni! Egyszerűen gyönyörű!
Egy nagyon szép autóból szinte drágakövet készítettek. Tökéletesen eltalálták a lényeget! Szuper!
Sok sikert kívánok hozzá!
Vissza az elejére
légfék
2006 január 12 csütörtök - 08:18:49
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3914
Baj ha nekem az eredeti állapotban is tetszik?Azért ez se kutya!Majd ha a garancia lejár,akkor lesz nekem is pár módosításom....

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
hunluigi
2006 január 12 csütörtök - 09:04:04
Vendég

Én egy kicsit agresszívabb, és összetettebb tuningon töröm a fejem... Van nagy tapasztalattal rendelkezõ emberem aki a szénszálas idomokat gyártja (ha esetleg érdekel valakit). Ráadásul a család barátja tehát remélhetõleg ha rólam van szó vékonyabban fog a ceruzája...
Bár én nem az optikai részével fogom kezdeni hanem valoszínűleg a sorrend a következõ lesz... ültetés, felnik, fékrendszer izmosítás, motor tuning(most még vizsgálom annak a lehetõségét is hogy valami izmosabb bele illõ motor átültetése bár ez elég drága volna) ezekkel párhuzamosan belsõ tuningolása és a vége a külsõ kittek...
[ Módosítva 2006 jan 13 p, 19:30 ][ Módosítva 2006 jan 14 szo, 13:12 ]
Vissza az elejére
hunluigi
2006 január 12 csütörtök - 09:08:31
Vendég

itt érdemes szétnézni! Klikk!
Vissza az elejére
hunluigi
2006 január 12 csütörtök - 09:58:20
Vendég

Na közben beszéltem az ismerõssel és elméletileg akár az RS Clio 2000cm es 171 pacis blokja is belerakható mindennemű módosítás nélkül... na de akkor... Gondoljátok el a jelenetet amikor a kivűlröl szérián hagyott loganból átvigyorog valaki a jampi gyerek megpiszkált verdájába utána meg állva hagyja az ember
Vissza az elejére
Stephen-J
2006 január 12 csütörtök - 18:11:55
Vendég

Ez a vörös csoda - szerintem - már nagyon brutális, de a Clio RS motor nagyon szenzációs ötletnek tűnik!
Annál nagyobb boldogság nem is kell az embernek, mikor otthagysz a Logannal egy királykodó sportautóst!
Egyébként, ha lenne ilyesmi lehetõségem, én azt élvezném a legjobban, ha lealázhatnám a Passat-os és Audi-s "nagy embereket". Ezt a "faj"-t külön jól esne lepipálni... Jópárszor hoztak már rossz helyzetbe, szinte levasalják az embert az útról! Legalább tudnék ebbõl egy kicsit visszaadni nekik!!!
Vissza az elejére
kozsi
2006 január 13 péntek - 11:00:53
Vendég

hunluigi: erre és a képre is csak azt tudom mondani:

Korábban gondolkodtam rajta, hogy milyen kuriózum lenne egy TLX-et optikailag és motorikusan tuningolni. De ha Logan esetében ilyen komoly lehetõségek kínálkoznak, egyszer ha sok pénzem lesz és elveszetem a fejem, akkor átszabom
Vissza az elejére
Indy
2006 január 13 péntek - 11:15:55
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
hunlugi képe szinte biztos hogy nem igazi, bár a jobbik virtual-tuningból származik. Nekem a Zender-Logan jobban bejön, hétköznap is jól autózható. Ez a vörös csoda nekem túl feltünõ lenne.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
willmenn
2006 január 13 péntek - 15:16:00



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2338
hunluigi írta ...
......Van nagy tapasztalattal rendelkezõ emberem aki a szénszálas idomokat gyártja (ha esetleg érdekel valakit)...........

hunluigi!
Nekem nagyon bejön a csomagtartóra feltett hátsó légterelõ!
(Indy feltett képein látható) Esetleg megkérdezhetnéd az ismerõsõdet, hogy olyat tud-e csinálni, és mennyiért. Gondolom másnak is tetszik, és nem csinálna rossz üzletet ha elkezdene gyártani hozzá ilyeneket.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
hunluigi
2006 január 13 péntek - 16:16:26
Vendég

tapasztalataim szerint maga az idom elkészítése nem egy nagy vasziszdasz (sem költségben sem munkában csak hozzáértés meg figyelem kell) ami a drága a dologban amig a "szerszám" megszületik... tervezés, grafikai munka (3d-ben) és a leghúzósabb a készíttetés... ahogy én láttam úgy működik a dolog hogy speciális habból kinyomnak egy tömböt és abból faragja ki a "szerszámot" laserel egy többtízmillás gép a 3d modell alapján. Egy elkészült szerszámmal kb 30-40 idom gyártható le... de azért rákérdezek mert nekem is b@ssza a csõrömet a dolog :b
Vissza az elejére
Sheme
2006 január 13 péntek - 20:18:45

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1147
Valakit itt érdekelt a TLX tuningja. Röviden: nem lehet tuningolni, mert a váltó, a féltengelyek alkalmatlanok. A Dacia Talis DVD-n a Turbós Gergõ elvitt egy körre a Dacia-jával, ami valaha TLX-es VOLT.
Ebben figyel egy 1.6-os Renault Fuego turbo motor - 160Le -, a váltója és le is van ültetve, valamint 15"-os tárcsák figyelnek rajta... A gyorsulásáról annyit, hogy brutális! A hangja? KIRÁÁÁÁÁÁLY!

Sztm nem érdemes nagyon tuningolni a Logan-t. Meg kéne várni és elvinni egy tesztkörre a 107Le-s változatot, talán azon érdemes valamit húzni. Ja, a Diesel változatról csinálok egy hevenyészett video-t, ha valakit érdekel.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére
Indy
2006 január 14 szombat - 13:01:39
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Hol lesz a dízel felvétele Sheme? Naná hogy érdekel minket, wmv-ben fel is raknánk!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Indy
2006 január 14 szombat - 13:18:30
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Logan tuning hátsó lámpák:



Egy sötétebb festésű Loganon szerintem jobban mutatnának. Nektek tetszenek?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
légfék
2006 január 14 szombat - 13:27:55
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3914
Szép!Már érdeklõdtem ilyesmi iránt,de lesujtó árakat mondtak/30 guriga párban/.Errõl tudsz infót Indy?

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Indy
2006 január 14 szombat - 13:34:52
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Én is hasonló árakat tudok, 120 euro/szett. Nekem csak az a bajom, hogy a fenti két lámpaszett nem passzol a gyöngymetál loganhoz. A bal oldali piros szett viszont jó lenne a te torreádorodhoz!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
thomas99
2006 január 14 szombat - 15:10:44
Vendég

Ez a 30 gurigás ár lehet, hogy engem érdekelne... Hol érhetõ el? Átszerelés házilag megoldható?
Vissza az elejére
légfék
2006 január 14 szombat - 17:25:50
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3914
Bõvebben kivallatom a forgalmazót,és visszatérek rá,kedves thomas99!
Indy!Lehet,hogy ezzel kezdem majd a tuningot,bár már keresek erõsebb ac-pumpát,és számolják nekem,hogy az injektor adagolócsövét meddig bõvithetjük,és nézik az injektorszelepeket is.Nem tudja valaki,hol vállalják,hogy a fordulatszámszabályzót kiiktatják,és mennyiért?
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 14 szo, 17:28 ]</span>

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
JKC-729
2006 január 15 vasárnap - 07:45:35
Vendég

Én is elkezdek nyomozni. Van a környéken egy srác, aki dízelekhez csinál P-Boxot, chip tuningokat mindenhez, felkeresem a Logennel, gondolom elõször csak hümmögetni fog.....
Vissza az elejére
kozsi
2006 január 17 kedd - 09:19:39
Vendég

"elõször csak hümmögetni fog....." Biztos így lesz
Vissza az elejére
hobby2
2006 január 17 kedd - 18:21:07
ÜT Laureate1,4 2004.12.02 Gyöngyszürke


Regisztrált tag #42
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 21:00:53

Üzenetek: 2472
Hát igen, mind szépek és jók ezek a tuningok, de ennek megvalósításához még egy fizetés kéne!
javascript:addtext(' ')
Vissza az elejére
légfék
2006 január 17 kedd - 18:26:01
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3914
Egyetértek!Szegény ember vízzel fõz,nem azért vettünk olcsó,de számunkra tökéletes kocsit,mert százezreket tudunk rá költeni.Az olcsón megvalósítható tuning-projekt még várat magára.....Addig meg jó ez így is!/azért jó elképzelni,milyen is lenne..../ :musik
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 17 k, 18:27 ]</span>

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
thomas99
2006 január 18 szerda - 21:59:03
Vendég

Kedves Légfék!

Ha konzultálsz a szuper-hátsó-lámpa forgalmazóval, akkkor légyszi kérdezd ki õt egyéb extrák tekintetében is! Mert én speciel apránként azért szedegetnék össze pár szépítkezõ-szert...

Elõre is köszi!

Üdv.: TOM


<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 18 sze, 22:00 ]</span>
Vissza az elejére
légfék
2006 január 19 csütörtök - 09:43:49
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3914
Rendben,ahogy érdemi/nem csak ígéretesen hangzó/infóm lesz,leírom!Hali!

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Indy
2006 január 19 csütörtök - 10:19:32
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Találtam a 65 lovas dCi Loganhoz chiptuningot. Az teljesítmény 65-rõl 78 Le-re, a nyomaték 160-ról 192 Nm-re növekszik. Házilagosan is beszerelhetõ, íme két kép:





A kábeleket egyszerűen az injektorhoz kell csatlakoztatni, a két elsõ kábelt pedig az akkura kötni. Nem hagyományos chiptuning ez, mert nem kell belenyúlni a számítógépbe, úgy működik mint a P-BOX, csak a befecskendezési idõkön módósít egy sorba kötött kis eszköz lévén. A legközelebbi beszerzési forrás sajnos Szlovénia...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
hunluigi
2006 január 19 csütörtök - 10:30:42
Vendég

haj ha az 1.4-es benzinesre is volna ilyen...
Vissza az elejére
Köhike
2006 január 19 csütörtök - 10:58:44
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Elméletileg van. Azon a Zender tuningon valami hasonló van.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
kincsleső
2006 január 19 csütörtök - 12:00:49
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Esetleg érdekelhet valakit (motortunninghoz egy-két adalék + befecskendezõk világa+szerviz....):


Klikk!
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 19 cs, 12:04 ]</span>
Vissza az elejére
Indy
2006 január 19 csütörtök - 15:08:22
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Na, van már hazai forgalmazó is a dCi chiptuninghoz. Klikk!

Az ára azonban borsos: 143.000 HUF! Mi benzinesek el vagyunk hanyagolva...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Indy
2006 január 19 csütörtök - 17:02:21
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Ez a virtuális tuning se semmi!




Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
hobby2
2006 január 19 csütörtök - 20:52:14
ÜT Laureate1,4 2004.12.02 Gyöngyszürke


Regisztrált tag #42
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 21:00:53

Üzenetek: 2472
A virtuális tuningot valóság szokta követni, csak éppen idõ kérdése. Ez minden esetre álom szép. Mennyi lehet az ára? 10.000.000?
Vissza az elejére
Stephen-J
2006 január 19 csütörtök - 21:41:12
Vendég

Ahogy nézem talán még annál is több!
Vissza az elejére
hunluigi
2006 január 20 péntek - 08:36:11
Vendég

hát ez már elég nehezen megvalósítható... (sajnos) elég rendesen bele kéne hozzá nyúlni a kasztniba az pedig egy önhordós kasztninál gyakorlatilag szinte teljes újraépítést jelent... Amúgy tényleg szép darab!
Vissza az elejére
skorpió
2006 január 22 vasárnap - 18:21:43
Vendég

Valóban formás. Hátha új ötleteket ad egy pár év múlva a modelfrissítéshez.
Vissza az elejére
koroland
2006 január 25 szerda - 12:37:04


Regisztrált tag #32
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35

Üzenetek: 268
Dacia tuning: Klikk!
Nézzétek meg!!!

Szerintem nem rossz!!!!

koroland
Vissza az elejére
Indy
2006 január 30 hétfő - 11:14:00
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Találtam benzineshez is chiptuningot:



A teljesítmény 79.5 Le-rõl (1.4 MPI, ennyi az alap fékpadi mérés) 90-re, a nyomaték 112-rõl 121 Nm-re növekedett. 1.6 MPI esetében ezek az értékek: 90 helyett 104 Le, 128 Nm helyett 138. A német G-Tech gyártja a dobozkát, az ára azonban nagyon borsos: 850-900 Euro, így semiképpen nem éri meg megcsináltatni... ain
[ Módosítva 2006 jan 30 h, 10:27 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2006 január 30 hétfő - 11:50:41
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Hm, õszintén szólva nem a tunning érdekel az ábrákon (fõleg az ára miatt), de az igen, hogy milyen nyomatéki görbét mutat az ábra: hát ez nem egészen az, amit korábban láttunk. Igaz picik az eltérések, de: a "régin" ugye a max. nyomaték kb.3000-es ford.számnál van (112Nm) és onnan egyenletesen csökken. Ezen az ábrán (és az alatta levõ szövegben is) valahol 4300 körül. Viszont az "elsõ" maximum, ami kb. 110 Nm , már jóval 3000 alatt "elõáll". A "régi" nekem szimpatikusabb, hiszen van egy jó hosszú "stabil" szakasz 3000 és 5000 f/perc között...
Vissza az elejére
Indy
2006 január 30 hétfő - 12:17:35
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Igen igazad van, de nem ugyanaz a berendezés állítja elõ a tuningot a két esetben! Én is inkább a nyomatékra hangolnák mint a kraftra.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2006 január 30 hétfő - 13:16:08
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Indy, ezt írtad:
" ... nem ugyanaz a berendezés állítja elõ a tuningot a két esetben! ..."
Én nem értem, milyen két esetrõl írsz?
A biztonság kedvéért: én az eutiches által megadott román fórumon található nyomatéki görbét vetettem össze az általad közreadott nyomatéki ábrán levõ "tunningolás elõtti" állapotban mért (szaggatott) ny.görbével. Ennek a kettõnek tkp. azonosnak kellene lennie, a jellegét tekintve mindenféleképpen.... Az, hogy van 1-2% eltérés az adatokban, elmegy, de az már zavar, hogy az egyiken 3000-5000 f/p között csökkenõ, a másikon inkább növekvõ jellegű a nyomaték alakulása.
Vissza az elejére
Indy
2006 január 30 hétfő - 14:00:14
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Ja értem már, elnéztem akkor amit mondani szerettél volna!

A fékpadok nem mind egyformák, sok függ attól pl. hogy hányszoros mintavétellel dolgoznak és mekkora a pad tapasztalati szorzója (azaz hány ugyanolyan autón van túl...). Szerintem vagy mérési hiba, vagy kezelõi.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
ClioRN
2006 február 07 kedd - 10:11:33
Vendég

Sziasztok

Van egy 1.2 turbos cliom 130Le-s jelenleg karbis (R5GTT)de a logan szivosorát teszem rá a hengerenkénti befecsikkel és ehez kellene egy kis segítség. Az Elia Logan RS100 motorjárol kellene minnél több kép ha van sajna a netet bujva 2 nap alatt csak 2 találtam a képek jöhetnek mailbe a -Email--ra elöre is köszönöm.Illetev egy kis info arról hogy hány báral töltötte meg az Elia a mocit kiváncsi vagyok hogy hány bart bir a müanyag szívósór nállam az 1 bárt kéne kibirja.Vagy ha tud valaki olyan céget még aki turbósított Logan azt az infót is megköszönném.


Köszönett el
ClioRN
Vissza az elejére
hunluigi
2006 február 07 kedd - 10:18:29
Vendég

szerintem bõven elég ha egy helyen felteszed a kérdésedet, ha tudunk úgy is segítünk!
Vissza az elejére
ClioRN
2006 február 07 kedd - 10:59:03
Vendég

oks véletlen volt
Vissza az elejére
ClioRN
2006 február 08 szerda - 13:26:31
Vendég

akkor folytatás a turbonak ugye kell még viz illetve olaj ezekett egy pár száz forintos T elosztoval lehet biztositani a leömlö után kicsit át kell szabni a kipuffot ez sem nagy tétel a fék re nagy hangsulyt fektetetek nektek is elõre felmegy minden átalakítás nélkül a RS Clio (182Le) féke 280 hütött tárcsa bontóba 20.000Ft körül van nekem is ez van fent elöl igaz min 15" kerék kell rá de nagyon nagyott fog és +0.5cm el kijebb jön a nyomtáv ami nem rossz hátra pedig amenyiben Thália hid van alatta ugy felmegy a Senic tengecsonk tárcsával igaz ez 2cm oldalanként nyomtávba
Vissza az elejére
Indy
2006 február 08 szerda - 13:40:21
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9796
Számolgattam az általad saccolt árakat, nekem ez túl drága lenne. Az 1.4-es K7J motorból turbóval mennyit lehetne kihozni ha inkább nyomatékra lenne hangolva mint teljesítményre?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:       >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!