Regisztrált: 2005 szeptember 22 csütörtök - 08:00:33
Üzenetek: 15
Hali Mindenki!
Én csak a vegyes fogyasztásról tudok nyilatkozni: Legutóbbi tankolásnál számolva: 41,54l/668km=0,0621856l/km Fogyasztás 6,21845l/100km Finom pedálhasználattal, 90 km/órás tempó környékén. Néha, meg amikor kell kb 4500rpm-ig kihuzatva.
A mi Loganunk Ambiance tehát 1.4-es motorral szerelt.
Üdv.
alias_bob
o
Ui. Ha minden igaz akkor meg is tudjátok nézni a verdát majd a galériában.
Sziasztok ! Kicsit csodálkozom az 5.5 literes fogyasztásokon, de szerintem mégsem egyforma a vezetési stílusunk, mert ekkora eltérés új kocsinál nem szabadna legyen. Nekem az eddigi átlagom 7 liter, megpróbálom csatolni a pontosan vezett fogyasztási adataimat: István
Dolgozunk rajta, de ha már fent van az interneten valahol a kép, már most is be tudod csatolni az img gombbal. (A két [img] közé írd be a kép URL-jét. Klikk! pl.) Logan 2.0BLOGolok
Az elsõ 1000 km-en kétségbe voltam esve, hogy lezabálja a gatyámat. Az üzemanyag kijelzõt vettem alapul (Ambiance) Gondoltam 50 liter 10 osztás akkor osztásonként 5 litert jelent. Van olyan állás, amelyik alatt 100 km-et autózta, és volt olyan is amelyik csak 60 km-ig jelzett. De most számoltam a hétvégén. 4300 km alatt 270 liter benzint használtam el. Ez 6,5 alatt marad. Így már egészen elégedett vagyok.
Látom elég szélesen változik a fogyasztási kép. Nekem 90-100Km közöt 5.4-5.8l közöt változik, természetesen a forgalom, és útviszonyok függvénye. De autópályán 130-140Km 6,8-7l körzött mozog a fogyasztás. Én nem tartom rossznak. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
Nos a 6,5l nálam is működik vegyesben, van mikor 90-es tempoval megyek, de a lebályzott 6000-ig adok neki néha. Péntekenként mindíg. Qwert60 Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Az elõbb azt írtam (mindent a váltóról), hogy néha nem bírok magammal, és 6000ig huzatom. (Sõt azt is tudom, hogy 6200nál tilt), de az esetek többségében kíméletesen, spórolósan járok vele. De úgy vettem észre, hogy (kijelzõ osztásait figyelembe véve) tudatosan nem lehet olyan sokat takarékoskodni. Egy osztással (ami nem hiteles és pl a 6. rendszeresen lassabban tűnik el, mint a 7.) legkevesebb 65, maximum 100 km-t tudtam menni, ha mondjuk max 2500-ig, de inkább 2000-ig pörgetem és szuttyogok ebbõl kifolyólag mondjuk 75-tel, akkor sem fogy sokkal kevesebb, mintha 3000ig pörgetem és százzal megyek. Ráadásul fõleg a városi takarékos akcióim után úgy éreztem, mintha 2000 alatt nem szívesen haladt volna, mint korábban. Kicsit olyan érzés volt, mintha egy-egy henger kihagyott volna, az alapjárathoz hasonló darabos volt. (nem vagyok benne biztos) Úgy döntöttem inkább tovább pörgetem, legyen kicsit több a fogyasztás, minthogy a motornak baja legyen. Így most általánosan 2500-3000 között inkább 3000nél váltok (kivétel sűrű városi forglom),dinamikusabban haladok. Az osztások fogyatkozása alapján mindig kétségbe vagyok esve, de 4300km-en kb 270 liter benzint égettem el. Ez 6,3-et jelent de legyen 6,5. Így már elégedett vagyok vele. Ti hogyan autóztok? Tudom, sokan azt mondják a fordulatszámmérõ bűvöletében élek, de így biztosan egyenletesen tudok autózni. Milyen fordulatszám-tartományt használtok?
Én 2000-nél váltok, és 3000 fölé nem nagyon pörgetem. 110-nál még éppen 3000 alatt van a fordulatszám. Persze nem Pesten élek, ott ezt a tempót nem lehetne tartani. Logan 2.0BLOGolok
Sziasztok! Én nem akarok beleszólni, de annak semmi értelme, hogy beírogassunk ide, mikor mennyit mutat a fedcomp. A fogyasztási adatoknak akkor van értelme, ha ténylegesen az átlagot mutatják. Az átlag az egy szám! Esetünkben két tizedesjegyig érdemes feltüntetni. Én felteszem majd az elsõ 10.000 km átlagfogyiját, az már azért elárulhat valamit. Persze úgy számolva, hogy x liter elfogyasztva 10.000 km-en. Nem amiket írogatott közben. (A fapadosomban nincs is ilyen opció) Ekkor kijön egy szám, de semmiképpen nem egy intervallum. (pl. 5,8-6,2) Ez nem lehet átlag... Mindegy.
Bocsi a kirohanásért, de a TÉMA MAGA ÉRDEKEL, de ami itt le van jegyezve e témában, SANK adatait nem számítva, szinte mind értékelhetetlen.
Ha egy taxis 54000 km után mondja, hogy 7.2 az átlagfogyasztása, az értékelhetõ. <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 okt 14 p, 21:01 ]</span>
"A fogyasztási adatoknak akkor van értelme, ha ténylegesen az átlagot mutatják. Az átlag az egy szám! Esetünkben két tizedesjegyig érdemes feltüntetni. Én felteszem majd az elsõ 10.000 km átlagfogyiját, az már azért elárulhat valamit. Persze úgy számolva, hogy x liter elfogyasztva 10.000 km-en. Nem amiket írogatott közben. (A fapadosomban nincs is ilyen opció) Ekkor kijön egy szám, de semmiképpen nem egy intervallum."
Már ne haragudj, de én úgy látom hogy az átlag fogyasztás nem 10000km-ként lehet meghatározni, hanem egy út alatt is. Föleg ha ugyanazon úton többször is járunk. Lehet hogy akinek benne van az átlag mérõje, az másként viszonyul hozzá, de ez alapján lehet a vezetési stiluson változtatni, persze csak ha akar is az ember. Én is ez alapján találtam meg az optimálisat úgy, hogy közben nem csigáztam. Ezt nem vitainditónak szántam, csak a véleményemet írtam le. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Én õszintén bevallom, abszolute nem foglalkozom a fogyasztással, nemmintha sok pénzem lenne... Ha kettesbe rakom nyomom amennyire lehet, hogy "érezni" lehessen a gyorsulást, minimum 3000-ig kihúzatom, azután harmadik. Országúton elõzésnél visszaváltok 4-be, és 130-ig is húzatom ha kell. Ha jó az út, és nincs rendõr, kipróbálom viszi -e még a 175-öt.... Nos, így sem akar 7 liter fölé menni, sõt lassan de biztosan megy lefelé ... István
willmen! Ebben igazad van, de azt sem lehet egy autó átlagfogyasztásának tekinteni, hogy mit mutat a fedcomp egy 200 km-es út után. Nem mond semmit másnak, csak annak a személynek, aki átélte, vezette azt a 200 km-t. Ha 2-3000 km-es távra esõ vegyes használattal töltött átlagot közöl valaki, amit pontos méréssel (Benzin fogyása + megtett út) határoz meg, na annak látom értelmét.
üdv
maszületett
u.i. Amikor én 10.000 km-re adom majd meg a fogyit, na az nagy átlagot jelent. Ha egy-egy kiragadott utamon (telitanktól-telitankig) elfogyasztott benzinmennyiséget adnám meg, az sem lenne mérvadó, mert: Eddigi legkisebb átlfogyim: 5,98L (42,65L/713km) Eddigi lgnagyobb átlfogyim: 8,44L (37,82L/448km)
Eddigi átlagfogyim: 7,04 L (703,16L/9986km) Ez már mondhat valamit, mert van benne minden... Vélhetõen hasonló összetételű lesz a következõ 10.000 km is, az én esetemben. Ezért ha engem megkérdeznek mennyit fogyaszt a Logan, én 7,5 L körüli értéket fogok megadni! (Még csak most jön a kicsike elsõ tele...)
Akkor újra: teljesen igazad van, de ezredre pontos átlagfogyasztást csak akkor tudnék mondani, ha elsõ tankoláskor tele tankoltam volna. Pedig elõször 11km-nél tankoltam 7400ft-ért, ami nem tudom mennyi benzin volt tavaly decemberben, de ha gondolod megnézem, UGYANIS MINDEN TANKOLÁSOMAT ÍROM! Idõpont, Ft/l, tankolt liter, km-óra, melyik kút, hány egység látható a tankolás után! Szóval amikor elõször tankoltam akkor 7. osztásig volt a tank. Ha most tankolok, és véletlenül újra a hetedik osztásig tankolok,vagy megvárom amíg odáig lefogy, akkor is csak bizonyos hibával tudok fogyasztást számolni +-5 liter ugyebár. Namost ha a +- 5 lieter miatt 265 litert használatam akkor az átlagom: 6,16 Ha 275 liter akkor 6,39! Szóval óriási 2 dl eltérés. Erre én mit mondtam??? 6,5 liter az átlagom. Miért? Mert ha legközelebb 100-as átlaggal megyek hosszú útra mondjuk 2 fõvel, (és nem 90-es átlaggal egyedül) akkor mindjárt nem fog állni a 6,16 liter/100 km. És ez ugye nem extrém üzemállapot, bárkivel elõfordul, hogy így közlekedik. És ha egy potenciális Logan-vásárló bejön ide, és elolvassa az írásomat, mikor fog csalódni egyedi vezetési stílusát figyelembe véve: 1) Ha 6,16-ot mondok és neki 6,4 lesz 2) Ha 6,5-öt mondok és neki 6,4 lesz??????
Szóval a fogyasztás egy érdekes adat, sokmindent elárul a kocsi használatáról. A 6,5 számomra elérhetetlen adatnak tűnik, de az én kicsikém sokat áll dugóban pesten, nem is várható el tõle!
Én is elérhetetlennek tartottam. Vegyes használatról van szó. És nem is olyan 6-os szintű forgalomról, ahol ha elõzni akarsz, padlóig kell nyomni, majd néhány százméter tempós haladás után elérted a következõ kocsisort, és újra padló...
Én is elérhetetlennek tartottam. Vegyes használatról van szó. És nem is olyan 6-os szintű forgalomról, ahol ha elõzni akarsz, padlóig kell nyomni, majd néhány százméter tempós haladás után elérted a következõ kocsisort, és újra padló...
Látod, számomra vegyes használatot nézve is elérhetetlen adat! Az elmúlt 10.000 km-em eléggé vegyes használat volt...
Szerintem autógáz a fogyasztásra az eléhetõ megoldás,mert nem a fogyasztás a kérdés hanem mennyiért/km. A probléma az ,hogy a gariszevizek miért zárkoznak el ettõl.Nemrég volt ilyen gari per g.a.-tóval:csak a szívócsõ veszti el a garit,nem a motor.Kb7-10e ft.A skoda tárkány Szegeden már beszereli a gázt és nem veszíti el a garit sem,de csak a VW-csoport -ba.A rokon ezért szervizel ott és nem a helyi vw szervízben. Felénk délen nagyon elterjedt a gázautó így lépet a szervíz is. Én sajnos nem tudok ilyen Logan szervízrõl.És Ti? JáZMin 492
Autógáz ára 145ft/l a fogyasztása 0,5-1-1,5l-rel nõl. Beszerelés:180-300e ft.Számolni kell. Én 10év illegális és 5 év legális a.g.-os voltam.Ja és biztonságosabb ,mint a benzines. JáZMin 492
"Én is elérhetetlennek tartottam.(6,5 l/100 km) Vegyes használatról van szó. És nem is olyan 6-os szintű forgalomról, ahol ha elõzni akarsz, padlóig kell nyomni, majd néhány százméter tempós haladás után elérted a következõ kocsisort, és újra padló"
Most felül kell bíráljam önmagam. Szegedre mentem Pécsrõl a múlt-múlt héten. 4személyes, többségében erõs gyorsításokkal tarkított (6-os szindróma) út volt. 25 litert tankoltam, mielõtt elindultam, mikor hazaérkeztem nem fogyott teljesen el (4. cella helyett még az 5. jelzett) de ha elfogyasztottam volna a 25 litert akkor is csak 6,7 lett volna a fogyasztásom! Egyre elégedettebb vagyok!
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 30 sze, 09:18 ]</span>
Hali! Nem tudom,hogy a hõmérsékletileg télies idõben kinek mi a tapasztalata,de módfelett érdekes jelenséget élek át.Ahogy kezdõdtek a páralecsapódásos reggelek,visszafogottabba
n nyomtam a gázt,és lõn csoda,a 100-km-re számított átlagfogyasztásom kb3-4dl/100-km-rel csökkent,az utolsó heti /kb.1000-km/fogyasztásom zömmel városban,rengeteg hidegindítással,7,19l/
100-km lett.Tudom,nem kellene máskor sem tolni a gázt,de gondolom nem csak én szeretem kiaknázni a méreteinkhez képesti fürgeséget.No mindegy,de ilyen autóm még nem volt,ami télire kevesebb naftával beérné.... <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 dec 15 cs, 15:04 ]</span> Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Tetszik a honlap, jók a fórumok, okosodik belõlük az ember. Olvasom itt a különbözõ fogyasztási adatokat, de nem nagyon tudom kisilabizálni, melyik értékhez mekkora motor tartozik. Sokkal többet eszik az egyhatos az egynégyesnél? Megéri az árkülönbözetet az a plusz kétszáz köbcenti? Elég riasztó a gyárilag megadott tízliteres városi érték... Jelenleg Skoda Feliciát hajtok kisvárosi-országúti-
autópályás használatban. Gyakorta befogom mind a 68 lovat, így általában 7-7,4 között eszik a kicsike. (min. 5,8 max. 8,1) Jövõre szeretnék több lóerõt, nagyobb nyomatékot és kisebb benzinszámlát. Mit kérjek a Jézuskától? Jelenleg az 1.6-os mellett voksolnék. Még egy-két kérdés. Mekkora a fordulatszám a kedvenc 110-es tempómnál? És a zaj? Csöndesebb az ezerhatos? ( A Feliciánál biztosan, he-he.) Épített már be valaki házilagosan csomagtartó távnyitó szerkezetet? Kicsit körülményes lehet a kizárólag kulccsal használható megoldás. Üdv.
Az 1.6-os egy picit hangosabb.A hátsó csomagtartó távirányításának kiépítése kb 10 000 forint. Szerintem akármelyik elektronikai szakszervíz elvállalja. Különben tényleg körülményes, hogy kizárólag kulccsal nyílik.
A fogyasztási adatok zömébn 1.4-eshez társíthatók, mivel szinte mindenkinek az van. A csomagtérnyitás állítólag a szekszárdi szervízben már elérhetõ, btto 7.000 Huf-ért. Motorzaj ahhoz képest, hogy szinte semmi zajcsökkentõ elem nincs benne, nem túl vészes, de utólag érdemes csökkenteni, ha sokat autókázik az ember 4.000 rpm körül, vagy e felett...
Sziasztok!Én már megszoktam,hogy csak kivülrõl tudom kinyitni a csomagtartót-csak ilyen kocsim volt-de azért érdekelne,hogy hogy mükõdik ez a távirányításos nyitás!Belülrõl nyilik vagy a központizár nyitja?? Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Elõbb-utóbb kikapunk,mert ez megint nem fogyasztás-téma!de nem mondtam semmit,majd a moderátori szó helyreteszi ezt a cikket is! Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Hello Mindenkinek! Kösz a válaszokat! Az én autóm fogyasztása is csökkent kb. 3-4 deciliterrel, amint felrakattam a téli garnitúrát. Pontosabban: egész nyáron pont ennyivel fogyott több az eddig megszokottnál. Szívtam a fogam, amíg rá nem jöttem a megoldásra: a tavasszal vásárolt új gumi garnitúrám egy kicsit szélesebb az elõzõnél ( 165 helyett 175) és valószínűleg a gördülési ellenállása is nagyobb a réginél. Azaz biztosan, mert a kicsit lejtõs utcánkban nyáron megállt üresben, most lassan elindul. Október végén visszaállt a fogyasztásom a szokásos szintre. Ennyi múlhat a gumin is. Azért az érdekelne, miért zajosabb az 1.6-os Logan. A zaj zöme szerintetek motorzaj. A nagyobb motor esetén elvileg ugyanazon sebességhez kisebb fordulatszám tartozik, nem? Üdv!
Amit én írtam,az azonos gumiméretnél történt,érzésem szerint visszafogottabbá tett az idõjárás/a téli és a nyári garnitúrám egyaránt 165/80R14 es/ Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
A fogyasztásomról annyit, hogy döntõen Auchan-os 98-ast tankolok, így arról tudok beszámolni. Átlagosan, városban hétközben ritkán használva a szekeret 6-6,2-re jön ki az átlagom. 2000-nél már elváltok, nem húzatom, ha araszolni kell, akkor fokozatban hagyom, hogy "magát" vigye. Amikor átadták az M5-öst, a kivezetõ szakaszán a pisztoly koppanásáig tölöttem bele OMV100-ast, ez 41,9 liter volt. Lepadlózva Szegedre, ott bóklászolva, majd vissza majdnem végig padlón, óra szerint 332km-t mentem, a tankolástól számított átlagsebességem 102,9km/h - tehát adtam a testének - volt. Visszafelé megint telelöktem pisztoly-koppra az Auchan-nál 98-assal, akkor 24,58 liter ment bele. Így jött ki két személlyel 7,4036liter/100km-es átlagfogyi ilyen állat vezetésnél.
Azt vettem észre, hogy eredeti, osztrák OMV100-at tankolva valahogy érzésre is jobban gyorsult a verda és kevesebbet is evett, de a hazai pancsok...
Még valami: rendszerint 70-90 között közlekedek, ekkor 5,5 literes fogyim is kijött, tehát igaz a mondás, olyan a fogyasztásod, amilyen a lábad és a stílusod. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Miért, Neked mennyi a fogyasztásod? A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Nekem városban (vidéki város) most közel az 5000 km-hez beállt 7.6-ra, télen és téligumival. Nemrég voltam egy Gyõr-Pécs-Gyõr túrán vele, forszírozott üzemmódban (sok elõzés, ahol lehetett 120-130 km/h) 6.2 volt a fogyi. Nekem megfelel így... Logan 2.0BLOGolok