Az olcsóbb, mint nálunk a LukOlil... 241Ft Helyi MOL 244Ft.
A sima OMV és a sima MOL Szekszárdon is egyforma, 246 Ft . Régebben (az üzemanyagesés előtt) a helyi LUkoil 10-12 Ft-ta olcsóbb voplt a szekszárdi MOL-nál, és 5 Ft-ta a helyinél.
Már attól tisztább a motor (és a hidrotőkék) hogy a kén nem rakódik le, mert nincs benne. A motortisztító adalékról nem is beszélve! Ha rendszeresen nem is, de javasolt néha ilyet tankolni. Logan 2.0BLOGolok
"Mit ad Önnek és autójának üzemanyagunk? A környezeten túl autójáért is sokat tehet, ha a MOL motorbenzineket használja!
Használatukkal a teljes üzemanyag-ellátó rendszer tisztán tartható, a tanktól a befecskendezőkön át a szívószelepekig. Ebből következően a motor megtartja újkori rugalmasságát, gyorsulását. Tartós használatuk esetén még a régi lerakódások is fellazulnak a tankból, szelepekből. "
Ezért én nem adok plusz pénzt, ha a MOL-nál alapból benne van.
kectam! Nálunk egész egyszerűen nem tudod kifizetni az üzemanyagkártyával.
Meg tudjátok mondani, melyik fordulatszám tartományban a leggazdaságosabb a Logan fogyasztása? Mert pl a Samara gazdfaságossági mutatója 50-nél jobb értéket mutatott 3.-ban, mint 4.-ben. Pedig a motor jobban pörgött.
Itt van egy görbe: Klikk! . Nem Logané (de D1300-ra megvan egy könyvemben), viszont általában így néznek ki a dolgok. Az mpg rövidítés miles per gallon, ami fordítottan arányos az errefele használatos L/100 km-rel. Nos, a görbe magasabb része a gazdaságos. Ez nem csak a fordulatszámtól, hanem a sebességtől is függ, ugyanis a légellenállás meg a gördülési ellenállás is (ez utóbbi a gumik torzulása miatt) növekedik a sebességgel. Tehát itt nemcsak a motor adatait kell figyelembe venni. Valahol olvastam, hogy a legmagasabb fokozatban a legalacsonyabb sebességgel a legkisebb a fogyasztás.
Én a 3500 RPM-re tippelnék. Én úgy érzem ott érzi legjobban magát a motor folyamatos haladásnál. (Ez 119 km/h) Egyébként jellemezően a legtöbb autó optimális sebessége az a sebesség, amit a km/h mutató, függőleges állásnál mutat. Ez a Logannál 110 km/h-s érték, ami valójában 102 km/h, ami emlékeim szerint az Indy által megjelölt 3000-es rpm-en "gerjed".
Érdekes!!!! Édesapám is mindíg igy határozta meg a motor legkönnyebb munkavégzésének, és legtakarékosabb fogyasztásának fordulatszámát! Az idő ezt nálam igazolta! Bár még elmondhatnám neki! \"Egyiptom őslakói a múmiák\". !
Egy darabig 3000 fölött váltottam vissza, aztán visszavettem 2000-re (városban). Hosszú átlagban kb egy literes a megtakarítás, de ebben városon kívüli, továbbra is 3000 fölötti váltásos menet is van. Ahogy nézegettem a fogyasztást, ha éppen gurul az autó, akkor a legkisebb. Az pedig távol áll a 3000-es tartománytól. A fedkompomban nincs pillanatnyi fogyasztás, ezt rövidebb szakaszokon mért átlagokból láttam.
A nyomatékcsúcs nem esik egybe a hatásfok-görbe maximumával. A hatásfok-görbét nem igazán szokták megadni, helyette inkább a fajlagos fogyasztás szerepel. A kettő nem ugyanaz, de legalábbis nem kellene ugyanaz legyen, mert az előbbi a motor, az utóbbi az autó jellemzője. Mindezek mellett téves lenne azt gondolni, hogy az autó a legjobb hatásfokot jelentő fordulatszámon működtethető a leggazdaságosabban. Az üzemanyagból valóban ott keletkezik a legnagyobb hasznos teljesítmény, de egyáltalán nem válik a gazdaságosság javára az ha a nagy sebesség miatt ennek tekintélyes része a légellenállás és a súrlódás legyőzésére fordítódik. A minap láttam a TV-ben egy műsort, amiben egy sportkocsit (úgy rémlik, valami olasz járgány volt) próbáltak gazdaságosan vezetni. A vezető kikapcsolt minden csingilingit és 1800 körül tartotta a fordulatszámot. Így emlékezeteim szerint csak 8 L/100 km körül volt a fogyasztás, a "normális" 20 helyett. Na, és nehogy azt mondjátok, hogy egy sokezret pörgő dögös motor ilyen alacsony fordulatszámon adná le a max. nyomatékot vagy teljesítményt!
Amit még ehhez hozzátehetnék: kb. sík, nagyon enyhén emelkedő terepen állandó sebességgel, ötödik fokozatban éppenhogy gurulva (tehát 1200 ford/perc környékén) 4 L/100 km körüli átlagfogyasztás jött ki, ez pedig egy be nem járatott 1.6-os benzinmotortól szép teljesítmény volt. Azóta nem ismételtem meg a produkciót, de bejáratott motorral most biztos kevesebb jönne össze.
Az az 1.4 MPI-nél ötödikben milyen sebesség lehet?
90km/h az 2500 F/p a 3000F/p az olyan 100+- 1-2 Az előző tankolást 90%-ban úgy mentem, hogy városban 2000f/p 4.-ik, városon kívül 2500f/p 5.-ik. 2500-nál mindig elváltva. Így jött ki 5,8-as fogyasztás. Amúgy 6.2-7 liter.
Az az 1.4 MPI-nél ötödikben milyen sebesség lehet?
90km/h az 2500 F/p a 3000F/p az olyan 100+- 1-2 Az előző tankolást 90%-ban úgy mentem, hogy városban 2000f/p 4.-ik, városon kívül 2500f/p 5.-ik. 2500-nál mindig elváltva. Így jött ki 5,8-as fogyasztás. Amúgy 6.2-7 liter.
Na, most este kipróbáltam - 1.4 MPI, 3000 F/p az nálam 110 km/h Tetőablakos Logan
Szerintem a nyomatékcsúcson a leggazdaságosabb: 3.000 f/p-en.
Az az 1.4 MPI-nél ötödikben milyen sebesség lehet?
Kereken 102 km/h.
Megnéztem, de már nincs fent a dacia.hu-n a váltóáttételezése. Ott volt megadva régebben, hogy 1000 Rpm-né ötödikben mennyit gurul az 1.4-es az ő áttételezésével. olyan 33,89 vagy valami ilyesmi volt. Ezt csak 3x kell venni és kiadja azt a számot, ami emlékeim szerint 102 km/h. Az óra ekkor 110-et mutat, de ez természetes...
Régebben a mindent a váltótól topic elején asszem beírtam ezt a motorfordulathoz tartozó sebességeket, 500 rpm-enként..
Maszületett van egy kis probléma az elméleteddel!!! Kijött a logan 14" 156/80 gyári gumimérettel és 15" 185/65 gyári méretekkel, 2 mm külömbség van fordulatonként a 15" javára fordulatonként ami egy kilométer alatt 2.5248 métert jelent. A 14" kerék 100 km tesz meg valósan ami a 15" kerék megtesz 102.5 km-t ugyan annyi kerékfordulaton ennyit jelent ez a csekély 2 mm ezért nem lehet tudni hogy menyit mutat pontosan a ambiance és a laurate órája, mert mindeni csak tippel Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Maszületett van egy kis probléma az elméleteddel!!! Kijött a logan 14" 156/80 gyári gumimérettel és 15" 185/65 gyári méretekkel, 2 mm külömbség van fordulatonként a 15" javára fordulatonként ami egy kilométer alatt 2.5248 métert jelent. A 14" kerék 100 km tesz meg valósan ami a 15" kerék megtesz 102.5 km-t ugyan annyi kerékfordulaton ennyit jelent ez a csekély 2 mm ezért nem lehet tudni hogy menyit mutat pontosan a ambiance és a laurate órája, mert mindeni csak tippel
Azt hiszem, ezt érdemes lenne újra-számolni... (ha fontos a pontos érték...)
újra számolva is annyi Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Így első ránézésre és a számítások ellenőrzése nélkül is úgy tűnik, hogy 100,25 km kellene ott álljon. A megadott méretekkel rendelkező gumi átmérője nem biztos hogy annyi, amennyi a számok alapján kellene legyen. Ez a téligumi nagyobb átmérőjénél jött elő, mikor is Kincsleső egy megfelelően nagy sublert kívánt. Nos, egy olyan subler került, a tavaszi nagy gumiátültetésnél kiderülnek a pontos átmérők.
deceballus számolj utánna pontosan a 14 " és a 15" gyári méretekkel oszd le 100 km nagysággal és a sok 2 mm a végén 2.5 km Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Talán kezdhetjük ott, hogy a pontos méretek 185/65 R15 és 185/70 R14. Átmérőben közöttük nem 2, hanem 6.85 mm különbség van, az előbbi a nagyobb. Ha a kisebbet fogadjuk el pontosnak, akkor a csalás annak átmérőjével számítva 100 x 6.85 / 614.42 = 1.11 %. Azaz 100 km/h helyett csak 98.89 km/h-t mutatna az óra, illetve a megtett 100 km helyett csak 98.89 km-t számolna a fedkomp. De ez valahogy nem így van, mert 100 helyett 105-öt mutat az enyém, és a sebességmérő is legalább 5%-ot csal.
deceballus számolj utánna pontosan a 14 " és a 15" gyári méretekkel oszd le 100 km nagysággal és a sok 2 mm a végén 2.5 km
Petya! ezt sztem, csak igy ránézésre elmatekoltad! Az nagyon sok lenne!! Az átváltással leht valami baj!!!!350 m körüli érték valósnak tűnik a 2.5 km nagyon sok lenne 10.000 kimre jó csak ugy saccolva!
[ Módosítva 2009 február 05 csütörtök - 21:06:03 ] Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
csak globálisan 1m-es kerületet számolva is 1km az ugye 1000 m. ha egy fordulatot 1 m-nek veszünk! / ennél több ez bizti/ akkor 1000x2mm=2000mm. ami ugye 2 egész méter vag elmatekoltam valamit én is? \"Egyiptom őslakói a múmiák\". !
1000 fordulat után a gyári 14" kerék 165/80R14 halad 987 métert, a 15" kerék 185/65R15 halad 1010 métert 1 km 2.5m 10km 25m 100km 250m Igazad volt kedves Lajos elnéztem egy vesszőt ebből leveszünk kb 10% pörgést
[ Módosítva 2009 február 05 csütörtök - 21:26:29 ] Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
No, ez még most sem jó, a vesszőt csak kapásból mondtam, a számítás ellenőrzése nélkül. Az 185/65R15 kerék átmérője 621.28 mm, kerülete 1951.7 mm (pi x D). Tehát 1000 fordulat 1951.7 m-t jelent. A forgalmimba váltó méretnek nem 165/80R14, hanem 185/70R14 van beírva, szerintem ez lehetett a régebbi divatú méret. A fórumon elhangzott, hogy az MCV-re nem jó a 14 collos felni, a forgalmim szerint mégis...
[ Módosítva 2009 február 05 csütörtök - 21:37:48 ]
Attól hogy a Bocskorosok elirták a forgamidat arról nem tehetünk de viszont az Mcvre rámegy a 14" felni mert az egyik ismerősömnek van rajta ja és még a 13" kerék is felmegy a jobb hátsókerékre / igaz meghülyitette az ABS-t / Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Bélám bulgáriába 14" kerékkel elég sok jött ki mert én is nézegettem Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!