A tegnap azt mondta az egyik garázs-szomszédom, hogy a fia Loganjának most járt le a 3 éves garanciája és hogy újrafújták az üregeit - ez az akárhány éves, kasztnira vonatkozó garancia feltétele. A cinkes megoldás is egyébként csak az első, elég mély karcolásig jó. Ha sérült a galvánbevonat, akkor sokkal hamarabb tönkremegy a lemez, mint bevonat nélkül.
A cinkes megoldás is egyébként csak az első, elég mély karcolásig jó. Ha sérült a galvánbevonat, akkor sokkal hamarabb tönkremegy a lemez, mint bevonat nélkül.
Ezt kifejtenéd kicsit bővebben? Az enyém 8 éves, galvanizált, de egy szem rozsda nincs rajta... Logan 2.0BLOGolok
Ha a cink és a vas (vagy bármi más fém) nedves környezetben kapcsolatba kerül, akkor elektrokémiai jelenségek játszódnak le. A cink és vas esetében konkrétan a cink fog oldódni, ami - ha nem lenne vassal összekötve - nem történne meg, legalábbis nem olyan gyorsan. Ónbevonat esetében viszont a vas fog nagyon hamar elrozsdázni. Tehát ha megpattan valami miatt a réteg, pl. valaki belehajt egy csavart, akkor ott gondok lesznek. A galvanizált kasztni jó lenne, de hát akkor nem kaptam volna meg 11100 €-ért az autót.
,,Csak azt ne írja vki, hogy viasszal van kifújva, mint a gazellám!""
De azzal bizony, jó vastagon. Úgy, hogy még csöpög belőle egy darabig. Nem akarlak elkeseríteni benneteket, de mindegyikőtök autója rozsdásodik! Indy a te Renaultod is! Még mielőtt mennétek keresgélni, felesleges. Pár Daciát már szétszedtem a legapróbb darabjaira. Nagyon eldugott helyeken, (amiket egy átlag ember sosem fog látni) már a pár hónapos autóknál is van. Aggódni pont azért nem kell, mert sosem fogja látni a gazdája, másrészt abból mire kialakulna valami nagyobb gond, eltelik 8-12 év. És, hogy a Dacia fikázóknak se érjen fülig a szája, így van ez minden típusú, márkájú autónál. Aki kételkedik benne, annak megmutatom, akár egy új típusú VW Passaton is. Csak készüljön rá, hogy pár apróság ki lesz szedve az autójából (összes kárpit és külső-belső burkolat, műszerfal, hátsó futómű és üzemanyag tartály stb. ) REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
Na én pont ezért csinálom minden autómon a mix fújásokat. Ez abból áll, hogy mártóolaj-lágy zsír-és fáradtolaj keveréket fújok minden rejtett helyre. Az anyag akkor jó ha éppen még kifujható kézi permetezőből. Rá megy egy napom, meg minden műanyag dugót ki kell szedni, a belső kárpitot is ki kell szedni, meg szerelő akna is kell, de tuti. Meg itt ott csepeg egy pár hétig de még az oszlopokban is fel kúszik a cucc a biztonságiőv csavarjáig is. Ezt meg ismétlem 4-5 évente. Megéri. A cucc ilyen melegben (nyáron) egy hónap múlva olyan betapadós lemoshatatlan valamire szárad, flexibilis nekem bevált.
[ Módosítva 2009 július 04 szombat - 07:39:17 ] Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
A fáradtolajat jobb ha kihagyod, mert az korrozív. Ha viasz és olaj keverékét használod (amit csak melegen lehet fújni), akkor nem fog olyan hamar lecsepegni még a nagyon kitett helyeken sem.
Nem akarlak elkeseríteni benneteket, de mindegyikőtök autója rozsdásodik! Indy a te Renaultod is!
Persze, rozsdamentes autó nincs, az alávázon előbb utóbb mindenkinek lesz rozsdája. A hátsó nyúlványokon nekem is van, és a hűtőfelfogató nyúlványokon is, elöl. De majd meglátogatlak és szépen rendbeteszem.
Ide is rég írtam, de most van "képem" hozzá. A minap hazafelé autózva vettem észre ezt a Logan-t. Szerencsétlennek lehet valami haragosa, aki így elbánt vele. Az egész jobb oldala odavan, sajna csak a telefonom volt nálam, de gondolom a maradékot el tudjátok képzelni. Jó pár elemét újra kell majd fújni.
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
DOLMAR írta ...
Qwert60 !
Neked MCV-d van? Ezt vele is megcsináltad, nem félsz, hogy ugrik a gari?
Nem, még a szalonban lestek is, hogy mi a fene az ami minden hova be van fújva. El meséltem nekik is, és még tetszett nekik is. Köze nincs a garihoz, ugyanis nem ártok, használok neki (a garanciának). A fáradt olaj, ebben a közegben nem ártalmas, teljesen más a ph-ja. A cégnél ahol melózok a gépekbe, meg minden féle olaj és hűtővíz cuccot, egy olajcég működteti. Ők mondták miket keverjek össze, és bevizsgálták, ezért mertem mindenhova fújkálni. Ja ne a fekete fáradt olajra gondolj. Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
Deceballus írta ...
A fáradtolajat jobb ha kihagyod, mert az korrozív. Ha viasz és olaj keverékét használod (amit csak melegen lehet fújni), akkor nem fog olyan hamar lecsepegni még a nagyon kitett helyeken sem.
Nem belsőégésű motorból van a fáradt olaj, előbb utána jártam mi védi meg a rejtett zugokat a legtovábban. Ez valami több száz fokra hevíthető, hőközlő olaj, mártó konzerváló olaj, és az hígabb zsír, így lett olyan, hogy ha oda fújod valahova, mint a rücsi ott marad nem folyik. Hozzá értő ember adta az alap ötletet. Hidd el még a modifikált gumis alvázvédőt is leveri. Több éves a tapasztalat, még a 18-éves passzáton teszteltem először, 8-éve rajta van, már az autó nincs nálam, de néha eljön vele a haver aki meg vette, ahogy oda lett fújva, ott van és nem rohad az autó, legalábbis a rejtett veszélyes helyeken ahova fújtam. Máshol már igen. Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Nekem a visszahívásnál (ami ugyebár kétkörös volt) úgy telefújták az ajtókat meg üregeket trutyival, hogy én már nem piszkálom... Örülök, hogy már nem csöpög meg nem büdi... Majd tavasszal magnézem az alját, hogy kell e az alvázvédelmén javítani valamit, azt annyi. Tetőablakos Logan
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
Basic írta ...
Nekem a visszahívásnál (ami ugyebár kétkörös volt) úgy telefújták az ajtókat meg üregeket trutyival, hogy én már nem piszkálom... Örülök, hogy már nem csöpög meg nem büdi... Majd tavasszal magnézem az alját, hogy kell e az alvázvédelmén javítani valamit, azt annyi.
Neked ugye szedan-od van. Neked a csomagtérben a kárpitok alatt a hátsó ívek, belülről, a hátsó lökös alatti táj, és az alváz ami ha nincs gyárilag ki fújva, általában nincs, na neked ott a fújni való hely. Nekem volt szedánom, ezért mondom. Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Neked ugye szedan-od van. Neked a csomagtérben a kárpitok alatt a hátsó ívek, belülről, a hátsó lökös alatti táj, és az alváz ami ha nincs gyárilag ki fújva, általában nincs, na neked ott a fújni való hely. Nekem volt szedánom, ezért mondom.
Szerintem azt kifújták az első visszahívásnál! A kerékdobokat kívül/belül tuti. A Lökhárító környékét majd megnézem, köszi! Tetőablakos Logan
A héten észrevettem, hogy a motorháztetőn egy gyufafejni területen lepattant a festék Valószínűleg kavics okozhatta, még jó, hogy nem a szélvédőt repesztette be. Nincs megrozsdásodva a sérülés, de a felső színes festékréteg teljesen lepttant
Extrémkék színű, fényezés javítócsomagból kétféle árnyalat létezik a dacianal? mert úgy emlékszem változtattak az árnyalaton. (nem lenne jó megvenni, a régebbi árnyalat javítócsomagját)
1 kis segitseg kene ,szoval nemreg festettem a hatso kerekek dobjait hoallo fekete festek spray-vel es amig mast is csinaltam a kislanyom aki szuletett autoszerelo fujt 1 potyot a hatso lokharitora . Csak utana 2 nappal vettem eszre es azota sem tudom mivel szedjem le hogy ne vegye le a festeket is (nalam az egesz auto szinre van fujva ,prestige)
Hát ha ellopják akkor legalább van egyéni ismertetőd, amúgy nem tudom mivel szed le. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Vidd el fényezőhöz, 15perc alatt rendbe rakja. Csiszolás, polírozás, és már kész is. De házilag meg ne próbáld, úgy sem fog sikerülni! REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Jól átnéztem, aknán is. Nem rozsdásodik, a galvanizált karosszériát pedig jó lenne ha a Dacia is bevezetné végre.
Lehet hogy hulyeseget irok de a roman forumon azt irtak hogy pl. az en 2008-as prestigem mar galvanizalt ,sot 1 ideje mindegyik ezert ezeket nem is fogjak uregvedelemre berendelni .
Mindegy en azert 2 hete miutan a haver regebbi dacijat visszahivtak ,megbeszeltem es en is megcsinaltattam az enyemet ,artani nem arthat .
szikixxa azt nem írtad előtte, hogy a fekete rücskös részről van szó. Azzal nem tudsz mit kezdeni. Ami leoldja onnan a festéket, attól már a műanyag is elfolyik. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Akkor az autók nagy részén már festék sem lenne. A téli szélvédő mosókban pl. van bőven, az E85-ről nem is beszélve. Mi lenne ha tankoláskor lemarná a fényezést? (botrány) REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Az én autóm piros,és lassan 6 éves lesz.Ebből kifolyólag jól láthatóan kiszívta a nap,vagy nem tudom mi,de ha kinyitom valamelyik ajtót akkor látható hpgy belül sokkal élénkebb a színe az autónak.Kérdésem:
szerintetek mit lehet ezzel kezdeni?
Gondolom éjjel-nappal új kora óta. Ilyen a magyar. Sajnálja az évi pár ezer Ft-ot az ilyen cuccokra, és nem foglalkozik vele. Ha meg már gond van, akkor a sokszorosába kerül, és sose lesz tökéletes. A bajt megelőzni kell, nem a hibát javítgatni! REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ilyen a magyar. Sajnálja az évi pár ezer Ft-ot az ilyen cuccokra, és nem foglalkozik vele. Ha meg már gond van, akkor a sokszorosába kerül, és sose lesz tökéletes. A bajt megelőzni kell, nem a hibát javítgatni!
Ejnye, nem kell kapásból megszólni egy klubtársunkat. Lehet hogy a törődés ellenére lett fakó Piroska. Ez a szín sajnos egyébként is problémás. Logan 2.0BLOGolok
Elmondanám,hogy használtan vettem az autót,és nagyon vigyáztam rá.Lehet hogy az előző tulaj tojt rá nagy ívben engem az érdekelne hogy mit ajánlatok hozzá.Pont hogy megválogattam hogy mikor hova viszem lemosatni az autót,garázsban tartom hogy ne a tűző napon álljon,mégis ilyen .Ha állandóán nyalnám akkor meg az lenne a baj!
én is használtan vettem és hülye voltam mert jól le volt vaxolva és pár mosás után jöttek szépen elő a karcok rendesen! Már mind1 nem húzom fel rajt magamat hisz ez csak egy tárgy, de legközelebb biztos okosabb leszek, így meg marad az hogy közben vaxololm az autót! Még így sem bántam meg,hogy megvettem,mert nagyon szeretem az autót!
Én évente 2X lakprotektort használok. Nekem eddig jó, bár nem bordó, hanem galambszürke Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Én is ezt a márkát használom újkora óta, és mégis ugyan ez a problémám! Egy évben minimum háromszor, de inkább többször! Ja, az én Loganom is piros! Casek
Ilyen a magyar. Sajnálja az évi pár ezer Ft-ot az ilyen cuccokra, és nem foglalkozik vele. Ha meg már gond van, akkor a sokszorosába kerül, és sose lesz tökéletes. A bajt megelőzni kell, nem a hibát javítgatni!
Ejnye, nem kell kapásból megszólni egy klubtársunkat. Lehet hogy a törődés ellenére lett fakó Piroska. Ez a szín sajnos egyébként is problémás.
Nem klubtársunkat akartam leszólni! Az egész országra értettem
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Azért ne túlozz, vannak külföldi klubtagok is Arról pedig nem én tehetek, hogy ilyenek a magyarok, és így gondolkodnak. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Főleg a jobb első ajtón,de apróbb helyen a többin is lepattogott a festék(használattól,főleg ha a feleségem használja hajlamos a kulcsot odanyomni miközben nyitja az ajtót)és már csak a fehér alapozó látszik.Mivel lehet ezeket a hibákat javítani/kevésbé láthatóvá tenni?
Én egy olyan cégnél dolgozom, amely barkácsfestékeket és autóápolási termékeket is gyárt.
1, A hőálló festékkel, kedves kolléga, adott a sz...nak egy pofontot, mert azt bizony ki kell égetni (min 150C-on 15-20percig többnyire! Rá is van írva!). Egyébként nem korróziógátló és nem áll ellen a mechanikai igénybevételeknek. Az E85 és a benzin pedig le kell, hogy szedje. A fényezésnek meg üzemanyag állónak kell(-ene) lennie, azt ezek az anyagok nem bánthatják (csak a nagykönyv szerint!!!). Ha szinezett a lökhárítő, akkor a rücsis rész is fényezve van (szokták), így ott is gyári festék van, azt ezek az anyagok nem bántják! Ha így nem jön le, akkor polírozni kell. Ezt jobb ha szakira bizod.
2, A festékek (mind!) a napon halványodnak (UV+egyéb miatt; Gondolom mindnyájan emlékeztek a citromsárga Suzukikra, amik 4-5 év alatt 3-5 árnyalatot is világosodtak!). Ennek mértéke a festék minőségétől függ! Sajnos a minőség pedig az árban is tükröződik!!! Olcsó autó = olcsó anygok (festék is). Színezett viaszt javasolnék rá, igénybevételtől és a felhasznált anyagtó függően 2-4 havonta tanácsos átwaxolni. Csodát tesz az elhasználódott fényezéssel.
A Sandéróm ajtajainak az élei több helyen le vannak ütve (1 éves, szűk udvar és sok bevásárló központozás (+gyerekeim) miatt, alapozó a helyén maradt), előtte 10 éves passatom volt, ugyanilyen használat közepette nem jött le a festék! Valamit-
valamiért!