Tud valaki jó megoldást a 165/80 R14-es téligumira? A méret ritka mint a fehér holló, ráadásul drága is. Vegyek inkább 175/ akárhányas ráadásul nem váltóméretűt télre? Nyáron a lendületes autózáshoz így vékony, télire a hóba pedig széles dukál? Miért nem gyárt a Barum ilyen méretű télit is, hamár egy hibridmérettel megajándékozott minket?
A váltóméreted 175/75r14 vagy 185/70r14. Sajnos az eredeti méret (165/80r14) nagyon ritka abroncs, fõleg az olcsóbb árfekvésű kategóriában. Hirtelen nem is találtam belõle. Viszont a 185/70r14-es abroncsból tudok neked ajánlani 10.468 forintért darabját házhozszállítással. Ha érdekel priviben keress meg, mert ez itt nem a reklám helye. (Bár úgy lenne...) Logan 2.0BLOGolok
Köszönöm a válaszod és a segítséged. De mindannyian tudjuk, téli viszonyok közzé célszerűbb keskenyebb gumit vásárolni. Amikor élvezni kellene az autózás szépségeit, akkor vigyáznom kell a gyári abroncsból adódó stabilitási korlátokra. Télen pedig használhatom a nyáron ideális szélesebbet. Persze ha minden kötél szakad, 175/75R14 lesz a dologból, de ugye ti is érzitek az ellentmondást?
Elméletileg igazad van, de a véleményem szerint a 165 és a 185 mm közötti 2 cm-es eltérés nem befolyásolja érdemben a menettulajdonságok megváltozását. Ellenben egy 165-ös és egy 195/205-ös gumi között már megérezni a különbséget. Nekem 15-ös kerekek vannak a Loganomon (185/65r15) és pontosan ilyen méretű téli abroncsokat szereztem be. A tél során nagyrészt hómentes úton autózok és a korábbi tapasztalataim szerint nincs érezhetõ különbség a futófelület szélességének "növekedésében". [ Módosítva 2005 okt 06 cs, 17:13 ] Logan 2.0BLOGolok
Kozsi, én ragaszkodtam az eredeti mérethez, ugyanis nem akarok felnit cserélni egyenlõre. Így Fulda gumikat rendeltem házhozszállítással, 40 % akciósan volt 11094 ft darabja. Hamár Indy figyelmeztetett, nem írom ki honnan, habár az indexen akkora reklámozások folynak, még a cégek is ott vannak (De persze ne másoljuk a helytelent !!! ) István
Sank: ugyan legutóbb tavaly nézelõdtem abroncs ügyben, de jól hangzik a Kristall Gravito 11000huf-ért Egy évvel ezelõtt még 18eft/db áron láttam ilyet.
Hunluigi: biztosan igazad van, de a reggel havas út este hazafelé már jeges lesz!
Indy: ha nekem is 185ös gumik lennének, egy percig nem gondolkodnék a méreten. Az erdetivel egyezõt használnék, ahogy te is ( esetleg az álatalad emlegetett 175/75R14-et) Gondolom abban a katagóriában nagyobb az ár-mintázat-márka választék.
Utánanéztem pár helyen mi a helyzet a 165/80r14-es gumival, de sehol nincs, hiánycikk. Márkakereskedésben van belõle (Fulda Kristall Gravito) brutto 14.500-ért... Logan 2.0BLOGolok
Ha a hó friss, tehát van mibe kapaszkodni, ez igaz is. Ha azonban le van taposva és fagyott, a keskenyebb kerék nehezebben csúszik meg rajta. Logan 2.0BLOGolok
Indy írta ... Ha a hó friss, tehát van mibe kapaszkodni, ez igaz is. Ha azonban le van taposva és fagyott, a keskenyebb kerék nehezebben csúszik meg rajta.
Pontosan! De ezt én is leírtam pár postal feljebb... jeges úton a keskenyebb a jobb mert az egységnyi felületre esõ nyomás nagyobb.
Én most vettem akcióban Barum Solaris2 télit. Remélem be fog válni. Mikor a szerelõk lecserélték, nevettek hogy milyen gumi /Román/ van rajta. Otthon néztem a Barum-ra is rá van írva Made in Romania Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Tpe! A pirelli kegyetlen jó. A nejem ilyen márkájú téligumival közlekedik, én meg Sava-val (Michelin csoport). A Sava sem rossz, de a Pirelli sokkal jobb.
Szerintem Goodyear. Lehet, hogy nem olcsóbb, de nekem volt ultragrip 6, és többször mentette meg az életem tavaly télen. 185/60/14. Gumin nem szabad spórólni a legfontosabb alkatrész!
Végre találtam 165/80 R14-es gumit. Képzeljétek maga a Barum gyártja. Barum Polaris. 11000 ft/db áron. Egyébként az a2 azt írja, hogy a 7fok csak reklámfogás, mert nyári gumival 0 fok körül is jobbat lehet fékezni száraz úton a nyáriakkal. Persze a körülményeket nem részletezték, állítólag valamikor korábbi cikkben van szó róla, de az elkerülte a figyelmemet. Persze továbbra is hangsúlyozzák a téligumik fontoságát.
Tpe: szerintem általánosságban nem lehet megmondani melyik gumi a jó. Attól függ milyen szempontból. Ha kellõen durva, biztos jobban "fog" a hóban, de nagyobb a gördülési ellenállása. Érdemes megnézegetni a gumitesztek táblázatait. Egyik minta jól fékez, de hajlamos a vizenfutásra és sorolhatnánk. Gyakran elõfordul, hogy egy méretben egy típus különösen ajánlott sokcsillagos minõsítést kap, legyen mondjuk 185-ös, de a 165 kategóriában ugyan ez a márka és minta sokkal gyendébben szerepel, megelõzi egy olyan, ami 185-ösként gyengébb volt nála. Így szerintem ember legyen a talpán aki eldönti melyik a jó abroncs. Én a minta alapján ítélek. Nem szeretem a "fodroskocka" mintájúakat.
Indy írta ... Ha a hó friss, tehát van mibe kapaszkodni, ez igaz is. Ha azonban le van taposva és fagyott, a keskenyebb kerék nehezebben csúszik meg rajta.
Pontosan! De ezt én is leírtam pár postal feljebb... jeges úton a keskenyebb a jobb mert az egységnyi felületre esõ nyomás nagyobb.
Egy szõke kérdés: Akkor a korcsolya éle miért olyan keskeny????? Hogy jobban tapadjon?????
Indy írta ... Ha a hó friss, tehát van mibe kapaszkodni, ez igaz is. Ha azonban le van taposva és fagyott, a keskenyebb kerék nehezebben csúszik meg rajta.
Pontosan! De ezt én is leírtam pár postal feljebb... jeges úton a keskenyebb a jobb mert az egységnyi felületre esõ nyomás nagyobb.
Egy szõke kérdés: Akkor a korcsolya éle miért olyan keskeny????? Hogy jobban tapadjon?????
Hát a korcsolya belátható okokból azért nem egy kategória egy téligumival...
Korcsolya??? Jó kérdés. Tudomásom szerint egy anyag halamzállapotát legalább 2 dolog határozza meg. A nyomás és a hõmérséklet. Szóval normál légköri nyomáson (101325Pa) -1 fokon már biztosan jég. Ekkor jövök én a két penge felületén közel 100 kg-ból eredõ nyomást viszek a jégre. És ekkor már nem is kristályos a szentem, hanem VÍZ!! Állítólag a korcsolya nem is jégen siklik, hanem a ngy nyomás miatt vizen, ami miután elhaladtál mihamar újrakristályosodik...
A korcsolya működési elve valóban ilyesmi, tudomásom szerint... + Láttam egy filmet kamcsatkáról. Fakitermelés, kamazok, full jég mindenhol és úgy hajtanak, ahogyan a csövön kifér, mert állítóla -40 celsius fok alatt, a jég jobban tapad, (sõt! ragad) mint az aszfalt...
A "szakavatottabbaktól" kérnék egy kis segítséget. A téli gumim már megvan mint fentebb írtam (eredeti méret, Fulda Gravitron) , keréktárcsát szeretnék hozzá venni. Annyi ugye elegenedõ hogy 5,50 J 14 méret kell. Igaz még azt sem néztem még meg , hány csavaros, nem tudja valaki? (4 vagy 5, de legfeljebb lekapom a dísztárcsát, ez legyen a legkisebb problémám.
És utoljára, szerintetek hol érdemes megvenni (internet, gumisnál rendelni, szervízben megrendelni) ? Mennyire számíthatok, halottam 5 ezrekrõl is , meg 10 ezrekrõl. 14"-os alumínium felnit ugye nem éremes venni? Inkább megvárni míg elkopik ez a gumi, és áttérni 15" -ra.
Nem elég annyi, hogy 5,5 J 14, mert nagyon fontos az úgynevezett ET szám is! Elvileg azt határozza meg, hogy a felni felfekvési síkja és a külsõ pereme mennyire van távol egymástól, azaz mennyire lóg ki a felni a "kasztniból" oldalra. + az sem elég, hogy 4 csvaros-e, mert azt a 4 csavart többféle képpen (kör kerülete) lehet elhelyezni egy felnin. Szóval hozáértõtõl kell kérni, mert az hogy felmegy rá, az sem jelenti azt, hogy jó is a fent említett okok miatt!
A 14-es felnit megtartanám a téli gumához, tavasszal, miután nyertem a lottón, vennék a 15-bõl 4-et új gumikkal. A felniket valószínűleg elõször a márkakereskedésben kérdezném meg,a nyári,gyári 14-es ajándékba menne valami 120-as Skodásnak...
Sziasztok! Ma felkerült a kocsira 4 db Kléber Krisalp HP 185/70 R14-es méretben! Ára felszerelve 15.600 Ft/db. Nem a legolcsóbb, de nagyon meg voltam eddig elégedve a márkával.
Szerintem jó lesz, elõtte is Klébert használtam privát kocsimra, nyárit és télit is egyaránt. Most is valszeg Kléber lsz nyári, mert a 165R14-es Barum, több, mint gagyi, valljuk be.
Hali mindenki! Ja, aki téli gumit szeretne, kérdezze meg a szervízt is, mit tudnak ajánlani. Nekem említeték, hogy lesz téligumi akció amikor bent voltam személyesen szeptemberben. Érdeklõdtem emailen okt. 21-én, de még nem jött válasz, ezért vetem ott ahol vettem, mert nem bírtam kivárni.
Ezzel én is így voltam maszületett. Én sem vártam, elvégre már november van. A Kormorán nyári és téli gumija között tapasztaltam különbséget a téli javára. 4-5 fok lehetett odakint szerdán és megismétlõdött egy erõsebb fékezésem amit elõször a nyári gumival követtem el szeptember elején. A téli Kormoránnal jóval rövidebb volt a fékút... Logan 2.0BLOGolok
Indy! Akkor sajnos általános lehet, hogy nem nagyon foglalkoznak már velünk a kereskedések? Remélem lesz ebben némi-nemű változás, és elmondhatjuk majd mennyire elégedettek vagyunk, mint az Angliai Skoda tulajdonosok. (Az itthoniak ezt persze nem mondhatják el, ahogyan a népítéleteket olvasgattam.)
Én is érdekes dolgot tapasztaltam. 165-ös nyári BARUM-ról váltottam 185-ös téli KLÉBER-re tegnap. Namármost féltem attól, hogy a 185-ös gumival "nehezebb" lesz a kormány (enyém fapad, NO SZERVO!), de kellemesen csalódtam. Gyerekek, tenyérrel lehet tekergetni a kormányt kanyarodáskor. Tudom, nem szabályos, de adva van a lehetõség rá legalább, nemúgy, mint eddig. Szóval könnyebb a parkolás, stb. stb. ami nem kis változás, komolyan mondom. Remélem lassuláskor-gyorsításkor azért jobban tapad, majd mint a nyári gumi.
Persze ebben is állhat be még változás, mert kb. 80 km-t mentem ezekkel a gumikkal és még "szõrös" és "zsíros", szóval még nem 100%-os, és még azt sem ellenõriztem, mennyire fújták a gumisnál. (Álltólag 2,1-re, ami szerintem egyébként sok.)
A gyerekvisszapillantó oyan tükõr amit a belsõ tükõr mellé lehet felszerelni, célja a hátsó űlésen lévõ gyereket menet közben meg lehet figyelni, nem kell hátranézni.
Sziasztok!Egy apró jó hír:kapható a barum termékei között165/80r14-es téli gumi,az ára is jó,4 db szerelve volt 47000 ft.Ha érdekel,akkor keressetek,és megadom a címüket,ja és Bp.-n van Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Szép dolog, hogy legalább egy ilyet kiküldtek. Komolyan mondom! Engem nem tiszteltek meg válaszukkal, pedig kérdeztem is, hogy van-e valami kínálatuk. A levél korrekt, bár, egy kocsi felszereltségi szintjéhez rendelt gumiméret elég furcsán hat nekem. (A váltóméretek létezése miatt!) Szóval én Basemhez 185/70R14-es váltóméretben vettem a klébert felszerelve 15.600-ért, ami az 1.100 Ft-os szerelési díjat figyelembe véve, kedvezõbb volt. Ha a 165/80-R14-est érti Base, Ambiance-hoz való téliguminak, akkor valszeg nem túl ütõs az ajánlata.
Mindegy, Te legalább érzed a törõdést!
Tpe!
Az egy plusz visszapillantótükröcske, amit általában a napellenzõre csipeszelve beállíthatsz úgy, hogy a gyereket lássad a hátsóülésen elhelyezett gyermekülésben. (Több egyterõben van gyárilag is, a belsõ visszapillantó tükör alól hajtható ki általában.)