Persze, mert a nyári ebben a hűvös időben rideg, a téli meg nem. Nekem van szervóm, de ez az érzés azért van, mert nagyon megszoktad a télit. Hamar visszaszoksz majd a nyárira, nem tudok nyilatkozni hogy a Barumhoz képest mennyire lesz nehezebb vagy könnyebb... Logan 2.0BLOGolok
Veszel tőlem egy szervo kormányművet REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Hát, nagyon bánom a szervót, utólag mennyibe kerülne? És még a beszerelést is állni kellene. Ha meg tudnád mondani beszereléssel együtt mennyitbe kerlül megköszönném.
Látom LOGAN alkatrészeket árulst. R14-hez nincs dísztárcsád? Azt láttam hogy kisméretű van, de nekem normál méretű kellene. Igazából csak egy, de egyet úgysem kapok. Vettem a TESCO-ban olcsót, de annyira könnyen ment fel hogy el is hagytam. István
Gondolom nem egyszerű, kormánymű csere, csöveket befűzögetni, szivattyút kell rögzíteni-bekötni, meg talán a generátor is máshol van, de a hosszbordásszíj és a feszítése biztos más. Ezen felül már csak a folyadéktartályt kell feltenni. Ahogy végiggondolom ez minden Ha szerencséd van, a vezérlésbe nem kutyul bele, bár az alapjárati fordulatszámot szokták emelni a szervoszivattyú terhelésének függvényében.
[ Módosítva 2009 március 19 csütörtök - 17:00:20 ]
Az is igaz, hogy 2,3-2,4-et szoktam az enyémekbe is rakni. Csak furcsa volt hallani, hogy "Cica 2,8-ra". Lehet a cica zavart meg?
Sziasztok! Nem tom de az MCV-ben 2.6 van irva az ajtó belsö felébe
Azon már módosítottak és ez a használati utasításban is szerepel, emlékezetem szerint most 2.4 bar az előírt nyomás. Egyébként a téli gumimat a gumis fújta fel, gőzöm sincs hogy mennyire: nem igazán emlékszem arra, hogy az ajtón levő lehúzósképet tanulmányozta volna.
Ahogy így belegondolok már elég jól kiizmosodtunk a kézi kormányzáshoz.:-) Főleg a feleségem miatt bánom hogy nem olyat választottam, igaz csak ABS-el együtt lehetett volna, de az sem lenne hátrány ha lenne. Majd meglátjuk a 185/70-el milyen nehéz lesz a kormányzás. Mindenesetre a következő Daciamon már lesz szervo. De addig még ezzel megyek vagy 100 ezret. István
14 colos dísztárcsából csak a kisméretű van. A szervo átalakítás nem egyszerű. A csövek és a tartály elhelyezése nem gond, ki van alakítva a gyári hely. A kormánymű beépítése sem bonyolult, tökéletesen passzol a kettő fajta egymással. A gond a többivel van. A szervo nélkülin hátul van egy pici generátor. A szervoson viszont elöl egy nagyobb, másfajta szíjtárcsával. Kell pluszban még 2 db görgő, hosszabb és szélesebb szíj, ezáltal a főtengely végén másik szíjtárcsa. Ha ezen valaki ,,keresztülrágta" magát, akkor már csak a nyomásérzékelővel kezdeni valamit. Vagy csináltatni hozzá külön egy elektronikát és arra rákötni, vagy cserélni a következőket: kábelköteg, motortéri biztosíték és relé doboz, motorvezérlő elektronika, belső UCH elektronika, immobilieser vevő és a kulcsban lévő adó része. És már készen is van
Ezekután talán már érthető, hogy ennek és a klímarendszer beszerelésével nem foglalkozom. Ha más olyan alkatrészt kérnek, hogy az autóval lábon el tudnak jönni és a helyszínen megvárni vagy otthagyni, azt vállalom. Illetve ha elektornikai gond miatt nem indul az autó, nagy ritkán helyszíni javítással.
A komplett szervokormánymű ára (bontott, tökéletes állapotú) 70000Ft. Tartalmazza a kormányművet, szervoszivattyút, olaj és hidraulika csöveket, olajtartályt, nyomásérzékelő, csavarokat. Feszítő görgőt és szíjat ehhez nem, csak klímához tudok adni. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Hát, köszi szépen hogy leírtad. De utánaszámolva ha el is vállalná valaki, vagy valamelyik műhely, az ár eléggé horror lenne. A 70 ezer az barátságos ár. Nagyon úg ylátom ha nagyon kell a szervó és netán a klíma ami nyáron azért szintén hiányzik, egyszerűbb autót cserélni. A Kleber gumi most van szerelés alatt, hétfőn reggel rakják az autóra, már nagyon várom, eddig még csak 165-ös gumival mentem. István
Látom visszatértek a "szokott"témák.Barum csak rossz lehet,meg a légnyomás......Jó ezeket újra átvenni... Télim-nyárim Barum,nem pörög ki hacsak nem akarom,és a légnyomást is valahol 2.3 körül tartom ideálisnak,persze szigorúan úgy hogy kipróbálgattam a 2.1 től felfelé./2.8-cal adták át anno/ Télire és autópályázásokhoz amúgy is szokták "JAVASOLNI" a 2 tizednyi emelést a nyomáson.... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Klikk! Ez csak egy, mert itthon lassú a net, de majd keresek olyat is ahol max. 7,5-8ruggancs/
darab. Persze kinek, hol, mi... Én nem vennék még egyszer Fuldát, ezt akkor is mondtam, ha érdekelt volna, rákérdeztél volna.
Ez felrakással együtt nem jön ki annyiból mint amennyiért Krogergo vette. Már csak azért sem, mert +850Ft/gumi a kiszállítás.
Az, hogy valakinek "ingyen" rakják fel, nos hát nem igazán játszik sztem. Egyébként meg ha körbenézel-(-tek) a neten, vannak olyan olcsó áruházak is ahol a 4 darab gumát "ingyen" házhozszállítják.
Klikk! Ez csak egy, mert itthon lassú a net, de majd keresek olyat is ahol max. 7,5-8ruggancs/
darab. Persze kinek, hol, mi... Én nem vennék még egyszer Fuldát, ezt akkor is mondtam, ha érdekelt volna, rákérdeztél volna.
Megkérdezhetem konkrétan mi a baj a Fulda gumival? Nekem ilyen télim van, és kiválóan teljesít. Van egy topic az index fórumon, több gumiszerelő is tagja, és a Fuldáról nagyon jó vélemény van. Egy korrekt német márka, gondolkoztam hogy a nyári is ilyen legyen. Végül Indy tanácsára KLEBER lett. István
Ne haragudj, nem írom le mégegyszer, olvass vissza egy-két oldalt, ott leírtam. Az pedig, hogy ki mit ajánl olyan mint a többi urbánus legenda. Csak fenntartással!
Én Fuldát nem vennék. Nekem nem túl jók a tapasztalataim vele, alig többért, jóval jobbakat kap!
Nekem is csak autópályán volt sz@r, de ott nagyon, mivel hamar eldeformálódtak, így akárhogy centírozták ütött. Mondjuk ez az olcsó gumik igen nagy százaléka igaz. Viszont sztem drágán vetted, főleg ezt a törpeméretet.
Ezt írtam, ne torzítsuk! Elég jól kitűnik, hogy ez csak egy tapasztalat. A sajátom.
Nem is merek többet írni, milyen gumival járok. Sz@r is meg drága is volt. Mindezt tetézve még meg is mertem nézni személyesen mit veszek, ahelyett, hogy a netről rendeltem volna látatlanban. Így legalább beszophattam volna én is a garanciát a Fuldával, mint klubtársunk, aztán nem lógnék így ki a sorból. Most meg megyek leblankoltatom a pöcsöm végét, mert olyan zsidó vagyok, hogy csak a gumi akciós árát fizettem ki. Így spóroltam annyit, ami másnak meg se kottyan. Új szelepek, centírozás, felrakás az autóra, 6000Ft biztos lett volna. Na megyek, a spórolt 6000Ft-ból jól leiszom magam, ilyen *** gumikkal úgysem szabad közlekedni. Aztán ha a főúton részegen kidőlök, és kivasalnak mert nem bírnak megállni 42m-en a hiper-szuper gumival, akkor mindkettőnknek jó lesz. Én nem fogok veszélyeztetni többet senkit az autómmal, gumimmal, vezetési stílusommal, a gázolónak meg ingyen lesz az análissex a börtönben a hátrányos helyzetű familiárisan hiperpigmentáltaktól. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Menstruálsz? Változó korba léptél? Ki húzott fel ennyire? Mert, hogy ez nem ebből indult az tutyi! Csak azt áruld már el, hogy ha nem érdekel mások tapasztalata, akkor meg miabűbánatosistenharagján
ak kérdezel?
........................
.........................
.........................
.........................
.........................
.........................
...... ..................
.........................
.........................
....és kivasalnak mert nem bírnak megállni 42m-en a hiper-szuper gumival, akkor mindkettőnknek jó lesz. Én nem fogok veszélyeztetni többet senkit az autómmal, gumimmal, vezetési stílusommal, .........................
.........................
.........................
.........................
.........................
.................
Ne aggódj Gergő. úgy sem fogsz rá emlékezni! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Valóban Fulda EcoControlt vettem, R14 165/70-es méretben. Egyesek pedig sírhatnak, igen, valóban meg mertem nézni személyesen. Akkor is az volt ráírva, meg még most is De ugye ha az idézet beillesztése meg a 4 szmájli helyett visszaolvasna az ember.... REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
És még egyszer köszi az ajánlatot, fel lett téve, nagyon jó menettulajdonságai vannak, könnyű a kormányzás, és mindenki azt mondja jó választás volt.
Még egyszer leírom mivel látom ismét szóba jött, a Fulda téli gumim negyedik éve szinte meg sem kopott, deformációról annyit, hogy megjegyezte a gumis hogy szinte nem kell súlyt rakni. Ez a gumi egy garantált német minőség. István
A deformációnak mi köze a súlyhoz? Attól, hogy tojás alakú a kerék, még nem biztos, hogy centírozáskor nagy súlyok kellenek rá, mégis úgy fog rázni a pályán mint egy zetorkerék. És fordítva is: ha viszonylag "nagy" Zn súlyok vannak rajta, de nincs eldeformálódva és jó helyen vannak, attól még egyáltalán nem fog ütni.
[ Módosítva 2009 március 26 csütörtök - 09:34:13 ]
A deformációnak mi köze a súlyhoz? Attól, hogy tojás alakú a kerék, még nem biztos, hogy centírozáskor nagy súlyok kellenek rá, mégis úgy fog rázni a pályán mint egy zetorkerék. És fordítva is: ha viszonylag "nagy" Zn súlyok vannak rajta, de nincs eldeformálódva és jó helyen vannak, attól még egyáltalán nem fog ütni.
Igazad van, ha "pontos" tojás akkor nem üt. Azért ha rendszeresen nagy súlyokat kell felrakni, az az egyenetlen kopás jele is lehet. De én meg a Barummal jártam meg, és mégis vannak itt olyanok, akiknek bevált. Én csak jeleztem hogy találtam egy szakmai topicot, ahol többszáz hozzászólást visszaolvasva nem talátam rossz véleményt, ezért lehet hogy a te eseted tényleg csak egy egyedi dolog. De tényleg ezen nem akarok senkivel összeveszni... István
Azt azért hozzá teszem,-hogy tisztán lássunk-hogy itt nem egyenetlen kopásról beszéltem hanem az abroncs szerkezetének olyan deformálódásáról ami azután a keréken axiális és radiális ütésként jelentkezett. Az új abroncsnál. Ilyenek voltak az anno általam sokat használt Barum abroncsok nagy százaléka is, Matadorok (többek között az általam tavaly vásárolt MP61-esekből 2 is!), de régebbi Michelinnel is jártam már hasonlóan. Tapasztalatom szerint minél olcsóbb kategóriáról beszélünk és minél kevésbé peres, minél kevésbé széles az abroncs ez annál gyakoribb jelenség.
[ Módosítva 2009 március 26 csütörtök - 10:25:03 ]
De nem! A gumisok nagy része mindig "szálszakadást" emleget (hozzáértésük gyönyörű tükre ez is), de itt erről szó sincs. Az ilyen abroncs nem szálszakadt, nem dudoros. Hanem egész egyszerűen gyári hibás. Ha visszaviszed akkor szó nélkül cserélik is, vagy visszaadják a pénzed. NEM SZÁLSZAKADÁS, NEM KÁTYÚZÁS, és NEM EGYENETLEN KOPÁS.
Az ilyet amint felrakják a felnire és felfújják, majd megpörgetik azonnal látod! Ha Ti is figyeltek, nem jártok így.
[ Módosítva 2009 március 26 csütörtök - 10:31:40 ]
Ez már egy alaposan lerágott csont. Egyébként a műszaki dolgok mindig is a PR-nek meg a markettingnek vannak alárendelve, nem kell mindent készpénznek venni.