Nincs, csak az alpine-ról van régebbi tapasztalatom. Az A2 nemtom micsoda. Az alpine jó, csak kopott is rendesen. Az egyik persze a másikból következik, de nekem privátban nem volna rentábilis.
Hátha valakit érdekel: most rendeltem meg az acélfelniket a Békéscsabai szakszervízben, 9053.- Ft darabja, a jövõ héten jön meg. Ha valaki elõtte lenne emlékeztetõül a méretek: 5,5x14 4x100x60 ET43 6x15 4x100x60 ET50 UI: Az elébb a "mehet" gombot nyomtam a "Válasz a témára" helyett, és nem elõször . Nem lehetne kicsit széjelébb húzni, olyan idióták miatt mint én? István
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
Szaisztok!
Most vettem Kleber téligumit(185/65/R15) felnivel. Mekkora értékre állítsam be a keréknyomás értéket? A gyári adat: elsõ 1,9bar, hátsó 2,1 bar. De lehet,hogy ezek az adatok a csak a nyárira vonatkoznak. A leszerelt nyári gumikat felnivel hogyan kell tárolni(fektetve, hõmérséklet, stb) Mekkora keréknyomást állítsak be?
Maradhat a gyárilag elõírt nyomás a téliguminál is, a nyári gumikat pedig fújd fel szintén a gyári értékre és fektesd egymásra õket nyugodtan "lapjával"... Logan 2.0BLOGolok
Visszatérve az általad kérdezettre. Az auto2-ben asszem most volt a téli gumik tesztje, az alpin A2 kevésbé kopik, mint a Kléber. Úgyhogy vagy a Kléber kopik, de nagyon, vagy az ALPIN A2 kopik kevésbé, mint az eddigi ALPIN.
A légnyomás méretfüggõ,de saját tapasztalás alapján a 165/80r14 méretű gumival 2,2bar légnyomás az,aminél még nem pattog a gép,ennél alacsonyabb esetén pedig érzem,hogy a kormány kicsit nehezebb,mivel nincs szervóm.Amikor újonnan átvettem a kocsit áprilisban,a szalon 2.4bar-ra fújt kerekekkel adta át,az nekem is magasnak tűnt ! csaó! Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
A gyári 165/80 R14 mértű gumi váltómérete a 175/65 R14. Ez azért ennyi, mert a felni szélessége. A gumisok lelkiismeretességétõl függ, hogy elmodja -e. A 185-ös gumi is megmarad a felnin, csak "behuzza" a közepét. Mindenkinek Loganos csúszásmentes uata kíván az öreg medve. Sziasztok papamaci vótam
A gyári 165/80 R14 mértű gumi váltómérete a 175/65 R14. Ez azért ennyi, mert a felni szélessége. A gumisok lelkiismeretességétõl függ, hogy elmodja -e. A 185-ös gumi is megmarad a felnin, csak "behuzza" a közepét. Mindenkinek Loganos csúszásmentes uata kíván az öreg medve. Sziasztok papamaci vótam
Papamaci!
Nem vitatkozni akarok, de checkold le az adatokat Te magad mégegyszer, mert enyhén szólva én pl. nem így tudom!
Sziasztok! Nekem elöbb volt téligumim, mint autóm, de az a tapasztalatom, hogy fagypont környékén, száraz idõben a nyári gumi még biztonságosabb (jobban tapad), mint a téli.
No comment. Meglepõ és mulatságos amit írsz. Elhiszem neked, csak furi.
Én egy esetben tudom elképzelni: Ha a téli gumi új! Amíg "zsíros" és "szõrös", addig csúszik ám rendesen. 2-300 km után táltosodott meg az enyém, addig valóban jobban csúszott, mint a nyári...
Ezt én is kicsit furának tartom.... Nemrég tettem fel a téliket, és észrevehetõ a különbség... (a téli javára)... R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Hermes01 2005 nov 23 sze, 08:59 "Nekem elöbb volt téligumim, mint autóm, de az a tapasztalatom, hogy fagypont környékén, száraz idõben a nyári gumi még biztonságosabb (jobban tapad), mint a téli."
idézném az a2-õt:
"Hivatalosan azt szokták mondani, hogy 7 fok alatt jobb a tapadásuk a téli abroncsoknak. Az erre való hivatkozás szerkesztõségünk csupán marketingfogásnak tartja, ugyanis egy korábbi lapszámunkban bebizonyítottuk, hogy száraz uton még 0 fok környékén is rövidebbet lehet fékezni nyári gumival"
Maszületett! Nem mulatságos, hanem igaz. Ha gyorsabban, tempósabban akarsz vezetni, akkor észre fogod venni a különbséget! Erõteljes fékezéskor (rövidebb fékút érdekében), hirtelen irányváltoztatáskor hamarabb megcsúszik a kocsi, ha téligumival szerelt!! Persze csak száraz útviszonyok között és nem erõs mínuszokban. Mint ahogy már írtam.
Hermes01 írta ... Maszületett! Nem mulatságos, hanem igaz. Ha gyorsabban, tempósabban akarsz vezetni, akkor észre fogod venni a különbséget! Erõteljes fékezéskor (rövidebb fékút érdekében), hirtelen irányváltoztatáskor hamarabb megcsúszik a kocsi, ha téligumival szerelt!! Persze csak száraz útviszonyok között és nem erõs mínuszokban. Mint ahogy már írtam.
Hali Hermes01!
Szóval akkor pontosítsunk...
Nekem eddig ahány téli/nyári váltópárosításom volt, mindig a téli gumi teljesített jobban a hideg, tartós mínuszok beköszöntével. Eddig általában Michelin/Michelin és Kléber/Kléber párosítások fordultak elõ.
Most, hogy a nyárim Barum volt, a télim meg Kléber, nem kell magyarázzam, hogy az eltérés még nagyobb a téli gumi javára.
üdv
maszületett
u.i. + A téli guminál sem csak a fékút számít, hanem pl. az oldaltartás, kapaszkodóképesség stb.
Tegnap feltűnt egy taxi Loganon, hogy "idegen" felnik díszelegnek. Megkérdeztem a figurát, hogy milyen felnik ezek. Hogy pontosan melyik nem tudta megmondani, de VW felnikrõl volt szó, aminek forgalmazására ráált egy pécsi autósbolt. Darabja 4500 ft, és tökéletesen passzol rá a gyári 165/80-as. A dolog szépséghibája annyi, hogy a Dákó középfurat mértet kb 1,5 mm-el nagyobb átmérõben, de egy kis felniesztergálás (bõvítés) után rámegy. Elsõ ránézésre a korábbi Poló-Caddy illetve III-as Golfok szaladgálhattak ilyennel. <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 30 sze, 09:34 ]</span>
Végre az én Loganom alá is téli gumi került, Kleber 185/65R15 88 T. Sajnos felnit nem tudtak adni hozzá, ezért ez tavaszra marad, akkor majd rátteszem a nyári gumikat. 53.800.- fizettem a 4 gumiért szereléssel. Ez a márka nagyon kifogyott, alig tudták meghozatni.
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
Sziasztok! Vettem a múlt héten kerékõrt azautóra. Szerintem megéri. Bár nekem nincsen alufelnim, de ha ellopnák a kereket az is bele kerülne vagy 100000ft-ba. úgyhogy tettem fel egy gyárit. Bár konkrétan alufelnihez árulják, de jó acélfenihez is. A sima csavar és a kerékõr hossza, kúpossága, átmérõje megegyezik. Csak azt sajnáltam, hogy a dobozon nem Dacia felirat volt, hanem Renault. Jobban esett volna a lelkemnek, ha az elõbbi van ráírva.
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
Hiába fogod meg akár milyen fogóval, a kerékõr külseje csak forog a saját tengelye körül, de nem csavarodik ki. persze vannak olyan kerékõrök, amiket egy csõ kulccsal ki lehet csavarni. Ez az olcsóbb kategória.
Nyilván ha az a fajta amin van egy kis csõszerű izé a külsején akkor nehezebb, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy vannak, akik meg vannak gyõzõdve arról, hogy az 500 Ft-os gazdaságos kerékõr hihetetlen nagy biztonságot nyújt, de úgy tűnik a Renault féle legalább nem fémipari hulladék.
Egyébként a raktári Loganokhoz Cd-s rádiót és téli gumit adnak ajándékba, így az alap 165-össel szerelt Loganhoz 185-ös téligumi jár! Kíváncsi vagyok hogy áll a felnin
Szuperül! Az én FULL fapadosomon 185/70 R 14-es téli Kléberek feszülnek. Jól néz ki és jól is funkcionálnak, összességében elégedett vagyok velük! Az egyik pesti DACIA szalonban 185/65 R 14-es méretűt láttam kiállítva akció felirattal a rajta lévõ rádióval együtt. Csak remélni tudom, hogy nem ezt a méretet adják a szalonok!
Ha esetleg valakinek segítség téli gumi ügyben: A Debica új típusa a Frigo 2 változtatások nélkül megkapta a Good Year egyik nem túl régi mintázatát (A Debica tulajdonosa a Good Year) nevezetesen az Ultra Grip 5-öst. Képek itt: http://www.gumibolt.hu/szemely/good/teli/ug5.htm és itt: http://www.gumibolt.hu/szemely/debica/teli/frigo2.htm Talán ez egy olcsó és a kategóriájában várhatóan jobb menettulajdonságú abroncs lett. Üdv: Gábor
A mai napon megoldódott a téliugumi problémám. Aki még keresgél, annak ajánlom a következõ szervízt: KOSi Kft. Pécel, Pesti út 141. Telefon: 06-30-949-20-30. Nagyon korrekt társasg. Én az olcsó kategóriájú TRAYAL 175/70-R-14 mértű gumit vettem náluk . Ez a gumi szerelve 7500 Ft!!. Van nekik használt gumi, téligumihoz felni ( 5000 Ft/db ), meg minden, mi szem-szájnak ingere. Nem egy fényesen csillogó autószalon, de rendesek, és segítõkészek. Akit érdekel a dolog hívja õket.
Sziasztok, és BUÉK mindenkiek Az öreg medve voltam, aki örül a gumijának )
Na, tegnap kipróbáltam egy zárt pályán a Logant friss és letaposott havon egyaránt. Sajnos a Kormoran Snowpro 185/65R15-ös téligumikkal nem vagyok megelégedve. Nem igazán tapadnak szűz hóban sem, mintha nem lenne mibe "harapnia"... A Cliómon Europa Winter II típusú téligumi volt. Ezen Bridgestone VT12 minta volt és sokkal jobban tapadt (igaz 165/60R13-as) a havon. Nem kell valakinek egy 185-ös 1500 km-t futott Kormoran téligumi szett? 1 Logan 2.0BLOGolok
Barum polarisom van,eredeti,165/80R14.A napokban kapott havon,jégen,még némi ónosesõ is jutott neki jártamban-
keltemben,kapaszkodik is tisztességgel,olyan,mint amikor a Nexiámon Avon téli szettem volt.Szóval bevált.... <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 dec 28 sze, 14:28 ]</span> Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Normál körülmények között (értsd: óvatosan) nincs is vele gond, de a zárt pályán lehetett ökörködni vele és így elõjöttek a hiányosságai. Szóval inkább kicsivel drágábban jobbat... Logan 2.0BLOGolok
Élesben M1-es,nagy tempó,budapesti kijegesedett utcák/budai oldal,Bkv.nuku/,engem meggyõzött,még ha nem is a legdrágább...vagy idézzek olyan idõszakból,mikor még nem is volt téli gumi,és mégis muszály volt a Pálvölgyi cseppkõbarlang fölötti részekre is felvinni taxival/Lada korszak/az utast...... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Ismerem a környéket az jó kis túra fel a hegyre a FÖKEFE megint felkészült a télre. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Én is kipróbáltam a Kleber 185/65 R15 gumikat, a szűz hó meg sem kottyan neki, igaz a latyakos hóban ez sem segít sokat. Jeges úton még nem próbáltam, remélem nem is fogom.