Cefi: Ez komoly, hogy a piroson nincs lakkozás?? Huhh
Más... Nem tudom milyen sűrűn fordult elõ eddig (nevezhetõ-e típushibának) de egy pici zsírt találtam tegnap a jobb féltengely külsõ gumiharangján, de repedést nem. Lehetséges hogy megrepedt a gumi és cserélni kell? Majd megnézem 1-200 km múlva, hogy mi a helyzet vele. Csak mert itt a fórumon két embernek cserélték már. Az enyém 2004 októberi vagy november eleji gyártású. Köszi elõre is! Üdv: Gábor
Jaj mégegy kérdés: A fütés tekerentyűknek van megvilágítása? Nem emlékszem, de nekem nem világít. A kapcsolókon fentebb van világítás. Ha kellene lennie világításának, akkor hogy kell szétszedni? Hátulról lehet hozzáférni, vagy az elsõ szürke lap levételével? Ezért nem vinném el szervízbe, sajna hétközben ezért egy nap szabit kellene kivennem. [ Módosítva 2006 márc 25 szo, 09:35 ]
A múlt héten hosszú úton (1100 km.) voltam a „paripával.” Minden a legnagyobb rendben volt, a nagy sebességet is jól tartotta, mozgékonyságával sem volt a gond, a fogyasztás is kielégítõ. Két dolog azonban aggaszt. 120 km/h felett rengeteget kell ellenkormányozni. Olyan a jelenség, mint amikor túl lágyak a kerekek. Ellenõriztem is õket azonnal, de nem volt gond. A másik, és ez bosszant: csal a kilométer-számláló. 1100 km-en kb. 30-40 kilométerrel mutat többet, mint a többi autóé. Ha egyedül vagyok, fel sem tűnik, de mivel több autó is ugyanazt a távolságot tette meg, onnan derült ki a turpiság. Tapasztalt valaki hasonló jelenséget?
Eutiches! A futott kilométerek sajnos nálam is mást mutattak,mint a valóság,3-4%az eltérés,szinte azonosan a sebességmérõ eltéréséhez.Ez van,szerintem a gumimérettel lehetne korrigálni,úgy,hogy az ominózus százalékkal nagyobb átmérõjű,illetve kerületű abroncssal kellene kipróbálni.Csak ehhez kevesünknek adottak a lehetõségei. Egyébbként műhelyben jeleztem ,mint észrevételt,de az adott százaléknyi eltérés szerintük még megengedett. Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Ma egy újabb bosszantó,és nem is egyszerű hibát orvosoltam.Még jó,hogy elkészült a motoros csomagtérnyitóm,ugyanis a kulcsot sehogyan sem lehetett a csomagtartó zárjába beletolni.Műszerészcsavar
húzóval a kis résen keresztül voltam kénytelen szinte találomra piszkálgatni,míg a lamella,amelyik beszorult,valahogy visszament a helyére.Nos ezután jött a jóöreg WD-40,és amíg mindenhol nem csorgott kifelé,abba se hagytam a kenését.Utánna alaposan megjárattam,remélem nem ismétli meg önmagát,mivel akkor csak cserében tudok gondolkodni Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Légfék. Nem lehet,hogy piszkálták a csomagtartó zárját és azért nem sikerült bedugni a kulcsot?Nem volt semmi külsérelmi nyom?Én még nem jártam így azért aggódom hát ha babrálták a kocsidat. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Köszi,de semmi nyom nem volt,ami apró felületi karc most lett rajta,azt magam okoztam,és alig is látható a krómon,sajnos egy apró hiba,ami akármelyikünket utólérhet.Lehet,hogy por ment bele,bár fedett,de azért mindenkinek javaslom az idõszakos és bõséges olajozást. Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Igen jól jöhet akkor ilyen helyzetben az elektromos csomi nyító.Még mázlid volt,hogy már elkészültetek vele.És mivan akkor ha hiába piszkálod és nem tudod kinyitni,a szerviz mit csinál vele vajon? Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Kifúrják a zárat. Aztán, gondolom, kulcs-csere is jön, mondjuk egy távírányítós kp-i zárnál ez jó kis kalamajkával jár... (ha nincs raktáron minden...)
Igen lehet ez a zárfúrás eszembe sem jutott na meg persze a többi tortura ahogy írtad. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Azért nem kell mindjárt fúrni.A kocsi utastere felõl a kiemelt ülés háta mögött át lehet jutni,még ha macerás is,és egy fémfül elhúzása után kiesik a zárdió.De remélem meggyógyult Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Na a kiemelt ülésnél én biztos nem jutnék el a zárig,de még csak el sem érném. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
eutiches írta ... 120 km/h felett rengeteget kell ellenkormányozni. Olyan a jelenség, mint amikor túl lágyak a kerekek. Ellenõriztem is õket azonnal, de nem volt gond.
Igen, a Dacia szeret "sétálni" az úton. Ha szél is van, akkor meg aztán kiemelten nagyon...
Ezt a magas felépítménynek köszönhetjük,tudtommal a nem Kelet-Európának szánt modellek 2 centivel kisebb hasmagassággal jönnek ki.Viszont 130 felett/jóval/nekem meg szokott szűnni a libegés Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
légfék írta ... Ezt a magas felépítménynek köszönhetjük
A szélérzékenységet. Az egyenesfutással kapcsolatos gond inkább valami tervezési problémára utal, de hozzáértés hiányában nem tudom eldönteni, hogy a futómű vagy a kormányszerkezet konstrukciójában van-e az ok.
Sziasztok! Úgylátszik a tekerentyűk világítása máshol is elfáradt. Sajna pár hete nekem sem világít, de a szervíz még nem fért bele:-( Viszont én sem jöttem rá, hogyan lehetne hozzáférni. Ha valakinek van ötlete, kérem írja meg! Üdv!
Én nem tudom konkrétan, de gondolom, ha lepattintod az egész "burkolatot" hozzáférsz... Olvasd el légfék cikkét a csomagtérnyitóról, ecsetelte, hogyan szedték le... (Tipp)
A középsõ panelt ki lehet venni,mögötte pedig hozzáférsz.Azt viszont kalkuláld bele,hogy szerintem a kapcsolók világítósak,valami ilyesfélét láttam... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Az elsõ szürke lap, csak rá van pattintva. Igaz nehéz lehúzni, de le lehet. Én csak egyetlen kis izzót láttam benne. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Ha van magnód,akkor azt emeld ki,és a kapcsolókat is jó ha kipattintod,mert így a füleket is ki lehet tapogatni,illetve finoman segíteni nekik.Remélem nem töröd el,mert azt azért csak nem kellene.Spec az enyémet felülrõl kezdtem kibontogatni,a legaljánál viszont úgyse férsz mögé Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
dhrbikes írta ... Jaj mégegy kérdés: A fütés tekerentyűknek van megvilágítása? Nem emlékszem, de nekem nem világít. A kapcsolókon fentebb van világítás. Ha kellene lennie világításának, akkor hogy kell szétszedni? Hátulról lehet hozzáférni, vagy az elsõ szürke lap levételével? Ezért nem vinném el szervízbe, sajna hétközben ezért egy nap szabit kellene kivennem. [ Módosítva 2006 márc 25 szo, 09:35 ]
Van világítás. Szervízben nagyon drágán cserélik, de otthon is meg tudod csinálni, én is így tettem. Egy riszizzó kb 15Ft, érdemes többet is venni! A gumiharangon a zsír nekem is volt, ha összenyomod a harangot megláthatod hol bugyborékol a zsír. Általában csak pici tűhegynyi lyuk szokott rajta lenni, ami gyártási hiba. Legalábbis nekem azt mondták. Kicserélték, most meg a bilincsnél jön ki a zsír. Trehány munka volt... Még valami: nem olyan nagy dolog azt szétszedni! Bátran ess neki. Csak arra figyelj, hogy ne egy ujjal nyúlj mögé, mert akkor könnyen repedhet... [ Módosítva 2006 márc 27 h, 08:39 ][ Módosítva 2006 márc 27 h, 08:40 ]
légfék írta ... Ezt a magas felépítménynek köszönhetjük,tudtommal a nem Kelet-Európának szánt modellek 2 centivel kisebb hasmagassággal jönnek ki.Viszont 130 felett/jóval/nekem meg szokott szűnni a libegés
[quote=Huba... A gumiharangon a zsír nekem is volt, ha összenyomod a harangot megláthatod hol bugyborékol a zsír. Általában csak pici tűhegynyi lyuk szokott rajta lenni, ami gyártási hiba. Legalábbis nekem azt mondták. Kicserélték, most meg a bilincsnél jön ki a zsír. Trehány munka volt... CEFI! Szerinted foglalkozzak vele? Már megint vigyem vissza?
légfék írta ... Azért nem kell mindjárt fúrni.A kocsi utastere felõl a kiemelt ülés háta mögött át lehet jutni,még ha macerás is,és egy fémfül elhúzása után kiesik a zárdió.De remélem meggyógyult
Nekem amikor az ülléshuzatot tették fel, úgy tűnt, mintha a hátsó támlát a csomagtérbõl kellene kinyitni valahogy. (Még csavaroztak is.) Akkor meg ha zárva van a csomagtartó, ez nem megy. Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
légfék írta ... Azért nem kell mindjárt fúrni.A kocsi utastere felõl a kiemelt ülés háta mögött át lehet jutni,még ha macerás is,és egy fémfül elhúzása után kiesik a zárdió.De remélem meggyógyult
Nekem amikor az ülléshuzatot tették fel, úgy tűnt, mintha a hátsó támlát a csomagtérbõl kellene kinyitni valahogy. (Még csavaroztak is.) Akkor meg ha zárva van a csomagtartó, ez nem megy.
Szia! Fordítva! Csak az utastér felõl tudod kiszedni!
Renegade! Olyan egyenesfutással kapcsolatos gondom,amit ecseteltél ,nem volt,bár párszor ma 120-nál is elengedtem a kormányt,de semmi természetellenes reakció,vagy bizonytalanság nem lépett fel.Nem lehet valami egyedi gond? Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Tpe! Mikor a huzatot felrakattam a készítõkkel,kizárólag az utastér felõl mozgatva történt az ülés,és a támla kivétele,a csomitartó nem volt nyitva.Viszont remélem nem kell a merevítõkiszerelõs mutatványt soha megejtenem,egyenlõre a WD-40 tartja a frontot a hátsó zárban. Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Még azon gondolkodtam, hogy esetleg van a gumiharangon valami pici lyuk, hogy ne legyen teljesen zárt, gondolok itt arra, hogy esetleg változhat a térfogata kanyarodáskor, berugózáskor, és hogy ne nyomja szét olyankor a levegõ vagy a zsír... Vagy ez hülye ötlet?
A fűtésszabályzó világítását megnézem hétvégén, de ha már szétszedem, biztos kicserélem ledre, a fene akarja félévente szétszedni...
Hol? Mi? ... Persze , hogy kicserélik...ha látszódik, hogy nem Te barmoltad szét... Javaslom télire egyébként a szilikon használatát a gumi szigetelésekre. Nem fagy össze a gumi a kasztnival, nem szakad be, és nem lepõdsz meg tavasszal, hogy mi történt... Sok szerencsét!
A gumiharang Lyukacskára van egy teóriám.Lehet,hogy a szalonbeli nullrevízió során esetleg pótlólagosan zsírt juttattak be valami nagyobb injekciós tűvel,aztán kidobja a felesleget! Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Mivel a régi Dacia sarkpontja a féltengely volt,nem tudom kizártnak tartani,tán beidegzõdés... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Kösz Indy!Nem para,csak a régiekben élnek ilyenek,a szerelõk meg tudnak csodákat.A Daciával kapcsolatosan mindenkinek ez az egyik kérdése,mennyire problémás a féltengelye. Ja és csak azért sem lehet az én beidegzõdésem,mivel régi Dacia csak kölcsön,illetve elvétve volt a talpam alatt.De ha így gondolod.....Akkor az X-aktákhoz utalva a kérdés!
[ Módosítva 2006 márc 28 k, 19:04 ] Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o