tudod most itt az alkalom egy kis retro nosztalgiára , gyereket felülteted a bicikli csomagtartójára te felveszed a hátizsákot az asszonyt pedig felülteted a vázra Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
ajándékba megkapod tőlem a pályamatricát de van egy nagy előnye FITT maradsz és a hátránya az asszony már 10 km után feltörné a fenekét a váz 100 km után beadná a válópert Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Kicsit visszakanyarodva a benzin-dízel vitához. Jóbarátom tegnap telefonált, hogy az 1.5 dCi Thaliája motorja menet közben egyszer csak fogta magát, és leállt. Újraindítani nem is tudta (szerencse hogy nem előzés közben történt). Assistance bevitte a szervizbe, a diagnózis: egy magas nyomású injektorfej és az EGR szelep elszállt, hétfőn kész lesz, 170.000 forintos lesz a számla. Mindez történt 3k km-el a 120.000-es nagyszerviz után! Az autó szerető gazdánál van, minden szerviz időben meg lett csináltatva és csak neves kútról tankolt gázolajat. Ennyi pénzből az MPI motor összes injektorát ki lehetne cserélni és még maradna is 50k a zsebben. Logan 2.0BLOGolok
Hello Győrzámolyon van 1 cég aki fel tudja ujitani ezeket az injektorokat egy barátom injektorhibásan vett thaliát 120eft volt a 4db felujitás +futár kb 8 hónapja üdv Lajos
Pár nappal ezelőtt nálunk járt Anisits Ferenc, a diesel-pápa. Elég sok mindenről szó esett, többek között arról, hogy a BMW miért nem igazodik a japánok által bevezetett divathoz és miért nem növeli a motor szelepeinek a számát. A válasz: ők motort adnak el, nem szelepet. Komolyabbra fordítva a szót: a sok szelep csak magas fordulaton kezd érdekessé válni, tehát megfelelő vezérléssel a szükségessége elkerülhető. Talán ez lehet egy támpont a 8V-16V vitában.
Üdvözletem kedves Klubtagok. Gondolom a Formula 3000-től már sokan rendeltek közületek is a neten, és a kérdésem az lenne, hogy mely olaj - és levegőszűrőt valamint melyik gyertyát a legcélszerűbb rendelni a Loganhoz? (1.4) Az olaj az Elf 5W40 es lesz. A weboldal: Klikk! Előre is köszönöm a választ.
[ Módosítva 2009 július 20 hétfő - 07:35:28 ] DACIA LOGANby Renault
Pár nappal ezelőtt nálunk járt Anisits Ferenc, a diesel-pápa. Elég sok mindenről szó esett, többek között arról, hogy a BMW miért nem igazodik a japánok által bevezetett divathoz és miért nem növeli a motor szelepeinek a számát. A válasz: ők motort adnak el, nem szelepet. Komolyabbra fordítva a szót: a sok szelep csak magas fordulaton kezd érdekessé válni, tehát megfelelő vezérléssel a szükségessége elkerülhető. Talán ez lehet egy támpont a 8V-16V vitában.
Deceballus!
A BMW-nek nincsenek 8 szelepes motorjai, csak 16, 24, 32 iletve 40! Ki akar akkor szelepeket eladni? ! Logan 2.0BLOGolok
A hengerenkénti 2 szelepről volt szó, hogy az elegendő. Anisits volt a diesel motor fejlesztők főmuftija a BMW-nél (most nyugdíjasként tanácsadó). Ha úgy találod, hogy nem igaz amit mondott hát akkor rá vessed a követ. Én mindenesetre idéztem, amit ő mondott.
Elgondolkoztam a szelepszámokon, és valójában teljes bizonyossággal nem tudnám megmondani, hogy hány szelepesek az egyes BMW motorok, de a dízelek esetében nem lepődnék meg a hengerenkénti 2 vagy 3 szelepen sem. Csak arra emlékszem, hogy a legtöbb szelepes autónak amivel jártam 36 szelepe volt. (Remélem jól emlékszem)
Aki rájön milyen volt az, vehet magának egy sört...
Én nem csak elgondoltam, hanem ellenőriztem is, az összes jelenlegi BMW motorpaletta hengerenként 4 szelepes. Ennyi, pont.
Az 1.4-es 8v motor ugye 75 lovas, a 16v pedig 98. A különbség nagy része abból adódik, hogy a négyszelepes motorok (a plusz két szelep okán) töltetcseréje hatékonyabb. Logan 2.0BLOGolok
Én nem csak elgondoltam, hanem ellenőriztem is, az összes jelenlegi BMW motorpaletta hengerenként 4 szelepes. Ennyi, pont.
Az 1.4-es 8v motor ugye 75 lovas, a 16v pedig 98. A különbség nagy része abból adódik, hogy a négyszelepes motorok (a plusz két szelep okán) töltetcseréje hatékonyabb.
... magasabb motorfordulat mellett!
Nem véletlen, hogy több vezérlésnél csak az egyik szeleppár dolgozik alacsonyabb (mindennapos használat melletti) motorfordulaton.
BMW: Ennek hol sikerült utána nézni, mert néha érdekelne egy-két ilyen dolog.
16 V: Ki használja a 16 V Loganját rendszeresen 4000-es motorfordulat felett??? (Asszem a nyomatékcsúcs 4250 Rpm...)
BMW: Ennek hol sikerült utána nézni, mert néha érdekelne egy-két ilyen dolog.
16 V: Ki használja a 16 V Loganját rendszeresen 4000-es motorfordulat felett??? (Asszem a nyomatékcsúcs 4250 Rpm...)
Mondjuk a BMW honlapján?
Igen, magasabb fordulatszám mellett, ez egyértelmű, de azonos fordulaton is megvan ugyanaz (vagy inkább több) teljesítmény! Azért nem mindegy hogy előzésnél 75 (90) vagy 98 (108) paci ugrik! Én ha előzni kell, akkor igyekszem minnél hamarabb abszolválni és ilyenkor nyugodtan belekarcolhat a 4000-be, sőt... Logan 2.0BLOGolok
Gyorsuláshoz nyomaték kell, végsebességhez lóerő. Én erre emlékszem.
3500 RPM-is használom a 8 szelepest jellemzően, itt nagyobb a nyomatéka, mint egy 16 szelepesnek. Ezért is más a váltóáttétel a két motornál. Az én vezetési stílusomhos jobban passzol a hengerenként 2 szelep. Mindennapos városi használatra kellemesebb, kiegyensúlyozottabb az én tapasztalatai alapján. Ha valaki magas fordulatokon autózik, na annak való a hengerenkén 4 szelep, de szerintem itt a klubon nem sok olyan ember van, aki sportosan vezet. (Mert a Logan alapvetően alkalmatlan rá...)
Gyorsuláshoz nyomaték kell, végsebességhez lóerő. Én erre emlékszem.
3500 RPM-is használom a 8 szelepest jellemzően, itt nagyobb a nyomatéka, mint egy 16 szelepesnek. Ezért is más a váltóáttétel a két motornál. Az én vezetési stílusomhos jobban passzol a hengerenként 2 szelep. Mindennapos városi használatra kellemesebb, kiegyensúlyozottabb az én tapasztalatai alapján. Ha valaki magas fordulatokon autózik, na annak való a hengerenkén 4 szelep, de szerintem itt a klubon nem sok olyan ember van, aki sportosan vezet. (Mert a Logan alapvetően alkalmatlan rá...)
SZERINTEM!!!
Nézzük meg a két nyomaték és teljesítménygörbét. Kezdjük az 1.6 8v-vel:
Látható, hogy azonos fordulaton a sokszelepes motornál több forgatónyomaték és teljesítmény áll rendelkezésre, mint a 8v-s egységeknél, magasabb fordulaton csak a többlet jön elő! Váltóáttéleket meg kellene nézni... Logan 2.0BLOGolok
A fordításban hiba nem volt, mert magyarul ment az előadás meg az azutáni kötetlen beszélgetés. A szelepszám a megkérdőjelezhető értelmű fejlesztések témakörben jött elő, amikoris arról volt szó, hogy bizonyos esetekben a "fejlődést" nem a józan ész, hanem a közvélemény irányítja. A BMW nem akar(-t ezek szerint) a szelepszám-növelők sorába beállni, és újságírói kérdésre a műszaki érvek helyett hangzott el a fenti kijelentés, hogy ők motort és nem szelepeket adnak el. (Mindezeket Anisits abban a hipotézisben adta elő, hogy nincsenek jelen újságírók, pedig a fene tudja honnan azok is előkerültek és ettől meglehetősen ingerültté vált). A technikai magyarázat az volt, hogy a szelepszám-növelést más irányú fejlesztéssel meg lehet kerülni és hogy egyébként is csak magas fordulaton van annak jelentékenyebb hatása. Egyéb, közvélemény-diktálta, de egyébként haszontalan fejlesztésnek tartotta a hibrid autókat és a bio-üzemanyagokat, mert önmagukban nem oldanak meg semmilyen problémát, sőt újabbakat generálnak. Előjött a tuning-kérdés is (ő hozta elő, kérdezetlenül): sokan megtuningolják szép ügyesen az autójukat, majd amikor az garanciaidőben kifingik vagy túlzottan megkopik, akkor visszaállítják az eredeti állapotot és így próbálják elhitetni a gyártási selejtet. Ez valószínű, hogy nem minden esetben megy (mármint az elhitetés), de hogy miként jönnek reá a turpisságra, arra nem tért ki. Mivel A. kb. 20 (vagy még több) ideig foglalkozott e témákkal, nincs okom kételkedni a véleményében, bár voltak kissé ellentmondásos kijelentései is.
Kincsleső linkelt be egy interjút vele, valamikor régebben. Akkor nem kommentáltam, de minden tiszteletem mellett nem volt meggyőző amiket mondott, mintha túllépett volna rajta az idő. Persze lehet, hogy csak a régen használt magyar nyelv miatt éreztem mindezt... (Szeretnék azért így tudni németül!). Itt van az interjú: Klikk!
Ja, és a BMW-k továbbra is hengerenként 4 szeleppel rendelkeznek, akármit mond Anisits úr. (Lehet hogy ő az Audi 5 szelepes motorjára gondolt). Annál több szelepet tudomásom szerint senki nem épített autóba.
Határozottan a 4 szelep ellen beszélt. A. is a közvélemény meghatározó (és esetleg pontosan a közérdekek ellen szóló) befolyásáról szólt. Így jött elő a szelepes téma: ha pl. XY a japánok által bevezetett újítás alapján azt hiszi, hogy 4 szeleppel jobban megy az autó, akkor 4 szelepest kell gyártani neki (hengerenként 4). A gondolatsort azonban nem fejezte be, ezek szerint mégiscsak rákényszerültek a plusz szelepeket is beültetni.
Nem tudom, nekem érzetre mások a tapasztalataim. Én nem szerettem soha a kisköbcentis (2000 ccm alatti) motoroknál a hengerenkénti 4 szelepet, mert annyira gyenge volt alul a motor. Könnyen lefulladnak, ha terhelve van az autó, a klíma alkalmazása szinte megöli őket,míg a nyolcszelepesek sokkal jobban elboldogulnak alacsonyabb (mindennapos használat mellett előforduló) motorfordulatokon .
Még az lehet, hogy a DACIA 16 szelepes motorjai is nyomatékra vannak hangolva, ezért olyan közeliek az adatok...
Hihetetlenül alacsonyan adja le a LOGAN 16 V a nyomaték maximumát ezért rákerestem a "Logan 1.6 16 V"-re és erre leltem.
(...) "Éppen ezért, az autó menettulajdonságai miatt gondolom azt, hogy nem feltétlenül az Új Kollekcióhoz kínált friss, Renault-tól származó 1.6-os 16 szelepes benzinmotor a legjobb választás a Loganhoz. Valószínűleg kevés autóra mondom ezt életemben, de ez a 105 lóerő egyszerűen túl sok, vagyis inkább felesleges. Az erőforrás ugyanis kifejezetten pörgős, legnagyobb teljesítmény 5750-es fordulatszám mellett áll rendelkezésre, és 148 Newtonméteres nyomatéka is csak 3750-nél. Én sokkal szimpatikusabbnak találnék egy kevésbé lelkes, de alul nyomatékosabb motort, ez jobban illene az autó karakteréhez. Mindez nem azt jelenti, hogy az 1.6-os egység rossz lenne, mert nem az, csendes és finom járású, csak valahogy nem ide illik. Az erejét inkább csak egyenesekben tudjuk kihasználni, ilyenkor a 150 km/h-t is könnyedén tartja (130-nál ötödikben 3500-at forog a motor), kanyargós úton viszont úgyis csak lassabban tudunk haladni, az előzőekben taglalt okok miatt. Azért sem javasolnám ezt a motort, mert nem a fogyasztás bajnoka: városban, nagyobb forgalomban nem szégyell 10,5 litert sem legurítani a torkán, és az országút-város (2/3-1/3 arányban) vegyes átlag is csak 8,4 l/100 km-re jött ki, ami egy olyan autónál, ahol a költségek elsődleges szerepet játszanak, kicsit sok." (...)
Szóval én ezt érzem mindig, ha kisköbcentis (4 hengeres) 16 V-s kocsit vezetek, csak ő jobban megfogalmazta. Természetesen van létjogosultsága a hengerenkénti négy-, sőt ötszelepes technikának is, csak nem egy ötszemélyes, családi olcsó limiuzinnál, 105-110 Le teljesítményeknél...
Nézd, én csak magamat tudom ismételni. Azonos fordulatszámon a 8v-hez képest több a nyomaték és a teljesítmény is.... Mondom gyere és próbáld ki egyszer. Én vezettem 16v Logant is!
Amúgy 5750-en 105 lóerő vagy 5500-on 90, mindegy is, nemigaz?
Az erejét inkább csak egyenesekben tudjuk kihasználni, ilyenkor a 150 km/h-t is könnyedén tartja (130-nál ötödikben 3500-at forog a motor), kanyargós úton viszont úgyis csak lassabban tudunk haladni, az előzőekben taglalt okok miatt.
Ez is mekkora baromság... Lassabban tudunk haladni. Mihez képest? Egy Laguna GT 4WD-hez képest biztosan. Logan 2.0BLOGolok
Én meg azt mondom, hogy a Logan motorpalettája között nagyon-nagyon kicsi az érdemi különbség. 75-105, azaz 30 lóerő. Amit lehet osztani-szorozni, diagrammozni, stb, de annyira alkalmas (és erre tervezték is), hogy normál forgalmi körülmények között átlagosan mozgassa az autót. Aki lóerőre vágyik, meg 150-es utazósebességre, vagy egyszerűen sokat jár pályán, németbe, stb, az vegyen olyan kocsit, amit erre való, és itt nem csak a milliós kategóriákra gondolok, hanem ilyen célra készültl pl egy tizenéves 2.0 8/16V F Astra is. Szerintem, ahhoz, hogy valaki elégedett legyen az autójával (és minden mással is), az kell, hogy a kocsi határai mutassanak túl az igényein. Ha azt mondom, nekem 120Le teljesítmény kell hogy boldog legyek, veszek egy 140Le-s autót, és a 120Le-t minden körülmények között tudni fogja, lesz tartalék benne, és a gépet sem terhelem 100%-on. De ugyanúgy.. ha kell 350 liter csomagtér, veszek 500 litereset, és ha a gyerek öt pelenkát piszkol egy nap, héttel fogok számolni..
Az erejét inkább csak egyenesekben tudjuk kihasználni, ilyenkor a 150 km/h-t is könnyedén tartja (130-nál ötödikben 3500-at forog a motor), kanyargós úton viszont úgyis csak lassabban tudunk haladni, az előzőekben taglalt okok miatt.
Ez is mekkora baromság... Lassabban tudunk haladni. Mihez képest? Egy Laguna GT 4WD-hez képest biztosan.
Indy, én teljesen megértelek, értem az adatokat is, valamiért mégis más áttételű váltót szerelnek a 16 V-s Loganokba, tehát nem biztos, hogy annyira nagy butaság amit én is érzékelek. (Nem hosszabb az áttételezése a 16 V-nek, hanem pont rövidebb, pedig amennyiben minden fordulaton nagyobb teljesítményű, pont fordítva kellett volna párosítaniuk a váltókat, mégsem ezt tették.)
Én az F ASTRA 1.6 16 V-ből indultam ki, aminek nem tudom az adatait, de az együtt eltöltött kb. 80.000 km-en nem szerettem a karakterisztikáját. Egyszer béreltem egy 1.6 i 8 V-s Citroen Xsara-t, az annyival jobban ment, hogy az leírhatatlan, pedig csak 90 lóerős volt.
Téma lezárva részemről, mert senkit nem akarok meggyőzni, az idézet is csak azért volt, hogy értsd, nem egyedül vagyok a véleményemmel, nem pedig a meggyőzés volt a célom.
Értek mindent, mégsem értek semmit... Azt tudom, hogy az én vezetési stílusomhoz nem kell sok szelep.
Amit a Nm-Le szükségességéről írt a kolléga azért nem akkora butaság. Érdekes módon a motoromnak nagyobb a nyomatéka, mint a teljesítménye (60 Nm vs. 48 LE) Még sincs vele gond gyorsulásban, pedig nem egy speed motor. (6,8 sec) A nyomatékmaximuma 3.200 RPM-nél van a teljesítmény maximuma 6.200 rpm-nél. A napi gyakorlatban egy személlyel 3000 rpm-ig "húzatom", két személlyel 3500 RPM-ig, mert így is jócskán dinamikus. Így, hogy 60 Nm a nyomatéka, meg sem érzi, hogy ketten ülünk rajta, csak azért váltok feljebb 500-al, ha ketten vagyunk, mert egy-egy fokozat felváltása közel 500 fordulatot ejt, és két személlyel a 2500 rpm már azért (kellemes) gyorsuláshoz alacsony volna. Ne feledjük, hogy a motor csak 198 kg!
Ja, a lényeg! A végsebessége 162 km/h, amit a kis LE teljesítménye determinál...
Na mindegy, mivel én már nem pályázom annyit, ezért nem vennék ma sem 16 V Logant! Egyetlen egy pozitívuma van, amiért mellette döntenék, hogy ezek a verziók kapják meg a teljes motor szigetelést, mint a dízelek, a többi meg nem. Mivel nekem SNOOPY egy picit azért hangos (4200 rpm melletti pályázásnál) ezért valószínűleg áldoznék a sok szelepre...
Persze hogy nem veszünk össze! Én is csak azt tudom mondani, amit írtál te is: többször próbáltam az 1.6 16v Logant és az annyival jobban ment, hogy az leírhatatlan. Vagy az enyém amiben ugyanilyen motor van. Logan 2.0BLOGolok
indy ne felejsd el oké jh3 váltó van mind a kettőben de a 8 szelepesekben pontosan jh3 050 a 16 szelepesben pedig jh3 070 es váltó van az én renault katalógusom szerint ugyan az a 16 szelepes váltója mint a jr5 510 váltója, a sebesség elosztása ugyan az mint a 7 személyes mcv ezért ment jobban a 16 szelepes
[ Módosítva 2009 július 22 szerda - 16:55:48 ] Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
sebbeség elosztása megegyezik a jr5-el Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
de abban JH1050 váltó volt most pedig JR5 váltó van benne Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
ha felemelitek az alapjáratoT mondjuk 850 re nem fog zörögni Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
felhangositod a rádiót és hallgatod Balázs Palit akkor sem
[ Módosítva 2009 július 22 szerda - 22:42:04 ] Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Az enyémben JH3-as váltó van, de a váltásnál sincs nehézség és nem is zörög. A váltók között szerintem nem a kényelem vagy az igényesség a megkülönböztető tulajdonság, hanem a várható igénybevétel. Mellesleg: a Logan megalkotásánál nem az igényesség, hanem az olcsóság és a megbízhatóság volt az elsődleges szempont, s akinek nem elég csicsás, az vegyen más autót.
Félreértés ne essék, úgy néz ki, hogy nem baj ha zörög, csak kellemetlen. A JR5-ös váltó pedig élvezetesebb használni, mert nem olyan lekváros mint a JH1/3. A drágább autóról annyit, hogy az én JB3-as váltóm szinte semennyire sincs elszigetelve a hajtási befolyásoktól, gázadásra, elvételre, főleg 3-ban, a Logan váltójánál sokkal jobban bólogat, nagyon gáz. De a kapcsolhatóságra szerencsére ez nincs befolyással. Logan 2.0BLOGolok
Nem, ezeket már ellenőríztem, ez mind ilyen, 2001-ben a Megane I-nél ennyit tudott a Renault. A második sorozat már jobb váltókkal készült (JR5), az jobban el van szigetelve a hajtási befolyásoktól...
Talán emlékeztek, volt egy olyan gondom, hogy a vízhőfok nem ment 2 vonás fölé. Nos ki lett cserélve a termosztát, de még mindig nem megy fel 4 vonásig, csak álló helyzetben. Ha elindulok vele, visszaesik 2-re. Van valakinek valami ötlete rá? Előre is köszönöm.