Hello Maszületett! Én még mindig a csatlakozó hibájára gyanakszom. Meghajtogattam az érintkezöket, de így se mindig jó. Ha megmozgatom változik. Felhívtam a szervízt, ahol azt mondták, hogy csak teljes kábelkorbáccsal lehet a csatlakozót cserélni. Mekkora hülyeség a Renault részéről..... Azt mondták, hogy úgy javítanák, hogy levágják, és valahogy tesznek rá valami sarukat amik passzolnak az ECT szenzorra, és ennyi. Nem tudom én se mit tegyek. Egyébként valóban nem egészséges dolog, mert ebben a nyomorult kocsiban ez a szenzor adja a jelet az ECU-nak is hogy milyen meleg a motor. Tehát folyamatosan dúsítani fogja a keveréket, ami nagyon nem jó. És nem a megnövekedett fogyasztás miatt, hanem azért, mert a dús keverék lemossa a hengerfalakról az olajat, így fokozottabban kopik. És sajnos nem csak a visszajelző nem jó, (2 NTC ellenállás van benne) hanem amit a motor is kap. Ezt onnan tudom, hogy megnéztem most hol tilt, és 6400-ig nem engedi forogni. 6000-nél megáll. Nemtudom mi legyen. Barkács megoldást nem szeretnék látni a kocsimba, de úgy néz ki ezt máshogy nem lehet javítani. Ezt a szenzort (hőgombát, ECT szenzort, kombinált hömérséklet jeladót vagy kinek hogy tetszik) használják még a 16 szelepes 1.4-esben, a régi E-s blokk más! Valamint Opel is és a Nissan is használja. Ha valakinek van megoldása írjon pls!
Na, itt a lényeg - szerintem ugyanez vonatkozik a dízelekre is: sajna nem csak a kijelzőre megy a hőmérséklet-jeladóról a jel, hanem keményen beledumál a motor vezérlésébe. Akkor is, ha hamis jelet ad valamilyen hiba miatt és akkor is, ha nagyon sokára melegszik föl vmi miatt a motor (ld. dízelek), az sem igazán egészséges (és nem is elsősorban azért, mertz fázik a lábunk...)
De, Köhike: én úgy tudom, hogy nem 6400 f/p-nél kell leszabályoznia, hanem 6200-nál, szóval "annyira nem" súlyos ez a része a dolognak.... (nálam kezdettől fogva valahol 6000 - 6200 között veszi el az üzemanyagot, nem foglalkoztam vele , mert nem vártam el hajszálpontos kijelzést-mérést-
szabályozást...... persze, ha neked eddig fölment 6400-ra, az más!!!)
Maszületettnél a pont, így néz ki a leszabályozás:
1, 2 és 3-ik sebességfokozatban 6.200-nál, 4. és 5-ik sebességfokozatban pedig 6.000-nél van a leszabályozás. Forrás: Logan szerviz kézikönyv. Logan 2.0BLOGolok
Sziasztok skacok!Most valami furcsát irok nektek!Képzeljétek most tudtam meg kedden hogy a kis döncikémbe és valószinü hogy a tiétekben is van előfütés ami annyit tesz hogy nálam kb 3rom km után lanygyos levegőt fuj be.Szervizbe mondta mester,biztosan igyvan mert tapasztalom.Ugyhogy semmit nemkell beépiteni.Ha nemfüt időbe akkor gondvan.Sok sikert.Sziasztok.
A langyos levegőt csak a motor biztosítja, a benzinesé ilyenkor már forró és alkalmas arra, hogy komfortos meleget adjon. A drágább dízelekbe elektromos fűtést tesznek, ami az utastéri radiátorban fűtőszálakkal melegíti a vizet, járó motor esetén. A Megane II-ben az 1.9-es, 2.0-ás dízelek esetnén széria. Barátom Punto MultiJet-jében 54.000 forintos extra lett volna, ha kéri... Logan 2.0BLOGolok
Indy, hol lehet hozzáférni a Logan szervizkönyvhöz? (De: gyanús nekem, hogy a kböző fokozatokban más lenne a leszab. ford.szám... ??? - sztem csak a ford.számot "figyeli"... Üresben mennyinél van?)
Kincsleső, a román klub oldalit érdemes böngészni, én is ott találtam, néha fel-fel bukkannak kiragadott lapok a manuálból. Nyugodtan lehet hinni nekik. Aztán ott van fent a A Klub menüben is egy link, azt láttad e már? Logan 2.0BLOGolok
Indy! Kösszi a pontot, bár nemtom mivel érdemeltem ki!! Köhike! Én bíznék a szakikban, inkább egy berhelt, de jólműködő pl. csúszósaru, mint egy tönkrement motor és katalizátor, és hozzá vezető utón a magasabb fogyi és a fagyoskodás stb.stb. Asszem jövő héten meginterjúvolom a szervízt "BÉKÉSI - FÓT", hogy mi legyen, mert ha nem kapcsolok fűtést, azért előjön a 4 csík. De könyörgöm, mi lesz, ha tényleg repkednek a mínuszok, és emellett pluszban ennél intenzívebben szeretnék fűteni? Amiket írsz rövidítéseket, sajnos nem értem, de elhiszem, hogy nagy a baj! Azt megszoktam, hogy nyáron fűt SNOOPY, mert nincsenek burkolva a fűtéscsövek, de ha télen meg hűteni fog, hát tényleg kitagadom a családból rövid úton, az tuti!!!
Íme amiről beszéltem. Az első képen a kiszerelt fűtőszálas egység, 700 W-os teljesítménye van, 80 Ampert vesz fel, cikkszáma pedig 77 01 060 006, ára 100 euró. A második képen piros pöttyel jelöltem meg az egységet, ami beépített állapotban látszik egy dCi (1.5) motoros Megane utasterében, a hűtőkörbe iktatva.
Dízeleseknek azt kellene kideríteni, hogy a helye megvan e egyáltalán ennek a fűtőszálnak. Ha igen, akkor szerintem nem pénz érte hogy kellemes meleg legyen. Logan 2.0BLOGolok
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31
Üzenetek: 419
Kíváncsi vagyok mit mondanak a szervízben. Valami kiegészítő fűtés szerintem is kellene ha valaki megtalálja a cstlakozót és a lehetőséget ne tartsa titokban. MCV 1.5dci
Bocs, h belefecsegek , az enyém sem dízel: tényleg mindegy, hogyan hívják.. De honnan származik az a "plusz hő" ? Egyáltalán, mit csinálsz, amikor azt akarod, hogy na, most "bekapcsolom" az előfűtést (mi volt az amit a szervizben megmutattak?)
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31
Üzenetek: 419
Próbáltam utánna keresni kiegészítő elektromos fűtésnek de nem igen találtam semmit. ha valakinek van ötlete írja le lécci hol található ilyen. MCV 1.5dci
kincsleső kérdéseire, ha megadod a válaszokat, kiderül, hogy van-e valami + a kocsidban. Pár kilóméter után természetesen érezhető a langyos levegő, még a dízeleknél is, főleg, ha a kinti 5-6 c fokos. Akkor a 15 fok is langyosnak tűnik. A kiegészítő fűtés más. Amint beindítod amotort, tudsz meleg levegőt fúvatni, mert olyan elven műkodik, mint a hajszárító, azaz elektromos. Van az állófűtés, ami az üzemanyagot égeti szó szerint és a hűtővizet melegíti elő. Ennek több idő kell, ezért jellemzően programozható a szerkezet, és alkalmazák benzines autóknál is. A funkciója nem az, hogy 10 helyett 2 km-en melegedjen be a kocsi, hanem az, hogy reggel meleg motorú, és a drágábbaknál, meleg utasterű autóba ülhess bele. (Azért drágább a meleg utastér előűllítására képes modell, mert a belső ventillátorokat is működteti, miután felmelegítette a hűtővizet. Ismétlem, az üzemanyag elégetésével nyeri a hőt, tehát egyáltalán nem kell járjon a motor hozzá, de közvetlenül a kocsi hűtőrendszerére van kötve.
üdv,
maszületett
u.i. A kettő közül, a Daciakban egyik sincs gyárilag szerelve, még egy SVÉD VOLVO-ban, sem széria, de ott a fűthető első szélvédővel van asszem párban...
Cobra 1 bocs, de szerintem csak nyugtatni próbáltak a szervízben. Semmi kiegészítő cucc nincs benne, ez 100%. Ami viszont van, az az, hogy indítás után bizonyos hőmérséklet alatt alkalmaz utó izzítást (a kijelzőn ez nem látszik). Ez azonban nem extra, a normális motorműködéshez kell, minden korszerű dieselben megtalálható. Pár km után az enyém is fúj ,,langyos" levegőt. Ekkor még a 2 csík sincs meg. Azonban a kiegészítő fűtésnek az a célja, hogy a motor mielőbb üzemi hőmérsékleten legyen. Ha a Loganban lenne ilyen, akkor 3 perc alatt meglenne a 4 csík a kijelzőn. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A fütés nekem ok csak rosszul méri a motor hömérsékletét. És nekem biztosam a csatlakozó a rossz. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Sziasztok!Nekem egy 1.7D Opelem volt annak is fázott a motorja/meg én is/ télen!Ezt kikűszőbőltem azzal,hogy cserélgettem a termosztátot,télen 92C,nyáron pedig víszza a 80C-óst.Azt nem tudom hogy a mi autónk-nál ez lehetséges -e?
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31
Üzenetek: 419
Ma letakartam az elejét kíváncsi leszek rá holnap így jobban melegszik-e. Kíváncsian olvasgattam a tc.-n az olajcseréről szóló vitákat. Én is gondolkodom néhány ezernél nem ártana esetleg az első olajat levserélni. Legszívesebben itthon megcsinálnám csak attól félek garis átvizsgálásnál észrevennék az olajszűrő cseréjét. Vagy tudok pont olyant szerezni valahol? MCV 1.5dci
Legszívesebben itthon megcsinálnám csak attól félek garis átvizsgálásnál észrevennék az olajszűrő cseréjét. Vagy tudok pont olyant szerezni valahol?
A szűrőn ne spórólj, csak márkaszervizben kapsz eredetit, vedd meg ott és akkor nem kell félned hogy lebuksz. Választhatod még azt az utat, hogy legálisan cserélsz vitt olajból a szervizben...
A gyári szűrőt lecseréltettem a szervízben,és ugyanakkor vettem ugyanolyat a shopban.Aztán a többit gondold hozzá... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Illetve lehet máshol is Purflux szűrőt venni (gyári beszállító), nekem speciel egyszerűbb megrendelni neten mint elautózni érte. (Gugli a barátunk ) Miért nincs az RH-nak webshopja? Vagy a Császárnak Rendesek tényleg, de nem tudok és nem is akarok minden apróságért Tatabányára szaladgálni. Nem kellene szemellenzősen szembemenni azzal, hogy máshol is lehet (EU) javíttatni az autót, így lefedhetnének egy részt azokból, akik otthon, ismerősnél, kis műhelyben esetleg más szervizben javít(tat)ják az autót és vinnének eredeti alkatrészeket. (Sokminden olcsóbb ám, pl vezérműszíj feszítőgörgő)
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31
Üzenetek: 419
Ha a márkakereskedőnél veszem akkor ugyan olyant kapok mint ami gyárilag benne van? Mert akkor megveszem és kész. Pár ezer forint nemdominál, inkább azért szeretném magam csinálni, hogy biztos rendesen kifollyon belőle a trutyi. MCV 1.5dci
A szűrőért a szervízben 2300-Ft-ot fizettem,az olajcserénél ugyanilyet raktak rá,tehát most ugyanolyan van rajta,mint amit feltettek,csak azóta önszorgalomból és motorkímélésből az olaj lett frissebb.Áprilisig garis a gépem,szerintem addigra éri el a mostani olajam a 10 000-et/ha eléri/,így aztán utánna már hivatalosan cserélem magamnak.És persze akkor már tudok nézni kedvezőbb árú,vagy jobb minőségű szűrőt is Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31
Üzenetek: 419
Azt hiszem az lesz hogy veszek egy gyárit és önszorgalomból kb. 1500-nál lecserélem. A kereskedőt kérdeztem nem ajánlja esetleg egy rövid periódusó kerékcserét de azt mondta 20000 vagy egy év sürübben nem kell. Ezek után vigyem oda 1500 km-el? Marad a "fekete" olajcsere. MCV 1.5dci
Műszakiak előnyben!!!! Valaki megadná az olajleeresztő csavar négyszögkulcsának a pontos méretét?Csak mert lusta vagyok a garázsba beállni és az aknából lemérni.Köszi előre is/tudom a kilincsszár,de abból a lakásban is van 3 méret/ Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31
Üzenetek: 419
Ma letakart hűtővel közlekedtem de nem vettem észre, hogy lényegesen gyorsabban és jobban melegedett volna. Nekem úgy tünik mint ha egyszerűen kevés hőt termelne a motor.
Trucsi! Az egyik ok,hogy a dízelek hatásfoka jobb a benzinesekénél,ennél fogva/leegyszerűsítve persze/ kisebb a hulladékhő képződése is.De a 2 dolog nem biztos hogy azonos.tehát ki kell zárni az esetleges elektromos hiba lehetőségét,hogy tiszta legyen a kép Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31
Üzenetek: 419
De ha elektromos hiba lenne akkor attól még a motor melegedne csak nem jól motatná nem? Kíváncsian várom a fejleményeket az érzékelő cserével kapcsolatban is. MCV 1.5dci
Mint azt légfék is én is, és még jópáran leíruk, ha a Te autód dízel, akkor biza teljesen normális, hogy a kevesebb hulladékhő miatt kisebb hőfokon üzemel a motor! Ismétlem: NORMÁLIS! Ez van... Lehet ezen tipródni még egy pár hétig, a dolog akkor sem fog változni...
Más: Régebben már többen, többek közt mintha Indy is említette volna, hogy a motor hangja (1,4 MPI) összehasonlítva más ugyanilyen motorral szerelt Renault-val erősebb, mintha azt a bizonyos nem görgős szelephimba csattogását hallanánk. Tapasztalatok? Már akinek van összehasonlítási alapja...
(Nem a váltó csattogására gondoltam, erről ne írjatok, csak arról az alapjárati motorhangról ami-ezt kiküszöbölendő- pl. kinyomott kuplungnál hallható.)
Ui: azért kérdezek így vissza, mert a kereső valamiért nem műkszik rendesen, még a szelep szót sem találtam meg vele a honlapon lévő több tízezer hozzászólásból... ain
Megerősítem Huba (ismét)! A céges Talicskánkban ugyanez a motgor van (K7J700), a mienkben van a K7J710. Az egyetlen különbség az, amit te is írtál, hogy nincsenek benne a himbagörgők, helyettük csúszós megoldás van benne, ami nagyobb súrlódást eredményez, innen a nagyobb zaj. Számomra ez érzékszervekkel is tapintható, megnéztem már alaposan. Logan 2.0BLOGolok
Jó hír.. Ma érintkezett a szenzor...:))) Jól müködött.... De továbbra is *** maga a csati... R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Igazából már megszoktam, csak akkor zavar amikor a cég parkolójában hallhatóan az én autóm motorja-váltója a leghangosabb. Mindenki másé mintha vajazva lenne a Loganhoz képest. Tudom, hogy ez nálunk üzemszerű, de azért mégiscsak jobb lenne...
Szerintem ezek a motorok gyakrabban igényelnek szelephézag állítást, én most készülök elvinni a szokásos autószerelő barátomhoz megcsináltatni a dolgokat. Megkérem, hogy az előírás alapján a lehető legkisebbre vegye a hézagot, és veszek fel motorhangot a beavatkozás előtt és után, hogy mi hallható.
Az indexes olajos fórumon olvastam az egyik oda rendszeresen író olajokkal foglalkozó tag írását arról, hogy a dízelesek otthon, egy egyszerű módszerrel ellenőrízhetik a motorolaj koromterhelését. A nívópálcáról egy csöpp meleg olajat kell egy papírzsebkendőre cseppenteni. Ha az olajat beitták a rostok, középen ott marad egy kis fekete hamupaca. Ekkor jól elkülönülve látható a paca köröl a világosabb színű olajgyűrű. Ha nincs ilyen gyűrű, az olaj mindenképpen megérett az azonnali cserére!