2008.02.21 13 óra 13 perc telefonálnak hogy holnap átvehetem az autót ( még szerencse hogy ma csötörtök van) 2008.02.22 Az autó átvétele (Dacia Kelet Pest, Laureate 1,4 tundra bézs) a számoknak azért valami jelentősége van, mire hazaértünk a kocsiban némi "amperszag" érezhető. A belsővilágítás nem mükxik, a fed.comp lenullázta magát. 2008.02.23 Biztosíték csere, ( belsővilágítás) most egyenlőre minden műkxik. A jelenség oka ismeretlen ( majd Scully és Mulder ügynök kideríti a hiba okát) 2008.10.14 Sárvédő gumik felszerelése (4 db 7500 Ft )
LBR 740
[ Módosítva 2008 december 11 csütörtök - 20:17:05 ]
Nem mai vétel de leírom utólag. 2005. augusztus : Renault - Girardi, Miskolc: kocsi átvétele. Nem égett a belső utastéri lámpa, mert a biztosíték hiányzott- ezt pótolták.
2006. április: Panasonic CQ 131 4x50W autóhifi és 2 db Audiodesign 50 W - os hangfal beszereltetése az első ajtóba, autóhifi műhelyben. ~ 30.000 FT 1 évnyi tankolás, jövés / menés 2006. augusztus: Renault - Girardi, Miskolc :Első éves átvizsgálás 6990 Ft összesen. (7000 km). 2006 ősze: ellopták / kiesett a bal oldali visszapillantóból a tükör, ezt szervízben kellett megvenni ~ 8000 Ft körül volt.
2007. augusztus: Renault Shick - R 2005, Miskolc: 2. éves átvizsgálás. Olaj + szűrőcsere. Elf Evolution 5w40 vitt olajjal. A márkaszervíznek fizetve ~ 26.000 - zöldkártyával együtt (14.000km)
2007. szeptember: 4 db Audiodesign GM - 5X (100W) hangszóró beszereltetése autóhifi műhelyben + ugyanitt kapott riasztót is. ~ 52.000 FT
2008. február: A hátsó embléma pótolva lett ~ 6500 FT
2009. június: Zörgés az első futómű felől. Kiderült, hogy a kartervédő csavarja lazult csak meg, pedig már futóműhibára gyanakodtunk a hang alapján.
2009: július: Olajcsere maszek szerelőnél vitt Elf 5w40 olajjal, levegőszűrőcsere, kapott új gyertyákat is 2 pólusúakat ( a gyári is ilyen volt Eyquem), és klímatisztítás is megvolt. (25000 km)
2009 augusztus: Zöldkártya + Műszaki vizsga
2009 november: Termosztát csere 9 ezer volt a szereléssel együtt, így megint optimális hőfokon tud üzemelni a gép (4 csík a vízhőm.jelzőn).
[ Módosítva 2009 november 03 kedd - 19:04:49 ] DACIA LOGANby Renault
2010.06.03-04. 1db gyújtótrafó csere garanciában (jobbszélső, az akkumulátor felöli, ez a 4-es?) (az új piros jelölésű) alapjárattal kapcsolatos dolgok pucolása. 0.-
2010.06.08-11. 4db gyújtótrafó csere (ezek zöld jelölésűek) 2db injektor csere (1-es és 4-es) motorolajadalékkal megjáratás után olajcsere. 0.-
2011.06.23. új nyárigumik vásárlása, mert a gyári debicák vadiújan sem voltak jók, de három évesen... 59000.-
2011.07.27. 45000km-es kisdolog minden rendben 9130.- +olajcsere is volt 13972.-
2012.04.06. tavaszi átvizsgálás (mert miért ne) minden rendben 2590.- (az első fékbetétek lesznek lassacskán majd cserések)
2012.06.05. 60000km-es nagyobbdolog + műszakiztatás (4 éves lett az autó) 5l 5w40 elf motorolaj 8250.- (én vittem) olajszűrő 912.- 8671002274 leeresztőcsava
rtömítés 543.- 110265505R 4db gygyertya 8225.- 7700500155 levegőszűrő 2204.- 8671005920 ezmegaz 1188.- (pld féktisztító)
fentiek+munkadíj+műszaki mindösszesen 70155.- (és ebben benne van még egy alapos külső-belső takarítás is, sőt, a felnijeimet is puccba vágták! maximális tisztelet!)
2012.08.17. jobb első elektromos ablak kapcsoló és központi zár kapcsoló garanciális csere, kifogyott belőlük a fény... 0.-
2012.11.10. középkonzol
ban az alsó rész (három forgatógomb + AC kapcsoló) megvilágításából kifogyott a fényesség, házilag félóra alatt kicserélve, izzóm van itthon amúgyis. 0.-
2012.11.22. hátsó ajtókon (2db csomagtér-ajtó) felső zárak cseréje garanciában. motortérben ilyen-olyan tömítések cseréje garanciában (vékony olajpára volt a szelepfedélen). 0.-
2013.03.11. bal első elektromos ablak kapcsoló, ablak/tükörfűtés kapcsoló és mind a kettő hátsó elektromos ablak kapcsoló garanciális csere, kifogyott belőlük a fény... 0.-
2013.03.25. 75000km-es kisdolog minden rendben 6725.- a kipufogórendszer közepénél lévő "fül" levált a csőről, visszahegesztették, és akkor már megerősítették az egyel hátrébb lévő fület is, mert az még tartott, de már határeset volt...
2015.06.25. termosztáth
áz + tömítés + fagyálló csere 23390.- a tavaly novemberi összeszerelés után nem lett hibátlan...
2015.10.07. a tavaly novemberben beszerelődött termosztát is megromlott, kevesebb mint egy év alatt termosztát: 11012.- 8200772985 munkadíj: 6141.- "segédanyag": 413 17566.-
2015.12.20. 135000km-es olajcsere házilag 8694.-
2016.03.24. falken ziex ze914 84000.-
2016.06.03. műszaki vizsga + hátsófék karbantartás 36938.-
2017.12.21. 4db gyújtógyertya + 3 liter gyári renault fagyálló, hogy legyen itthon 4440.- a 4 gygyertya 7754.- a 4 gygyertya csere by renault + a fagyálló
2018.05.10. kip
ufogó a katalizátor után cserebere, már megpötyöghetetlen volt 63000.- cuzámmen
2019.04.01. első futómű nem volt már a régi... 2db toronycsapágy; 2db lengéscsillapító; 2db stabilizátor; hátsó motortartó bak; futóműállítás 80592.- alkatrészkupac 46229.- márkaszerviz munkadíj
2008.05.10. Az autó megrendelése (ígéret: 06.15-re a szalonban). 2008.06.06. Az autó megérkezett a szalonba (ígéret: két hét múlva kulcs a kezemben). 2008.06.19. Az autó átvétele. (16 km) 2008.07.07. Az utánfutót rátoltam a hátsó ajtóra 2008.08.26. Hosszirányú tetőrúd 35e 2008.11.26. Goodyear ug7+ 65e 2008.12.05. Egérkár javíttatás 14e 2008.12.15. Könyöktámasz beépítése 2009.01.16. Emblémacsere 4,2
Szóval utólag pótlom amit tudok 2006 07 03 átvétel debrecen rádió pioneer deh 1800 + hangszórók 38000 ft sk beszerelés sárvédő gumi felszerelve sk vásárolva nagyvárad kb 6000 ft üléshuzat szintén nagyvárad + téli-nyári szőnyeg garnitura mindez ottani dacia szerviz kb 10 000 ft 5000 km-nél olaj +szürő csere 22 000ft riasztó krogergo féle beszerelve sk légterelő első-+ hátsó ajtóra +ajándék szemöldök a lámpára 6000ft nagyváradi piac pollenszürő beépitve sk kb 3000ft könyöklő márkakereskedésből 14000 ft beépitve sk 18000 km olajcsere hozott olaj elf 5w40 8000ft+a szerviz adta: olajszürő levegőszürő alátét téligumi felszerelve 40 000ft barum 165/80r14 jelenleg 28000 km van benne 2 éves javitani még semmit nem kellet nagyon meg vagyok vele elégedve 2008 06 28 nemsoká vihetem zöldkártyára 30 000 km megvan az első hiba : jobb első ajtó határoló csavarja meglazult 35 000 km olajcsere gázolajszürő csere hozott olajjal 27 000 ft hiba semmi
Az autó vétel még télen fogalmazódott meg. Mindenképp olcsó, de nagy kocsi kellet, és jobbszeretem ha erős a kocsim. Néztem Fiatal Beát de az vhogy nagyon fiat volt. Volt még késztesés egy Astrára is de az más áron se volt jobb. Nézelődtem, majd rájöttem, hogy nézzük meg ezt az újféle Daciat. Számomra talán a legmeglepőbb a hátsó hely volt. Nem vagyok egy kis ember de ez... Aztán a menetpróbán jobban ment még az 1.4 is, mint az Astrám. Este családdal beszélés után másnap irány a szalon. Végül 1.6 lett de sztem jobb így. Amikor egyedül megyek akkor szeretem gyakran bizonyítani, hogy van benne kraft. Ez március végén volt. Megláttam még a szalonban az atlantisz zöldet ami majd' fekete, de nagyon úri. Kézpénz mellett 14. én hívtak a verda miatt. Alig bírtam magammal. Eleinte csak mosolyogni tudtam benne, annyira örültem. Most pedig a szervizek, meg ilyen apróságok.
2006 04.14. Gépátvétel. 2006. 05.28 szülinapi ajándék az ünnepelttől egy Sony rádió 2006. 10. 4 téligum, a költségcsökkentés miatt Dayton de 175/75 r14 2007.04 első szervíz 2007. 04. 4 felni 175/75 goodyear gumikkal, mert volt pénz 2007.10 télikerekek vissza 2008. 04. nyárifelbnik+ szervíz 2008. 05 ablakmosó folyadék+jobb oldalon izzócsere.(szerencsére ott ki lehet cserélni simán.
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
[quote] 2008.06.20. - A kis 1.4 MPI 52000KM - Eladtam, nagyon szerettem. Semmi gond nem volt vele. - 1.6 MPI MCV Laurate Full, átvéve. 12km Sony hifi beszerelés. 4x50w - Első nagy út, Passau. Király. - 2250km még semmit nem cseréltem rajta. - 6000km minden ok - 6800km Minden ok. Műanyagok át szlikonozása, Protektoros fényezés védelem. - Sárvédő gumik, kalaptartó beszerelése. - Gyujtó gyertya vizsgálat, két pólusú gyárilag, marad 15 000-ig. - Motor ház tető alá gumi gréder felrakás, illesztés összehúzása. (Légellenállás csökkentés) Eco - Egyenlőre külső levegő szűrő, berakása. Pollen szűrő. - 15 000km Motorolaj csere, minkét szűrővel. (olaj-levegőszűrő) + 2polusú NGK gyujtógyertyák. -20 000km Ablaktörlő lapátok cseréje. Fényszóró izzók 2 havonta kiégnek, folyamatosan csere. -25 500 Röhej de vettem Cseh izzókat, 350ft/db azóta nem égnek ki, ennyit a márkás izzókról. -26 800 Minden ok. -28 600 Igazábol csak ablaktörlő lapátot cseréltem, meg tankoltam az autóba. Minden ok.
[ Módosítva 2009 október 17 szombat - 17:19:09 ] Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Dacia MCV 5 üléses, 1,6 MPI/gáz üzem Laureate 2008.06.15. 008 km. Átvesszük az autót Brassóban. Előszervezés: após régi TLX Daciáját leadjuk, de akkor az újat csak a raktárkészletből lehet választani. Hoppá, egy gázüzemű Laura, mi sem tudtuk volna jobbat összeállítani. 2008.06.20
. 300 km. Az első ajtó becsapásakor leesett a mennyezeti lámpa. Sebaj, egy kis fapöcökkel kiékeltem, visszapattintottam. 2008.06.24. 500 km. Megkaptuk a forgalmit, a piros rendszámot lecserélték feketére. Egyedi rendszám, monogram és 2 karakteres születési év. 2008.08.25. 3000 km. Az autó jobbra indexeléskor a lámpa villogásának ütemére dudál. (körforgalomban Román rendszámú dudáló autó Magyarországon. Ez GÁZ!) Garanciális szerviz Budapesten, a Délpesti Renault szervizben. Délután a hostess visszaadja a kulcsokat, megjavították, de a hibáról nem szóltak egy szót sem. 2008.09.22. 4500 km. Az motortér alatt fekete folt. Hátha nem az enyémből jött. Átállok egy másik helyre. A folt kicsit később átjött oda. Ez a folt már biztosan saját. Irány a Délpesti Renault szerviz. Nem tudnak vele mit kezdeni, homályos magyarázat a folyadékok hőtágulásáról, és a hűtőfolyadékot, mely a tartályban a minimum vonalnál állt, pótolták. Tudatták, hogy egyébként gáz üzemű autóval be sem tehetném a lábamat hozzájuk. Nem nyugodtam meg. Segítségüket kértem, és akkor hova vihetem? Körülírták, hogy derítsem ki. Felhasználhatom a telefonos segítségkérés lehetőségemet.
2008.09.23. 4550 km. Ezen a napon Bp. Váci u.-i Tesconál a UNIX Road Show Team ingyenes fék és lengéscsillapító diagnosztikát végez, közben 10%-os kedvezménykártyát is kiállítanak. A reklám után a mért eredmények: Első tengely max fékerő Bal: 2692 N, Jobb: 2312 N eltérés: 14% Hátsó tengely max fékerő Bal: 2332 N, Jobb: 2300 N eltérés: 1% kézifék max fékerő Bal: 2022 N, Jobb: 1866 N eltérés: 8%
Lengéscsillapítottság: első Bal: 74%, Jobb: 72% eltérés: 3%, statikus tömeg: 722 Kg Lengéscsillapítottság: hátsó Bal: 59%, Jobb: 52% eltérés: 12%, statikus tömeg: 600 Kg
2008.09.24. A RH felhívott, van szervíz. Remélik a közelemben. Nem is éreztem a cinizmust elsőre. Tehát mehetek a gázos autómmal Pápára, a Külső-Veszprémi Út 35. alá, ami nekem oda cissza 328 km, vagy Szegedre, a Dorozsmai út 8. alá, ami o-v 364 km. Ennyi. Az, hogy Budapest vízfej lenne, él itt vagy a teljes lakosság 20%-a, a RH-t nem érdekli. Ma reggelre megint bepisilt az autó. a fagyálló szintje a feltöltéshez képest csökkent. Ennyit a Dél-Pesti Renaultról, kettő napja voltam náluk ezzel a problémával.
[ Módosítva 2008 szeptember 24 szerda - 11:18:01 ]
Nos, röviden rólunk. Amióta piacra dobták, nagy szerelem, ami eddig csak plátói volt. Mostmár kézzel fogható Az előd egy 11 éves Clio volt, melyet kinőttünk. Nézelődés, álmodozás, nézelődés, kereskedők, internet, aztán megláttunk... egy kéket. A neten. Telefon, eladták. ;-(. DE, nemrég hoztak be egy zöldet ua. felszereltséggel, kevés kilométerrel, érdekel-e? Hogyne érdekelne, csak látni kellene. Távolság kb. 300 km, de - mire való az emil - küldenek képeket. Megküldték. Tetszik. Nagyon. Telefonok, árajánlat, hitelajánlat stb. Végül: UTAZUNK! Vonattal, mert időközben a Clio új gazdára talált. Kedden papírmunka elintézve, pénteken az autó hazahozva. Örülünk ám, de nagyon. Végre elfér a család és a csomagok is gond nélkül. Összegzés: Dacia Logan 1,6 Lauréate, zöld (ha igaz, akkor atlantisz). Első forg. hely.: 2005.08.12. Futott km.: 26900 (mostmár). Asszem, hogy még gyári Montana abroncsokon szalad. Egyébként látszik, hogy az előző gazdija is nagyon szerethette. Szinte szalon állapotban van az autó (nincs kikozmetikázva). 4 hangszórós LG CD/MP3 fejegység van benne. Ja és légkondis. Az eddig levezetett kb. 500 km alatt egészen összebarátkoztunk. Jól kezelhető autót ismertem meg. Ha hinni lehet a fedélzeti számítógépnek, a fogyasztás 6,5-7 liter között alakul. Ez nem is olyan rossz egy 1,6-os motorhoz képest.
2008. október 07.
No, időközben tankolásra került sor. Tele, mint mindig, minden eddigi autómat. 790 km, 50 liter. Hmmm. Meglepően jó, abszolute vegyes használatban, néha-néha klímával. Sajna az akksi halódik, úgyhogy hamarosan csere (pénzfüggő...). Addig is marad a jó öreg akksitöltő reggelenként aztán uzsgyi. Egy mai ajtónyitásnál feltűnt, hogy a kitámasztót - vagy mit - tartó csavar fel van lazulva. No problem, még jó, hogy Renault volt az előző autóm és eléggé fel vagyok készülve a különleges csavarokhoz. Tehát szerszám elő, meghúzás, jobb, mint új korában. Egyenlőre ennyi.
2008. december 04.
No, felkerültek a téli papucsok. Igaz nem újak, de nem sokat mentek velük. Nokian WR. Kipróbáltam, de mintha nem is ugyanazt az autót vezetném. A Montana után sokkal halkabb és simább, ja és tapad, mint annak a rendje.
2009. január 27.
Ma van annak a napja, hogy már 4,000 kilométert tettünk meg együtt. Ez idő alatt 278 liter benzin került a tankba, melyet jóízűen el is fogyasztott . Számolva 6,95-ös átlagfogyasztás, ami nem is rossz ahhoz képest, hogy többnyire városban, illetve rövid távon közlekedünk vele. Ennek - és a száraz időnek - örömére autómosóban voltunk, külső-belső tisztálkodás céljából. Ráfért, bár amilyen az én formám, ezzel eljártam az esőtáncot.
2009. március 25.
Kis összegzés. 5860 km, 416 liter benzin, 7 literes fogyi. Jónak nevezhető még mindig, mivel csak kis távokon közlekedünk. Többnyire város, de az országúti is csak 40-80 kilométeres szakaszokból áll.
2008. 12. 11. 8km. Átvettem az autót, 1.6 16 Mcv, ránfelvarrt 2008. 12.14. 25 km Mivel kontstatáltam, hogy nincs benne a gerinctámasz, kitapostam a szervizből egy könyöktámaszt,+ szőnyeget. 2008. 12.16. 175 km. az első hosszabb út a logannal. Zörgő szívós hang a kipufogóból.
2006.08.10 10122 km Az első karbantartás: Kiegészítő műveletek nincsenek, csak amit a könyv meghatároz. 2007.08.06 22883 km Az első kiskarbantartás: A gyertya, a levegőszűrő, üzemanyagszűrő nincs cserélve a napló szerint. Kiegészítő művelet nincs. 2008.08.11 35555 km A második karbantartás: ugyanaz, mint az elsőnél.
---------------
---------
Innetől van ami nálam történt:
2009. május 15. Nem működött a légkondi, egy saru lecsúszott. 3800 Ft-ért a szekszárdi renault márkaszervízben megkeresték a hiba okát, és elhárították.
18000 km-el 2008.03. 13-án elhozva a kereskedésből (Renault Hungária volt az előző tulaj, 2007.01.30-án helyezték forgalomba) 2.8m Ft 18100 km izzó csere a középkonzol megvilágításánál (miután hazaértem vele vettem észre, hogy ki van égve) sk. végrehajtva egy kis tornamutatvánnyal 100Ft gumiszőnyeg szett behelyezése (ismerőstől 6db) 19000 km 4db Renault lemezfelni vásárlása használtan, készülve a télre 8eFt 19300 km 4db Michlein Alpin téligumi megvásárlása alig használtan nagy szerencsével a Vaterán 11Ft +3eFt útiköltség 24000 km tetőcsomagtartó keresztrudak vásárlása 14e Ft akcióban + keszthelyi szakszervizben garanciában a hátsó fékpofák kenőanyagának pótlása mivel fékpedál benyomáskor és felengedéskor nyikorgott 25000 km ablaktörlő lapátok cseréje 2e Ft + ablaktörlő karok enyhe meghajlítása 28200km jobb első tompított kiégett (2db izzó cserélve) Tunsgram Megalight +60% 1500/pár 29100 km zöldkártya 7280Ft 29200 km 2 éves szerviz (2009.01.28 - Keszthely) vitt anyag (ismerősön keresztül megvásárolva kedvezménnyel: ELF 5W40 olaj 4800Ft 4db NGK BKR6E 400Ft/db olajszűrő 600Ft szerviz által adott anyag: légszűrő kb. 3eFt munkadíj 15eFt
2007.02.23. - 4 km. Autó átvétele Renault Ház Budapest (Róbert Károly krt.) Dacia Logan Ambiance 1.4 MPI. világospiros + ködlámpa (ajándékba) + vonóhorog
2007.10.12. - 7985 km. Szervízlátogatás (garanciális) Renault Kelet-Pest (Bp., Pesti út) - Központi zár nyitáskor ciripelő hangot ad. Szervizben nem hallják. (valamit még is csinálhattak vele mert azóta én sem hallom) - Kézifék hátsó gumiborítása leesett. Visszarakják. javítás: 0 Ft.-
2008.02.07. - 9885 km. Egy éves revízió (közbenső átvizsgálás) + olajcsere Renault Baumgartner (Bp., Albertirsai út) átvizsgálás: 0 Ft.- olajcsere: -olaj:
.........................
.....10500 Ft.- ( én vittem, ELF Excellium NF 5W40) Homasita -olajszűrő:
.......................29
58 Ft.- -alátét:
.........................
......590 Ft.- -segédanyag:
......................71 Ft.- -munkadíj:
.......................53
70 Ft.- -külső belső takarítás:
...........0Ft.- -megdöbbenésemre ez a szerviz, -mivel az olajat én vittem- környezetvédelmi ártalmatlanítási díjat számított fel:
....................4800 Ft.- olajcsere összesen:....24289 Ft.-
2008.03.13. Felni vásárlás. Felni méret: 5,5x14,4x100x60 Konvoy Kft. Bp. Jászberényi út 82/c. 4 db összesen: 39000 Ft.-
2008.06.09. Légterelő vásárlás Szatuna Kft. Fűzfőgyártelep, Szállás u. 11. első pár:...............6900 Ft.- hátsó pár:.............2400 Ft.- csomagolás:
.........300 Ft.- szállítás:
...............1045 Ft.- összesen:....... ..10645 Ft.-
2009.02.02. - 23845 km. Két éves revízió (kis karbantartás) + egyéb javítások Auto Baumgartner (Szombathely, Csaba út) kis karbantartás: -olaj:
.........................
.......10500 Ft.- (én vittem, ELF Excellium NF 5W40) Homasita -olajszűrö:
.........................
1240 Ft.- (én vittem, ALCO SP-1039) Homasita -levegőszűrő:
....................2284 Ft.- (én vittem, WIX 6697) Bárdi Autó -gyertya:
.........................
...4670 Ft.- (én vittem, NGK - BKR6E) Homasita -alátét:
.........................
.........556 Ft.- -olajcsere munkadíj:
............2940Ft.- -
éves átvizsgálási díj:.........4500 Ft.- karbantartás összesen:.26690 Ft.- egyéb javítások: -hátsó féknél nyikorgás hallható fék tisztítás és ellenőrzés: 2400 Ft.- - motorház tető első élén a festék lepattant, nagy valószínűséggel kőfelverődés javítás stifttel : 0 Ft.- - motornál a vezérlés felőli oldalon olajfolyás visszahívnak egy későbbi időpontra, mert megbontást igényel
2009.02.05. - 24156 km.Szervízlátogatás (garanciális) Auto Baumgartner (Szombathely, Csaba út) Az olajfolyás miatt visszahoztam. Elvégzett munka - főtengely szimering csere - vezérműtengely szimering csere - ékszíjcsere - vezérműszíj csere javítás: 0 Ft.-
Dacia Logan 1.4 laurete 2008.02.10 kocsi átvétele Onix mély láda és erősítő beszerelése 1500km kipufogó csere egy sport dobra 6e Ft 5000km dezent alufelni felszerelése 75e ft 2008.06 autó emblémainak új matrica+a küszöbre is 2008.06.20 tuning box beszerelés 40e Ft 2009.02.13.1 éves szerviz átvizsgálás 16 000km és derékmerevítő csere az ülésben garanciában 2009.02.16.pilot blue-xe 4500kelvines égők be rakása 2e Ft 2009.02.21. 17000km olajcsere elf 10w40 6500Ft a 4 liter +olajszűrő4Ft gyári Renault-s 2009.04.11 hátsó hangszórók cseréje mac audio-s hangszórókra(mélyláda kivétele) 2009.04.13 levegő szűrő cseréje 1500 ft 2009.04.18 gyári rugók cseréje sport rugókra(weitec) 41e ft 2009.09.03. Főtengely szimering vezérműtengely szimering és vezérlő szíj csere GARANCIÁBAN 27000km nél 2009.09.25 Féltengely Gumiharang cseréje garanciában 29000km 2009.1015 OLAJCSERE 30500km (gyári olajszürö 3300ft+castrol magnatec 10w40 olaj 7500) 2009.11.19 Garanciában Jobb oldali elektromos ablak javítása 2010.02 . .. " éves szerviz(olaj csere légszürö csere) 2010.05.28 Első Fékbetét csere ferodol tipusura 5400ft/ garnitura 2010.10.12 51122KM Olaj csere ELF EXCELLIUM NF 5W40 6900ft 4l,gyári renaultos olaj szürö 2600 ft,gyertya csere NGK BKR6EK v-line 3600/4db, 2012.04.27 kormánygömbfejek cseréje (jobbos balos)7800 Ft volt már 2 olaj csere totál qvarz 7000 2012.aug.13 104 000 km vízpumpa csere 9000ft és vezérműszíj csere + feszítő görgő 10000ft + 7000ft munka díj 2012.09.29 108 000 km Olaj csere Total qvarc 7000 10w40 ;olajszürő csere ; levegőszúró csere 2013.03,07 114 000 km Olaj csere Total qvarc 7000 10w40 5500 ft 5l ;olajszürő csere 1300 ft 2013.04.13 116 200 km Gyertya csere champion gyertyákra 1150 Ft/ db 2013.04.19 116 500 km Féktarcsa csere ferodo Fékbetét csere ferodo 2013.09.14 129000 km Olajcsere Total qvarc 7000 10w40 5500 ft 5l ;olajszürő csere 1300 ft és legszürö csere 2013.10.10 130500 km Bal oldali trapézkar gömbfej csere 5000 Ft bal oldali kománygömbfej csere 5200 Ft 2013 10 Generátor javitás 60 000 ft 2014.08.02 144 000Km olajcsere Total qvarc 7000 10w40 olajszürő csere 1300 ft és legszürö csere
[ Módosítva 2014 augusztus 12 kedd - 15:47:48 ] KYW-344
Regisztrált: 2005 szeptember 11 vasárnap - 17:16:49
Üzenetek: 93
rebele írta ...
2007.05.15.: Az autó átvétele 5km-rel 1.5 dci mcv 2007.08.02.: A tető újra fényezése garanciában. Ekkor jeleztem, hogy a vízhőfok nem megyfel 4 vonal- ra hüvösebb napokon. Erre a helyi szervíz válasza, mindig jobb mintha forralná a vízet, nem csináltak vele semmit sem ill. azt mondták, hogy tökéletes 2007.10.18.: 10000-es átvizsgálás egy másik szervízben / Szeged / vízhőfok megemlítve mely szerin- tük sem jó. A motor hőmérséklet érzékelő hibás. Megrenedelték majd értesítenek ha meglesz, gariban csere Kicserélték, de változás semmi
2007.11.28. téligumi felszerelése svájci Maloya gyártmány 58000 huf.
2008. 07. 18. 24300 km olaj szivárgás a motor és turbót összekötő gumicsőnél. Hiba oKa elrepedt, a be- szállitó cég ismeretlen. Alkatrész megrendelve. A csövet 1 hét után cserélték persze garanciában / Szeged Molnár autóház /
21km: 2009.03.18. A sárga Arctic 1,5 (86) MCV átvétele, tankolása. 932km: 2009.04.08. Mp3-as rádió beépítése 974km: 2009.04.09. 4db alaphangszóró beépítése. 980km: 2009.04.09. 2. tankolás, átlag: 4,83L/100km. 1322km: 2009.04.12. 1. alkalommal a Lámám alatt:) A motort burkoló müanyag elem rögzítésére szolgáló 3 gumi fütyi közül az egyiket megtaláltam a kartervédőn fennakadva. + világossá vált számomra, hogy megelőzés végett alvázvédőzni kell a verdát. Sárga MCV fekete lökősökkel
2009.02.20. - 24 km autó átvétele+csomagtértálca+g
yári gumiszőnyeg+ Sony rádió,MP3, CD,USB+ 4 Pioneer hangszóró beszerelése. 2009.02.22. - 101 km téli gumik felnikkel felszerelése / Matador Nordicca/ 2009.03.05. - 312 km rádió tápellátásának átkötése /független a kulcstól/ 2009.03.28. - 580 km nyári gumik /Debica Passio/ visszarakása 2016.03.13.-27650 km eladva 2016.07.06.- 5km új autó LOGAN MCV 0,9TCE
2008 februar 28 kocsi atvetele (6 km az oraban) 2008 szeptember 6 15000-es atvizsgalas +olajcsere meg minden ami kell + Elol Fekpofak(elkoptak) 2009 januar 10 Baloldali visszapillanto csere (egy balfek elvitte nemtudni hogy ki) 2009 februar 2 Elso szelvedo cserelye (elpattant, teljes hosszaba) 2009 marcius 5-6 Elso spoiler atfestese+jobboldali kodlampa tarto cserelye+Job oldali felni cserelye 2009 marcius 25 30000 atvizsgalas, olaj csere+minden ami kell+ujbol fekpofa ismet elkopott! 2009 majus 6 Jobb oldali felni cserelye( mert a szervizbol tojaskent adtak ki es nemvettuk eszre)+ket elso gmik cserelye (lassan kozeledik a hatsoke is) 2009 majus 12 Megleptem magam 2 blaupunkt hangszoroval es beszereltuk. nagyon jol szolnak 2009 majus 22 Kutya ongyilkos probalt leni(nemsikerult neki) Elso rendszamtabla tarto ripityara tort (eszaka a talira indulas elott csere), lokharito also reszen talalhato munyag racs beljebb koltozott(talalkozon candi11 helyre alitotta!) 2009 majus 23 IV klub talin candi11 atfujta az elso jelzo izzokat! 2009 junius 45000-es atvizsgalas. Ekkora a szerelo jelezte, hogy nagy baj van a kocsival! A majusi randevu a kutyaval nemcsak repedest okozott a spoileren! Huto+intercooler csere mivel kivna szakadva a helyerol! (problema nemvolt vele csak anyi, hgy a felso fulek tartottak cska a hutot) Casco fizette sajat zsebbol borsos lettvoln 250000 ft csak az alaktresz! 2010 januar 60000-es atvizsgalas olaj+szuro+ levego szuro+fekpofa+uzemanyag szuro. 2010 februar26 Kotelezo (ITP) muszaki vizsga jo sok utana jarassal mivel leasing-es az auto. 75000 atvizsgalas olaj/olaj szuro, fekbetet csere, levego szuro csere 90000km vezermu szij csere ( vizpumpa nem!) innentol minden 10000kmben olaj, olaj szuro, levego szuro es mikor kell elso fekbetet csere hazilag mivel a gari lejart es nemfogok a semmiert komoly osszegeket hagyni a markaszervizben. 131000km vezerles csere, vizpumpa csere, olaj csere, valto olaj csere, szurok csereje, elso lengescsilapito csereje, szervo folyadek es hutofolyadek csereje candi11 nel. 190000 km bal hatso csapagy es hatso fekbetetek cserelye. 200000 km jobb elso csapagy cserelye 215000 teljes kormanymu rendbetetel( lengokarok, gomfejek stb) 221000km vezerles, vizpumpa csere
Dacia Sandero 1.4 mpi. Szerelem első látásra. Átvétel 5km 2008.10.02 Kértem.hogy kössék be a 4 db hangszórót. 40ezer. Ottho
n rádugom Clarion fejegységem,csak elöl szól. Háturról csak előre húzták a kábeleket de nem kötöttékrá a csatira. Anyázás megcsinálom. 300Km kidobom a gyári 2wattos car hangszórókat. Csere Sal 13cm-re .2008.11.02. 4db téligumi vásárlása Norautónál+ szereltetés 46000.ft
2009.03.20.3500km bal oldalon recseg a hangszóró. Némi szívás után rájővök a szervízbe carul húzták be megtört a kábel csere.Nyárigumi csere 4800ft 2009.04.10. 4100Km
. riasztó beszereltetés. riasztó:15000 munkadíj:4000 2009.06.03. 5555mk hibátlan ,de nem várom meg a gyári 30 ezres szervizet 8000nél olajat fogok cserélni. egyenlőre ennyi. 2009.09.22. Valami sipol előrről a szervizbe kiderítik a vízpumpa.Gariba cserélik. Megvolt az első olajcsere.Castrol Magnatech 5W40-es olajra+szűrő mindez 8900 km-nél 18000-ből megoldva.
Dacia Logan: 2005 áprilisa Szóval: Termosztát 1 évesen kb- azóta is szórakozik, azt mondják, így jó...(érdekes 1 évig jól működött) Ablakmosó csöve (1 év alatt szétmállott) normális szövetes benzincsőre cserélve Csomagtartó ajtó rugója összeveszett a világítás vezetékével:-)- otthon megoldva Rendszámtábla világítás saruja gyárilag rosszul berakva- 1.5év után jött elő-otthoni kiigazítás Féltengely szimering szerintem Renault betegség. Ez a megoldás pocsék (kicsit kifinomultabb, mint a Zastavámon volt:-P ) Szervószivattyú- 45000-nél röhej... (amit 2 héttel a gari lejárta előtt beletettek, szerintem az sem volt már akkor sem tökéletes...gondolom sejtették a szervizben is , mert csurig öntötték az olajtartályt) 60000-es olajcserénél vízpumpa csere- persze már egy ideje óvatosan szivárgott (bele sem gondolok, mi lesz, ha kicsit előbb beáll, mint a szíjat cserélni kell) Fűtéskapcsoló világítás szórakozik (kontakthiba), egyelőre együtt élek vele (fogalmam sincs, hogy kell leműteni a középkonzolt) Műszaki előtt pár deci víz leengedése a kipufogódobból- pedig általában hosszabb úton megyek vele-el kéne párolognia A héten döglött be a baloldali bajuszkapcsoló, még nem tudom , mennyibe fáj majd:-( (15000-30000-ig hallottam) első fékpofák, a hátsót az itt olvasottak alapján pucolnom kell majd... jobboldali kormányösszekötő gömbfej csere, 7ropi volt kedvezménnyel... Gyári román csodagumikat cserélnem kellett, mert egy párás reggel halálközeli élményhez juttattak:-) Apró bosszantó zörejek mindenütt, megszoktam már... Első fényszóró izzók egyre gyakrabban cserélve-röhej, de újautó betegség, ahogy hallom... Kormány bőrözése, vagy valamilyen védőtok feltétele időszerű lesz, mert kezd szivacsosra kopni a műanyag-80000-nél...
Ma megtörtént nekem is a vezérműszíj, vízpumpa csere. 79476Km. Igaz, hogy még nem éreztem semmi baját, de a kiszedett vízpumpa tengelyénél levő furatnál, már látszott hogy könnyedzett. A szíj olyan volt mint az új, igaz kicsit keményebb. Ezek útán lecseréltem az első fékpofákat is. Most elösször! Aki még nem csinálta, és neki áll, az készüljön fel hogy az imbusz és a troxkulcs nem jó! Nekem 5szögletü mélyedés volt benne! Külön ezért kellett csinálnom egy célszerszámot hozzá! De vissza már sima, hatlapfejű csavart raktam. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Regisztrált: 2009 szeptember 17 csütörtök - 20:16:16
Üzenetek: 15
MCV Arctic 7ü dci86 szikrakék (nekem szürke) 2009.09.19. 7km nullás rev.; JVC rádió bent, csomagtérroló+téliguma ígéret 2009.10.11. raktam bele még 2 hangszórót (itthon elfekvő, így 0.-) 2009.10.16. 1600km sikerült eljutnom a téli papucsokért meg a rolóért (6600.-) 2009.11.16. 3100km sikerült defektet kapnom; szereltettem szélterelőt meg sárcsapókat is (30000.-) nem írtam tovább, mert minden benne van a spritmonitorban
[ Módosítva 2011 szeptember 07 szerda - 20:34:35 ] KG
Én se mostanában vettem át kedvencemet, de lássuk a múlt setét árnyait: 2008.11.07. A Dácia MCV mellett döntöttem. De olyan színű legyen, ami másnak nincs. SÁRGA. 2008.12.08. 1 havi huzavona után megszületett a csoda: rendelhető a színben. 2009.03.18. Az autó átvétele. Óra állása: 23km. 2009.06.04. 5.210km: olajcsere. 2009.09.07. 10.000km-es "szervíz" (szelepsapkák meglétének ellenőrzése, stb.) 3688Ft. Búgó hangot hallató töltőnyomásszabályzó "düzli" garanciális cseréje. Sárga MCV fekete lökősökkel
2006.03.17.-én Logan 1.4 Ambiance átvétele az Újvidéki szalonban (Vajdaság). Az óra 10 km-en áll. 2006.05.21. 1754 km. JVC KD G322 CD lejátszó beszerelése, 2 db Pioneer hangszó az ajtóba. 2006.11.02. Belémjön egy "Jóember" a temető előtt (biztos sietett a másvilágra) 2006.12.06. 7903 km. Hátsó lökhárító és csomagtértető javítás. 2007.03.12. 12000 m. Első szerviz. Olajcsere : Elf 5W40, levegő és olajszűrőcsere (gyári). 2007.05.05. 13754 km. Jégkárt szenved a kocsi. 2007.06.?. 14630 km. Motorháztető csere. A casco fizeti. 2008.03.03. 21350 km. Második szerviz: Olajcsere: Castrol 5W40, levegő és olajszürő csere. A hátsó fék porvédőjéhez súrolódik a fékbetét, nyikorgó hangot ad,jelezve a szervizben, és orvosova ugyanott. 2009.04.11. 32500km. Harmadik szerviz: Olajcsere.Castrol 5W40, levegő és olajszűrő csere. 2009.10.11. 37600 km. Belső pollenszűrő beszerelése.
Üdv mindenkinek! A tegnapi nap folyamán túlestem a 60.000 km. szervizt. Nem hivatalos márkaszervizbe mentem, mert ott horribilis árakkal dolgoznak, hanem egy régi ismerős autószerelő műhelyhez fordultam. Minden alkatrészt én vásároltam meg. Km. óra állás: 65000 km. Tudom, hogy rég ki kellett volna cserélni, de vagy időm nem volt, vagy nem tudtam nélkülözni az autót.
Cserélt alkatrészek. Vezérműszíj és feszítő (eredeti, Renault): 260 lej. 16993 ft. Fékbetét (most cseréltem először, eredeti Renault): 138 lej 9019 ft. Olaj: 3l Aral Hightronic 5w-30. 90 lej 5882 ft. Olajszűrő (márkájára nem emlékszem, de első alkalommal a hivatalos szervizben is ilyet tettek): 7 lej 457,51 ft. Levegőszűrő (márkájára nem emlékszem): 16,50 lej. 1078,50 ft. Gyertya (Brisk, 3 pólusos): 44,50 lej. 2908,50 ft. Munkadíj: 435 lej. 28431 ft. Végösszeg: 64769 ft.
Vízpompát nem kellett cserélni, a szerelő szerint kibír még 60.000 km-t. Egyéb gond: valami zörög a futóműnél, de senki nem jön rá, hogy honnan jön a zaj. A lényeges futóműalkatrészeket és a felfüggesztést átnézték. Nem tudják mi a gond. Csak rossz úton hallatszik. Kissé sokallottam a munkadíjat (van olyan márkaszerviz, ahol szintén ennyibe kerül a munkadíj), de a tulajdonos nem volt ott, csak az alkalmazottnak tettem szóvá. Valószínűleg más műhelyt keresek.
2010-02-03-104500 km: -Vezérműszíj csere vízpumpával együtt 36000,- -hosszbordás segédszíj cseréje (a szerelő szerint már repedezett volt)6615,- -olajcsere (az olajat én vittem Elf Evolution SXR 5w40 3,3 liter ment bele)9600,- -
Gyújtógyertyák cseréje( a régiekkel sem volt még gond pedig 60ezret futottak)4800,- -hátsó fékpofák cseréje (a bal oldali oda volt és párban cserélendő)13725,- -
munkadíj:25000,- -
Összesen 86065,- -Most próbálom kideríteni miért szorul a gázpedál....
2009 02 28 auto atvetele 20.400 km-rel (lizing kobzott ) nekem 1.250.000 korul kerult 1.6 16v fullos. 20400 olajcsere Elf 5W40 ,szurok es nagy atvizsgalas. 30e ft.
2010 11.28 30.000 km olaj Elf 5W40 szuro legszuro ,gyertyak meg elso fekbetetek ( utobbi 2 nem lett volna kotelezo de penzem volt es megcsinaltattam,) 45 e. ft . 201012.19atvizsgalas mert koppan valami indulasnal minden ok ,a hatso lengescsillapitok allitolag 70% de meg varhat . a koppanas ra 2 hetre megszunt magatol es azota sem jon elo.
2010 12 28 30.800 izzocsere bal elso kiegett 3 e.ft.
2011 02.10 eloszulinapi ajandek neki tolatoradar ,konyoktamasz es legterelo az ablakokra anyagar 21.000 ft meg a havernak 7 ezer a fusi beszerelesert.( nissan szervizes ertette a dolgat ).
2011 02 14 csomagtarto kozponti zar hidegben nem nyilik csak 2-ikra gariban megnezik ,megcsinaljak ment 1 napot jol, 1 napot nem ma meg melegebb van es ujra jo . allanodan kigyulad a kodlampa jelzoje fekezesnel a muszerfalon ezt is orvosoltak ez eddig okes.
Kovetkezik szelvedo csere ,tavasszal .
folytatom 38000 km aprilis 2011 mindket gombcsuklo csereje gariban .
42200 ujra bal elso izzo csere ,(mar 2 -ik ,most ge silver izook kerulnek be potom 2000 ft ,beszerelve sk.)
42.254 km 2011 julius 6 utolso nagyszerviz gariban ,olajcsere MOBIL 5W30 ,szurok ,felfugesztes teljes vizsgalata,hatso dobfekek portalanitasa ,hutofolyadek potlas ,teljes teszter vizsgalat ( megalapitjak az akku jo de gyenge ,cserelni kell) osszkoltseg 30.000 ft kb .
ja es most mar tuti holnap 2011 julius 07 akumlator csere ,12v 70ah 600a gondozasmentes aku . 15.200ft 2ev gari.
Garancia vege az auto tokeletesnek tunik aztan majd meglatjuk meg.
Amint látom, csúnyán lemaradtam a szevízkönyv közzétételével. Itt az ideje, hogy pótoljam eme hiányosságomat.
Autó típusa: Dacia Logan MCV 1.4 mpi., ezüst színben pompázik
A jármű vétele: 2007. 04. 03. kilóméteróra állása: 6 km gyártási éve: 2007
Olajcsere: 2008. 01. 20. kilóméteróra állása: 15.650 km olaj típusa: Q 8 15W 40 Olajcsere: 2008. 07. 31. kilóméteróra állása: 25.088 km olaj típusa: Castrol 15W 40 Olajcsere: 2009. 04. 07. kilóméteróra állása: 36.690 km olaj típusa: Castrol 15W 40 Olajcsere: 2009. 10. 11. kilóméteróra állása: 45.490 km. olaj típusa: Q 8 15W 40 Olajcsere: 2010. 06. 11. kilóméteróra állása: 55.921 km. olaj típusa: Q 8 15W 40 Olajcsere: 2010. 12. 11. kilóméteróra állása: 65750 km. olaj típusa: Q 8 15W 40 Olajcsere: 2011. 03. 13. kilóméteróra állása: 75210 km. olaj típusa: Q 8 15W 40 Egy csomó egyéb dolog miatt (főként a lustaság) nem lett általam regisztrálva néhány olajcsere, ezért csak amelyek dátumára és pontos óraállására konkrétan emlékszem, azokat tüntetem fel. Olajcsere: 2013. 04. 15. kilóméteróra állása: 107070 km. olaj típusa: Q 8 15W 40
Egyéb szervízmunkák:
munka megnevezése: km. óra állása: Légszűrőház rögzítésének stabilizálása. 15.000 km Bal oldali kormányösszekötő gömbfej csere 64.500 km légszűrő csere 67.000 km
Javítások, cserék, pótlások:
Bal első fényszóró izzó csere, bal első fényszóró izzó csere másodszor, rendszámvilágításban izzócsere, légszűrőház első rögzítő gumibakjainak kihézagolása lapos alátéttel, bal első ablakemelő zsírzása, /hagyományos kurblis/ középkonzoli égőcsere, jobb első fényszóró csere, első kettő helyzetjelző csere, rendszámvilágítás izzócsere, ajtó határolók befújása WD-40.-el bal hátsó ajtóhatároló eltört, szétesett. házilag javítva akkumulátor csere 4,5 év után
Az autó márkaszervízben még nem volt, minden munka otthon elvégezve. Most már ez az állításom sem fedi a valóságot, mert műszaki vizsgán volt a gép 2013. 03. 28-án. Ekkor vezérműszíj lett cserélve az ilyenkor szükséges segédberendezésekkel együtt, valamint cserélve lett 2 db. generátor csapágy, mert egy ideje már hangoskodtak. Kicserélték a jobb külső kormányösszekötő gömbfejet, valamint az első ablaktörlő gumikat.
Most már eljutottam egy közeli független szervízbe, ahol elvégezték az esedékes műszaki vizsgát, kicserélték a vezérműszíjat, a jobb oldali külső kormánygömbfejet, valamint a generátor csapágyait, mivel elég rendesen felhangosodtak. Az egész cakli-pakli 96.000 Ft-ot vett ki a zsebemből.
Ismét szervízbe kellett vinnem a verdát. Fél év elteltével, 7.000 km megtétele után előjött a fent említett generátor hangoskodása. Igen ám, de most sokkal durvábban adta elő a műsort a kicsike. Mint kiderült, a generátor ékszíjtárcsája adta meg magát. Mire leszerelték, szét is esett. 22.000 -ft-ért tudtak szerezni hozzá másnapra cseredarabot. Állításuk szerint lett volna durván 40 répáért is. Munkadíjjal együtt 28.000 Ft-ba került.
140.000 megtett km után elérkezettnek láttam az időt, hogy kicseréljem az eredeti első fékbetéteket. Ez együtt járt a féktárcsák likvidálásával. Leszabályozni nem lett volna értelme, mert elfogyott a hasznos annyag. Szerencsémre az adott boltban egy ismerős szolgált ki, így az egész, cakli-pakli, kedvezménnyel 17.500 forintomba került. A csere ingyen volt. Sikerült otthon megoldani. Ahogy kész lettem, pár nap elteltével elkezdett rakoncátlankodni a verda. Nem tetszett neki, ha hidegen indítottam. Pontosabban pöccre elindult, de néhány főtengelyfordulat után már csak két henger volt hajlandó üzemelni, majd pár másodperc elteltével leállt. Ezt két-három alkalommal eljátszotta, aztán ment minden tovább. Kicseréltem a gyertyákat, ránéztem a trafóra és a kábelekre, de nem találtam semmit. Most már nem csinálja ezt a hülyeségét. Remélem, nem fog előjönni megint, mert két hét múlva mennénk vele nyaralni és nem szeretnék lerohadni sehol.
Hosszú idő után ismét van egy kis időm írni néhány sort. 225.100 km van a gépben és elkezdett nagyon hangos lenni. Remélem, egy korábbi probléma jött elő: a generátor ékszíjtárcsája felől jön a zaj.
2009. 03. 4 km Megvan az autó! Logan MCV Arctic benzines, vonóhoroggal, 4 felnivel, utasoldali légzsákkal 3 millió. ebből 600 beszámítás, tehát 2 millió 400e a hitel. A Renault Hatvan mindenben korrekt volt. 2010. 03. 15000 km kis karbantartás ugyanitt, kértem az olajcserét, bár nem volt kötelező, nem vittem semmit 22000,- 2010. nyarán az ablaktörlő lapátokat kicseréltem (BOSCH) akciósan 1400 Ft volt, 2011. 01. a légzsák lámpája világít, megnéztem, el volt mozdulva a vezetéke, visszatettem rendesen 2011. 03. 28000 km Ismét Renault Hatvan, ami Bosch lett időközben, de ugyanazok a segítőkész emberek vártak, karbantartás, olajcserével, levegőszűrővel 30000,-
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45
Üzenetek: 77
-- Az autót 2008. május 28-án vettük át a kaposszekcsői Sziko-Petrolnál. A két hónapos várakozás még meghosszabbodott néhány nappal, mivel autónk elsőre nem ment át műszaki vizsgán (!!!). A kilóméterszámláló 8-at mutatott.
-- Rövidesen belekerült egy JVC rádió két Fusion hangszóróval kb. 35 ezerért.
-- Mivel autónk 5 személyes, 2008. szeptemberében a hátsó ülés mögötti mélyedést fedett kacattartóvá alakítottam.
-- 2009. 05. 28-án, 11158 km-nél megtörtént az egy éves átvizsgálás, 3120 Ft-ba került..
-- 2010. 07.24-én, 20098km-nél a hátsó ajtókba is került két Fusion hangszóró, melyek 9400 Ft-ba kerültek, a gyári (bontott) hangszóróházak 5000-rel karcsúsírották a családi költségvetést.
-- 2010. 07. 30-án 20120 km-nél hátsó utastérvilágítás beszerelése (bontott) 3000Ft
--2010. 08. 30-án 20233 km-nél: -Olajcsere (ELF Evolution SXR 5w-40) -Olajszűrő csere -Levegőszűrő csere -Leeresztő csavar alátétjének cseréje összesen kb. 8500 Ft Nem érdekel a garancia, nem voltam szervízben. (Úgynevezett válság van, duplázódott a törlesztő.)
-- 2011.10.04-én 29061 km-nél jobb oldali fényszóróizzó cseréje (Magneti Marelli) 650 Ft
-- 2011. 11.06-án 29576 km-nél végre TÉLI KEREKEKET tehettem a gépre!!! A 3 db bontott lemezfelni 21000Ft volt, a negyedik a pótkerék felnije. A 4 db Vredestein Snowtrac 3 (185/65 R15) gumi neten rendelve szállítással együtt 60 ezerbe került.
--2012.04.30-án 32670 km-nél: -Olaj (ELF Evolution SXR 5w-40) - Leeresztőcsavar alátét -Olajszűrő (Unix) -Levegőszűrő -Pollenszűrő -Gyújtógyertyák (Valeo) Mindezek cseréje kb 15 ezerbe került, munka saját kezűleg, garázsban elvégezve.
--2012.05.06-
án 32716 km-nél: felső rakodópolc beszerelése saját kezűleg, garázsban. Az egész cucc csavarokkal, műanyag anyákkal 41 000-be került.
--2012.05.29-én 33164 km-nél: Megtörtént az első műszaki vizsga. A várakozásnak megfelelően minden rendben van. A vizsgadíj 20000 Ft volt.
--2012.05.30-án 33176 km-nél: felső kapaszkodók,valamint plusz egy csomagrögzítő fül beszerelése a csomagtartóba bicajszállítás megkönnyítése miatt. Bontóból 3000Ft-ba került.
--2018.01. 10-én 71187 km-nél MEGÁLLT AZ AUTÓ! Mint kiderült, a vezérműszíjról lemállottak a fogak, és mikor már 10 hiányzott egymás mellett, megcsúszott a főtengelytárcsán. (2 év és 5 hónapot, valamint 18347 km-t bírt a Contitech szíj!) A motor alapjáraton, minden előzmény nélkül állt le, és megúszta a kalandot. Trélereztünk 50 ezerért, az új Gates szíjszett munkadíjjal 45000-ért került be 01.17-én.
Cserélve lett még az első fék is, a Brembo tárcsa Textar betétekkel, munkadíjjal 35000 Ft-ba került.
--2019.02.21-én, 78882Km-nél: Termosztát csere "kétcsíkozás" miatt (Febi, 2677Ft)
--2019. 03. 04-én, 79106 km-nél: Új (helyesebben egy szezont futott, majdnem szőrös használt) nyári gumik kerültek az autóra (Toyo NanoEnergy 3, 30000 Ft volt a négy, plusz 6000-ért kerültek felnire.) A gyári Debica Passio gumik 62229km-t futottak.
--2019. 07. 07-én, 82442 km-nél: Középső kipufogódob cseréje, bilincsekkel együtt 18000 Ft-ba került.
-- 2019.08.04-én, 83585 km-nél az autó új tulajdonoshoz került.
2008.09.30. Első Dália megvétele.Öreg bácsitól 17715km-rel. Csomagtartóba pótkerék fölé farostlemez berakása,első sárvédő műanyag perem+első sárcsapó+csomagtértálca+a
blakokra szélterelő felszerelése. 2009.10.09. 31600 Km Olaj(Aral 10-40)
,olajszűrő,levegőszűrő,4 gyertya csere.(össz:18000-) 2010.02.03. 37100 Km Bal első izzó csere (300- akciós Homashitából)
,ablaktörlőlapát csere 2011.03.30. 50402 Km Jobb első izzó csere(300- Homashitás) 2012.05.20. 59978 Km Pollenszűrő beszerelése házilag Nissan Micráé (2500-)Köszönet a klubnak! 2012.06.14. 61282 Km Vezérműszíj,vízpumpa,fesz
ítőgörgő,segédszíj,olaj Elf 10-40,olajszűrő, levegőszűrő,4 db gyertya,bal kormányösszekötő gömbfej csere,futóműállítás, középső kipufogó tartó visszahegesztése.(Anyag 50000-,munkadíj 20000-) A segédszíj ékszíjtárcsájának csavarja ki volt lazulva,pár menet tartotta. Hanyag munkás a gyárban?:merges 2012.06.20. 61381 Km 1db gyújtókábel csere(1500-)nyest miatt,klímatöltés ismerősnél,igaz nem lett tökéletes 2012.06.22. 61536 Km Szervókormány gomba (9000-),ablaktörlőlapát csere.
A fogyasztás télen 7,5 l/100km,nyáron kevés klímával 6 l körül alakul,kevés város,sok országút.Most voltunk Horvátországba,3 gyerek,feleség,full csomagtartó,nagy tetőbox,100-110 Km/h között végig, 6,3 l/100km lett.Szinte hihetetlen.( 8 körül számítottam.)
Múlt hét kedden nyakamba vettem kis hazánkat és elvittem a kocsit Gergőhöz műszakiztatni ( 8 éves a Logan ~ 96.000 km van benne ) , cirka 360 km-t levezetve megérkeztem a célomhoz és szinte egyből fogott is hozzá Gergő az autóhoz. A futómű átnézésével kezdődött a mozzanatok sora, mint kiderült a kormányösszekötő gömbfejeket cserélni kell, mást nem, majd átnézte a a futómű többi részét, de egyéb bajt nem talált. Kezdődött az olajcsere, előző olajcserénél Castrol Magnetic 10w40-es olaj került bele és hát mit ne mondjak érdekes állagú olaj jött le a motorból szörcsögő hanggal megspékelve, Gergő tanácsára következőleg a gyári Elf SXR 5w40 fog bele kerülni évente. Fojtatva az ellenőrzéseket a kocsin a hátsó fék ellenőrzése jött és itt következett be a legváratlanabb dolog, a fékerőszabályzó be volt teljesen állva..... , az egészben az a legbosszantóbb, hogy május végén elvittük az autót itt vidéken egy szerelőhöz, aki csak az első fékeket tette "rendbe" és a hátsókhoz hozzá se nyúlt és szerencse, hogy most jött elő ez a hiba mert mi lett volna, ha télen..... az itteni szerelő meg elmehet a sunyiba!!! Még egy érdekes dolog volt a Logan-on, mégpedig a váltó olaj, mert 3.5 deciliter olajjal túl volt töltve! Érdekes, mert soha nem kértünk még anno a szervízben se olaj cserét, csak én most. Ja és az előző vezérléscserénél a vízpumpa nem volt cserélve, mit ne mondjak a szervizes hozzá állásról...... De egy szó, mint 100 nagyon örülök, hogy megismerkedtem Gergővel és a kedves családjával, mert nagyon kedvesek! Most a Logan-t úgy érzem mint új korában, stabil a kormányzás, a motor szépen szól ( szelephézag is lett állítva ), a fék harap, mint egy veszett kutya ( kézifék is 3. kattanásra már nagyon fog ), a fűtés ontja a meleget már 1-es ventillátor állásban az előző 2-es álláshoz képest + be lett relézve a világítás, a két első elektromos ablakok kapcsolójában az izzók ki lettek cserélve és pollenszűró is került a kocsiiba.
Tegnap délelőtt mentem érte az autóért, majd indultam vissza haza, jó kis ködös utam volt, de szerencsésem haza értem.
Az autót 5 évesen vettem, magánszemélytől. Előtte volt márkaszervizben is, de leginkább szerintem saját kezűleg tartották karban. Megvétel előtt elvittük állapotfelmérésre, mindent rendben találtak rajta. Lekopogom, azóta is rendben van, csak a hűtő lyukadt ki egyszer Szegedről hazafelé.
dátum helyszín összeg
KM óra 2010.08 Meszlényi Segédszett vezérmű 86020 km 2010.10 Domokos Levegő szűrő Első fékbetét Rúdfej bal oldali Olaj 5W40 25000Ft 86966 km 2011.05 Meszlényi Műszaki vizsga 22000Ft 2011.06 R-Glass Ablak fólia 25000 2011.10 Meszlényi vezérmű szíj Vezérmű szett ékszíj hátsó fék portalanítás 53210 Ft 93693 KM 2012.03 Domokos Gyujtógyertya Kipufogó Kipufogó bilincs Klíma fertőtlenítés 30700 Ft 2012.08 Meszlényi Hűtőradiátor egység Vízhűtő Hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály fedél kiürítés/feltöltés 43345 Ft 2012.09 Meszlényi javító festék 2350 Ft 2012.11 Domokos Olajszűrő Levegőszűrő Olaj 21000 102042 2012.11 Domokos Kormányösszekötő rúdfej kormány gömbfej futómű állítás 13000 Ft 2012.12 Pekárik defekt - gumicsere 10000 Ft 2013.05 Meszlényi Műszaki vizsga 22000 Ft 104191 km 2013.05 ?kft 3M Ablak fólia 8000 Ft 2013.07. Meszényi Fékfolyadék Szervo folyadék 14000Ft 2014.02.02.Meszlé
nyi futómű, fék átvizsgálása 3000 2014.03.14.Bontó+Kro
gergő ablakemelő kapcsoló, tűzfal szigetelés, középkonzol 14000 2014.04.07.Vácz István karosszéira rendberakása 40000 2014.05.05.Meszlény
i olaj, olajszűrő, levegő szűrő, teljes átvizsgálás 30000 2014. 08. Berczi gumi Új gumik! Klubtagtól, szerelve Békésen 40000+2000 2014.11.13.Bos
ch jobb első kerék csapágy 18600 2014.12.03.Meszlény
i Fényszóró állítás 0 2014.12.10.Meszényi Sebesség jeladó csere 19000 2015.01.24.Molnár Jobb első féltengyely 33000 2015.01.30.Berczi Gumis Jobb hátsó defekt 3000 2015.02.23.Molnár Vezérműszíj, ékszíj, vízpumpa, kuplung beállítás 59000 2015.05.14.Marso BCS Klíma feltöltése 12000 2015.05.20.Molnár Műszaki vizsga 25000 2015.09.28.Molnár Gyertya, olaj, olajszűrő, levegőszűrő 23000 2016.03.16.Meszlény
i FHP jeladó pucolás 4500 2016.03.23.Molnár jobb rúdvég csere+futómű áll 13000 2016.04.28.Molnár hátsó fékmunkahengerek+kézifék állítás 15500 2016.06.01.Autóklub termosztát,szelephézag 24000 2016.07.07.Pécs, Dacia szalon termosztát ház csere 17000 2017.01.21.Római akkumulátor 74Ah új Varta akku 23500 2017.02.25. Molnár Hosszbordás szíj+görgők, hátsó ajtó kp-i zár csere 25000
Összesen: 139500 km, 7 év alatt 714705 Ft szervizköltség Eladva!
A járgányt 2013.07.06-án vettük Bp.-en magánszemèlytől.új forgalmi motor szám át írva motor koddá. Kissè korodált volt ezèrt nkh. vizsgalat bejegyzès motor kod megállapítása. 214.600 km vètelkor. Eddig minden ok. 219.700 ablakmosó cső defekt motort telibe ver menet közben,motor furán szol mintha kihagyna egy henger ,váltó rezeg diagnosztika lámpa villog. Majd pár km után megszünt Víz lever. Infarktus kerülget bp. belváros este 10.00 óra. Net miegymás vissza a barátokhoz. Krogergönek köszönet 3 ilyen aktusnál rájöttem h. akkor csinálja mikor spriccolnám a vizet a szèlvèdöre. Tömlő defektes ès valószínü a gyujtáskábel is. Így volt. Ablakmosó elfelejt irány haza. 220.120 km müszaki minden ok. Gy.kábel csere,termosztát csere. Deszt víz helyett fagyállóval fel tölt.ez így müszaki minden együtt munkadillyal 52.000 ft. Kuplung gynus, de mèg elmegy egy darabig. Konzultáció gergővel. Állítottam a kuplung bovdenen kb.2 cm-t. Minimális változás.
223.714 olajcsere castroll magnetic, olajszűrő, levegő szürő . Következő olajcserekor vez. csere is (235.e nèl) . Kuplung mèg bírja nincs romlás. 238.300 km olajcsere (castrol magnetec 10w40) Komplett vez csere.graf szivattyu, skf feszitő stb... Eltel időszak alatt egyszer volt probléma. Hisszu út során szivárgott a hütő viz nyáron 40°C ban. 200 km alatt kb. 0.5 l.Tömitő pasztával volt orvosolva. Most cserekor kiderült, hogy a szivattyu szilent engedett. (Előző tulajnál valoszinüleg nem volt cserélva a szeelő szerint.)
[ Módosítva 2014 december 11 csütörtök - 04:00:42 ] Gupcsi József
Sziasztok 2005,12.hó 13án,Tatabányán vettük az autót, 3 km volt benne. 2006,07,05,én 15390km, diagnosztikai átvizsgálás semmi baj. 2007,01,12,én 31611km nél első szerviz gyertya, levegőszűrő olajszűrő, olaj minden oké. 35000nél az első fékbetét csere ithol 2007,08,22,én47265km diagnosztikai, átvizsgálás,semmi baj Közben padkáztam aztán az első küszöböt egy kicsit meg nyomta 50000bánta. 2008,02,25,62
501km.második szerviz gyertya levegőszűrő olajszűrő és olaj csere minden oké. 2008,07,11, 77012kmnél diagnosztikai átvizsgálás ez volt az utolsó szerviz. Most már időt nem tudok csak kilométert írni. Közben többször kellet első izzókat cserélni kicsit nagyot Akkor bele csúsztam az árokba és a jobb felnit a lengőkart és a sárvédőbetétet meg a lengéscsillapítót kellet kicserélni. 93000nél cseréltem először vezérműszíjat feszítőcsapágyat rendes ékszíjat fagyállót. gyertyát levegőszűrőt olajszűrőt olajat. 100000nél kellet kormányösszekötő gömbfejet cserélni mind a kettőt. 115000nél megint cserélni kellet a jobb oldali gömbfejet. Műszaki vizsgára vittem és minden jó. 2009,12,hó . 120000nél a szokásos, gyertya, levegőszűrő, olajszűrő, olaj,és minden oké. Közben elöl fékbetét csere. 150000nél a már meg szokót, gyertya, levegőszűrő, olajszűrő, olaj. Aztán el repedt az első szélvédő egy kavicstól Megint kormányösszekötő gömbfejeket kellet cserélni mert az után gyártott ennyit bírt. Ezután műszaki vizsga +5000res az elrepedt szélvédőér semmi baj minden oké. Ekkor volt 6,éves. 180000nél megint a megszokót eljárás, gyertya, levegőszűrő olajszűrő, olaj. Ezután mentem vele sokat egy húzómba és utána kezdtem hallani a zúgást elöl. Mentem egy pár ezret és egyre jobban zúgott. Felemeltem de nem lógót egy kicsit sem a csapágy. 193000nél szét szedtük és mind a két kerékben össze volt törve a csapágy, kicseréltük és most szuper. Érdekes hogy össze volt törve és nem lógót egy kicsit sem. Decemberben megint műszakira kellet vinni és kifogástalan volt és 8. éves Bár cseréltem két első lengéscsillapítót és újból kormányösszekötő gömbfejeket. Aztán három héttel ez előtt neki tolattam egy korlátnak és megnyomta a csomagtartó fedelet.
H át most itt tartunk, lehet hogy nem minden jutott az eszembe majd kijavítom. 2014,06,25, Már azóta meg csináltattam a csomagtartót, kemény 25000zer be került de jó lett! A csapágyak megint búgnak, úgy hogy nem sikerült otthon meg csinálni. Azóta átléptem a 200000res határt. És most cseréltem olajat, gyertyát,olajszűrőt,leveg
őszűrőt,201000nél.
2014.07.28.Sikerült vennem két első csapágyat de most elvittem egy műhelybe hogy ott tegyék bele, mert ithol nem sikerült, remélem jó lesz 10000ft. volt a csapágy és 3500ért rakták bele. közben a baloldali kormány összekötőgömbfejet is lekellet cserélni mert kotyogott biztos bóvli volt. Ezután elvittem futómű állításra most jó nagyon szépen megy és csendessen!!!
2014.09.06.kán. megadta magát az akum, estéről reggelre, kellet vennem egy újat.. BOSCH márkájú akcióba volt 21000ft.
2014.09.16. 206000km.nél cseréltem vezérműszíjat másodszor és először vízpumpát pedig még mindig jó volt, kibirt volna még sokat de lecseréltem, és feszítő csapágyat, generátor szíjat,25000ezerért. Úgy hogy mostanában rám jár a rúd.
2014.11. 10. Vennem kellet kettő darab téli gumit, persze újat, ki kellet cserélnem az jobb első lengéscsillapítómat mert eldurrant, most mind a kettő új elől.
2014.12.08. Vettem bele, 5000ért egy termosztátot mert a régi csak két csíkot produkált, most ez nagyon jól melegen tartja a motort szépen megvan a négy csík.
2015,03,29. 217000km, van benne, és megint kellet cserélnem kerék csapágyat, mind a kettőt de most megint elvittem egy műhelybe és most ők adták bele a csapágyad mert másképp nem csinálták meg, mert hozott anyagból nem dolgoznak.Kíváncsi leszek hogy ez mennyit fog bírni !
2015.05.22. 220 000 km. A baloldali kerékcsapágy megint megadta magát , cserélni kellett valamitől széttört, de ki kellett cserélni a kormány összekötőgömbfejeket is, hiába olcsó húsnak híg a leve!
2015.07.13. 223 000 km. A baloldali kerékcsapágy már kezdi megadni magát, hamarosan megint cserélni kel !
Közben meg csináltattam a rozsda foltokat hogy ne rohadjon tovább nagyon szép lett. Megint ki cseréltem a bal oldali csapágyat és most jónak ígérkezik. 2015.11.07. Belém jött egy pénz szállító autó, összetört a bal ajtó sárvédő tükör küszöb és még majd kiderül a többi !!
2015.11.21. 230700 km. olaj csere, levegőszűrő, olajszűrő, gyertya csere, 2015.12.04. Műszaki vizsgára vittem és sikerült úgy hogy megint le van a gond kettő évre! Az összetört ajtó és a sárvédő is kész rendben van minden mehet a bicigli!!!!!!