2014.07.27. Sikerült vennem két csapágyat előre de most elvittem egy műhelybe, mind a kettő agyat hogy ott tegyék bele, mert ithon nem sikerült, remélem jó lesz. A baloldali kormány összekötőgömbfejet megint cserélni kellett kotyogott egy kicsit, biztos bóvli volt.Ezután elvittem futómű állításra most jó nagyon szépen megy és csendesen!!
Ha már mindenki itt vezeti a szervizkönyvet: 2013.08.10-n vettem át a Logan 1.5 DönCI-t 75Le/200Nm. Km/ó állása: 7. Ami nincs benne, rajta: - kf felnik - bőrülés - bőrös sebességváltó fogantyú és bőrös kormány - reccsradar - tolatóradar
Pár nap múlva lefóliáztatva az ablakok, hátul 35%-os, elől 5%-os átlátszósággal, napvédő fóliával (35%) az első szélvédőn is - 84eFt
Olaj- és olajszűrő csere: 7800km-nél 2014 márciusában RSDönCI-nél.
Vásároltam rá Vredestein Quatrac 3-as 4S abroncsokat 195/60R15 méretben - 2014 október 28. Szereléssel és számlával együtt: 90.600Ft
(Csak az első tankolásomról nincs számla, az összes többiről van.)
Km/ó állása a mai napon: 16.800km.
Átlagosan 1000-1100km között tankolok, az átlagfogyasztásom 3.6-4.1 liter / 100km körül mozog. Döntően autópályán használom, Bp-n nagyon ritkán.
Hali Mindegykinek!
Ma voltam a kollégánál. Az idő jó volt, késztetést éreztem az olaj- és olajszűrő cserére.
Azt kell mondjam, "szokáshoz híven" maximális kiszolgálást kapott a talicska. Hadd ne említsem meg, h nem 10 perces volt az olajleeresztés művelete - garantáltan nem maradt benne a trutyi, hogy úgy mondjam, minden cseppel nyertem + 20km-t...
A motorolajon és az olajszűrőn kívül nem kellett hozzányúlni a szekérhez. Bár még most is tartok a részecskeszűrőtől, de úgy néz ki, h a tatás magatartás sem probléma, bár gyorsan hozzáteszem, nem használom arra a kocsit, h a klozetra, vagy a sarki közértbe menjek vele. Arra ott van a lábam, meg a BKV...
Olaj- és olajszűrő csere: 19.635km-
nél.
Elfelejtettem egyeztetni egy üzemanyagszűrő cserélést a kollégával, de azt hiszem rövidesen ezt is megejtjük.
Csak még egy apróság: jeleztem a márkaszervizben még 2013-ban, h valami rezonál alapjáraton, persze nem mindig, és kb bal felülről hallom - ha szembe állok a kocsival, illetve jobb elölről, ha beültem. Nem tudták megállapítani, mi lehet a probléma, ez "ilyen". Ma kiderült, egyrészt a hallásom nem romlott, még minden nesz, zörej, nesz és sóhaj - pl soha ne hagyd abba te állat! -, stb eljut hozzám.
RSDönCI pedig kb 15 mp alatt megtalálta a "hibát" és azon nyomban orvosolta is. Erről ennyit.
20137km-nél lecseréltetett a gázolajszűrő és a pollenszűrő is a talicskán, hála a Reklámozhatatlan kollégának, akitől így kapod vissza a verdát:
Nem csorog, nem mellé, nem csöpög. Nem esik ki, nem esik be, nem lötyög. Nem dől ki, nem dől be, nem zörög.
(No, ámberek, honnan van a kis szösszenet?)
[ Módosítva 2015 május 22 péntek - 09:08:13 ] A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Dacia Lodgy Benzin -LPG Átvétel: 2015-03-10 Vettem hozzá téli gumi készletet, mert külföldön az kell. Átvételkor tapasztalt hiba: A kilométer-, és fordulatszámmérő nem 0-n áll, így a műszer egység helyből 13km/h-val és kb. 250 1/m-l többet mutat; 350 km-s korában esőben hajtottam Ausztriában, a gyári törlő foltosan és csíkosan töröl; Nem cserélték, mert szerintük nem vonatkozik a szavatosság az átadás másnapján az ablaktörlő lapátra. , Flexy törlőre cseréltem, most jó. 6567 km : műszeregység csere garanciába; 6567 km: olaj és olajszűrő csere: 20.310 Ft; 8245 km: jobb nappali világítás izzó csere; a meglepő, hogy a gyári izzó Made in Hungary..... 101658km: gáztartály mágnesszelep tekercs csere;
Megtörtént az első garanciális javítás, 7500 km-nél. Zörgött a kipufogó egyik hővédője. Telefonáltam a szervízbe, kaptam időpontot, bementem, mondták, hogy pár perc lesz, addig nézegessem az új verdákat. kb 10 perc múlva kihozták a műhelyből az autót, szélesen mosolyogva aláíratták az anyaglistát (1,50 Euro: 3db új patent) és további szép napot kívántak. Most nem zörög....
Nem írtam be ide, de 29eKm-nél voltam olajcserén a DP RH-nál. Beletöltötték a Motrito nevű motorolajat.
No ezt cseréltettem ki a Kollégával a gyári Zwölf-einz-ra úgy 34000km-nél, mert ugye jöttek a kánikulás napok, én pedig nem bízom a nem gyári előírás szerinti olajban.
A következő olajcsere előre láthatólag szeptember-október tájékán lesz, ugyanis pár hosszabb táv lendíteni fog a km órán. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Megtörtént az első garanciális javítás, 7500 km-nél. Zörgött a kipufogó egyik hővédője. Telefonáltam a szervízbe, kaptam időpontot, bementem, mondták, hogy pár perc lesz, addig nézegessem az új verdákat. kb 10 perc múlva kihozták a műhelyből az autót, szélesen mosolyogva aláíratták az anyaglistát (1,50 Euro: 3db új patent) és további szép napot kívántak. Most nem zörög....
10ezernél otthon olajat cseréltem, és persze levegőszűrőt is.
20.000km-es szervíz. Kecskemét, Formont Autó Kft. 57.000,- Ft. A kiszolgálás udvarias, a drága az olaj volt. Kb. fele a teljes szervíznek, és 5 litert számláztak. Megölnek, ha legközelebb én viszem az olajat?
30ezernél otthon olajat cseréltem, és persze levegőszűrőt is.
34500 km kértem ajánlatot a Formont Autótól gázolajszűrő cserére. 15ezert mondtak, de nem tudtak fogadni. Később felhívtam a ceglédi márkaszervízt 9ezret mondtak....
35500 km. Ceglédi márkaszervíz. Gázolajszűrő csere+nyári átvizsgálás. Jeleztem, hogy furcsa hangja van szerintem a klímának. Azt mondták ez normális. A klíma miatt erősebben dolgozó motort hallom, a kinti 40 fok miatt teljes gőzerővel működő klímaszivattyúval karöltve. Ha nem ilyen lesz a hangja, akkor viszont menjek vissza, mert az már bajt jelent... a gázolajszűrő cseréért 8.610.-ft-ot kértek.
40.109 km . 40ezres szemle, 49.650.-Ft Ceglédi Renault-Dacia szervíz. 60ezres légszűrő csere ide vagy oda, magától értetődő természetességgel kicserélték a levegőszűrőt is. Náluk van olaj 4,8 literes kiszereltségben , Nekem továbbra is szimpatikus ez a hely.
42.000km kiesett a jobb oldali fényszóróból az izzót rögzítő fülecske. Ceglédi márkaszervízben egy izzócsere áráért megjavították, most pöpec.
50ezernél otthon olajat cseréltem, és persze levegőszűrőt is.
A 60ezres szemle a szokásos ceglédi márkaszervízben. Szóltak, hogy kellene fékbetétet cserélni az elejében, mi legyen. Mondtam, magától értetődik, hogy cseréljék, a családomat viszem azzal az autóval, nem kérdés a dolog.
70ezernél otthon olajat cseréltem, és persze levegőszűrőt is.
58594 km-nél olajcsere, természetesen olajszűrővel együtt. A légszűrő cseréje sem maradt el. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Átvétel: 2018-09-30 200 km. - hifi beszerelése, + első ajtók szigetelése 500 km. - légzsák átvezető kábel csere (kormány forgatásakor cicergő, súrlódó hang) 800 km. - bal első kerékjárati ív műanyag elem csere (elengedte a ragasztás) 2500 km. - jobb hátsó lengéscsillapító csere gariba, 3200 km. - első olajcsere 7100 km. - mindkét hátsó lengéscsillapító csere (ezúttal Sachs került alá) 7100 km. - Vezető oldali légzsák csere (gyári visszahívás)
Átvétel: 2018-09-30 200 km. - hifi beszerelése, + első ajtók szigetelése 500 km. - légzsák átvezető kábel csere (kormány forgatásakor cicergő, súrlódó hang) 800 km. - bal első kerékjárati ív műanyag elem csere (elengedte a ragasztás) 2500 km. - jobb hátsó lengéscsillapító csere gariba,
Neked se túl jó indul egyszer csak összerakják normálisan. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Átvétel: 2018-09-30 200 km. - hifi beszerelése, + első ajtók szigetelése 500 km. - légzsák átvezető kábel csere (kormány forgatásakor cicergő, súrlódó hang) 800 km. - bal első kerékjárati ív műanyag elem csere (elengedte a ragasztás) 2500 km. - jobb hátsó lengéscsillapító csere gariba,
Neked se túl jó indul egyszer csak összerakják normálisan.
Én is ebbe bízom . Szerencsére itt Győrbe normális szakik vannak (akikkel én találkoztam)
Kb. a 10. kupplungoláskor a lábam beleakadt a műszerfal alját lezáró kis burkolatba, ami nyilván nem volt rendesen rögzítve, és lelógott. Mikor már majdnem megtanultam lábujjhegyen kuplungolni, leszereltem a burkolatot, három bolha helyett csak kettő tartotta. Közben észrevettem, hogy a kormányoszlop burkolata is lötyög. Próbáltam meghúzni a csavart, de olyan volt mintha meg lenne szakadva a menet.
Az első olajcserénél ezeket jeleztem. Szó nélkül megcsinálták. A fent említett rögzítőcsavarral Marokkóban a néger gyerek nem talált bele a csavarral a helyére. Mellette volt. Ezenfelül a jobboldali tolóajtó nem csukódott rendesen. Ezt is szépen beállították most hibátlan. Illetve nem beállították, hanem egy hatos alátéttel kihézagolták a zsanért. Úgy látszik, ezt csak így lehet...
Most van az autóban 10 000 km. Vissza akartam rakatni a nyári gumikat. A nyári gumikban kb. 3 000 km lehet. Amikor a gumis elkezdte felpumpálni az egyik kereket, az egy nagy durranással elrobbant. A falcban levő drót elszakadt, és sugárirányban a futófelületig sugárirányban kirepedt.
Ráadásul a gumi XL-es azaz erősített oldalfalú, és nem is a legolcsóbb fajta. (Úgy gondoltam nevezem meg a típusát, mert ha a garanciához úgy állnak hozzá akkor talán nem kellene még "leköpködni".
Ahol vásároltam, ott felvették a jegyzőkönyvet, és 2-3 hetet ígértek. Rákérdeztem a gumisnál, azt mondta valóban ennyi ideig tart a garancia elbírálása.
...Na elutasították. Írok a gumis oldalra.
Régen írtam ide, most pótolom.
Amikor elutasították a gumigaranciát, mert szerintük szerelési hiba volt, akkor felhívtam a gumist aki csinálta, hogy neki van-e valami ismerőse a Continental-nál, mert tudom, hogy ő is forgalmazó. Később visszahívott, és azt mondta vesz nekem egy gumit. Vagy tényleg megvette, vagy valamennyit el tudott intézni gariba, nem tudom.
Azóta megvolt a 20 000-es szerviz, 53 000 Ft volt. Olaj, olajszűrő pollenszűrő. Ezt én elég baráti árnak gondolom.
Öntöttek bele egy kis fagyállót, ez kicsit zavart, (hol megy el egy új autón) de bevallom nem nagyon nézegettem előtte a szintet, lehet csak kevés volt benne...
Az ajtók szerintem továbbra sem úgy csukódnak ahogy kellene, de elfogadtam.
A vezetőoldali ajtónál levő gumitömítés levált a helyéről. Nem az ajtóról, hanem az az egy csík ami a karosszérián van. Rendeltek újat, cserélték gariban.
Azt hiszem megveszem 90 000 Ft-ért az öt év illetve 150 000 Km-es garanciát.
Megvettem a 150 000 Km-es garanciát, az autó lassan elmúlik egy éves.
30 000 Km -nél tartok. Most a jobboldali tolóajtónál vált le a gumi a karosszériáról. A műszerfalon, a fordulatszámmérő, sebességmérő, és kijelző egység közös kerete a fordulatszámmérőnél levált a helyéről. Úgy látszik, a Dacia hű maradt a múltjához, és elkezdett szétesni. Na jó, nem vagyok ilyen pesszimista, ezek apróságok. Amúgy elégedett vagyok a kocsival.
Tegnap, azaz 2019. 11. 08-án ragasztottak fel új csíkot garanciában. A műszerfal egységet is kiszerelték a helyéből, és visszaragasztották a keretet. A szigetelő csík leválását gyakorinak mondják, de a műszerfal keret leválásával még nem találkoztak. Aki ezt mondta munkásruhában volt, tehát valószínűleg igaz.
2019.05.31. készletről megrendelve: Lodgy; 7személy; arctic; 1.6 16V; meteorszürke. +sötét karbon belső harmónia; +hátsó parkolóradar; +normál pótkerék; +levehető kalaptartó; +arctic kárpitozás. (ez volt készleten így, ahogy ide bemásoltam)
Megnéztem, jó régen nem vezetem az itteni szerviz könyvet, így most külön ideírom. Ma 14 éves a Loganom, a múlt héten volt a műszaki vizsgája, van benne 186 eKm. Hátsó kipufogó dobot kellett cserélni, emellett különösebb gond nem volt, kormányösszekötő csere és így természetesen futómű állítás, más semmi. Egyúttal rákerült a télikerék. .