Biz'a, szinte minden amellett szól, hogy a garázsba tolatva hajtsunk be. Az eddigieket kiegészíteném azzal, hogy ilyenkor még meleg a motor (általában), amikor meg kifelé indulunk, általában nem: jobban füstöl, fontosabb, hogy lásd ki vagy mi van az autó elõtt (vagy lesz! pillanatokon belül) stb. Persze vannak kivételek, nyilván...
Nekem csak kocsibeállóm van, úgy hogy kijövetelnél egybõl a járdán kell áthajtanom (a kerítés pedig nem átlátható). Négyen állunk így egymás mellet, de csak én állok be tolatva, hát ilyenk vagyunk. Mondjuk én mendenhova így tolatva állok, persze ahova lehet. Ha viszont néha a nejem áll be, akkor õ elõre. Ilyen esetben jártam úgy, hogy kitolatásnál majdnem elütöttem egy kisgyereket (ráadásul kisebbségit). Azóta, ha tolatnom kell kifelé, az autó beindítása után még kiszállok és körülnézek, hogy a távolba se legyen senki, aki esetleg mögém settenkedik.
Ui: én is a melegséget szerettem volna kihangsúlyozni, de megelõztek.
Nekem is állandó rémálmom, hogy tolatás közben egy kisgyerek kerül az autó mögé, amit lehetetlen észrevenni a Logan magas csomagtartója miatt. Ezért nagyon körűltekintõen próbálok tolatni, egyébként mindig tolatva állok be.
Én meg a tolatás, és a látótér "megnõvelése érdekében tolatóradart szereltem fel. [ Módosítva 2007 jan 10 sze, 19:34 ] Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Egyéni megoldás! Ki igy ki ugy. Felölem le is szedhetném akülsö tükröket. Nem adok rá, sem elözésnél, sem tolatásnál. A tolatoradarig még nem jutottam. Nyugdilyas vagyok.
Én midig csak a tükröket használom. Sima tolatóradar helyett ezt ajánlanám: Irgum, burgum! Én egyébként raktam fel plussz tolatólámpákat, így sötéten is látok hátrafele mindent, mindha nappali világosság lenne. Ezenkívül raktam be csipogót is a rükverchez, ami olyan hangos, hogy én is alig bírom ki. A tolatás nálam úgy működik, hogy rükvercbe teszem az autót, várok 3 másodpercet, aztán le**arom a gyalogosokat. Gyakran járok olyan, helyen (sétálóutca stb.) ahol mindig mögöttem lófrálnak. Amíg nem volt csipogó, sokszor percekig ott állhattam, vagy a fél kuplungot elkoptathattam araszolva menet, mire félreálltak. Így viszont a süket nyugdíjas néni is ugrik akkorát ilyedtében, alig bírom röhögés nélkül. [ Módosítva 2007 jan 10 sze, 21:56 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Geri! Ne gonoszkodj!Te is leszel még öreg,nyugdíjas,max. nem néni.... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Azért én nagyon szívesen megszórnám csapágygolyókkal minden autóstársunk szélvédõjét aki akkora ***, hogy szinte folyamatosan használja akármilyen kis köd van, nem kapcsolja le a városban a piros lámpánál sem és akkor sem ha beéred az úton. Csákányt nekik!
Krogergo írta ... Én midig csak a tükröket használom. Sima tolatóradar helyett ezt ajánlanám: Irgum, burgum! Én egyébként raktam fel plussz tolatólámpákat, így sötéten is látok hátrafele mindent, mindha nappali világosság lenne. Ezenkívül raktam be csipogót is a rükverchez, ami olyan hangos, hogy én is alig bírom ki. A tolatás nálam úgy működik, hogy rükvercbe teszem az autót, várok 3 másodpercet, aztán le**arom a gyalogosokat. Gyakran járok olyan, helyen (sétálóutca stb.) ahol mindig mögöttem lófrálnak. Amíg nem volt csipogó, sokszor percekig ott állhattam, vagy a fél kuplungot elkoptathattam araszolva menet, mire félreálltak. Így viszont a süket nyugdíjas néni is ugrik akkorát ilyedtében, alig bírom röhögés nélkül. [ Módosítva 2007 jan 10 sze, 21:56 ]
Na majd a talin akkor megmutatom miért nem helyes a nyakad ilyen módon való kímélése. Amikor én jártam vezetni tanulni (cca 11 éve) az oktatóm nem tudott rászoktatni egy srácot a tolatáskori hátrafordulásra és a sávváltáskori oldalratekintésre. Megunta. Megállította a nappali forgalombam az autót Szekszárd egyik legforgalmasabb keresztezõdésének kellõs közepén, kiszállt és beállt a holttérbe. A kérdése pedig csak ennyi volt: " Na látsz a tükörbõl ba***meg? " Hatásos bemutató volt, a srác többet nem követte el ezt a hibát. Tolatóradar: Okos dolog szerintem is DE: Azért nem jó megoldás ebbõl a szempontból- mondhatjuk a tükörrel egyenértékű - mert ettõl még perifériás látásod nem lesz a tükörbe pislogva. Max a kutyádat nem ütöd el. De ha a szomszéd sehallselát Pista bácsi éppen akkor akar elsuhanni mögötted 1000 éves Falconjával a Közértbe, mert Mari néni elküldte tejfölért azt már csak akkor látod a tükörbõl amikor késõ! Csatt. Pista bácsi Falconjáért nem kár, de a balesetet Te okoztad, biztosítási díjaid szépen fognak emelkedni, a javítás önrészes lesz, az autód többet veszít az értékébõl mint amennyit a biztosító valaha is megtérít. Szerintem megéri hátrafordulni, ettõl még soha nem fájdult meg a nyakam és hát így legalább szabályosan is járok el a saját jól felfogott érdekemben. Remélem a kiszínezett történetem alapján megértik akik eddig nem, hogy miért van ez így. Még valami: egy ilyen csaktüköbõlvagyokhajlandó
tolatni mazsola már összetörte az autómat egyszer. Belenézett a bal tükörbe, majd a középsõbe. Ebben a rövid-tizedmásodpercnyi- idõben érkeztem én meg az autómmal merõlegesen az övére pont mögé, de úgy, hogy a tükörbõl nem láthatott, mivel az autójának a popsija bõven magasabb volt mint az én autóm orra. Tehát berakta rükibe és durr. Kb 20 centit tolta el az autómat oldalirányba. Megcibáltam egy csöppet, hogy miért nem képes hátrafordulni... Én meg be sem álltam volna mögé, ha akkor már láttam volna a tolatólámpát, vagy esetleg szabályosan járt volna el és használta volna az irányjelzõjét is. Szerencsére az õ autójában lényegesen nagyobb kárt okozott a találkozásunk. Ja! És férfi volt több mint 20 éves hivatásos jogsival, szinte minden kategóriára érvényesítve! Helyette is szégyellem magam, mert pont akiknek a leginkább kellene ismerniük az alapvetõ szabályokat azok nem tartják be! Pedig 2 évente vizsgázik Kreszbõl õ is, én is!!! [ Módosítva 2007 jan 11 cs, 07:23 ]
Ködlámpa: én azt próbáltam jelezni, hogy önmagában azért, mert vannak, akik indokolatlanul használják (ami engem is rettenetesen zavar), ne lenne létjogosultsága igazán sűrű ködben... Tehát a cikknek azt a részét "támadom", amely azt sugallja, bizonygatja, hogy a a ködlámpa tkp. felesleges...
Egyetértek!Nekem nem felesleges,én ugyanis már vezettem ködben.Nem csak beszélek róla.A cikkíró feltehetõleg még nem látott igazi tejfölt éjszaka. Itt is érvényes az örökbecsű mondás:aki tudja,csinálja-aki nem az tanítja-akinek végképpen fogalma sincs,az könyvet ír róla (tisztelet a kivételnek). [ Módosítva 2007 jan 11 cs, 08:45 ]
Én azért olyan igazán sűrű köddel max 2-3 évente egyszer találkozom. Egyéb esetekben végtelenül felesleges a ködzárófény. Hozzáteszem szerintem tejfölködben is, hiszen pont a látási viszonok miatt nem lehet két autó közt akkora sebességkülönbség, hogy ne tudna a másik lelassulni, vagy bármit cselekedni ami szükséges. A mai autók hátsó lámpájának fénye egyébként is SOKKAL erõsebb. Nem vezettem még 11 év alatt sem itthon, sem külföldön olyan ködben ahol azt lehetett volna mondani, hogy hűdejó a bekapcsolt zárófény különben beléd rohantam volna...
Aki sokat jár hajnaltájban, kora reggel pl. Paks környékén a 6-oson, van alkalma megfigyeléseket tenni sűrű köd ügyben. Én azért átéltem néhány olyan utat (utazást), mely után azt mondja az ember, hogy, ha életemben akár még egyszer is várható ilyen, akkor inkább fölszerelkezem...(mondjuk megúsztam, de láttam egy 200 km-es szakaszon 15 összetört autót....). Amióta megvan a Loganom, azóta meg úgy alakult, hogy alig volt alkalmam egyáltalán kipróbálni... (de nem hiányzik...). Rendben, mondhatjuk, hogy ködben úgyis kis sebességgel közlkedünk (no, be-bejön itt is egy-két kivétel...!), de a ködhöz elég sokszor párosul a csúszós út (havas, jeges úton is lehet köd...), és akkor lehet feszegetni, hogy mi is az a kis sebesség?!
Tudom hiába írnám én hogy délben a fõutcán topban, tüllszoknyában, tangában, és piros neccharisnyában flangáltam, riszáltam a se.g.gem, a kutyának sem szúrna szemet. Ígyhát írok valami tükörrel, tolatással, köddel kezdõdõt. Szóval ha ködöt akartok látni erre felé kéne jönni, mifelénk. Itt három hónapja tökigérõ köd van. A kedvem már rég elment az egésztõl, és bevallom féltem a se.ggem az úton. Hiszen arra nálatok mihejst köd van, tele a híradó a sok bar.ommal,akik egymáson kötöttek ki. Ezért mondjuk nem csípem hogy elõször az elsõt, és utánna együtt lehet kapcsolni a ködfényt. Én szivesen használnám csak a hátsót. Nálunk az udvaron kb 20m van a gariajtó, és a kapu között, és van egy csap amit ki kell kerülni. Ez igazi rizikófaktor. Mivel apám, de még én sem próbáltunk betolatni, orral állunk be. Igaz õ kifelé is el szokott tévedni, ezért van az ótó a szervízben. Indy! A téma eddigi terjedelmére való tekintettel nyithatnál egy "Mindent a tolatásról" oldalt! Jó tolatást mindenkinek! A patkánynak a denevér az angyal!
26 évig voltam paksi lakos. Mivel éjjel dolgoztam ezért viszonylag sokat vezettem este, éjjel és hajnalban is. A tapasztalataimban ez is benne volt. Jó! Kapcsolja be. De amikor ott vagyok mögötte látótávolságra akkor kapcs ki! [ Módosítva 2007 jan 11 cs, 09:21 ]
Sanyi, ez nem így van! Ez a tangás dolgod is nagyon érdekelne, de írd már le részletesebben..., esetleg fénykép? A vízcsapotokról meg annyit, hogy én pl. - no lám, elõrelátóan - beleírtam, hogy vannak kivételek. Azt meg nemigazán értettem, hogy kire-mire vonatkozott az az "ott nálatok, ahol a barmok mennek egymásra..." (Ezt általában ott szokott elõfordulni, ahpl épp nagy forgalom van, rossz körülmények között, hogy összejöjjön a szükséges "barom-létszám"...)
Huba írta ... 26 évig voltam paksi lakos. Mivel éjjel dolgoztam ezért viszonylag sokat vezettem este, éjjel és hajnalban is. A tapasztalataimban ez is benne volt. Jó! Kapcsolja be. De amikor ott vagyok mögötte látótávolságra akkor kapcs ki! [ Módosítva 2007 jan 11 cs, 09:21 ]
No, így már teljesen értelmetlen a dolog: a ködzáró azért van, hogy lássák, ez így kicsit fura használati mód lenne... De komolyra fordítva a szót: amirõl beszélünk, az az igazán sűrű köd, és téged ebben is tényleg zavar? Lehet, hogy tényleg komoly különbség van a szemünk között...? Másrészt, adott esetben két rossz között kell választanunk: én azt választom, hogy inkább zavarjon - tudok védekezni, lemaradok - mintsem ütközzünk... Mondom még egyszer: nem csak köd van, az út is csúszik, stb. (esetleg viszed a begipszelt lábú, vagy akármilyen állapotú hozzátartozódat...)
IGEN! Akkor is zavar! Kapcsolja le a delikvens ha már lát a tükörben, hiszen akkor már én is látom zárófény nélkül is. Egyébként is a köd még szépen vezeti is azt a ronda vörös fényt, hogy még rosszabb legyen. Szép nagy vörös udvarban úszik az elõtted menõ popója. Ilyenkor jön az, hogy villantok egyet, kettõt, majd ha nem veszi a lapot felkapcs a refit. Szopogasson õ is valamit, ha már engem vakít. Nagyon haragszom érte!!! Hiszen a refit sem hagod úgy ha jön valaki szemben. Nem????
... Én nem látok semmit, ha sűrű ködben fölkapcsolom a reflektort... Azt sem ismerem, mi van akkor, ha ilyenkor utólér, mögöttem van egy "reflektoros" autó, nem emlékszem, hogy tapasztaltam volna..., "elméletileg" most azt gondolnám, hogy nem ér utól, mert õ sem lát..., de ezek szerint..., hm, nem tudom....
Huba írta ... Ilyenkor jön az, hogy villantok egyet, kettõt, majd ha nem veszi a lapot felkapcs a refit. Szopogasson õ is valamit, ha már engem vakít.
Innét egyenes út vezet ám tényleg eddig: Nem az a dolgunk az utakon, hogy (ki)oktassuk, legalább is ilyen formán a másikat. Én így gondolom, a tapasztalataim is ebben erõsítenek meg! Sajnos elég sok ilyen "kioktatós" esetünk van a cégnél, aztán valamikor csak a járműveink bánják, van amikor már egypár fog is. De tudok olyanról is, ahol addig fajult, hogy a kollegának egy pár évébe került!
Nemrég írtam valamelyik topicban egy autópályás (M3) ködös élményemrõl. Akkor aztán tudtam áldani az eget, hogy van az autómban. Végre kipróbáltam a belsõ fényszóró állítást is, mert csak úgy láttam valamennyit, ha a legalacsonyabbra állítottam. És azoknak is inkább köszönetet mondtam, aki bekapcsolta a köd végzárat, azt pedig szidtam aki nem, vagy nem volt rajta. De mostanába reggelente, hajnalban itt Budapesten belül is rendszeresen használni kellett olyan friss tejek szoktak lenni.
Huba!Te ezt tanultad deffenzív vezetés-címen?Attól hogy a másik autós ködzárója világít,még nem kell reflektorral elvakítani.Tény,hogy kemény tud lenni egy ilyen jármű közvetlen hátulján gurulni,de megkockáztatom,ha annyira vakít Téged ködben a ködzáró,akkor túl kis követési távolságban vagy mögötte/akár/.Sajnos nyáron szakadó esõben-ködben/
Lillafüredtõl-Eger felé vezetõ úton áldottam az elõttem haladó ködzáróját,mert ott nem kellett õszies idõ eme természeti jelenséghez.Meg még egy apró gondolat.Lassú haladásnál totál sötétben,hepehupás-gödrös mellékutcában vagy ezzel megegyezõ utakon elfogadható,ha kiegészítõ világításként a ködfényszórót is alkamazza az autós.Sok kocsi kezelési könyvében hangsúlyozottan kiegészítõ világítási funkciója is van/ez nem a ködzáró most/Viszont általában egyszerre működik az elektromos bekötés miatt a kettõ.Szóval azt mondom,szabálytól függetlenül,hogy még ha érdekünk sérülésének érezzük is,ne hadakozzunk az utakon./a lefóliázott A8-as ami nappal is reflektorral meg totál karácsonyfakészlettel jön az más,de gondolom azzal nem kezdesz ki/ Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Nos igen. Volt már rá példa, utánahajítottam valakinek a kormányzárat. Sajna nem talált, gyorsabban elhajtott. Egyébként akkor szokott csak így elborulni az agyam ha mondjuk az M3-ason három sávban három *** egymás mellett tötymörög és nem hagynak menni. Bunkó dolog és ha ezt még megspékeli nekem egy zárófénnyel akkor tényleg sokmindenre képes vagyok. Sokmindenben változik az ember évek alatt, én ezt nem vagyok képes tolerálni. Én is odafigyelek másokra, IGENIS ELVÁROM A TÖBBIEKTÕL UGYANEZT! Szerintem jogosan! Persze van azért kivétel is bõven, õk tudják mennyire rossz ha vakítják a másikat. Sajna még nem a többség... ( Egyébként a türelmesebb autósok kasztjába tartozom, mégha néha valakit meg is tudnék ...
Végzettségembõl kiindulva hasonló esetrõl én is tudok. Ott az eszköz egy harckocsi elleni kézigránát volt (hatástalanított egyébként). Ha valaki látott már ilyet, tudja, hogy azért azzal is lehet randa sérüléseket okozni. Más nem lett belõle (a kórházi kezelést leszámítva), lekártyázták egymás közt a bajtársak. (...balesetként könyvelték... ) Az okokat nem részletezem, de hasonló. Kicsit túlléptem ugyan az eredetileg megcélzottól, csak azt akartam kifejteni, hogy miért értem meg sok szempontból a cikk íróját. Használjuk, mert okos dolog, de ésszel. Nem csak a saját érdekeinket figyelve.
Eszembe jut elsõ verdám, (Moszkvics 412) amin nem volt jó a tolikapcsoló. Mivel nem kaptam hozzá, beraktam a sebváltó mellé, egy nyomógombos kapcsolót. Én is eddig még csak áldani tudtam a hátsófényt, és bár "végzettségembõl kiindulva" jó a szemem, sosem zavart. ugyebár ez is 21W-os égõbõl van, akár a féklámpa. De Huba kedvéért mire a talin találkozunk, beépítek egy kapcsolót, a féklámpa kiiktatására is. Kár lenne a kormányzárért. A tc-ben 2 idei népitélet a verdánkról. Nos az egyik nagyon érdekes. Én úgy tudom a motor Renyó, tehát nem értem minek várni a Daciás mérnökökre? Találkoztatok, hallottatok hasonlóról? Nekem azt mondták a szervízben, a Loganok csak kötelezõ szervízre járnak.Már megint egy jóakaró? A patkánynak a denevér az angyal!
Sanyi, én úgy tudom, hogy bizonyos esetekben a Dacia-gyárból jönnek ki, szóval ezt jelenti a "dacias mérnök", tkp. ez inkább jogi kérdés (nyilván a garancia elbírálása miatt)...
Az e heti Autó-Piac közöl egy összehasonlító cikket, a Thalia1.4 16v-és a Logan 1.6 16 v az alany,hát persze,hogy fényesre nyalogatják a pöttöm és szűk talicskát.... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
légfék írta ... Az e heti Autó-Piac közöl egy összehasonlító cikket, a Thalia1.4 16v-és a Logan 1.6 16 v az alany,hát persze,hogy fényesre nyalogatják a pöttöm és szűk talicskát....
Hazafele megveszem. Kiváncsi vagyok, különösen mivel rengeteget ültem táliában is. Nem egy nagy pukk, kb. mint a logan, csak sokkal kisebb. Nem jött be.
Kincs! Ültél már Thaliában?elõl oldalirányban szűk,hátul meg úgy összesen.Kekek meg én ültünk egy Clioban hátul egymás mellett,és egymást nevettük ki,hogy ki mennyire üti ki a fejével a tetõt stb...Hát ezek után azt merem rá mondani hogy pöttöm,még ha a csomagtere 510-literes is Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o