Először is bemutatkoznék: Dóczi István vagyok Nagyváradról és bolondulok meg a Dácsiákért.
Gondoltam, hogy elkellene ide egy hasonló topik, ha már Dacia Klubról van szó. Úgyszint, szeretnék képeket mutatni mindenkinek, legfőbbkép régi és régebbi kiadású dácsiákról, persze kisebb-nagyobb leirással (pl: motor, lóerő, stb.).
De, örülnék ha majd mások is hozzájárulnának ehhez a topikhoz.
Bevezetőképpen mondanám azt, hogy Erdélyben mindenféle Dacia megtalálható, kezdve az 1100-asoktól, haladva a 1300-as és ezek pimpelt verzióin át, úgy a SupeRNovák mint Logan-ok és Sandero-k is. Meg kell hagyni, a pimpelt 1300 és 1310-es dácsiák néha elég furcsák néha pedig igen is viszik a pálmát!
Hát asszem tudjátok páran nekem egy 1310TLX 1.4 után jött a Logan. Azzal is nagyon meg voltam elégedve, köszönhető nagyrészben az előző gazdijának. Mivel a hetvenes évektől járom romániát, sok érdekes Daciát láttam, és sokat vezettem is, a haverokét. Mindig buktam rájuk. Képeim a galériában "generációk" címmel mindkettőröl, aki nem tudja. A patkánynak a denevér az angyal!
Sajnos nálunk a legtöbb hasonló Dacia a bontóba jut, mert nem vigyáznak rájuk. Ha esetleg meg nem a bontóban van, akkor a házak előtt eszi őket a rozsda. Sajnálatos igyis-úgyis.
Deceballus: Nem rég egy romániai tv adón (nah jo nem rég...augusztus 23.-án) láttam egy műsort mely csak a Dacia-król szólt, mivel akkor töltötte a Dacia a szépséges 40. évüket. Ekkor leirtak mindent a Daciaról és gondoltam, hogy ezt kicsit lesűritve felteszem ide a fórumra, persze saját képekkel.
Ha már átalakított Daciákról lesznek képek: Évekkel ezelőtt láttam valamelyik autós újságban, talán egy Solenza volt de nem biztos, a gazdája komplett 3-as BMW elsőt faragott rá. Ha ezt a képet valaki megszerezné, megköszönném. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nekem pedig egy ismerősőm mesélte, hogy Zalaegerszegen vitte az autóját műszakiztatni és a vizsgaállomáson ott volt egy TLX, amire nagyon sokat költött a gazdája, az elektromos ablakok mellett digit(!) klíma is volt az autóban! Jó lenne őt is megtalálni, mert igazi kuriózum lehetne... Logan 2.0BLOGolok
Ha már átalakított Daciákról lesznek képek: Évekkel ezelőtt láttam valamelyik autós újságban, talán egy Solenza volt de nem biztos, a gazdája komplett 3-as BMW elsőt faragott rá. Ha ezt a képet valaki megszerezné, megköszönném.
Na - mi az internetező legjobb barátja? A Google!
Beírod a képkeresőjébe, hogy dacia bmw, azonnal két különböző autót is talál:
Köszi, az alsóra gondoltam REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ha már átalakított Daciákról lesznek képek: Évekkel ezelőtt láttam valamelyik autós újságban, talán egy Solenza volt de nem biztos, a gazdája komplett 3-as BMW elsőt faragott rá. Ha ezt a képet valaki megszerezné, megköszönném.
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
Csak annyit hogy rínak hogy nem megy az autó piac, 27-db ig számoltam a kamionokat amik Sanderót + MCV - t vittek németbe. Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Csak annyit hogy rínak hogy nem megy az autó piac, 27-db ig számoltam a kamionokat amik Sanderót + MCV - t vittek németbe.
Az még semmi, amikor egy egész vonatnyi Sandero meg Logan MCV megy kifelé innen. Klikk ide és láttok néhány képet egy hasonló vonatról. Nem én csináltam a képeket, egy bukaresti vasútbarát töltötte fel a képeit a fórumomra.
Nos, mint igértem, szeretnék pár képet mutatni innen Váradról. Kezdem a 1100-as és 1300-as Daciákkal.
1100:
1300-as újrafestve és kibelezve:
1300-as kombi, nagyon ritka:
És csak nektek, csak itt, csak most: Dacia 1300 Pimpelt o
Nemsokára folytatom a képek feltevését, addigis kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Sok ilyet láttam erdélyi útjaimon,csak sokszor időm se volt fotózni Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Az 1100-as (R8) eléggé bénácska volt, a farmotoros hátsókerék-meghajtással télen nehezen lehetett úton tartani. Gyárilag túl sok lóerő nem került bele. A féknek volt valami széria-baja, mert valami búgó-nyikorgó hangot adott ki magából. Motor és meghajtás szempontjából sokban hasonlított a R Dauphine-hoz, mármint annak az erősebbik verziójához. Az 1300-as motorja is sokban hasonlít az 1100-hoz, inkább csak a henger térfogatán variáltak. Az 1100-asnak egyébként dinamója volt, az 1300-asnek meg már alternátora.
deceballus /nem kötekedés/ Mi a fütyi az a alternátora???? Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
A dinamó egyenáramot fejlesztett, alacsony fordulatszámon nem teljesített jól. A D1300-as dinamó helyett egy háromfázisú csillagkapcsolású áramfejlesztővel, "alternátor"-ral lett felszerelve, aminek a váltóáramát egy hat diódás Graetz-híd egyenirányítja. Az alacsony fordulatszámon is jól tölt, és azt hiszem, hogy a töltőárama is nagyobb (a három fázis miatt).
Mivel sokszor hallottam már ezt a nevet,így fel sem tűnt,hogy esetleg másnak nem egyértelmű a jelentése Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
köszönöm a segitséget /annyira városi vagyok hogy még az anyám tyúkját sem ismerem/ Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
Ma mentem a páromért Békéscsabára. Szabadkígyósról 10km- BCsaba. Ahogy az előző képeken. Ameddig a szemem ellátott akkora vagon sor, mind MCV, beszarás. Csak okosabbak a nyugati emberek. Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39
Üzenetek: 737
Hát ezek nem mai képek. De haigen akkor is, ha ráraknának a Dákókra Nissan emblémát, vennék mint a cukrot. Pesszimista Magyarok. Lásd Daewoo - Sevi Eddy Tegyük jobbál!! Már amit lehet.... 2.0 DCI
Ha kattintsz valamelyik linkre, akkor a megjelenő ablakban az "Urmatoarea" előre, a "Precedenta" visszafele visz az albumban. Fennebb van egy táblázat, egyéb albumokkal. Egy része csak a szöveg értése mellett élvezhető. Pl. egy felirat egy teherautó rakterének ajtaján: "Van élet a halál után? Lépj be és megtudod!"
Nagyon jók a képek, széjjel röhögtem magam REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A képből ötletet merítve, valamelyik haver autóját április 1.-én tuti körbe ,,spoilerezem" én is ilyen technikával REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Majd festőszalaggal teszem fel, le fogom fényképezni REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ugan Főni, hisz jártál kint, láttad hogy ott még a szekér is abból van! Én mikor Szovátán nyaraltam 2006-ban, a gazdának- aki ruhásbutikos, és piacos, volt-egy 96-os kombija. A szine az a gyönyörű, mint az enyém, és már átfordult az órája. Az autón csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, és az egyik féltengejt. A papa, verte a fejét a falba, mert nem vett belőle még egyet, mielőtt leállították a gyártását, állítólag vagy 1.3 milla volt az ára. Bevallom nekem is csorgott a nyálam érte, csak ugyi nem EU hanyas mocija volt, és nem lehetett volna behozni. Viszont szerintem szép ótó, és már az a széria kinőtte a gyerekbetegségeit. A patkánynak a denevér az angyal!
Kombi Dacia legfennebb a huppikék törpikék temetésére lenne jó, mert kb. 165 cm a belvilága, lehajtott hátsó üléssel. Ha az ülést teljesen kiszerelnéd, akkor sem nyernél vele több mind 10 cm-t, ugyanis az ülés alsó fele a lábtérbe hajolt bele, a felső része meg az előrehajtott alsó rész helyére, így egy egyenes és kemény felületet adott. Volt úgy, hogy 500 kg pityókát (az burgonya) meg káposztát hoztam vele apósomnak, persze még ő is benne ült. De -ról szó sem lehet.