Üdv! Több, mint 900 km. Metyó fogyasztása fc. szerint 6,8 l/100. Kb.2/3 autóút - autópálya. Több kilóméter araszolgatás. Két személy csomagokkal. Oda - vissza erős oldalszél. Légkondival szerintem nem rossz. ( Meg lett kergetve. ) Nekem továbbra is hihetetlen, hogy városban az 1.2 mcv 6 liter körül fogyaszt. Több helyen lehet olvasni ilyen adatokat. A legnagyobb melegben sem tudom 7-7,2 alá szorítani. Bár sokan szerintem a körgyűrűzést is városinak értelmezik. Van aki ugyanennyi fogyasztást ír. ( Nem itt) Azt meg lehurrogják. Persze lehet, hogy a hiba az ön készülékében van. Vagy a lábában!?
[ Módosítva 2018 augusztus 24 péntek - 08:56:22 ] Nyugaton a helyzet változatlan!
Sok sör volt a csomagtartóban, ha kiiszod, jobb lesz a fogyasztás. Vagy ha nem is, de részegen már nem fog érdekelni REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Fél tankot mutatott a műszer,így elmentem tankolni. Az első pisztoly kattanás 25 l-nél volt.A 2. pedig 40 l-nél. 828km távra egész jó érték. Előre is elnézést kérek ezért.Nálam a városi közlekedés nem a dugóban ücsörgést jelenti és jó minőségű utakon tudok többnyire tempomattal,motorfékkel autózni.
Fél tankot mutatott a műszer,így elmentem tankolni. Az első pisztoly kattanás 25 l-nél volt.A 2. pedig 40 l-nél. 828km távra egész jó érték. Előre is elnézést kérek ezért.Nálam a városi közlekedés nem a dugóban ücsörgést jelenti és jó minőségű utakon tudok többnyire tempomattal,motorfékkel autózni.
Szombathely - Budapest - Diósjenő oda - vissza (Bp. kb. 50 km város), légkondival 6,4 l/100km. Autóút / autópálya max.sebesség. Bár nem igen volt tötymörgés a forgalom miatt. Nyugaton a helyzet változatlan!
Hétvégi kirándulás: Celldömölk, Vecsés(8-M7-M0), sok araszolás a 8-ason és az M0-áson utépítések miatt, kirándulás budakeszire stb. konkrétan város nem sok volt bent. 663,8 kilóméter alatt 37,1 liter fogyasztott el, átlagsebesség 67,6 fedkomp szerint 5,5liter lett a fogyasztás.
Utolsó kiadású régebbi Duster (2017.10) 1.6 fogyasztási adatok érdekelnének, mert kicsit sokallom a 8.2l/100 km egy autóutas 114km/h tempónál.
Ha más kevesebbet ír, maximum attól rosszabb kedved lesz, de kevesebbet enni nem fog. A Duster erőssége nem az autópálya/autóút, hanem a ,,vidék" ahol a rossz utak miatt 70-80al kell cammogni.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Utolsó kiadású régebbi Duster (2017.10) 1.6 fogyasztási adatok érdekelnének, mert kicsit sokallom a 8.2l/100 km egy autóutas 114km/h tempónál.
Az 1.6-os motor és a hatalmas homlokfal már csak ezt okozza. Lehet más úton, más széliránynál, más kúton tankolva kevesebbet eszik, de tudtommal az 1.6-os fluence se megy el 5L-el.
Nyilván nem eszik majd kevesebbet, inkább arra voltam kiváncsi, másnál is ez e a helyzet. 2000-es 1.6 Renault Senic evett enyitt, és az pár generációval korábbi motor volt.
Hozzá kell tennem, hogy a haverok szerint én úgy vezetek mint egy nyugdíjas. Szerintem ez azért túlzás, de ők így gondolják. Elindulás előtt melegíteni szoktam az autót 2-4 percig.
A múltkor beszéltem egy volt kollégával. Közlekedési osztályvezető volt, most közbiztonsági igazgató. Állítólag az az új trend, amit "nyugaton" már évtizedek óta működik, hogy nem állítgatnak meg senkit, hanem fotó készül és postáznak. Ezt hozta magával az objektív felelősségvállalásos téma. Érdekes, hogy ez tényleg rugalmasan működik már több évtizede Németországban, Hollandiában, Svájcban, Ausztriában és még sorolhatnám. Ott valahogy nem divat közkinccsé tenni, hogy hol van traffi elhelyezve. Ezekben az országokban valahogy az emberek vállalják a felelősséget tetteikért. Soha senkit nem hallottam, hogy azon problémázott volna, hogy bokor mögött áll a traffi, vagy "el van dugva". Az általános vélemény arrafelé, hogy "beleszálltam, rendezem". Persze azért ott is vannak kivételek, de ritka. Ez valahogy csak nálunk okoz problémát sokaknak. Más téma, hogy azért nálunk a közeg is más hozzáállással dolgozik. Sajna igen gyenge a személyzeti munka és az "alapanyag"
Fentebb írtam, hogy a haverok szerint úgy vezetek mint egy nyugdíjas. Nagyon ritkán futok bele. Mégsem értek egyet teljesen ezzel a megjegyzéssel. Azért ne felejtsük ki azt, hogy a német autós elmegy 30 km-t és eléri az autópályát. Időben valóban nem sokat számít mennyivel halad azon a 30 km-en. Azonkívül felül kellene vizsgálni a rengeteg kint felejtett és feleslegesen kirakott sebességkorlátozásokat.
Gondolom mindenki tudja mire gondolok, de azért leírok egy példát. A Győr ménfőcsanaki elkerülőn három közlekedési lámpa van. Amikor felszerelték még ajánlott sebesség kijelzők is voltak. Megállás nélkül végig lehetett menni az úton. Azután történt egy baleset, erre kirakták az 50-es táblákat, és a kijelzőket lekapcsolták. Azóta "dögvész".
traktoros írta ... Azonkívül felül kellene vizsgálni a rengeteg kint felejtett és feleslegesen kirakott sebességkorlátozásokat.
A kint felejtettét számon kellene kérni azt, aki nem vitte el a munka végeztével.
A feleslegeshez pedig annyit, hogy sajnos ez egy róka fogta csuka helyzet: ha 80 van megengedve, de mindenki 100-110-zel megy és vannak balesetek, akkor az jön le a magyar közútnak (vagy aki meghatározza, hogy az adott szakaszon milyen sebességhatár indokolt), hogy nemhogy nem 100-ra kellene emelni a sebességhatárt, hanem le is kellene vinni 60-70-re. Szerencsére azért volt néhány éve több ellenpélda is, ahol a kis/nulla balesetszám miatt gyorsforgalmi utakon a sebességhatárt megemelték 80-ról 100-ra, 100/110-ről 120/130-ra. Csak hát minden gyorshajtásból fakadó baleset egy lépés ez ellen. És ha mindenki hússzal gyorsabban hajt, akkor eleve a sebességhatárokat eszerint lövik be.
Más, de én friss jogsisként hálás voltam, hogy Magyarországon azért többnyire a táblák indokoltak voltak, egy-egy élesebb kanyar előtt tudta az ember a sebességhatár alapján, hogy mire számítson. Sajnos ez még tőlünk nyugatabbra sem volt így. Ott jóval gyakrabban volt indokolatlanul kint a veszélyes útkanyarulat tábla és 60-as tábla, egy-két kilométerrel odébb pedig csak a GPS térképből láttam, hogy azért nem gyenge kanyar fog jönni kitáblázás nélkül.
traktoros írta ... Azonkívül felül kellene vizsgálni a rengeteg kint felejtett és feleslegesen kirakott sebességkorlátozásokat.
A kint felejtettét számon kellene kérni azt, aki nem vitte el a munka végeztével.
A feleslegeshez pedig annyit, hogy sajnos ez egy róka fogta csuka helyzet: ha 80 van megengedve, de mindenki 100-110-zel megy és vannak balesetek, akkor az jön le a magyar közútnak (vagy aki meghatározza, hogy az adott szakaszon milyen sebességhatár indokolt), hogy nemhogy nem 100-ra kellene emelni a sebességhatárt, hanem le is kellene vinni 60-70-re. Szerencsére azért volt néhány éve több ellenpélda is, ahol a kis/nulla balesetszám miatt gyorsforgalmi utakon a sebességhatárt megemelték 80-ról 100-ra, 100/110-ről 120/130-ra. Csak hát minden gyorshajtásból fakadó baleset egy lépés ez ellen. És ha mindenki hússzal gyorsabban hajt, akkor eleve a sebességhatárokat eszerint lövik be.
Más, de én friss jogsisként hálás voltam, hogy Magyarországon azért többnyire a táblák indokoltak voltak, egy-egy élesebb kanyar előtt tudta az ember a sebességhatár alapján, hogy mire számítson. Sajnos ez még tőlünk nyugatabbra sem volt így. Ott jóval gyakrabban volt indokolatlanul kint a veszélyes útkanyarulat tábla és 60-as tábla, egy-két kilométerrel odébb pedig csak a GPS térképből láttam, hogy azért nem gyenge kanyar fog jönni kitáblázás nélkül.
Úgy gondolom, pont ezt a gyakorlatot kellene megszüntetni, vagy legalábbis visszaszorítani. Megállapítani egy megfelelő sebességhatárt, és aki azt átlépi azt megbüntetni. Én azt gondolom, a közút inkább azért állapít meg ilyen sebességhatárokat, mert az egy másik gyakorlat magyarországon, hogyha baleset történik akkor ész nélkül felelőst keresnek ahelyett, hogy arra koncentrálnának, hogy következő alkalommal ez kevésbé fordulhasson elő. (Természetesen ha valóban valaki mulasztott azt büntessék meg!) Erre jó példa a budapesti tüzijáték idején kitörő vihar ami sajnos egy halálos áldozatot is követelt. Azóta a meteorológiai intézet minden kis apróságra figyelmeztetést ad ki.
Azért a rendőrség javára kell írni, hogy tapasztalatom szerint az esetek nagy részében olyan helyen mérnek ahol valóban csak a "vademberek" hajtanak gyorsan, és nem ott ahol biztos a fogás, pl. egy kint hagyott tábla miatt.
A második résszel teljesen egyetértek. Ismeretlen helyen autózva én is már lehet, hogy "elszálltam" volna egyszer-kétszer.
Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.
És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?
Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.
Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:
Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.
Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.
És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?
Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.
Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:
Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.
Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá.
Az első csík lutri, mert attól függ mennyire tankoltad meg / tankoltad túl a kocsid.
Nekem az átlagok: 8-->7 egység 13,8 liter (német fórumtárs 13,3 liter) 7-->6 egység 6,5 liter (német fórumtárs 6,0 liter) 6-->5 egység 5,2 (német fórumtárs 5,6 liter) 5-->4 egység 6,1 (német fórumtárs 6,3 liter) 4-->3 egység 6,0 (német fórumtárs 6,1 liter) 3-->2 egység 6,7 (német fórumtárs 6,7 liter) 2-->1 egység 5,8(német fórumtárs 6,0 liter) 1-->villogó 1 egység 2,7 (német fórumtárs 2,6 liter) villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter
Ami tehát látszik, hogy 6 liter körül mozog egy egység a 7-->1 egységig, utána összesen 4-6 liter maradt, motor/üzemanyagtípustól függően. Szívó benzines 6, turbó benzines 5-6. dízel 4-5. De ez a 6 liter/egység nem tökéletesen arányosan van elosztva és autónként változhat hogy picit előbb vagy később van a váltás, bár ez 1-2 újabb egység alatt kompenzálódik (pl. nekem a 7. lassabban tűnik el, mint a német fórumtársnak, de cserébe utána a 6. meg nekem tűnik el hamarabb)
Az adataim 30 tankolási cikluson alapulnak, de nem mindig tankoltam tele és rendszerint legkésőbb 2-3 egységnél tankolok, így az ezalatti adatok csak 5-10 feljegyzés átlagából vannak, efelett egységenként (16-)20-23 bejegyzésem van, tehát ár viszonylag megbízható.
RayD írta ... villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter
Ilyen biztos van?
Ahogy írtam saccolás volt a részéről. 2 liternél ő is "feladta" és még nem a motor. Tehát lehet esetleg még minimálisan benne, de nekem már akkor elég nagy volt az adrenalinszintem, amikor lement az 1 egység villogóra néhány kilométerrel a tervezett tankolás előtt, 52, illetve 58 BC szerint elfogyasztott liter után.
De a lényeg, hogy 2 liter még van a villogás esetén is, bár 1-2 egység alá felesleges merészkedni.
De láttál már teljesen üres oszlopokat, villogás nélkül? Én még nem, pedig volt, hogy csak 0,52 liter volt benne (legalábbis a fedkomp ennyit számolt).
[ Módosítva 2019 február 13 szerda - 19:26:36 ] MediaNav Evolution 1.0.13.3, külsőhőmérséklet-
kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet-
kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.
És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?
Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.
Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:
Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.
Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá.
Az első csík lutri, mert attól függ mennyire tankoltad meg / tankoltad túl a kocsid.
Nekem az átlagok: 8-->7 egység 13,8 liter (német fórumtárs 13,3 liter) 7-->6 egység 6,5 liter (német fórumtárs 6,0 liter) 6-->5 egység 5,2 (német fórumtárs 5,6 liter) 5-->4 egység 6,1 (német fórumtárs 6,3 liter) 4-->3 egység 6,0 (német fórumtárs 6,1 liter) 3-->2 egység 6,7 (német fórumtárs 6,7 liter) 2-->1 egység 5,8(német fórumtárs 6,0 liter) 1-->villogó 1 egység 2,7 (német fórumtárs 2,6 liter) villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter
Köszönöm! Mivel most kezdtem bele a fogyasztásmérő kiismerésébe a kiokosítása végett - arányosan mutassa majd a tüzelőanyag fogyását -, párszor el kell vele játszanom a telitankolás első kattanásától a villogásig című játékot.
Erősen csodálkoznék, ha csak úgy, magához térne, de mivel erről már beszéltem Valakivel, így a tapasztalataim alapján a közeli jövőben normálisan beállítja, ha már a gyárban magasról tettek rá. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
De láttál már teljesen üres oszlopokat, villogás nélkül? Én még nem, pedig volt, hogy csak 0,52 liter volt benne (legalábbis a fedkomp ennyit számolt).
Ez nagyon jó kérdés. Amikor átvettem a verdát, nem indult. Átmentem a kútra pár liter gázolajért, és láss csodát... de hogy villogott volna az az utolsó rovátka...?!
Hadd tegyek már fel egy idétlen kérdést - remélem a nem reklámozható kolléga is olvassa. Szóval szóba került, tudom, az én elmebajom: valamilyen 2 (vagy 3) színű LED-del megoldható-e, h mondjuk 85%-os DPF telítettségnél kezdjen sárgán világítani, majd mielőtt indulna a regenerálás, villogjon?
Aztán amíg regenerál, akkor pirosan világítson, majd ha kész akkor semmi - vagy 1 percet zölden.
Aztán van valami szépnek mondható kijelző, amit mondjuk a váltóbox felső részénél lévő kis résbe lehetne tenni, h kijelezze a vízhőfokot?
Mert bár jó a Torque, de örökké leszakad róla a telóm, mindig randiztatni kell őket. Nekem pedig kéne, h lássam, mikor lesz 75 fokos a víz - mert utána kb 10 perccel már lehet küldeni a pályán a talicskát. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
De láttál már teljesen üres oszlopokat, villogás nélkül? Én még nem, pedig volt, hogy csak 0,52 liter volt benne (legalábbis a fedkomp ennyit számolt).
Még nem láttam és nem is hallottam róla, hogy valaki látott volna. Dízelesként nem is nagyon akartam kikísérletezni, nehogy igazuk legyen azoknak, akik azt mondják, hogy attól károsul az autó. Egy német autós műsorban egyszer kikísérletezték addig, amíg le nem fulladt és nem lett baja, de azért az ember nem szeretné ezzel a saját 3 évesnél fiatalabb autóját kinyírni. Elég a tudat, hogy kb. hol a határ felül-alul, ha egyszer-egyszer megközelítené az ember valamilyen oknál fogva.
Hadd tegyek már fel egy idétlen kérdést - remélem a nem reklámozható kolléga is olvassa. Szóval szóba került, tudom, az én elmebajom: valamilyen 2 (vagy 3) színű LED-del megoldható-e, h mondjuk 85%-os DPF telítettségnél kezdjen sárgán világítani, majd mielőtt indulna a regenerálás, villogjon?
Aztán amíg regenerál, akkor pirosan világítson, majd ha kész akkor semmi - vagy 1 percet zölden.
Aztán van valami szépnek mondható kijelző, amit mondjuk a váltóbox felső részénél lévő kis résbe lehetne tenni, h kijelezze a vízhőfokot?
Mert bár jó a Torque, de örökké leszakad róla a telóm, mindig randiztatni kell őket. Nekem pedig kéne, h lássam, mikor lesz 75 fokos a víz - mert utána kb 10 perccel már lehet küldeni a pályán a talicskát. [/
quote1550246576]
Sziasztok!
Ezt az idétlen kérdést én is szerettem volna már feltenni. Nekem sem tetszik, hogy nincs az autóban vízhőfokmérő. Az okostelefonos megoldás nekem sem tetszik, hiszen minden motorleállítás után újra kell "randisztatni" (ahogy a kolléga is mondta...). Én már egy olyan verziót is láttam a neten, hogy egy sima hőmérő hőelemjét ragasztotta a fém fűtéscsőre, és hőszigetelő gyurmával lezárta. Egyszer kellett csak ellenőriznie, kb. 8 fokot késett, ezt hozzá kell számítani és kész. De az ilyen külső hőmérséklet is mutató hőmérők, általában nem alkalmasak 100 fok mérésére.
Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.
És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?
Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.
Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:
Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.
Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá.
Az első csík lutri, mert attól függ mennyire tankoltad meg / tankoltad túl a kocsid.
Nekem az átlagok: 8-->7 egység 13,8 liter (német fórumtárs 13,3 liter) 7-->6 egység 6,5 liter (német fórumtárs 6,0 liter) 6-->5 egység 5,2 (német fórumtárs 5,6 liter) 5-->4 egység 6,1 (német fórumtárs 6,3 liter) 4-->3 egység 6,0 (német fórumtárs 6,1 liter) 3-->2 egység 6,7 (német fórumtárs 6,7 liter) 2-->1 egység 5,8(német fórumtárs 6,0 liter) 1-->villogó 1 egység 2,7 (német fórumtárs 2,6 liter) villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter
Ami tehát látszik, hogy 6 liter körül mozog egy egység a 7-->1 egységig, utána összesen 4-6 liter maradt, motor/üzemanyagtípustól függően. Szívó benzines 6, turbó benzines 5-6. dízel 4-5. De ez a 6 liter/egység nem tökéletesen arányosan van elosztva és autónként változhat hogy picit előbb vagy később van a váltás, bár ez 1-2 újabb egység alatt kompenzálódik (pl. nekem a 7. lassabban tűnik el, mint a német fórumtársnak, de cserébe utána a 6. meg nekem tűnik el hamarabb)
Az adataim 30 tankolási cikluson alapulnak, de nem mindig tankoltam tele és rendszerint legkésőbb 2-3 egységnél tankolok, így az ezalatti adatok csak 5-10 feljegyzés átlagából vannak, efelett egységenként (16-)20-23 bejegyzésem van, tehát ár viszonylag megbízható.
Igen, nagyjából jól mutat a fogyasztásmérő. Tankoláskor általában két kattanást szoktam megvárni, és 80-90 százalékban ugyanazon a kúton tankolok. Fentebb olvashatók az eddigi tankolásaim egy táblázatban.
De az ilyen külső hőmérséklet is mutató hőmérők, általában nem alkalmasak 100 fok mérésére.
Korábban amikor még nem volt Autool, ilyeneket raktam ügyfél autókba. Kazán hőfokmérőként keres rá, azok bírják. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Köszi! ...És mennyire mér pontosan? Hová szoktad tenni? A fűtéscsőre az utastérben? Vagy a motorházban egy csőre, esetleg a hengerfejre?
Utastérben, a tüzfalnál közvetlenül a bejövő fém csőre. Hővezető pasztával megkenve/felcuppantva. A mérőfej 2-3db kábelkötegelővel jó szorosan lefogatva, és az egész cső szigetelő habszivacs héjjal leszigetelve. Kb. 3-5 fok-al mutat kevesebbet a melegedési fázisban. De még a termosztát nyitását-zárását is elég jól leköveti. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
RayD írta ... villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter
Ilyen biztos van?
Ahogy írtam saccolás volt a részéről. 2 liternél ő is "feladta" és még nem a motor. Tehát lehet esetleg még minimálisan benne, de nekem már akkor elég nagy volt az adrenalinszintem, amikor lement az 1 egység villogóra néhány kilométerrel a tervezett tankolás előtt, 52, illetve 58 BC szerint elfogyasztott liter után.
De a lényeg, hogy 2 liter még van a villogás esetén is, bár 1-2 egység alá felesleges merészkedni.
. Ma megismertem a villogó jelenséget. 20 km volt még a kútig, így tudtam 2.kattanásig 60,68 l-t tankolni. / 5,1 L/100km / A jelzéstől/sípolás/ a villogásig 60 km-t mentem. A tank ~65 literes lehet,mert tankoltam már 61 l-t is - akkor még nem villogott. Tehát, kb.5 liter lehet a tartalék. Ha jobb lesz az idő,csinálok majd rendes(pontos) mérést is.
. Összejött az eddigi legjobb fogyasztás. 1340 km és 62,38 liter 98-as egy tankkal. Országút,tempomattal. Villogó jelzés még nem jött elő és pont 100km út volt tartalék jelzéssel.
Összejött az eddigi legjobb fogyasztás. 1340 km és 62,38 liter 98-as egy tankkal. Országút,tempomattal. Villogó jelzés még nem jött elő és pont 100km út volt tartalék jelzéssel.
Hol/kinél kapni még 98-ast? Győr környékén sehol sem látni. Egyszer én is kipróbálnám, de hiányában marad az OMW 95-ös drágábbik adalékoltja + a Spuri bele. A 100-as felesleges. Igaz amilyen keveset megyek, mióta megvan, csak 2 havonta kell tankolnom. Pedig ebben már volt 2 hosszabb út is. A szintjelzőt, csíkokat, végén sípolást stb. lehet kalibrálni, úgy ahogyan akarod. Ha nem pontos a kijelzett fogyasztás (tényleg, abban mekkora volt az eltérés?) az általad mérthez, azt is lehet kalibrálni 10%-onként. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Összejött az eddigi legjobb fogyasztás. 1340 km és 62,38 liter 98-as egy tankkal. Országút,tempomattal. Villogó jelzés még nem jött elő és pont 100km út volt tartalék jelzéssel.
Hol/kinél kapni még 98-ast? Győr környékén sehol sem látni. Egyszer én is kipróbálnám, de hiányában marad az OMW 95-ös drágábbik adalékoltja + a Spuri bele. A 100-as felesleges. Igaz amilyen keveset megyek, mióta megvan, csak 2 havonta kell tankolnom. Pedig ebben már volt 2 hosszabb út is. A szintjelzőt, csíkokat, végén sípolást stb. lehet kalibrálni, úgy ahogyan akarod. Ha nem pontos a kijelzett fogyasztás (tényleg, abban mekkora volt az eltérés?) az általad mérthez, azt is lehet kalibrálni 10%-onként.
HAli!! Auchan, csak azt használok, eddig semmi problem. Üdv Nagya
A telefonoknak 2 nagy ellensége van: Gravitáció H2O
A számolója pontos,a mennyiség kijelzés nem zavar.Jelenleg 4,7 a kijelzett. Egyszer próbáltam a magyar 95-öst ,hogy legyen véleményem róla: a garázsból gurulva befulladt, a s&s ráindított , az alapjárat is egyenetlen volt "Az autózás kaland."
Urak, urak! Bolondult már meg valakinek a benzinszint jelző? Ma reggel még egyharmadig volt a tank, a megtehető távolság még 380 km volt a fedkomp szerint. Mentem 8 kilométert és csak 1 rubrika van. Tud valahol elfolyni a benzin? Nincs valami típushiba? Láttatok már ilyet?
Volt már ilyenről korábban szó. Nem egyenletesen fogy a kijelzőn a csík, és nem is mindig, fogyasztás függvényében néha rá kalibrál. Újra kell írni benne az értékeket, aztán sokkal jobb/pontosabb lesz.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Köszi Gergő, közben okosabb lettem. Elmentem megtankolni. A fedcomp szerint az utolsó tankolás óta 33 liter anyag fogyott a tankból, tehát még 17 liternek kell benne lennie, mégis üreset mutatott. Amikor tankoltam, 31 liternél lecsattant a pisztoly, de tényleg csak 32 liter fért bele. Tehát akkor megnyugodhatok, nem a benzin rendszer nyomta ki valahol az anyagot, hanem csak a szintjelzőnek van valami nyűge, kontakthibája, koszolódása. Segíts légyszi, ez milyen elven méri a tank mennyiségét. Olyan mint a Zsiguliban az úszós-potméteres?
Köszi Gergő, közben okosabb lettem. Elmentem megtankolni. A fedcomp szerint az utolsó tankolás óta 33 liter anyag fogyott a tankból, tehát még 17 liternek kell benne lennie, mégis üreset mutatott. Amikor tankoltam, 31 liternél lecsattant a pisztoly, de tényleg csak 32 liter fért bele. Tehát akkor megnyugodhatok, nem a benzin rendszer nyomta ki valahol az anyagot, hanem csak a szintjelzőnek van valami nyűge, kontakthibája, koszolódása. Segíts légyszi, ez milyen elven méri a tank mennyiségét. Olyan mint a Zsiguliban az úszós-potméteres?
Azt nem tudom, mi alapján mér, de majd megkérem szépen a nem reklámozható Kollégát, legyen kedves bekalibrálni a talicskámon ezt a tüzelőanyagszint-
jelzőt.
Egyébként van még pár kiokosítani való a szekéren, de ide összeírom, eddig mi lett kiokosítva, hátha más is kedvet kap a Light verzió kistafírungoztatására:
1. Clio II-es ablaktörlő-bajuszkapcsoló - ezen van 4 fokozatú intervallumkapcsoló, plusz egy fél gomb, melynek megnyomására egyszer törölnek az ablaktörlők.
2. Tolatókamera: mivel megvan a MediaNAV-on a megfelelő láb, de gyárilag nincs bekötve, ezért őt kértem fel, legyen kedves beszerelni egy tk-t. Szűkös helynél lehet cenizni vele.
3. Komfortindex: gyárilag ez is le van tiltva, de most fel lett engedve, így egy kis kitérítés és hármat villan az index. (Apró szépséghiba, de ez a kapcsoló hibája, h ha gyorsan tekered vissza a kormányt, akkor a másik irányba is jelez. Szerintem ez is kiküszöböltetik.)
4. Két légbeömlő hátra. Gyárilag megvan a hely, de mégsincs berakva. A két első ülés alatt leheli be a klíma hűsét. Kutyásoknak ideális!
5. Bekapcsolt műszerfalvilágítás.
Amit szeretnék még okosíttatni, mert gyárilag direkt el van szabva:
6. A jobb oldali ablaktörlő nem töröl alá a balnak. Ez azért zavar engem, mert lesz egy csúcsos háromszög-alak mely csúcsán keresztül szépen csorog a wasser. Ez engem meg zavar. (Nem, nincs hozzá szerszámom, stb.)
7. A szokásos átnézés - mármint nem a szomszédba... kopp-kopp, még nem rohad az alja, de szvsz nálam nem is fog.
8. Esetleg valamilyen komolyabb fényszóró beszerelése / javaslata. Nem arra gondolok, h Hx-es izzóra cserélni, hanem a gyári komplett fényszóró helyére valamilyen megoldást. Külön örvendenék, ha ikerfényszórós lenne, nem egy-egy lámpával megoldva.
Hadd kérdezzek már egy blődséget!
A GDI-s motoroknál - benzinesek előnyben - gyakran előjön a kokszosodás.
Ez nem érinti a Diesel-eseket? Hiszen itt is közveten befecskendezés van!
Valaki fel tudja oldani ezt a Gordiuszi-csomót? A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Összesen amióta megvan a kocsi vagy ötször-hatszor számoltam fogyasztást. Most úgy szabályosan próbáltam csinálni, teletankoltam, az út után újra ugyanazon kútoszlopon, E10 Shell az olcsóbból. Hétfõn és kedden mentem 550.5 km-t, ebbõl 400 km-t pályán vagy autópályán, itt próbáltam tartani az óra szerinti 120 km/h-t vagy lassabb volt a sebességem, fõúton 80-110 volt a tempó. Volt egy jó órás etap Bp.-en is. A fogyasztás 6.61 liter lett.