Ezen minidg jót mosolygok, hiszen a kerekek (általában, kivéve teherautók, merev tengelyes teherautók, szekér, stb.) nem egy tengelyen vannak, hanem elöl például két féltengely végén
A tengely nemcsak gépalkatrészt jelent, az geometriai fogalom is. Az egy tengelyű (koaxiális) dolgokat nem kell egy tényleges, közös acéltengelyen elhelyezni.
Sok autó pótkereke egy virsligumis kerék. Különösen nehéz dolga lennek annak, akinek a két "tengelyén" gyárilag más-másfajta gumiai vannak. Azonfelül sok gumi (azt hiszem, az összes téligumi) csak meghatározott irányba foroghat, így esetenként kettő vagy négy pótkereket kellene magaddal vigyél. Vagy forgatgathatod a téli gumidat a felnin.
Van egy vicc: három kontinentális mókus utazik egy vonaton Angliában, egy informatikus, egy mérnök és egy matematikus. Az informatikus kinéz az ablakon, meglát egy fekete tehenet és felkiállt: jé, Angliában feketék a tehenek! Mire a mérnök: ez nem így van, a tapasztaltak alapján csak annyit állíthatunk, hogy Angliában vannak fekete tehenek is. Mire a matematikus korrigálja a mérnököt: Angliában legalább egy olyan tehén van, amelynek legalább az egyik oldala fekete. Úgy látom, hogy te is ilyen matematikai babérokra törsz. Mellesleg a matematikai értelemben vett "abszolút" egytengelyűséget műszakilag megvalósítani nem lehet, csak bizonyos tűrésen belül tartani az eltéréseket, legfennebb csak valami csodás véletlen folytán találhatsz egy olyan autót, amelynek a kerekei ténylegesen ugyanazon tengely körül forognának. Általánosítan
i szerinted nem lehet, mint felvilágosítottál a rendőrös sztoriban, így tehát akkor bármilyen kérdést teszel fel, nem lehet rá egyértemű választ adni. Mellesleg, ami akkor nagyon felháborított az ez volt: Klikk! , pont akkor történt. Meg Magyarországon is akkor adtak le több vétlen lövést egy cigányra, nem igaz? A sort naponta lehet folytatni... de jobb ha hagyjuk. Ha meg behozzuk ide a kedvenc témádat, a kormány- és a futómű geometriáját, akkor estig írhatom a hozzászólást.
A virsli gumi is megfelel pótkeréknek, de tudomásom szerint csak az első javítóállómásig, és akkor is vannak sebességkorlátozások, amit persze senki sem tart be! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Na jó, feladom, Deceballus... Ha már az is matematikai probléma, hogy melyik az a két kerék, amelyik megfelel annak amire rákérdeztem, akkor tényleg kár "bonyolítani"...
A garázsszomszédomnak valami Peugeot cabriója van (csúf, ráadásul valami metallizált libafos színe van), pótkereke egyáltalán nincs. Valami habos sprayt kellene a kerekébe nyomjon.
Na jó, feladom, Deceballus... Ha már az is matematikai probléma, hogy melyik az a két kerék, amelyik megfelel annak amire rákérdeztem, akkor tényleg kár "bonyolítani"...
Látom, hogy kötekedő hangulatodban vagy. Ha idealizálunk, akkor a nulla kerékdőlésű és nulla kerékösszetartású kerekek esetében teljesülne a dolog, vagy pl. teherautók kettős kerekei esetén. Remélem hogy az elvárt választ adtam.
A tervezet szerint az egyes gumiabroncs-típusok három jellemzőjét mérnék, és az eredmények alapján adnák ki a hatékonysági kódot. Az első jelzés az abroncs gördülési ellenállását jellemezné: egy, egyelőre ismeretlen referenciajárművön vizsgálva 0,1 liter/100 km-es fogyasztási lépcsőnként osztanák ki a betűket A-tól G-ig, ahol az ABC-ben előrébb álló betű jelentené az alacsonyabb ellenállást és fogyasztást. A második betű - hasonlóan A-tól G-ig - az abroncs fékezési tulajdonságait mutatná vizes aszfalton. Itt 80 km/h-s kezdősebességnél mérnék a referenciajármű féktávolságát, egy-egy betűnyi ugrás 8 méteres féktáv-különbségnek felelne meg. A hatékonysági jelzés harmadik elemét a gördülési zaj decibelben megadott értéke alkotná egy adott sebesség mellett.
Az elektromos fogyasztási cikkeknél már működik hasonló és bevállt! Logan 2.0BLOGolok
Sok autó pótkereke egy virsligumis kerék. Különösen nehéz dolga lennek annak, akinek a két "tengelyén" gyárilag más-másfajta gumiai vannak. Azonfelül sok gumi (azt hiszem, az összes téligumi) csak meghatározott irányba foroghat, így esetenként kettő vagy négy pótkereket kellene magaddal vigyél. Vagy forgatgathatod a téli gumidat a felnin.
Legalább az átmérőt rögzíthették volna kötelezőnek. Gondold el, az egyik oldalon (ugyanazon a tengelyen) 15-ös, a másikon meg 13-as kerék van. Jó az a differenciálműnek? Logan 2.0BLOGolok
Ez a gumi minősítés jó dolog, de azért pontosíthatnák. Ha a féktáv betű jelzsése 8m-enként változik, az túl sok. Ha pl. ez alapján veszek gumit, és A jelzésűt szeretnék, akkor a két fajta között ha a határeseteket nézem, lehet akkora eltérés a fékútban, ami a jelenlegi autóm hosszának a kétszerese. Ez egy kicsit durva. Szerintem használják fel akár az egész ABC-t, és 1m-enként legyen a betű kiosztás. Ennek az egésznek lehet még olyan hatása is, hogy a gagyi gumik még olcsóbbak lesznek, a jó minőségűek viszont drágábbak. Meg talán az autógyártók is jobban fognak törekedni, hogy a jó autóik eredményét ne a sz@r gumi húzza le, és normálisakat raknak rá újan. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Szombaton kicentíroztattam a téli gumikat, miután a felújításkor levettem róla a súlyokat. Az egyikre csak 5 g súly kellett, az is csak a külső felére. A gumis mindenáron fel akarta tenni az autóra őket, mondván, elég hideg már az aszfalt. Logan 2.0BLOGolok
Reggel elmész téligumival, a csomagtartóban pedig viszed a nyárit. Aztán munka után a parkolóban csere. Majd otthon újra, hogy reggelre ismét téli legyen. Közben ha úgy gondolod, tankolhatsz is. Nem sok idő, láttam a Forma1-et, ott csak pár másodperc REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A cserével csínján bánni. Jártam VW és Skoda márkakereskedésben (az Audi-t csak kívülről néztem )
Ott már alapban pótkereket se kapsz. Igaz felárral 10-15 ezer forintért kaphatsz akár mankó, akár teljes értékű kereket, de emelő és kerékkulcs akkor se jár. Ha mégis maradsz a defektszettnél, ha benyomod a szerelőpasztát, jó eséllyel cserélheted a gumidat. Hát, nem tudom?!
Matador MP 56-os téligumit ismeri valaki? Nem találok tesztet... Apám autójára keresek valami budget téligumit, és ezt éppen olcsón adják... Silicás, Conti csoport, talán akár elfogadható is lehet... Tetőablakos Logan
Én jókat hallottam róla, van egy kollegámnak ilyen, ép a minap kerül szóba. Mennyi az annyi?
9.890,-/db. (jó elvont 175/80x14-es méretben). Megpróbálom megtudni a DOT számukat, volt már, hogy sok éve raktáron rohadó gumikat akcióztak. Tetőablakos Logan
Amúgy nem tudjátok, igaz a hír, hogy az újakra már nem ET50-es lemezfelnit raknak, henem ET43-at?
Nyomtávszélesítés gyanánt:-)
E hétre amúgy havasesőt mondanak, de én nov. 1 előtt nem szívesen tenném fel. 3 autóra kell átszerelnem, semmi kedvem hozzá... Talán beosztom, és felrakom mondjuk apáméra e héten.
Illik! Én legalább is mindig megteszem. Az a kb 1200 pénz nem olyan nagy sok. De mindenkinek egyéni megitélése! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Ma reggel 2C-ban és esőben közlekedtem. Óvatosan mentem, de sajnos egy teherautó miatt nagyon erősen fékeznem kellett. Nyári gumi van még fent, de tökéletesen, csúszás nélkül meg tudtam állni. Azért vasárnap felkerülnek a téli pacskerok. Logan 2.0BLOGolok
Az eszem megáll, nálunk kereken egy hete 28 fok volt, most meg 3 fok van! Nem normális ez az időjárás... Lassan mindenki vehet majd profi kerékcserélő holmikat, pl. légkulcsot, hogy hetente 3-szor át tudja szerelni a télit nyárira és fordítva
Na, én asszem ma ki fogom cserélni a három családi autónk közül az elsőn a gumikat Megőrülök ettől a "flottától" (mert persze az összeset nekem kell kezelnem, az idős apám pl. értelemszerűen nem vacakol az autóval, én intézem helyette). Most elkezdte a csajom is nyomni a dumát, hogy akar egy autót venni (persze ő is csak járni fog vele, a szívás rám marad) = jövőre már négy autóval kell foglalkoznom, hurrá... (
Egy nyomatékkulcs amúgy jó lenne, örülnének a könnyűfém felnik, ha helyes nyomatékkal húznám meg a csavarokat. Tetőablakos Logan
holnap reggel 8ra megyek gumishoz. tegnap mára akartam időpont, de a kedves elmű áramszünetet rendelt el náluk egész délelőttre. (mondjuk legalább szóltak előre...) nem a megállással vannak gondjaim, hanem az elindulással. vannak csepelen (is) betonozott utcák, ilyenen lendületesen megindulni nagyjából a lehetetlennel határos. --- (mcv 2008 1.6-16v 7személy) lodgy 2019 1.6-16v 7személy