Én a műhelyben is az ,,időszámítás előtti" Ladához adott gyári oroszt használom. A kb. vödörnyi olcsó és drága, sok féle manuális illetve digitális kacat mellett ez az egyetlen darab, ami hibátlanul és pontosan működik. Nem bírom megérteni, hogy mai világban amikor a legmodernebb kütyüket gyártják, mi a fene nehézség van egy több mint 100 éve használt mechanikai eszköz előállításán. Van pár ilyen: pl pont ez a nyomásmérő, de a termosztát, MOFÉM golyós vízcsap, radiátor elzáró szelep, kapu ajtó zár stb. sorolhatnánk még. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Honnan lehet tudni egy nyomásmérőről, hogy pontos? Mi a referencia mérő?
Jó a kérdés, alapvetően sehonnan. Alap igazság (nem én találtam ki), minden mérésnek van hibája, legyen szó GPS-es sebességmérésről vagy egy egyszerű feszültség mérésről, vagy nyomásmérésről, a hibát a mérőműszer hibaosztálya vagy a szoftver hibatűrése határozza meg.
Valamikor régen a MOL (vagy talán még Áfor) kutaknál voltak higanyos nyomásmérők azok voltak a pontosak, működési elvéből kifolyólag.
Ezzel kapcsolatban az a véleményem, el kell menni néhány benzinkútra, és átlagolni kell a mért a adatokat.
Honnan lehet tudni egy nyomásmérőről, hogy pontos? Mi a referencia mérő?
Ez tényleg jó kérdés. Szerintem a most kapható eszközöknél nem mérési pontatlanságról beszélhetünk, hanem megbízhatatlan "minőségről". A gumisnál mért nyomáshoz képest a mechanikus mérő /Bottari/ 0,2 barral kevesebbet mutat. A 8000 forintos autós pumpát ezzel szoktam visszaellenőrizni. Itt a pumpa mérője 0,5 barral többet mutat. Van digitális is, de azt egy gyötrelem használni. A benzinkutakon nem is próbálkozom. Van ahol olyan kopott fej van a tömlőn, hogy még fújásra sem lehet használni. Lehet, hogy megkeresem a Trabanthoz kapott keréknyomásmérőt. Nyugaton a helyzet változatlan!
Ezt használom, lehet ez ugyanaz mint amit Gergő használ. Fogalmam sincs mihez volt mert én apámtól örököltem, ladánk meg sosem volt, valami orosz traktor, mg gép tartozéka lehetett.
A szél, a levegő azon része amelyik siet Logan MCV 0,9TCE
Felraktam a téli gumiabroncsokat és beraktam a gumiszőnyegeket, szóval jöhet a tél. Nem mondanám, hogy a rozsdás lemezfelni öltözteti a járgányt... Tetőablakos Logan
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy mi a véleményetek a Michelin Crossclimate gumiról. Esetleg valakinek van ilyen az autóján?
Ahogy elnézem a lakhelyed, ott hegyek nincsenek, a nagyváros is közel van. Ha keveset mész évente, napi munkába járásra tökéletes lesz. Persze télen nagy hóba ne ezzel akarj az Alpokba menni síelni. Sok tapasztalatom nincs, kb. 2000km-t mentem az előző ,,kirándulós" MCV-mmel ilyen gumival. Nyár végi melegben kicsit csúszott forszírozott tempónál. Az őszi nedves, hűvös, levélhullatós időben tökéletesnek tűnt (amikor a nyári gumik már csúsznak, de még nem kell a téli). Télen fagypont alatti időben ha elővettem, akkor száraz úton jó volt.
[ Módosítva 2017 november 16 csütörtök - 21:08:08 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy mi a véleményetek a Michelin Crossclimate gumiról. Esetleg valakinek van ilyen az autóján?
Halihó......én még az autószalonban azonnal cross-limate-re cseréltem (tavaly márciusban), túl vagyok 15 000 km-en, nekem tökéletes, pedig a télen a Bihari hegyekben is voltam vele (igaz, hogy 1800 méteren a hegyi uton a biztonság okáért feltettem a hóláncot) Nyáron meg Algyőn keresztül járok a Tápéi kikötöbe. Viszont: ha a futásteljesitményed meghaladja évente a 10-13 000 km-t akkor már a téli-nyári gazdaságosabb lesz.
Köszönöm a véleményeteket. Igazából 2 dolog miatt gondolkodom a dolgon. Az egyik hogy a nyári gumikhoz amúgy is venni kellene felnit, a másik meg, hogy amit az autóhoz kaptam Michelin Alpin 4 gumit nem szeretem a hangja miatt. Eléggé morgós és ez zavar ( nekem csapágy morgásra hasonlít, de minden kerék felől hallatszódik és téli gumi felszerelése óta van. Gumis szerint a gumiknak baja nincs)
Köszönöm a véleményeteket. Igazából 2 dolog miatt gondolkodom a dolgon. Az egyik hogy a nyári gumikhoz amúgy is venni kellene felnit, a másik meg, hogy amit az autóhoz kaptam Michelin Alpin 4 gumit nem szeretem a hangja miatt. Eléggé morgós és ez zavar ( nekem csapágy morgásra hasonlít, de minden kerék felől hallatszódik és téli gumi felszerelése óta van. Gumis szerint a gumiknak baja nincs)
Hali! Nekem 2.5 éve van rajta MCC gumi. A tapasztalatom vele, hogy jégen, letaposott jeges havon nem a legjobb. De ha havas az út, ott már okés, és ha latyak, vagy esös az idö, ott már nagyon jó, lenyomja a téli gumikat is. Üdv Nagya A telefonoknak 2 nagy ellensége van: Gravitáció H2O
Köszönöm a véleményeteket. Igazából 2 dolog miatt gondolkodom a dolgon. Az egyik hogy a nyári gumikhoz amúgy is venni kellene felnit, a másik meg, hogy amit az autóhoz kaptam Michelin Alpin 4 gumit nem szeretem a hangja miatt. Eléggé morgós és ez zavar ( nekem csapágy morgásra hasonlít, de minden kerék felől hallatszódik és téli gumi felszerelése óta van. Gumis szerint a gumiknak baja nincs)
Hali! Nekem 2.5 éve van rajta MCC gumi. A tapasztalatom vele, hogy jégen, letaposott jeges havon nem a legjobb. De ha havas az út, ott már okés, és ha latyak, vagy esös az idö, ott már nagyon jó, lenyomja a téli gumikat is. Üdv Nagya
Sziasztok! A Logan MCV-nél alufelni esetén a gyári 40-es ET számtól mennyire lehet eltérni?
Nekem is ez lenne a kérdésem, kiegészítve azzal hogy a 205/55 R16-s helyett(mivel valószínűleg januárban ezzel fog nekem is érkezni), télire 185/65 R 15 lenne feltapintva az mennyire zavarná meg vajon a fed. computer lelkületét?
Erősen gondolkodom a 4 évsazkos Michelin Crossclimate+ xl 205/55 r16 94v, de ennek a gumi szett árából lehet kitudnék jönni felnistől - gumiig mindenestül R15-ben.
Szerintem egy Sandero Stepway-re tök felesleges a 205 széles gumi. Az igaz, hogy jól néz ki, de ezen kívül semmi értelme. Még a Lodgy Stepway/Outdoor-rais csak 195-öset tesz a gyári. Ami szerintem elegendő, és kényelmes is vele az autó. Ismeretségi körben a Focus-os, Astrás, VW-es ismerősök mondják mindig, hogy mennyivel jobb nekeik a 195 széles téligumis kerék, mint a gyári 205-2015 széles nyárigumis, mert azzal hedereg a nyomvájúsra gyúrt utakon, meg lerázza a veséjüket is már pár éve az M1-esen is, a fő ,,útakon" meg még inkább.
Szóval ha nem mész sokat, és megfelelő számodra a Michelin Crossclimate, szerintem nyugodtan vegyél 1 mérettel keskenyebbet a gyárinál, a gyári felnire, aztán anyagilag ,,barátságosabb" lesz. Meg fogyasztásban, gumi élettartamban is. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Péntektől egy Logan MCV 1.2 (kb. alap) tulajdonosa vagyok, a második. Az autókereskedésben azt az információt kaptam a hiány észlelésekor, hogy ehhez a modellhez "gyárilag" nincs pótkerék, legyek erős: gumijavító szett van helyette. Ezt furcsállom, hogy úgy mondjam, de most már utána vagyok. Nem látom magam előtt a képet, ahogy kijövök a karácsonyi vidéki látogatást követően a szülői házból, és észlelve a lapos gumit, nekiállok az út szélén gumit javítani (extra: sötétben). Érdeklődnék tehát, hogy hol lehet (alkalmi áron) megfelelő pótkerékhez jutni egy '14-es Logan-hez? Elsődlegesen Eger és környéke a célterület. Megköszönöm a válaszokat.
Sziasztok! Péntektől egy Logan MCV 1.2 (kb. alap) tulajdonosa vagyok, a második. Az autókereskedésben azt az információt kaptam a hiány észlelésekor, hogy ehhez a modellhez "gyárilag" nincs pótkerék, legyek erős: gumijavító szett van helyette. Ezt furcsállom, hogy úgy mondjam, de most már utána vagyok. Nem látom magam előtt a képet, ahogy kijövök a karácsonyi vidéki látogatást követően a szülői házból, és észlelve a lapos gumit, nekiállok az út szélén gumit javítani (extra: sötétben). Érdeklődnék tehát, hogy hol lehet (alkalmi áron) megfelelő pótkerékhez jutni egy '14-es Logan-hez? Elsődlegesen Eger és környéke a célterület. Megköszönöm a válaszokat.
Valóban a Daciához (és szinte az összes új autóhoz) alapból gumijavító szett van, a pótkerék már feláras. A gumijavító használata elég egyszerű, ennek ellenére én is pótkerékkel járok, mert a gumijavító csak a kisebb sérüléseket javítja, ráadásul a gumisok sem szeretik az így összegányolt abroncsot. Érdemes lehet a helyi gumisoknál is érdeklődni, használt felni ott is lehet jó áron, emellett én is a Jófogást ajánlanám.
Regisztrált: 2017 augusztus 10 csütörtök - 08:26:17
Üzenetek: 12
robagnuk írta ...
Ostor50 írta ...
Sziasztok! Péntektől egy Logan MCV 1.2 (kb. alap) tulajdonosa vagyok, a második. Az autókereskedésben azt az információt kaptam a hiány észlelésekor, hogy ehhez a modellhez "gyárilag" nincs pótkerék, legyek erős: gumijavító szett van helyette. Ezt furcsállom, hogy úgy mondjam, de most már utána vagyok. Nem látom magam előtt a képet, ahogy kijövök a karácsonyi vidéki látogatást követően a szülői házból, és észlelve a lapos gumit, nekiállok az út szélén gumit javítani (extra: sötétben). Érdeklődnék tehát, hogy hol lehet (alkalmi áron) megfelelő pótkerékhez jutni egy '14-es Logan-hez? Elsődlegesen Eger és környéke a célterület. Megköszönöm a válaszokat.
Valóban a Daciához (és szinte az összes új autóhoz) alapból gumijavító szett van, a pótkerék már feláras. A gumijavító használata elég egyszerű, ennek ellenére én is pótkerékkel járok, mert a gumijavító csak a kisebb sérüléseket javítja, ráadásul a gumisok sem szeretik az így összegányolt abroncsot. Érdemes lehet a helyi gumisoknál is érdeklődni, használt felni ott is lehet jó áron, emellett én is a Jófogást ajánlanám.
Szia, ha Eger, akkor a Sas út közepén lévő gumisnál van használt lemez, nekem is onnan van, + rá is próbálják neked helyben.
Regisztrált: 2017 szeptember 07 csütörtök - 08:32:45
Üzenetek: 1
Sziasztok! 16 coll-os standard acélfelnire létezik-e valahol gyári Dacia dísztárcsa? (Tehát nem a nyári hibridfelni, hanem a hagyományos). A szalonban már kétszer szívattak meg, olyan nehézkes, hogy kezdek letenni róla.
Tisztelt fórumtagok! Azt szeretném megkérdezni, hogy Dacia logan 2017kiadású 1.0ra szeretnék alufelnit vásárolni, mik a gyári alufelni méretei ha van valakinek 15'' esetleg 16''os ami passzolna rá. Köszönöm a válaszokat
Regisztrált: 2017 augusztus 31 csütörtök - 11:25:37
Üzenetek: 65
Gyu1989 írta ...
Tisztelt fórumtagok! Azt szeretném megkérdezni, hogy Dacia logan 2017kiadású 1.0ra szeretnék alufelnit vásárolni, mik a gyári alufelni méretei ha van valakinek 15'' esetleg 16''os ami passzolna rá. Köszönöm a válaszokat
Szia! A gyári alufelni méretek a gyári kiegészítők katalógusában benne vannak. Tudtommal a 2017-es facelifttel a felniméret nem változott, ugyanaz mint 2013-2017 között. Mivel az e-mailed publikus, pár percen belül átküldöm a katalógust.
nemrég vásárolt Lodgy-n direkt szenzoros TPMS van a kocsiban Emiatt (is) nincs külön felnin a téli-nyári gumi, felnin cserélem mikor esedékes.
A gumis szerint ettő függetlenül fel kell programozni a TPMS-t minden cserénél (1000Ft/kerék a gumicsere költségén felül). Szükéges ez? Nem elég a Set TP a fedélzeti számítógépről? Hiszen a szenzor elvileg ugyanaz marad. Most hagytam nekik felszámlázni, de ha lehúztak, akkor egyrészt legközelebb máshova megyek, másrészt nem hagyom
lehúztak, ekkor nem kell tanítani, csak ahogy írtad SetTP REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Tavaly megvettem a negyedik Daciamat, Lodgy 1,6 16V, hétszemélyes kivitelet. A megrendeléskor nem figyeltem, hogy a teljes értékű pótkerék extra felszerelés lett. Így defektjavítóval szállították le. Egy hete, éjjel megjött a defekt. Defektjavítót belenyomtam, találtunk gumist, aki nem találta a lyukat, továbbmentünk, gumi leeresztett, a lényeg hogy tönkrement, kuka (teljesen új téli gumi). Vettem új gumikat, felnit (nem volt könnyű találni) és a gumis be akarta rakni a pótkereket a helyére, amikor kiderült, hogy nincs pótkeréktartó konzol. Dacia szervizben próbáltam rendelni, de külön nem rendelhető, nem önálló alkatrész. Most itt tartunk. Vagyis pótkerék nélkül rendelt autónál, nem csak a pótkereket spórolják meg, hanem a tartó konzolt, az emelőt, és a kerékkulcsot is. Tud valaki segíteni, hol tudok venni (bontóban, vagy bárhol) pótkeréktartó konzolt? Most a csomagtartóban hordom a kereket, ami nem optimális. Bármilyen ötletnek örülök.
Szia! Velem beszéltél délelőtt telefonon. Mondtam, hogy sajnos nem lesz egyszerű találni. A fém tartó, és a csavaros ,,lift" helye megvan minden autón, felszerelhető utólag. Amit bontok Lodgy-t, azon sem volt. Nyugaton nem divat már ilyet megvenni az autóhoz, annyira balf...ok, hogy egy csavart nem tudnak be-ki tekerni, vagy az anyagi jólét miatt nem is akarják, majd a szerviz alapon. Akinek meg van az autóján, az nyilván nem adja el.
Az van, amit telefonban is mondtam. Ha valakit érdekel, nekem van komplett pótkerék tartó a liftes résszel + pótkerék Dacia Lodgy-hoz. De csak egyben eladó, 100Euro, alku nincs, nekem is ennyiben került. Szokás szerint ezzel is klubtag kurt át, még ősszel, megrendelte, hoztam neki Ausztriából, aztán ,,jajj most nincs annyi pénzem mégsem kell". Csupa jóindulatból kívánom, hogy majd költse autómentőre az éjszaka közepén, minél távolabb otthontól.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Még jó hogy rendeltem annak idején pótkereket, nem kell most vadásznom. Anno még ősszel belevágtáztam egy kátyuba amit nem véltem nagy problémának (nyári garnitúrával) majd gyanusan vibrált a kormány 90-nél. Télire váltásnál (komplett felni gumi garn.) kiderült hogy kissé megütöttem a felnit (kis horpadás) mondom holtidőbe meglátogatom a gumist. Hát kiderült hogy elég szépen elment a felni. Gyors pótkerék felni csere-bere. A centirgép szerint jó a pót, de mégis ha nézi az ember akkor "jár". Gumis tanácsa: használható, de 50-nél ne menj gyorsabban. A gumin nem látható sérülés (biztos jól összegyűrődött) Tanács: hátsón használd, ha egy szezont kibír és nem látszik hiba, rakhatod előre is.
Pár napja felhív a drága feleségem az autóból, hogy szerinte elromlott a Logan, mert valami szokatlan hangot ad. Mutatom, hogy mi adta a hangot (este fotóztam mobillal, de talán így is látjátok):
Jobb hátsó. Milyen jó, hogy pont szezon végén ment szét a téligumim. Jövő félre majd veszek rá négy újat... A lemezfelni szerencsére túlélte. Tetőablakos Logan