Belinkelek két fájlt, amelyekkel meg lehet jeleníteni a keréknyomást és -hőmérsékletet telefonon a Torque Pro alkalmazásban. Direkt (jeladós) keréknyomásellenőrző rendszerrel rendelkező 2. generációs Daciákkal működik. Indirekt TPMS-sel nem próbáltam, de lehet, hogy azzal is. Elvileg Duster2-vel is működnie kell.
Ha még nem létezik, létre kell hozni a ".torque" könyvtárban egy "vehicles" és egy "extendedpids" könyvtárat, és bemásolni az elsőbe az "UCH.tdv"-t, a másodikba az "UCH TPMS.csv"-t.
Ezután a Torque Pro-ban jobbra fent ki kell választani az "UCH" profilt. Aztán balra lent a fogaskerékre kattintani, aztán "Settings" -> "Manage external PIDs/Sensors", jobbra fent a három pontra kattintani, "Add predefined set" és beimportálni az UCH-s PID-eket.
Ekkor hozzá lehet adni a kijelzőhöz a 4 keréknyomást és -hőmérsékletet: "Realtime information" -> fogaskerék -> "Add display" -> Wheel pressure 1-től 4-ig ill. Wheel temperature 1-től 4-ig.
Kidobtam a régi gumikat, elvittem a rozsdás, randa fekete felniket, és egy homokfúvás, ezüstre porfestés akció után így jöttek vissza. Veszek négy új téli gumiabroncsot, és felrakom majd a kerekeket meztelenül (=a felesleges dísztárcsa nélkül) az autóra.
Lehet, hogy télig szerzek még négy kis fekete kupakot a csavarok közé, mint amilyen a román fapadokon, vagy a kisfurgon Kangookon volt...
Nekem a porfestett felnikről nincs túl jó tapasztalatom. Idővel válni fog le nagy darabokban. Tudom, pepecs munka, de én biztos lefújtam volna homokfúvatás után 3 doboz felni ezüsttel, az tartósabb. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Elkezdtem téligumikat nézegetni. Lehet, hogy Nexen lesz (vagy nem). Megfizethető, a teszteredményei egész jók, szóval vállalható kompromisszumnak tűnik... Tetőablakos Logan
Elkezdtem téligumikat nézegetni. Lehet, hogy Nexen lesz (vagy nem). Megfizethető, a teszteredményei egész jók, szóval vállalható kompromisszumnak tűnik...
Igazából aug vége, szeptember az akció kezdete.(szokott lenni ingyenes szállítás 4db esetén, vagy a közeledben személyes átvétel) Ilyenkor a DOT számra kell figyelni. Hankook-ot merem ajánlani. (Icept RS2) Ár-értékben jó. De ha sokat mész hóban-jégen, Vredestein-t használtam már, szuper. (igaz hogy drága) Még dícsérték az Apollót. Vredestein termék, ár-értékben ez is nagyon jó.( állítólag kicsit jobb mint a Hankook) És a Kleber új gumija is jó a tesztek szerint.
Sziasztok!! Hamarosan egy Sandero Stepway tulajdonosa leszek, eddig egy fapados Suzukit hajtottam amiben nem volt még ez a keréknyomás ellenőrző rendszer. A kérdésem az lenne, hogy az új autón is elfogadott/megoldható, hogy nem veszek egyelőre felnit a téli abroncsnak, a gyári felnin (FlexWheel) csak a gumik lennének cserélgetve. A konkrét kérdésem a szelepben van-e valami érzékelő ami sérülhet-e a gumicserekor, vagy sem.
Sziasztok!! Hamarosan egy Sandero Stepway tulajdonosa leszek, eddig egy fapados Suzukit hajtottam amiben nem volt még ez a keréknyomás ellenőrző rendszer. A kérdésem az lenne, hogy az új autón is elfogadott/megoldható, hogy nem veszek egyelőre felnit a téli abroncsnak, a gyári felnin (FlexWheel) csak a gumik lennének cserélgetve. A konkrét kérdésem a szelepben van-e valami érzékelő ami sérülhet-e a gumicserekor, vagy sem.
Most direkt, vagy indirekt lesz a rendszer azt nem tudom. De ha lesz a "kerékben érzékelő" , akkor minden csere -bere kockázattal jár. ( Jó szakember kell.) A gumi sem örül a le - fel tornának. Nyugaton a helyzet változatlan!
Sziasztok! Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó. Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?
Sziasztok! Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó. Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?
Hát esetleg Gergő hozzá tud szólni. Én még nem láttam ilyet. Esetleg ha van normális gumisod, érdemes lenne beszélni vele. Hátha tudja mitől lessz ilyen. Kumho van a családban, szerintem ennyire nem sz@r.
Lenne egy nagyon hülye kérdésem. Inkább itt nézzenek annak mint egy kereskedésben. A gyárból kigördülő autókat kizárólag nyári gumival szerelik? Nem érdekli az évszak őket, első a "költséghatékonyság"? Ha egy előregyártottnál nem is, de egy rendeltnél azért lehet tudni mikor kerül a vevőhöz, és úgyis a kértek alapján rakják össze. Habár Afrikában meg tél sincs, ott ez nem gond.
Sziasztok! Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó. Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?
. Egy futómű állítás reférne. Miért kellet ennyit várni? Ez nem kicsit rázhat....
Sziasztok! Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó. Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?
. Egy futómű állítás reférne. Miért kellet ennyit várni? Ez nem kicsit rázhat....
Lenne egy nagyon hülye kérdésem. Inkább itt nézzenek annak mint egy kereskedésben. A gyárból kigördülő autókat kizárólag nyári gumival szerelik? Nem érdekli az évszak őket, első a "költséghatékonyság"? Ha egy előregyártottnál nem is, de egy rendeltnél azért lehet tudni mikor kerül a vevőhöz, és úgyis a kértek alapján rakják össze. Habár Afrikában meg tél sincs, ott ez nem gond.
Mivel nálunk nem kötelező a téli, ezért átadja nyárival. Esetleg megrendelésnél kell próbálni kialkudni egy garnitúra télit. Csak úgy mint a piacon!
Nem lehet, hogy ezt nem a futómű hibája, ha nem egy elpörgetett kerék okozta? Mondjuk valami beton feljárón, ahol nem akart felmenni a járgány, és azon az oldalon eldifferált, vagy valami ilyesmi. Vannak hosszanti karcok is a gumin.
Jó estét! Megvolt a szerviz. Kicentírozták a kerekeket az elsőket hátra rakták. A jobb elsőre kellett 10g súly, a többi jó volt. Lefényképezték a hibás gumikat elküldik a rh-nak, a választ tudjuk...... A hiba megszünt most nem ráz. A szerviz korrekt volt bent voltam végig a szervizben beszélgettem a szerelővel. Egyenlőre ennyi, reméljük itt lezárul a dolog. Egyenlőre megfigyelés alatt tartom a gumikat, reméljük nem lesz további probléma.
Belinkelek két fájlt, amelyekkel meg lehet jeleníteni a keréknyomást és -hőmérsékletet telefonon a Torque Pro alkalmazásban. Direkt (jeladós) keréknyomásellenőrző rendszerrel rendelkező 2. generációs Daciákkal működik. Indirekt TPMS-sel nem próbáltam, de lehet, hogy azzal is. Elvileg Duster2-vel is működnie kell.
Besza-behu...! A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Sziasztok! Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó. Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?
Dezső!
Most nem azért, h a szaporát rád hozzam, de a második képen, szemből, jobbról a második hosszanti profil jobb oldalánál mintha kicsipkézett lenne a gumi felülete. Magyarul lemorzsolódott róla a futófelület külső részének egy-két mm-e.
Remélem mindenképpen, kifogás-nyafogás nélkül azonnal lecseréled vatta új gumikra mind a négy gumidat! Nem keveset futott, alig használt vackokra!
Fékkel, gumival, üzemanyagokkal NEM szórakozunk, h ráér, mert NEM ér rá!
Ha nem vagy önjelöl cipőkészítő - gy.k.: Schumacher -, valamint télen nem vagy rákényszerítve, h használd a talicskád városon kívül, szvsz valamilyen négy évszakos gumi bőven megteszi.
(Nekem immár 5. éve Vredestein Quatrack 3-as abroncsok vannak fenn a szekéren. Azért szeretem, mert nagyon kiszámítható. Egyrészt kanyarban nem egyből csúszik meg, hanem van egy elég széles sáv, amikor érzed, h kúszik a kocsi, nem alattomosan megfarol. Persze ehhez elég nagy állatnak kell lenni, h elérje az ember.
Télen meg úgysem megyek ki vele a sós hóba, nehogy már elrohasszam a karosszériát. Azt a pár napot meg úgyis kibírom - alig van már tél, sajnos.) A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Jó estét! A terv a következő, megvárom a téli szezon elejét. Akkor mindenképp kell gumit venni, hogy milyet azt még nem tudom(jól hangzik ez a négy évszakos dolog, köszi Sheme). Addig kiadja magát az első gumin, hogy mi a helyzet a futóművel. Október elejéig még biztos bele megy kb 1500km. Ha gond lesz megyek vissza gariba. Futómű állítás nem volt, a szerviz szerint ez nem futómű gond..... A rázást szerintem megoldotta a 10gr súly amit a jobb első(ami mosta jobb hátsó) kerékre tettek. Az autó most tünetmentes egyenlőre, persze két hátsó gumim kuka.
Látom másnak is volt már ez problémája. Nekem az eladó volt paraszt mikor néztük az autót volt pótkerék tartó meg minden. Amikor elhoztam nagy naívan nem néztem meg és itthon már nem volt se pótkerék sem emelő. Pótkerék lenne is de tartó és emelő mindenképp kellene Lodgy 1.2 TCE 2013-as hoz. Aki tud bármi megoldást kérem írjon! Bármilyen megoldás érdekel. Ha csak egyben van pótkerékkel is jöhet.
Látom másnak is volt már ez problémája. Nekem az eladó volt paraszt mikor néztük az autót volt pótkerék tartó meg minden. Amikor elhoztam nagy naívan nem néztem meg és itthon már nem volt se pótkerék sem emelő. Pótkerék lenne is de tartó és emelő mindenképp kellene Lodgy 1.2 TCE 2013-as hoz. Aki tud bármi megoldást kérem írjon! Bármilyen megoldás érdekel. Ha csak egyben van pótkerékkel is jöhet.
Szíjjazunk!
Valahol hátrébb...
Megtaláltam!
Nem csak neked, de hátha másnak is jól jön a lista, ami nem lehet teljes a 2017-től beszerelt vackok miatt - pl TMPS, vagy mi a rák.
Ha legközelebb autót veszel, nyomtasd ki, átvételkor talán jól jöhet! A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Ma - biztos, ami biztos alapon - felkerültek a "kiscsizmák" az autóra. Kléber Krisalp HP 3-as garnitúra. Ha minden jól megy, akkor egy darabig nem kell gumit vásárolnom. A kocsival kapott Continental nyári gumik eddig 570 km-t futottak, most a teleltetés időszaka következik
Ma - biztos, ami biztos alapon - felkerültek a "kiscsizmák" az autóra. Kléber Krisalp HP 3-as garnitúra. Ha minden jól megy, akkor egy darabig nem kell gumit vásárolnom. A kocsival kapott Continental nyári gumik eddig 570 km-t futottak, most a teleltetés időszaka következik
Nem korai az egy kicsit? 20 fok felett nem ajánlott. (egyes híresztelések szerint 20fok felett károsodhat a gumi)
Ma - biztos, ami biztos alapon - felkerültek a "kiscsizmák" az autóra. Kléber Krisalp HP 3-as garnitúra. Ha minden jól megy, akkor egy darabig nem kell gumit vásárolnom. A kocsival kapott Continental nyári gumik eddig 570 km-t futottak, most a teleltetés időszaka következik
Nem korai az egy kicsit? 20 fok felett nem ajánlott. (egyes híresztelések szerint 20fok felett károsodhat a gumi)
Több szempont is közrejátszott, először is, annyit már nem megy az autó ebben a "melegben", hogy jelentős károkat szenvedjen az abroncs, aztán ott az időfaktor, hogy ha mégis hirtelen bejön a hideg, akkor a gumisnál van bolondokháza, és még valami, most még viszonylag kedvező áron sikerült beszerezni, sajnos napról napra mennek az árak felfelé, olcsóbb már nem lesz...
@Szita Mi az október 23-adikai hosszúhétvége előtt cseréltük, azóta mentünk legalább 2500, de inkább 3000 km-t. A tumultus elkerülése csak a kisebb ok volt, a fő ok az volt, hogy az első hosszú hétvégén messzire mentünk és magasra. Nyári gumival meg ha épp ott leesik a hó, sokkal neccesebb, mint 20 fokban télivel, az azt megelőző hétvégén voltak is, akik nem tudtak lejönni a Fogarasról (mi nem ott jártunk, hanem az Alpokban). Aztán persze úgy alakult, hogy kiváló őszi idő volt most is az van, de ezt nem lehet tudni előre.
Ilyenkor meg már Magyarországon is leeshet az első hó, és amikor az megtörténik, akkor nem kevesen fognak egyszerre rohanni télire váltani. Herczeg Bálint
@Szita Mi az október 23-adikai hosszúhétvége előtt cseréltük, azóta mentünk legalább 2500, de inkább 3000 km-t. A tumultus elkerülése csak a kisebb ok volt, a fő ok az volt, hogy az első hosszú hétvégén messzire mentünk és magasra. Nyári gumival meg ha épp ott leesik a hó, sokkal neccesebb, mint 20 fokban télivel, az azt megelőző hétvégén voltak is, akik nem tudtak lejönni a Fogarasról (mi nem ott jártunk, hanem az Alpokban). Aztán persze úgy alakult, hogy kiváló őszi idő volt most is az van, de ezt nem lehet tudni előre.
Ilyenkor meg már Magyarországon is leeshet az első hó, és amikor az megtörténik, akkor nem kevesen fognak egyszerre rohanni télire váltani.
Nálunk ez úgy működik, hogy minden autónak van komplett kerék garnitúrája. Levétel után mindig kicentírozve, felni és a gumi lemosva, majd gumiápolózva, és így tárolom le a száraz, sötét pincében, letakarva. Így amikor eljön az idő, hogy cserélni kell, akkor elkapom a 4 kereket, 15 perc alatt felrakom, és már mehetek is. Így a gumisnál se kell sorban állni, meg az időjárásnak megfelelő gumi is van az autón. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Hellotok! A bezárult a gumis, futóműves történetem. Vettem négy, négyévszakos Vredestein Quatrac5 gumit. Felszereltettem ahogy kell. A futóművet megnézettem, nem volt vele gond szerencsére, nem kellet hozzányúlni minden stimmel. A gyári kumho gumiknak mi az igaz történte sose derül ki..... Megmutattam a két problémás gumit gumisnak, mindegyik azt mondta, hogy ilyet még nem látott de nem hiszik hogy gond lenne velük. (ha estleg valakinek kell a négy nyári kumho kis pénzért eladó) Az autó nagyon szépen fut ezekkel a négyévszakos gumikkal is, talán egy icipicit hangosabb de nem zavaró egyáltalán. Egy kép a vredestein-ről:
Mi a Nissan-on (szaladgálós, anyataxi kocsi) mi már 3 éve ezt a Vredestein Quatrac5 gumit használjuk és magam is meglepődtem, mennyire jó havas/jeges úton is. Ha nem a hegytetőn laksz és nem jársz sokat síelni teljesen megfelelő! Arra figyelj azonban, hogy évente/kétévente érdemes le és felszerelni a kereket mert az acélfelni egy bizonyos idő után hajlamos rárohadni az agyra (több autónál is tapasztaltam ezt) - csak hogy egy defektnél ne érjen meglepetés, hogy nem jön le a kerék Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Mi a Nissan-on (szaladgálós, anyataxi kocsi) mi már 3 éve ezt a Vredestein Quatrac5 gumit használjuk és magam is meglepődtem, mennyire jó havas/jeges úton is. Ha nem a hegytetőn laksz és nem jársz sokat síelni teljesen megfelelő! Arra figyelj azonban, hogy évente/kétévente érdemes le és felszerelni a kereket mert az acélfelni egy bizonyos idő után hajlamos rárohadni az agyra (több autónál is tapasztaltam ezt) - csak hogy egy defektnél ne érjen meglepetés, hogy nem jön le a kerék
Nem árt néha pl. centírozni is. Nyugaton a helyzet változatlan!
Arra figyelj azonban, hogy évente/kétévente érdemes le és felszerelni a kereket mert az acélfelni egy bizonyos idő után hajlamos rárohadni az agyra (több autónál is tapasztaltam ezt) - csak hogy egy defektnél ne érjen meglepetés, hogy nem jön le a kerék
Én rézpasztával vékonyan bekenem cserénél az agyat így nem "nő" össze a kerékkel. Időjárás viszontagságainak kitett csavaroknál is alkalmazom a pasztát, hogy ha szét kell bontani akkor könnyebb legyen. Motorvédő lemez, akarom mondani műanyag csavarjai is meg vannak kenve vele.
[ Módosítva 2018 november 09 péntek - 15:10:29 ] A szél, a levegő azon része amelyik siet Logan MCV 0,9TCE
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45
Üzenetek: 77
Én is nyugdíjaztam a gyári Debica Passio nyári gumikat. 11 szezont, ezalatt 62229 Km-t futottak. Volt még rajtuk gyenge 2 mm profilmélység. Jövőre Toyo NanoEnergy 3 lesz, már felnire szerelve várják a tavaszt. MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Ha gumit akarok cseréltetni mire érdemes odafigyelnem a guminyomás ellenőrző rendszer miatt?(az én nyugdíjas gumisom nem mindenben halad a korral) Állítólag ABS-ről kapja a jelet (használ egyébként a Dacia szenzoros megoldást?) de azt is újra kell kalibrálni csere után. Szívesen meghallgatom a jótanácsokat.
Ha gumit akarok cseréltetni mire érdemes odafigyelnem a guminyomás ellenőrző rendszer miatt?(az én nyugdíjas gumisom nem mindenben halad a korral) Állítólag ABS-ről kapja a jelet (használ egyébként a Dacia szenzoros megoldást?) de azt is újra kell kalibrálni csere után. Szívesen meghallgatom a jótanácsokat.
Az adatlapodon az égadta világon semmi sincs megadva. Márpedig a Daciát 2 féle rendszerrel szerelték, típus és évjárat függvényében. Az autóhoz kapott kézikönyvben egyértelműen le van írva minden amit a TPMS-ről tudni kell, 5 perc után te is tudni fogod mit hol nézz (matrica), mivel reseteld, stb.. Olyan ,,szakemberhez" pedig nem kell járni, aki nincs tisztában azzal amit csinál, az olyan maradjon a zsigulinál.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.