Tudna vki felrakni vonóhorgos képeket, fölleg a rögzítése érdekelne, a vonóhorog rögzítése gyárilag ki van alakítva, vagy "furna-faragni" kell?
Főlleg attól tartok, hogy a szervízben nem túl gondosan javítják ki a felületkezelésben okozott sérüléseket.
MCV-re csak leszerelhető tipusú vonóhorog van a gyáriak közül? Tegnap láttame egy ráfutásos balesetet, totál benyomták a vonóhorgot a lökhárítóba, ilyenkor gondolom karrosszéria (fenéklemez?) is sérül, ahová a vonóhorog lett rögzítve.
Tudtommal ma már csak leszerelhető fejes vonóhorgot lehet felszereltetni, nekem is ilyen van. Eléggé komoly, erős cuccosnak tűnik, amit a szalonban rendeltem, tehát valamilyen formában gyárinak tekinthető. Annak anno megkaptam a felszerelési útmutatóját is, ha van türelmed kivárni, előbb utóbb beszkenneltethetem, ha kifejezetten kéred ezt, bár az a szedánhoz tartozót szemlélteti, lehet van némi eltérés az MCV-hez képest.
A felszerelésével kapcsolatosan semmilyen észrevételem nincs azóta sem, bár ritkán vontatok vele.
dhrbikes kolléga tudtommal saját maga szerelt vonóhorgot a kocsijára, talán ő többet tud mesélni Neked erről.
A mai szabályok szerint, csak erre hivatott műhely szerelheti fel. A műbizonylaton szerepelnie kell a felszerelőnek, a vilammosságot bekötő személynek, na persze a horog engedélyének is! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
én is rendeltem a Sandero-hoz leszerelheto-bajonettes vonóhorgot, ha minden igaz, legkésobb két hét múlva átvehetem az autót, kíváncsi vagyok hogy oldották meg a felfogatást, mivel ugye a Sandero pótkereke pont azon a tájon van felfogadtva... a forgalomban már láttam Sanderot vonóhoroggal, de nem tudtam jobban megfigyelni. Remélem nem fognak hanyag munkát végezni a szervízben.
Nekem az a vágyam, hogy vásároljak egy használt lakókocsit, amit az 1,6 8v Logannal vontassak. Itt van egykét dolog, az egyik a megengedett maximális vontatható súly (az én műszakimban úgy szerepel, hogy az összsúly 2300 kg), meg a fogyasztás, emelt kuplungkopás, stb. Gondoltam, hátha van olyan klubtársunk, aki vontatott már ilyet, és megosztaná velünk tapasztalatait...
B-s jogsival ráfutófékesből nagyjából olyan tömegűt vontathatsz,mint az autód saját tömege.Fék nélküliből kb. 600 kg-osat.Pontos adatok a forgalmiban. A felfogatás abszolút a gyári helyre megy,nem kell "fúrni-faragni".És tényleg csak szakszervíz által aláírt műbizonylatot fogadnak el a műszaki vizsgán.Merthogy az is kell hozzá sajnos. De ez mint tudjuk,megoldható!
Igen, de az autó "talonjába" mifelénk beírják a max. tömegeket, így nem köthetsz akármit az autód után. MCV esetében a legnagyobb össz-tömeg 2650 és 2750 kg között van, a beszerelt motortól függően. Ha az autódat is megpakolod, akkor az utánfutó max. 800 kg lehet. Egy lakókocsi szerintem van annyi.
Na akkor,hogy pontos legyek idézek a saját forgalmimból:
Ráfutófékkel:1001 kg; Fék nélkül:525 kg A1 tonnába már belefér egy jó közepes méretű és felszereltségű lakókocsi. Amint látod mifelénk még annyit sem engednek,mint felétek,lévén az MCV 1205 kg saját tömegű. De csak hogy legyen mihez viszonyítani:egy 2+1 személyes Adria lakókocsi kb 600 kg.Azt sztem simán el lehet húzni bármelyik dákóval.
A forgalmim szerint az 1.6-os MCV fék nélkül 620 kg-ot, fékkel 1320 kg-ot vontathat. Maga az autó terhelve max. 1740 kg-t nyomhat. Az autó és az utánfutó összesen 2650 kg lehet. Az autó üresen 1270 kg. Tehát, ha az autóban ül egy valaki és belepakolsz ezt-azt, az legyen 120 kg, plusz az autó tömege az 1390 kg, így 1260 kg-ot vontathatsz. De ha az autóban ül rajtad kívül még három felnőtt és csomag is van, akkor rögtön 1 t alá esik a vontatható tömeg.
Jó, hogy lett ez a topic, így le tudom írni, amit sok embernek már mondtam is, és saját tapasztalatok alapján böki a ,,csőröm".
A vonóhorog felszereltetésétől nem kell félni, ezt nem tudják elrontani. Meg vannak a gyári illesztési pontok. A Logan, az MCV és a Sandero vonóhorgai különböző típusúak, nem passzol másra. A gyárból tudtommal nem kerül ki vonóhorgos Dacia. Az viszont biztos, hogy ha magyarországon valaki ilyet kér, azt a szalonban szerelik fel neki. Amire mindenki figyeljen, és előre szóljon amikor megrendeli!!! Szakmai ártalom, mert autóvillamossággal foglalkozom, de én még nem láttam olyan szalon által beszerelt utánfutó index visszajelzőt, ami normálisan lett volna beszerelve! Mivel a km óra műszeregységen nincsen számára integrált hely, mint a mai autótípusok többségén, egy LED-et helyeznek el a műszerfalon. Az én autóm (meg mindenkiét) jól elcseszték, mert a visszajelző ledet csak simán befúrták a műszerfalba, bal oldalra. Kifejezetten kérjétek, hogy a visszajelzőt leszerelhető burkolaton helyezzék el (kormányoszlop teteje, középkonzol borítása)!!!!! És ne csak simán 5-ös fúróval odagányolva neki egy lyukat, hanem Led tartó foglalatba téve, ami soha nem fog kilazulni, és bármikor szétszedhető ha valamiért kell. A másik nagyon fontos! A biztosíték tábla fedlapja alá teszik be, el sem dugják, a vezetékek úgy vannak összekókányolva forrasztás nélkül, és az index biztosítékára kívülről primitíven kötik rá. Én ezt amikor megláttam, először nem akartam átvenni az autót. Tehát nyomatékosan! kérjétek azt is, hogy legyen minden leforrasztva, és ne a biztosítéktábla elé, hanem mögé tegyék be, mégpedig úgy, hogy az index biztosíték maradjon a gyári helyén! (hogy hozzáférhető maradjon) a visszajelzőt pedig ne a biztosíték elé, hanem utána kössék be (hogy ezt is védje)!!!
Tényleg nem láttam még normális megoldást, ezért aki megrendelte az autóját, az azonnal szóljon ez ügyben, hogy ha nem ilyen lesz, tökön rúgja a villamossági szerelőt, és nem veszi át az autót. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Én Egerbe vettem és ott ledfoglalatba rakták. Láttam Debreceni beszerelést , egy ledet odaba...tak a szélvédő és a műanyag közé. Ambiance arctic 1,4 MPI
A forgalmim szerint az 1.6-os MCV fék nélkül 620 kg-ot, fékkel 1320 kg-ot vontathat. Maga az autó terhelve max. 1740 kg-t nyomhat. Az autó és az utánfutó összesen 2650 kg lehet. Az autó üresen 1270 kg. Tehát, ha az autóban ül egy valaki és belepakolsz ezt-azt, az legyen 120 kg, plusz az autó tömege az 1390 kg, így 1260 kg-ot vontathatsz. De ha az autóban ül rajtad kívül még három felnőtt és csomag is van, akkor rögtön 1 t alá esik a vontatható tömeg.
Akkor nálunk jobb a helyzet,mert ha telepakolom az autót a maximális terhelésig és ráakasztok egy 1 tonnás lakókocsit,az is belefér a 3,5 tonnás limitbe. Az is igaz,hogy ennél többet nem is lehet.Mármint legálisan az MCV-vel nem tudod kihasználni a 3,5 tonnát.Vagyis az én MCV-m össztömege 1796 kg lehet,a ráfutófékes vontatmány 1001 kg.Hiába van 3,5 tonnáig érvényes jogsim,nem vihetek többet,mint ami a forgalmiba van írva. De ezt nem is nekünk találták ki,hanem azért,hogy egy kisteher+könnyű pótkocsi kombinációt még vezethess sima "B"-s jogsival.
Azon sztem a többség már túl van. Különben elég furmányos kategóriák léteznek ma kis hazánkban.A jogsi hátulján lévő betűk és ábrák megfejtéséhez külön kódtörőt kellene alkalmazni.:) Amire gondolsz az valszeg a B1-es jogsi.
Itt valami félreértés van: a B kategóriájú jogsimmal én is vezethetek max 3.5 t össztömegű, max. 8 személyes autókat. Viszont az autó forgalmijában írja, hogy mennyi lehet a tömege, ami az én esetemben kevesebb mint 3,5 t. Lehet, hogy nem ellenőrzi a kutya sem, de nehéz lenne letagadni a lakókocsi tömegét, mert szerintem annak is kell legyen forgamija és abban benne kell az legyen. Ha a rendőr kimatekozza, akkor lehetnek gondok.
Aki volt Mezőkövesden az látta milyen lakókocsit vontattam.600 kg az önsúlya.Induláskor kb 15 km-ig csak 4.sebességfokozatban tudtam vontatni,utánna a komputer átállt,és 5.-ben simán 90-100 km/h sebességgel vigan húzta.A fogyasztása 8 l /100km volt.Afelső tetőspoiler nagyon jó dolog,kb 2 litytvel kevesebbet fogyaszt.Ajánlom még a külső visszapillantó tükör toldatot igy biztonságosan,és kényelmesen lehet autózni.Sokat vontattam,akinek kérdése van kérdezzen nyugodtan.Édesapám régebben utánfutó,lakókocsi és lakóautó gyártással foglalkozott. Kovacs Zoltán
Különben a jobb közép oszlopon levő firmatáblába bele van írva a szerelvény össz tömege. Fék nélkül, meg ha jól emlékszem, a kocsi öntömegének a 75%-a + valamennyi! Ráfutófékkel, meg a táblán leírt szerelvényössztömegéből levonva a kocsi önsúlya! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Amire mindenki figyeljen, és előre szóljon amikor megrendeli!!! Szakmai ártalom, mert autóvillamossággal foglalkozom, de én még nem láttam olyan szalon által beszerelt utánfutó index visszajelzőt, ami normálisan lett volna beszerelve! Mivel a km óra műszeregységen nincsen számára integrált hely, mint a mai autótípusok többségén, egy LED-et helyeznek el a műszerfalon.
Szia Gergő! Meg ütközve olvastam írásodat. Én a szalonból hoztam el a kocsit úgy, hogy vonóhoroggal van szerelve, de én nem látok sehol sem vissza jelzőt a kocsimba. Kérdés ez kell nem kell? Előírás, vagy lehetőség? Menjek reklamálni asztalt csapkodni vagy sem? Válaszodat előre is köszönöm
Az én forgalmimban a szerelvényössztömeg talán 2280kg. Az autó 1050kg. A lakókocsi amit kinéztem, de még nem tudom megvenni, 900kg. Még marad hely csomagoknak is.
Gergő, a visszajelzőnek mi a szerepe?
Az indexnek, stb. a szálakat nem a hátsó lámpáktól hozzák? Azok már túl vannak a biztosítékon...
A visszajelző led úgy van beállítva, hogy 3db 21W-os égőnél világítson a led.Ha utánfutót húzol és irányjelzőzöl villogni kell a visszajelzőnek.Ha nem villog a led akkor a futón sem világít az irányjelző. De ha nincs felakasztva a futó, az irányjelzőt bekapcsolva egyet villan a led utána többet nem.Ez azért van mert még hideg az izzószál. Ambiance arctic 1,4 MPI
A visszajelző led úgy van beállítva, hogy 3db 21W-os égőnél világítson a led.Ha utánfutót húzol és irányjelzőzöl villogni kell a visszajelzőnek.Ha nem villog a led akkor a futón sem világít az irányjelző. De ha nincs felakasztva a futó, az irányjelzőt bekapcsolva egyet villan a led utána többet nem.Ez azért van mert még hideg az izzószál.
Tárkányi, a Visszajelzőnek nem a hátsó lámpáktól fűzik vissza a vezetéket. Van egy pici elektronikája, ezt kötik be az index relé elé. Az átfolyó áramerősségből tudja, hogy 2 vagy utánfutó esetén 3 index villog egyszerre. A visszajelző led, csak az indexet jelzi, mást nem. Az elektronika hangolható, tehát ha utánfutó nélkül akárcsak egyet is villan, az nem jó. Viszont fészvillogó bekapcsolásakor utánfutó nélkül is visszajelez, mert nyilván ilyenkor nagyobb az áramfelvétel, mint mikor utánfutó esetén egy oldalra indexelünk. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Tárkányi, a Visszajelzőnek nem a hátsó lámpáktól fűzik vissza a vezetéket. Van egy pici elektronikája, ezt kötik be az index relé elé. Az átfolyó áramerősségből tudja, hogy 2 vagy utánfutó esetén 3 index villog egyszerre. A visszajelző led, csak az indexet jelzi, mást nem. Az elektronika hangolható, tehát ha utánfutó nélkül akárcsak egyet is villan, az nem jó. Viszont fészvillogó bekapcsolásakor utánfutó nélkül is visszajelez, mert nyilván ilyenkor nagyobb az áramfelvétel, mint mikor utánfutó esetén egy oldalra indexelünk.
TÉVES. "A jól beállított visszajelző utánfutó nélkül egyet villan, majd sötét marad." http://www.visszajelzo.hu/visszajelzo.html --- (mcv 2008 1.6-16v 7személy) lodgy 2019 1.6-16v 7személy
A vontató járművön is 3 db index villog, nem? Egyébként ezt a visszajelzőt csak az újonnan vonóhoroggal felszerelt autóknál kötelező beépíteni, vagy a régebbieknél is kell?
A vontató járművön is 3 db index villog, nem? Egyébként ezt a visszajelzőt csak az újonnan vonóhoroggal felszerelt autóknál kötelező beépíteni, vagy a régebbieknél is kell?
ha ennyire belemegyünk, akkor az enyémen pld 4db a visszajelző pedig millió éve kötelező. --- (mcv 2008 1.6-16v 7személy) lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Szerintem se mélyedjünk bele a témába, mert itt mindjárt kapcsolási rajzok röpködnek. Én is írtam hogy egyet fog villanni, hogy miért azt leírtam. Ha nem hiszitek olvassatok utána. Ambiance arctic 1,4 MPI
Szerintem se mélyedjünk bele a témába, mert itt mindjárt kapcsolási rajzok röpködnek. Én is írtam hogy egyet fog villanni, hogy miért azt leírtam. Ha nem hiszitek olvassatok utána.
TÉVES. a nem hangolandónak nem muszály villannia egyet sem futó nélkül, tehát attól még lehet hogy jó egy futóirányjelzővisszajelző hogy egyet sem villan. tudtommal a visszajelző egyet villanása nem előírás. az általánosan elterjedt hangolandónak viszont muszály villannia egyet pontosan amiatt, amit írtál.
szerk: "attól még lehet hogy jó egy futóirányjelzővisszajelző hogy egyet sem villan", mármint futótlanul nem villan egy felet sem.
Nekem a szervízben szerelték be. Nem hangolhatót tettek bele. Most néztem meg. És villan egyet utána nem. Ami nem hangolható az is fog villanni egyet mert az első villanásnak nagyobb az áramfelvétele mint az utána következőknek.
Nekem a szemvízben szerelték be. Nem hangolhatót tettek bele. Most néztem meg. És villan egyet utána nem. Ami nem hangolható az is fog villanni egyet mert az első villanásnak nagyobb az áramfelvétele mint az utánna következőknek.
(nem írom ide hogy téves, mert már nem vicces... ) ha külön áramkörön van a futó irányjelzése, és a visszajelző ezt az áramot figyeli csak, magyarul hogy folyik-e áram a futó irányjelzése felé, akkor miért kellene villannia egyet? ha szakadt az az áramkör, mert nincs rajta a futó, akkor nincs semekkora áramfelvétel, se kisebb, se nagyobb, se akármekkora, nincs "első villanás", érted? hangolható nemegyenlő villanással (bár eddig az összes általam látott, pláne hangolt ezt tette, de akkor is benne van a pakliban hogy pont úgy sikerült hangolni hogy a legelső felfutás sem elég a villanáshoz); és nemhangolható nemegyenlő nemvillanással, mert megoldható hogy villanjon egyet a legelején.
(többet nem szólok ide, éljenek a kinyilatkozások, hajrá. ez nem neked szól, csak úgy bele a fórumba)
Ha van olyan autó amelyikbe két vezeték megy a jobb és bal oldali utánfutó irányjelzőhöz a kapcsolótól, és azon külön külön egy egy érzékelő ami figyeli ezt az áramot akkor egyet sem fog villanni. Én úgy gondolom hogy az irányjelző relé a kapcsoló elé van bekötve.Ezt a szálat megszakítva, építik be az vontatás visszajelzőt.És bármennyi égő van a kapcsoló után annak az árama átfolyik a vontatás visszajelzőn.
Tévedtek! Ha hangolható, akkor ki lehet küszöbölni a futú nélküli egyet villanást. De álltalában reed relés megoldást csinálnak, mert az sokkal egyszerübb ( bár az is hangolható, csak nem egy pótméter forgatásával!). Nekem pl. a hátramenő vezeték lett megszakitva, bele 2db reed relé, és nem kellett a biztitáblába turkálni. Igaz futónélkül villan egyet, de aztán semmi. Futóval meg rendesen müxik. Igaz én hangoltam be. Az egyszeri felvillanás megy egyszerű fizika! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Gergő!Amikor átvettem az autót,otthon a család előtt büszkén simítottam meg a műszerfalat,-és csatt -már be is esett a lyukba a led.1-2hét mulva kollégáim biztatására kihalászta kislányom és beragasztottam! Vészvillogónál UFÓval néha nem világít sem a led, sem avillogó visszajelző???
csamborgo ha nem a kocsid műszerfalát simogatot hanem az asszonyt vagy valami 20 évest akkor biztosan a helyén marad Én nem szoktam a műszerfalat simogatni és nekem a helyén maradt Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
egyet értek kendi azért van az aszon hogy simogasuk a verda meg azért hogy taposuk http://turabakancs.rcmizse.hu A természet minden esetben megbosszúlja pusztítóját "stunci"
Akkor simogatás közben azért karcolja tűsarkúval a műszerfalat? Lada Samara volt ez első autóm, azt 1.5 év alatt sikerült elég jól lelakni REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Akkor Én most "mondok" egy érdekeset. Nekem egyáltalán nincs visszajelzőm, és az autóvillamossági szerelőm szerint nem is kötelező ezeknél az elektronikus "irányjelzőszabályzóknál"
. A lényeg: beszerelés után szigorított (TAXI) műszaki vizsgán a közlekedési felügyeletnél simán vette az akadályt a gépmadár. NO COMMENT!
Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!