Kössz Gergő a hozzászólást nem ezért kellet középkonzolt cserélni Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Annak, aki két körös visszajelzőt akar bekötni, vagy csak az index kábeleit keresné. Az UCH elektronika jobb oldali fehér csatlakozójában vannak az index szálak. (úgy emlékszem fehér-barna) A felső bal sarkában az egyik, alatta a másik. Ez az indexeké. A bal alsó fekete kábelen pedig test található. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Köszi! REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Engem az érdekelne pontosan, hogy akinek MCV-je van, és magyarországon volt vizsgáztatva a vonóhorog, az írja meg, hogy hány kg össztömegű ráfutófékes utánfutót vontathat? Az én MCV-m 7 személyes, állítólag az kevesebbet vontathat, de nekem fontos lett volna a minél nagyobb vontatható súly beírása. Néztem előzőleg a Dacia.hu-n, ott 1300Kg van megadva. A kocsimat romániából hoztam be, és a Román forgalmiban is 1300Kg volt. Ismerős vitte műszakira, de én is ott voltam. Először 840kg-ot akartak beírni ráfutófékesnek, ennek hallatán egy kisebb infarktusomis volt , de próbálkoztunk tovább. Nézett a vizsgáztató mindenféle adatbázist, meg mindent, és végülis 1100kg-ot írt be. A terv az volt eredetileg, hogy ha alapból 1300Kg-ot akartak volna beírni, akkor azt már az ismerős elintézte volna 1500Kg-ra, de így csak 1100Kg-ot sikerült beiratni, állítólag ezt is nagy jóindulattal kaptam. Szóval légyszi akinek MCV-je van, főleg 7 személyes, az írja meg nekem, hogy mi van a forgalmijában, a ráfutófékes utánfutó súlyánál. Elöre is köszi a választ.
Elvileg minden autóhoz jár egy (átvételkor) egy homologizációs adatlap, azon az autó minden adata rajta van! Sárga színű okmány, nézzétek meg. Ha még megvan, előkeresem... Logan 2.0BLOGolok
De mire oda elmész kiválasztod, hazahozod leadózól, rendszám, stb, biztos hogy annyival olcsóbb?? Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
willmen ő romániába akarja üzembehejezni nem ebben a szemét országban Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
...hát kb 1000 kilóig akarok venni, ebben már minden benne van. Az MCV többet vihet, mert súlyosabb.
Valamivel kisebbet nézegess,mert Én az MCV-mel 1001 kg-ot vontathatok ráfutófékkel.Ebben benne van még a lakókocsiba rakható csomagok tömege is.Tehát nekem max, kb. 800 kg tömegű lakókocsit+ csomagok lehet vontatnom,az kizárt,hogy a szedánnal is ennyit,vagy többet lehessen.
Én nem tudom mi köze van a vontató súlyának a vontatandó tömeghez. Egyedül a fékek számítanak és a vontató teljesítménye. Ha én teszek a 800 kg-os autómra 3000 kg-os fékeket (remélem érthető) és van benne egy 300 lóerős motor, had vontassak már vele 3 t-ás utánfutót... Logan 2.0BLOGolok
Én nem tudom mi köze van a vontató súlyának a vontatandó tömeghez. Egyedül a fékek számítanak és a vontató teljesítménye. Ha én teszek a 800 kg-os autómra 3000 kg-os fékeket (remélem érthető) és van benne egy 300 lóerős motor, had vontassak már vele 3 t-ás utánfutót...
A súrlódási erő, ami miatt nem csúszik meg az autó, a jármű súlyával arányos, az arányossági tényező meg a kapcsolódó felületektől függ (pl. gumi és aszfalt). 800 kg-s autónak semmiféle képpen nem lehet 3000 kg-os féke (helyesebben: 30 kN fékereje), mert a tapadás optimális körülmények között ugyan azt megbírná, de egyébként ez nem jön össze. A csúszó súrlódási tényező 0.9, ami azt jelenti hogy 720 kg-t tud a fék megtartani. Tehát éppen ezért a fékező erő és a legnagyobb vonóerő is a jármű tömegétől függ. Mivel az utánfutók ráfutó fékkel működnek, a vontató járműnek elég nagy tömege kell legyen ahhoz hogy az utánfutó a kanyarokban se rántsa le az autót az útról és egy fékezés esetén se tolja azt maga előtt.
Mi ebből a tanulság Indy? Ha 800kg-os és 300LE-s autóval 3 tonnát szeretnél vontatni, akkor először is tegyél az autóra 3-szor olyan széles gumikat. Majd tégy be a csomagtartóba 2 tonnát, és csak a maradék egyet huzasd el. Talán érthető így, mert megmutatni nem szeretném REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A 800 LE-s kocsi súlya túl kicsi és kipörög a kerék, emiatt írta K. félig viccesen a csomagtartó megterhelését. Ez egyébként a való világban is működik, egy brassói ismerősöm Ladájának csomagtartójában télen mindig volt két beton járdalap, hogy az ne fickándozzon az úton. Mellesleg a spojler is valami hasonló célt szolgál, persze nem Daciákon hanem hátsókerékmeghajtású autókon.
Nekem az furcsa, hogy a szedánom törzskönyvében azt írja, hogy a maximális megengedett súly (utánfutóval együtt) 2300 kg. Az autó 1050. Marad 1250. Ha én is benne vagyok, 1130. Marad 1170, az a 40 kg többletet kiteszi a csomag, üzemanyag, stb. De mi lesz ha egy emelkedőn kiszállok az autóból? Elviszi az utánfutó az autómat?
Viccen túl, a forgalmi engedélyben 1100 kiló van beírva. Ezért gondoltam egy 1000 kilós utánfutóra, mert oda még lehet 100 kilónyit pakolni.
Egy itteni használtautó-kereskedőnál láttam 5-6 lakókocsit. Ha érdekel és erre jársz, Vásárhely koronkai végén, egy kicsivel a Petrom kút után (de a másik oldalon) megtekintheted azokat.
Egy itteni használtautó-kereskedőnál láttam 5-6 lakókocsit. Ha érdekel és erre jársz, Vásárhely koronkai végén, egy kicsivel a Petrom kút után (de a másik oldalon) megtekintheted azokat.
Köszi a tippet. Még van egy Élesd és Nagyvárad között, az csak ezeket árulja. Ott már jártam, és remélem még fogok
Ha valami érdemlegeset megtudsz, akkor tegyed közkinccsé. Nem érné meg inkább bérelni egyet? Gondolkoztam a dolgon, de még zavaros a kép. Az idén nyáron Korfun voltunk, egy utazási iroda szervezésében. Eredetileg kb. 270€/fő áron reklámozták, aztán kiderült hogy erre még rájön a 95€ repülőtéri illeték. Megpróbáltam kivadászni, hogy a 270€-ből mennyi a hotel meg az ellátás és mennyi a repülőgépjegy. Egy magyarországi utazási iroda ugyanazt hirdette, de 260€-ért amiben nem volt benne a repülőgép, a transzfer a szálloda és a repülőtér között és a légkondi sem; az utóbbi 40€ egy kétágyas szobára egy hétre. Ezek szerint vannak előnyei is ha egy lepattant ország állampolgára vagyok? Ja, és a hotel halljában ugyanaz a kirándulás román, magyar és német nyelven meghirdetve kb. 10-10€-val drágult az említett sorrendben. Mivel nem fapaddal repültünk (volt cukorka, szendvics, kávé, tea, üdítő), szerintem az is oda-vissza legalább 100€ volt fejenként. Korfun egy autót béreltünk, négy napra 125€ volt. Tehát ha az utazást és az autózást összeadjuk négyünkre kb. 905€ jön ki. Ebből minimum 750 L benzint lehet venni, tehát autópálya díjakkal együtt kb. 10.000 km-t lehet autózni. Megnéztem, ebből kényelmesen körbe lehet ügetni Skandináviát. Az egyik gond az hogy a ruszkik vízumot kérnek, márpedig Szentpétervárat nem hagynám ki. A másik gond az hogy amint a hoteleket nézegetem az derül ki hogy négy főre egy éjszakát 150...200 € alatt nem igazán lehet megúszni, márpedig egy ekkora utat három hét alatt megtenni (úgy, hogy lássál is valamit) nem lehet, ennyi pénzem meg nincs erre a célra. Hát akkor mi legyen: lakókocsi, vagy rossz helyen keresgéltem a hotel-árakat és folytassam a keresgélést? Egyáltalán a Logan kibír egy ilyen hosszú utat, ha lakókocsit huzigál maga után?
Miért ne bírná ki? A régi Dácsesszel is húztak. Az tutti, hogy a tengelykapcsoló jobban kopik minden indulásnál, de nem városi lötyögésre indul az ember a lakókocsival. Még rá kell számolni, hogy az autópályára sejtem, hogy kell fizetni ezek után is, (de úgysem lehet száguldozni vele, ezért elkerülöd az autópályát, és látsz is valamit a környékből) meg a kempingekben (szolgáltatásuktól függően) is. Nem lehet mindenhol "vadkempingezni" mint itthon. DE: így is olcsóbb, a fogyasztás növekedése nem olyan tragikus, (ilyenkor nem rallizni kell), nem (mindenhova) kell előre helyet foglalni, (egyet gondolsz, felcsatolod, és elhúztál), és nem utolsó sorban, ott az autó, ha szét akarsz nézni. Nem érdemes bérelni, nagyon drága. Az egyetlen hátránya, hogy nehezebb vezetni és nem könnyű előzni, de ez talán nem is gond.
[ Módosítva 2009 szeptember 11 péntek - 08:20:16 ]
Van egy román lakókocsis fórum: a nyáron egy román hapsi majdnem ugyanazt az utat járta be, amin én is gondolkoztam, mondjuk ő kihagyta Oroszországot de felment egészen a legészakibb pontig. Nem tudom, hogy milyen autója van (azon kívül, hogy Volvo), de itt van egy fénykép is: Klikk! - komolyabbnak tűnik egy MCV-nél. Ez itt a román Loganclub idevágó oldala: Klikk!
[ Módosítva 2009 szeptember 12 szombat - 09:51:32 ]
Ó, nem csak a sok ló nyerít, hanem a pénztárca is kövérebb... A pasi az északi sarok felé tartott, 8000 km. az út, az durván számolva 800 liter nafta az meg kb. 800 euró. Erre rájön a kaja, a parkoló, a komp, stb. Irigyelem az útvonalat...
Mi 10 éve egy barkassal mentünk el Norvégiába, 7 személlyel oda, 6 személlyel vissza, + rengeteg csomag, autópályát elkerülve, az útazás alatt végig vadkempingeztünk és szinte megnéztünk mindent, Dániából komppal mentünk át Norvégiába, na ott aztán megbámulták a barkast
Én nem félnék atól, hogy kibírja-e a dacia... A barkassal tényleg elég para a nagy német hegyeken átkellni, mivel nincs motorfék. De már előtte megjártuk vele a fogarasi havasokat is
Viszont az biztos, hogy "megfizthetetlen" élményben-kalandban lenne részetek!
Nem a 8000 km (én 10000-et számoltam, mert körbejárnám) a gond, hanem az kb 3 hét, amit hotelekben kellene eltölteni négy személynek. Az pedig 4200 euró. Ha még meglátogatsz egy-két múzeumot, megeszel/megiszol ezt-azt, az még 1700 euró (szerényen 20 euró/fő/nap, ami szerintem nem sok). A benzinnel együtt az már több mint az alap Logan ára, így valami hotelmentes megoldás lenne a legjobb. A vadkempingből azt hiszem hogy kinőttünk.
Kaptam kölcsönbe egy Thule biciklitartót, amit a vonóhorogra kell feltenni és 3 teljes értékű felnőtt bicikli szállítását tudtam megoldani vele. A biciklitartót mindenféle szerszám nélkül lehetett felszerelni, a tartó kivitelezése első osztályú, nagyon átgondolt konstrukció! Csak tisztán a vonóhorogra lehet feltenni, egy nagyon szellemes és atombiztos retesz tartja fent az egész alkotmányt, kulccsal be is lehet zárni, hogy ne lehessen levenni. Ugyanígy a bicikliket is +rá lehet zárni" a tartóra és az egészet egy mozdulattal hátra lehet billenteni, ha ki kellene venni valamit a csomagtartóból! A hátsó felén a lámpák szélessége állítható, én pont az autóm szélességéhez lőttem be. A rendszámnak külön tartója van, ide kell tenni az autó rendszámát, mert amúgy nem olvasható. A rendőrök nem is piszkáltak érte, pedig többször is jöttek mögöttem. Szóval ezek a svédek tudnak, (11 kg volt a súlya). Két hátránya van, az egyik az ára, 160 és 180.000 Ft között mérik, ami drága, de cserébe igazi minőségi és feltehetően örök életű darabról van szó! A másik, hogy alumínium fejű horoghoz nem ajánlja a gyár, mert a retszelő mechanizmus összeroppanthatja a fejet. Sokan odajöttek megnézni és kérdezősködtek, mindenkinek tetszett!
Az autó nagyon stabilan viselkedett, volt pici visszarúgás döccenőkön, de szerintem sokkal jobb megoldás, mint a tetőn cipelni a bringákat: hátul szélárnyékban vannak ami a fogyasztáson is megmutatkozott: 4 személlyel, degeszre tömött csomagtratóval és a 3 bringával, klímával 6,34 literre jött ki!
Két hátránya van, az egyik az ára, 160 és 180.000 Ft között mérik, ami drága, de cserébe igazi minőségi és feltehetően örök életű darabról van szó! A másik, hogy alumínium fejű horoghoz nem ajánlja a gyár, mert a retszelő mechanizmus összeroppanthatja a fejet.
Klikk! Sziasztok! Nekem ehhez hasonló van és már több 10ezer km-t levezettem vele, messze a legjobb kerékpár szállító eszköz. Ennél csak egy van jobb amikor egy utánfutóra szerelsz fel 7 biciklit, amibe bele mennek a csomagok fel rá a biciklik a kocsiba 7fő és irány a ......
Két hátránya van, az egyik az ára, 160 és 180.000 Ft között mérik, ami drága, de cserébe igazi minőségi és feltehetően örök életű darabról van szó! A másik, hogy alumínium fejű horoghoz nem ajánlja a gyár, mert a retszelő mechanizmus összeroppanthatja a fejet.
Klikk! Sziasztok! Nekem ehhez hasonló van és már több 10ezer km-t levezettem vele, messze a legjobb kerékpár szállító eszköz.
Biztosan ez is nagyon jó, ha saját zsebre menne, én is valami olcsóbbat keresnék. A terhelhetőséget azonban főleg a vonóhorog adja meg, azt mindenképpen figyelembe kell venni! Az én vonóhorgom vertikális terhelhetősége 55 kg. Logan 2.0BLOGolok
Biztosan ez is nagyon jó, ha saját zsebre menne, én is valami olcsóbbat keresnék. A terhelhetőséget azonban főleg a vonóhorog adja meg, azt mindenképpen figyelembe kell venni! Az én vonóhorgom vertikális terhelhetősége 55 kg.
"megfogtál" honnan tudom-tudhatóm! mennyi az én vonóhorgom terhelhetősége? Ths Zulu