én csak annyit mondok hogy már 4 Loganban cseréltem vezérlést és mind a négy könyezett a vízpumpa és beszéltem kedves willmen klubtárssal is és neki is könnyezett ezért kell cserélni 4 év után ha csak 28000 km is van benne
A vízpumpa elhasználódása nem függ az időtől, csak a futásteljesítménytől. Van rajta egy furat, amin kicsapódik a pára ha a benne lévő tömbszelence tönkremegy. Ilyenkor a generátor ékszíjtárcsára kerül némi pára, ha ez megjelenik, akkor a vízpumpa csereérett. Sajnálatos, ha 28000 km után pumpát kell cserélni, az egy selejtes darab...
Szerintem függ az időtől... nem véletlen van a szervízkönvyben a 90000 km vagy 4 év. Amelyiket elöbb eléri. Az enyémben jó esetben lesz addigra vagy 25-30000, de attól függetlenül ki fogom cserélni.
Totalcar idézet: ..."A vízpumpát ugyanis az előírt időben cserélni KELL, nincs apelláta. Ha ez nem történik meg, zsíros esély van rá, hogy még a következő olajcsere előtt megáll a vízszivattyú szorgos tengelye, olyankor pedig szaggat mindent, fogazott szíjat, szelepeket, dugattyúkat."
A vízpumpára a Renault-nál nincs semmiféle előírás ami a csereperiódusra vonatkozik! Egy rendes pumpának el kell mennie ~100.000 kmt! Amit te mondasz, az a szíjra vonatkozik. Logan 2.0BLOGolok
Szerintetek Vernet vagy Valeo termosztátot vegyek?
Ha közel egy árban van, akkor a Valeot. Elromlott?
Nos, Vernet termosztát lett. Valeo és Behr éppen nem volt (pedig olcsóbbak lettek volna...). Mivel rendelés alatt sem voltak, én viszont egy elképesztően türelmetlen ember vagyok, megvettem a Vernet-et. Ez is francia, szóval adok neki 1-2 évet 4050,- Ft volt a Láng-os kedvezmény levonás után.
Már be is raktam. Különösebben nagy trükk nincsen a légtelenítésnél, ugye? Megvártam, hogy kinyisson a termosztát meg bekapcsoljon a ventilátor, megy a fűtés, két szint között van a hűtővíz, ennyi, nem?
Azt a pici hűtővizet, ami elfolyt csak deszt. vízzel pótoltam, mivel úgyis nemsokára hűtővíz csere van (60 ezres)...
Már be is raktam. Különösebben nagy trükk nincsen a légtelenítésnél, ugye? Megvártam, hogy kinyisson a termosztát meg bekapcsoljon a ventilátor, megy a fűtés, két szint között van a hűtővíz, ennyi, nem?
Hehe, az teljesen normális! Azt hittem nagyobb a fogyás... Töltsd fel és ne foglakozz vele...
Szerintem meg nem! Én nekem a vízpumba cseréig, az eredeti feltőltés volt. Csere után tőltöttem rá, a veszteség végett, és azóta is ott áll, ahova beállítottam.
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vízpumpa: (azt nem tudom, hogy egy "rendes" vízpumpának mennyit kell kibírnia - az 1987-es gyártmányú Toyotámban kibírt 18 évet, ám az egy más történet...) - , de a tömítését bizony megviseli az időtartam is, függetlenül a használattól. A tömítés attól tömít, hogy rugalmasan rányomódik a felületekre. Ez a rugalmasság az idő múlásával bizony csökken és máris ott a lehetőség arra, hogy szivárgás lépjen fel a tengelynél (még ha a szó szoros értelmében nincs is rajta nagy mechanikai kopás...). A szivárgás pedig tönkre vághatja csapágyat stb. Én szinte jobban tartok a pumpa öregedésétől, mint a vezérműszíjétől. (És emiatt tartom borzasztóan rossz megoldásnak ugyanazon hajtószíjjal hajtani a vezérműtengelyt és a vízpumpát - ilyenkor 1-2 régi tanárom jut eszembe: valószínűleg valami más szakmát javasoltak volna ha annó előállok ilyen ötlettel... )
........................
.........................
.........................
..........(És emiatt tartom borzasztóan rossz megoldásnak ugyanazon hajtószíjjal hajtani a vezérműtengelyt és a vízpumpát - ilyenkor 1-2 régi tanárom jut eszembe: valószínűleg valami más szakmát javasoltak volna ha annó előállok ilyen ötlettel... )
Teljesen eggyet értek veled. De ha már igy oldotta meg, akkor miért nem lánccal, ami nem szakad el.
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Szerintem meg nem! Én nekem a vízpumba cseréig, az eredeti feltőltés volt. Csere után tőltöttem rá, a veszteség végett, és azóta is ott áll, ahova beállítottam.
30.000 km alatt szerintem teljesen elfogadható ha a maxról a minimum fölé csökken a hűtővíz szintje: ez ugyanis nem abszolut zárt rendszer a folyadékok pedig párolognak.
........................
.........................
.........................
..........(És emiatt tartom borzasztóan rossz megoldásnak ugyanazon hajtószíjjal hajtani a vezérműtengelyt és a vízpumpát - ilyenkor 1-2 régi tanárom jut eszembe: valószínűleg valami más szakmát javasoltak volna ha annó előállok ilyen ötlettel... )
Teljesen eggyet értek veled. De ha már igy oldotta meg, akkor miért nem lánccal, ami nem szakad el.
Ha már adott a szíj, akkor nem lánccal, hanem a bordázatlan felével kellett volna meghajtani a pumpát. Egyszerűbb... Logan 2.0BLOGolok
...de a tömítését bizony megviseli az időtartam is, függetlenül a használattól. A tömítés attól tömít, hogy rugalmasan rányomódik a felületekre. Ez a rugalmasság az idő múlásával bizony csökken és máris ott a lehetőség arra, hogy szivárgás lépjen fel a tengelynél (még ha a szó szoros értelmében nincs is rajta nagy mechanikai kopás...). A szivárgás pedig tönkre vághatja csapágyat stb. Én szinte jobban tartok a pumpa öregedésétől, mint a vezérműszíjétől.
Nagyon fontos hogy megfelelő minőségű, a Renault által javasolt fagyállóval töltsük fel az autót és azt rendszeresen cseréljük, legjobb kétévente és ne hígitsuk semmivel. A vízpumpa megköszöni!
Indy, a napokban volt a kezemben az olajleeresztőcsavar: remélem nem vonod kétségbe, hogy egy csavar-átmérőt meg tudok mérni? Ha a Te 13-at mértél, akkor az 13 és nem 16... bummm... (Nem mintha lenne metrikus menetben 13 mm-es orsóátmérő! Akkor lehet (?), hogy nálad 1/4"-os Whithworth-csőmenet van? Hát....)
A Loganokon a fűtőradiátorhoz vezető gumitömlőben van a légtelenítő: tkp. egy műanyag-szelepsapka ...
Igen, az gyanús volt...
Szóval akkor légtelenítsek, vagy ha megy a fűtés, stb., akkor jó ez így, lelégtelenítette már magát?
Ha úgy csináltad ahogy javasoltam, akkor nem kell azt a szelepet piszkálni, a kiegyenlitőtartályon már távozott a levegő.
Igen, légtelenedik "magától". Csak nem mindegy, hogyan. A kiegyenlítő tartály fedelében lévő szelep - "kifelé" - egy biztonsági szelep funkciót lát el: ha jól emlékszem (a szervizkönyvben benne van) 1,6 bar nyomáson nyit. Eddig a nyomásig a hűtőrendszer abszolút zártnak tekinthető(!), amikor a nyomás ezt eléri, kinyit és valami távozik belőle: ha levegő van alatta, levegő, ha folyadék, akkor folyadék... Hogyan is áll elő ez a nyomás-érték? Hiszen, folyadék-utántöltéskor "nyitva" volt a rendszer, azaz légköri nyomás (~1 bar) volt benne. Sem attól, hogy fölhelyezzük a sapkát a tartályra, sem attól, hogy üzem-meleg állapotba kerül a rendszer, nem nyit a szelep (hisz akkor működés közben is állandóan nyitogatna, így aztán nem lenne sok értelme...). Akkor nyit, amikor már "túl meleg" a hűtőfolyadék és elkezd káros mértékig emelkedni a nyomás. Ez persze leggyakrabban nem is az egész hűtőkör túl-melegedését jelenti, hanem valahol a legmelegebb részeken felforr a folyadék, főleg, ha ott nem folytonos a vízáramlás, vagy azért, mert van ott egy "légdugó", vagy azért, mert a szivattyúban van a légdugó. Na ez az, amit nagyon nem szeret a szivattyú tömítése: nincs kenése, ráadásul egyre nő a nyomás, a levegő (netán gőz!) mindennek tetejébe könnyebben átfurakodik a tömítés és a forgó tengely között... Semmi drámai nem történik, előbb-utóbb kinyit a szelep, az egész folyadék szépen meglódul és előbb utóbb távozik a levegő is (Valószínűleg apránként, mert amikor leesik a nyomás, a szelep bezár, addigra vagy kiment az egész, vagy nem. Ez utóbbi esetben kezdődik az egész játék elölről és szépen megtörténik a légtelenedés.) Lehet így is csinálni, egészen biztosan egy-két ilyen eset miatt semmi nem fog hirtelen tönkremenni, legfeljebb egy kicsit (mennyivel???) rövidebb lesz a szivattyú élettartama, esetleg a motorban is marad egy kis nyoma. De semmi látványos, semmi vészes: aki, mondjuk 3-4-5 évben gondolkodik az autójával kapcsolatban, nem nagyon lesz ebből gondja.
Ehhez képest nem jobb légteleníteni "tudatosan"? Jó, kicsit babrás, de legalább tudom, mi történik. Ha önmagát légteleníti (menetközben) a rendszer, akkor csak onnan tudom, mikor fejeződött be a folyamat, hogy már nem csökken tovább a folyadékszint a tartályban. Szóval jó néhányszor meg kell nézni (ezért pl. nem nagyon érdemes ezt a fajta légtelenítést akkor bízni rá a motorra, amikor egy hosszabb autózásra indulunk, akár autópályán, akár egy olyan városi dugózásra, amikor közben nem tudjuk nézegetni a tartályt.) Én ezért inkább légtelenítgetek magam: amikor befejeztem, szépen utánatöltöm (ha kell) a felső szintig pontosan a tartályt, így utóbb pontosan tudom ellenőrizni, hogy milyen ütemben fogy a folyadék (ha fogy...) Ja és én nem nagyon kínlódom magával a légtelenítő sapkával (de ott is meg-megnyitom), én inkább - még hideg állapotban - kicsit lazára teszem föl a kiegyenlítőtartály fedelét... Tudom, a szervizek nem csinálják végig, nekem sem csinálták, amikor termosztátot cseréltek. Ez van...
[ Módosítva 2009 szeptember 23 szerda - 21:18:39 ]
Ha nincs túl nagy légdugó, akkor az áramló víz azt magával sodorja. Ha van légtelenítő szelep, akor persze hogy jobb a levegő nagyját ott elereszteni (nem dísznek tették oda); ezzel azonban nem távozik el minden levegő, mert itt-ott buborékok maradhatnak. Azok viszont kicsik, és azokat az áramló folyadék sodorja a kompenzáló edény fele. Ezért csökken a folyadékszint egy idő után. Az 1.6 bar túnyomás csak két esetben jöhet létre: ha túltöltötted a rendszert vagy ha felforrt a víz. Így a hiedelemmel ellentétben a hűtőfolyadék nem tud számottevő mértékben párologni.
Igen, légtelenedik "magától". Csak nem mindegy, hogyan...
Köszönjük a precíz levezetést! A Loganonomon nem figyeltem hogy van e ilyen szelep, mert nem volt vele gond. A Megane-on nincs, így ott a legfelső pont a kiegyenlítő-tartály.
Köszi a leírásokat! Kinyitottam a légtelenítőt, onnan csak víz jön, illetve utántöltöttem picit a hűtőfolyadékot, mert lement a szintje picit (a légtelenítése által). Most szerintem jó lesz.
Más: Kedvenc témám, a vezérműszíj
A Contitech oldalán két szett van hozzá:
CT988K1 2004.09-ig CT988K2 2004.09-től A feszítőgörgő más a két készletben, maga a szíj u.a..
Ami érdekes, hogy a Láng csak a régi, K1-es készletet listázza. Most beszéltem egy termékmanagerrel, nézik, hogy a K2-est is tudják e rendelni.
Amúgy van egy 3. készlet is (vízpumpával), de az a K2-nek megfelelő feszítőgörgővel jár (CT988WP2).
Fentieknek megfelelően a vezérlés 2004 szeptemberében elérte a jelenlegi fejlettségi fokát, és amikor 2006-ban felemelték 90 ezerre a csereperiódust, technikailag nem változott semmi (?)
A generátor ékszíjának is 60 ezer/4 év a csereperiódusa, ugye? Az nálam szerencsére nagyon olcsó, mert nincsen klímám meg szervóm = egy kis primkó 2.000,- Ft-os szíjacska hajtja meg csak a generátort...
A generátor ékszíjának is 60 ezer/4 év a csereperiódusa, ugye? Az nálam szerencsére nagyon olcsó, mert nincsen klímám meg szervóm = egy kis primkó 2.000,- Ft-os szíjacska hajtja meg csak a generátort...
CT988K1 2004.09-ig CT988K2 2004.09-től A feszítőgörgő más a két készletben, maga a szíj u.a..
A CT988K1 kell a Loganba. Rossz a katalógusuk, ennyi. Már jó párat eladtam ebből a vezérműszíjból és a feszítő görgőből, meg a Valeo és Graf vízpumpából. Mielőtt valaki órákat töltene autósboltokba mászkálással vagy az interneten keresgéléssel, kérjen tőlem ajánlatot. Én biztosan olyan alkatrésszel szolgálom ki, ami tökéletesen passzol az autójába, és jó áron. A kopó és csere alkatrészek márkáiból és típusainak tömkelegéből tudom melyek azok, amelyeknek minősége megfelelő, és méretpontosak.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nu e vorba de placut, ci de faptul ca sunt doua coduri diferite pentru rola. In kitul CT988K1 are codul V55538, iar in kitul CT988K2 are codul V55622, plus ca apare si acea dimensiune de 14 mm care m-a nedumerit putin. Toate rolele au acea dimensiune de 14 mm? Stiu ca diametrul exterior este de 55 si latimea de 22.
Válasz
A folosit cineva kit produs de Contitech ( Continental ) ? Am auzit ca ar fi bune. M-am uitat in catalogul Contitech si sunt usor nedumerit in ceea ce priveste rola. Nu stiu daca pot pune link-ul, dar imi asum riscul: Klikk! Pentru Logan este la fel. Eu as merge pe varianta CT988K2.
Nos, írtam a német Contitechnek egy szívhezszóló levelet, hogy arulják már el, melyik vezérműszíj készletet vegyem az autómba.
Ez a válasz jöt Jens barátunktól:
Sehr geerhter Herr...,
das CT988K1 ist komplett ersetzt in das CT988K2. Daher bitte das K2 verwenden.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards,
Jens Heitkemper Technical Service/ Cataloguing Europe Automotive Aftermarket - Marketing Service
Continental Divi
sion ContiTech
Ami azt jelenti, hogy a K2 leváltotta a K1-et, így a K2-t kell venni
Mivel a feszítőgörgő tér el a két szettben, gondolom, azon upgradeltek valamit. Persze ha berakom az új készletet, akkor fel is húzom majd 90 ezerre a csereperiódust (mivel nem lehet más eltérés az újabb évjáratokhoz képest...).
Már csak ki kell verni a Lángból, hogy listázzák a K2-t is, és ne akarják rámsózni a régi készletet.
PS: A szelephézag állításhoz valakinek megvannak az adatai, ugye? Valami rémlik... Megkaphatom?
Mivel a feszítőgörgő tér el a két szettben, gondolom, azon upgradeltek valamit. Persze ha berakom az új készletet, akkor fel is húzom majd 90 ezerre a csereperiódust (mivel nem lehet más eltérés az újabb évjáratokhoz képest...).
Nem tudom ők mit fejlesztettek, de a gyári cikkszám nem változott, ugyanaz kell a 60k-s és a 90k-s Loganokba is, miközben maga a csereperiódusidő nem változik...
Nagyon kitartóan kutakodsz, ezért elismerésem. Csak éppen teljesen feleslegesen! Miért nem jó neked az, ami biztosan passzol bele? Addig fogsz variálni, amíg az lesz a vége, hogy nem jó fajtát veszel bele. Szerelőknek az az álmuk, mikor szétbontanak valamit, és az ügyfél miatt nem tudják összerakni. A K2 feszítőgörgőröl pedig annyit, hogy nem lehet teljesen megspanolni, Nyirati járt így. Szerintem ezt az energiát inkább abba fektesd, hogy egy normális szerelőt találj, aki becsületesen megcsinálja. Ugyanis az autóalkatrész nagykereknek jelzett reklamációnál (több márka sokféle alkatrésze) közel fele nem garanciális hiba, hanem a hibás beépítés következménye. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ja és Indynek igaza van. Nem fejlesztettek ezek a gyárban semmit, csak a marketingesek játszottak a számokkal. 1996-óta a blokk a vezérléssel együtt ugyan az rönyóéknál Ha eljössz, tudok neked mutatni 2005-ös, 2006-os, 2007-es 1.4MPI benzinmotorokat. Az utolsó csavarig (kiegészítőket és tartozékokat leszámítva) minden ugyan olyan, a vezérlés is. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
........................
.........................
....... PS: A szelephézag állításhoz valakinek megvannak az adatai, ugye? Valami rémlik... Megkaphatom?
Ha az e-mail címedet nem rejtetted volna el, akkor elküldtem volna. Látod sokszor nem jó a nagy titkolózás.
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
OK, de akkor mi a csuda az a K2, csak jó lenne, ha kiderülne valahogy, nem?
Már kiderült. Tessék: K2 (más néven Godwin Austen, Dapsang vagy Csogori) a Föld második legmagasabb hegycsúcsa a Himalája egyik hegységében, a Karakorumban található, az Indiához tartozó Kasmír, valamint a Kínához tartozó Tibet határán. A terület jelenleg pakisztáni ellenőrzés alatt áll. Tengerszint feletti magassága 8611 m.
Nem tudom ők mit fejlesztettek, de a gyári cikkszám nem változott, ugyanaz kell a 60k-s és a 90k-s Loganokba is, miközben maga a csereperiódusidő nem változik...
Amit amúgy nem értek, hiszen a vezérlés tök u.a.- Mondjuk a 90 ezresnél is van a "vagy 4 év", szóval részemről szinte mindegy is