Van egy Logan 1,6-os benzines (2007-es) mcv-m és a fojtószelepház tömítésén keresztül falsot szív. Honnan tudnék ilyen tömítést beszerezni? A műanyag fojtószelepház és a szívósor közötti tömítésről van szó. Segítséget kérek!
Szia! Pl. nálam, ha rám írsz telefonszámmal. Vagy tömítő pasztával beragasztod. Vagy a nagy gyári tömítőre raksz még egy vékony o gyűrűt, ami megáll a másiknak a vájatában. A folytószelep ház tetején-levegőszűrő alján lévő tömítés szétmállott, abból is van új polcon. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Tisztelt Fórumozók! A Sanderom garanciális ideje/ 5 év / lejárt. Eddig minden évben a köt. szervizelésnél megtörtént az olajcsere. Tehát 10-12000 kilométerenként friss olajat kapott a gép. Most, hogy már lejárt a kötelező szerviz időszakom, lehet, hogy egy másik/közelebbi/ szervízbe fogom vinni. A kérdésem az, hogy hány kilométerenként cseréltessem az olajat? Üdvözlettel,köszönettel: takz
[ Módosítva 2020 február 06 csütörtök - 10:49:36 ]
Sziasztok! Új kocsi vásárlásán gondolkodom. A kiszemelt Logan MCV. Dízelt nem szeretnék. A két benzinesből melyik az ajánlott? Csak szeretnék eljutni A-ból B-be, simán. Az egyik gyengécskének tünik, a másikban ott a turbó ami egyben hiba lehetőség is. Köszönöm a segítséget.
Szia! Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt. Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Szia! Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt. Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.
Köszönöm. Írnál pár szót, hogyan kell rá figyelni. És mi a normális olaj/ csereintervallum?
Szia! Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt. Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.
Köszönöm. Írnál pár szót, hogyan kell rá figyelni. És mi a normális olaj/ csereintervallum?
Olajcsere: 10000 km vagy 1 év. Amelyik hamarabb bekövetkezik. Figyelés: alacsony fordulaton és hidegen nem kínzod nagy gázadással (bár ez szerintem minden motorra igaz, nem csak turbósra). Ha tartósabb ideig mentél vele folyamatosan (pl autópálya), akkor mielőtt leállítanád a motort járasd kicsit (kb. fél perc) alapjáraton, hogy a turbó vissza tudjon hűlni (mondjuk ha autópályán állsz ki, akkor pl. a parkolónál kihajtó végén már üresben gurulsz és mire helyet találsz már vissza is hűlt.).
Hali!! A Tce90 motor kifutó lett!!!!! Valszeg jön az 1.0Tce?? Üdv Nagya UI: az 1.0 szívó motor hibáira én is kíváncsi lennék
1.0Sce, Aki keres, (olvas) talál Olajfolyás, lánc csörgés, hengerfej-szelep-vezérlés gondok, lambdaszonda, katalizátor, gyújtás, rángatás aminek sokszor nincs meg az oka a sokadik szoftver frissítéssel sem, AC gondok. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! 2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg... Vélemények, tanácsok, ötletek? Gergő?
Sziasztok! 2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg... Vélemények, tanácsok, ötletek? Gergő?
Majd a nem reklámozható kolléga megmondja a tutit, de addig is engedd meg kérlek, hadd mondjak valamit.
Valahol olvastam, hogy ezek a fedélzeti vízhőfok-visszajelzők nem teljesen megbízhatóak. Ugyanis - állítólag - software-sen vezérli őket az elektronika, nem sok köze van a hőgombában lévő jeladó által érzékelt hűtőfolyadék hőmérsékletéhez.
Arról volt szó, hogy rövid úton - 2-5km alatt - beállnak 3-4 vonásnyira és ott is maradnak, holott a hűtőfolyadék hőmérsékletét egyáltalán nem tükrözik. Ez azért van, mert a hűtőfolyadék hőmérsékletének emelkedése és beállása egy üzemi hőfokra eléggé rapszodikus a használat függvényében.
Tehát városban nincs folyamatosan terhelve / használva a motor, gyorsítasz-motorfékezel és már ez a motorfékezés is hűtéssel ér fel. Eléggé zavarónak tűnne, ha - mondjuk - a négyes csík hol jelezne, hol elaludna, pedig az lehet a tökéletesebb visszajelzés. Vagyis mi a garancia arra, hogy mondjuk nálad, ha városban használod az autót és nem 110-zel, egyenletes tempóban suhansz a sztrádán, folyamatos terhelés alatt van a motor?
A Logan Zwo-ból kispórolták - bizonyára a 2016(/17???) verzióban már a fedélzeti mutatja valamelyik km, vagy fogyasztás között -, így vettem egy Bluetooth-os ODB II adaptert és a Torque-kal párszor megnéztem.
Nagy vonalakban az alábbiak jöttek ki: - 130-nál úgy 90 fok - fokozatban kigurítva "villámgyorsan" visszahűlt 80 fokra, - alapjáraton 70-75 fok közé állt be - egy ismerősömnek mutattam, szinte 4-5 másodpercenként hűlt egy Celsius-fokot a hűtőfolyadék álló helyzetben, alapjáraton járatva a motort.
Most gondolj bele, szívszélhűdést kapnál, ha le-fel gyulladnának ki és aludnának el a vonások a műszerfalon, te meg nem tudnád, miért van ez.
Hát ezért nem mutatja pontosan mennyi a vízhőfok, hanem beáll és annyin is marad.
Mondjuk arra azért kíváncsi vagyok - valaki megnézhetné, Logan I-ek előnyben! -, alapjáraton felpörgetve a motort, amikor nyit a termosztát, akkor is négy csíkot mutat a vízhőfokmérő? A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Sziasztok! 2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg... Vélemények, tanácsok, ötletek? Gergő?
. 91°C,az melyik? mert a mazda 88°C és 52mm ,az opel meg 92°C és 48mm átmérőjű. Használd a keresőt, tettem fel róla képet kb. 8 éve.Az biztos,hogy jó és tartós.
Sheme! Köszönöm a válaszod és hogy ennyi energiát fektettél bele. Tudod, engem az zavar leginkább, hogy kb 8-9 éves koráig tökéletesen működött. Nem ugráltak a csíkok fel-le és érezhetően romlott a fűtésem. Most egyébként ugrálnak a csíkok. Ha nagy nehezen elérem a 4 csíkot és jön egy hosszabb (elég néha rövidebb is) lejtmenet már csak 2 csík van. Én ebből (és a korábban írt bejegyzésekből, miszerint a termosztátok sem pontosak) arra következtettem hogy mehet bele "nagyobb" termosztát. Jóformán úgy is leginkább az üzemi hőfok mielőbbi elérése végett van szerepe, no meg ez esetben abban hogy zárjon le hamarabb, hogy ne tudjon a víz ennyire visszahűlni. Tapasztalatok szerint egyébként a Logan hűtője és ventilátora megfelelő hűtést tud produkálni. Persze nem biztos hogy jó az elgondolásom, ezért is kérdeztem mielőtt mondjuk hülyeséget csinálnék. Amúgy a (talán) két legnépszerűbb autó alkatrész boltban is felhozta találatnak, mint beépíthető alkatrészt.
Semmi jelentősége a csíkok számának.Az enyém is "jól" működött vagy 2-3 évig. Volt 4 csík.Ahogy múltak az évek és a km-ek úgy fogyott le stabil 2 csíkra.Most bőven 200 000 km felett még mindíg az eredeti termosztát vigyorog az öregben. A fűtés még mindíg szuper a 2 csík ellenére is.Azt mondta az egyik szerelő,hogy akkor kezdj ezzel foglalkozni,ha 4 csík fölé megy.De akkor nagyon gyorsan!
Bati! Alapjáraton visszahűl. Sőt! Mivel olajcsere előtt szeretem üzemi hőfokra járatni, így mennem kell vele egy erőteljesebb kört, mivel alapjáraton el sem éri azt. Persze ezt is csak a csíkok számára hagyatkozva gondolom hogy így van. Ha megvan a négy csík és megállok két percre, akkor is leugrik két csíkra. Gondolom nyitva marad tovább mint kellene. Korábban ez sem így működött. Még ami eszembe jutott, hogy a műanyag termosztátház esetleg nem vetemedhetett annyit, hogy ott szökjön át a hűtővíz?
Visszakerersve látható fényképekkel, cikkszámmal hogy melyik Roverbe való Vernet 88 fokos termosztátot használom (meg házat és tömítést). sok embernek sok éve hibátlanul működik. Igaz 1 fokkal kevesebb a gyárinál, de ez semmiség. Ezt viszont tartja stabilan, nem ingadozik,mert erősebb a rugója is. Meg nem lötyög a házban.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Az alábbi problémában szeretném a segítségeteket kérni, hogy találkozott-e már valaki ilyen jelenséggel. Adott egy 1,2 Tce motor kb. 53ezer km-rel. Mindig szinte ugyanannál az OMV kútnál tankolok, mindig MaxxMotion-t 95-öst, vagy 100-ast éppen milyenek az árak (utóbbi időben 95-ös). Arra lettem figyelmes, hogy kb. 2200-as fordulattól, ha ezen a fordulaton tartom a motort és elkezdek gázt adni, akkor becsörög a motor. Menet közben nem igazán hallani. Lehet, hogy akkor máshogy is viselkedik gázadásra, vagy elnyomja a menetzaj, azonban üresben pörgetve és a gázzal játszva egyértelműn hallható a gázadáskori csörgés. A szervizben hallás alapján nem tudták eldönteni, hogy nem megfelelő gyújtás miatt, vagy egy esetleges mechanikai probléma miatt jelentkezik a zaj, ezért abban maradtunk, hogy a tankban lévő 95-ös benzint elhasználva tankolok egy teli 100-ast, hátha azzal máshogy fog viselkedni a motor. Ezt megtettem, mentem is kb. 500 km-et így, hogy a komputer, ha szükséges tudjon állítani a 100-as benzin miatt az elektronikán (ha van egyáltalán ilyen automatizums), de a csörgés sajnos továbbra is fennáll. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Azért kérdezem, mert ugyan garanciális az autó, de 53ezer km-et futott motort nem szívesen bontatnék meg, ha esetleg mégsem valami mechanikus probléma van. Előre is köszönöm a segítséget.
Nem szedtem ki, majd a szervizben megnézik. Elvileg 60ezernél egyébként is cserélni kellene. Március 9-re kaptam időpontot... Úgyhogy lehet, hogy igazad lesz. Köszönöm a választ.
Ha pályáztál vele nagyrészt, akkor azok a gyertyák már valóban elég vacakul nézhetnek ki. De a csörgő hang nem emiatt van. Ennél a vacak 1.2TCE-nél a millió probléma mellett a csörgő hangot 2 dolog szokta okozni: -befecskendező hiba, nem zár rendesen, nem jó a befecskendezése sem. Erre érdemes odafigyelni, mert ebben az esetben nőni szokott a motorolaj szint is, felhígul. -A turbó wastegate szelepét kapcsolgató mechanika és a működtető vákum dob csörög be. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Köszönöm a választ. Napi szinten járok be dolgozni Kerepesről Óbudára, ami az M3 - M0 vonalon történik. Nem tudom, hogy ez már nagyrészt pályázásnak számít-e. Ma adtam le az autót a szervizbe, kíváncsi leszek, hogy megtalálják-e a probléma forrását. Amiket írtál hibalehetőségeket, ezek fordulatszám- és motor hőfok függően okozhatják a zörgést? A turbo-t azt nagyjából gondolom, hogy fordulatszámfüggően okozhatja, hiszen az eleve csak bizonyos motorfordulatnál kapcsol be. A befecskendező hibát nem kellene a fedélzeti computernek jeleznie? Vagy hogyan tudok rájönni, hogy nem megfelelő a befecskendezés? Ezt a csörgést is csak teljesen véletlenül hallottam meg, mert menet közben a menetzaj elnyomja. A kormos kipufogót már korábban kérdeztem, de azt hiszem, azt írtad, írtátok, hogy ezek a motorok ilyenek (mármint, hogy normális a kormos a kipufogó).
Ennyire trágya ez az 1.2 Tce motor? Ez normális, hogy 50ezer km-nél ilyen problémája van egy motornak, vagy csak én vagyok szerencsétlen? (Pedig esküszöm, vigyázok a motorra, mint a hímes tojásra. Nagyon alacson fordulaton nem váltok fel, nagyon magas fordulatig ritkán pörgetem, nem hagyom, hogy alacsony fordulaton erőlködjön, inkább visszaváltok időben).
Röviden, tömören, igen, ilyen trágya az 1.2Tce. (minden megbántás nélkül, részemről tisztán műszaki válemény) REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nem, pont az ellentettje. Eddig semmi probléma vele, jó a konstrukció. Pár olajpárás-szivárgásos esetet leszámítva, ami nem típus hiba, henem egyedi dolog. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nem, pont az ellentettje. Eddig semmi probléma vele, jó a konstrukció. Pár olajpárás-szivárgásos esetet leszámítva, ami nem típus hiba, henem egyedi dolog.
Köszi az infót. Akkor a következő az lesz, ha lesz még olyan motor. Ezt meg eladom majd 1 éven belül, ha addigra kijön az új Dokker.
Ma sikerült a szervizzel beszélnem. Azt állapították meg, hogy meleg motornál egy bizonyos fordulat felett lecsökken az olajnyomás és ezért csörög be. Kicserélik az egész vezérlést. Láncot, feszítőt, patront, valami kereket, stb., t*k*mtudja még mit. Kérdés, hogy ez a jelenség mióta állt fent és miben okozhatott kárt (Bár azt mondták, hogy nem okozott semmiben kárt, de én ezt fenntartásokkal kezelem. Mondjuk az is lehet, hogy bennem, van a hiba és túl bizalmatlan vagyok...Igaz, ez a szerviz semmi okot nem adott a bizalmatlanságra, mert mindent megcsináltak korrektül eddig) De ez akkor is elkeserítő, hogy 53ezer km-nél egy láncos motornál vezérlést kell cserélni...
[ Módosítva 2020 március 12 csütörtök - 19:31:54 ]
Batinak adok igazat. Nem egy esetről tudok, amikor garancia időn belül még legóztak egy kicsit a motorral, aztán garancia letelte után behalt a motor. Sokaknak hónapok óta áll így az autója, mert márkaszervizből az új motor horror, felújítani gyakorlatilag nem lehet, bontott meg nincs, ha van is az is lutri. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
10ezrenként cseréltetem az olajat. 5W30-as ELF-et rakatok bele mindig. Remélem még idén kijön az új Dokker és akkor lecserélem. Vagy elkezdek keresni másik márkában hasonlót, csak az a baj, hogy ilyen árfekvésben hasonló autó nincs. . 6 millió alatt nem nagyon úsznám meg, sőt
Addig meg minden nap tesztelni fogom a motor hangját, és ha bármit is hallok megy vissza a szervizbe. Ha meg nem sikerül cserélni gari lejárta előtt az autót és mondjuk 2 hónappal a gari lejárta után lesz baja a motornak, akkor simán elpereskedek az RH-val. Azt nem értem, hogyha ilyen f*s ez a motor, akkor hogyan lehetséges, hogy évekig pakolták autókba ezt a fajtát, még Renault-okba is.
Vagy elkezdek keresni másik márkában hasonlót, csak az a baj, hogy ilyen árfekvésben hasonló autó nincs. . 6 millió alatt nem nagyon úsznám meg, sőt
Bár ez Dacias fórum, de Toyota ProAce City Verso Combi (és 3 testvére) még pont beleesne 1,2 110 LE benzines motorral. (https://
www.hasznaltauto.hu/
szemelyauto/toyota/
proace/
toyota_proace_city_combi_
l1h1_7_szemelyes-15337578 , bár szerintem abből még talán lehet alkudni)
Köszönöm az infót. A 3-4 milliós árhoz még hozzá lehet adni 2,5 milliót, mert ezek az árak a nagycsaládos kedvezmény beszámítással érvényesek.
Nem szeretnék egy Dacia fórumban offtopic Toyota értékesítésbe kezdeni, de itt van az árlista Klikk! 4. oldalon rövid Combi 5 ülés 6190 000. Ebből lejön 500.000 Toyota ügyfélkedvezmény és abból további 4% kereskedői , ha a Schillernél rendeled. Így 5 460eFt-os árra jutok nagycsaládos kedvezmény, kamarai tagság, vállalkozóság és egyebek nélkül. Ez a 6 millión amit írtál belül van és még marad pénz a kb. 140 eFt forgalomba helyezésre is - és van egy szett téli gumi is már az árban.
Semmi érdekem nincs a témában azon kívül, hogy a nagycsaládos támogatás kapcsán körülnéztem a Lodgy tolóajtóval is rendelkező konkurensei között és ennél a Toyota modellnél kötöttem ki.
bocsánat, hogy belevau, de azért ez a "combi" felszereltség érdekes, billenős ablak a 2. üléssorban? semmilyen csomagtértakaró nincs? se fix, se rolós? tetősín "előkészítés"? egyben oldalranyíló csomagtérajtó? a tolóajtók opcionálisak.
szóval ki van ez találva. a következő felszereltségi szint (shuttle) pedig már +670ezer.
RayD írta ...
Jim74 írta ...
Köszönöm az infót. A 3-4 milliós árhoz még hozzá lehet adni 2,5 milliót, mert ezek az árak a nagycsaládos kedvezmény beszámítással érvényesek.
Nem szeretnék egy Dacia fórumban offtopic Toyota értékesítésbe kezdeni, de itt van az árlista Klikk! 4. oldalon rövid Combi 5 ülés 6190 000. Ebből lejön 500.000 Toyota ügyfélkedvezmény és abból további 4% kereskedői , ha a Schillernél rendeled. Így 5 460eFt-os árra jutok nagycsaládos kedvezmény, kamarai tagság, vállalkozóság és egyebek nélkül. Ez a 6 millión amit írtál belül van és még marad pénz a kb. 140 eFt forgalomba helyezésre is - és van egy szett téli gumi is már az árban.
Semmi érdekem nincs a témában azon kívül, hogy a nagycsaládos támogatás kapcsán körülnéztem a Lodgy tolóajtóval is rendelkező konkurensei között és ennél a Toyota modellnél kötöttem ki.