Nálam is kettõ jelenik meg egyszerre, igaz középtõl feljebb még soha nem láttam, de nyáron a hűtõventilátor dolgozik rendesen. ( azt hiszem ezért találták ki!)
Kösz a címért, eutiches! (Ld. a karosszériás fórumon, csak én átjöttem ide, mert a motorhoz tartozik, ami jön.) Szóval jó az a link, amit megadott eutiches barátunk, már találtam is ott az elmúlt napok "rágódásaira" választ:
Liniute la temperatura apa aprinse si semnificatia lor: - nici o liniuta - temperatura < 30°C - 2 linute - temperatura intre 30°C si 80°C - 4 liniute (plaja optima de temperatura de functionare a motorului) - intre 80°C si 105°C - 6 linute temperatura ridicata - de alerta - intre 105°C si 115°C - 9 liniute - temperatura de alarma - > 115°C Cand temperatura este mai mare de 115°C se aprinde si martorul de alerta temperatura apa
Nem tudok románul, de azt sikerült kibogarásznom, hogy ez a leírás is azt mondja, amit megfigyeltetek: a hõmérsékletjelzõ 2 vonásonként ugrik, kivéve a 9.-et, de akkor már "gáz van". (A 21.sz. üzenetet másoltam be a lapról.) <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 08 v, 13:54 ]</span>
Lefordítottam egy két adatot a megadott román oldalról, ha valakit esetleg érdekel: Szükséges folyadékmennyiségek: -
olajcsere esetén 3,2 l -olaj és szűrõ csere esetén 3,3 l -sebváltó olaj: 3,1 l -fékolaj: 0,5 l -hűtõfolyadék 5,45 l
Engem az érdekelne, mivel nekem még nincs Loganom, milyen hamar melegszik fel mostanság a motor? Szóval mennyire hatásos a fűtése. Írjatok róla légyszi. Vagy ez már kasztnis téma? A patkánynak a denevér az angyal!
Nagyon hamar felmelegszik a motor. Igaz én garázsban tartom, de 2 km után már meleg levegõt fúj, 4 után már tűzforrót ha úgy akarom. Tajgára van tervezve. Összehasonlításképpen a haverom Punto MultiJet dízelje kb. 9 km után kezd el meleget adni... Logan 2.0BLOGolok
Szabad ég alatt áll az autóm, ma reggel épp kipróbálhattam (még csak 1 hónapja van Loganom!), mert (-)8fok volt: ráadásul elég meredek feljárón tudok kihajtani az útra. Semmi gond, hidegen is jól húz, a belsõ fűtés pedig tényleg klassz, nagyon gyorsan fölmelegít. Azzal még bíbelõdnöm kell, hogy hogyan kell beállítani a kbözõ csappantyúkat, ezt-azt, hogy a hátsó ülésen utazók lábára is elég meleg jusson, anélkül, hogy elõl túl meleg legyen.... Remélem, sikerül....
"Azzal még bíbelõdnöm kell, hogy hogyan kell beállítani a kbözõ csappantyúkat, ezt-azt, hogy a hátsó ülésen utazók lábára is elég meleg jusson" na ez érdekelne... hol is vannak ezek a csappantyúk?
Hol vannak - hol vannak?! Hát az orrod elõtt... )) Akkor rosszul neveztem el õket, bocs. a slendrián fogalmazásért: a légterelõ nyílásokra gondoltam, amik a műszerfalon vannak...
A diesel motorok hulladékhõje sokkal kevesebb, mint a benzineseké. Ez azért van, mert hatékonyabban hasznosítják az üzemanyagot, mint benzines társaik. Szóval a diesel, kevesebb hõt termel, de nem azért, mert rosszabb, mint abenzines, hanem azért mert hatékonyabban használja fel az üzemnyagot és mozgási energiává alakítja, míg a benzines többet használ fűtésre.
Szóval a benzinesek mindig hamarabb melegszenek be, mint a dieselek. A drágább dieselekben viszont ezért vannak a fűtéshez használatos fűtõszűlak, ezért sokan azt hiszik, milyen gyorsan melegszik a dieseljük, pedig nem...
A legnagyobb hidegben/kb-8-9-fok/max 3-4-km-et kellett mennem,alacsony fordulaton,hogy érezhetõen meleggé váljon az utastér.Viszont a ventillátor sebességét legalább a 2-es fokozatra kell tenni,mert másképp nehezen tölti ki a hatalmas belteret meleggel.Ettõl függetlenül ezt jónak tartom így. Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
A fűtéssel vigyázni kell. A ventilátort 1-es fokozaton és a legmelegebb hõfokon ne járassátok, mert belül valami műanyag kütyű hajlamos a túlmelegedésre, és olvadásra. Szóval rettentõ büdös tud lenni. Inkább a 2-3 fokozatot használjátok.
Újkorban van egy jellegzetes aroma,de olyan 4-5000-km magasságában elmúlik,max az lehet még,hogy valami bement a nagylyukú levegõbevezetõ-
nyíláson,és amíg ki nem dobja,addig szaglik! Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Én még nem éreztem semilyen szagot fűtés kõzben,pedig sokszor használom az elsõ fokozatot. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
A túlmelegedés miatti büdösség általános problémának számít. A román logantulajok elég nagy százaléka küzd ezzel a gonddal. <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 09 h, 21:14 ]</span>
Jaja olykor én szoktam érezni égett műanyag szagot (azért ez külömbözik az új szagtol) mondjuk max hõfokon van mindig és inkább a ventillátort kapcsoltam le, ha melegem van. Ezek után lehet, hogy inkább a hõfokot buherálom. De ezután figyelem, hogy mikor érzem az égett műanyagot. His
A szellõzéssel kapcsolatban azt vettem észre, hogy ha belsõ keringtetéssel fűtõk (pl TrabiGO vagy lelakott diesel Croma elõttem ) nagyon jól fűt. Viszont amint a külsõ levegõt engedem be jelentõsen lehül az addig kellemesen meleg levegõ . Persze érthetõ, hogy lehül, de a kulcszó a jelentõsen-en van! Szerintem nem indokolt az ekkora (hõlépcsõ)
Más: Amikor elõször mentem Logannal , elég nehezen szoktam meg, mert "kétüteműsen" megemlekedik a fordulat amint kinyomom a kulugpedált. A már emlegetett Megene-os barátom (vélemények az autóról) vezette, és szóvá is tette a számomra megszokott dolgot: furcsán magasan tartja a fordulatszámot. Azt javasoltam neki, ne működtesse egyszerre a két pedált, hanem elõbb engedje el a gázt teljesen, aztán nyomjon kuplungot. Úgy rémlik, mintha más benzines autóknál szinkronban kell kezelni a pedálokat (gáz jön fel-kuplung már megy be) Ma reggel álltam ki a garázsból , valami volt a kerék alatt, ezért kissé csúsztatott kuplunggal, intenzívebb gázzal indultam el. (máskor szinte alapjáraton szépen elindul) Szóval már régen elengedtem a gázt, amikor kinyomtam a kuplungot és akkor "bõgött fel". furcsálottam a fáziskését. Ismerõs jelenség ez mindenkinél???
Igen, a jelenség nálam is megvan. Az egésznek az oka állítólag az Euro3-as (Euro4-es) normák betartása. A károsanyagkibocsájtás miatt emeli meg a fordulatot a motorelektronika. Logan 2.0BLOGolok
kozsi írta ... Értem, akkor a többi autónál (Renault-nál)???
Azoknál nincs ilyen. A Logan motorja a 8-szelepes hengerfejjel és a hozzá passzoló elektronikával viszont "régi" fejlesztés, még az Euro normák elõtti idõbõl. Szvsz az Euro 3 és 4 megöli a Logan motorját, lehetne sokkal dinamikusabb is.
Valahogy kikötném belõle a lambda-szondát meg a katalizátort. 1 Logan 2.0BLOGolok
Nem tudom hogy nálatok hogyan van, de én ezt a felbõgõ motor esetet még nem vettem észre. Sõt még azt sem, mint ami a Toyotánál megvan gyárilag, hogy tartja egy ideig a fordulatot váltáskor. Én ahogy leveszem a lábam a gázról, a motor fordulatszáma csökken. Lehet hogy az enyim rossz? Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Nem is annyira a motor felpörgés zavaró/hallható, hanem inkább látható a fordulatszámmérõn. Váltásnál ugye elveszed a lábod a gázról és benyomod a kuplungot. Na ekkor ha a fordulatszámmérõre nézel, látható hogy a felugrik kicsit a mutató. Logan 2.0BLOGolok
Ha benyomod a kuplungot és ABBAN A PILLANATBAN még nem húzodott vissza a "gáz", akkor felpörög a motor, mert megszűnt a terhelése. De ha elõtte valamennyi pillanattal leveszed a gázt... Na, azt akarom érzékeltetni, hogy itt azért nagyon kis idõkrõl van szó, nagyon nehéz ezt a "szinkronizálást" megcsinálni. Én különben is úgy érzem, hogy ici-picit nehézkesen, majdnem-hogy akadozva működik a gázpedál-gázbowden, ami késleltetést okoz. Valamennyit javult a helyzet nálam, amikor jó alaposan befújdogáltam WD-40-el mindent, ami csak mozog. De olyat csak nagyon kínkeservesen tudok elérni, hogy pl. álló autónál könnyen "fölemeljem" a fordulatszámot mondjuk 900-ra: túlszalad, stb. Valahogy "darabosan" működik... <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 11 sze, 18:04 ]</span>
Nekem nincs ilyen problémám simán jár a gázpedál és nem is kellett befujni semmivel.Váltásnál is csak annyit megy vissza a fordulat amig váűltok.Kb.1000-1500-ra és utánna könnyen vissza pörög. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Sanca! Nézd meg az elõzõ üzeneteket: nem arról volt szó, hogy lemegy a fordulatszám, hanem, hogy TÚLszalad... Szerencsés vagy, jó a lábad, vagy a gázbowdenod - vagy használod azt a libatollat, ami a kezelési utasításban van elõírva
Szerintem is más a szinkronizálás, mint a legtöbb autóban. Ez akár köszönhetõ a gázpedálnak illetev bowdenjének. Ha hosszabb ideig vezetsz egy másik benzinest, és átülsz a Loganba, az elsõ néhány váltáskor biztosan üvölt majd a motor, amíg meg nem szokod a sajátos ritmust.
Lehet,hogy félre értettem a témát de ilyen túlszaladás csak az elsõ párhétben volt amíg meg nem szoktam,hogy hol fog a kuplung azóta nincs ilyen problémám.Idáig csak benzines autóm volt. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
A kuplungot szoknom kellett (ahogy 'kozsi' is írja), túl vagyok rajta (lassan letelik a "pár hét" ), de a gázbowdennel kell valamit csinálni. Minimum RENDESEN megnézni, mert erre még nem került sor, csak úgy "kutyafuttában". Úgy érzem, semmi holtjáték nincs a gázpedálnál, holott, ha megnézem a másik végét (a motornál) a bowdennak, ott úgy tűnik, elég laza..., na ezt kell rendesen megnézni, mert itt valami zavaros nekem. Egyébként apróság, ezért is marad el mindig..... <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 11 sze, 21:24 ]</span>
Lehet,hogy csak a léptetõ-motor szabályoz lassabban,és a terhelésváltásnál az áthidalt fordulat-tartománnyal van gondotok?Valószínűnek érzem,hogy a benzinek adalékanyagai által keletkezõ finom lerakódás csinálja,ami a levegõszabályozásnál avatkozik be.Eddig stabilan opel-jelenségnek hívták,lehet,hogy mi is találkozunk ezzel?Bár egyenlõre még hálistennek nem érzékeltem,de ami késik,az nem feltétlenül múlik is.... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Légfék! Nekem kezdettõl fogva ez ez a gondom (ha nem is nagy!), sõt, egy picit mintha javult volna a helyzet, de még csak 1300 km-nél tartok, így NÁLAM csak nincs már lerakódás....
Nem baj Kozsi! nekem pont jó hogy "rossz" bár lehet hogy a lábam! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
légfék, ahogy kincslesõ is írja, kezdettõl fogva érzékelhetõ a jelenség. "terhelésváltásnál az áthidalt fordulat-tartománnyal van gondotok" valóban valami ilyesfélén fogalmazható meg. Magamtól nem fogalmazódott volna meg bennem, csakhát a Megane-os barátom mikor beült, váltáskor mindig felpörgött a motor (pedig tapasztalt rutinos vezetõ), tehát gondot okozott neki is. Meg kell szokni, de azért valami oka biztos van. Indy is mondott már egyet korábban. Kincslesõ bowdenes története viszont érdekes, én is megnézem.
willmenn: örülök, hogy érted a wiccet <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 13 p, 10:51 ]</span>
Szia kozsi! Ha az a hiba oka,amit írtam,akkor a számítógépes csatlakozón keresztül megállapítható volna,éspedig oly módon,hogy menetpróbát kellene végezni,hordozható számítógépet rákötve a kocsira,az megmutatná,hogy a léptetésbõl ered-e a gond.Az elmélete ez,de még nem láttam,hogy a Loganra feltették volna a számítógépes mutatványt.A bovden is okozhatja,nem kizárt,de arra is gondolok,amit talán Tpe.írt,hogy a gázpedálja szorult.Lehet,hogy ez egy enyhébb változata ugyanannak? <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 13 p, 12:25 ]</span> Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Folytattam a "felderítést": nem jutottam semmire! Igaz, ici-picit szorult a gázbowden , elég rossz ívben helyezkedett el, megigazítottam,megkentem mindent. Érezhetõen símábban jár, de semmi változás. Ha megszakadok, sem tudok pl. 1000-es (vagy 1200 körüli) ford.számot beállítani, csak nagyobbat (elõször semmi.., majd "ugrik"). Nem a lábammal van baj, próbáltam kézzel mozgatni a mechanizmust a motornál - ugyanaz.
TI BE TUDTOK ÁLLÍTANI 1000 ford/percet (üresben) ????
Elkezdtem figyelni a jelenséget én is, és arra jutottam, (( persze ez az én véleményem )) hogy a jelenség azért adódik, mert úgy nyomja be az utómatika az üzemanyagot a motorba. // befecskendezésre utalok // Na már most, ha kinyomod a kuplungot az elektronik a gyorsaságátol függõen leveszi a befecskendezést, de az elösüritett anyag még a csöben lehet, ezért hirtelen kisideig terhelésnélkül a fordulat megemelkedik. Nekem csak egy pillanatra és nagyon kicsit ugrik meg a ford. mérõm. Azért nem is figyeltem fel erre. Na most hogy autónként hogyan változik, és miért az szerintem a beállítás függvénye. Lehet hogy itt van egy tól-ig határ. Ezért lenne jó ha lenne valaki, aki ismeri a befecskendezõk lelkivilágát. Ha nem jól látom nyugodtan ellenkezzetek. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Stop! Én nem errõl beszélek! Az autó áll, a motor működik, üresben a seb.váltó. Megpróbálom emelni a ford.számot, szépen lassan: azonnal fölugrik valahova 1400 környékére. Nem tudok üresben mondjuk 1100-at beállítani. Sajnos én sem ismerem a befecskendezõk világát, ez az elsõ autóm, aminek a motorját nem csak én (és a terhelés) "irányítom", hanem a számítógép is. Amit Te írsz, willmenn, az is van: tkp. ezekre a dolgokra figyeltem föl, próbáltam beidomítani a lábam, aztán kezdett gyanús lenni a dolog, ezért jutottam el ehhez a "teszteléshez". Vezetés közben persze ez egy kicsit máshogy jelentkezik - kicsit "darabosan" sikerül a "gázadás". Na, ezért kértem, hogy próbálja ki már más is ezt a finom fordulatszám-
emelést....
Kincslesõ.Még nem probáltam,hogy meg tartja-e a fordulatot a motor mert valahogy nem érdekelt.De most majd azért ráprobálkozom.Viszont ha piros lámpánál elöbb indulok mint az elöttem álló és vissza kell nyomni a kuplungot akkor szoktam valami ilyesmi pörgést felfedezni a ford.számlálon. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely