Van egy program amivel lehet a szoftvert módosítani ami az eeprom-ban van. Módosítható vele a gyári adatok. Ennek jelentőségét a km órában látom.Be lehetne vele állítani hogy pontosan mutassa a sebességet.Minden gumihoz külön- külön. És a hőfoknál is lehetne kalibrálni. Még tesztelem mert elég lesz átszámolni a frekvenciát.
Ma szép idő volt, szóval kicseréltem a fűtéskapcsolók megvilágítását szolgáló lámpát (kb. egy éve éghetett ki). Végre nem vakon kell tekergetnem a fűtést Apró örömök... Tetőablakos Logan
Szerintem nem lesz az gumifüggetlen, mert a sebességszenzor fordulatonként ad egy bizonyos számú (ha jól emlékszem, 5) impulzust. Tehát a kerék valódi mérete nélkül csak az impulzusok frekvenciájából (vagyis a fordulatszámból) nem lesz sebesség. Én szerintem az ábrán szereplő frekvencia és a mutatott mennyiség (fordulatszám, sebesség) közötti kapcsolat kimondottan az analóg kijelzőre vonatkozik, a táblázatokban szereplő jelet a szenzor (holtponti, illetve sebesség) felől érkező jel függvényében állítja elő valami. Ugyanis a kettő nem arányos egymással.
Az impulzusok száma egy dolog. A műszerünk analóg. Azt hogy mennyit mutat, egy integráló tag állíthatja be, amit elektronikusan lehet befolyásolni. Lásd a régi fordulatszámmerők. ott is állandó volt az impulzus, csak a lefolyás ideje változott. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
ha a képen látható számok a gyári adatok, akkor itt valami nagyon nem kerek. kezdjük azzal, hogy a 80 és 160km/h sebességekhez tartozó frekvenciáknak legalább nagyjából egymás duplájának/felének kellene lenniük, márpedig a 27 és a 120 nem igazán az aztán. mondjuk 60km/h a sebesség, az 16,7m/sec. a 185/65R15 kerék kerülete 1,96méter, azaz 1 sec alatt 8ésfelet fordul a kerék. itt ebben a táblázatban ehhez a sebességhez 17 van írva, azaz mintha két jel jönne egy fordulatra. ámde ha két jel jön, akkor 20km/h sebességnél, amikor majdnem hármat fordul a kerék, akkor hat jelnek kellene lennie, ez a táblázat viszont hat jelre kétésfélszer ekkora sebességet mutatna. logaritmikusnak sem jók a számsorok, megnéztem.
Imre írta ...
Még tesztelem mert elég lesz átszámolni a frekvenciát.
Az adatok biztos hogy jók. Több eeprom tartalmat beolvastattam vele. Az eredmény min ugyan az. Én is számolgattam de látszik, hogy nem lineáris. Van egy teszt órám , és átírogatom majd az adatokat és meglátjuk.
Szerintem nem lesz az gumifüggetlen, mert a sebességszenzor fordulatonként ad egy bizonyos számú (ha jól emlékszem, 5) impulzust. Tehát a kerék valódi mérete nélkül csak az impulzusok frekvenciájából (vagyis a fordulatszámból) nem lesz sebesség. Én szerintem az ábrán szereplő frekvencia és a mutatott mennyiség (fordulatszám, sebesség) közötti kapcsolat kimondottan az analóg kijelzőre vonatkozik, a táblázatokban szereplő jelet a szenzor (holtponti, illetve sebesség) felől érkező jel függvényében állítja elő valami. Ugyanis a kettő nem arányos egymással.
Bocsi rosszul fejeztem ki magam. Ambiance arctic 1,4 MPI
Bocs, ezt kifejthetnétek egy kicsit (számomra is) világosabban. Én úgy értelmeztem Imre szövegét, hogy függetlenül a gumi méretétől, illetve ahhoz "igazítva" beállítható lesz a pontos sebesség-kijelzés (esetleg a megtett km is???)
Más: megelégeltem, hogy nem boldogulok a kb. 1 hete a fórumon is emlegetett "világít a ködlámpa visszajelzője fékezéskor, balra indexeléskor" gonddal és elvittem egy profihoz, aki 3 perc alatt megállapította, hogy a hátsó lámpa- csatlakozó a hibás (összeégtek a szálak) (Végre újra tudják a mögöttem levők, h mit akarok jelezni... )
Hát... röstellem, de nem tudom pontosan: ha jól értettem, akkor maguk a vezetékek, amelyek a csatlakozóba bemennek, talán ahogy az érintkezőkhöz kapcsolódnak".... (magát a javítást már nem láttam, a csatlakozó pontos felépítését pedig nem ismerem)
csináltam egy mérést. nem tudom milyen jelet kaphatnak az órák. én négyszögjellel próbáltam. Az eredmény :fordulatszám mérő 7000 nél 240Hz sebesség mérőnél 200 nál 280Hz Ambiance arctic 1,4 MPI
200-nál 28,5 fordulat/mp a kerék"sebesség", azaz eszerint 10 jelnek kellene jönnie. napersze ha a jel a váltóházból jön, akkor ez leosztódik a végáttétellel... és fele frekvenciánál fele sebességet mutat?
Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem!
Szerintem is léptető motor Willmenn. És nem analóg, hanem digitális a ,,kacat"
Ha már műszereknél tartunk. Van még egy típushiba, amiről szerintem nem esett szó, de már több Loganon is találkoztam vele. Mégpedig, hogy a km óra mutatója néha hirtelen ,,csóvál" egyet. Nálam kb. hetente egyszer (vagy csak ennyiszer veszem észre) pályán nagy sebességnél visszaugrik 40-50km/h-t, aztán visszaáll az eredeti értékre. Mindezt olyan gyorsan, hogy alig látni. (ezért sem lehet analóg) REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nálam is volt már olyan, többször is észrevettem (pedig nem nézem állandóan az órát), hogy a tű egy pillanatra visszaesik. Mellesleg az "analóg kijelző" fogalma, amiről írtam, az annyit tesz hogy egy tű mozog egy skála előtt. Pl. a karórám digitális, de nem LCD-s kijelzővel, számjegyekkel mutatja az időt, hanem úgy mint a régi, klasszikus órák, mánusokkal. Tehát analóg kijelzős.
Szvsz meg analóg. Már csak azért is, mert ha leszeded a mutatókat, nem mindegy hogy hogyan teszed vissza. Egy léptető motor, az adott helyzettől mozog. Nincs neki alaphelyzete! A mi óránknak meg van! Sőt végkitérése is. A digitális jelből, meg nagyon könnyen lehet csinálni arányos analog jelet. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
De ha a léptető motor megáll egy adott helyen, és úgy szeded le a mutatót, akkor nyílván oda is kell visszatenni, hogy helyes értéket produkáljon továbbra is. Ennek semmi köze ahhoz, hogy analóg vagy digitál. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A hőmérsékletet és az üzemanyag jelző skálákat biztosan lehet vele állítani. Kipróbáltam. De az rpm és a km órát még nem sikerült. Ambiance arctic 1,4 MPI
a helyzet fokozódik mert ezesetben az érkező jeleknek kell nemlineárisnak lenniük, ha valóban helyesek a képen látható számok. izgi... egyelőre fogalmam sincs.
szerk.: nem is az a probléma, hogy lineáris-e, mert egyébként nagyjából az, hanem hogy miért vannak benne ugrások. 120 és 160 között 20 a különbség, de 80-nál 53, 20-nál meg 19, mondjuk ez utóbbi még beleférhet, de az 53 az nem (és a 43 és a 38 sem)
ezekszerint sosem próbáltad még a fedkomp diagnosztikáját? eljött az ideje. elmondom mit fogsz tapasztalni: ahogy átpozícionálgatnak a mutatók, hallani lehet a mechanikák hangját, mintha fogaskerekek-áttételek forognának, ilyen hangot én még "analóg műszer"-ben nem hallottam.
willmenn írta ...
Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem!
ezekszerint sosem próbáltad még a fedkomp diagnosztikáját? eljött az ideje. elmondom mit fogsz tapasztalni: ahogy átpozícionálgatnak a mutatók, hallani lehet a mechanikák hangját, mintha fogaskerekek-áttételek forognának, ilyen hangot én még "analóg műszer"-ben nem hallottam.
willmenn írta ...
Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem!
Pontosan. Léptetőmotoros, és amúgy a műszeregység háttérvilágítása LED-es, szóval már rendes izzó sincs benne. Teljesen high-tech
valóban nem "léptetőmotor", legalábbis szerintem nem az, de mégis inkább az, mint "analóg", márpedig Te e kettő közötti döntést kértél. én gondban lennék a megnevezésével, de én is inkább léptetőmotornak hívnám, mint analógnak.
és továbbra sem értem, hogy ha tényleg jók a számok azon a linkelt képen, akkor miféle jelek jöhetnek sebesség-információnak és honnan. meg kéne nézni egy szkóppal. feltéve persze, hogy érdekel valakit ennyire a dolog, mert engem speziel pont nem, nekem elég lenne már az is, ha pontosan mutatna a sebességmérőm és úgy egészében a fedkomp
ez nekem is eszembe jutott, csak nem tartottam valószínűnek, miért pont ezt a bonyolultabb vezérlésű léptetőmotort tennék egy dácsába . de azóta eszembe jutott a Krogergo által említett bug, ami jelentkezett nálam is, ez lehet a vezérlés miatt talán...
A sebesség-szenzor egy Hall-szonda, ami a kerék egy fordulatára 5 impulzust ad. Amikor a mágnes a szonda elé kerül, a kimeneten 12 V jelenik meg, egyébként nulla, tehát négyszöghullámnak fogható fel, ahol nem a kitöltési tényező (mert az állandó), hanem a frekvencia az információhordozó. A léptetőmotor esetében nincs visszajelzés, vagyis a vezérlő áramkör ugyan kiadja a jelet, de semmi sem ellenőrzi azt hogy a motor valóban el is fordult-e. Itt meg elég fontos lenne az, hogy bebiztosítsuk hogy a motor tényleg annyit lépett, amennyit kell, mert ha nem akkor magyarázhatjuk a rendőrnek hogy miért mentünk gyorsabban a kelleténél.
Akkor ezentúl ha fellebezést kell írnom gyorshajtás miatt, akkor már nem is a nyugdíjamra és a gyerekre fogok hivatkozni, hanem a frekvenciaára, frekvencia átvitelre, és a négyszögjelre. Biztos megértőek lesznek REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
emlékeim szerint minden elindulás előtt meg kell győződni a világítás működéséről, guminyomásról, izzókészletet-
ellankadásjelzőt nem lopták-e ki az autóból az éjszaka, de azt még sehol sem láttam tiltásként, hogyha nem mutatja az autó sebességét a sebességmérő, akkor mit kell csinálni, megállni az első lehetőségnél, vagy mi...
Deceballus írta ...
A sebesség-szenzor egy Hall-szonda, ami a kerék egy fordulatára 5 impulzust ad. Amikor a mágnes a szonda elé kerül, a kimeneten 12 V jelenik meg, egyébként nulla, tehát négyszöghullámnak fogható fel, ahol nem a kitöltési tényező (mert az állandó), hanem a frekvencia az információhordozó. A léptetőmotor esetében nincs visszajelzés, vagyis a vezérlő áramkör ugyan kiadja a jelet, de semmi sem ellenőrzi azt hogy a motor valóban el is fordult-e. Itt meg elég fontos lenne az, hogy bebiztosítsuk hogy a motor tényleg annyit lépett, amennyit kell, mert ha nem akkor magyarázhatjuk a rendőrnek hogy miért mentünk gyorsabban a kelleténél.
Én m ég mindig amellet állok, hogy nem léptetőmotor. Ahhoz nagyon preciz vezérlésnek kellene lennie. És még a fordulatszámlálóba is ilyen van! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Én m ég mindig amellet állok, hogy nem léptetőmotor. Ahhoz nagyon preciz vezérlésnek kellene lennie. És még a fordulatszámlálóba is ilyen van!
Ahhoz is elég precíz vezérlésnek kell lennie, hogy a motor beinduljon, és el lehessen jutni A-ból B-be. Mégsem spórolták ki az autóból A precíz alatt pontosan mit értesz? A 400Ft-os kínai órában is az van, akkor talán egy autógyártó is megengedheti magának, és a beszállítójának ezt a ,,pazarlást". Ok, hogy a Logan egyszerű mint a faék, de ebbe már azt sem baltával faragták, hanem számítógéppel tervezték. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A GPS-el mértem a sebességet és azt tapasztaltam, hogy minél nagyobb az autónk sebessége, annál többet csal a sebességmérő. (többet mutat, tehát nagyobb az eltérés) A "torzítás" nem lineáris. Valószínű, hogy a mért frekvenciák aránytalanságának is ez az oka. Ez egy pszihés sebességkorlátozás a gyártó részéről, mert pl. ha a barom 200-zal akar menni, ha az óra is azt mutatja, nem nyomja tovább a gázt. Igazából 180-al megy. SZVSZ.
Megkérdeztem egy villamos kollégát, azt mondta hogy szerinte léptetőmotor, és megtörténhet ugyan, hogy információvesztés miatt nem léptet és akkor nem mutat jól. Viszont, a nagy áttételezés miatt egy impulzus kimaradása nem okozna nagy gondot.
Akkor nézzük sorban a szempontokat mindkét változatra! (Ha kihagyok valamit, javítsatok ki!)
1., Láthatóság ("észlelhetőség") 2., Megbízhatóság 3., Élettartam 4., Kinézet (melyik mutat jobban az autón) 5., Ár (beépítéssel együtt) 6., Fogyasztás
Szerintem ezek a szempontok, nem fontossági sorban írtam le.
Nos???
[ Módosítva 2010 október 14 csütörtök - 15:14:26 ]
Azt tudom. (Kép nem jön le, tiltva van, otthon megnézem. Vajon milyen kép lehet a noob.hu-n?)
Kincsleső, a kérdések jók, a válaszokat össze kellene gyűjteni a vásárlás előtt. A legjobb LED-es megoldása a HELLA-nak van, aranyáron. Bati, a Hella is gagyi?
Bati, a te megoldásodhoz kell elektronika? Azon gondolkodom hogy a ködlámpák helyére (vagy éppenséggel bele) építenék ledet, ha az megfelel az előírásoknak (még nem néztem, mértem meg). Logan 2.0BLOGolok