95-ös. 6 hónapja ugyanazon kút. Ma nem volt köd, csak szokatlanul hideg.
Majd a nagyok megcáfolnak, de szvsz nem ártana 100-as benzinnel feltöltened a tankot, az ugyanis tiszta benzin, nincs benne bioadalék. Lehet, valami kicsapódott adalékot kapott a motor egy kis ideig, ez okozhatta a problémádat.
Télen inkább tiszta benzint bele, mint ilyen 95-ös vackokat. Nyáron nem probléma, de azért télen...
(OK, DönCI-m van, csak amikor benzines talicskám volt, én mindig így tettem.)
[ Módosítva 2019 január 09 szerda - 14:24:48 ] A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Gyakran szokták tőlem kérdezni, hogy a gyárilag nem tempomatos Daciába hogyan lehetne utólag tenni. Vagy a régi fajta kormány helyére az újabbat feltenni. Aztán persze az összegek hallatán 99%-uknak el is megy a kedve tőle, mert utólag többszörösébe kerül, mint az új autóhoz rendelve. Kezdjük a kormány cserével. Műszakilag megoldható, de cserélni kell a kormánykereket, légzsákot, szalag átvezető kábelt, világítás kapcsolót. Újonnan megfizethetetlen, bontottan meg ki mennyiért talál külföldön. (Általában 350-400Euro-tól felfelé) Tempomat megoldások 1. varáció: Dover Kft.-s utólagos tempomatok. Nekem 2 korábbi autómban is volt. Hibátlanul üzemeltek, minőségi termékek. Daciákba nagyjából az anyagköltség+valamelyik szerviznek a munkadíja 140ezer Ft körül van. Egy plusz bajuszkapcsoló kerül beépítésre. A típus előnye, hogy mindegyik típusba beszerelhető utólag. 2. variáció. A gyári tempomat utólagos beszerelése. Ez azonban nem oldható meg mindben, csak 2014 második felétől, amikor már gyárilag is rendelhető volt. A korábbi típusokba nem lehet. Ha az autóban van sebesség határoló, akkor benne vannak a kuplung pedálnál a kapcsolók is, és a kábel köteg jó része, ez időben pár óra mínuszt, költségben sok 10ezer Ft spórolást jelent. A Start&Stop-os autókban ha nincs sebesség határoló, a kuplung pedál kapcsolók akkor is benne vannak. Daciáéknál azonban elég nagy a káosz, pl. alakítottam át 2016-os 1.2 16V motoros Sandero-t, amiben S&S és sebesség határoló sem volt, de benne voltak a kábelek, kuplung pedálnál a kapcsolók, középkonzolban a kábelköteg előkészítve a tempomat/
sebességszabályzó kapcsolóhoz. Aki ilyenen töri a fejét, a gyári új alkatrészeket rögtön felejtse el, mert sok 100ezer Ft-ba kerülnének. Újan csak az előválasztó kapcsolót szabad megvenni, ez valamivel 10ezer Ft alatt van. Látszik a képen a cikkszáma, és ráírtam egy másikat is, az is jó. Az összes többit bontókban kel megtalálni, eléggé váltakozó árakon. Kell még egy komplett kormánykerék a kapcsolókkal. A kormány bajuszkapcsolókat tartó konzolja egyben van a szalag átvezető kábel házzal, és a kormányszög jeladóval. A szög jeladó le/át csavarozható, azt nem kell cserélni, így megspóroltuk a feltanítását a CanBus-ra. Ha szerencsénk van, a középkonzoli előválasztó kapcsoló és a szalag átvezető közötti kábel benne van az autóban (többségükben igen), ha nem, akkor le kell gyártanunk. Szintén lehet bontókban csatlakozókat és beléjük való PIN-eket vadászni. Ha mindez fizikálisan kész, akkor jöhet a szoftveres része. Először a motorvezérlőben kell a gyári márkaszervizes diagnosztikai műszerrel feltanítani/bekapcsolni a tempomat funkciót. Ha ez megvan, akkor a km óra műszeregységben is. Ott azonban nem szabad a gyári diagnosztikai eszközzel! Van a km óra műszeregységeknek egy szoftver hibája, amivel nincs is semmi gond, amíg nem akarunk a gyári géppel valamit ki-be kapcsolni, ami eredetileg nem volt benne. A legelső esetnél (nem tempomat miatt) 2 napom ment rá . Vagy hackelni kell, vagy amit a gyárban is használnak az új autók feltanításánál. Az első ilyen átalakítás 2 napba került, ma már általában 8-10 óra alatt megvan.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ezt végigolvasva nagyon örülök hogy gyárilag rendeltem bele. Amúgy hihetetlen az autóipar (meg másé is) nemzetközivé válása, egy alkatrészen találni Bosch Valeo Renault és Portugália feliratokat is.
Daciáéknál azonban elég nagy a káosz, pl. alakítottam át 2016-os 1.2 16V motoros Sandero-t, amiben S&S és sebesség határoló sem volt, de benne voltak a kábelek, kuplung pedálnál a kapcsolók, középkonzolban a kábelköteg előkészítve a tempomat/ sebességszabályzó kapcsolóhoz.
Egy ismerősömnek Opel Corsa-ja van. A "csupasz" verziót vette meg, majd az első szervizlátogatás alkalmával valahogy szóba kerültek az extrák - pl a fedélzetiről csak az összes megtett km-t lehetett leolvasni.
Szóval kiokosításra került a kocsi, többek között most már vagy 6 féle dolgot lehet megnézni - napi km, tankolásig hátra lévő km, stb. Mondta még mit.
Ezek szerint a gyárban 90%-ban egy autót gyártanak - a maradék 10%-ban pl nincs klíma -, csak sok-sok funkciót nem kapcsolnak, vagy kötnek be. Lásd utólagos tolatókamera, mert a MediaNav-on ott van a videójelet vevő láb és gyárilag mégsem lehet rendelni hozzá. (2013-as DönCI-ről beszélek, néha nagyon jól jön ám!)
Nekem úgy tűnik, minden elő van készítve - vagy a helye, vagy behúzva a kábelek -, csak nem teszik rá a csatlakozót / billenőkapcsolót, nincs engedélyezve pl a komfortindex és egyéb ilyen "extrák". Cserében 200-500eFt-ot is elkér(het)nek érte. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Nekem úgy tűnik, minden elő van készítve - vagy a helye, vagy behúzva a kábelek -, csak nem teszik rá a csatlakozót / billenőkapcsolót, nincs engedélyezve pl a komfortindex és egyéb ilyen "extrák". Cserében 200-500eFt-ot is elkér(het)nek érte.
Mert olcsóbb egyfélét gyártani/beszerezni és betenni, mint túl sok variánssal vesződni. A végén még a munkás rosszat tesz be és akkor több a vesződés a kijavítással, mint a mit spórolnának az olcsóbb típus egyszerűbb darabjával.
Tegnap néztem, hogyha kellene egy másodautó, akkor mi jöhetne szóba és pl. a Ladánál 2 felszereltségi szintet láttam (Comfort / Lux). Az opciók kifújtak azzal, hogy a felsőbbik kérhető automata (robotizált) váltóval, lehet kérni szélvédőfűtést és a külső színt kiválasztani. És ha nem tévedek ennyi volt. Sztenderd, benne van az ülésfűtés, esőérzékelő, automata fény, Luxban már a digit klíma alapból, mert valószínűleg olcsóbb a tömegnek odaadni, mint vesződni, hogy ki mit kér vagy mit nem.
Ladát egyenlőre venne a hálál, akármilyen nagy tudású és szép is kívül-belül. Az összeszerelés minősége, stb. még a messze nem tökéletes Daciáétól is alább van. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Halihó.....és ennek ellenére már 3000 db-ot eladtak belőle, már 22 "márka" szerviz van az országban. Ennyit jelent a pozitiv előitélet. És tudjuk mit jelent(tett) a Daciának a negativ előitélet....
Ladát egyenlőre venne a hálál, akármilyen nagy tudású és szép is kívül-belül. Az összeszerelés minősége, stb. még a messze nem tökéletes Daciáétól is alább van.
Csak arra értettem, hogy sok gyártó próbál egyen csomagokat gyúrni, mert azt könnyebb gyártani, kevesebb a hibázási lehetőség. Ha jól tudom a Suzuki Celerio is olyan, hogy kb. ez van ezt kell szeretni, nincs nagyon mit válogatni.
Nekünk egyelőre nem is aktuális még, de tavaly olyan szinten Budapest (odébb lévő) szélére költöztünk, hogy előbb-utóbb két autó kell. Itt már nincs az a luxus (legalábbis a környék infrastruktúrája tekintetében), mint Békásmegyeren, hogy gyalog 5-10 percre a gyerekorvos/háziorvos/
rendelőintézet, útközben 2 patika, SPAR, DM (és mindez úgy, hogy még ráadásul "sétálóutca", tehát a gyerekért sem kell úgy aggódni) hanem vagy Örs, vagy Pólus vagy Kistarcsa/Csömör közte elvétve alig valami egyen-egyenként. Orvosok sem sétatávban, ráadásul mindhárom 3 különböző irányban, így kellene előbb-utóbb második kocsi, ha majd a feleségem is visszamegy dolgozni, de az még odébb van.
Offtopic, de az egyik dilemmánk most az, hogy a Logan MCV-t nagyon szeretjük, de mi legyen, ha két autó kell? Mert (májustól) 3 gyerekkel a Logan MCV-nk már szűkös, de Lodgyt mellé nincs értelme, mert nem kell két nagy autó, ráadásul a Logan a dízel, de ha már Lodgy, akkor azzal menne az ember nyaralni, hosszabb távra. Valószínűleg 3 éve kellett volna inkább egy Lodgy-t és akkor most egy sima Logant, mert olcsóbb, mint a Sandero és picit nagyobb a tengelytávja, csak hát amellé a Logan MCV "nagy autónak" már lehet kevés. Duplacsere meg nem tudom mennyire érné meg 3-4 évesen. Majd kitapasztaljuk mennyire élhető így az MCV, végülis az eleje a nehéz, apósnak van tetőboxa, rúd meg 12 ezer ALDI/LIDL akcióban, utána már nem kell babakocsi+testvérfellépő+
kiságy (+sok pelus,+,+,+)nyaraláshoz, ami már egymagában egy fél csomagtartó.
Őszintén szólva nálam képbe került a Lada Vesta, kipróbáltam, sokszor nézegettem. Viszont több dolog volt, ami visszatartott. Az egyik az ára volt, Hasonló felszereltségű Vesta Kombi majd' félmillióval került volna többe (akciósan), mint az MCV. A másik a gyenge szervízháttér, többen írták róla, hogy Németországtól nyugatra nem ajánlatos elmenni vele, mert nincs szervíz, alkatrészt horror áron lehet hozzá beszerezni arrafelé stb. Így utólag visszagondolva úgy érzem, hogy nem volt rossz választás a márkahűség, hiába a 0,9-es "kávédaráló" az MCV orrában, én dinamikusabbnak érzem, mint a Vestát az 1,6-os motorjával (ami egyébként többet is fogyaszt). A Daciával kapcsolatos negatív előítéletek - szerintem - lassan elkopnak, amikor a legjobb barátaim meglátták és kipróbálták az MCV-t (Opel, VW Golf, Skoda Octavia RS, BMW tulajdonosok és autómániások is) csak gratuláltak hozzá, azt mondták, hogy teljesen vállalható ez az autó, nem gondolták volna, hogy ennyire jól néz ki (mondjuk a korallpiros szín jól is áll neki ), és hogy ilyen jól megy és hogy milyen tágas a méretéhez képest.
Nekem úgy tűnik, minden elő van készítve - vagy a helye, vagy behúzva a kábelek -, csak nem teszik rá a csatlakozót / billenőkapcsolót, nincs engedélyezve pl a komfortindex és egyéb ilyen "extrák". Cserében 200-500eFt-ot is elkér(het)nek érte.
Mert olcsóbb egyfélét gyártani/beszerezni és betenni, mint túl sok variánssal vesződni. A végén még a munkás rosszat tesz be és akkor több a vesződés a kijavítással, mint a mit spórolnának az olcsóbb típus egyszerűbb darabjával.
Igazad lehet, olcsóbb software-sen letiltani, mint másikat gyártani - lásd komfortindex.
A másik vesszőparipám a fillérhágás magasiskolája, az automata ablakemelő. Egy becsípődés-szenzor, meg egy kis kapcsoló, szvsz nem több - majd a nagyok kijavítanak.
A Logan I-ben benne volt, a vezetőoldali ablak le és fel automata volt, nem kellett nyomni a gombot. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Sziasztok, Abban kérek segítséget, hogy a tompított fényszóró (2015. Logan II., 1,2) időnként nem kapcsol be annak ellenére, hogy a bajuszkapcsolót a megfelelő állásba fordítom. (Úgy emlékszem, hogy azután kezdődött a probléma, hogy a fénykürtöt használtam egy alkalommal). Legutóbb a távolsági fény be- majd kikapcsolása után világított csak. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? A (bajusz)kapcsoló vagy relé hibája lehet? A válaszokat, ötleteket előre is köszönöm! Pete
Sziasztok, Abban kérek segítséget, hogy a tompított fényszóró (2015. Logan II., 1,2) időnként nem kapcsol be annak ellenére, hogy a bajuszkapcsolót a megfelelő állásba fordítom. (Úgy emlékszem, hogy azután kezdődött a probléma, hogy a fénykürtöt használtam egy alkalommal). Legutóbb a távolsági fény be- majd kikapcsolása után világított csak. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? A (bajusz)kapcsoló vagy relé hibája lehet? A válaszokat, ötleteket előre is köszönöm! Pete
Típus hiba. Gyárilag nincs relézve sem a tompított, sem a távolsági fényszóró, így a bajuszkapcsolóban besülnek az érintkezők. 27ezer Ft-ból szoktam csinálni a kapcsoló cserét, és a komplett berelézést. Ezután többet nem megy tönkre. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok, Abban kérek segítséget, hogy a tompított fényszóró (2015. Logan II., 1,2) időnként nem kapcsol be annak ellenére, hogy a bajuszkapcsolót a megfelelő állásba fordítom. (Úgy emlékszem, hogy azután kezdődött a probléma, hogy a fénykürtöt használtam egy alkalommal). Legutóbb a távolsági fény be- majd kikapcsolása után világított csak. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? A (bajusz)kapcsoló vagy relé hibája lehet? A válaszokat, ötleteket előre is köszönöm! Pete
Típus hiba. Gyárilag nincs relézve sem a tompított, sem a távolsági fényszóró, így a bajuszkapcsolóban besülnek az érintkezők. 27ezer Ft-ból szoktam csinálni a kapcsoló cserét, és a komplett berelézést. Ezután többet nem megy tönkre.
Szia Krogergo, Köszönöm a választ. Sajnos egy kicsit messze laksz, de azt hiszem, előbb vagy utóbb csinálnom kell vele valamit. Üdv. Pete
Én bereléztettem Gergővel az öregemet,azóta nincs semmi problémám a világítással.
Nekem az első kapcsolót még garanciára cserélték, a másodikat viszont lereléztettem a Gergővel, és azóta tökéletesen működik. Az autó 14 éves, és van benne több, mint 200 ezer. Relé nélkül kevesebb, mint 24 hónapot bírt a kapcsoló, relével több, mint 12 éve jó.
PS: Érdekes, hogy a gyártó másfél évtized után sem képes ezt a konstrukciós hibát kijavítani...
Én bereléztettem Gergővel az öregemet,azóta nincs semmi problémám a világítással.
Nekem az első kapcsolót még garanciára cserélték, a másodikat viszont lereléztettem a Gergővel, és azóta tökéletesen működik. Az autó 14 éves, és van benne több, mint 200 ezer. Relé nélkül kevesebb, mint 24 hónapot bírt a kapcsoló, relével több, mint 12 éve jó.
PS: Érdekes, hogy a gyártó másfél évtized után sem képes ezt a konstrukciós hibát kijavítani...
Facelift (2017) utániaknál is gond? Anno azt olvastam, hogy akkor módosítottak valamennyit rajta, pl. a duda átkerült a kormányra, ezért talán jobban fogja bírni.
Nem változott a kapcsoló belseje semmit. Eltűnt a duda kapcsoló róla, ennyi. De az új kormányon lévő kürt kapcsolóhoz a világítás kapcsolóról megy a ráforrasztott másik kapcsoló. Még csak nem is az autó kábel kötegéről ágaztatták le. Én épp ezért gondolkod, hogy mindegyik újabb fajta Daciába beleteszem a régebbi fajta kapcsolót, ráforrasztva az újabb fajta kapcsolóról a plusz csatlakozót. Így lesz a kapcsoló végén, és a kormányon is duda gombom. Más autóhoz szokott embereknek ez biztos vicces, én azonban annyi régi szériás Daciát vezettem/vezetek, hogy már reflexből a kapcsoló végét nyomom, nem a kormány közepét REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Facelift (2017) utániaknál is gond? Anno azt olvastam, hogy akkor módosítottak valamennyit rajta, pl. a duda átkerült a kormányra, ezért talán jobban fogja bírni.
Nem csak a duda került át a kormányra, hanem (bár ezt nem tudom, hogy korábbi módosítás-e?) a fényszóró kapcsolása is más (nekem legalábbis a Logan I-hez képest). A régi autómon ugye magam felé kellett húzni a kart a fényszóró kapcsolásához, az újon pedig előre kell tolni, ha húzom, akkor csak a fénykürt működik.
Nem a Logan1-ről volt szó, annak főképp teljesen más a kapcsolója. Hanem a 2-es változatról, annak is a 2013-tól gyártott verziója és a 2016 év végi facelift utániról. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Értem. Azokhoz a változatokhoz nem volt szerencsém, ezért is írtam, hogy korábbi módosítás-e, de ezek szerint igen. Meg is lepett egy kicsit ez a módosítás is, amikor októberben átvettem az autót
2015 ös MCV II höz lenne valakinek használható biztositék kiosztása? Mi mihez való. A könyvében találhatón nem igazodok ki. Irja h 2-3-4stb mihez valo csak a táblán nincsenek számozások.
2015 ös MCV II höz lenne valakinek használható biztositék kiosztása? Mi mihez való. A könyvében találhatón nem igazodok ki. Irja h 2-3-4stb mihez valo csak a táblán nincsenek számozások.
Hali!! A táblán valóban nincs, de a fedél belsején( a Thalián ott van) vagy a használati utasításban igen. A használati utasítás képét kicsit car értelmezni, me' bekő forgatni hozzá a füzetet. 5/28-5/29 oldal. Üdv Nagya A telefonoknak 2 nagy ellensége van: Gravitáció H2O
Sziasztok! Egy fura hiba jelent meg egyszercsak: az utastéri ventilátor csak 4-esen megy, viszont akkor a klíma (és a klíma led) kikapcsol. Elvittem villamos szakihoz, átkötött valami ellenállást, így már ment a ventilátor minden fokozaton. Viszont nem ment a klíma semelyiken. Ezután kicserélt a panelben egy diódát, és utána jó volt, amíg el nem hoztam az autót és megálltam tankolni, mert a tankolás utáni indításnál már nem indult a klíma, picit még villogott a LED, de aztán se kép se hang. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Sziasztok! Egy fura hiba jelent meg egyszercsak: az utastéri ventilátor csak 4-esen megy, viszont akkor a klíma (és a klíma led) kikapcsol. Elvittem villamos szakihoz, átkötött valami ellenállást, így már ment a ventilátor minden fokozaton. Viszont nem ment a klíma semelyiken. Ezután kicserélt a panelben egy diódát, és utána jó volt, amíg el nem hoztam az autót és megálltam tankolni, mert a tankolás utáni indításnál már nem indult a klíma, picit még villogott a LED, de aztán se kép se hang. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Persze, mese is van róla, Mekkeleknek hívják Ki kell cserélni a komplett panelt, meg a fokozat szabályzó ellenállást bele valóra, mi nem csesz szét semmit. Nálam raktárban polcon van ilyesmi is. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Persze, mese is van róla, Mekkeleknek hívják Ki kell cserélni a komplett panelt, meg a fokozat szabályzó ellenállást bele valóra, mi nem csesz szét semmit. Nálam raktárban polcon van ilyesmi is.
Köszönöm, ettől féltem... mindig reménykedem, hogy a környékemen is vannak jó szerelők, de eddig 10-ből 0.
Persze, mese is van róla, Mekkeleknek hívják Ki kell cserélni a komplett panelt, meg a fokozat szabályzó ellenállást bele valóra, mi nem csesz szét semmit. Nálam raktárban polcon van ilyesmi is.
Köszönöm, ettől féltem... mindig reménykedem, hogy a környékemen is vannak jó szerelők, de eddig 10-ből 0.
Ha esetleg más is belefut ebbe: Krogergonek természetesen most is igaza volt. Mivel nem tudtam lemenni hozzá, postán küldte az alkatrészeket, amit némi karcolás és anyázás árán magam is ki tudtam cserélni , és tökéletesen működik. (ezek is segítettek: Klikk!, Klikk!)
Örülök, hogy megoldódott. Kár volt annyi szerelőnek nevezett kóklerhez elmenni. Ha tudok, és időm engedi, telefonon is segítek bárkinek. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Segítséget - információt szeretnék kérni : Dacia Logan "fedélzeti computer " ... na mindegy való amire való, de ha már van akkor szeretném ha működne. Szóval mindent mutat , kivéve a fogyasztással kapcsolatos információkat nem akarja megosztani velem. Csak három vonal pislog. Az átlagfogyasztás, a pillanatnyi fogyasztás, és a következő tankolásig megtehető kilométer nem akar működni. Hirtelen ment el, eddig jó volt. Esetleg valakinek hasonló probléma ? Netán egyből a megoldás ? Akusarut már vettem le, diagnosztika nem ír hibaüzenetet ...:(
Ha mondjuk írnál évjáratot, hónapot, és motor típust is, úgy könnyebb lenne, volt pár változat. Diagnosztika alatt milyen interfészt és programot értesz? REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Érdeklődnék,hogy találkozott-e valaki olyan jelenséggel, hogy a bluetooth hirtelen "eltűnt" nem keresi a párosított eszközt. A rádió többi része működik csak a villogó bluerooth pötty tűnt el... Köszi ha valaki tudná mi a megoldás!
SZiasztok! Egy kis tech segítség kellene. Logan II. A még nem LED-es DRL izzóját (W21/5W) hogy lehet kivenni? Olyan kicsi a hely, hogy ha a kezed bedugod nem látni semmit! A gumi kupak levétele után hogy lehet kivenni az izzót? 0,9Tce - MCV a kellemes meglepetés
SZiasztok! Egy kis tech segítség kellene. Logan II. A még nem LED-es DRL izzóját (W21/5W) hogy lehet kivenni? Olyan kicsi a hely, hogy ha a kezed bedugod nem látni semmit! A gumi kupak levétele után hogy lehet kivenni az izzót?
Szia! A gumi dugó levétele után a fekete tartó szerkezet szárát benn a lyukban meg kell fogni, és ki kell húzni. Kb. 7-8cm hosszú. Annak a végében van az izzó. W215W típusú. Általában jó szoros a műanyag illesztés, csak csőrös fogóval meghúzva jön ki. amikor kiszeded az izzót a foglalatból, már legyen a kezedben a másik, hogy ugyan úgy tedd be, ne fordítva. Visszahelyezésnél figyelj, hogy a műanyag vízszintes állásban legyen, pici feliratos résszel felfelé. Vagy jelöld meg! Egyszerre csak az egyik oldalt csináld, hogy lásd a másikhoz viszonyítva, visszament e rendesen a helyére. Sokan azt hiszik már bement, holott még 1-2cm-t megy előre, akkor jó. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
SZiasztok! Egy kis tech segítség kellene. Logan II. A még nem LED-es DRL izzóját (W21/5W) hogy lehet kivenni? Olyan kicsi a hely, hogy ha a kezed bedugod nem látni semmit! A gumi kupak levétele után hogy lehet kivenni az izzót?
Szia! A gumi dugó levétele után a fekete tartó szerkezet szárát benn a lyukban meg kell fogni, és ki kell húzni. Kb. 7-8cm hosszú. Annak a végében van az izzó. W215W típusú. Általában jó szoros a műanyag illesztés, csak csőrös fogóval meghúzva jön ki. amikor kiszeded az izzót a foglalatból, már legyen a kezedben a másik, hogy ugyan úgy tedd be, ne fordítva. Visszahelyezésnél figyelj, hogy a műanyag vízszintes állásban legyen, pici feliratos résszel felfelé. Vagy jelöld meg! Egyszerre csak az egyik oldalt csináld, hogy lásd a másikhoz viszonyítva, visszament e rendesen a helyére. Sokan azt hiszik már bement, holott még 1-2cm-t megy előre, akkor jó.
Köszönöm! (Már a gumidugót levettem, de nem mertem erősebben kihúzni, azt hittem ezt is fogja valami mint a H4 izzót, csak nem látom. Ha emberi hőmérséklet lesz ismét megpróbálom.)
Gyakran szokták tőlem kérdezni, hogy a gyárilag nem tempomatos Daciába hogyan lehetne utólag tenni. Vagy a régi fajta kormány helyére az újabbat feltenni. Aztán persze az összegek hallatán 99%-uknak el is megy a kedve tőle, mert utólag többszörösébe kerül, mint az új autóhoz rendelve. Kezdjük a kormány cserével. Műszakilag megoldható, de cserélni kell a kormánykereket, légzsákot, szalag átvezető kábelt, világítás kapcsolót. Újonnan megfizethetetlen, bontottan meg ki mennyiért talál külföldön. (Általában 350-400Euro-tól felfelé) Tempomat megoldások 1. varáció: Dover Kft.-s utólagos tempomatok. Nekem 2 korábbi autómban is volt. Hibátlanul üzemeltek, minőségi termékek. Daciákba nagyjából az anyagköltség+valamelyik szerviznek a munkadíja 140ezer Ft körül van. Egy plusz bajuszkapcsoló kerül beépítésre. A típus előnye, hogy mindegyik típusba beszerelhető utólag. 2. variáció. A gyári tempomat utólagos beszerelése. Ez azonban nem oldható meg mindben, csak 2014 második felétől, amikor már gyárilag is rendelhető volt. A korábbi típusokba nem lehet. Ha az autóban van sebesség határoló, akkor benne vannak a kuplung pedálnál a kapcsolók is, és a kábel köteg jó része, ez időben pár óra mínuszt, költségben sok 10ezer Ft spórolást jelent. A Start&Stop-os autókban ha nincs sebesség határoló, a kuplung pedál kapcsolók akkor is benne vannak. Daciáéknál azonban elég nagy a káosz, pl. alakítottam át 2016-os 1.2 16V motoros Sandero-t, amiben S&S és sebesség határoló sem volt, de benne voltak a kábelek, kuplung pedálnál a kapcsolók, középkonzolban a kábelköteg előkészítve a tempomat/
sebességszabályzó kapcsolóhoz. Aki ilyenen töri a fejét, a gyári új alkatrészeket rögtön felejtse el, mert sok 100ezer Ft-ba kerülnének. Újan csak az előválasztó kapcsolót szabad megvenni, ez valamivel 10ezer Ft alatt van. Látszik a képen a cikkszáma, és ráírtam egy másikat is, az is jó. Az összes többit bontókban kel megtalálni, eléggé váltakozó árakon. Kell még egy komplett kormánykerék a kapcsolókkal. A kormány bajuszkapcsolókat tartó konzolja egyben van a szalag átvezető kábel házzal, és a kormányszög jeladóval. A szög jeladó le/át csavarozható, azt nem kell cserélni, így megspóroltuk a feltanítását a CanBus-ra. Ha szerencsénk van, a középkonzoli előválasztó kapcsoló és a szalag átvezető közötti kábel benne van az autóban (többségükben igen), ha nem, akkor le kell gyártanunk. Szintén lehet bontókban csatlakozókat és beléjük való PIN-eket vadászni. Ha mindez fizikálisan kész, akkor jöhet a szoftveres része. Először a motorvezérlőben kell a gyári márkaszervizes diagnosztikai műszerrel feltanítani/bekapcsolni a tempomat funkciót. Ha ez megvan, akkor a km óra műszeregységben is. Ott azonban nem szabad a gyári diagnosztikai eszközzel! Van a km óra műszeregységeknek egy szoftver hibája, amivel nincs is semmi gond, amíg nem akarunk a gyári géppel valamit ki-be kapcsolni, ami eredetileg nem volt benne. A legelső esetnél (nem tempomat miatt) 2 napom ment rá . Vagy hackelni kell, vagy amit a gyárban is használnak az új autók feltanításánál. Az első ilyen átalakítás 2 napba került, ma már általában 8-10 óra alatt megvan.
Engem érdekelne az általad leírt tempomat beszerelés. Az autóm egy 2015.04 évjáratú Logan MCV. Sokat keresgéltem a neten és két helyről árajánlatot is kértem (Hegyi autóelektronika 126000, Dover 134000Ft) Javíts ki ha tévedek, de én úgy látom hogy az drágítja meg a beszerelést hogy betesznek egy tempomat vezérlőt ( ap 900c) ami önmagában 80000Ft körül van.A te leírásod alapján erre nincs szükség. Az lenne még a kérdésem hogy a kormányt mindenképpen cserélni kell? Nem lehet megoldani egy bajuszkapcsolóval?
Helyileg hol vagy megtalálható?