Nos akkor kerüljön ide minden a gázüzemmel kapcsolatban.
Elõszöris bemásolom a chatboxos üzimet:
A Renault-Dacia Császárnál árulnak új benzin-gáz üzemű Logant is, persze külön rendelni kell, és kb 1 héttel meghosszabbodik a szállítási idõ, de van rá lehetõség! A BRC-nél szereltetik bele Pilisvörösváron. Szerelik is természetesen. Az a kár, hogy nem tudtam ezt korábban megérte volna a ~300e Ft többletet. (Mivel műszaki elõtt kell beleépíteni sajnos tréleren kell a beépítõ szervízbe vinni emiatt drágább mint az utólagos beépítés.)
Komáromban, vagy hol van szalonjuk én ott kérdeztem. Gondolom ha 0-km-es korában náluk lett megrendelve az átalakítás és hozzájuk viszed szrvízre is az autót akkor másképp kezelik a garanciát mint a renault állásfoglalása alapján kellene. (tehát marad a gari)
Sipka Gáborral beszélgettem errõl - õ a Dacia magyarországi forgalmazásáért felel. Szóval az a lényeg, hogy a Renault hivatalosan NEM támogatja az ilyen átalakításokat, jelenleg ha valaki átalakítatja, ELVESZTI a garanciát a motorra és a vezérlõegységeire. Tárgya
lások folynak/tak arról, hogy NE vesszen el a garancia, de hogy most ez hol tart, nem tudom... A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Arra azért figyeljetek oda (és persze megfontolás tárgyát képezi) hogy a tartós gázos üzemeltetés a motor korai kopásához vezethet! Léteznek ugyan kimondottan a gázos üzemhez optimalizált olajok de ezek hatékonységáról csak nálam okosabbak tudnának beszámolni... mindenesetre engem aggaszt egy picit a dolog...
Most már csak az a kérdés, hogy ezeknél az emelkedõ gázáraknál, egy átlag autósnak tényleg meg éri-e hogy átalakítsa gázra. Nekem a régi Skoda meg van csinálva, de akkor a gáz ára kevesebb volt a benzin felénél. Most cirka 180Ft, és emelkedik. Kérdés hogy ki mennyit megy vele. A kopásról meg annyit hogy a mostani benzinek sem kennek jobban. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Én sokat gondolkodtam ezen,és tekergetem a fejem az új autók után.Az ember nem ellensége a buxtárcájának,de akárhogy is nézek,új autót gázra átállítva nem láttam még.Miért?
Megváltozott a Renault Hungária garanciavesztéssel kapcsolatos álláspontja? Vagy DhrBikes csak "bevállalta"? [ Módosítva 2006 ápr 12 sze, 00:01 ] http://www.draveczfoto.hu
Jé, tényleg, ilyen topic is van... Hibátlanul működik a gázos kütyü, már van benne 10e km Garival nem különösebben foglalkoztam, úgysem járok márkaszervízbe, a számítógépes részektõl eltekintve mindent meg tudunk javítani egy barátommal (autószerelõ, számlát is tudna adni a javításról, tehát nem mondhatják, hogy nem volt karbantartva), sok mindent egyedül is. Ha meg valami nagyon behalna rajta, akkor az úgyis gyártási hiba (Az meg már kijött volna rajta)
De szerintem nem nagyon lesz a Loganon olyan hiba ami miatt nekem érdemes lenne elvinnem márkaszervízbe, amúgyis irtózok tõlük. Olaj, szűrõk, vezérműszíj, fék, futómű mind olyan dolog, amit gyakorlatilag egy délután alatt meg lehet javítani kis hozzáértéssel. Ha a szervókormány, vagy a motoron valami komoly dolog tönkremegy, az meg úgyis horror összeg és biztos nem vállalják be a garanciát rá. (Sajnos elég negatív vagyok ezen a téren) [ Módosítva 2006 szept 14 cs, 13:35 ]
Én még teljesen új vagyok itt Dacia fronton, minden téren. Még autóm sincs, de a gondolattal erőteljesen barátkozom. Akkor tudnék határozottabban döntést hozni, ha meg lehetne vásárolni az autót LPG üzemmóddal is, a garancia megőrzése mellett! Ugyanis nekem NAGYON bejött a gáz használata! Az alábbiakban közzéteszem a tapasztalataimat:
Nekem az első gázos autóm egy AZLK 2140 (Moszkvics) volt, ami ugye benzin és gáz zabáló hírében állt. Nos, nekem ez 8(!) literrel beérte átlagban. A mostani egy Daewoo Nexia GLE, ami átlagban 7 litert eszik meg.
Hogy mindez megéri-e? Számoljunk! Az átalakítás olyan 170eFt körül volt. Éves szinten megyek vele 40-50ekm-t. A gáz itthon jelenleg 165.- Ft, a benzin olyan 270.- Ft körüli. A költség 100km-en gázzal 1155.- Ft, benzinnel 1620.-Ft. A különbség 465.-Ft minden 100km-en.
S ez ugye a két üzemmód közti különbség! Arról nem is beszélve, hogy én gázt rendszeresen HR-ban tankolok, ahol sokkal olcsóbb, így az eltérés még erőteljesebb!!! Akkor megéri???
A kopásról meg annyit, hogy a Nexia-ban jelenleg olyan 253.000km körül van, és olajat nem eszik semmit, erő normális. Gázzal már beletettem 100ekm-t. Emiatt gond vagy hiba semmi!!! Akkor hogy is van ez?
A hírek alapján lesz,illetve gyártásban mintha már volna gázos/gyári/Logan.Hogy mekkora a felár a simához képest,azt viszont nem tudom,de az oldalon volt már erről szó. Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
dhrbikes! Nagyon gondolkodom a gáz beszerelésén. Milyen költségekkel kell számolnom? Pl: beszerelés , szervizelés , fogyasztás , egyéb problémák? JáZMin 492
Nekem szintén volt gázos autóm. Igaz egy literrel többet evett gázból mint benzinből, de olcsóbbra jött ki 1km, mint a dci logannal. Az egy OFF-os autó skoda felicia volt. A gázrendszerrel igazából ha jól van megcsinálva, semilyen műszaki és egyéb probléma nincs. Egyedül csak pár macerás dolog, de azt el lehet viselni. Ilyenek pl.: műszaki, zöldkártya, szűrő csere. A beszerelés annyak éri meg, aki sokat megy, nem évi 5-15ekm-t. Így egy idő után visszajön az ára. De ha jól tudom, a tartályt 5 vagy 10 évente hitelesíteni kell. A másik hátulütője a dolognak, hogy a Logant amúgy is elég nehezen lehet eladni, de gázos autót még nehezebben. Hiába problémamentes és jó dolog, ezt a vevőknek nem lehet megmagyarázni, és félnek tőle. Pedig nem robban, nem szivárog, balesetnél sincs gond! Ráadásul a gázszett árát, mint más egyéb extráét, utólag senki nem fizeti meg. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ismerősöm német autójába a márkaszervíz szerelte be a gázt. Így vagy az egyik- vagy a másik-garncia érvényes. A fogyija 2dl nőt. A rönyónak nincs ilyen szervize? JáZMin 492
Úgy tudom sehol nem foglalkoznak vele pillanatnyilag. Nekem eddig jók a tapasztalataim, persze a szervizek teljes felkészületlensége a gázra eléggé bosszantó. Nem tudom lesz-e jövője ennek magyarországon. Most valahol 50e km-nél járok gázzal, nem volt vele semmi gond. 9l a fogyasztása 100 km-en, főleg városban használva. A következő autómnak is gázosat szeretnék inkább mint dízelt, de majd meglátjuk. (Ma mentem egy 2000 km-t futott D-4D Toyotával, hát az milyen *** volt )
Mi volt rossz rajt? Mert személyes tapasztalatom nincs az olyan dízelről, de nekem pl. a Toyota Avensis D4D 170LE már régóta az álmom. (az is marad ) REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nekem volt egy toyota Previva D-4D. Szerintem nincs vele gond. Teljesen csendes, szinte szagtalan. Na és lomha, abba a 7 személyes buszlimuzinba a 2 ezres D-4D. 116 paci. Aki egy ilyen nagy hodályt annak jó. Na és nem a magyar utakra. 70-80 ezernél kerékcsapágy csere volt. Csak flexszel tudták leszedni róla, úgy rágyógyult. Pedig ez japán gyártású volt. Gyári szervízben csinálták. Haver csinálta barátságból. Ezért nem kelllett egy vagyont fizetnem. Magának vette meg az anyagot engedménnyel és elintézte, hogy ne kell fizetnem csak egy jelentéktelen összeget. Munkaidő után csinálták. Na ennyit a legendás Toyotáról. Ja, amúgy tök jó. De nem kell elájulni a nagy nevektől! Szívesen segítek neked banki ügyekben, ha írsz vagy hívsz, mert bankban dolgozok. kondorosiz@gmail.com Ha rám jelzel és kiírja a számot, akkor visszahívlak. Hívj bátran! 06 - 70 / 618 - 2474, -Email- " Gazdaságos és racionális választás, sznobizmus nélkül : Logan 1,5 dci Logan "
((Ez a "magyar utak" duma csak hablaty. Ilyen nincs. Akkor nem a kerékcsapágy halt volna meg először, hanem a lengéscsillapító, szilentek, meg a gömbcsuklók, gömbfejek. Egyébként nem is olyan rég nálam is cseréltek kerékcsapágyat, pedig ez Dacia. Szóval hogy is van ez? Ugyanennyi km-nél pedig még egyetlen autómban sem kellett eddig kerékcsapágyat cseréltetnem.)) Ugye Previa-ra és nem previva-ra gondoltál?
4-5000 Ft a szűrő, nekem 1,5 év után kicserélték, de mondták, hogy jó gázt használok, így 3-4 évente elég lesz legközelebb. Szó szerint 5 perces munka amúgy.
Mi volt sz*r a Toyotában? Kezdjük azzal, hogy egy Corolla 1,4 90 LE D-4D-ről van szó (a legújabb lépcsőshátú). Előszöris kényelmesre beállított ülés és kormány esetén a térdemet folyamatosan bevertem a kormányoszlop sarkos burkolatába. Ez ergonómiai probléma egyértelműen. Ennél sokkal rosszabb, hogy az egész olyan mintha valami számítógépes szimulátorral játszanék. Minden pedál olyan mintha takonyt nyokodnék, semminek nincs érzékelhető visszajelzése. A kormányzás úgyszintén, lassan haladva össze-vissza forgatható, gyorsan meg alig lehet megmozdítani, esély sincs hirtelen kormánymozdulatokra, akkor sem, ha szükség lenne rá. Az autó tök csendes, de a motor morgós, kellemetlen.
Gábor! Még emlékszem,mikor X-Y típusok kipróbálása után visszaülhettem a jó kis tágas,és megszokott Loganomba.Nos ilyenkor hasonló véleményem volt.Pár tagtárstól kaptam olyat,hogy azt hittem rossz helyen ülök:Megpróbáltak felvilágosítani,hogy nem kell elfogultnak lennem a Logannal,és akkor majd objektív lesz a megítélésem a többi kocsi iránt...Most örömmel olvasom az ilyen jellegű hozzászólást,remélem a szokásos kioktatásban te nem részesülsz Szóval "gázos"-volt a dolog,hogy ne legyek egészen OFF
[ Módosítva 2007 november 27 kedd - 16:31:53 ] Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Figyeljetek ! Igaz, amit a Toyoról írt dhrbikes. Én sem hülyeségből adtam el Previámat. Sőt a BMW-től sem kell hanyatvágódni. Nem vagyok hülye, hogy Dáciába akarok helyette beleülni. Van amikor egy márka sznobizmusból, meg marketingből, stb. túl van lihegve. Nem a legdrágább autó a legjobb. De valószínűleg a legrosszabb befektetés a drábább autó. Ja, nagyon élvezem kis Pandát is. Többször volt, hogy a BMW helyett inkább a Pandába dobtam magam. Szívesen segítek neked banki ügyekben, ha írsz vagy hívsz, mert bankban dolgozok. kondorosiz@gmail.com Ha rám jelzel és kiírja a számot, akkor visszahívlak. Hívj bátran! 06 - 70 / 618 - 2474, -Email- " Gazdaságos és racionális választás, sznobizmus nélkül : Logan 1,5 dci Logan "
Nem tudom igazából, de a Lovatosoknak Dunakeszin van sorozatengedélyük állítólag Loganra. Ha nincs, az sem gond, +1 műszaki vizsgával drágább, de az egyedi átalakítási engedély benne van a beszerelés árában.
Ez az a szervíz SZEGEDEN Klikk! , ahol utólag szerelik be a saját márkájú (VW-csoport) autókba a gázrenszert 240-300E-ért. Klikk! Vagy csak a magyaroknak jó az a mese ,hogy nem alkamazható a renyokban. Én már 22éve gázzal jártam , olyat még nemis tapasztaltam , hogy káros a motorra. Erre délen nagyon el van terjedve ,nincs olyan település ahol ne lehessen tankolni gázt!
,,gázos" autót szeretnétek? Szerezzek AF-es alvázszámút? Az olcsó REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Viccet félretéve, szerintem is nagyon jó dolog, pedig én diesel párti vagyok. Dél alföldön valóban nagyon elterjedt, amikor arra felé jártam, sehol nem volt gond a tankolás. Győr-Moson-Sopron megyében nem ártott fejben tartani a gázkútakat, és Pesten is egy eldugott helyen szoktam tankolni olcsón gázt a VIII.kerületben. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Igen morzsi! Kicsit szabálytalan de max biztonságos volt! 22 év Tood: uaz skoda lada dacia warthburg (CZ olajszivattyúval) kispolszki (hátsó ülés nélkül) . Lada volt csak vizsgáztatva gázra. JáZMin 492
Csak azért kérdeztem mert a LÁDÁNK gázas vólt és mindig büdös,meg reduktor hibás aztán igy elment töle a kedvem ja meg nagyon lomha.előzésnél ugy kellet odéb lökni.
Nekem a 120-as Skodám volt gázos, de én csak jót mondhatok róla. Egyetlen hátránya volt, hogy a zöldkártya dupla annyiba került! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Nekem is azért vannak kérdéseim mert a 3-dik generációs gázrendszert kevésbé ismerem.Apámnak már ilyen van (VW GOLF+ ) és az ugyanúgy gyorsul és 2-5dl -rel fogyaszt többet gázból. A ladát meg be kell tudni állítani és akkor +1l fogyasztás kb -5%nyomaték veszteség arányával működik. Ha emeli a fogyit nől a nyomaték.Persze van felső határa. A szaga a nem tökéletes égés eredménye . A reduktort azokban 2évenként fel kell újítani (membrán csere). Még hosszan lehetne írni ezekről ,de ez már a múlté. Ma a hengerenkénti gázbefecskendezés használlatos. A loganban is. JáZMin 492
Szóval, ismét megkérdezném! Milyen szett? Ki/kik szerelték bele? Mennyiért? Mik a tapasztalataid?
Fogyasztás? Mennyit mentél eddig gázzal? Ujvári Antal
Alapvetően a baj csak annyi vele, hogy Bp környékén Renault szervizbe nem tudom vinni, egyébként teljesen jó, ugyanolyan mint benzinnel csak olcsóbb. Eddig 45e-t mentem vele, nemrég kellett egy nyomásérzékelőt cserélni benne, más gondja nem volt. Fogyi 9 körül van. Mostanában sajnos városban használom többet. Kímélős országúton 90-es sebességnél 7 körül fogyaszt, de úgy nem használom
Sziasztok! Gyári gázüzemű Dacia vezetőjeként szívesen megosztom tapasztalataimet, melyek az idő múlásával csak szaporodni fognak. (jelenleg a bejáratós 1700 km-en vagyok túl.) Amit eddig tapasztaltam: gáz szagot a legritkább esetben lehetett érezni az autóban. Itt Magyarországon a gáz ára jelentősen szór, pl. a 10. úti MOL-nál 170 Ft/l jelenleg, a Bp. Fóti u.-on 177 Ft/l, de láttam 190Ft/l áron is kutakat. Persze ez is jól elmarad a mostani tartósan magas üzemanyagáraktól. Én kb 500 km-t mehetnék egy tank gázzal, ez 8 l + valamennyi fogyasztásnak felel meg, mert a klímát is használom. Csak egyszer fogyott ki a gázpalackom, de akkor nem mértem meg a fogyasztást, viszont a tankoláskor túl lett töltve a tartály, 45 l gázt nyomott bele a kutas. Lehet, hogy a biztonsági szelep kiakadt az üres tartályban? A Logan MCV kasztniját jól mozgatja az 1.6-os motor, így ha takarékos vezetés a cél, akkor a gáz nagyon jó választás. Persze benzinnel üzemeltetve másabb a gyorsulás, ha fontos, akár menet közben is könnyen át lehet kapcsolni a két üzemanyag között. (üresbe tétel, pedálról lábat le, és egy gombnyomás a visszajelző dobozkán, így gyári leírás szerint is lehet.)
Nézzünk egy konkrét példát az átalakítás megtérülésére: Kiindulási adatok: - az átalakítás költsége egy lambdaszondás, injektoros gépkocsi esetén: bruttó 160.000,- Ft.-tól - átlagfogyasztás benzinben: 8,0 liter/100 km - átlagfogyasztás gázban (kb. 15 %-kal magasabb fogyasztás): 9.2 liter/100 km - minimál benzinár: 305,- Ft/liter (2008. júliusi minimálár) - átlagos gázár: 180,- Ft/liter (2008. július) Költségek: - egy km költsége benzinben: (8.0x305)/100=24,4 Ft/km - egy km költsége gázban: (9,2x180)/100=16,56 Ft/km - megtakarítás egy km-en: 24,4-16,56=7,84 Ft/km A beruházás megtérülése: 240.000,- Ft / 7,84 Ft / km = 30.612 km Tehát egy átlagos futásteljesítményű gépkocsi átalakítása kb. 1,5 év alatt megtérül, és további minden 10.000 km-en 78.400,- Ft-ot takaríthatunk meg a mai árakon számolva. Aki az autót főleg városi forgalomban használja, a megtakarítás tovább nő. Az átalakítási árak pl itt: Klikk! Ezen a weboldalon működik egy számító űrlap az átalakítás megtérülésének kiszámítására: Klikk! - Megtérülés menüpont. Itt még egyszerűbb, a Shell Gas oldala: Klikk! Az autógázzal kapcsolatos további kérdések válaszok itt: Klikk! Aki az átalakítás mellett dönt, előzetesen ezt a cikket mindenképpen olvassa el!: Klikk!