A Lodgyn gyárilag 185/65R15-ös gumi van az 621mm átmérőjű. Amikor a doki a kocsim alatt feküdt én is kérdeztem, hogy elfér-e a 63-as, de azt mondta, hogy a kipufogó hővédő, és a hátsó híd miatt az már nem fér el.
Üdv Petya
Nagyon érdekes a sztori. Nekem is furdalja az oldalam,hogy mi lehet az a kézzel fogható plusz ami a közel 40%-os felárat okozza. A 250 nagyon sok pénz vagy csak én érzem úgy,hogy 60-70 eFt-ért sokat kell dolgozni. Ez a gyógyító nem tudja,hogy a lodgy mérete a 630x225?Ja,hogy ezzel meló van,mert le kell vágni a pótkeréktartót is.Hát igen,de a perverzek szokták kérni a 630x250-est is. "Az autózás kaland."
Elkészült a beépítés! Egy kicsit döcögősen indult a történet, mert másnap mikor elhoztam tőlük minden ok nélkül lekapcsolt a rendszer. Vissza lehetett kapcsolni, de előbb-utóbb mindig lekapcsolt. Kedden visszavittem, kiderült, hogy a gázrendszer hőfok jeladója volt selejt, -36fokot jelzett. Azóta minden rendben észrevehetetlenül dolgozik a rendszer, csuklás, rángatás nem érezhető. A hatótávról, fogyasztásról egyelőre nem tudok nyilatkozni, még az első tartályt fogyasztjuk.
Egy bő ezres beleszaladt a Lodgy a gázzal, 380km körül alakul a hatótáv 38,51 37,73 38,13 litert sikerült tankolni az üres tartályba. A Zafira tartálya 54 literes volt, azt lehetett tele( névleges térfogata) tankolni, feltéve, hogy kivárta az ember, amit centiliterenként megtelik. Itt nincs laca-faca 38liter magasságában katt, nincs tovább. Az 1500kilóméteres szerviz alkalmával még konzultálni velük erről, mert a bő 10-11 literes fogyasztás annyira nem gyere be, a benzines 7,8-8,2 függbvényében.
Szia, Valami el van ott tekerve, jó dúsra. 9-10 lteres benzin fogyihoz jár ekkora gáz fogyasztás. Ez kb 9-10 liter között kell egyen, gáztól függően.
voicespeed írta ...
Sziasztok!
Egy bő ezres beleszaladt a Lodgy a gázzal, 380km körül alakul a hatótáv 38,51 37,73 38,13 litert sikerült tankolni az üres tartályba. A Zafira tartálya 54 literes volt, azt lehetett tele( névleges térfogata) tankolni, feltéve, hogy kivárta az ember, amit centiliterenként megtelik. Itt nincs laca-faca 38liter magasságában katt, nincs tovább. Az 1500kilóméteres szerviz alkalmával még konzultálni velük erről, mert a bő 10-11 literes fogyasztás annyira nem gyere be, a benzines 7,8-8,2 függbvényében.
....Az 1500kilóméteres szerviz alkalmával még konzultálni velük erről, mert a bő 10-11 literes fogyasztás annyira nem gyere be, a benzines 7,8-8,2 függvényében. Üdv Petya
Szia!
Nekem a gyári gázzal csak közúton 7,5-8,5L a fogyasztásom, autópályán 120-140 9,5-10L A gáz minőségének hatását nem vettem észre.
Hátrébb kell tolni az ülést és lejjebb megy a fogyasztás.:)
Hát nem tudom. A feleségem közelebb szokta húzni, még is többet fogyaszt nála Én meg hiába tolnám hátrébb (nem is tudom, koppra van), tempomattal megyek. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Pár napja vettem egy Logan MCV-t, benzin/gáz. Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre. Tankoltam már noname kúton és MOL-on is. Én nem vettem észre különbséget, gondolom vannak itt tapasztaltabb gázosok
...Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre. ...
Nem tapasztaltam én sem semmit, talán a Príma gáz volt talán a legjobb.
A gáz karbantartók szerint a magyar gáz szilárd tartalma magas, ezért a folyékony fázisú szűrőt gyakrabban kell cserélni. Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.
Sziasztok! Pár napja vettem egy Logan MCV-t, benzin/gáz. Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre. Tankoltam már noname kúton és MOL-on is. Én nem vettem észre különbséget, gondolom vannak itt tapasztaltabb gázosok
Köszönöm: Henrik
. Csak az árban van különbség,és még az előre csomagolt is ugyanolyan. Sőt, adalékkal sem vettem észre változást.
Sziasztok! Pár napja vettem egy Logan MCV-t, benzin/gáz. Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre. Tankoltam már noname kúton és MOL-on is. Én nem vettem észre különbséget, gondolom vannak itt tapasztaltabb gázosok
Köszönöm: Henrik
Szia!
Én hosszú ideje AGIP-nál tankoltam, mert volt 8 Ft kedvezményem az üzemanyagra. Most, hogy a MOL átvette őket, a kedvezményem megszűnt és átszoktam a Budakalász-i kútra, ahol Prímagáz van. Nem a legolcsóbb, de szinte napi szinten útba esik nekem. Szerintem ég és föld a különbség a Prímagáz javára. Érezhetően jobban megy vele az autó.
Én nagyrészt Szlovák gázzal járok, nincs rossz tapasztalatom. Bp.-i taxisok mondják, hogy néhány ottani maszek kútnál van nagy lehúzás, többet fogyaszt vele az autó, és mindig több L megy bele, mint máshol. Tatabánya környékieknek pedig az Ottani MOL-ról van rossz véleménye, olyan a jelenség, mint amikor a benzinnél alacsony az oktánszám és kopogásos az égés. Primagázzal a jelenség azonnal megszűnik.
Agyonszabályz
ott kis hazánkban elméletileg bármely fajta üzemanyaggal lehetetlen a manipulálás, csalás, minőség romlás. Gyakorlatban azonban a ,,lehetőségek hazája" (egyeseknek) így mindig vannak helyek, ahol próbálják az embert átvágni. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Régen nem írtak ide, a gázos üzemmód iránt megszűnt az érdeklődés? Akkor megtöröm a csendet. Gázos üzemmódú Logan MCV-ét szeretnék vásárolni. Sajnos úgy látom, hogy csak a 0.9 Tce motorral lehet rendelni. Egy kicsit félek ettől a párosítástól. Kicsi is a motor, turbós is, meg talán még sok tapasztalat sincs vele kapcsolatban. Ebből kifolyólag ha valaki használ ilyen kocsit, vagy van vele kapcsolatban tapasztalata, véleménye ha leírná, azt előre is megköszönöm. Feltételezem nem csak én tervezek ilyen típusú autót vásárolni. Az ügyfélszolgálat tájékoztatása alapján (a többség megszólalni nem tudott, amikor érdeklődtem az LPG-és Loganról) az LPG-és kocsik szelepei meg vannak erősítve, így úgy gondolom hasznosabb lenne gyári gázszettel megvenni, mint az alapváltozatba utólag beépíttetni. Meg garancia szempontjából sem lényegtelen.
Ha tudatos vásárló vagy nem veszel gyárinak mondott lpg-t.Túlárazott, nem felhasználóbarát,vicces tartályméret,stb. A tce motor jobb mint az 1.6 - gázos szempontból,mert alacsonyabban adja le a nyomatékot.Ha nem rúgják, nincs vele gond. Az ideális megoldás: utólag átalakítani 180-ból és élvezni az olcsó autózást.Nekem is ez a tervem. A garancia meg a kátránymotorosok mániája,egy benzinmotor nem romlik el. Tudatlanságból szokták ijesztgetni a vásárlót.Mert miben is más az lpg-s?Lekapcsolja a benzin befecskendezőket,így max. csak azok érintettek a garanciával.Ami meg nem működik az nem romlik el.
Ha tudatos vásárló vagy, áttekinted a gyári és az utólagos beépítés lehetőségét. A gyárinak sok előnye van, főleg, hogy a gáz rendszerre is a 100EKm/3 év garancia él, amit csak sokkal drágább gázrendszerrel kapsz meg mint a gyári. Ha utólag építteted be, nem biztos, hogy a gáz szett árával megúszod, több kis kistség megdobhatja a számlát. Az utólagosakban viszont van sokkal korszerübb, mint a Lando. Nekem a gázinjektorok csattogása tűnik hangosnak, de azt mondták pécsen, hogy ezek már a csendesebbek. Sokkal fontosabb kérdés, hogy a közeledben mennyire van megbízható, jó szervíz, vagy gázüzemű autók karbantartására feljogosított Dacia szerviz.
Pl. Veszprém közelében csak a Pápai Dacia szerviznek van "gáz" minősítése, de annyira nincs már tapasztalat, hogy inkább Pécsre, vagy Hódmezővásárhelyre viszem az autót.
A 0.9-s autótól lehet tartani (én s tartok tőle) de sajna ez az európaij ővő, pedig a Mazda tud nem DS jó motort gyártani.
A Renault pedig nem ijesztgeti a vásárlókat, hanem minden garanciális és egyébb felelősséget ott rug le magáról, ahol egy picit is látja, hogy nem tudsz bíróságra menni. Azért meg lehet őket fogni, de Bati is írta, szerencsére az autó jobb, mint a renault ügyfélszolgálata, felkészűltsége.
Én hat éve használok LPG-s autót, ezért is szeretném, hogy a következő autóm is LPG-s legyen. Téves az a feltételezés részemről, hogy a gyárilag felkészített LPG autó, jobban bírja a gázüzemmódot, mind az eredetileg benzinesnek szánt? Az ügyfélszolgálat tájékoztatása szerint a gázos Daciák központi szervize az Autó Triplex Kft. Attól én 6 kilométerre lakom, tehát közel van. Kértem egy szerviztől árajánlatot utólagos gázszett beszerelésre. Ajánlatuk szerint 280 ezerért szerelnék be, amelyhez még hozzájön a "Az említett motorhoz kötelező a szelepvédő rendszer, ami szintén nincsen benne az árban és 20000ft vagy 40000ft. " Ez alapján inkább gyári, az még olcsóbb is.
Az ügyfélszolgálatban ne bizz, azt sem tudták mi a nyomaték görbe és állították, hogy egy motorhoz sem elérhető. Szerintem semmi megerősítés nincs, a Pécsiek azt mondták, hogy az 1.6-s Lodgy LPG rendszere is utólagosnak tekinthető, csak gyári beépítésű és az LPG ECU "zárt".
Lehet, az Autó Triplex többet tud mondani, kérdezd őket.
A szelep védő mindig vita, de mivel a benzin nem adalékolt, elvileg annak sincs kenő hatása. Az 1.6-ban, gyári LPGvel, 96Ekm után (23 hónapos), gond nélküli az LPG. Igaz, főleg német és osztrák gázzal járok. Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.
Rendes helyeken 180-ért szerelnek a legnagyobb tartállyal,igaz ezért el kell menni. .Ez a közel van, még mindig ilyen pesti betegség? A gyári nem jobb és nem bírja jobban(ez akármit is jelent) semmi kézzelfogható előnye nincs csak kényelmesebb úgy megrendelni. A semmit érő "'kötelező a szelepvédő rendszer" nincs is a gyáriban,tehát ez is lehúzás. Sokan használunk gázos autót, elégedetten és olcsón de neked kell dönteni.
Kértem egy szerviztől árajánlatot utólagos gázszett beszerelésre. Ajánlatuk szerint 280 ezerért szerelnék be, amelyhez még hozzájön a Ez alapján inkább gyári, az még olcsóbb is.
2015-ben 300-400EFt-s ajánlatokat kaptam (1.6-s motorra), mert még típus engedélyt is kértek, meg műszaki vizsga stb. Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.
Úgy látom Ti 1.4-es és 1.6-os kocsit használtok. Szerintem ezek jól bevált konstrukciók, de jelenleg MCV-ben nem elérhető. Nekem az MCV-ben most 0.9 TCe-ben kell gondolkozni, ez már szerintem problémásabb. Jelenleg 1.6-t használok ezzel semmi gond, de 0.9 Tce? Nem tudom. Végigolvastam ezt a topicot, nem sok info található ez utóbbiról. Kevesen használnak ilyen kocsit, vagy nem olvassák a fórumot vagy tökéletes a gépük és nem keresnek információt? Nem tudom.
Köszönöm a linket. Mertem nagyot álmodni, és megnéztem, hogy egy, azaz egy darab kocsi van összesen feltüntetve, amely már több mint 100 ezer kilométert futott ebből a típusból. Lehet hogy vaksi vagyok, de a karbantartást hol lehet megnézni? Köszönettel!!
A németeknél már kapható az Sce100-s 1.6-s Lodgy gyári gázzal. Talán nálunk is forgalmazzák majd.....
Ha így folytatod 3 év múlva vehetsz is egyet. Vagy elmész 1Millió km-t és elcseréled a gyárral egy újra Az biztos, hogy ez a H4M motor sokkal fürgébb a régi 1.6 8V-hez képest, de még a korábbi 1.6 16V-nél is. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ha így folytatod 3 év múlva vehetsz is egyet. Vagy elmész 1Millió km-t és elcseréled a gyárral egy újra Az biztos, hogy ez a H4M motor sokkal fürgébb a régi 1.6 8V-hez képest, de még a korábbi 1.6 16V-nél is.
Hát ez is opció.
De tényleg gondolkodom a cserén. Majd az első műszaki előtt, addig van 2 év. De Magyararországon azt írták a kereskedők, hogy nem fogják itthon ezt a verziót forgalmazni... (
Valószínű megvan az oka, hogy nem forgalmazzák. Kellene szerviz háttér, oktatások, stb. Annyit meg nem tudnának eladni belőle, hogy megérje. Mi páran innen a klubról (is) tudjuk, hogy jó dolog az LPG, de az átlag autós (meg a sok hozzá nem értő szerelő is) valamiért retteg tőle. (szerencsére, mert különben még drágább lenne az LPG) REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Valószínű megvan az oka, hogy nem forgalmazzák. Kellene szerviz háttér, oktatások, stb. Annyit meg nem tudnának eladni belőle, hogy megérje.
Hát igen, a mi Lodgy-n az első volt Magyarországon a gyári LPG-vel, volt is gond belőle. Nem is tudom mennyit adtak el .... Lehet nem túl skot. Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.
Valószínű megvan az oka, hogy nem forgalmazzák. Kellene szerviz háttér, oktatások, stb. Annyit meg nem tudnának eladni belőle, hogy megérje.
Hát igen, a mi Lodgy-n az első volt Magyarországon a gyári LPG-vel, volt is gond belőle. Nem is tudom mennyit adtak el .... Lehet nem túl skot.
Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)? (A jelenlegi kocsimnál folyamatosan világít. A szerelő azt mondta, hogy együtt kell vele élni. Szerintem meg nem ért hozzá, úgy hogy megyek egy másik szerelőhöz.)
Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)?
A gáz üzem teljesen jó (benzin is). Az LPG ECU zárt, nem lehet bele piszkálni. Eddik semmilyen gondom nem volt. A MIL fel sem villant, tárolt hibát sem találtak, sem az LPG, sem a benzines ECUban Pécsen. Szerintem sok helyen ki sem tudják olvasni, mert külön csatlakozója van az LPG ECUnak a biztosíték dobozban.
Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)? (A jelenlegi kocsimnál folyamatosan világít. A szerelő azt mondta, hogy együtt kell vele élni. Szerintem meg nem ért hozzá, úgy hogy megyek egy másik szerelőhöz.)
A gyári beállítás elnagyolt,dúsra van állítva.Ez is a hátránya. Lámpát a dacia nem dob csak extrém esetben. Japánféle autód van?
Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)? (A jelenlegi kocsimnál folyamatosan világít. A szerelő azt mondta, hogy együtt kell vele élni. Szerintem meg nem ért hozzá, úgy hogy megyek egy másik szerelőhöz.)
A gyári beállítás elnagyolt,dúsra van állítva.Ez is a hátránya. Lámpát a dacia nem dob csak extrém esetben. Japánféle autód van?
.
Sanyi! Köszönöm a választ. bati! Octaviám van Landi rendszerrel (Ezt szeretném gázos MCV-re lecserélni.) Octaviánál a gázüzemmódot lehet programozni. Úgy tudom a Daciaba is gyárilag Landit szerelnek. Furcsa, hogy a Dacianál ennyire elszeparálják a gázszettet és nem lehet hozzáférni. Nálam pont az a baj, hogy a keverék túl szegény, ami nem jó a szelepeknek.
A Pécsi Landi szerviz szerint teljesen jó a eállítás. Az biztosan igaz, hogy nincs személyre hangolva, a dúsabb keverék ellenére is megéri az LPG autózás. Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.
A 32L nem tűnik soknak, de Magyarországon, közúton 7,5 alatt van a fogyasztás ha tartani tudod a 94-96 km/h sebességet, a 400km-s hatótáv nem álom.
Németországban 10L körüli a fogyasztás, 120-140 km/s sebességgel általában 310-330km-t megyekegy tele tartállyal. Ausztria egy tankkal átautózható, de Wels-nél a Burger King-nél lévő BP kútnál megállok, itatni, etetni is. (69,9€c a gáz.) Németországban szinte 10km-ként van kút, néha egymás mellett, még válogatni is tudsz. Dániában az LPG drágább mint a benzin, kitalálható, mit tankolok a szekérbe. Lengyeleknél sok kútvan, múlt évben 149Ft/L volt a gáz.
Sokkal komolyabb probléma, hogy a gáz az alap terhelhetőségből vesz el, így a hasznos súly csökken. Otthon nem gond, de az osztrákok már szedték ki a Lodgy-t mérlegelésre.Mondjuk még volt hely 34kg súlynak, mosolygott is a rendőr. Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.
Octaviám van Landi rendszerrel (Ezt szeretném gázos MCV-re lecserélni.) Octaviánál a gázüzemmódot lehet programozni. Úgy tudom a Daciaba is gyárilag Landit szerelnek. Furcsa, hogy a Dacianál ennyire elszeparálják a gázszettet és nem lehet hozzáférni. Nálam pont az a baj, hogy a keverék túl szegény, ami nem jó a szelepeknek.
A landi felett már eljárt az idő, vannak sokkal korszerűbb rendszerek is.A dacia bolondbiztosra törekedett,ha rossz akkor cseréld drágán. Szegény keverékkel ne használd,vidd el Dunakeszire és tolnak rá egy kis pluszt.
de az osztrákok már szedték ki a Lodgy-t mérlegelésre.Mondjuk még volt hely 34kg súlynak, mosolygott is a rendőr.
Nagyon unatkozhatott a rendőr, vagy épp nem látott román vagy bulgár rendszámos autót. Mindenesetre ez ma a 2. ,,horror" történet amit az osztrákokról hallok. Az első az volt, hogy szlovák rendszámú furgonost 5000Eurora büntették a ,,kiherélt" részecskeszűrő miatt. Sima ellenőrzésnél bedugta az újját a kipufogóba. Jó kormos lett, el is kísérték megmérni, bukta. Ha ez valóban így volt, és rendszeres lesz, akkor jó pár VW-enes, BMW-s, Fordos elkerülheti őket, amikben ez jól ,,bevált" kelet Európai ,,javítási" módszer. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Octaviám van Landi rendszerrel (Ezt szeretném gázos MCV-re lecserélni.) Octaviánál a gázüzemmódot lehet programozni. Úgy tudom a Daciaba is gyárilag Landit szerelnek. Furcsa, hogy a Dacianál ennyire elszeparálják a gázszettet és nem lehet hozzáférni. Nálam pont az a baj, hogy a keverék túl szegény, ami nem jó a szelepeknek.
A landi felett már eljárt az idő, vannak sokkal korszerűbb rendszerek is.A dacia bolondbiztosra törekedett,ha rossz akkor cseréld drágán. Szegény keverékkel ne használd,vidd el Dunakeszire és tolnak rá egy kis pluszt.
.
Ott szerelték be és ott nem tudták behangolni.:
wink Szerintem a lambdaszonda a rossz. "A landi felett már eljárt az idő, vannak sokkal korszerűbb rendszerek is." De hát a Daciaba is Landi van gyárilag nem?
Szomorú vagyok. Három különböző szerviztől kértem árajánlatot Logan MCV 0.9 gázosításához. Mivel hat éve járok gázzal, rendszeresen olvasom az autógáz fórumot (illetve hasznos infók vannak a gázzal megyek oldalon is, csak az nem fut), ismerem a nevesebb és megbízhatóbb gázszerelő műhelyeket. Őket kerestem meg. Válaszok: 1) Nem vállalja a befecskendezése miatt. 2) Vállalja, de nem ajánlja (és még drágán is szereli be, ezzel ijeszti el az érdeklődőket szerintem). 3) Ha kérem beszereli, de semmiféleképpen nem ajánlja.
Úgy látszik ezt a kis 0.9 Tce motort nem szeretik, vagy nem bíznak benne.