Igen, valóban furcsa a fokozatkiosztás, én leginkább az elsõ kettõt találom nagyon rövidnek, hamar elpörög vele az autó. Én nem igazán fogok vele nehéz terheket cipelni, de sokan meg igen és ehhez alkalmazkodott a gyártó. Érdekes, hogy pl. minden Loganban 70Ah-ás aksi van, ez sem lenne indokolt a hazai körülmények között, de Szibériában nélkülözhetetlen lenne. Egy verziót kap mindenki. Logan 2.0BLOGolok
Igazad van. Sokat vontatok utánfutót. Mint mondottam, elötte "pözso"-m volt. Relatíve mindig nagy gázzal kellett elindulni, mert különben az elektronika egyszerre leállította a motort- tévesen-gondolva, hogy túl akarom terhelni. Ez nagyon zavaró volt. A Logannál nincs ilyen problémám.
Az üresben kinyomott kuplung kontra nem kinyomott kuplung között fellépõ zajforrásra van valakinek magyarázata vagy hasonló tapasztalata? Olyan dízeles remegés hallatszik a sebváltóból. Ha közelteszed a füled a váltóbothoz szabályosan hallani hogy jön át a rezonancia a váltóműbõl.
Nekem is megvan ez a zaj, de mint modottam ez nem hiba. Van amikor kifejezetten zajosabb, mint általában. A peugeot váltója is csinált ilyeneket. Próbálok nem odafigyelni rá.
Igen a fokozatok rövidek, de még röviddebbek annál, mint gondolnánk. Tegnap néztem a tényleges sebességet a km-óra szerintihez viszonyítva. Akkora eltéréseket mutatott a mérésem, hogy el sem mertem hinni. Nem írtam fel, ezért lehet, hogy tévedek, de ilyesmikre emlékszem:
km óra ------- ennyi az ön sebessége műszer
60 ------ valami 52 körüli 80 ------- 73 erre emlékszem 100 ------- 83 erre is emlékszem
Szóval cca. 55km/h-nál már váltom a négyest ezek szerint, és amikor azt írom, hogy országúti 100-110-nél 6,1 a fogyim, akkor valójában 85-90-el száguldozom???
Mit lehetne tenni, hogy reálisabb értékekekt mutasson a km óra???
4-5 km eltérést én is tapasztaltam, de biztos hogy 100-as tempónál nem 83 körül megy az autó. Ekkora eltérést egy tapasztaltabb pilóta minden műszer nélkül is észrevenne!
Hát én ezzel a zajjal már 3x vittem vissza, a szervízbe, de mindig azt mondták, hogy ez természetes. A tesztautót is megnéztük a szerelõvel, és abban is megvolt a zaj, talán még erõsebben mint az enyémben. Egyébként megnéztünk egy tháliát is, és abban is megvolt ugyanez a különbség kinyomott és felengedett kuplung között! Úgy döntöttem, hogy hagyom a dolgot, ha 3 év alatt nem jön elõ semmi váltóhiba, akkor tényleg elhiszem, hogy természetes jelenség.
Olyan 50-60*ig, 3-ban 90-100 -ig, negyedikben 140-ig (150-ig megy) utánna jöhet az ötödik. DE CSAK HA NAGYONSIETSZ .
Na ez nekünk nagyon jó:D Köszi:D Kiváncsi vagyok mikortól lehet már itthon is rendelni diesel logant, a románok mar rendelik...
Hát, ha lehetett volna kapni, én is inkább azt rendeltem volna, nem mintha ezzel nem lennék elégedett. Azóta sokat hallottam a diesel motor vezethetõségérõl, ami állítólag nagyon kellemes, az alacsony fordulataon adódó magas nyomaték miatt. Annak ellenére, hogy csak 65 LE (de lehet hogy hozzánk az erõsebb fog jönni) rugalmasabb, nem is beszélve a kis fogyasztásról. De rosszat is olvastam, nevezetesen az ilyen tipusú motoroknál sokszor kell cserélni porlasztófejet. Na, mindegy, az enyém már benzines lett, majd a következõmék meglátom, talán egy combi diesel LOGAN.
Na ez nekünk nagyon jó:D Köszi:D Kiváncsi vagyok mikortól lehet már itthon is rendelni diesel logant, a románok mar rendelik...
Információink szerint jõvõ év elejétõl (február-március) lesz kapható a dízel változat. Egyetlen negatívumra készüljetek fel, az pedig a megnövekedett motorzaj. Sajnos a tűzfal szigetelése maradt az eredeti, de ugye a dCi motor zajosabb mint a benzinesek... Ha sikerül felhajtani egy dízelt tesztre, lesz belõle cikk.
igi71, Samu Misi üdvözöllek benneteket és másokat is.
Csak most kapcsolódtam be. Éppen ma véleményeztem "Gyöngymetál gyöngy" címet a Loganomat a totalcar népítéletén. Ott is megemlítettem, hogy a zörgés amit hallani lehet, valóban a váltóból jön (és nem a kinyomócsapágytól). A vátó fogaskerekei adják a hangot. Kérdeztem független szerelõt, aki szintén azt mondta, hogy nem hiba, csak van aki észreveszi és bántja a fülét. Opelnél állítólag törvényszerűen jelentkezik. A sűrűbb váltóolaj orvosolja a problémát, de a garancia ideje alatt a Renault-on kívűl senki sem nyúlhat bele (nem engedem). Egyébként ha erõsödik, nem hagyom magam, mégis csak egy új autóról van szó. Nem tudom a tietek mennyire hangos, de az enyémet a ventillátor 2-es állása teljesen elnyomja, akár mennyire akarom, nem hallom. Az enyémben 4300km van. Az öcsémében 16000 és az övéjóval halkabb, inkább surlódó, mintsem zörgõ. Szervizekrõl: Jól betanult módszer a tesztautóval való példálózás. Velem is így volt. Amikor telefonon jeleztem a hibát, a felvevõ hátra szólt: "már megint zörög egynek a váltója" Ennek ellenére igyekeztek kissé hülyének nézni és értetlenkedtek, hogy ezért hoztam vissza. Azért kértem egy munkalap másolatot, hogy ott voltam és ezt késõbb bizonyítani tudom. Ezután mentem független szerelõhöz, aki megnyugtatott, nem lesz belõle baj, és azért igyekeznek lerázni, mert csak váltócserével lehet orvosolni az ügyet. Még 2 év a garancia, ha erõsödik, csere lesz, ez biztos...
Az általad leírtakat erõsítették meg a romániai Logan tulajdonosok. Tehát elvileg nem probléma hanem típus-sajátosság. Ha így van és nem rosszabodik, én el tudom viselni. Viszont érdekes kérdés a dízel Logan váltója, ugyanis ahhoz elvileg egy szabvány dízeles Renault váltóját kellett volna társítani, de nem így történt, mert ugyanazt a váltót kapta mint az 1.4-es Logan. Önmagában ez nem baj, sõt, a dízelhez jobban passzolnak a rövidebb fokozatok. Logan 2.0BLOGolok
Én nem tudom, lehet hogy kifogtam, de nálam a váltónak semmi oda nem illõ hagja nincs. Lehet hogy a fülemmel van baj? Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Az öcsémmel egy napon hoztuk el az autót. Az övében 16e km van, az enyémben 4300. Az õ váltója nem zörög, az enyém igen. Az bal elsõ ajtajában (nyitást határoló) csavar nem lazult meg, pedig milliószor nyitja naponta. Én csak egy héten átlag egyszer használom az autót az enyém mégis.
Indy, nálam hozzáértõbbek mondták, a váltózörgésre egyetlen megoldás a csere. Persze igyekeznek is lerázni emiatt mindenkit. "Piti" dolgok miatt nem akarnak váltót cserélni. Illetve átmenetileg a viszkózusabb olaj használata is megoldás lehet. Ha nagyon dünnyög az ügyfél azt fogják tenni.
Ha úgy vesszük, igen. Végülis ugyan annyi pénzért vettem, mint más a nem zörgõset. Sõt, amikor eladom, az avatottak kifogásolni fogják, alku tárgya lesz. De ha típushiba, és elõbb-utóbb mind zörögni fog, akkor is mi a garancia arra, hogy 10 év vagy 120 000 km után nem lesz olyan, mint egy légkalapács? Persze nem szívesen cseréltetném a váltót. Nekem ez az elsõ saját autóm, és amikor szervízbe vittem, úgy készültem, hogy ott alszok vele )) Van, hogy nem bírok mgammal és 6000-ig pörgetem, ettõl függetlenül vigyázok rá, és szeretem ha rendben van. Nem szívesen adnám ki a kezembõl, annak ellenére, hogy biztos nem én kezelem leg... (kíméletesebben, körültekintõbben stb) <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 okt 13 cs, 14:11 ]</span>
Én sem hallom hogy zörögne a váltó, de az én fülem nem a legjobb. Igaz még a feleségem sem vett észre ilyet. Viszont tegnap a váltó elkezdett 2-esnél nyikorogni, ma reggelre abbahgyta. EZ nem a motorból jött, "helyi" zaj volt, mintha a váltó gömbcsuklója lett volna. Persze ha úgy maradna nagyon cikis, amikor váltok nyikorgás hallatszik István
Szia Sank! Én már ezen átestem. Vidd vissza a szervízbe, mert a hideg beálltával csak rosszabb lesz. De mond meg Nekik, hogy alul-felül kenjék meg, nehogy kétszer vidd majd, mint Én.
Hermes01 írta ... Szia Sank! Én már ezen átestem. Vidd vissza a szervízbe, mert a hideg beálltával csak rosszabb lesz. De mond meg Nekik, hogy alul-felül kenjék meg, nehogy kétszer vidd majd, mint Én.
Köszi ! Nagyon ki van számolva az idõm, remélem kibírja az egyéves (és 15 ezres) átvizsgálásig, ami januárban lesz. Majd látom rosszabodik-e?
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
Sziasztok! Nekem is nyikorog a váltó 2-ben, de csak adig míg be nem melegszik a motor. Utánna abbahagyja. Szerintetek a szervízben csak annyit csinálnak, hogy be zsírozzák és kész??? Hermes01 és Sank! Nektek a zsírozástól megjavult???? Biztos, hogy csak ennyi a baj??
Fontos! Most lehet hogy hülyénak fogotk tartani, de én se gondoltam, hogy megtörténhet. Üresbõl akartam 4-be rakni akocsit, és nem voltam benne biztos, hogy sikerült, és nem 2-es lett-e belõle (közben el voltam mással foglalva) és gondoltam mielõtt ráengedem a kuplungot, még egyszer inkább üres majd megint sebesség. És kicsit erõteljesebben jobbra huztam a váltókart....... Szóval itt sikerült majdnem rükibe tennem....... Simán beveszi, még szerencse, hogy még mindig másra is figyeltem és nem vágtam rá a kuplungot, hanem hamar észrevettem, hogy nem ok. Azért ezt nem gondoltam volna, hogy engedi a váltó!!!!!! Tanulság. Amikor vezettek , és váltani kell, csak arra figyeljetek, mert ilyen is elõfordulhat. Sose gondoltam volna ilyet........ R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Csaó!Csak azért írom ide,mert beleszaladtam a problémába magam is.A váltó a többetek által leírt nyiszorgó hangot adta /csillaggarázsban áll/.Telefont ragadtam,a szervízvezetõ nagyon korrekt volt,hétfõre adott idõpontot.Remélem,ha megkapja a zsíradagját,akkor újra a szokott csendes módon viselkedik majd.Mindenesetre leírom majd a tapasztaltakat.Sziasztok Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Szia Koroland! Nekem a zsírzás óta semmi gond, pedig már lassan egy éve történt a "dolog". <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 23 sze, 08:41 ]</span>
Szia légfék! Ez a hiba kifejezetten a hideg beálltával szokott elõjönni! Csak kérdezz rá, hogy alul-felül megtörtént-e a szilikonzsírzás, mert különben kétesélyes a dolog.
Egyébként ez a zsírozás úgy nézem egy kényes pontja az autónak..... Szinte mindenhol kispórolták a megfelelõ adagot. Nekem már nyikorgott a bal ablakemelõ, és a kilincs is ez miatt. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
Szaisztok! Tegnap elvittem a kocsit szervízbe a váltó nyikorgás miatt! kb két perces munkával meg is csinálták. A váltórudazatnál valamiféle perselyek voltak kiszáradva ezért nyikorgott. Most meg az ajtó kilincsek nyikorognak. Miért spórolják ki a zsírt az autóból? koroland
))) Ha elsõ ajtóról van szó, akkor azt egyszerű orvosolni. (Nekem is csinálta kb 1 hónapja.) Ha kiszeded az elsõ hangszórót, akkor a helyén keresztül egy zsír-spray+ hosszú csõvel be lehet zsírozni. 5 perces munka, és jó lesz. Nem kell szervízbe menni, és leszedetni a teljes kárpitot. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
A kilincs Nekem is nyikorog. Majd "szóvá teszem," ha cserélik a sérült gumiharangot. Én a nyikorgást annak tudtam be, hogy elég poros helyen lakom, magyarán nincs aszfalt elõttem. Amúgy bátorításként mondom, hogy a "pözsómmal" sokkol-sokkal több problémám volt az elsõ évben, mint a Logannal.
Szevasztok! Ma átestem a váltó zajossága miatti szervízlátogatáson,persze Murphy,hogy ma kb +6-fok volt,és a váltó éppen nem produkálta az ominózus nyiszorgó hangját!11-re voltam berendelve,elõbb érkeztem,sajnos igazából nem nyertem vele semmit,mert csak 11 után 4-5 perccel vitték be a vasamat a műhelybe.Egy üvegezett ügyfélvárójuk van,így követtem mi történik.Kb. fél órásra ígérték a mutatványt mindenestõl,ezzel együtt 50-perc után adták vissza a gépet,bezsírozva,és a szalon körüli próbakörrel ellenõrizve az elvégzett beavatkozást.Becsületessé
gükhöz az is hozzátartozik,hogy a szemem láttára ellenõriztek minden egyébb folyadékszintet,valamint az összes elektromos berendezést,de persze minden rendben találtatott,remélem ez még sokáig így is marad.A kocsit ráadásul letörölt ablakokkal kaptam vissza,és mikor a mutatvány anyagi vonzata után tudakozódtam,mereven tartották magukat ahhoz,hogy ingyenes,és a garanciába beletartozó dolgok ezek.Nem írom ide a szervíz nevét,mert nem reklámozom õket,de elégedetten távoztam,még ha az ígértnél több idõm bánta is.Viszont a kocsi váltója túl azon,hogy eddig is kellemesen váltogatott,érezhetõen finomabbá vált a zsírtól!Nos ezzel vége is,remélem nem jön újból a hang!
Csaó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!! Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o