Nekem már cserélték még gariban és azért érdekelt volna ha még egyszer elromlik mit lehet csinálni.
Berakni pár perc alatt egy új kapcsolót (tökmindegy milyet, csak ne gyári legyen, az típushibás), munkadíjjal együtt 5000Ft-ból. Ha pedig magad meg tudod csinálni, nem számít az idő, ingyen van az anyag, és nem ragaszkodsz a gyári megoldáshoz, akkor én még 2 variációt tudok. Ha nem égett teljesen össze a kapcsoló belseje, akkor relézés, ha ez sem segít akkor mikrokapcsoló beépítése (váltókulissza, váltórudazat, kapcsoló fej, stb.) Ha valaki ezeknél olcsóbbat vagy gyorsabbat tud, akkor nála a pont. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Alapvetően nem is gond, az igaz, de azért vannak helyzetek, amikor jó lenne, ha menne tolatásnál. És az is szerencse, hogy műszaki vizsgánál nem vették észre, mert akkor...
"Krogergo"- nem olvastam végig csak a 23 oldalt. Van sebbeségváltó amelyik hosszabb JH3-050 bolygók.k 15/56=3,72 Dácia Supernova vs. Clió2. A tiéd JH3-052: Bolgyókerék 14/59=4,21, Clio 3nak JR5-301 bolygokerék 15/58=3,86 de nincs bene tahóm.Ha talász Dci 65Le dáciát JH3-160 bolygók 15/58. Itt egy kis izelítő külömbség h nekem 1.6 16V szedánom van.http://
www.youtube.com/watch?
v=JVSPXPSE0sw
Köszönöm az infót, korábban már utána ,,jártam" akkoriban. Nekem 050-eshez még nem volt szerencsém. Renault váltós programban pedig nem tűnt fel, hogy ez is jó lenne. Milyen motorral szerelt Clio-ban és Supernovában van ilyen? Biztos nem elírás az adatok? Kicsit furcsállom, hogy nagyobb az áttétel mint egy 1.5dci motornál. De ha valóban jó, passzol, hozzá lehet jutni jó áron, akkor lehet belevágok.
Logan 1.5dci váltókkal már találkoztam pár darabbal. Ami nekem jó lenne az 1.6MPI-be, ahhoz viszont szinte lehetetlen hozzájutni. 1db-om volt ilyen, azt is el kellett adnom, megrendelésre hoztam Romániából. A probléma ugyanis az, hogy nálunk az a dci-k JH3-as váltója bovdenes vezérlésű, és hidraulikus kuplungos, más a kuplung ház is. Ami dci-é ugyan olyan kinézetre, működésre mint az 1.6MPI-é (csak az áttétele más) azt viszont csak Román belpiacos Logan dci-kbe rakták. Azt is főképp még a régebbi, Euro III-as, intercooler nélküliekbe. Ezek 80%-a meg taxi, annyi km-el, hogy olyan nem kell. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Lumpi most néztem meg a videot. Akkor te kicserélted a váltódat Supernováéra? Hogyan tetted bele a JH3 rudazatos vezérlésű, kiemelő villás mechanikus kuplungos váltót a Logan 1.6 16V-be. Ugyanis ebben eredetileg (legalább is felénk, és nyugaton) JR5 váltó van, bovdenes kapcsolással, hidraulikus kuplunggal. Továbbá teljesen mások a féltengelyek is. Szóval mindent átalakítva egy vagyonba kerülne. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Hát nem de 4 év vagy 60000 km Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
A régi olaj fekete volt, és a csere után talán kicsit még finomabb lett a váltóm, illetve teljesen eltűnt az a jelenség, hogy hidegen az utóbbi időben néha már icipicit "karcos" volt a váltás. Ez arra enged következtetni, hogy 8 év alatt már valamennyire leépült a régi olaj, és ideje volt cserélni. Tetőablakos Logan
Sokan írtátok fekete váltó olaj 100 környékén cseréltem én is lás csodát az enyémben tiszta, szemmel nem láttam eltérést a bele öntött olaj színe között (nem a 8 évről és a 100-e km beszélek mi előtt még kikapok) és semmi változást nem észleltem a válton. Végül is csak azért cseréltem mert volt róla szó hogy eltünt az alapjárati zörej (olaj csere után) ami kuplung benyomással megszűnik, de hétvégén okosodtam hogy az mitől van,,, Soha nem elég!
Az elszíneződést amúgy én sem értem, hiszen a hajtómű egy teljesen zárt rendszer, amiben nem történik égés (szóval nem vesz fel a kenőanyag kormot, stb.). Gondolom, inkább az olaj kémiai leépülésének jele lehet, de nem igazán értek hozzá. Az enyém egy főleg városban, sokszor rövidtávokon használt autó, ami a rengeteg hőingadozás miatt gondolom, talán a hajtóműolajat is jobban megnyúzza, mint más autókban.
Mai program autó átnézés felső hjeladó tisztítás mit látok valami cső fekszik a váltón nézem váltó szellőző nyakban letörött a váltóról tőcsavar kiszedővel kiszedtem a törött műanyagot a váltóból (nehezen találtam meg elég eldugott helyen van ) késel akarom vágni szinte el van porladva az a rész ami nem volt gumidugóban és a csőben. az én megoldásom szombat délután 6-os csavar 3,5 kifúrva mit összekötő bele hajtva az eltört műanyagba, ragasztva mars vissza a helyére szerintem most örökös lesz már. érdemes ellenőrizni mert minden bejuthat ott a váltóba. Soha nem elég!
Cserélsz kuplungtárcsát és szerkezetet vagy felemeled a alapjárati fordulatot kb 850-re
[ Módosítva 2013 június 23 vasárnap - 16:02:36 ] Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
60000km vagy 4 év Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
tudja valaki mikor kell a váltoban olajat cserélni
A gyártó ajánlása szerint nem kell, megegyezik az autó élettartamával. Ugyan azt írják a kormány szervó olajra is. Magyarra lefordítva: addig bírja a váltó, míg el nem fárad az olaj. Aztán dobd el az autót, és vegyél újat. Akinek nincs szerencséje az már a garancia letelte után, akinek igen, az még húzhatja pár évig. Az elmúlt 15 évben minden autógyártónál, márkától függetlenül ez lett a trend.
Gyakorlatilag meg ha jót akar valaki, akkor időnként (pl. Candy is ajánlotta a 4 év vagy 60000km) cserélje le, nem egy drága dolog. ELF NFJ 75W80 kell bele. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok . Kiskocsimon orvosoltam ismét egy kis hibát. A váltókar mint fakanál a fözelékben gyakorlatilag ugy járt sebbeségben mint üresben. Fél éve amikor meg vettem az én drágámat elvittem szervizben ( autovételnél szokásos csereberékre) kértem nézzenek rá váltóra mitől ilyen keszekusza . Adtak egy papirt amin a komplett felső rész illetve a kar végén lévő perselyek voltak bekarikázva . Felső müa egység 26e persely 2e/db hát azt mondtam most nem fér bele, Csak nem hagyott nyugodni ,ma alámentem körülnézni bátran kicsavartam az 1db M8 anyát kivettem a perselyeket és jééé ez csak ennyi ???? oda mentem az esztergához és csináltam dalamidból csere darabokat. Hát urak hölgyek most mint a szög ugy áll a kar seb-ben meg üresben is. Szerintem nagyon patent én nagyon örülök neki mintha uj autóm lenne.
[ Módosítva 2013 november 10 vasárnap - 19:06:03 ]
Regisztrált: 2007 augusztus 05 vasárnap - 13:38:58
Üzenetek: 115
Ha még egyszer odamennél ahhoz az esztergához,kikerülne a dologból nekem is cseredarab? Bár enyém még nem főzelékes,de érezni lehet egy kis bizonytalanságot. Üdv.:
dávid
Én meg végre ,,átfaragtam" az 5.-et az MCV 1.6 16V váltójában. Most már nem 3000-et pörög 90km/h-nál, hanem 2500-at. Egyedül autópályás kigyorsításokkor érzem gyengébbnek (ezen meg majd egy ATC chiptuning segít). Jóval halkabb lett az autó. Lakott területen épp úgy erőlködés nélkül megy 5.-ben, főúton tempomattal emelkedőkön is bírja, nem lassul be. Fogyasztás biztos jóval kedvezőbb lesz, erről egyenlőre még nem tudok beszámolni, azóta 110km-t mentem vele. Eddig fedcomp alapján mínusz 2 deci. De most szeles idő van, ami az MCV-t ráncigálja eléggé, az előző mért adatok meg még jó időben készültek. Tehát valószínű a spórolt érték magasabb, majd pár ezer km után kiderül. Maga a komfort azonban nekem sokkal többet ér, hogy autópályán nem kell megsüketülni.
A váltóolaj cserét/ellenőrzést azonban minden Dacia tulajdonosnak ajánlom! (aki egy olajcserét meg tud csinálni, ő ezt is) Úgy látszik ezzel nekem nincs szerencsém, mint ahogy eddigi Daciáimból, így ebből is fekete lötty jött le a szép világos aranysárga helyett (igaz legalább fémes csillogása nem volt). Pedig alig múlt 3 éves, és 50000km van benne. 2-szer ennyi idős és km-t futottban is láttam már szemre sokkal jobb állapotú olajat. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nem hiszem. Tiédben ( JR5 156 ) szerencsére eleve jóval kevesebbet pörög mint az enyémben ( JR5 149 ) átalakítás előtt. Másrészt az MPI 15LE-vel gyengébb, az LPG-d sincs a legtökéletesebbre belőve, nem biztos, hogy bírná a dci 5. hosszú áttételét. Másik dolog meg az alkatrész. Magamnak is 8 hónapig kerestem, mire találtam. Ha ép váltóból kellene kivenni, az 100 000Ft. Törött váltónál meg lutri, ha 5.-ben törik totálkárra az autó (általában úgy szoktak) és szakad a futómű féltengelyestül mindenestül, az sem marad egyben. 3. dolog pedig a munka. 14-15 órával lehet számolni. Ráadásul elég rizikós, ha a magamét elrontom, akkor max beleverem a fejem a falba. De ha másét, akkor abból erkölcsileg meg anyagilag is elég nagy bonyodalom lesz. Ennyi munkadíjért nem biztos, hogy megéri kockáztatni sok száz ezer Ft-ot. A munka bonyolultságáról csak annyit, hogy ehhez képest egy hengerfejezés vagy vezérlés csere gyerekjáték. A saját váltóm is 3.-ra sikerült.
[ Módosítva 2013 november 30 szombat - 10:51:37 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Megy az neki rendesen, nem ,,vonszolja" csak lehetne jobb is. Megvannak azok a tipikus LPG-s tünetek, amik miatt 10 emberből 9 tuti, hogy sosem alakíttatná át az autóját. Pedig csupán rendes beszerelés, és felprogramozás kérdése, és szinte észre sem venni, hogy van az autóban. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Üdv! Volt szerencsém az LPG-s 1.2-es benzines új Dacia kombihoz! Szóval azért van még min javítani! Gázos üzemmódban a "harmatosan gyenge" minősítés is túlzás, mert még benzines módban is jobban megy , mint a gázzal az a kis motorka, 16 szelep ide, 16 szelep oda!A hegyen /12%-os/ lazán elment mellettem, egy Suzuki Maruti, pedig semmilyen terhelés nem volt csak 2 személy az autóban! Felőlem programozhatod az elektronikát rakéta üzemmódra is akkor is olyan gyenge, mint egy halk pipepurc, persze hogy nem véletlen, hogy nem megy az eladása a gyárilag átalakítottnak. Arról nem is beszélve, hogy a gázos üzemmódban mást sem csináltam csak kerestem a gázos kutakat, mert pici a tankja, hiszen a pótkerék helyén volt! A kisebb települések háziorvosainak ajánlom, akik gyakran járnak betegekhez, de semmilyen esetre sem egy családos, 2 gyermekes famíliának.Szerintem akkor jó a gázos verzió, ha napi 50-70-100 km-t megy vele az ember sík, vagy majdnem sík domborzaton. Akkor remek, de azért én sosem ülök nyugodtan egy gázos 1.2-es rakéta meghajtásos gázosban! Mentem utólag átalakított gázos 1.2-es 16 szelepessel, szintén Daciával minden túlzás nélkül mondom, hogy csak a tank kapacitásában volt különbség! Gyenge, ugyanúgy, mint gyárilag átalakított társa, sőt érzésem szerint gyengébb is de 1000 km-en csak 2 szer tankoltam vele!!! Szóval a gázos, az gáz!
Kinek a pap kinek a papné szól a mondás. Nekem bejött. Lehet, hogy érzéketlen vagyok, de nem veszek észre teljesítmény különbséget benzin és gáz között. Na jó talán egy ici-picit. Pedig általában max. terhelésen járok vele. Nem a motorra,.......... a súlyra értem. És mondom mindezeket úgy,hogy Gergőnek igaza van a programozása nem sikerült valami jól. -Email-
Üdv! A programozása a gyári autóknak egy nagy átlag alapján zajlik, vagyis nem az a fontos ami Gergőnek vagy Neked, vagy nekem fontos! A nagy átlagnak kell, hoigy megfeleljen! Vagyis , az én véleményem is csak egy vélemény! De ! Ha már több tíz éve ezzel /autó iparban/ foglalkozom, had monjam, hogy ez a megoldás közelében sincs ahhoz, amit megoldásnak neveznek, mert senki nem foglalkozik az utóéletével pl a gázosan is használt autó motorjának! Talán egy páran láthattatok szétszedett gázosan is használt motort! Ezen kevesek közé tartozom jómagam is ! Én azt mondom, hogy a véleményem szubjektív, de objektív tényeken alapul! Tehát ha valaki el tud akár 300-400.000 km-t menni egy Dacia benzines motorral,szétszedés, nagyjajvítás nélkül, az ne váltson gázosra, mert pillanatnyilag olcsóbb üzemeltetés a cél ! Higyjétek el, nem éri meg gázosan is üzemeltetni a tapasztalatom szerint, mert a motor sokkal jobban igénybe van véve a vegyes üzemeltetés miatt! De ez az én véleményem, nem pedig egy benzines reklámkampány része! Teljesen mások a kopások minősége, mennyisége, mértéke, nagysága, fontossága.Attól függetlenül amit írtam, csak akkor tartós egy gázos-benzines motor, ha nagyon-nagyon óvatosan üzemeltetjük és szervízeltetjük, mert azt nagyon igényli ez az üzemeltetési forma.Tehát minden benzines-gázos verziónál fordítsatok nagy gondot a kenés és karbantartás kérdéseire! Egyszóval sokkal alaposabb és részletesebb átvizsgálásra van szükség , mint egy átlagos benzinesnél,ami többe, sokkal többe kerül alkalmanként, még ha garis is az autó! Mindezt elfogódottság nélkül írtam, kizárólag a tapasztalatom után!
Tegnap volt időm hosszabban ,,tanulmányozni" a kicserélt 5. fokozat jótékony hatását. Osztárák benzinnel (+egy flakon injektor tisztító) 230km-t megtéve, főúton forgalomtól függően 75-90km/h, lakott területeken áthaladva 55-60km/h, kb. 20km autópálya 110km/h (rossz idő volt, fújt a szél is), meg egy kis városi dugó Sopronban meg Mattersburgban, 6.3L / 100km lett az átlagfogyasztás az 1.6 16V MCV-vel. 2 felnőtt, 2 gyerek, meg félig lévő csomagtartó. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Anno a "Classic"-ba rakattam gázt. Alig akart indulni meleg motornál is, erő szinte semmi sem volt a motorban.
Szerencsére "kézzel" fel tudtam "programozni": - Elő Gyuszi bácsi - keverékképzés
Kellett vele egy kicsit játszani, de mintha pár paci visszaugrott volna a motorba.
Aztán persze vizsgán visszaállítottak mindent, mert hogy nem megfelelően van beállítva - még szerencse... Ahogy kijöttem a vizsgáról, fülre/érzésre kapott nagyobb előgyújtást és a keveréket is elszegényítettem.
A "rakéta" üzemmód visszatért! A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Üdv! Sheme! Nem éreztél különbséget a benzines és a gázos üzemmód között? Hány köbcentis volt a motor? Hogy viselkedett a hegyen és ami igen csak érdekel, hogy mennyit evett a gázos módban/ természetesen visszaállított rakéta üzemmódban/?
Van egy MCV 1.5dCI 7 szem full extras ami hianyzott az az automata valto, Megcsinaltam. Tripptronikositottam szivesen irnek rola itt a forumon es a kozelgo Dacia Klub talalkozon bemutatnam es barki kiprobalhatna:) Egyenlore uj vok igy meg fel kell terkepeznem mi hogy megy es hogy lehet reszletes leeirast irni de ha segitenetek megkoszonnem Udv Sanyi We'll clutch for you!:drive:
god zodorlex.weebly.com