Nálatok is zenél a régebbi autóknál? Olyan kis egyhe csörgő-morgó hang, ami eltűnik, ha rálépek a kuplungpedálra.
Nálam nincs hangja. A magyarázat szerintem: ritkán pörög 3000 fölé,mert országútra elég a 3000(nem szoktam pályázni )és nagyváros lámpás start sem jellemző.
Sziasztok. 12 éves logenomban tonkre ment a váltom magam sem értem hogy hogyan 1,5dci.Lehet hogy az én hibám ? Altohejzetben leállitot motornál kuplung nélkul vettem ki 2-es fokozatot és puff. Ennyi se ide seoda nem mozdul. Valaki tud valamit hozzászolni. KOSZI
Ebből így nem sok minden derül ki, lehet nem is váltó, hanem a kapcsoló bovden. Nézesd meg szerelővel. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Szerelonel van ott voltam mikor ugy felulrol a valtorudakat lekototte és kézzel probaltuk vissza ugrasztani de nem sikerult .Ugy tunik mintha a 4 es 5 os fokozat lenne benne de talán egyszerre mivel nincs kozte ures azaz neutral fokozat. ha valaki esetled tud egy használt váltot ? irjon.
Újra kicseréltem a váltóolajat (első alkalommal bő 100 ezernél, most bő 200 ezernél). Tudom, hogy a kenőanyag minőségét hülyeség a színe alapján találgatni, szóval csak érdekességként mondom, hogy sötétszürke volt a leeresztett olaj. Érdekes lenne tudni, hogy mi színezi el, hiszen a váltóban nincs égéstermék, stb.
Megint a "belevalót" használtam (ELF Tranself NFJ 75W-80, ha fejből jól emlékszem).
Elképesztően könnyen szerelhető ez az autó, egy élmény volt a munka. Tetőablakos Logan
Újra kicseréltem a váltóolajat (első alkalommal bő 100 ezernél, most bő 200 ezernél). Tudom, hogy a kenőanyag minőségét hülyeség a színe alapján találgatni, szóval csak érdekességként mondom, hogy sötétszürke volt a leeresztett olaj. Érdekes lenne tudni, hogy mi színezi el, hiszen a váltóban nincs égéstermék, stb.
Megint a "belevalót" használtam (ELF Tranself NFJ 75W-80, ha fejből jól emlékszem).
Elképesztően könnyen szerelhető ez az autó, egy élmény volt a munka.
Szerintem a hő hatására fellépő oxidáció miatt lett szürke. Azért a 90-95 Celsius jelen van az üzem meleg váltóban.
Adott egy 2016.11 havi 1.2-es MCV. A kereső szerint 2,7L Elf Tranself NFJ 75W-80 kell bele. A kérdés az, hogy mérjem ki a 2,7L-t, vagy addig töltsem, amíg kifelé nem folyik a betöltőn?
Addig töltsd amíg ki nem folyik. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ma minden előjel nélkül, 210 ezer km-nél az eddig tökéletesen működő váltómban szétment valami. Meg akartam Y-ban fordulni, és (keresztben, a főút közepén) nem akart kijönni a váltó hátramenetből. Nagy nehezen kiszenvedtem, és beeröltettem valami sebességfokozatba, de azóta alig tudok váltani. Előtte soha semmi baja nem volt... Érdekes, hogy néha magához tér, és akkor 1-4-ig jól tudok váltani, de ha berakom ötödikbe, vagy R-be, akkor megint meghülyül. Nem vagyok boldog... Tetőablakos Logan
Ma minden előjel nélkül, 210 ezer km-nél az eddig tökéletesen működő váltómban szétment valami. Meg akartam Y-ban fordulni, és (keresztben, a főút közepén) nem akart kijönni a váltó hátramenetből. Nagy nehezen kiszenvedtem, és beeröltettem valami sebességfokozatba, de azóta alig tudok váltani. Előtte soha semmi baja nem volt... Érdekes, hogy néha magához tér, és akkor 1-4-ig jól tudok váltani, de ha berakom ötödikbe, vagy R-be, akkor megint meghülyül. Nem vagyok boldog...
HAli!! Egy mechanikus szerkezet, 210k km, mit csodálkozol?? Lehet csak a kulisszával van vmi, vagy a léptetővillával, ha nincs rossz hangja, akkor sanszos, hogy ez. Ha kulissza akkor occon megúszod, ha léptetővilla, akkor bontani kell. Ha bontai kell akkor......... Üdv Nagya UI: mikor alámvágtak egy stafnifát a Thalianak, akkor szétrepedt a váltóház, szerencsére tudtam venni 15K ért egy rosszat (aminek a másik fele volt törött), és 45k volt a szerelés annó. A telefonoknak 2 nagy ellensége van: Gravitáció H2O
Persze, igazad van, de másoknál sokkal többet elment ez a váltó. Most beteg vagyok (elkaptam a gyerektől valamit), meg az idő is ronda. Majd pár nap múlva megnézem a kulisszát, addig pihen a Logan.
Van egy sejtésem REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Mivel apámnál, hogy az aknához hozzáférjek kb. két nap pakolás kéne, nagy nehezen bepréseltem magam a kocsi alá. A műanyag leszerelés után örültem, hogy homályosan látok egy leeresztőt. Mire rájöttem, hogy az nem az olajteknő, már mindegy volt. Ahhoz képest, hogy nem kéne cserélni, érdekes színe van. Mondjuk 150-200E Km után milyen színe lehet.
Ma kicsit foglalkoztam az autó váltójával, és a helyzet nem bíztató. Nem a kulissza, hanem minden jel szerint a léptetővilla körül valami, viszont az a szerkezet (bár van egy csavarozható fedele a váltó tetején) beépített váltónál nem kiszerelhető. A váltó viszont csak úgy jön ki, ha az ember leszereli a bölcsőt. Nem vagyok boldog... Azon szüttyögök, hogy vegyek e egy bontott váltót, vagy csináltassam e meg ezt. Hajlok az utóbbi felé (ha már olajat cserélgettem benne, vigyáztam rá, stb). Nem gondoltam volna, hogy a váltó szét fog hullani...
PS. Az önsajnálat rész: Ez a váltó ilyen-olyan változatokban megszámlálhatatlan Rönóban, Volvoban és Daciában megtalálható (Kangootól a V40-ig), én cserélgettem benne az olajat, tudok váltani, nincs is zsillió kilométer az autómban, na és mégis kinél törik el valami 500,- Ft-os bizbasz benne?
PS. Az önsajnálat rész: Ez a váltó ilyen-olyan változatokban megszámlálhatatlan Rönóban, Volvoban és Daciában megtalálható (Kangootól a V40-ig), én cserélgettem benne az olajat, tudok váltani, nincs is zsillió kilométer az autómban, na és mégis kinél törik el valami 500,- Ft-os bizbasz benne?
Látod, látod. Pedig korábban az volt a terv, hogy 200ezer km-nél eladod. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Akkor a helyén meg tudtad oldani gondolom bontott váltóból. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Akkor a helyén meg tudtad oldani gondolom bontott váltóból.
Meg lehetett volna. Végül kiszedtük, mert a kuplungszerkezet a végét járta (210 e. km után szegecsig volt kopva a tárcsa), szóval kapott az autó egy új Valeo szerkezetet. Az alkatrészt a váltó robbantott ábrájából kinéztem, és megrendeltem. Szerencsére csak maga a kis rugó (a képen 13) tört ketté, a szinkrongyűrűt nem barmolta szét.
Amúgy te vezettél rá, hogy első körben nézzek körül az acélfedél alatt az 5. sebességnél.
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45
Üzenetek: 77
Két hete elkészült az aknám. Végre itthon is tudok bújkálni a kocsi alatt. Így fedeztem fel, hogy a váltóból hiányzott majdnem 4 deci olaj. (Fél éves Lodgy, SCe100, JR5 váltó. Nem szivárog sehol, gyárilag ilyen volt.) Elf Tranself NFJ 75w-80 került bele. MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Az enyémből is hiányzott majdnem 3 deci, meg még sokakéból. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.