A Dacia tudásbázis
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Lodgy
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Szita
2020 február 26 szerda - 20:03:46
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 344





Nálunk két nyár és kb. 15 ezer km után kuka mind a négy eredeti nyári gumi
Goodyear
Egyenletes kopással , egész egyszerűen eltünk a profil , kb 3 mm.

Másik autómon 5 év után , kb 30 ezer km után még mindig korrekt a profilmélység pedig
alsó kategória

Amikor átvettük , megnéztem a gumikat , akkor látszólag újnak tűntek ...de simán az is lehet hogy nem teljesen új gumik voltak rajta .... vagy nem értem , hogy 15-20 ezer km után miként kophat el ennyire pláne , hogy igen finoman van vezetve az autó , napi 30 km szinte csak országút.
Készletes autó volt .

Apám Thaliáján 18000Km alatt futottak nullára a gyári török GoodYear gumik. Azt kell tudni a gyári szerelésről, hogy az autógyárak a selejtet (2-od, 3-ad osztály) veszik meg a gumigyártól. A Fordomon a conti gumik nem elkoptak 3 év után (DOT szám) hanem sz@rrá repedeztek. Ráadásul (alufelnikkel kaptam) az egyik gumi miatt (nem a felni) 120g súly volt rajt.





[/ quote1582743369]
Vissza az elejére
Szita
2020 február 26 szerda - 20:09:33
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 344



[/quote1582726898]


A témát (és a gondolatokat) továbbgörgetve van egy érdekesség a részemről.

Történt ugyan is, hogy a gumis műhelyből üzentek, hogy a leadott nyári kerekeim egyikét javítani kell, a felni sérült, nem központos. Kérem-e a javítást. A leadott kerekek minden idényben ellenőrizve, újra centírozva vannak, és ezt most megcsinálták, így bukott ki a probléma. Az egyik hátsó kerék. Na már most ezekkel a nyári kerekkel vettem át az autót újonnan. Amikor rákerültek a téli kerekek, mentem olyan 1500 km-t. Két tank benzin. Egyáltalán nem mentem bele kátyúba, nem járdáztam meg stb...
Szóval ilyenkor mire gondoljak? Ugye ezt bizonyítani nem tudom, szinte biztos, hogy az autót így vettem át. Vagy a gumis műhelynek kicsi a forgalma ilyen időszakban? Eddig korrektek voltak éveken át...
[/quote1582729202]
Amikor először szerelték miért nem bukott ki a hiba? Egyébként nem kell oltári nagy kátyú! Én is kukáztam az egyik felnit, a másik kis hibás lett a pótkerék. Nekem is "agyban" ment el.









Vissza az elejére
Karcsi26
2020 február 27 csütörtök - 13:10:48

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Éppen most van szervízben az autó, Kapásból SW-t akartak frissíteni. Jeleztem hogy az már 2x megtörtént..
Ha jól összeszámolom már 7x kellett visszamenni..
-Akku jel pirosan világít (ez rögtön átvételkor, kb 2-3 km után elmúlt , de elfelejtették mondani )
-Horpadt csere felni (emaitt 2x mert nemvolt raktáron)
-Nyomásérzékelőt elfelejtették mondani hogy kell , a gumicserénél derült ki. -mondjuk erre én is gondolhattam volna
-Váltóbowden nem volt a helyén,
-fordulatszám 1800-2200 között ugrált, nem esik vissza alapjáratra
De ez nem általános , egyik ismerősőm is ilyet vett semmi baja vele. Csak az övé nem állt hónapokig a kereskedésben
Remélem ma sikerül erre pontot tenni.
Vissza az elejére
bernhaft
2020 február 27 csütörtök - 13:24:48
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Szita írta ...






Nálunk két nyár és kb. 15 ezer km után kuka mind a négy eredeti nyári gumi
Goodyear
Egyenletes kopással , egész egyszerűen eltünk a profil , kb 3 mm.

Másik autómon 5 év után , kb 30 ezer km után még mindig korrekt a profilmélység pedig
alsó kategória

Amikor átvettük , megnéztem a gumikat , akkor látszólag újnak tűntek ...de simán az is lehet hogy nem teljesen új gumik voltak rajta .... vagy nem értem , hogy 15-20 ezer km után miként kophat el ennyire pláne , hogy igen finoman van vezetve az autó , napi 30 km szinte csak országút.
Készletes autó volt .

Apám Thaliáján 18000Km alatt futottak nullára a gyári török GoodYear gumik. Azt kell tudni a gyári szerelésről, hogy az autógyárak a selejtet (2-od, 3-ad osztály) veszik meg a gumigyártól. A Fordomon a conti gumik nem elkoptak 3 év után (DOT szám) hanem sz@rrá repedeztek. Ráadásul (alufelnikkel kaptam) az egyik gumi miatt (nem a felni) 120g súly volt rajt.





[/ quote1582743369]



Ez amenyiben igaz akkor elég gáz nem ?
Nagycsaládos támogatást adnak , hogy új és jobb műszaki állapotú autóra cseréljék le
a használtat , ehhez képest , ha igaz amit írsz , " selejtes ( de legalábbis gyengébb minőségű )
gumikkal adják át az új autókat , szerény 4 és 5 millió forintért .
Egyébként ehhez hasonlót én még nem tapasztaltam , korábbi autóimnál 5-6 évente ,
kb. 40-50 ezer km-el cseréltem le a gumikat , de akkor is inkább a koruk , nem pedig
a profil mélységük miatt .






Vissza az elejére
Sheme
2020 február 27 csütörtök - 13:59:43

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1147
Lefényképezem és beteszem ide a talicskámon lévő gumikat elől és hátul. 7 évesek, eddig kb 68000km van bennük.

(2014-ben vettem őket, de 2013-as gyártásúak.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére
bernhaft
2020 február 27 csütörtök - 15:47:02
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Sheme írta ...

Lefényképezem és beteszem ide a talicskámon lévő gumikat elől és hátul. 7 évesek, eddig kb 68000km van bennük.

(2014-ben vettem őket, de 2013-as gyártásúak.)



Megnéztem a gumikat átvételkor , és újnak tűntek .
Attól , hgoy a Tiéd még korrekt állapotban van 6 év után még az enyém
gyakorlatilag 3 év után cserére szorul(hatna)
Hozzáteszem nem fogom cserélni még , mert azért határérték felett van , de max 1 évet
bír még ki , kb 5 ezer km évi használattal


Vissza az elejére
Szita
2020 február 27 csütörtök - 19:54:34
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 344







[/quote1582805931]

Ez amenyiben igaz akkor elég gáz nem ?
Nagycsaládos támogatást adnak , hogy új és jobb műszaki állapotú autóra cseréljék le
a használtat , ehhez képest , ha igaz amit írsz , " selejtes ( de legalábbis gyengébb minőségű )
gumikkal adják át az új autókat , szerény 4 és 5 millió forintért .
Egyébként ehhez hasonlót én még nem tapasztaltam , korábbi autóimnál 5-6 évente ,
kb. 40-50 ezer km-el cseréltem le a gumikat , de akkor is inkább a koruk , nem pedig
a profil mélységük miatt .







[/quote1582829247]
Ezt az infót, hogy az autógyárak elhordják a selejtet is, Hankookos ismerőstől tudom. Tőlük szlovákiába viszik leginkább. Gondolom minden gyár így csinálja. A mostani nyári (gyári conti) 3 éves, nem látszik gond. ~35E Km van bennük, még van bőven minta. Remélem később se lesz gond.

Vissza az elejére
andrej
2020 február 28 péntek - 13:18:40

Regisztrált tag #3045
Regisztrált: 2018 november 16 péntek - 07:04:54

Üzenetek: 26
A miénk teszi a dolgát tavaj májusi benzines7000 km van bent.Csak a bal oldali világítás kapcsoló adta meg magát.2hét bénázás után sikerült is kicserélni.
Vissza az elejére
Szita
2020 február 28 péntek - 20:31:02
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 344
andrej írta ...

A miénk teszi a dolgát tavaj májusi benzines7000 km van bent.Csak a bal oldali világítás kapcsoló adta meg magát.2hét bénázás után sikerült is kicserélni.

Remélem gariban!
Vissza az elejére
andrej
2020 március 01 vasárnap - 10:13:26

Regisztrált tag #3045
Regisztrált: 2018 november 16 péntek - 07:04:54

Üzenetek: 26
Igen gariba cserélve lett.Ez sem ment simán.Forgalmi alapján rendeltek 1újat de az nem volt jó hozzá akkor mondtam nekik csináljanak vele valamit mert a reflektort nem vagy csak alig lehetett használni.Erre még jaftekolták valahogy.Mondták hogy most már rendelnek hozzá 1olyat ami tényleg jó is lesz hozzá és fel fognak hívni ha megjön.Ahogy Titeket nem kerestek úgy engem se.10nap után érdeklődtem talán gyalog hozzák-e?Ja tényleg 2 nap múlva menjek be és megcsinálják.Igy is lett.Bár az a megézésem hogy el is felejtették megrendelni.

[ Módosítva 2020 március 01 vasárnap - 10:15:10 ]
Vissza az elejére
Sheme
2020 március 01 vasárnap - 18:57:31

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1147
bernhaft írta ...

Sheme írta ...

Lefényképezem és beteszem ide a talicskámon lévő gumikat elől és hátul. 7 évesek, eddig kb 68000km van bennük.

(2014-ben vettem őket, de 2013-as gyártásúak.)



Megnéztem a gumikat átvételkor , és újnak tűntek .
Attól , hgoy a Tiéd még korrekt állapotban van 6 év után még az enyém
gyakorlatilag 3 év után cserére szorul(hatna)
Hozzáteszem nem fogom cserélni még , mert azért határérték felett van , de max 1 évet
bír még ki , kb 5 ezer km évi használattal



Ahogy ígértem... amelyiken a 100-as van, az az első kerék. Mindkét kép a jobb oldali kerekekről készült.

Csereérettek - a bal oldaliakkal együtt! -, mert már kúsznak, fel vannak keményedve és hát 7 évesek.





A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 március 02 hétfő - 11:19:00

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Most 2 napig volt szervízben az auto.
Lambda szondát gyárilag? félrekapatták úgy hogy nem lehetett kiszedni ezért a kipufogócsonkkal együtt tudták csak cserélni.
Viszont a fő probléma ettől sem oldódott meg.
Most jött az hogy, akkor bizony minden Dacia így van programozva gyárilag. Vagyis teljesen normális, ha felmegy a fordulatszám 5000-ig fix gázpedál állásnál. Elkeserítő.
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 02 hétfő - 17:19:16
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6838
Karcsi26 írta ...

Most 2 napig volt szervízben az auto.
Lambda szondát gyárilag? félrekapatták úgy hogy nem lehetett kiszedni ezért a kipufogócsonkkal együtt tudták csak cserélni.
Viszont a fő probléma ettől sem oldódott meg.
Most jött az hogy, akkor bizony minden Dacia így van programozva gyárilag. Vagyis teljesen normális, ha felmegy a fordulatszám 5000-ig fix gázpedál állásnál. Elkeserítő.



Hát a normálistól ez messze van
Múltkor nekem vizsgasoron akadt ki a vizsgabiztos, de nagyon. Vagy 20 percig szenvedett a kipufogó gáz mérésnél, mert nem bírta megtartani a kért fordulatot. Meg én se. Pedig üzem meleg volt, terhelés is lett rá adva (elektromos fogyasztók), a végén már kézzel nyomtam a pedált, de akkor se. Ennél az emelt fordulatszámot pár másodperc után eldobta.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 március 02 hétfő - 23:32:23

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Szerintem sem normális, Látott már valaki jól működő 1.6SCE-t gázpedál-fordulatszám vonatkozásban??
Nem adtam még fel, mivel full balesetveszélyes ez. Futok 1 kört a Renaul Hungáriánál és a KF-nél is, ha le merik írni, hogy ez gyárilag ilyen.
Vissza az elejére
bernhaft
2020 március 03 kedd - 09:44:03
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Sheme írta ...

Lefényképezem és beteszem ide a talicskámon lévő gumikat elől és hátul. 7 évesek, eddig kb 68000km van bennük.

(2014-ben vettem őket, de 2013-as gyártásúak.)



Látod Sheme ( elmúlt időszak hozzászólásaiból is , meg amit írtam én is ) egy új autó
is okozhat nagy csalódást , lehet vele jokórát szívni.

Persze a hírekbe sokkal divatosabb megírni a használt prémium német autóval meg
az éppen soron következő AAA-s üggyel kapcsolatos cikkeket , de a gyári hibás lengéscsillapítójú ,
fényezésű , vagy szimplán életveszélyes , önvezető új gépkocsi is elég nagy gáz szerintem .
Szerepel a hírekben , mondjuk a totálcaron ?



Vissza az elejére
Sheme
2020 március 03 kedd - 11:27:50

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1147
bernhaft írta ...

Sheme írta ...

Lefényképezem és beteszem ide a talicskámon lévő gumikat elől és hátul. 7 évesek, eddig kb 68000km van bennük.

(2014-ben vettem őket, de 2013-as gyártásúak.)



Látod Sheme ( elmúlt időszak hozzászólásaiból is , meg amit írtam én is ) egy új autó
is okozhat nagy csalódást , lehet vele jokórát szívni.

Persze a hírekbe sokkal divatosabb megírni a használt prémium német autóval meg
az éppen soron következő AAA-s üggyel kapcsolatos cikkeket , de a gyári hibás lengéscsillapítójú ,
fényezésű , vagy szimplán életveszélyes , önvezető új gépkocsi is elég nagy gáz szerintem .
Szerepel a hírekben , mondjuk a totálcaron ?



Valahol hátrébb írtam - de lehet, nem ebben a topikban -, gyárilag Continental volt rajta és az nagyon rossz volt. Nedves aszfalton csúszkált, de szárazon sem muzsikált valami jól.

Ez után cseréltem le a VQ3-ra őket, csak megszívtam, mert kb ugyan akkor gyártották, mint a talicskát.

A lényeg, hogy a 7 éves, 68ekm-t futott gumit cserélnem kell, hiába megfelelő még a profilmélység rajta, hiszen már látszik, hogy apró repedések vannak rajta.

Úgy hiszem 5-6 évente cserélni kell a gumikat, ezt mihamarabb megejtem.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére
Aberenyix
2020 március 03 kedd - 13:22:26

Regisztrált tag #3167
Regisztrált: 2020 február 05 szerda - 08:00:30

Üzenetek: 6
Sziasztok,


A kerékdobon felverődő pici (úttesten levő) kavicsok Nálatok is olyan hangerővel kopognak, mintha nyitva lenne az ajtó?

Sokan írják, hogy jó a hangszigetelés; lehet, hogy a motortér felől aránylag jó, de a külvilág felől az enyémnél minden hallatszik.

Ez ilyen, vagy majd nézessem meg?


Köszi:
Attila
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 március 03 kedd - 17:42:03
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
Sziasztok,

a napokban hallottam hogy ajtó gumi szigetelési problémája van egy (2 éves) példánynak, de a tulaj hiába vitte garanciális javításra.
Befolyik az esővíz mind2 oldalon az ajtóknál, a szervizben csak annyit mondtak rá hogy megfordítják benne a gumit, hátha jó lesz. Nem tették, úgy hagyták. Nem csináltak vele semmit. Ez már csak ilyen Dacia sajátosság?
Világítás kapcsolót is házilag oldotta meg emberünk, de legalább már hibamentes.
Ha rá szánom magam egyszer az életben hogy Lodgy-t vegyek, jobban járok ha 2-3 éveset veszek amin ezeket a gondokat már feltehetően mind orvosolták?
Használtan kevesebb gond lehet vele mint szalagról rendelve??


Zsolt
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 március 03 kedd - 18:50:39

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Gondolkodtam rajta , hogy megszellőztessem a problémákat a Totalkáron, de azzal magamat is szívatnám, ha elterjedne hogy gázos ez a konstrukció.
Úgy látom nem hemzsegnek itt az elégedett SCE tulajok
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 március 03 kedd - 19:50:03
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
Ha egyszer eljön az az idő amikor lapra szerelt autót vehetsz magadnak, a Dacia jó eséllyel úttörő lenne ebben.. 20-30% kedvezmény és úgy rakod össze otthon ahogy (igazából kell) neked jó. (talán mind két félnek jobb lenne)

Ez kicsit vicces, de leginkább szomorú.

Zsolt
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 március 03 kedd - 22:56:36

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Igen, akkor tudná az ember hogy nem kulcsrakész autót vesz.
Úgy néz ki hogy már nem csak használt autó kell szerelővel átnézetni hanem az új Daciákat is.
Holnap következik a 8. szervíz látogatásom (4 hónap alatt), megpróbálom leíratni velük hogy nem képesek a problámákat javítani.

Eladáson is gondolkodtam, de új autóból csak nagy veszteséggel lehet kiszállni, ahogy kigurul a szalonból már esik 10-van 10-20%ot az ára.

A kavicsok hangja nekem is feltűnt, de ilyesmire számítottam. mikor Daciat vettem.
Vissza az elejére
bernhaft
2020 március 04 szerda - 09:54:44
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Aberenyix írta ...

Sziasztok,


A kerékdobon felverődő pici (úttesten levő) kavicsok Nálatok is olyan hangerővel kopognak, mintha nyitva lenne az ajtó?

Sokan írják, hogy jó a hangszigetelés; lehet, hogy a motortér felől aránylag jó, de a külvilág felől az enyémnél minden hallatszik.

Ez ilyen, vagy majd nézessem meg?


Köszi:
Attila


Szia
Persze hogy ilyen , eleinte én is frászt kaptam hogy hol verődött fel a kavics , hol verte
le a fényezést ... közben csak az alvázra pattognak fel , és hallod erősen mert nincs védelem .
Ne törödj vele , azoké is ilyen akik azt írják nem találkoztak ezzel a jelenséggel.


Vissza az elejére
macilka
2020 március 04 szerda - 10:26:28
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
"Occó"
Vissza az elejére
bernhaft
2020 március 04 szerda - 12:34:20
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
macilka írta ...

"Occó"


Mármint az autók ?
Pl. a Lodgy alsó hangon már 5 millióért ?
Ez nem occó kategória , ha erre gondoltál .

Ha pedig konkrét hibák merülnek fel , remélem senki nem gondolja komolyan
hogy az árával , és egy arra vonatkozó legyintéssel el lehet intézni.


Vissza az elejére
macilka
2020 március 04 szerda - 12:53:31
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
Tudod mi azért vagyunk ebben a klubban.mert "occó".Ha több pénzünk lenne akkor teszem azt a Toyota klubban írogatnánk egymásnak...És az én öregem sem 2005-ös lenne...
Vissza az elejére
bernhaft
2020 március 04 szerda - 14:32:13
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
macilka írta ...

Tudod mi azért vagyunk ebben a klubban.mert "occó".Ha több pénzünk lenne akkor teszem azt a Toyota klubban írogatnánk egymásnak...És az én öregem sem 2005-ös lenne...



Nem tudom hogy ez most hogy jön ide, egyszerűen annyit írtam , hogy ne nevezzünk már
alsó hangon 4-5 milliós ''budget ' autót olcsónak , max. olcsóbbnak.
Pont a " mi rétegünk " az akinek számít ez a pénz , és ha már befektette egy új autóba
szeretné ha az gondtalanul ki is szolgálná.
Jó esetben ez persze így is van.

Gondolom a fórumtársat nem vigasztalja az , hogy olcsóbban vette az új autóját mint egy Toyota-s , ha egyébként ( némi túlzással ) életveszélyes dolgokat produkál.
Nyilván vannak dolgok amelyeket az ember " elnéz " és " elfogad " ha budget autót vásárol .
Ha esetleg szervízbe kell visszajárnia , és adott esetben orvosolni sem tudják több látogatás után
a felmerült problémákat , akkor lehet nem vigasztalja , hogy anno occón vette.








.

Vissza az elejére
macilka
2020 március 04 szerda - 15:02:03
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
Félreértettél.Biztosan én fogalmaztam rosszul.Vagy nem...
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 március 04 szerda - 16:16:45
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
Én épp azért gondoltam új Lodgy vásárlására, mert
-nincs szükségem fényűzésre.
-ár/érték arányban legjobbnak mondott
-tágas a beltér
-új autót vásárolva, szeretném megúszni az esetleges (nem látható) hibákat amiket régebbi autók rejthetnek és ebből kifolyólag szervizbe járni időt és pénzt pazarolni a vásárlást követő közeljövőben

Kemény, kopogós anyagok, kicsit hangosabb menetzaj.. ezekkel együtt lehet élni ha csak nem akarsz ismerősöknek vagánykodni hogy ki tudtál fizetni egy 20-30 milliós autót ami pár év múlva talán 5-10 millát fog érni.
Mindegy mekkora értékű autó, de ne kelljen már új korában is szervizbe hordani.
Én még nem mondtam le a Lodgy vásárlásról, de gond mentes autót szeretnék a "sok" pénzemért.

Zsolt
Vissza az elejére
macilka
2020 március 04 szerda - 16:57:25
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
Ámen!
Vissza az elejére
licsa
2020 március 04 szerda - 19:41:29
Logan MCV

Regisztrált tag #762
Regisztrált: 2007 június 03 vasárnap - 13:32:41

Üzenetek: 69
Lehet, hogy tévedek, de szerintem akinek problémája van az új (vagy nem annyira új) Daciajával, az jó eséllyel megtalálja ezt az oldalt, hisz megoldást keres.
Hány Dacia fut az országban? Hányan osztják meg itt a negatív tapasztalataikat és/vagy kérnek segítséget, tanácsot? Nekem ez nem tűnik rossz aránynak, bár kétségtelen hogy a zéró probléma lenne az optimális.
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 04 szerda - 20:16:25
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6838
licsa írta ...

Lehet, hogy tévedek, de szerintem akinek problémája van az új (vagy nem annyira új) Daciajával, az jó eséllyel megtalálja ezt az oldalt, hisz megoldást keres.
Hány Dacia fut az országban? Hányan osztják meg itt a negatív tapasztalataikat és/vagy kérnek segítséget, tanácsot? Nekem ez nem tűnik rossz aránynak, bár kétségtelen hogy a zéró probléma lenne az optimális.


A zéró problémát még nem találták fel (vagy nem alkalmazzák ), sőt a tökéletes autót sem. De szerencsére ezért van a garancia az új autókra.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 március 04 szerda - 21:35:12

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Megvolt a szervíz, szerintük köztudott dolog, hogy a WLTP SCE ilyen és nem javítható, a lábunkkal finoman kompenzálgani kell. Forduljak a Renault Hungáriához. Megtettem.
Azért így eladni ezeket - hogy tudnak a tipushibáról - elég húzós.

Új vásárlóknak megnyugtatásként: elmondásuk szerint a többi motorral nincs ilyen gond (dízel, turbó benzin),

Vissza az elejére
bernhaft
2020 március 05 csütörtök - 11:04:09
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Karcsi26 írta ...

Megvolt a szervíz, szerintük köztudott dolog, hogy a WLTP SCE ilyen és nem javítható, a lábunkkal finoman kompenzálgani kell. Forduljak a Renault Hungáriához. Megtettem.
Azért így eladni ezeket - hogy tudnak a tipushibáról - elég húzós.

Új vásárlóknak megnyugtatásként: elmondásuk szerint a többi motorral nincs ilyen gond (dízel, turbó benzin),





Vannak itt nálam , ebben a témában okosabb emberek , akik ezt cáfolni tudják.
Amit leírtál mint jelenség , elég durva , és ha ez " ilyen lenne " egyfelől elég nagy gáz lenne
másfelől mindenki , szép sorban , panaszkodna .
A frész jönne rám ha felbögne a motor magától , vagy önvezető lenne ( még balesetveszélyes is )
Ismerősömet megkérdezem , neki igaz 1.6 Sce Duster kettese van , de nem panaszkodott
ehhez hasonlóra sem . Én is mentem vele párszor , nem vettem észre ilyen problémát .


Vissza az elejére
Plömplöm
2020 március 05 csütörtök - 15:34:26
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 176
jelen. magától még sosem pörgött fel a motor fordulatszáma. olyan volt / van / és lesz is, hogy nem úgy áll vissza alapjáratra, mint pld a karburátoros farosskodám állt vissza, de ez ilyen, a többi is ilyen, van több euro6-os szívóbenzines már az ismerettségi körömben, ezek ilyenek, a motorvezérlő matekol sokat. főleg városi araszolásnál tud 1-2ezer között felejtődni néhány másodpercre, aztán szépen lenyugszik.

egyébként kapcsolódó: volt olyan lagunám, ami még bowdenes gázpedálos volt, de a motorvezérlő a bowden motornál lévő végződésénél lévő potméter (fojtószelep-helyzet jeladó) adatai alapján matekolt, ami egy dupla potméter, kétpályás, a két pálya adataiban volt eltérés, mert besz@rt a potméter, na ott volt hibajelem a műszerfalon és néha furcsa viselkedés egészen addig, amíg ki nem cseréltem az adott potmétert.

kapcsolódó kettő, mert bernhaft hozza a szokásos formáját: másholfórum fórumtárs vett egy 7személyes fordkocsit, hiszen naccsaládossal már csak másfélszer lett annyi, mint egy lodgy lett volna anélkül pld mint az enyém, aminek a beépített érintőképernyője fagyogat random, sokadszor volt már márkaszervizben, hiszen garanciális, vadul frissítgettek neki mindenféle firmware-eket, persze nem lett jó, de olyan is volt, hogy még a tolatóradarja hangja is megváltozott, végre kiírták neki cserére az egész multimédia blokkot, amihez persze szét kell borítani majd a fél műszerfalat, most attól parázik, hogy ha bontanak majd, akkor az már nem lesz gyári szerelés, a szokásos recsegropog meg fog jelenni. és ez egy menő fordkocsi, alapáron 8számjegynyi forintért...

Karcsi26 írta ...

Szerintem sem normális, Látott már valaki jól működő 1.6SCE-t gázpedál-fordulatszám vonatkozásban??
Nem adtam még fel, mivel full balesetveszélyes ez. Futok 1 kört a Renaul Hungáriánál és a KF-nél is, ha le merik írni, hogy ez gyárilag ilyen.



[ Módosítva 2020 március 05 csütörtök - 15:35:24 ]

---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Aberenyix
2020 március 06 péntek - 08:34:14

Regisztrált tag #3167
Regisztrált: 2020 február 05 szerda - 08:00:30

Üzenetek: 6
bernhaft írta ...

Aberenyix írta ...

Sziasztok,


A kerékdobon felverődő pici (úttesten levő) kavicsok Nálatok is olyan hangerővel kopognak, mintha nyitva lenne az ajtó?

Sokan írják, hogy jó a hangszigetelés; lehet, hogy a motortér felől aránylag jó, de a külvilág felől az enyémnél minden hallatszik.

Ez ilyen, vagy majd nézessem meg?


Köszi:
Attila


Szia
Persze hogy ilyen , eleinte én is frászt kaptam hogy hol verődött fel a kavics , hol verte
le a fényezést ... közben csak az alvázra pattognak fel , és hallod erősen mert nincs védelem .
Ne törödj vele , azoké is ilyen akik azt írják nem találkoztak ezzel a jelenséggel.





Köszönöm a választ, nekem az a fontos, hogy ne legyen rendellenes, a többit megszokom.
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 március 06 péntek - 19:11:58

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Plömplöm írta ...

jelen. magától még sosem pörgött fel a motor fordulatszáma. olyan volt / van / és lesz is, hogy nem úgy áll vissza alapjáratra, mint pld a karburátoros farosskodám állt vissza, de ez ilyen, a többi is ilyen, van több euro6-os szívóbenzines már az ismerettségi körömben, ezek ilyenek, a motorvezérlő matekol sokat. főleg városi araszolásnál tud 1-2ezer között felejtődni néhány másodpercre, aztán szépen lenyugszik.

egyébként kapcsolódó: volt olyan lagunám, ami még bowdenes gázpedálos volt, de a motorvezérlő a bowden motornál lévő végződésénél lévő potméter (fojtószelep-helyzet jeladó) adatai alapján matekolt, ami egy dupla potméter, kétpályás, a két pálya adataiban volt eltérés, mert besz@rt a potméter, na ott volt hibajelem a műszerfalon és néha furcsa viselkedés egészen addig, amíg ki nem cseréltem az adott potmétert.

kapcsolódó kettő, mert bernhaft hozza a szokásos formáját: másholfórum fórumtárs vett egy 7személyes fordkocsit, hiszen naccsaládossal már csak másfélszer lett annyi, mint egy lodgy lett volna anélkül pld mint az enyém, aminek a beépített érintőképernyője fagyogat random, sokadszor volt már márkaszervizben, hiszen garanciális, vadul frissítgettek neki mindenféle firmware-eket, persze nem lett jó, de olyan is volt, hogy még a tolatóradarja hangja is megváltozott, végre kiírták neki cserére az egész multimédia blokkot, amihez persze szét kell borítani majd a fél műszerfalat, most attól parázik, hogy ha bontanak majd, akkor az már nem lesz gyári szerelés, a szokásos recsegropog meg fog jelenni. és ez egy menő fordkocsi, alapáron 8számjegynyi forintért...

Karcsi26 írta ...

Szerintem sem normális, Látott már valaki jól működő 1.6SCE-t gázpedál-fordulatszám vonatkozásban??
Nem adtam még fel, mivel full balesetveszélyes ez. Futok 1 kört a Renaul Hungáriánál és a KF-nél is, ha le merik írni, hogy ez gyárilag ilyen.




Köszi a visszajelzést, Így próbáltad::
Állóhelyzet, üres
Elkezded nyomni a gázt, nyomod-nyomod nem történik semmi majd hirtelen felugrik 650-ről 1200-re.
Nyomod tovább ismét nem történik semmi egy ideig, majd hirtelen 1200-ról ugrik 2000 körülre,
Ott megtartod vagy picit még benyomod és szépen elkezd felmászni a fordulat.
pl. 2000-nél lehetetlen megtartani hosszabb ideig. Ahogy Gergő is írta , még kézzel sem megy.
És ezt menet közben is tudja, nyilván kevésbé érezhető a súly miatt.

Azért a fordulat ragadás is érdekes. Nálam a 2. újraprogramozás után az lényegesen jobb lett. Előtte ha elemeltem a lábam a gázról 1700 körül sokszor megakadt, aztán néha még visszatolta 2200-ig. Meg levettem a lábam a gázról és nyomott rá még egy fröccsött. Injektor frissítés óta ez annyit javul hogy csak 1200 körül akad meg, ott nem zavaró annyira.

Lehet ebben is valami csaló elektronika van és azt hiszi, hogy éppen emissziót mérnek
Vissza az elejére
bernhaft
2020 március 11 szerda - 13:11:35
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Plömplöm írta ...


kapcsolódó kettő, mert bernhaft hozza a szokásos formáját: másholfórum fórumtárs vett egy 7személyes fordkocsit, hiszen naccsaládossal már csak másfélszer lett annyi, mint egy lodgy lett volna anélkül pld mint az enyém, aminek a beépített érintőképernyője fagyogat random, sokadszor volt már márkaszervizben, hiszen garanciális, vadul frissítgettek neki mindenféle firmware-eket, persze nem lett jó, de olyan is volt, hogy még a tolatóradarja hangja is megváltozott, végre kiírták neki cserére az egész multimédia blokkot, amihez persze szét kell borítani majd a fél műszerfalat, most attól parázik, hogy ha bontanak majd, akkor az már nem lesz gyári szerelés, a szokásos recsegropog meg fog jelenni. és ez egy menő fordkocsi, alapáron 8számjegynyi forintért...

Karcsi26 írta ...

Szerintem sem normális, Látott már valaki jól működő 1.6SCE-t gázpedál-fordulatszám vonatkozásban??
Nem adtam még fel, mivel full balesetveszélyes ez. Futok 1 kört a Renaul Hungáriánál és a KF-nél is, ha le merik írni, hogy ez gyárilag ilyen.




Nem szükséges személyeskedni , csak megjegyezésem volt Sheme részére a használt autó versus
" új Daciát vett volna " témakörben , hogy ez utóbbival is lehet nem túl szerencsésen járni .
Nyilván előfordulhatnak más márkáknál is problémák , nincs ebben semmi új , de a kutyát nem érdekli , és a problémával érintett tulajdonosokat nem fogja vigasztalni sem, ha *** a Ford navigációs rendszere , vagy legalábbis mondta valaki aki ezt olvasta valahol .
Már Édesanyám sem fogadta el tőlem a védekezést anno egy rossz jegynél , dehát " a többieknek is rossz lett a jegye " .

Szoktam azért más fórumokat is olvasni , az Indexes fórumon , zárt fészbúk csoportban is osztják rendesen aki negatív véleményt fogalmaz meg .
Ez azért is érdekes mert a Dacia tulajok szoktak a leghangosabban "fostalicskázni " más típusokra.









Vissza az elejére
macilka
2020 április 02 csütörtök - 13:26:13
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
klikk
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!