Nem tudom, kinek hogyan működik a légkondija, de az enyém meglehetõsen gyengének tűnik. Ebben a nyári melegben képtelen rendesen lehűteni az utasteret. A fűtéskapcsoló a leghidegebbre van állítva, a ventillátor kettes fokozatra. Ennek ellenére izzadok. Ha közvetlenül a légáramba tartom a kezem, vitathatatlanul hűvös levegõ jön, de annyira semmiképpen sem hideg, hogy az utasteret 30 fokban, napsütésben tisztességesen lehűtse. Ez az elsõ légkondis kocsim, ez így természetes? Csodálkoznék -- a légkondinak pont hõségben lenne igazán értelme.
Ezt megelõzõen nem vplt légkondim.Szerintem jól műkökkkkdik.A felhevűlt karosszériát a drágább autók hűtése sem kompenzálja azonnal.Gyors hűtéshez nagyventillátor fokozat kell,de vigyázat könnyű megfázni! Képeim
Renegade ! Nekem nincs klímám,de az ismerõsömnek javították az autóját,és a klímából "kiengedték" a freont-persze amikor megjavították az autóját,elfelejtették visszatölteni-ezért hiába volt bekapcsolva a légkondi,szinte semmit sem hűtött.Sztem ellenõriztesd,mert miután nála is visszatöltötték,akkor 5 celsiusra le is tudta hűteni az utasteret !
Sokáig klímás kocsival melóztam,ahhoz,hogy jól áthűtse azért kell legalább 10-15-km-et menni.Állítsd olyankor belsõ keringésre a levegõt is,az is sokat segít/télen a fűtés eleje is így hatékonyabb/Azt is vedd figyelembe,hogy irdatlan nagy a kocsi légtere [ Módosítva 2006 jún 18 v, 10:27 ] Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
loganos írta ... Ezen a héten történt,tehát nagyon melegben,és citroen xsaraja van.
Hm. Ha ebben a melegben 5 C-ra tudja hűteni az utasteret, akkor itt az ideje felkeresnem egy szervizt. Nincs az utastérben hõmérõm, de ilyen melegben annyira gyenge a légkondim teljesítménye, hogy legszívesebben kinyitnám az ablakot. Szerintem annyi tud most, hogy nem 50 fok van benn, "csak" olyan 30 körül.
Renegade ha a leg nagyobb fokozatban lehűtöd a kocsi belsejét és utánna veszed vissza csak kettesre akkor is meleg van? Én legnagyobbon használom belsõ levegõ keringetéssel és amikor érzem ,hogy jó a hõmérséklet vissza tolom külsõ lev.kerre. De ilyen melegben a hármas fokozat is el kél a hűtésnél. Egyébként kiváncsi lennék,hogy ki hova fujatja a hideg levegõt? Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Sanca írta ... Renegade ha a leg nagyobb fokozatban lehűtöd a kocsi belsejét és utánna veszed vissza csak kettesre akkor is meleg van? Én legnagyobbon használom belsõ levegõ keringetéssel és amikor érzem ,hogy jó a hõmérséklet vissza tolom külsõ lev.kerre. De ilyen melegben a hármas fokozat is el kél a hűtésnél. Egyébként kiváncsi lennék,hogy ki hova fujatja a hideg levegõt?
A legnagyobb fokozat a négyes, azt nem használom, mert zavar a nagy zaj, ráadásul nem annyival jobb, amennyivel zajosabb. A hármas fokozatban szerintem nem hűt jobban, sõt az az érzésem, hogy még valamivel rosszabbul is, mint a kettes fokozatban. Mintha azt a légmennyiséget már nem bírná behűteni. Mindig visszateszem kettesre, nem lesz tõle rosszabb a helyzet, viszont kisebb a zaj.
Én egyébként általában a szélvédõre fúvatom a hideg levegõt. Mire eljut a fejemig, már nem olyan problémás, mintha egyenesen hátrafelé fúvatnám.
Hahó! Személy szerint csak a alulról és középrõl fujatom, mert ha szélvédõre megy, akkor zavar. (magas vagyok, e miatt a homlokomra fúj, ami mint tudjuk, nem ildomos) Egyébként had kérdezzem azokat, akik használják is... hogy nektek is van egy morgó hang (vagy rezgés?), amikor megy a légkondi? Úgy vettem észre, hogy nem mindig csinázza, ....a fenetudja. Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
oTo írta ... nektek is van egy morgó hang (vagy rezgés?), amikor megy a légkondi? Úgy vettem észre, hogy nem mindig csinázza, ....a fenetudja.
Van. Pontosan ugyanolyan, mint amikor csúcsforgalomban csoszogva bekapcsol a hűtõventilátor, csak még erõsebb. Olcsó kocsi, na. És nekem mindig csinálja, ha bekapcsolom a légkondit.
Nekem kánikulában is jól hűt és simán birja a négyes ventillátor fokozatot is! "A hármas fokozatban szerintem nem hűt jobban, sõt az az érzésem, hogy még valamivel rosszabbul is, mint a kettes fokozatban" Lehet hogy meg kellene nézetni egy szakival! Képeim
Na meghallgattam, megnéztem közelebbrõl is a dolgokat. 1. amikor az emberfia légkondizik, állandóra bekapcsol a hűtõventillátor a motortérben, amely hűtõventillátor lapátjának a kiegyensúlyozása nem éppen a legprofibb, ez megadja az alarezgéseket; 2. a motor fordulatszámát 50-100-al megemeli a terhelés miatt, ez a terhelés viszont átmegy a váltóra is, ami mint ismeretes, alapból kicsit morgolódós, na ez még egy kicsit tetézõdik. Ennek a kettõnek az összessége folyamatos menésnél egyáltalán nem, viszont gyorsításkor, alapjáraton cammogáskor zavaró egy kicsit. (rontja a konfort érzetét )
Szerény véleményem szerint már az javítaná a dolgokat, hogy a hűtõventillátor lapátját - ami igencsak gyors fordulatú! - kiegyensúlyozottabbá tennék.
Nekem jól hűt, 2-esben forgatom, sõt, van, hogy a hideg-meleg állítóval korrigálnom kell, mert lefagy a lábam!
[ Módosítva 2006 jún 18 v, 20:24 ] Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Oto de gondolom te is elöször nagyobb fokozattal kezded el a utastér hűtését. Renegade a négyes fokozatot én csak addig használom amig kellemes lesz az idõ a kocsiba. Lehet,hogy zajos de ez a leg intezívebb hűtés ebben a melegben.Utánna már jöhet a kissebb fokozat. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Ja különben a morgózaj szerintem nem is olyan hangos mikor megy a klima.A multkor egy WV-t hallottam klimával az már igen hangos volt. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Az milyen VW volt? Manuális klíma? Egyébként a nõvéremék Opeljában is erõsebb a zaj és a remegés, mint a Loganban , de valószínű, hogy náluk valami bibi is van. (majd kiderül)
Még mielõtt félreértõdik a dolog... bizony tudom, hogy mennyit fizettem az autóért, és ezért mit várhatok el, csak meg kell még szoknom!
Sanca, nem! 1-essel kezdem, majd ha az kevés, megy át 2-esbe. Jól bírom a meleget, van türelmem megvárni, amíg az elsõ ülések körül normalizálódik a klíma. Ha hátulra is kellene (ma kellett is), akkor teszem csak 3-asba. A 4-es kifúj az autóbol, ha nem vigyázok! [ Módosítva 2006 jún 18 v, 21:21 ] Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
A légkondi bekapcsolásakor jelentkezõ morgó hang a hűtõ kompreszornak a hangja ,úgy működik mint a hűtõszekrény kompreszor,csak lehetne egy kicsi halkabb.A légkondi működésének vázlata megtalálható az orosz szervikönyv 6/31 oldalán.
Mielõtt bekapcsoljátok a klímát nagyon ajánlott az oldalablakokat lehúzva tartani amíg átszellõzik és lehűl az utastér! Mindek dolgoztassuk szegény klímát ha ezzel az egyszerű módszerrel akár 10 fokkkal is csökkenthetjük az utastér levegõjét? Én egész hétvégén klímával közlekedtem, meg voltam vele elégedve... Logan 2.0BLOGolok
Ez az elsõ légkondis autóm. Amikor elõször kipróbáltam (nem voltam olyan alapos átvételkor ), én is rendesen meglepõdtem a hangján. Telefonon beszéltem az értékesítõvel, õ megnyugtatott, hogy ez normális (ha már klubtag lettem volna itt, biztos itt kérdezem én is ). Majd amikor a rádió és hangszóró beszerelésére sor került megnéztük, így jó. Nekem tetszik a légkondim, tényleg nem árt az elején egy kicsit "szellõztetni". Indulásnál és ha hirtlen odalépek neki azért érezni lehet, hogy be van kapcsolva.
Na most majd lesz alkalmam összehasonlítást tenni. A fõnököm holnap elhúz 3 hétre Floridába, addig én terelgetem az automata légkondis Octavia RS szolgálati autóját. Rögtön ki fog derülni, van-e baja a Loganom légkondijának, vagy más típusokban is ennyit tud a szerkezet.
Szerintem se nagyon vedd egy kalap alá õket! Saját tapasztalataim szerint is ezekkel az újabb nagy nyomatékú motorokhoz társított klímákkal simán le tudod magad fagyasztani. Az okát nem ismerem...
Teendõk: 1. alapjáraton a hõmérsékletállítót hidegre kell állítani és a maximális erõn kell működtetni, úgy, hogy a befúvók középre vannak állítva (nem a lábra, vagy a szélvédõre). Belsõ levegõkeringetés nélkül. 2. Ezután (az AC nélkül) meg kel mérni a befúvóknál a hõmérsékletet, amelynek ± 5°C kell lennie a külsõ hõmérséklethez viszonyítva. 3. Ha ez megvan, be kell kapcsolni az AC-t, majd 6 perc után újra kell mérni a levegõ hõmérsékletét.
Ha a külsõ hõmérséklet 15°C - a középkonzolon lévõ szellõzõknél 4°C és 8°C foknak kell lennie - ha a külsõ hõmérséklet 20°C - belsõ 6°C és 10°C között - ha a külsõ 25°C - belsõ 8°C és 13°C között - ha a külsõ 30°C – belsõ 12°C és 16°C között - ha a külsõ 35°C – belsõ 17°C és 20°C között - ha a külsõ 45°C – a belsõ 21°C és 25°C
Ha az így kapott értékek megfelelnek a táblázatban szereplõ értékekkel, a légkondicionáló rendszer tökéletesen működik.
Huba írta ... Szerintem se nagyon vedd egy kalap alá õket! Saját tapasztalataim szerint is ezekkel az újabb nagy nyomatékú motorokhoz társított klímákkal simán le tudod magad fagyasztani. Az okát nem ismerem...
Hát az Octaviáé kétségtelenül jobb, de nem annyival, amennyivel gondoltam.
Részemrõl már el sem tudnám képzelni légkondi nélkül! ..kicsit féltem tõle, hogy megfázít, de ha ésszel használja az embörfia, akkor az egyik legnagyobb találmány vívmányát élvezheti. Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Ti nagy emelkedõkön haladva vagy hegymenetben ki szoktátok kapcsolni a légkondit, hogy ne legyen annyira megterhelve a motor? ÉN egy komolyabb elõzés elõtt is lenyomom, mert nekem érzetre olyan mintha legalább 15 LE-t levenne a motorerõbõl. Magasabb fordulatnál annyira nem lehet érezni csak leginkább 2500 alatt nagyon kell taposni ha a klíma be van nyomva. DACIA LOGANby Renault
Ja még annyit hogy ebben a nagy kánikulában közlekedve igen furán néztek az autóstársak a lámpánál át, hogy õk lehúzott ablakoknál majd megfõttek, mi pedig a Loganban felhúzott ablakoknál"majd megfagytunk":)). Hiába csak jó találmány ez a klíma. DACIA LOGANby Renault
Tom_, ahogy írtad... egy nagyobb emelkedõ elõtt kikapcs, példának okáért az M3-as Gödöllõ/Aszód magasságában van egy-két kaptató... na ott még klíma nélkül is megerõltetõ az 1.4-esnek, fõképpen, ha 5-ikben elõtte nem emelt fordulattal vág neki az embör. Viszont elõzésnél (egy autós), ha megvan a kb. 2500-as fordulat, akkor nem nagy gond, ellenben bizony azonnal kikapcs, vagy ha pl. sort (2-3-4 autó) elõzök, akkor is. El kell fogadni, hogy a klímával ez jár, fõképpen, ha nem egy túlméretezett motor hajtja meg. Az 1.6-osnál gondolom nem kell ennyire bűvészkedni. Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Gyerekek! Tegnap olyat tapasztaltam ill. valami fürcsa hangot hallottam a légkondi üzeme közben. Mintha diezel autom lenne. Mármint hangra! Kikapcsoltam a kondit, és megszünt. Visszakapcsolva nem jött elõ megint. Ja mindez csak magas fordulatszámon! Észlelt valaki valami hasonlót? Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Nállam sem vészes, csak most figyeltem fel rá elösször. Különben müködik rendesen. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
A légkondit kikapcsoljátok mielõtt leállítjátok a motort? Természetesen csak akkor ha 5-10 - max fél órára állítjátok le... [ Módosítva 2006 jún 29 cs, 06:44 ]
Igen én Pl. megállás elött egy kicsivel már kinyomom a gombot, a ventillátor had nyomja ki még a hütött levegöt! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.