Tegnap a munkahelyről hazatérőben 10-15 percre megálltam egy boltnál, és csak hazatérés után jóval vettem észre, hogy ott feltörték az autómat, amikor ki akartam venni a táskámat a csomagtartóból. A zárat kirángatták, és az emblémát is megfeszegették, mikor hozzányúltam az is a kezemben maradt. Egy hátizsákot vittek el, ami jól meg volt "pakolva" többek között 60 db tojással. A legnagyobb kár, hogy a másik autó pótkulcsi is a táskában volt. És még sok apróság (memóriakártyák, kártyaolvasó, a tegnap átvett két havi étkezési utalvány), ami azért az elsődleges számítások szerint is legalább 70 eFt-ba fáj nekem. A másik szinte üres hátizsákot, és a szerelőkészletet benne hagyták a csomagtartóban. Mielőtt megkérdezitek, amikor megálltam a parkolóban, nem nyitottam ki a csomagteret, nem raktam bele semmit. Majdnem éjfél volt mikor elmentek a helyszínelők, mondhatom jó délutánom, estém volt, és még szép napok állnak előttem, hogy mindkét autót javíttathatom.
Már egy pár hete megoldódott mindkét autó ügye, de csak most van időm leírni. Szerencsére mindkét autóra van casco, így arra ment a javítás, mindkettőnél 10% önrésszel. A Loganon teljes zárgarnitúrát cserétek, 6.672,-Ft-ot fizettem. A lopási kárt nem térítettek, nincs arra fedezet a biztosításban. A Clión a zárgarnitúra mellet egy kulcsfejet is pótolni kellett, annak a végösszege 15.986,-Ft. (e melett szélvédőcsere is volt, már régóta húztam egy kavicsfelverődés miatt, az 8.598,-Ft). A Clió esetében végülis abszolút nem bántam meg, igaz még nem cvasakoltak, de elég elhasználtak voltak a kulcsok, ráadásul a jobb első záron látszott, hogy már valaki valamikor babrált vele.
Csak érdekességként a Clió zárgarnitúrája több mint kétszer (125%-kal drágább) annyiba kerül, mint a Logané.
Hát igen... Szólni is fogok (újra) az én kicsi feleségemnek, hogy ha boltba megyünk munka után, akkor ne rakja a notebooktáskáját a csomagtartóba, hanem hozza szépen magával...
Na, ezt kár volt emlegetnem, mivel múlt héten szegény a dugóban állt, és egy roh...adt sze...ét robogós tolvaj bebaszta a jobb első ablakot és ellopta a táskáját (minden iratával, pénzével, stb.). Teljesen ki van akadva (és én is)... Most lefóliáztatom az autóm ablakait... Tetőablakos Logan
A fólia sem fogja megakadályozni a táska kiemelést. Annyi előnye azonban van, hogy az ember képét nem teríti telibe az üvegszilánk, nagy táblában fog bedőlni az utastérbe. Sajnos azonban az első ablakokat szabályosan nem lehet fóliáztatni.
A bűnözőkkel sajnos nem lehet mit tenni (max a helyszínen kivégezni ha el tudod kapni). A másik oldalon viszont az emberi felelőtlenség áll. Sajnálom a felségedet, de a híradó ilyenekkel van teli, mindenhol azt hangoztatják, hogy semmi ne maradjon elő és ne látszódjon az utastérben. Szóval elég nagy naivitást csupán arra hagyatkozni, hogy nem szép dolog más autóját kirabolni, és velünk úgy sem történik meg. Ezt egy nőnek megmagyarázni meg lehetetlen, elég ha csak saját példámat (feleségem, anyám) nézem. Az autóval kapcsolatban vannak dolgok, amiket lehetetlen megmagyarázni nekik. Akkor is ha elmutatja-elmondja nekik minden elinduláskor az ember. Holnap is épp úgy fogja csinálni. Lehet a nők utálni fognak ezért, de az autózás akkor sem nekik való, legalább is 99%-uknak. Eljutnak A-ból B-be (jobb esetben) de az összes többi körülmény és résztvevő már mellékes. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Klikk! REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Üdv! Igen és ha fújt a szél akkor tartalékként befogtak az autó elé 2 Szent-János bogarat, mert azok vízállóak és szélben könnyebben mozognak és nem alszanak ell! Ezek voltak az első halogének!
Üdv! A Logannál nem is a H4-es csere a nehéz ám, hanem a helyzetjelző és az index csere elől. Na ahhoz inkább türelem kell, mert nekem is csak negyedszerre sikerült, sokat kínlódva persze! Ezt sem kívánom senkinek! De mondok jobbat!!! Van a háztartásban még 2 autó, az egyik egy Mégane! Na abban cserélj izzót egyszer, hogy megtudd milyen egyszerű a Dacia Loganban egy H4-es csere! A Meganhoz képest gyerekjáték! Pokoli rossz megoldás!!! De figyelitek, hogy egyes halogén izzók milyen pocsék minőségűek? Én bevásároltam Philips-ből a Loganhoz és Osram-ból a Megane-hoz! Na azóta nincs gondom hál'Istennek!!
Tesco-ban meg ilyen szakmailag f..o.s helyeken lehet ilyeneket kapni. Ha megnézed az izzószálat benne, görbe, ferdén áll. Szóráskép? Who cares? Tungsram, Osram Hella alap 800Ft-os alá senki ne menjen. Azok viszont jók. Prémiumból is óvatosan.
Üdv! Én pont a Hellában csalódtam egy piszkos nagyot! Megvettem gondoltam 3 db-ot veszek, mert illik párban cserélni, ha baj van! Elkövetkezett és mi történt mikor betettem?? Na mi? Fele akkora fénye volt, vagy még annyi sem!!! Azt hittem elnyomták a szériát és biztos 24V-os! De nem Csak egyszerűen nem világított. Kukába került, majd vettem 3 db Philipset és lőn fény, de nagy! Egyenletes, nem vonalas terítésű szürkés valami, hanem klassz terített fény! Nekem is mint írtam az OSRAM és a PHILIPS vált be a legjobban!
Üdv! Autós üzletbe visszavéve megnézték és nem tudtak semmi okosat mondani. De hát nincs is mit mondjanak, mert kipróbálták ők is és csak nevettek, mert nem hittek a szemüknek! Nem tudom mi lehetett. Ez van. De amit 2 éve beraktam az tökéletes, egyébként nagyon jó a Logan vetítési ábrája! Még a német Autóbild is foglalkozott a lámpáival! Olyanokat vert meg mint BMW, Audi, VW, Renault, Seat, Fiat, Citroen, stb. Látszik, hogy nem román és nem francia tervezte!
Környékünkön ismét divat lett az autó feltörés/
feszegetés. Hétvégén ismerősöm VW-jét is megbarmolták rendesen. Kilincs, zár, stb. tropára ment. Amin ledöbbentem, hogy ez a precíz német csoda könnyebben feltörhető mint a Daca. És mivel tele van olyan jó dolgokkal mint a gyári komfort elektronika, zárban elektromos érzékelő/kapcsoló gomb, stb. megteszi a rablónak azt a szívességet, hogy a zár széttörése után még az elektromos ablakokat is lehúzta. Ma délután kerül is bele egy komoly riasztó, jó pár érzékelővel, + indítás tiltás. Néha azért elgondolkodtató, hogy az autógyárak mindenhol reklámozzák a fejlesztéseiket, ilyen ,,alap" dolgokkal meg nem foglalkoznak. Az az érzése az embernek, hogy költés hatékonyságból direkt csinálják gagyira. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Klikk! Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
na ezeknek pont összeért a tér idő kontinuumja REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A történet úgy kezdődött, hogy még télen tönkrement a Cliónk bal oldali tükörjének a fűtése. Vettem hozzá tükörlapot, közben kipróbáltam, hogy méretben megfelel a Loganba is. Nemsokkal utána természtesen a jobb oldliban is megszűnt a fűtés. Ekkor viszont már úgy tettem, hogy aszférikusat vettem, és azt a Loganba tettem be bal oldalra, és a Loganból áttettem a Clióba (bal és jobboldali természetesen felcserélhető). Annyira bevállt, hogy elgondolkodtam, azon, ezzel az aszférikussal talán javítható a Logan jobb oldali nagy holttere is (nagyon sokszor éreztem már emiatt veszélyesnek a helyzetet, nem láttam a mellettem haladót párhuzamos közlekedésnél). Már régen megvettem, aztán két hete külföldi útunk előtt végre kicseréltem. És az eremény mondhatom nagyon kiváló, most tényleg látok mindent. Csak ajánlani tudom. A fűthető aszférikus utángyártott tükörlap kedvezményekkel már nagyjából kétezer forintért megvehető, ennyit nagyon megér, szerintem.
Így korábban párszor már én is majdnem lenulláztam az autót. Gyakorlatilag bármelyik oldalon, ha oldal irányban 1 méterre a szomszédos sávban jön valami, lehet az egy kamion is, nem látszik. Pedig ez eleje már szinte a B oszloppal egy vonalban van. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok, az elsőszériások icipici tükréről beszéltek? Az engem is idegesít... Melyik Clio tökre jó bele? Az enyém nem fűtött, és kívülről állítható. A holttere viszont ugyanolyan nagy, mint nálatok... Tetőablakos Logan
Clio II-é. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Én ezt a holt-tér dolgot 2X200 Ft.-ból megoldottam. Vettem két, utólag a tükörlapra ragasztható kiegészítő tükröcskét. És ennek még az az előnye is megvan, hogy ezzel belátok az autó mellé. Szűk helyekre való betolatáskor jól jön.
Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Logannél a hátsó fékdobot mi tartja? Én nem láttam rajta csavart, mikor kereket cseréltem. Le kéne már a rozsdát szedni róla, meg lefesteni mert elég ronda a könnyűfém felni alól kilátszó rozsdahalmaz. Mivel lehet lefesteni? Spray vagy ecsetes megoldás a jobb? Ha esetleg nem szedem le, akkor is festhető, vagy képes beragadni a festéktől?
Regisztrált: 2014 szeptember 11 csütörtök - 08:03:14
Üzenetek: 62
Üdv! Felmerült az igénye egy másik távirányítós kulcsnak az autóhoz. A márkakereskedő 35 ezerért adná, picit sokallom! Arra gondoltam hogy vennék egy ilyet Klikk! mely ránézésre pont olyan mint az enyém. Átraknám a kulcs szárat és a transzpordert a meglévő nemtávirányítós kulcsomból. Már csak az a kérdés, hogyan tudnám szinkronizálni az autó vevőjét az új adóval?
Üdv! Felmerült az igénye egy másik távirányítós kulcsnak az autóhoz. A márkakereskedő 35 ezerért adná, picit sokallom! Arra gondoltam hogy vennék egy ilyet Klikk! mely ránézésre pont olyan mint az enyém. Átraknám a kulcs szárat és a transzpordert a meglévő nemtávirányítós kulcsomból. Már csak az a kérdés, hogyan tudnám szinkronizálni az autó vevőjét az új adóval?
A 35ezer Ft egyáltalán nem sok egy márkaszervizben, ha összehasonlítod más autó típussal. Ennél olcsóbban szerintem autó kulcs másolással-feltanítással foglalkozók sem csinálják meg olcsóbban. A távirányítós kulcsban nincs külön immo transporder chip, az elektronika tartalmazza, tekercs, stb. formájában ezt is. A kulcs házban sincs annyi hely szerintem, hogy áttedd a pótkulcsodból a chipet. Amit belinkeltél kulcsot, nem vagyok biztos benne, hogy a Logan2-höz is feltanítható, hiába ugyan úgy néz ki és 433Mhz-es. Régebbi Renaultokhoz, és Logan1-hez való. A megfelelő új nyers elektronikával rendelkező kulcsot egyébként gyári diagnosztikai eszközzel ( Renault Can Clip) és a kulcsmásolók e célra való univerzális eszközével fel lehet tanítani az autóhoz. A távirányító és az immo részét is. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ma tapasztaltam, hogy a 2015-ös Logan MCV-m központi zárja nagyon messziről veszi a jelet. Nem tartom túl biztonságosnak, illetve ha bent a melóhelyen véletlenül megnyomnám, akkor onnan is kinyithatja az autót, ami egy kinti parkolóban van. Lehet ezen állítani a kulcson? (Gondolom nem...) Vagy leárnyékolni a vevőt valamivel, hogy csak közvetlen közelről működjön? Nem zavarna, ha csak 1-2 m-ről működne. Egyáltalán a vevőjéhez a kocsiban hozzáférek?
Továbbá nem ebbe a topicba való kérdés, de a típushoz való gumiszőnyegen a vezetőülésnél található két kör alakú rész, illetve a vezető ülésnél a kárpiton található 2 műanyag pöcöknek mi a szerepe? Ki lehet venni a pöcköket, és azzal is stabilizálni? (Nekem nem sikerül, mert a kárpittal együtt mozgott.) Vagy csak egyszerűen rárakom, hogy illeszkedjen és kész?
Köszi a válaszokat. UI.: Használtan vettem a Daciát friss tulaja vagyok, és most jönnek elő számomra furcsa dolgok.
A gumiszőnyeg kupjait illeszd rá a kárpitból kiálló tüskékre, és akkor nem csúszkál el a gumiszőnyeg. Kinyitni azért nem fogod az autót, mert a nyitó gomb homorú, nemigazán tud véletlen benyomódni.
Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...
Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...
Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...
Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...
Amikor utoljára ott jártam, voltak kutyával és fegyverrel őrzött parkolók minden városban. Ott garanciát vállalnak az autós sértetlenségére, kártérítési felelősséggel. Mi csak oda parkoltunk anno a vadonatúj Xsara Picassoval, Mitsubishi l200-al.
Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...
Nekem rablásgátló (üzemanyagelzáró elektronika proxikártyával) és váltózár van beépítve. A proxikártya hiányában (amely a kulcscsomómon van) nem kap üzemanyagot a motor, és az üzemanyag szivattyú átkötésével lehet csak áthidalni, ami igencsak időigényes. A váltózár 21 lamellás kulccsal nyílik,melyet 30-50 perces drehálással lehet eltávolítani ami idő,ritkát adatik meg egy tolvajnak.
Nekem rablásgátló (üzemanyagelzáró elektronika proxikártyával) és váltózár van beépítve. A proxikártya hiányában (amely a kulcscsomómon van) nem kap üzemanyagot a motor, és az üzemanyag szivattyú átkötésével lehet csak áthidalni, ami igencsak időigényes. A váltózár 21 lamellás kulccsal nyílik,melyet 30-50 perces drehálással lehet eltávolítani ami idő,ritkát adatik meg egy tolvajnak.
-Hátsóülés felhajtása, burkolat leszedése, előre legyártott csatlakozó rádugása az AC-re, másik fele a a szivargyújtóba, kb. max 1 perc, és működik. -Autó alatt vagy motortérben váltó rudazat vagy bovden (típus függő) levágása, váltó 2. vagy 3. sebességi fokozatba rakása kb. max. 2 perc. Ezek után ugyan annyi idő elvinni, mint a ,,széria" autót.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nálam elég hatékonynak tűnik a sok sérülés és a fényezéshiba, amit elszenvedett a kocsi. Ettől eltekintve, van lopáscascóm, és külön egy másik biztosításhoz kapcsolódóan rablásbiztosításom. De ha vennék egy 2-3 milliós autót, saját mechanikus védelmet gyártanék. Saját tervezéssel. Úgy gondolom, sok mindenki, ha van egy kis ideje és kedve, saját kezével meg tudja csinálni.
Üdv mindenkinek! Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább. A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem. MCV stepway vagy MCV artic A kérdések pedig a következők: 1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.
2. 15" és 16" -os kerék között van-e érezhető különbség? Amit tudok az az,hogy a 16" a nagyobb méret miatt gumi csere esetén jobban üríti a zsebem.
3. Hűtőmágneshez hasonló táblákat már láttam kocsikra. Ezekre az ajtókra tapadó cégreklámokra gondolok. Lehet ezekből értelmes áron beszerezni kismamás/gyerekes jelzéseket?
4. A ködlámpa és ködzáró fényét a bajusz kapcsolón tudom állítani azt tudom. Viszont nem tudom,hogy van-e olyan beállítás amivel csak az egyik világít. Opel astra H-ban sajnos csak egyszerre kapcsolható. Nem szeretném,ha miattam folyna ki másnak a szeme,de én szeretnék látni/látszani a ködben.
5. Hátsó ajtóhoz küszöbvédőt lehet tetetni? Ez fontos lenne számomra,mert a kutyám mindenhova hordom magammal és nem szeretném,ha sérülne a fényezés miatta.
6. Gyerekülésekből melyiket éri választani? (Első gyerek van tervben. Nem szeretnék 2-3 márkát kipróbálni,mert nem tudom biztonságosan rögzíteni.)
7. Tudomásom szerint vannak olyan biztonsági berendezések,amik rejtett gombal működnek. Egy hangjelzés után meg kell egy gomot nyomni x percen belül különben tiltja a kocsi működését. Ez MCV ben is megoldható? Mennyibe kerülne egy ilyen rendszer? Garit érinti-e a beszerelése?
Üdv mindenkinek! Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább. A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem. MCV stepway vagy MCV artic A kérdések pedig a következők: 1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.
Üdv a klubban! Nem tudom minden kérdésedre a választ, de javaslom olvasd el ezt a fórumot is: Klikk! Csak 92 oldal Emelt hasmagasság előnye, hogy bemehetsz olyan helyekre ahol a sima mcv már fennakadna. De azért a nagy hátsó túlnyúlást nem árt észben tartani mert emiatt kicsi a hátsó terepszög. Már ha lehet terepszögről beszélni egy kombinál. Hátránya lesz a némileg magasabb fogyasztás meg a kanyarokban nagyobb oldaldőlés, billegés. Előny még a könnyebb ki be szállás az autóba. Amúgy a sima mcv-nek is nagyobb a hasmagassága az átlagautóknál. Ha néha földútra tévedsz vagy padkákra fel le akarsz parkolni akkor jól jöhet az emelt magasság de ettől még nem lesz terepjáró. Én személy szerint sok előnyét nem látom a stepwaynek, inkább csupán jól néz ki, amolyan divatcikk. Azt hiszem a stepway és a terepjáró vásárlók zöme nem azért vesz emelt autót mert szüksége van rá, hanem mert tetszik és beleszeret. Én ugyanígy voltam a dusterrel, beleszerettem aztán győzött a józan ész és átültem egy MCV-be. Nem vágyom a stepwayre, talán egy dolgot "irigylek" belőle, a fekete hátsó lökhárító betétet a praktikussága miatt.
[ Módosítva 2017 március 13 hétfő - 23:24:09 ] A szél, a levegő azon része amelyik siet Logan MCV 0,9TCE
Üdv mindenkinek! Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább. A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem. MCV stepway vagy MCV artic A kérdések pedig a következők: 1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.
Üdv a klubban! Nem tudom minden kérdésedre a választ, de javaslom olvasd el ezt a fórumot is: Klikk! Csak 92 oldal Emelt hasmagasság előnye, hogy bemehetsz olyan helyekre ahol a sima mcv már fennakadna. De azért a nagy hátsó túlnyúlást nem árt észben tartani mert emiatt kicsi a hátsó terepszög. Már ha lehet terepszögről beszélni egy kombinál. Hátránya lesz a némileg magasabb fogyasztás meg a kanyarokban nagyobb oldaldőlés, billegés. Előny még a könnyebb ki be szállás az autóba. Amúgy a sima mcv-nek is nagyobb a hasmagassága az átlagautóknál. Ha néha földútra tévedsz vagy padkákra fel le akarsz parkolni akkor jól jöhet az emelt magasság de ettől még nem lesz terepjáró. Én személy szerint sok előnyét nem látom a stepwaynek, inkább csupán jól néz ki, amolyan divatcikk. Azt hiszem a stepway és a terepjáró vásárlók zöme nem azért vesz emelt autót mert szüksége van rá, hanem mert tetszik és beleszeret. Én ugyanígy voltam a dusterrel, beleszerettem aztán győzött a józan ész és átültem egy MCV-be. Nem vágyom a stepwayre, talán egy dolgot "irigylek" belőle, a fekete hátsó lökhárító betétet a praktikussága miatt.
Kb 1 éve folyamatosan olvasom. Ott is a legelső lépés a teljes mennyiség átolvasása volt.
A hasmagasság emelés miatti fogyasztás növekedés dl ekben mérhető szerintem csak. Az nem lesz tétel. Amitől féltem abban erősítettél meg. A magasabb hasmagasság = magasabb súlypont = óvatosabb vezetési stílus kell a kanyarban. Ez inkább csak akkor gond,ha sietni kell valahova (és nem boltba/postára gondolok jelenleg....).
A stepway több dolog miatt jött szóba nálam. 1. Ha mindent 1 szintre húzok kb ,akkor az alap artic + kiegészítők több mint 100.000Ft-al drágább. Emiatt gazdaságilag jobban megéri a stepway.
2. Az emelt hasmagasság jóljön a magyar "tükörsima" utakon. Illetve volt már esetem,hogy az elütött kutyát a sáv közepén hagyták és nekem jópár helyen felakadt a dög amíg átmentem felette. Szervíz lett a vége....
3. Mikor patkára kell tenni a kocsi elejét/végèt azért,hogy a 80-90 es szabványt követő parkolóba kilógás nélkül tudjak parkolni akkor is hasznosnak gondolom.
Emiatt vagyok gondban. Van előnye nem is kevés. Viszont a gondolat ott motoszkál bennem,hogy télen 1 kanyar és a magas súlypont kombináció "megtréfál".
Többi kérdésre valami infod van? Mert valahogy a googlen tanult okos szakiknak nem tudok hinni. Illetve a hazai teszteknek sem fentartás nélkül,mert 99% ban nem pártatlanok....
________
_______ Pontosítás! Az artic az extrákkal olcsóbb! Igaz nincs cserébe suv kinézettel kapott előny (16" kerék,magasítás,belső cicoma, bőrkormány,bőrbevonatú gomb...stb)
Üdv mindenkinek! Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább. A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem. MCV stepway vagy MCV artic A kérdések pedig a következők: 1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.
Nekem Sandero Stepway van pár hete.
- szerintem csak egyszerre lehet kapcsolni a ködlámpákat. - az hogy magasabb a kocsi tök jó, meg szép, tényleg jobb vele parkolni, de pl nekem a 6 és 8 éves gyerekeim elég nehezen szállnak be a hátsó ülésekre. - gyerekülésből mi mindig az ESPIRO márkát használtuk. Illetve először még a babakocsihoz tartozó hordozót, utána edig mindkét gyereknél az Espiro Sigma volt. - 0,9 benzines fogyasztása nálam vegyes használattal 6,3 L/100.
[ Kb 1 éve folyamatosan olvasom. Ott is a legelső lépés a teljes mennyiség átolvasása volt.
A hasmagasság emelés miatti fogyasztás növekedés dl ekben mérhető szerintem csak. Az nem lesz tétel. Amitől féltem abban erősítettél meg. A magasabb hasmagasság = magasabb súlypont = óvatosabb vezetési stílus kell a kanyarban. Ez inkább csak akkor gond,ha sietni kell valahova (és nem boltba/postára gondolok jelenleg....).
A stepway több dolog miatt jött szóba nálam. 1. Ha mindent 1 szintre húzok kb ,akkor az alap artic + kiegészítők több mint 100.000Ft-al drágább. Emiatt gazdaságilag jobban megéri a stepway.
2. Az emelt hasmagasság jóljön a magyar "tükörsima" utakon. Illetve volt már esetem,hogy az elütött kutyát a sáv közepén hagyták és nekem jópár helyen felakadt a dög amíg átmentem felette. Szervíz lett a vége....
3. Mikor patkára kell tenni a kocsi elejét/végèt azért,hogy a 80-90 es szabványt követő parkolóba kilógás nélkül tudjak parkolni akkor is hasznosnak gondolom.
Emiatt vagyok gondban. Van előnye nem is kevés. Viszont a gondolat ott motoszkál bennem,hogy télen 1 kanyar és a magas súlypont kombináció "megtréfál".
Többi kérdésre valami infod van? Mert valahogy a googlen tanult okos szakiknak nem tudok hinni. Illetve a hazai teszteknek sem fentartás nélkül,mert 99% ban nem pártatlanok....
Azért ne arra gondolj, hogy látványosan fog billegni. Nekem a duster után feltűnő az mcv stabilitása, de a dusival sem volt semmi gond, sosem csúsztam ki. A stepway meg azért nincs is annyira megemelve. Ki kell próbálni. Próba nélkül mások véleménye alapján nem lehet dönteni. Tudod, kinek a pap, kinek a papné, kinek meg a lányuk Ködlámpa: Az elsőt lehet külön kapcsolni, a hátsót meg csak az elsővel együtt, vagyis nagy ködben ha utolér valaki le tudod a hátsót kapcsolni úgy, hogy az első bekapcsolva marad.
Én az unokámat szoktam hozni, vinni, 3 éves szeret maga bemászni az autóba. A dusternél erre nem volt képes, az mcv-be be tud mászni önállóan..
Ha sok kiegészítőt akarsz rendelni akkor valóban jobban jársz ha a magasabb felszereltséget választod mert úgy jobban jössz ki. Én sajnálom, hogy nem lehetett exceptiont rendelni mert nálam az lett volna a befutó. Viszont az artic is tökéletesen megfelel az igényeimnek. Csupán tolatóradar került bele utólag.
Küszöb: Előre tudom, hogy lehet venni védőelemet, hátra nem tudom. Kérdezd meg a szalonban. Ha nincs akkor le lehet fóliázni, bár nem tudom a kutyakarmok ellen az mennyire véd....
Van nálunk egy ilyen 80-as évekbeli parkoló a borostyán áruház mögött, simán kilógsz ha nem teszed az orrát a szegély fölé. Mai autók zömének nem is lehet mert olyan magas az a szegély, hogy kopp. Láttam ott már több letörő ködlámpát, szakadó köténylemezt. Az mcv-nek elfér felette az orra. Mondjuk sok hely nem marad, első alkalommal csak úgy mertem rátenni az elejét, hogy kiszálltam és megnéztem mennyi hely van még.
Ja és szerintem jobb lenne átmenni a logan topicba mert itt lassan off leszünk.
[ Módosítva 2017 március 14 kedd - 10:01:38 ] A szél, a levegő azon része amelyik siet Logan MCV 0,9TCE
Köszönöm a válaszokat. Sajnos kipróbálni nem hiszem,hogy lesz lehetőségem. MCV esetében mindenhol csak a nagy disel motorral volt teszt autó. 0.9TCe-t egy clioban volt lehetőségem próbálni. Azt is kb 1km keresztül sem,mert üres volt a tank és nem akartak tankolni bele.... Ebből kiindulva MCV stepway 0.9TCe motorral teszt autóként csak álom őszre is. De hogy ne legyen teljesen off. 2,7,8 kérdéshez valmi tapasztalat/infotok van?
Elnézve, hogy a balf....szok mit csinálnak itthon a több sávos turbó körforgalmakban, vagy a jelző lámás kör alakú geometriai csomópontokban, ilyen kellene itthonra is: Klikk!
Amint megépül az első ilyen, tuti nyitok egy karosszériás és fényező műhelyt, autókölcsönzőt a legközelebbi eladó telken
Felénk nem rég adták át az M1-es le-fel hajtó és 83-as főút találkozásánál lévő 2 sávos turbó körforgalmakat. Szerintem az ország egyik legjobbja, megfelelően időben kitáblázva, felfestve, a sávok beton bucikkal (mint ha egy kisebb labda lenne félbe vágva) vannak elválasztva. A vak is látja. Aki az elején nem jól, nem a táblának megfelelően hajt be, az mehet még egy kört. Nem fog direkt bepofátlankodva, vagy véletlen sávot váltva legyalulni mást. A besorolás is elég kis szögben történik, így jelentősen lassítani kell, kb. kerékpár tempóra. Így nem pofátlankodnak be az elé, akinek elsőbbsége van, vagy nem kapják telibe oldalról. De ezt a tervezői csodát már most ócsárolják a marhák (annak ellenére, hogy a város másik részén lévő nagyobb, többsávos, közlekedési lámpásokban naponta vannak balesetek 8 év után is), és nem bírnak rajta keresztül menni. Hétvégén azon nevettem, hogy én a belsőben (abból is megy tovább egyenesen sáv) a külsőben 2 autó (onnan csak egyenesen, vagy jobbra fel a pályára) egyszerre értünk a körforgalom bejáratához. Sehol senki, így mentem tovább. Ők ott álltak tovább tanácstalanul mire kijöttek a körforgalomból, én már kb. 300méterre voltam. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Hamarosan érkező új Sandero Outdoorba szeretnék olyan riasztós megoldást, ami bekapcsoláskor felhúzza az ablakokat. Mind a 4 ablak elektromos emelővel szerelt gyárilag. Valaki épített már be ilyen zárat, vagy alapból van benne ilyen komfortzár? Tapasztalat?