Ma vettem észre,hogyha teljesen eltekerem a kormányt,és úgy belemegyek akár egy kissebb gödörbe is,akkor egy furcsa "nyisz" vagy valami ilyesmi hang jön elõlrõl...remélemnem komoly a baj...
Nekünk átvételkor azt mondták, hogy nem tesz jót a szervónak, ha ütközésig tekerve hagyjuk a kormányt. Ezért mindig egy kicsit vissza fordítom ütközés után. Így nekem nem jön "nyisz" hang. Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Halló gyerekek! Mint azt máshol már többször is említettem a futóműnek, a hidraulikus kormányműnek, vannak természetes zajai még ha nem is veszed észre azonnal, csak késõbb véletlenül figyelsz fel rájuk. Azért ne feledjük, hogy ezen rugózik az autónk+mi+asszony+csomgok
+kutya+macska+gyerekek+üz
emanyag...Ezt aligha tudja néma csendben tenni. Az iszonyatosan drága pl. audikban is megvannak ezek a hangok, csak ott ha megnézed SOKKAL jobban le vannak hangszigetelve ezek a részek, ahol a futóműhangok az autóba felszivároghatnak. Rengeteg féle autóval naponta furikázva én ezt tapasztaltam.
AZ EGYÁLTALÁN NEM BAJ, hogy nem fekszik fel!!!!!!! (bocs, hogy nagy bötűsen írtam, csak nyomatékosítottam)
Nézzétek már meg, ha forgatod a kormányt, akkor az is fordul-e, vagy sem! Bizony FORDUL! Ha pedig fordul, és felfeküdne a gumi a karosszériára, akkor lenne ám csak nyikorgás! (ha csak meg nem zsírozná az ember, de nem kell!) Nekem is eláll kb. fél cantit. Új korában picit kevesebb volt... és most miért nem? Mert a gumi alkatrész, amelyek a toronycsapágy háza és a karosszéria között van, "helyrerogyott". Ez egy fél-McPersson elsõ futómű, ez ilyen. A valódi McPersson-nál a toronycsapágyazás 3-4 csavarral rögzítve vagyon a karosszériához, annál már durva lenne a fél canti!
Amikor átvettem az óutót, olyan volt, mint ha gólyalábakon állna... most már szépen megült. Ez is azért van, mert a gumialkeszek szépen "helyreálltak".
Ennek a cuccnak az a szerepe, hogy amikor kereket cserélsz, akkor "ne essen ki a futómű" (emeljétek csak meg valamelyik oldalt, és lássátok), vagy ha akkora gödörbe mész bele, hogy a lengéscsillapító határolójánál is túlszalad a futómű (tehetetlenség), akkor a helyén maradjon az egész. NYUGI! Nem fog kiesni semmi, csak hogy érzékeltessem a dolgot...
Ha nagyon csálén áll egyenesen beállított futóműnél, akkor mondom azt, hogy igen, meg kell nézni. De ha egyformán hézagos, akkor inkább menj, és igyál sört, bort, páleszt, és nézd majd inkább a fociVB döntõit!
NO PARA!
Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Ha pediglen hozzá lészen nyúlva a futóműhöz, akkor tessék követelni a futóműállítást, ellenõrzést! Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Tpe írta ... Nekünk átvételkor azt mondták, hogy nem tesz jót a szervónak, ha ütközésig tekerve hagyjuk a kormányt. Ezért mindig egy kicsit vissza fordítom ütközés után. Így nekem nem jön "nyisz" hang.
Az nem tesz jót, ha úgy hagyod a kormányt. Tehát parkoláskor nem ajánlatos ütközésig tekerten hagyni. Vissza kell forgatni szépen középállásba. Manõverezés közben nyugodtan ütközésig tekerheted, azt az 1-2 másodpercet ki fogja bírni.
renegade írta ... ... ütközésig tekerve hagyjuk a kormányt ... Az nem tesz jót, ha úgy hagyod a kormányt. Tehát parkoláskor nem ajánlatos ütközésig tekerten hagyni. Vissza kell forgatni szépen középállásba. Manõverezés közben nyugodtan ütközésig tekerheted, azt az 1-2 másodpercet ki fogja bírni.
Köszi! De én már megszoktam így, legfeljebb a kedvest nem húzom ezzel ezentúl! [ Módosítva 2006 júl 13 cs, 19:57 ] Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Charli, legtöbb esetben igen! De... ...néha: féktárcsa deformáció; ...néha: féltengely; ...néha: dísztárcsa; ...néha: felni deformálódás. ...néha: kormányösszekötõ gömbfej. Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Charli! Elõször vidd el gumishoz, és nézesd meg mindegyik kereket,hogy kiegyensúlyozottak-e... lehet, hogy egy súly leröppent valamelyikrõl Ha mindegyik OK, tehát a gumis szerint nem az a probléma, akkor futóműves, vagyis szerviz. Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
tpe! Csak húzd a kedvest továbbra is! 1. azért jót nem tesz a rendszernek, még ha ki is bírja! 2., Nem árt a Kedvesnek sem, ha begyakorolja, hogy úgy bánjon a géppel, ahogy akar és nem úgy, ahogy sikerül! (Ezek a kis finomságok egyszer még jól jöhetnek...)
kincslesõ írta ... tpe! Csak húzd a kedvest továbbra is! 1. azért jót nem tesz a rendszernek, még ha ki is bírja!
Elõbányásztam a kezelési utasítást. Kifejezetten "hosszabb idõrõl" tesz említést. Szerintem egy sima kanyarodás nem "hosszabb idõ". 10 perc, annyit már annak tartanék, pár másodpercet semmiképpen.
Hülye példa, de egy pohár víz nem árt, dunányi mennyiségbe viszont bele lehet fulladni. Ha forgalmi okból ütközésig tekered a kormányt, kizárt, hogy ettõl tönkremenjen a szervoszivattyú, de ha ilyen állapotban otthagyod egy fél napra a parkolóban, akkor már elképzelhetõ.
oTo írta ... Charli, legtöbb esetben igen! De... ...néha: féktárcsa deformáció; ...néha: féltengely; ...néha: dísztárcsa; ...néha: felni deformálódás. ...néha: kormányösszekötõ gömbfej.
Vagy maga a gumi deformálódott enyhén tojás alakúra. Gyakran elõfordul! Ja és saját tapasztalataimból okulva, csak nagy és neves műhelybe vigyed! A sufnigumisoknak sokszor olyan a gépük, hogy akár Te is találomra rászórhatnád a súlyokat!
Carlieapa! Nem volt idõm megírni,de ezért jártam kétszer is a műhelyben.Autópályatempón
ál 130-40-nél berázott és aztán figyeltem,már 70-80-tól érezhetõ volt vibráció.A gumikra gyanakodván a Continental szervízébe küldtek,ami az Autókutató Intézettel van közös telepen.Itt egy rögzíthetõ görgõs készülék segítségével kimérték a gumit,ami jó volt.Ekkor jött a meglepi:a kb.3 hónapja szalonban újonan vásárolt gyári felniben van egy rész/összeeresztés/aminél van egy szemmel nem érzékelhetõ rész,ami egy kis"platót"képez,és hiába centrírozzák ki a gumikat,sejnos ettõl keletkezik egy vibráció.Most tartok ott,hogy keresgélek olyan felnijavítót,aki görgõs-préseléssel kiveszi belõle,mert ugye ilyesmire nem terjed ki a garancia,egyszerűen azt fogják rá mondani,hogy megpadkáztad.Egyelõre hátra került az ominózus felni,de bosszantó,hogy ezért a kocsit hibáztattam..... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Kicserélték a torony csapágyakat.Állítolag a futóműhöz nem nyultak nem érintette a beavatkozás.Az biztos,hogy nem húz el semmerre sem és végre nincs külömbség a két gumi között.Most mind kettõ egyforma távolságra van. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Sanca, na és konkrétan mi volt a beavatkozás??? Ha a gólyalábat kiszedték, akkor miért is nem állítanak utána futóművet??? ...és ha nem szedték ki... akkor meg újra a kérdés: mi volt a ludas? Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
oTo csak felül dolgoztak-ezt mondták- de ,hogy miért kellett cserélni arra azt mondták:el kopott.mondom erre 1.5 éves autón elkopik. mondja õ:akkor az út viszonyok.mondom én-csak Bp. használom gödröket kerülöm.Erre nem mond semmit én sem ,ennyi.Most nem lettem okosab de ti sem. Mondja más nem autószerelõ de ért hozzá:ott valami ki maradt összeszerelésnél. Kinek higgyek most? Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Sanca, nézd, gondolom nincs autószerelõi multad, és neked az a lényeg, hogy végre olyan, amilyennek látni szeretnéd. Nekem is ez a megállapítás kevés, hogy elkopott... Ha elkopott, akkor személy szerint látni akarom, hogy mi kopott el, és ha tényleg ki is cserélték, akkor megvan a rossz... megvan?! Érted mire célzok? Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
oTo tényleg nincs autószerelõ multam de jövöm sem.Az,hogy meg mutat valamit,hogy ez kopott el nekem nem mondana semmit.Az tény,hogy most két új gumigyürű van a tornyoknál,és nincs külömbség köztük. És nem értem mire célzol. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Sanca, még mielõtt félreértenéd (talán), arra céloztam, hogy mutassa meg, hogy tényleg kicserélték, vagy csak a levegõbe beszél, és bütyköltek rajta valamit. Sok toronycsapágyat annál a szerviznél tutti nem cseréltek, hogy bemutassanak neked egy más autóból kiszedettet... Joga van a tulajnak megnézni, hogy mi történt a régi alkatrésszel. (ha ért hozzá, ha nem)
Na remélem sikerül tisztába raknom magamat... Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
OK.Értem de valamit biztos csináltak mert a bütykölést azt meg oldhatták volna mikor elsõnek voltam ott a problémámmal.A gumik viszont nem a régiek a toronynál az szemmel látszik,hogy új. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Nos, akkor jólvan. Reméljük nem lesz ilyen és ehhez hasonló többé... senkinek! Sanca.... de azért, ha esetleg egy picit rám halgatsz... elmész futóműveshez, és egy ellenõrzés erejéig megmutatod az óutót a műszereknek. Ha most nem is érzel semmiféle egyenesfutási, kanyarodási problémát, de jópár1000 km múlva nehogy esetleg gumikat kelljen cserélned.... Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Óvakodjatok a sufni gumisoktól! Kerék centírozás,csodálkozás,en
nyire el lehet rakni a súlyokat? Próbaút, minden rendben semi rezonancia még 160Km/h -mál sem.Nincs zaj,viszont van biztonság érzet! Mindez 1400Ft ennyiért centírozták a két hátsó kereket. Képeim
Carlieapa! Nem tisztem védeni a kontárokat,lehet,egyszerű
en arról van csak szó,hogy a műszerének a hitelesítése régebbi.Csak ebben az a borzasztó,hogy miért kell erre egy ilyen gond révén rájönnünk.Akár õ is ellenõrizhetné adott esetben Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Hát azt hiszem van egy kis bibi! Igy állnak a dolgok:
fékerõasszimetriára gyanakszom. Remélem helyesen nevezem meg azt a jelenséget, mikor a fékek nem egyenletesen fognak. A jobb elsõ a bünös. Már a második alkalommal figyeltem fel arra, hogy fokozatos fékerõ adagolásnál a jobb elsõ elõbb lép be, mint a többi. Jól ismerem ezt a jelenséget, a Formanon rengeteget szenvedtem vele. Tudom, hogy okozhatja a féktárcsa, fékbetét, fékhenger, és az a bizonyos sin, amin a fékbetétek mozognak. Mert ugye a gumin nincs túlzott egyenletlen kopás. Hát ahogy mondani szoktátok: szerviz lesz belõle. Rettenetesen sajnálom és egy kicsit el is vagyok keseredve, hogy ez lett. Ez garancia? Mert ugye a fékbetét kopó alkatrész, a fékbetét is az... de ennyire? (15600 km) ex: 1,4 MPi Laureate volt, 92000 km-ig Volvo V70 I TDi Black VW Sharan 1,9TDI Volvo S80 TDI BMW E39 525D Citroen Evasion 2,0HDI Volvo V70R AWD Volvo V70 TDI
A 30 ezres szervízen szúrták ki a jobb elsõ gömbcsukló kotyogását. Természetesen gariban cserélték. Csak sajna most is van valami gond a futóművel, mert kanyarodáskor,különösen ha kicsit tempósabban, gyorsítva megyek, tompa kopogó hangot hallok. Gondolni sem merek arra, hogy netán féltengelyes lesz!! Holnap reggel viszem vissza a szervízbe! [ Módosítva 2006 szept 27 sze, 21:41 ]
Elismerték a hibát a menetpróba során, de nem foglalkoznak vele. Essen szét a futómű, legyen majdnem használhatatlan a kocsi, zörögjön mégjobban, és ha nyilvánvaló, hogy mi a gond, akkor majd megjavítják. Kérdezem én, hogy vállalják-e a felelõsséget, ha teszem fel egy országuti 90-es tempónál elszáll az eleje. Személysérülésre gondolni sem merek!!! No meg addig egy garis autót rossz futóművel használjak?! Hogyan közlekedjek? Kanyarokban lépésben, nehogy ott essen szét? Autópályán meg araszoljak 80-90-el arra számítva, hogy ha bekövetkezik a baj, akkor az úton tudjam tartani a kocsit?! Arról nem is beszélve, hogy reggel 8-ra vittem be a kocsit a szervízbe - a megbeszéltek szerint -, de 14.30-ig hozzá sem nyúltak.Ugye ezért nem lehet pénzt kérni.Elsõ a fizetõs kuncsaft.De akkor minek kell idõpontot kérni. Úgyis csak a zárás elött néznek rá.Mérgemben tegnap haza sem hoztam, otthagytam a szervízben, este meg eltörött a lábam. Majd hazakerül valahogy! Kínos még az egészben, hogy az unokaöcsém a fõnök, ezért sem akarok annyira erõszakoskodni velük.
Na igen ahol rokon vagy ismerõs dolgozik ott mindig lassabban mennek a dolgok.Ha meg reklamálsz még te vagy a piszok. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Jobbulást, és gyors forradást! Már nem azért mondom, de ha ráadásul rokon a fõnök, akkor pláne meg kellene csinálni a kocsid tipp-toppra. Nem az a pofátlanság ha Te balhézol (jogosan), hanem az, hogy egy rokon sem képes segíteni, ami ráadásul kutya kötelessége lenne a garancia miatt. Úgyhogy ba..ogasd nyugodtan, és helyezd kilátásba a RH-t vagy a fogyasztóvédelmiseket. Ettõl majd bekakilnak. A másik pedig. Ha összetörik az autó a rossz futómű miatt, majd rád kenik az egészet. Azt mondják a baleset során sérült a futómű is. Így nem csak hogy a futóművet nem fogják gariban javítani, de a karosszériát sem. [ Módosítva 2006 szept 29 p, 12:32 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.