Sziasztok! Van egy kis gondom. Kb 2-3 hete fékezéskor a fékpedál visszaengedésekor valami nyikorog. Odáig eljutottam, hogy a bal hátsó fékdobból jön a hang. Gondolom kéne neki egy kis zsír. Nem szedtem még szét. Mennyire nagy munka? A kerék levétele után simán le lehet húzni a dobot, vagy az egész (kerékaggyal) együtt jön le? Kell hozzá valami speciális szerszám? Logan MCV 2014-es. Köszönöm! Üdv
A fékpofák mennek a helyükre. Igazából természetes jelenség én nem foglalkoznék vele. Valószínűleg a párás csapadékos időjárás miatt kicsit megrozsdásodott, elkoszolódott belül. De ha zavar akkor szét lehet szedni a dobot és át lehet takarítani. Egy anya fogja az egészet, ha azt leszeded akkor lejön az egész. A pofákat vissza kell előtte nyomni alaphelyzetbe egyébként attól nem fog lejönni. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Nálam konkrétan a fékpedál tetejéről jön a hang. Gyanítom a mechanika, vagy a fékrásegítőbe csúszó rudazat hangja. Elsőre nemnagyon férek hozzá, hát nem abajgatom. majd a 60ezres szemlén megnézetem.
Sziasztok nekem is van egy gondom,jobb első kerékcsapágy csere után is ugyan olyan zúgást halain mint elölte, balos kanyarban kifejezetten hangos valami tippetek esetleg?
Sziasztok nekem is van egy gondom,jobb első kerékcsapágy csere után is ugyan olyan zúgást halain mint elölte, balos kanyarban kifejezetten hangos valami tippetek esetleg?
Vagy rosszat cseréltek ki, vagy nem csak egy volt rossz. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Semmi köze a búgáshoz a szinkrongyűrűnek. Még csak meg se említsd szervizben ezt a teóriát mert hülyének fognak nézni. Eleve nem is tud búgni. Egy réz vagy bronz gyűrű ami a fokozat fogaskerekeinek a sebességét szinkronizálja váltáskor a tengelyhez rögzített szinkronagyhoz ezért nem reccsen váltáskor. Nincs benne csapágy, semmi. Nézd meg a kerékcsapágyakat, ott lesz a baj valamelyikkel. Esetleg a féltengely csuklókat, hogy ott nincs-e kiszakadva egy porvédő és nem azok futnak-e kenés nélkül. Bár azok inkább kopognának.
A váltóban esetleg a diffi csapágy lehet rossz, de én még nem hallottam róla, hogy tönkrement volna. Emeljétek meg rendesen az autót és nézzetek át mindent aprólékosan. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Ennél az első kerékcsapágy viszgálatnál szinte minden laikus elköveti azt a hibát, hogy megemeli az autót, és úgy forgatja a kereket. A futómű meg lóg közben, a féltengely is ,,szögben áll".
Első futómű vizsgálatakor a lengőkarnál kell megemelni, nem a küszöbnél. Aztán ha fentiek szerint egyik első kerék a levegőben van, nyugodtan lehet indítani, sebességbe tenni, had pörögjön. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ennél az első kerékcsapágy viszgálatnál szinte minden laikus elköveti azt a hibát, hogy megemeli az autót, és úgy forgatja a kereket. A futómű meg lóg közben, a féltengely is ,,szögben áll".
Első futómű vizsgálatakor a lengőkarnál kell megemelni, nem a küszöbnél. Aztán ha fentiek szerint egyik első kerék a levegőben van, nyugodtan lehet indítani, sebességbe tenni, had pörögjön.
Én is jártam már úgy, hogy meg mertem volna esküdni, hogy a jobbos a rossz, aztán kiderült a balos volt a hibás. Valahogy a bölcső teljesen átvezette a hangját. Ami meg a váltót illeti te nyilván több Logannal találkozol mint én de szerintem még te sem nagyon találkoztál rossz váltóval. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Felraktam ma a nyári gumikat, és észrevettem, hogy a jobb első lengéscsillapító enyhén olajos (fél éve még porszáraz volt). 160 ezer van az autóban, szóval nem vacakolok, veszek bele négy új lengéscsillapítót meg új toronycsapágyakat. Tuti, hogy egy év múlva meg majd eltörik valamelyik rugója... Kicsit rozsdásak az első rugók... Na mindegy, azokat még nem cserélem le...
Amúgy ma kicsit megküldtem az autópályán (160 km/h-ig), és mintha tényleg kicsit szélérzékenyebb lenne, mint régen. Tetőablakos Logan
Ami meg a váltót illeti te nyilván több Logannal találkozol mint én de szerintem még te sem nagyon találkoztál rossz váltóval.
De bizony találkoztam, nem is eggyel, szerencsére nem sajáttal. Tudna innen a klubról jó pár szomorú tulaj (nem csak az én ügyfeleim) mesélni, akiknek cserélni kellett. JH1 és JH3 váltó halála, amikor a bal oldali féltengely belső gumiharang elöregszik, kiszakad, és elfolyik az olaj. Pár km alatt beáll a váltó. Mára eléggé rohad pár db-on maga a lemezdekni is, ha elfolyik az olaj, ugyan úgy beáll. JR5 váltók szeretnek megragadni. Többségénél elég leszedni az oldaldeknit, belepiszkálni, és ,,örökre" jó marad (fogalmam sincs miért). Van, aminél úgy befeszül, hogy vége. Korábbi balesetes példányok, amiknek a kereke, így közvetve a differenciál műve kapott nagy ütést, rá pár hónapjára rendszerint váltócserés lesz. Van a 4. kategória, a trehány tulaj, aki a széteső félben lévő kuplunggal sem foglalkozik. Ennek is váltó csere szokott a vége lenni.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Mára eléggé rohad pár db-on maga a lemezdekni is, ha elfolyik az olaj, ugyan úgy beáll.
Ajaj, az az enyémen is rozsdás... A műanyag dobbetét surlódik hozzá, ami lekoptatta a festéket, és most 12 év után már eszi a rozsda. Akkor tűnt fel, amikor az üregvédelem miatt kiszedtem a dobbetétet. PS: Ha kiszakad a baloldali gumiharang, akkor tényleg kiömlik az olaj, vagy csak pár hét alatt kiizzadja?
Ami meg a váltót illeti te nyilván több Logannal találkozol mint én de szerintem még te sem nagyon találkoztál rossz váltóval.
De bizony találkoztam, nem is eggyel, szerencsére nem sajáttal. Tudna innen a klubról jó pár szomorú tulaj (nem csak az én ügyfeleim) mesélni, akiknek cserélni kellett. JH1 és JH3 váltó halála, amikor a bal oldali féltengely belső gumiharang elöregszik, kiszakad, és elfolyik az olaj. Pár km alatt beáll a váltó. Mára eléggé rohad pár db-on maga a lemezdekni is, ha elfolyik az olaj, ugyan úgy beáll. JR5 váltók szeretnek megragadni. Többségénél elég leszedni az oldaldeknit, belepiszkálni, és ,,örökre" jó marad (fogalmam sincs miért). Van, aminél úgy befeszül, hogy vége. Korábbi balesetes példányok, amiknek a kereke, így közvetve a differenciál műve kapott nagy ütést, rá pár hónapjára rendszerint váltócserés lesz. Van a 4. kategória, a trehány tulaj, aki a széteső félben lévő kuplunggal sem foglalkozik. Ennek is váltó csere szokott a vége lenni.
Legyünk őszinték, ezek nem igazán konstrukciós problémák, hanem leginkább trehányságnak betudható dolgok. Mindegyiket lehet előre látni, hogy baj lesz belőle.
Öregszek (35év ) vagy romlik a hallásom. Tegnap este munkás Loganra feltettem a nyári kerekeket új Goodyear Duragrip gumikkal, és ,,benézett" egy bal hátsó kerékcsapágy csere is. Autóban ülve még nem hallatszott, megemelve kézzel pörgetve már igen. Kottyanása még nem volt, kezdeti stádium. Kezdem unni, minden évben kell a 4 kerék közül 1-nél minimum cserélni. Az SKF, FAG, SNR sem egy örökkévalóságnak készül, az olcsóbbakról meg kár beszélni. Pedig hány 20éves autó szaladgál még hibátlan gyári alkatrészekkel az úton.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Én a féktárcsákkal és dobokkal vagyok így. Mind rossz. Vagy alapból üt, vagy rövid időn belül elkezdi. Amelyik meg nem az meg a pára gondolatától is rohad, vakrozsdásodik, majd idővel a rozsda miatt ütni kezd. Úútálom, hogy minden ilyen ócska. A régi Daciankban a dobok 280 ezernél köszönték szépen jól voltak, a tárcsákat 240-nél cseréltem, akkor sem ütöttek még csqk el voltak már nagyon kopva. Kerékcsapágyat sem kellett elöl cserélni, ha jól emlékszem hátul volt egy rossz..... A talicskán a fékkel meg folyton szarakodni kell mert mindig van vele valami az alkatrészk minősége miatt.
Hátsó csapágyat már nem is veszek drágát mert teljesen felesleges. Utoljára Moog-ot vettem kíváncsi leszek mit bír. Viszonylag normálisan nézett ki, egy extra porvédő is volt rajta. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Érdekes, én hosszú-hosszú évekkel ezelőtt cseréletem egy bal hátsó kerékcsapágyat (egy SKF került az autóba), de a jobb hátsó és a két első még eredeti, illetve a cserélt SKF is köszöni, jól van. Mondjuk a 35 éves bácsi gondolom, sokkal többet autózik a Logannal, mint én.
Féktárcsában nekem a Brembo nagyon bejött. Minden autóra azt szoktam venni, és nem volt még gondom.
Visszakerestem, kereken 6 éve (2011 áprilisában) cseréltem azt a bizonyos hátsó kerékcsapágyat, és az alkatrész FAG és nem SKF volt. Az autóban akkor szűk 80 ezer volt (most meg bő 160 ezer). Tetőablakos Logan
Féktárcsában nekem a Brembo nagyon bejött. Minden autóra azt szoktam venni, és nem volt még gondom.
Múlt hétig nekem sem volt gondom vele. Azóta már van a Brembo-val is, de főleg a Láng Kft. Bp.-i garanciális ügyintézőjével! Megmagyarázta (pontosabban nem fizették vissza az árát, több mint 30ezer Ft-ot, és nem is cserélték ki!) hogy a 4 hónapos, 4ezer km-t futott barátom régebbi AudiA4-ére vett féktárcsa jó, és biztos nem azzal van a gond. Mindezt egyértelmű fékmérési jegyzőkönyv mellett! Az autó már 50km/h-ról történő enyhe lassításnál is széjjel akart rázkódni. A szemre szinte nem is kopott féktárcsát végül fel kellett szabályoztatnom esztergályossal. Rögtön jó lett.
Daciáknál maradok a Brembo-nál ezek után is, mert ott nem volt probléma. Csak a vásárlás helye változott meg, jó lesz másik nagykertől is.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Egy ideje búgást hallok menet közben Kb. 60 körüli tempónál már kezdi és csak fokozódik, ahogy nő a sebesség. Kipróbáltam kinyomott kuplunggal gurulva is, akkor is búgott. Gyanítottam, hogy valamelyik kerékcsapágy. Ma megemeltük, megforgattuk, és - MEGLEPETÉÉÉS!!! - a jobb hátsó rendesen hangos volt. Szerdán csere. 2004.-es 1,6-os szedán ~109000 kilométerrel.
Múlt héten megvolt a csere. Most már szépen csendben gurul. Tettünk is vele egy jó 800 km-es kört a hétvégén.OFF => 52 liter benzint kortyolt el klímával, javarészt autópályán.
Jó nagy próbakör volt. Csak nem úgy jártál mint a néni a hírekben? Elment a boltba, aztán pár száz km-el arrébb találtak rá, ahol kifogyott az üzemanyag. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Jó nagy próbakör volt. Csak nem úgy jártál mint a néni a hírekben? Elment a boltba, aztán pár száz km-el arrébb találtak rá, ahol kifogyott az üzemanyag. [/
quote1498628708]
Nem, csak elmentünk hétvégére Sikondára, volt egy utalványunk, amit "le kellett nyaralni"
Sziasztok. 138100 km van a járgányba. Úgy döntöttem hogya fékrendszert lecserélem. Igyhát első tárcsa+betét csere hátul komplett pofarendszer +kerékcsapágy. Szerintem megérett rá.
Cserélt már valaki hátsó futóműszilenteket? Ki lehet azokat "primitív módszerekkel", aránylag könnyen ütni, vagy kell a célszerszám? Azt nézem, hogy műanyag házas a szilent, ami e tekintetben bíztató... Tetőablakos Logan
Orosz és román barátaink youtube-videói szerint ki lehet azt a cuccot onnan berhelni. Lehet, hogy megpróbálom, rajtam van a szerelhetnék. Tetőablakos Logan
Sziasztok! Inkább itt kérdezem először, ne a szerelő nézzen esetleg hülyébbnek a kelleténél. Már egy jó ideje szinte folyamatosan csikorog kicsit az első fék, de mivel semmi fékezési gondot nem érzek, betudtam annak, hogy ilyen a betét, majd tavasszal vizsga előtt kicseréltetem. Most viszont, ezt "vizsgálgatva" azt vettem észre, hogy ha erősen betaposom a féket (álló autónál persze), akkor kb. félúton koppanásszerűen van vége a pedálútnak. Mintha nekinyomnám a lemeznek, vagy koppanásig benyomnám a főfékhengert, de még lazán befér a másik lában a pedál alá. Menet közben a fékerő szerintem megvan, nem húz az autó oldalra és ekkora betaposásra már egészen biztosan blokkolnának is a kerekek. Bevallom soha nem próbálgattam még így betaposni a pedált, soha nem volt vele gondom, szóval nem tudom, hogy ez így természetes-e, van mielőbb meg kellene esetleg nézetni.
Tegnap kicseréltem a gyakorlatilag nullára kopott első fékbetéteket. Évek óta kizárólag Delphi fékbetéteket használok a Loganhoz a legnagyobb megelégedettségemre. Soha nem csikorognak, és a fékhatás is teljesen rendben van. Aránylag puhák lehetnek, mert nem nagyon eszik a tárcsát, de nálam mondjuk 40 ezernél többet nem nagyon bírnak (bár az eredeti sem bírt többet). A tegnapi bütykölésnél arra jutottam, hogy egy baloldali kormányösszekötő is (újra) cserés. Azt majd hétvégén... Rendeltem abból is egy Delphi-t. PS: Az autó futásteljesítménye nyalogatja a 180 ezret.
Ezt a pazarlást! Sok taxis még km-ben megkerülte volna a földet vele Ezeknek a Logan1-eknek Textar (nem a 3. osztályú kínai akciós) volt a gyári beszállítója is. Én azt használok, probléma mentesen. 40ezer km az nagyon kevés, habár erősen láb függő. Kormányösszekötőbő
l az elmúlt 2 évben a Monroe tűnik a legstrapabíróbbnak a kínálatban. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Volt, hogy bő 30 ezer alatt elfogyasztottam egy adag fékbetétet. Lehet, hogya kicsi féktárcsás alapváltozat jobban eszi a fékbetétet, mint a nagy fékrendszeresek?
Jéé, Monroe kormányösszekötő... Nem is tudtam, hogy ilyesmiket is gyártanak.
Pár hónap múlva bombázhatom szét mindkét oldalt, mert most észrevettem, hogy a kormánymű gumiharangjai már megint töredezettek, szóval idő kérdése, hogy újra szétszakadjon valamelyi oldalon a porvédő...