Ne fesd le pirosra, mert hátha olyan vizsgabiztossal hoz össze egyszer a sors, hogy még bizonygatnod kell, ez gyári, nem illegális tuning cucc. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ilyen ronda időben nincs kedvem autót bütykölni, és még a visító utastér ventilátort is ki kell szednem, de magamat ismerve nemsokára bekerül az a stabilizátor (feketén)...
Meglepően simán, kis túlzással plug&play bement a helyére. Mondjuk a cucc előző gazdája, akit itt nem hirdetünk elmagyarázta, hogy hogyan kezdjek neki (megemel, jobb kerék le, onnan a rudat a helyére ügyeskedni, stb), szóval nem teljesen fogalmatlanul kezdtem neki. Elmentem autókázni (körforgalom, stb), és mintha tényleg érezhetően csökkent volna az autó dülöngélése. Tetőablakos Logan
Elkezdte a (több, mint 180 ezret futott) autóm a jobb hátsó gumiját kicsit foltosan koptatni. Azt hiszem, aktuális a lengéscsillapítók cseréje... Tetőablakos Logan
Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?
Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?
Ha egyáltalán találsz olyat aki megtervezi, engedélyezteti, megcsinálja és levizsgáztatja az többet fog kérni érte mint egy új Duster vételára. Szóval ha nagyon kell az összkerékhajtás akkor autócsere. Ha nem nagyon nehéz a terep akkor esetleg segíthet valami komoly terepgumi, vagy ha lehetséges akkor sperrdifi beépítése. A szél, a levegő azon része amelyik siet Logan MCV 0,9TCE
Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?
Erre terep gumi és/vagy hólánc. Vagy autócsere 4x4 Dusterra. És azon is gumi csere, mert utcaival az sem ér semmit kemény terepen. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Akkor nekifutok még egyszer. Valamiért eltűnt a begépelt bejegyzésem.
Szóval a funkció, hogy nagy dobozos legyen, az kell, amiatt választottam a kocsit. Amúgy teljesen új kocsi, hüje lennék lecserélni
A baj csak az, hogy valahogy a kétkerékmeghajtás kevés. Meredekebb lejtőn, domboldalon nem bír el a kasznival. Volt hogy egy kicsit csúszósabb volt az út és kipörgött a gumi és visszacsúsztam. Kész szerencse volt, hogy nem volt mögöttem más kocsi.
Nagyon elégedett vagyok a járgánnyal, nagyon szeretem, egyszerűen csak szeretném még jobbá tenni. Eszem ágában sincs cserélni, főleg nem egys terepjáróra legyen az Duster vagy bármi más. Olyan kicsi a csomagtartója az összesnek, hogy emiatt nem jó.
Elsősorban teoretikus kérdésnek tettem fel, de persze ha tudtok olyan embert aki, már hallott olyanról, aki látott valakit aki már csinált olyat... akkor megköszönném ha segítenétek. Szóval olyan szaki kerestetik, aki képes ezt a műszaki megoldást megugrani, hogy négykerékesíteni a kétkerékmeghajátsú járgányt.
Valami mégsem ok az autó választással, ha új, de mégsem jó a célra amire vetted. Fent már írták, hogy lehetetlen. Bocs, de innentől kezdve hülyeség ezen tovább agyalni és szaporítani a betűket. Amúgy lehetetlen nincs, csak gondolt végig reálisan mennyibe kerülne utólag, add hozzá az autó árát még egyszer. Mint írtad, elpörög a kerék. Egyszerű fizika, nem tapad. Vegyél rá más gumit. Ahol nem megy fel előre, ott még felmegy tolatva minden első kerekes autó. Gondolom nem km-ekről van szó, hanem 1-2 száz méterről vagy annyiról se.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Kezd el most fújkálni reggel-este csavarlazítóval vagy WD40-el. Hátulról, bele a híd cső testébe, ahol látod a csavar menetes részét. Van aminél könnyen kijön, van amivel órákat lehet szopni. Aztán ha kifelé tekeréskor megszorul, akkor újra befelé tekerni, megint spré, és vissza. Majd így tovább. Addig játszani vele oda-vissza mint pl. a menetfúróval, míg kint nem lesz. Persze ha légkulcs is van, azzal könnyebb, csak ne maximumon használd (mondjuk attól függ milyen, egy praktikeres meg se indítja, egy Chicago Pneumatik meg könnyedén eltöri az erősített csavart is, megfelelő kompresszorral) Légkulcs amúgy a felső csavarjánál hasznos, anélkül a szívás kategória, letekerni, és meghúzni is. És az új beszerelésénél ne forogjon körbe a lengéscsillapító szára, mert tönkreteszed vele az újat!
Kiváncsi vagyok, ha így rozsdásodik az autód, milyen lesz a hátsó toronynál. Kárpit lebontás és lengéscsillapító kivétel után valószínű csúnyaságokat fogsz látni. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Volt némi küzdelem az alsó csavarokkal, de pár órányi WD40-ben áztatás, illetve az az ide-oda csavargatás segített, kijöttek sérülésmentesen. Összeszerelésnél meghúztam a két alsó csavart az előírt 105 Nm-re (úgy, hogy az autó már a kerekein állt). A felső csavarokra 14Nm-t ír a könyv, de ott értelemszerűen nem tudtam nyomatékkulcsot használni, szóval csak finoman meghúztam a csavarokat. Nem lehet túl sok 14 Nm...
185 ezer van az autóban, és azért cseréltem az alkatrészeket, mert a jobb hátsó gumit elkezdett kicsit foltosan kopni (ami elég lengéscsillapító-gyanús). Érdekes, hogy a kiszerelt cuccok porszárazak voltak, de a gáz már nagyrészt elmehetett belőlük, mert ha összenyomtam, úgy is maradtak. Vezetésnél nekem nem tűnt fel semmi...
Na mindegy, meglátjuk, hogyan kopik majd a jövőben a gumi.
PS: Jó, hogy mondtad, hogy Monroe-t vegyek, mert ehhez adták a toronycsapágyat (vagy mi az a sok alátét meg gumicucc) is, a KYB-hez meg nem. A gyári is tök ugyanilyen Monroe volt.
Számomra is meglepő, de a hátsó tornyoknál nem láttam rozsdát.
Arra már én is gondoltam, de félek a rugótól. Nagyot tud ütni...
Ahogy telefonba is mondtam, ehhez nem kell. De ha másik autót csinálsz, vigyázz, mert ha leugrik az összehúzató, így is járhatsz
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Stabilizátor szilent Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Köszi a segítséget! Mennyire nehéz kicserélni? Otthon megoldható?
Kb 10 perc Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Kedves Kollégák, szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen márkájú fékbetétet és féktárcsát vegyek Dacia Logan 2005-ös 1.4 MPi-hez ~72.000 km van benne. előre is köszönöm.
Inkább ebbe a topicba illik, nem az online szervizkönyvesbe, ezért itt válaszolok. Én ügyfeleknek sok éve ezekbe Brembo tárcsát, Textar fékbetétet használok, nincs vele probléma. Rengeteg más lehetőség is van, olcsóbb, drágább, de nekem ha valami bevált, nem szeretek kísérletezni utána. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Az én öregembe is ez a szett került bele Gergőnél,hibátlan!Igaz én ha tehetem,motorfékkel kezdek.És csak utána jön a pedál.
Akkor legközelebb motorfékbetétet cserélünk REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Egy bő 15 évig én is a brembo/textar párosítást használtam minden autóban, de a textar minősége ezidő alatt rengeteget romlott. Jelenleg inkább Bosch betéteket szoktam venni, továbbra is brembo tárcsákkal. Csendesebb és a tárcsát is kevésbé gyilkolja.
Futómű? Váltó? Eh,a kerékhez közelebb van. Iménti kerékcserénél szembesültem vele, hogy a bal első féltengely külső gumiharangja (ha ugyan ez a korrekt megnevezés) sűrű fekete kulimászt folyat. A garázsban egy csepp nem látszott, de a kerékjáratba már kivert egy icipicit, meg a harang környéke is csupa trutyi. :o Első ránézésre mintha csak a gumiharang jött volna le, ez mennyire lehet valós? A rögzítő gyűrű fix, kézzel nem tudtuk jobban ráhúzni a harangot a csonkra. Ha viszont onnan kijött, akkor valahogy után is kellene tölteni - milyen kenőanyag javasolt ide (ha a kézi töltés + AWAB-bilincs pl. járható út egyáltalán)? Három képet lőttem róla, úgy tűnik mintha jobban rajta kellene lennie, mert kilátszik alóla a barázda. (2005-ös Logan lenne a beteg.) Nyelvtörés helyett nyugodtan szólítsatok Fefének 2005 Dacia Logan 1.4 MPI, Laureate
Futómű? Váltó? Eh,a kerékhez közelebb van. Iménti kerékcserénél szembesültem vele, hogy a bal első féltengely külső gumiharangja (ha ugyan ez a korrekt megnevezés) sűrű fekete kulimászt folyat. A garázsban egy csepp nem látszott, de a kerékjáratba már kivert egy icipicit, meg a harang környéke is csupa trutyi. :o Első ránézésre mintha csak a gumiharang jött volna le, ez mennyire lehet valós? A rögzítő gyűrű fix, kézzel nem tudtuk jobban ráhúzni a harangot a csonkra. Ha viszont onnan kijött, akkor valahogy után is kellene tölteni - milyen kenőanyag javasolt ide (ha a kézi töltés + AWAB-bilincs pl. járható út egyáltalán)? Három képet lőttem róla, úgy tűnik mintha jobban rajta kellene lennie, mert kilátszik alóla a barázda. (2005-ös Logan lenne a beteg.)
HAli!! Az nem a bilincsnél folyt ki, hanem a gumi barázdáinál, el van repedve, cserés, keress autószerelőt. Üdv Nagya A telefonoknak 2 nagy ellensége van: Gravitáció H2O
Ahogy Nagya21 írta. És ne halogasd, mert kenés híján, meg ha bemegy a víz-kosz akkor a komplett féltengely cserés. Meg így ha a fékre lötyög a többi, akkor féked se lesz. Ennél a típusnál ez jó nagy szopás, munka ügyileg, és anyagilag is. A külső féltengely csukló nem akasztható szét. Azért itt csak úgy lehet cserélni a gumiharangot, ha a komplett féltengelyt kiveszik (nem kapható rá célszerszámmal tágítható flexibilis harang, amit kívülről rá lehet húzni). Ahhoz azonban, hogy ki lehessen venni, ki kell akasztani a kormányösszekötő gömbfejet (ha nem mostanában volt, akkor úgy sem jön szét= csere és futómű beállítás), kicsavarozni a gólyalábat a csonkállványtól, le kell ereszteni a váltóolajat is (akkor már az is csere). Ha kijött, akkor az ezer éves belső gumiharangot is le kell cserélni, mert azon is van repedés bőven, meg úgy ki van keménykedve, hogy nem lehet folyatás mentesen visszatenni (ugyan ez van kuplungozáskor is) . Le le kell húzatni a végéről célszerszámmal a görgős csillagot. Aztán a gumiharangot, majd a csapágy-tömszelence kombót róla. Utána lehet le-fel tenni az új külső gumiharangot (sok féle van belőle, és soknak köze nincs az autóhoz amit a katalógusok hoznak). A belső váltó felöli részéhez érdemes a gyári szettet használni (önmagában 18000Ft körül van, cikkszáma: 392414459R) mert az utángyártottak nem fogják bírni (ezt sosem hiszik el, összerakja nekik a szerelő Unixból rendelttel, aztán menet közben hirtelen elfolyik a váltóolaj, lehet váltót cserélni). Ebben benne van az új csapágy-tömszelence és a gumiharang, rögzítő bilincs. Majd mehet össze az egész. Olyan autóknál, aminél szétszedhető a külső csukló, azoknál kb. egy órás munka. Ezért sok szerelő be is szívja vele, aki nem ismeri a típust, nem látott még ilyet. Aztán végül csodálkozik az ügyfél, hogy miért sok 10ezer Ft lett a végösszeg.
[ Módosítva 2018 november 19 hétfő - 10:21:41 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Hálás köszönetem a leírásért, ez alapján el tudunk indulni. (Mondjuk más kérdés, hogy bevállalja-e.) Nem is mozgok most vele, még hozzád se mernék vele elindulni, leginkább a fék miatt. A jobb csuklót és mindkét összekötőt még Te cserélted tavaly, azzal úgy néz ki nem lesz gond, a többi viszont olyan szagú, pláne ha nem sikerül elsőre eltalálni a harangot. Váltóolajnak milyet ajánlasz? (Szerintem az még nem is lett cserélve, ideje lesz.) Nyelvtörés helyett nyugodtan szólítsatok Fefének 2005 Dacia Logan 1.4 MPI, Laureate
Hálás köszönetem a leírásért, ez alapján el tudunk indulni. (Mondjuk más kérdés, hogy bevállalja-e.) Nem is mozgok most vele, még hozzád se mernék vele elindulni, leginkább a fék miatt. A jobb csuklót és mindkét összekötőt még Te cserélted tavaly, azzal úgy néz ki nem lesz gond, a többi viszont olyan szagú, pláne ha nem sikerül elsőre eltalálni a harangot. Váltóolajnak milyet ajánlasz? (Szerintem az még nem is lett cserélve, ideje lesz.)
Bocsánat, én már nem is emlékszem, több száz autót/ügyfelet nem bírok fejben tartani. De erre jó a munkalap , tavaly szeptemberben járt nálam az autó először és utoljára, akkor mások hanyagsága miatt sok minden lett csinálva, többek között 2 kormányösszekötő gömbfej, és mivel a kormánymű gumiharang szakadt volt jobb oldalon, ott tönkrement az axiál csukló is. Féltengelyek akkor rendben voltak.
Ilyen állapotban tényleg ne használd, amíg valaki meg nem javítja. Én most amúgy sem tudnám vállalni. Novemberi naptáram már hónap elején tele volt, december 4.-én pedig műtik a lábam, legjobb esetben is január közepéig szünet. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Köszönöm! Remélem így az én ,,futóművem" is jobb lesz REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ezúton üdvözlöm a budapesti karanténból azt a nálam bizonyára sokkal tanultabb francia mérnököt (és felmenőit is), aki úgy álmodta meg a baloldali féltengelyt, hogy a külső gumiharangot csak a féltengely komplett kiszerelt és ripityára szedet állapotában lehessen rajta cserélni.
Ilyenkor azért megértem, hogy a franciák miért bukták el a teljes afrikai autópiacot a Toyota javára.
Sziasztok 179800 km megette a fene a jobb hátsó lengescsillapitot. Elfosta magát. Csere ma párban Japán gázost kapott. Hiba elharitva.
Ha a Japánra a Kayaba-t gondolod, nem biztos, hogy jó választás volt. Pár éve ügyfelemnek (klubtárs) 2hetet bírt az egyik oldali hátsó. Mire 1 hónapon belül vissza hozta, addigra a másik is tönkre ment. Majdnem 1 hónapot ültek a garancián. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.