Merpróbálom itt összefoglalni a fedélzeti computerrel kapcsolatban felmerült problémákat (eddig többnyire a "fogyasztásról" szóló fórumban volt szó errõl). A következõ hibákat, rendellenes működést észleltük:
1., A fed.comp által mutatott fogyasztási értékek nem minden esetben egyeznek a tankoláskor mért benzinmennyiségbõl adódó adatokkal. A tapasztalatok szerint sok esetben kevesebb fogyasztást mutat a fed.comp, mint a tankolás szerinti érték. DE: sokaknál alig van eltérés!!! (Itt nem vesszük figyelembe a km-számláló hibájából adódó eltéréseket, azok ezen felül vannak!) Ez egy elég nehezen "megfogható" probléma, mert jelentõs eltérések lehetnek a tankolási szokások, továbbá az egyes benzinkutak pontossága között!
2., A fedélzeti computer idõnként, "önkényesen" lenullázódik. Többnyire a benzinmennyiség (és ennek következtében az ebbõl számított értékek) nullázódik le, de többeknél elõfordult már, hogy a napi számláló, vagy mindkettõ nullázódott le! Errõl a jelenségrõl az eutiches által beküldött, romániai tapasztalatokat összesítõ hibajegyzékben is szó van! Az eddigiekbõl úgy tűnik (de nem 100%-os a megállapítás!), hogy a lenullázódás közvetlenül az indítás után (közben???) következik be... Az információink szerint a hiba okát nem találták meg, néhány esetben úgy orvosolta a szerviz a problémát, hogy kicserélte a fed.compot... Miki klubtársunknál van folyamatban egy fed.comp-szervizelés: kontakthibára gyanakodott a szerviz, ennek megfelelõen végezte a javítást a közelmúltban. Az eredményt még nem tudhatjuk, mert ahhoz több idõ kellene, hogy lehessen látni, nem jön újra elõ a hiba... Másrészt a "kezelést" követõen a világítás kapcsolásával lett gond az autónál, így ismét szervizelés lesz belõle, ami e pillanatban még nem történt meg... Néhányan próbálkozunk "gondosabb" megfigyelés alatt tartani a fed.comp működését, azzal a céllal, hogy összeszedjünk olyan tapasztalatokat, amelyek alapján a szervizek is könnyebben boldogulnak (tudomásunk szerint a tesztelõ eljárásuk nem tudja ezt a hibát kimutatni). A maximálisan elérni kívánt cél persze az, hogy bármikor elõ tudjuk "szándékosan" is állítani a meghibásodást: adott esetben tehát a szerviznek be tudjuk mutatni, hogy "íme, ilyenkor áll elõ a hiba". No, és ezzel azt is elérnénk, hogy tudja bárki ellenõrizni a saját computerét, azáltal, hogy ugyanazon műveletek, körülmények között vajon nála is elõáll-e az önkényes nullázódás, vagy nem? A gondosabb megfigyelés abban merül ki, hogy meglehetõsen gyakran (pl. naponta, ill. akár 50km-enként) ellenõrizzük a fed.comp által mutatott összes értéket és minden alkalommal fel is írjuk. Itt egy egyszerű számítást is végzünk: összeszorozzuk az eddigi átlagfogyasztás kijelzett értékét a tankolásig még megtehetõ kilométerek század-részével - ez adja (helyes működés esetén) a tankban levõ benzin mennyiségét. Ehhez aztán hozzáadjuk az eddig elfogyasztott benzinmennyiség kijelzett értékét: ez az összeg kellene, hogy kiadja azt a benzinmennyiséget , ami a korábbi, pl. tankoláskori, nullázás pillanatában volt a tankban... No, itt is jelentkezik egy pontatlanság: a valóságban ugye ez az érték két tankolás között nem változik (utólag hogyan is változna?), a fenti számításból pedig más-más értékek jönnek ki, ahogy fogynak a kilométerek... (közben pl. olyasmi is, hogy 54 liter volt a tankban!?) [ Módosítva 2006 júl 09 v, 13:48 ][ Módosítva 2006 júl 09 v, 14:06 ]
Indítókulcs a gyújtáskapcsoló 1-es állásában: ilyenkor a kijelzõ sötét, a rádió és a szellõzõventilátor működik. Ilyen állapotban "tartottam" kb. 20-25 percig, majd, anélkül, hogy visszafordítottam volna, ráadtam a gyújtást és indítóztam - na, ekkor lenullázódott! Pár napja volt egy ilyen szituáció, akkor is nullázódott, csak akkor egy várakozás miatt nem szándékosan csináltam... Most "direkt" ezért csináltam... Kérlek, próbáljátok ki, mert ha bejön, akkor vszleg a szerviz is többet tud csinálni...
Elég sokszor kellett már várakoznom valakire kb. ennyi ideig, mindig 1-es állásban hallgattam a rádiót, Cd-t. Utána egybõl gyújtás, ebben az állásban kivártam a lámpát. és indítottam, egyszer sem nullázódott. Próbánál kivárjam a lámpa elalvását? (ma valószínűleg ismét várakozhatok)
Nálam úgy jött elõ, hogy nem vártam ki a lámpák elalvását és úgy indítottam... Az elõzménye ennek a tkp. "szabálytalan" eljárásnak, hogy ráálltam arra, hogy a rádió akkor szólal meg, amikor a lámpák kialszanak. Mostanában derült ki, hogy ez nem mindig így van.... Mind a két legutóbbi nullázódásnál megszólalt a rádió szinte azonnal, ahogy gyújtás helyzetbe fordítottam a kulcsot, így aztán indítóztam is - és nullázódott. Csak az a baj, hogy tegnap mindezt nem tudtam megismételni: a rádió, akárhányszor próbálkoztam, csak akkor szólalt meg, amikor "kell" és akármikor indítóztam, nem nullázódott...
Én már indítóztam igy is ugy is de még soha nem nullázódott le.Nekem a rádió állandóra van kötve az az kulcs nélkül is szól. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Hm... eutiches említette, hogy arra is gyanakodnak, a rádió okozza a zűrt... Nálad viszont - az állandóra való bekötés miatt - nincs indításközbeni rádió-bekapcsolódás... Elgondolkodtató...
Kincs,útmutatásaid alapján próbálkoztam a lenullázással,de nam akarja!Pedig egyszer nekem is csinálta,kéretlenül.Úgyho
gy felhagyok a további próbákkal.Egy azonban biztos,van alapja a francia autóelektronikus vezérléssel kapcsolatos elõítéleteknek.
Egy ismerõsöm, azt mesélte, hogy ha a gyújtást több mint 10 másodpercig rajthagyjuk indítás nélkül, akkor a fedkomp lenullázodik. Sajnos ezt a jelenséget elõidézni még egyszer nem tudtuk, vártunk többet is, mégsem, sõt még akkor sem, ha csak az elsõ helyzetbe forgattuk a kulcsot, rádió működik, szellõzõ is, egyéb nem: a hiba nem jött elõ
Ööö... Ha véletlenül valakinek a kezébe kerül egy nem elektro-csomagos Logan villanybekötéses robbanós ábra, az sikítson! Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Há Ervin, pedig pont egy picit rátok gondótam ám! Hátha onnan közelrõl izééé, hát szóval... érted. Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Ertem en a dolgot de oroszul meg franciaul inkabb kapni. .. a szervizekben meg nagyon onzoek nem nagyon akarnak kotelnek allni pedig mar probalkoztam megfozni oket de nem sok sikerrel...
kincslesõ, ez nekem is megvan, de maga a robbantott ábra, hogy milyen színű vezeték hova van kötve... ...ez köllene nekem (is). Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Ma észrevettem,hogy a meleg sztem nem igazán tesz jót a fedkomp kijelzõjének...Kinn állt a napon az autó,amikor beleültem meglepõdve tapasztaltam,hogy a fedkomp kijelzõje"kivilágosodott"
mert azt is lehet látni,amit éppen akkor nem "aktívan" mutat.
Kincslesõ! egy kis adalék a fedcomp lenullázódáshoz: a rádióval ill. a rádiószereléssel biztos hogy szoros összefüggésben van a nullázódás, a múltkor megcsináltam ezt a rádió tápellátásos "nem elhallgatós" módszert; mikor kész voltam a szereléssel, akkor vettem észre hogy totálisan lenullázott a fedcomp, vagyis minden nulla lett, egyedül az összkilóméter nem. Ez persze adódhatott egyéb dolgoktól is, pl. az hogy mikor és hogyan kapcsoltam vissza a gyújtást elsõ ízben, stb... Nekem ez volt a második nullázás, az elsõ akkor volt amikor újonnan beszereltem a rádiót. Esetleg amikor rákötöm a rádiót a hálózatra (?)
Valakinek lehet, hogy el kellene ugrania egy ampervadászhoz, aki azért ért némileg a fedkompokhoz is, és megtudakolni, kiméretni, hogy valóban okozhat-e nullázós gondokat egy rádiós egység. Nem 1-2 perces meló, tehát akinek van haverja, vagy jó ismerõse, aki sörben mérné az árat, és nem pénztárcában, ócsóbb lehet(ne). Hm? Mitet dzsamáztok erre? Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Hm..., visszatérõen elõjön a rádió, mint lehetséges "zavarkeltõ"..... Egyébként épp készülõdtem rákérdezni, hogy mostanában senkinek nem nullázódik? - vagy csak ráúntunk a témára... (nem írt senki már rég errõl....)
Nekem voltak ily tapasztalatok a fed .komp lenullázódással ,de a szervizlátogatás után megszüntek. Azóta a müszerfal lámpák közül egy eddig nem látottszinbólum világit / benzinkutra emlékeztet/Ez a lámpa két napja mutatja magát
Bocsi, akkor félre értettelek, azt kittem póénbol írtad, hogy világít a benzinkút ikonod, és ezért ajánlottam a benzinkút felkeresését, szintén poénból!
Néha mosolyra derítetek [ Módosítva 2006 aug 08 k, 23:11 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Az én fed.compom sem nullázódott már jó ideje... Viszont múltkor nálam is kigyulladt múltkor a műszerfalon az a benzinkútra emlékeztetõ lámpa: elmentem a benzinkútra és ott megjavult nálam is....
hát ez különös... az én kis benzinkutas lámpám egyre gyakrabban világít, tavasszal havonta egyszer, most meg mán kétszer is... hmm.. szervíz lesz belõle...;-)
Öreg bácsi panaszkodik az orvosnak, hogy gond van a sex-el. Az elsõ menetnél nagyon fázik, a másodiknál pedig izzad, szakad róla a víz. A doki azt mondja neki, örüljön, hogy ennyi idõsen még tud valamit kezdeni a szerszámával. Gondolkodik is egy kicsit, de nem tudja mi okozza a páciens baját. Aztán megszólal a bácsika felesége: hát valószínű azért mert az elsõ menet télen van, a második pedig nyáron 35 fokban. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A vicces rovat azért jól jönne. Ma bepöccentem. Gyõrben úgy találtam a parkolóban a kocsim, hogy az ablaktörlõ lapátokra és a motorháztetõre jó pár marék murva volt szórva. Szedegethettem le egyesével, mert ha lesöprõm vagy megmozdul, csupa karc lesz minden. Elment vele majdnem fél órám. Otthon alapos kocsimosás. Szerencsére sehol semmi nyom vagy sérülés. Csak azt tudnám mi a jó ebben egyeseknek! REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.