Akkor a ventilátort is megkérdezem már: Renault 8200 702 959 (Code 3205)
Megnézem.
Szerk.: Szóval ez a cikkszám csak a hűtő egyik alkatrészéé (amelyikre írva vagyon), de ez eredeti Logan alkatrész, az egész egység cikkszáma: 60 01 550 769.
A hűtő tökéletesen beépíthető volt az autóhoz, de nem sikerült kiderítenem, melyik típushoz való (Valeo RM1444 - 872730B) és a rajta levő cikkszám: 8200 343 476. (Különösebb jelentősége nincs, csak kíváncsi vagyok... )
Tárkányi!Nálam kb.két éve LEDek világítanak a kapcsolókban,egy sem égett ki.Kicsit valóban fehér a színük,de az izzócserénél jobb.A bal ablakemelő kapcsolójában Kínában elkövetett LED lakik,annak kicsit kékesebb színe van.Jobban is tetszik a többinél.Hogy miért ég ki?Buta kérdés,de tettél ellenállást a LED-re áramkorlát céljából?Még a 12 V-os változat is meghálálja.Még csak annyit,hogy én forrasztottam az érintkezőkre a LED-eket.Elég kicsi pákahegy kell hozzá,de ha kész vagy,lehet örülni.
Köszi, nem tettem ellenállást. Mekkorát tegyek rá? Amúgy én is szándékozom beforrasztani és piros markerrel picit "melegíteni a színét"
Nem lehet, hanem tuti biztos!!!!!!!!!! De most legyek olyan bunkó, hogy meg merjem kérdezni, mi a halál f.@szától ég ki nyáron a ködlámpa izzó? Az indexét is 1000évente kell cserélni (még akkor is ha tényleg használjuk), a ködlámpáét még ritkábban. Persze csak ha tekintettel vagyunk a többi autósra (szemére) és a KRESSZT is betartjuk.
[ Módosítva 2010 augusztus 22 vasárnap - 21:48:36 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Nocsak, ha bizonyos szép szavakba az ,,a" betű helyett ,,@"-t rakunk, akkor is kicsillagozza. Indy, akkor legalább az emotikonok közé egy nagy szőrös gyíkot tegyél be légyszi REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Gergő van olyan paraszt aki azt használja / mint én / Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Ma elkészült a nappali menetfény az autómhoz. Nem a gagyi kínai ledes megoldást választottam mint pl. itt : Klikk! hanem a meglévő lámpatest felhasználásával működik, mint itt : Klikk! "Az autózás kaland."
És ebből melyik a nappali menet fény? Nincs rá szabály, hogy milyen világítást kell adnia, melyik lámpa jó hozzá? Ezt amit csináltál az elfogadott vagy elfogadják hivatalosan is? Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
És ebből melyik a nappali menet fény? Nincs rá szabály, hogy milyen világítást kell adnia, melyik lámpa jó hozzá? Ezt amit csináltál az elfogadott vagy elfogadják hivatalosan is?
Itt jobban látható a lényeg: Klikk! A távolsági fényszóró világít csökkentett fénnyel. "Az autózás kaland."
És ebből melyik a nappali menet fény? Nincs rá szabály, hogy milyen világítást kell adnia, melyik lámpa jó hozzá? Ezt amit csináltál az elfogadott vagy elfogadják hivatalosan is?
Itt jobban látható a lényeg: Klikk! A távolsági fényszóró világít csökkentett fénnyel. Ezek is hivatalosak : Klikk! Klikk! Klikk!
[ Módosítva 2010 augusztus 23 hétfő - 20:46:30 ] "Az autózás kaland."
nagyjából ennyi: "A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
a kivitelezhető legnormálisabb megoldás szerintem (is) a csökkentett fényerejű távolsági fény. az pedig biztos, hogy valamit kellene tenni ezügyben, mert így, hogy a vezetőre van bízva, hogy bekapcsolja-e a pilácsát, szóval ez így nagyon nem jó --- (mcv 2008 1.6-16v 7személy) lodgy 2019 1.6-16v 7személy
a kivitelezhető legnormálisabb megoldás szerintem (is) a csökkentett fényerejű távolsági fény. az pedig biztos, hogy valamit kellene tenni ezügyben, mert így, hogy a vezetőre van bízva, hogy bekapcsolja-e a pilácsát, szóval ez így nagyon nem jó
A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet teljesen eltér az EU-s szabályozással és már nem életszerű. ( pl.: Audi vagy DS3 )
A fúrás-faragás helyett ez sokkal jobb megoldás.
[ Módosítva 2010 augusztus 24 kedd - 12:48:36 ] "Az autózás kaland."
Annak mi értelme, ha a távolsági fényt használják csökkentett fényerővel nappali menetjelzőnek? Épp úgy sokat fogyaszt, ugyan úgy kiég egy idő után. Ilyenre LED való. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Ez szvsz. olyan túlszabályozás, mint annak idején a pótféklámpa volt.
Plömplöm írta ...
........................
.........................
.........................
.........................
.........................
......... a kivitelezhető legnormálisabb megoldás szerintem (is) a csökkentett fényerejű távolsági fény. az pedig biztos, hogy valamit kellene tenni ezügyben, mert így, hogy a vezetőre van bízva, hogy bekapcsolja-e a pilácsát, szóval ez így nagyon nem jó
Miért? Az is a vezetőre van bizva, hogy elindúl-e vagy sem. Vagy hogy kanyarodáskor indexel-e vagy sem! Ez ügyben is kéne tenni valamit?
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Annak mi értelme, ha a távolsági fényt használják csökkentett fényerővel nappali menetjelzőnek? Épp úgy sokat fogyaszt, ugyan úgy kiég egy idő után. Ilyenre LED való.
Azért mert ha izzót kell cserélni soha nem a távolsági kiégése miatt. A távolsági fény "kihasználatlan" és csökkentett fényerőnél a fogyasztása is kevesebb,jobban látható nappal mert szórt fénye van. Ha trillió wattos tuning izzónk van akkor feleslegesen terheljük nappal,kíméljük a foncsort és a világításkapcsolót is. A ledes megoldás pedig gagyi hatású és barkácsolni kell. "Az autózás kaland."
Még mindig nem találom a logikát benne. Akkor ezentúl nem a tompított, hanem a reflektor kiégése miatt fogsz izzót cserélni, ugyan ott vagy vele. Ha a reflektor fényéből látni is szeretnél valamit (vagyis a szembejövő), akkor 25% teljesítménynél nem illik többet elvenni. Ez izzónként 45W fogyasztást jelent. Tehát a tompítotthoz képest spórolsz égőnként 10W-ot, összesen tehát 20W-ot. Ennyiért nincs értelme nekiállni! Főleg, ha olyan egyszerű és olcsó dologgal kapásból 8W-ot lehet spórolni, ha az első helyzetjelző izzókat lecseréled LED-re (foglalatos, abba való) összesen max. 1000Ft-ból. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Még mindig nem találom a logikát benne. Akkor ezentúl nem a tompított, hanem a reflektor kiégése miatt fogsz izzót cserélni, ugyan ott vagy vele. Ha a reflektor fényéből látni is szeretnél valamit (vagyis a szembejövő), akkor 25% teljesítménynél nem illik többet elvenni. Ez izzónként 45W fogyasztást jelent. Tehát a tompítotthoz képest spórolsz égőnként 10W-ot, összesen tehát 20W-ot. Ennyiért nincs értelme nekiállni! Főleg, ha olyan egyszerű és olcsó dologgal kapásból 8W-ot lehet spórolni, ha az első helyzetjelző izzókat lecseréled LED-re (foglalatos, abba való) összesen max. 1000Ft-ból.
Nem baj,ha nem érted....
[ Módosítva 2010 augusztus 25 szerda - 16:14:58 ] "Az autózás kaland."
Én egy kicsit bővebben kifejtettem érveimet. Te is megpróbálkozhattál volna vele, számszakilag, stb. alátámasztva. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Én egy kicsit bővebben kifejtettem érveimet. Te is megpróbálkozhattál volna vele, számszakilag, stb. alátámasztva.
Leírtam, hogy miért jobb mint a tompitott használata, csak előnye van :
bati írta ...
Krogergo írta ...
Annak mi értelme, ha a távolsági fényt használják csökkentett fényerővel nappali menetjelzőnek? Épp úgy sokat fogyaszt, ugyan úgy kiég egy idő után. Ilyenre LED való.
Azért mert ha izzót kell cserélni soha nem a távolsági kiégése miatt. A távolsági fény "kihasználatlan" és csökkentett fényerőnél a fogyasztása is kevesebb,jobban látható nappal mert szórt fénye van. Ha trillió wattos tuning izzónk van akkor feleslegesen terheljük nappal,kíméljük a foncsort és a világításkapcsolót is. A ledes megoldás pedig gagyi hatású és barkácsolni kell.
Ha trillió wattos tuning izzónk van akkor feleslegesen terheljük nappal,kíméljük a foncsort és a világításkapcsolót is. A ledes megoldás pedig gagyi hatású és barkácsolni kell.
A ,,trillió" W-os izzó egyrészt közúti forgalomban rohadtul szabálytalan! Aki ilyent használ, meg is érdemli, hogy besárguljon a foncsora, és szétégjen a bajuszkapcsolója. Utóbbit egyébként amúgy is érdemes berelézni! kb. 30 Logant / MCV-t már biztos átszereltem. Nagyrészt akkor gondoltak rá (az első két évben gyártott logan tulajok), amikorra már tönkrement a bajuszkapcsoló is.
Más: Amekkora teljesítményű ellenállással, vagy feszültség stabilizátorral a fényerőt csökkenteni lehet, az úgy fog melegedni, hogy télen fűteni lehet vele.
A LED-el az az egyik kifogásod, hogy barkácsolni kell. Miért a te verzióddal nem? Ok, az igaz, hogy utóbbi kívülről nem látszik. A másik kifogás, hogy gagyi hatású. Ez valóban igaz, ha az interneten és autós boltokban lévő pár ezer Ft-osat nézzük. De 50 000Ft-tól felfelé egész jókat kapni, ami nem gagyi! Meg különben is, ez a jövő (már a jelen is) technikája! REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Más: Amekkora teljesítményű ellenállással, vagy feszültség stabilizátorral a fényerőt csökkenteni lehet, az úgy fog melegedni, hogy télen fűteni lehet vele.
2010-ben meglehetősen elterjedt a kapcsoló üzemű tápegységek használata, mégha talán Te nem is láttál ilyen közelről. ráadásul az általad oly nagyra tartott ledeket is ilyenről hajtják ám meg, azt hitted hogy soros ellenállásokkal direktben 12V-ról vannak megoldva? félreértés ne essék, én is szeretnék nem elfűteni halogén izzókkal rettentő wattokat, de a nem gyárilag led-es megoldást házilag reprodukálni, hát... --- (mcv 2008 1.6-16v 7személy) lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Más: Amekkora teljesítményű ellenállással, vagy feszültség stabilizátorral a fényerőt csökkenteni lehet, az úgy fog melegedni, hogy télen fűteni lehet vele.
Nem a kiegészítő fűtésről írtam,hogy tökéletesen működik és nincs "káros mellékhatása" , hanem a menetfény modulról. "Az autózás kaland."
Kérésre törölve. Habár a moderátorok is megtehették volna, ha olyan a tartalma. (igyekeztem annyira flegmára és sértőre venni, amilyen a nekem írt volt) Akkor leírom szépen! Erősen ingerült állapotba hoz, ha valaki sértő dolgokat ír nekem. Főleg olyanról, amiről fogalma sincs, és nem is ismer engem sem személyesen, sem szakmailag. Két ökölpárbaj között lehet rendezni egy szakmai vitát is. A vesztes jutalma egy elsősegélycsomag.
[ Módosítva 2010 augusztus 29 vasárnap - 09:54:07 ] REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Visszakanyarodva a témához, a mára már engedélyezett nappali menetfényeknél a hátsó lámpák egyáltalán nem világítanak, mert nem kell nekik! Aki a távolsági fényerőt csavarja lejjebb, annak gondoskodnia kell a hátsó lámpák kiiktatásáról is, minek menjen el ~40W ha nem kell. Logan 2.0BLOGolok
Visszakanyarodva a témához, a mára már engedélyezett nappali menetfényeknél a hátsó lámpák egyáltalán nem világítanak, mert nem kell nekik! Aki a távolsági fényerőt csavarja lejjebb, annak gondoskodnia kell a hátsó lámpák kiiktatásáról is, minek menjen el ~40W ha nem kell.
A menetfény modul Így működik ! "Az autózás kaland."
Akkor jó. Részemről akkor is inkább a LED, a drága Osram NB izzóimat nem akarom kicsinálni időnek előtte.
Mindenesetre egy 60W-os izzó normál állapotban 55W-ot fogyaszt, feles fényerőn 36-ot. Ehhez képest a LED maga a nemfogyasztó kánanán. Logan 2.0BLOGolok
Tételezzünk föl mindkét változatra valamilyen reális, elérhető áron megvalósítható megoldást, valahogy úgy, hogy összehasonlítható legyen: akkor melyik változat az, amelyik a közlekedésben jobban használható? Gondolom, az egyik legfontosabb ismérv az lenne itt, hogy melyik biztosítja jobban a láthatóságot, különböző körülmények között?
(Lehetne még elgondolkodni azon is, hogy van-e optimális helye a LED-lámpácskáknak az autóinkon, de ez azért már eléggé szubjektív...)
Tételezzünk föl mindkét változatra valamilyen reális, elérhető áron megvalósítható megoldást, valahogy úgy, hogy összehasonlítható legyen: akkor melyik változat az, amelyik a közlekedésben jobban használható? Gondolom, az egyik legfontosabb ismérv az lenne itt, hogy melyik biztosítja jobban a láthatóságot, különböző körülmények között?
(Lehetne még elgondolkodni azon is, hogy van-e optimális helye a LED-lámpácskáknak az autóinkon, de ez azért már eléggé szubjektív...)
Szerintem a led nem ad olyan jó szórt fényt mint ha a távolságit csökkentenénk. Aki már találkozot szemböl közlekedő ledes menetfénnyel ellátott autóval az nézze meg ezt a videót is. Klikk! "Az autózás kaland."
Amit autósboltban lehet kapni 12-18 darabos furatszerelt leddel ellátott menetfénynek nevezett akármit az olyan csúnya, mint a hábordás meg ráadásul van, aki olyan hülyén szereli fel, hogy nem is látszik / amúgy is csak zárt pályás rendezvényen használható / Utólagosan leddel menetfényt nem lehet beépíteni, mert egyrészt csúnya, másrészt nem lesz meg a megfelelő fényerő, mivel nincsen ólomgőzölve
Csak egy féle képen lehet megoldani, de azt sem otthon.
1 szedjük ki a lámpatestet és melegítsük fel 95 fokra és10 percmelegedés után, válasszuk szét a plexi részt a műanyagtól 2 fogjunk egy 10-es plexi lapot és vágjuk bele tökéletesen a lámpába, hogy passzoljon. 3 marjuk bele az smd ledeket és az ellenállásokat majd ólompasztával megfelelő módon bekötjük és leszigeteljük 1-es plexi lappal 4 felmelegítjük 120 fokra a plexi lapokat és 110 Nm összepréseljük és 3 perc után, lehűtjük -60 fokra 5 utána összecsiszoljuk és ellenőrizzük a működésüket 6 elvisszük ólomgőzőlni a fényvezetőt és a lámpaburát 7 maszkoljuk a fényvezetőt és zsirtalnitjuk 8 felmelegítjük a fényvezetőt 80 fokra és rákerül egy alapozó és egy tükör réteg, ami lehet ezüst arany vagy fekete, és 20 percig megy az INFRA kemencébe 9 kivesszük és lehűtjük 10 a lámpaburába beragasztjuk és bekötjük 11 a lámpatestet felmelegítjük 90 fokra és 10 perc után, rápattintjuk a burát
Fotókat a gyártásról nem tudok feltenni mert a cég tiltja a képek készitését, de viszont a kész lámpáról tudok feltenni
Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Azért meg kell jegyeznem, hogy a halogén izzó is izzó szálat tartalmaz, ami egy bizonyos feszültségre van méretezve. (Hogy mennyire jól vagy sem, az a gyár lelkén száradjon!) Ha most az izzószálat fele, negyede feszültségen használjuk, akkor az üzem ideje közelitőleg 2X 4X hosszabb lesz, papirforma szerint. Ha most a költségeket nézzük, egy valamire való H4 izzó 2-4000Ft, amit minden engedély nélkül használhatunk. Egy fesz.csökkentő, megoldása gyártója szerint nagyon tág határok közt változhat, de akkor is szvsz. olcsóbb mint egy hivatalosan, és izlésesen felszerelt LED-es nappalifény. Én mint valamelyest szakmabeli, én inkább a csökkentett fényerős megoldást javasolnám. Ha érdekel bennetek, adhatok tippet, hogy hogyan csökkenthető a fényerő veszteségmentesen. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
2010-ben meglehetősen elterjedt a kapcsoló üzemű tápegységek használata, mégha talán Te nem is láttál ilyen közelről. ráadásul az általad oly nagyra tartott ledeket is ilyenről hajtják ám meg, azt hitted hogy soros ellenállásokkal direktben 12V-ról vannak megoldva? félreértés ne essék, én is szeretnék nem elfűteni halogén izzókkal rettentő wattokat, de a nem gyárilag led-es megoldást házilag reprodukálni, hát...
Igazán rendes tőled, hogy ennyire hülyének nézel! Halkan megjegyzem, hogy az egyik irányítástechnikai műszerész szakmámmal, és a másikkal, az elektrotechnikai technikus végzettséggel (nem az őskorban, hanem a 21. században) van némi rálátásom a dolgokra. Főleg, hogy ebből (is) élek. Na persze nem egy munkahelyeb ba@szom a gyöpöt, ahol ha elakadok, vagy nem tudom, megcsinálja másik kolléga. Én megoldom a műhelyemben magam. Most már csak egy kérdésem van. A több száz klubtag közül jelentkezzen az, aki már épített (vagy tud) kapcsoló üzemű tápegységet építeni az autójába. Nem hiszem, hogy tolongani fognak! Sokan azért hívnak napközben, hogy égőt hogyan kell cserélni a Loganban, vagy, hogy milyen fajta van benne. És tuti ők sem fognak tápegységet csinálni. Ha pedig vesznek, azt is beköttetik mással. A LED-eket pedig nem én tartom nagyra. Ha visszamászol a fára, akkor autó sem kell, meg világítás sem, mert ott vannak a nap és a többi csillag. Bármilyen hihetetlen is számodra, képesek mérnökök százai ennek a fejlesztésén dolgozni, és cégek dollár milliókat költeni rá. És végül ha pofátlanul kivigyorogtál tudatlanságoddal, akkor fáradj el egy autós boltba, és nézz meg egy gagyi LED sort. Meg fogsz lepődni, simán csak sorba vannak kötve, ha nem megfelelő a darabszám, akkor az általad lehetetlennek vélt, de valóban primitív ellenállásos módszert alkalmazzák. Még csak nem is párhuzamosan, hanem sorosan.
Amúgy meg mindenki úgy csinál baromságot a saját autójával (ha más kárára nem megy, és törvénybe nem ütközik), ahogy akar.
Plömplöm és Krogergo! A szakmai vitátok, és egymás sértegetése, nem erre a fórumra való, kérünk bennetek, hogy ezt PRIVÁTBA rendezzétek le! Köszönjük!
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Azért meg kell jegyeznem, hogy a halogén izzó is izzó szálat tartalmaz, ami egy bizonyos feszültségre van méretezve. (Hogy mennyire jól vagy sem, az a gyár lelkén száradjon!) Ha most az izzószálat fele, negyede feszültségen használjuk, akkor az üzem ideje közelitőleg 2X 4X hosszabb lesz, papirforma szerint. Ha most a költségeket nézzük, egy valamire való H4 izzó 2-4000Ft, amit minden engedély nélkül használhatunk. Egy fesz.csökkentő, megoldása gyártója szerint nagyon tág határok közt változhat, de akkor is szvsz. olcsóbb mint egy hivatalosan, és izlésesen felszerelt LED-es nappalifény. Én mint valamelyest szakmabeli, én inkább a csökkentett fényerős megoldást javasolnám. Ha érdekel bennetek, adhatok tippet, hogy hogyan csökkenthető a fényerő veszteségmentesen.
Ezért választottam én is ezt a megoldást. "Az autózás kaland."
Azért meg kell jegyeznem, hogy a halogén izzó is izzó szálat tartalmaz, ami egy bizonyos feszültségre van méretezve. (Hogy mennyire jól vagy sem, az a gyár lelkén száradjon!) Ha most az izzószálat fele, negyede feszültségen használjuk, akkor az üzem ideje közelitőleg 2X 4X hosszabb lesz, papirforma szerint.......
Egy nem-szakmabeli hozzászólás: fele feszültségen ad még elég fényt az izzó? Félek, hogy nem, de nem tudom biztosan. Az nagyon jó lenne, ha a fele feszültség elég lenne* (ki fogom próbálni ), az nagyon jó lenne! Csak azt nem értem, hogy a szakmabeliek akkor miért nem abban gondolkodnak, hogy a két égőt egyszerűen sorba kössék? (És még egy laikus kétely: ha felére csökkentjük a feszültséget, úgy érzem, nem kétszeresére nő az élettartam, hanem sokkal jobban.)
*Persze, én azt sem tudom, hogy mennyi fényt kell adnia ahhoz, hogy az előírásoknak megfeleljen...
Egy nem-szakmabeli hozzászólás: fele feszültségen ad még elég fényt az izzó? Félek, hogy nem, de nem tudom biztosan. Az nagyon jó lenne, ha a fele feszültség elég lenne* (ki fogom próbálni ), az nagyon jó lenne! Csak azt nem értem, hogy a szakmabeliek akkor miért nem abban gondolkodnak, hogy a két égőt egyszerűen sorba kössék? (És még egy laikus kétely: ha felére csökkentjük a feszültséget, úgy érzem, nem kétszeresére nő az élettartam, hanem sokkal jobban.)
*Persze, én azt sem tudom, hogy mennyi fényt kell adnia ahhoz, hogy az előírásoknak megfeleljen...
A sorba kötést én is kipróbáltam,de zsákutca lett a dologból. A fény nem vakított sorba kötve, de csak relékkel és vezetéket vágva valósítható meg. A hiba a váltás során jelentkezett: menetfény-tompított, menetfény-távolsági nem mindig működött mert a relé néha beragadt. Ezért döntöttem úgy, hogy inkább egy menetfény modul kell, aminek a beépítéséhez nem kel vezetékeket vágni,állítható a fényerő, bármikor visszaállítható a gyári állapot és tökéletesen működik. "Az autózás kaland."
Regisztrált: 2008 november 20 csütörtök - 12:39:12
Üzenetek: 22
A sorba kötést én is kipróbáltam,de zsákutca lett a dologból. A fény nem vakított sorba kötve, de csak relékkel és vezetéket vágva valósítható meg. A hiba a váltás során jelentkezett: menetfény-tompított, menetfény-távolsági nem mindig működött mert a relé néha beragadt. Ezért döntöttem úgy, hogy inkább egy menetfény modul kell, aminek a beépítéséhez nem kel vezetékeket vágni,állítható a fényerő, bármikor visszaállítható a gyári állapot és tökéletesen működik.
Hol és mennyiért lehet ilyet venni? Esetleg képekkel a beszerelését is feltehetnéd. Zsolti MCV 1.6 16V