Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
Ma meghalt az akksim. Tanácstalan vok, hogy milyet vegyek. Rombat 60AH (540A indítóárammal. ) volt eddig a kocsiban. A Tescoban láttam láttam Bosch 55AH 420A ind. árammal 72AH 540A ind árammal. Szerintetek 55Ah vagy a 72Ah. Ezek a Boscok S3 típusúak, de találtam Bosch S4 60Aht a neten. Na most akkor melyik legyen?
köszi
[ Módosítva 2010 augusztus 29 vasárnap - 18:55:01 ] koroland
Ha nem nagy az árkülönbség, én a Bosch-t választanám. Még mindig tart az akció a Tesco-ban? (Lehet, hogy nékem is érdemes lenne bespájzolnom, decemberben lesz 5 éves... ki tudja... )
Aki akksit akar vásárolni, inkább azt válassza, amelyiknek nagyobb az inditóáram értéke. Az akksi ezen szok elbukni, nem a folyamatos üzemen. Nem kell mereven a AH értéket nézni. Szvsz. egy akkumulátor, amelyik nagyobb inditóáramértéket tud produkélni, az tovább tart. Persze, ha a töltésünk megfelelően müködik. Cáfoljatok meg ha rosszat mondtam!! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Jani elnézést kérek, én csak arányaiban írtam, a fesz, és a müködési időt! Teljesen igaz, hogy a 1/2 feszen müködtetett izzó olyan, mintha nem is lenne. Az arányok viszont, közelitőleg igazak! És ez igaz, a kitöltési idő változtatására is! Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Valakinek (vagy a "szomszédja sógorának" ) van valami infója a "Silver's Predator" akkumulátorokról? A Láng webshop prémium márka-ként kínálja, baráti áron...
willmenn írta ... Plömplöm és Krogergo! A szakmai vitátok, és egymás sértegetése, nem erre a fórumra való, kérünk bennetek, hogy ezt PRIVÁTBA rendezzétek le! Köszönjük!
kedves willmenn, szerintem közülünk egyedül te láttál sértegetést a dologban, legalábbis én biztosan nem, és mivel Krogergo sem írt azóta nekem privát, ezért gondolom ő is felnőttebb annál, hogy annak vegye. szakmai vita pedig azért nincs, mert ez inkább hit-vita. én éppenséggel pont feltehetném a kezem, mert kapcsolóüzemű tápokkal is foglalatoskodok nap-mint-nap, pont hogy belátom a bonyolultságát, sőt, az egész daytime running light téma nem olyan egyszerű, mint azt itt néhányan beállítják, régóta olvasgatok a témában, de el szerettem volna kerülni a talán már felesleges elmélyedést. végeztem méréseket is, túl voltam a sorbakötős elképzelésen is már régen, ami most látom hogy felmerült. megálltam ott, hogy amíg nem lesz hivatalos szabályzás ezügyben, azaz mekkora fényteljesítmény használható és használandó erre a célra, addig nem foglalkozok tovább vele. ha ki lesz mondva, hogy pld a nemtompított fény világítson 40W-tal, akkor beledobok egy kapcsüzeműt és kész is. Krogergo-nek pedig megy mindjárt egy privát, mert egészen más okból pont aktuális egy
szerk: közben Krogergo a válaszprivátjában megírta, hogy ő bizony annak látta, és hogy írt is valamit, amit viszont én nem láttam, éshogy talán ezért volt a pirosozás. részemről ennyi.
Valakinek (vagy a "szomszédja sógorának" ) van valami infója a "Silver's Predator" akkumulátorokról? A Láng webshop prémium márka-ként kínálja, baráti áron...
A Banner gyártja a Lángnak. Valóban prémium termék, nagyon baráti áron. (sokat eladtam-beszereltem)
Azonban figyelj rá, hogy 4 hónapnál ne legyen régebbi, mert akkor más volt a beszállítójuk. Az viszont pocsék minőségű volt, ezért is váltottak. Ha jól tudom, ez a Jászakku volt, kb. 1 évig gyártott nekik. Előtte szintén más volt, az jobb volt, de nem annyira mint a jelenlegi. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
amíg nem lesz hivatalos szabályzás ezügyben, azaz mekkora fényteljesítmény használható és használandó erre a célra, addig nem foglalkozok tovább vele. ha ki lesz mondva, hogy pld a nemtompított fény világítson 40W-tal, akkor beledobok egy kapcsüzeműt és kész is.
Na,ilyen szabályozás soha nem lesz,de aki a menetfény előnyeit szeretné kihasználni az keresi a lehetőségeket, az autógyártók és az utólagos megoldást kínálók is. "Az autózás kaland."
soha se mond hogy soha biztos, hogy lesz szabályozva. kezdésként azzal is beérném, hogy lakott területen belül is kelljen használni a tompítottat, mint oly' sok más helyen már. aztán az ebből adódó általános felhördüléskor, aminek lesz is alapja, tudjuk hogy egyre több autóban kínszenvedés egy izzócsere, megjelenik majd a szabályzás, hogy mikkel lehet a tompítottat helyettesíteni. ha pedig előírássá válik, mint ahogy az abs is eljutott erre a szintre végre, akkor hallelúja
bati írta ...
Plömplöm írta ...
amíg nem lesz hivatalos szabályzás ezügyben, azaz mekkora fényteljesítmény használható és használandó erre a célra, addig nem foglalkozok tovább vele. ha ki lesz mondva, hogy pld a nemtompított fény világítson 40W-tal, akkor beledobok egy kapcsüzeműt és kész is.
Na,ilyen szabályozás soha nem lesz,de aki a menetfény előnyeit szeretné kihasználni az keresi a lehetőségeket, az autógyártók és az utólagos megoldást kínálók is.
Valakinek (vagy a "szomszédja sógorának" ) van valami infója a "Silver's Predator" akkumulátorokról? A Láng webshop prémium márka-ként kínálja, baráti áron...
A Banner gyártja a Lángnak. Valóban prémium termék, nagyon baráti áron. (sokat eladtam-beszereltem)...
Köszönöm - ez a beszerzési forrás legalább "kéznél van", ha beüt a balhé, ami várható már...
Majd ha hidegebb időben nehezebben ,,teker", bőven ráérsz akkor (vagy akkor sem kell). A ,,lassú halált" könnyen csökkenthetjük a savszint ellenőrzésével. Az akkuvit nevű termék pedig a halottat is feltámasztja. Persze ezek csak az elszulfátosodás esetére igazak, cellazárlatra nem. De utóbbira amúgy sem lehet felkészülni, az bekövetkezhet bármikor. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
soha se mond hogy soha biztos, hogy lesz szabályozva. kezdésként azzal is beérném, hogy lakott területen belül is kelljen használni a tompítottat, mint oly' sok más helyen már. aztán az ebből adódó általános felhördüléskor, aminek lesz is alapja, tudjuk hogy egyre több autóban kínszenvedés egy izzócsere, megjelenik majd a szabályzás, hogy mikkel lehet a tompítottat helyettesíteni. ha pedig előírássá válik, mint ahogy az abs is eljutott erre a szintre végre, akkor hallelúja
Ausztriában is változott a szabályozás ,környezetvédelmi okokra hivatkozva. Nálunk más a helyzet, az államnak nem érdeke, hogy kevesebbet hagyjunk a benzinkúton,meg a nemvilágító autósoktól a hozzájárulási díjjnak is örül. "Az autózás kaland."
írtad ausztriát, ott valóban 2008 tavasza óta nem büntetnek érte, de mit találtam: Klikk!
alakul ez...
bati írta ...
Plömplöm írta ...
soha se mond hogy soha biztos, hogy lesz szabályozva. kezdésként azzal is beérném, hogy lakott területen belül is kelljen használni a tompítottat, mint oly' sok más helyen már. aztán az ebből adódó általános felhördüléskor, aminek lesz is alapja, tudjuk hogy egyre több autóban kínszenvedés egy izzócsere, megjelenik majd a szabályzás, hogy mikkel lehet a tompítottat helyettesíteni. ha pedig előírássá válik, mint ahogy az abs is eljutott erre a szintre végre, akkor hallelúja
Ausztriában is változott a szabályozás ,környezetvédelmi okokra hivatkozva. Nálunk más a helyzet, az államnak nem érdeke, hogy kevesebbet hagyjunk a benzinkúton,meg a nemvilágító autósoktól a hozzájárulási díjjnak is örül.
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
Még egy nagy kérdés! balos vagy jobbos akksi kell a kocsiba. Most jobbos volt a motorházban,de a saruk a vezető felé néztek ,nem pedig a kocsi eleje felé. De úgy néztem, hogy bele menne balos is ,mert elég hosszúak az akksi kábelek. Nem igazán értem, hogy miért a vezető felé néztek a saruk.
Még egy nagy kérdés! balos vagy jobbos akksi kell a kocsiba. Most jobbos volt a motorházban,de a saruk a vezető felé néztek ,nem pedig a kocsi eleje felé. De úgy néztem, hogy bele menne balos is ,mert elég hosszúak az akksi kábelek. Nem igazán értem, hogy miért a vezető felé néztek a saruk.
Köszi!
Természetesen jobbos kell bele,olyan amilyen benne volt.
[ Módosítva 2010 szeptember 02 csütörtök - 10:10:38 ] "Az autózás kaland."
Sziasztok! Picit off, de csak rátok számíthatók. Amennyiben két kürtöt szeretnék bekötni a jelenlegi egy helyett, miként kell őket belötnöm? A motoromon most egy van, és elég halovány, megvettem a másik tányérkürtöt is, és holnap beüzemelném. Ha kapok itt választ, akkor nem kell próbálgatnom otthon, a szomszédok nagy-nagy örömére.
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35
Üzenetek: 268
bati! Ez igaz, amit írtál, de én meg attól tartok. hogy ha jobbos veszek, lehet, hogy nem lesz neki pereme hátul, amivel odarögzítsem a tartóhoz. Mivel fordítva van. Egyenlőre rendeltem balost rendeltem,mert a kábel mozog annyira. Rem, hogy jó lesz.
Köszi!
[ Módosítva 2010 szeptember 02 csütörtök - 13:05:34 ] koroland
bati! Ez igaz, amit írtál, de én meg attól tartok. hogy ha jobbos veszek, lehet, hogy nem lesz neki pereme hátul, amivel odarögzítsem a tartóhoz. Mivel fordítva van. Egyenlőre rendeltem balost rendeltem,mert a kábel mozog annyira. Rem, hogy jó lesz.
Köszi!
Mi okból ragaszkodsz a balos akksihoz? Apósomnak balos kellett volna, de jobbost vett csak azért is, a végeredmény: meg kellett hosszabítania a kábelt... Logan 2.0BLOGolok
bati! Ez igaz, amit írtál, de én meg attól tartok. hogy ha jobbos veszek, lehet, hogy nem lesz neki pereme hátul, amivel odarögzítsem a tartóhoz. Mivel fordítva van. Egyenlőre rendeltem balost rendeltem,mert a kábel mozog annyira. Rem, hogy jó lesz.
Köszi!
Gyárilag jobbos való bele, nem kell variálni, de te tudod!
[ Módosítva 2010 szeptember 02 csütörtök - 13:43:59 ] "Az autózás kaland."
Jaaa...,akkor ne cifrázzuk! (Kirchoff-ot bemutatja a Google, kérd meg) A kürtöket pedig kösd be ahogyan lehetséges és azt a változatot alkalmazd, amelyikben jobban szólnak... (más megközelítés:ugyanúgy kösd be a 2. kürtöt, mint az elsőt, mintha az ott sem lenne
De, ha gondolod, elküldheted a kürt(ök) kapcsolási vázlatát, megmutatom azon hova, mit kell kötni.
[ Módosítva 2010 szeptember 02 csütörtök - 17:46:50 ]
Nem tudom... Anno én is így tanultam, mostanában így is, úgy is írják. (Nem vagyok vitapartner abban, hogyan elfogadható-e igazából. Jobb lenne, ha igazad lenne, mert ennek a derék embernek mégiscsak az volt a neve, úgy írva... Nyelvtudorok emlegetnek itt valamit a nyelv "fejlődéséről" - na, ilyen vonatkozásban nekem ez már magas... )
Ui.: megnéztem, mit mond a Word helyesírás-ellenőrzője: Veled ért egyet!
[ Módosítva 2010 szeptember 02 csütörtök - 22:05:01 ]
Tárkányi ráadásul BY Tiszaújváros Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Normális-e (v. legalább is "szokásos" ), hogy GPS-készülék akkumulátora 2 év 2 hónap alatt "kimúljon". Ha leveszem a töltőről, kb. 5-10 perc alatt lemerül...
nem normális, de szokásos. Az ilyen "kütyüs" akkumulátorok halála az is, hogy amíg használatban vannak az autóban, addig rajta van a töltőn, aztán kiveszed és néha napokig felé se néz az ember, akkor megint töltő és minden kezdődik előről. Nem tesz jót nekik, hogy nem tud kisülni. A végkimerülése előtt annyit megpróbálhatsz, hogy többször egy más után feltöltöd teljesen, majd lemeríted. Ezzel talán meg tudod formázni az aksiját. Ha végleg beadja a kulcsot, akkor a Mátyás téren van egy jó kis akksibolt, ahol szinte minden ilyen kütyühöz van.
A Garmin visszahívja a nüvi 200W, 250W és 7-es modellek egyes szériáit, melyeket díjmentesen kicserélnek a túlmelegedésre hajlamos akkumulátoraik miatt. Ön is könnyen leellenőrizheti, hogy saját Garmin készüléke részt vesz-e a díjmentes cserében, amennyiben tudja készüléke gyári számát és ellátogat a Garmin központi oldalára. Természetesen bővebb információt, támogatást kérhet a Garmin magyar képviseletétől is.
forrás Traveltech.
Hát ha van robbanós, akkor van lemerülős is az tuti!
Kösz a megnyugtatást, kectam-nak is, de főleg maszületett-nek Az enyém ugyan nem Garmin, hanem Mio - eddig nem robbant föl, de pár órája vettem az új akksit, most szereltem be nemrég, itt töltődik a hátam mögött, remélem ez sem olyan robbanós típus...
De: ha ilyen gyakran kell cserélni, akkor eléggé pocsék ennek a készüléknek a konstrukciója (egy csomó dolog ragasztással van rögzítve - szerencsére nem a teljesen megkötő ragasztóval, de így is nagyon babrás a csere...)
Mellesleg gyárilag 720mAh-s akku volt benne (most már tudom, ahogy kiszereltem), most 1400-asat vettem. Emlékeim szerint a gyárinak is 1400-asnak kellett volna lennie, ki is merült új korában is hamar! (Úgy látszik, az RH-nak a Logan -promóciós 75000Ft-os akciójához készítették.... )
A töltéről csak annyit, hogy ha Li-ion-os akkor nem számit mikor hogyan töltöd. A NiMH akksik nem szeretik, a lemerülés nélküli töltöre kapcsolást. Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Ahol vettem az akkut a boltban (mellesleg 4500 Ft volt), azt mondták, hogy az élettartam attól függ, hogy mennyit használom készüléket, mert ezek a Li-Ion akkumulátorok kb. 250 töltést bírnak ki. Hát, nem igazán tudom értelmezni, mert hát az ember úgy használja a GPS-t, hogy amikor navigálásra használja a GPS-t, ráteszi a "töltőre" függetlenül attól, mennyire van feltöltve - vagy nem? Töltés nélkül csak akkor használom, ha fényképezek vele v. képeket stb. nézek, ill. amikor előre "tervezem" az útvonalat (és nincs kéznél a hálózati töltő). Szóval, eléggé nehezen tudnám meghatározni, mi számít 1 db töltésnek....
Kincs! Egy MOOV 200 a céges navink,mostanában 2 éve vásárolta a Nefelejts.Sajnos azonosak a tapasztalataim azzal,amit írsz.Egyre kevesebb ideig bírja,pedig ez kb heti 3 napot aktív volt/kevés állás!!!/Még nem kaptam szét,de a leírtak alapján hamarosan ennek nézünk elébe....Igaz ezt nem 75 000-ért adták,mindössze valami 28 000-be fájt.Sokszor pontatlan,de ez még elviselhető lenne,de hogy nem működik elég ideig.... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Remélem nem veszitek reklámnak,de a Rombat nálunk is jelen van,több fajta,méret és kapacitás is elérhető.Varázsszemesek természetesen,és....nos árban kb. a Perionokkal van párhuzamban.Akinek mostanában 4-5 éves a kocsija és még nem cserélte,mert nem kellett...Nos ez referencia számomra Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Remélem nem veszitek reklámnak,de a Rombat nálunk is jelen van,több fajta,méret és kapacitás is elérhető.
Tudtommal a Nefelejts-nél kedvezményünk van - akkor szerintem mehet a reklám is, nem? Indy? De tényleg: mi akadálya van, hogy a Nefelejts-tájékoztatóban - a többi termék mellett - az akkumulátorok árai is konkrétan megjelenjenek?
Nem szeretném elkiabálni, de a ROMBAT nekem is megteszi, mert már csak egy tanknyi utat kell megtenni a 160.000 KM-hez. Magyarul a kocsi kb. 1,5 akksinyit bír, ha ROMBAt-tal üzemel...
Én sem szeretnék elkiabálni semmit de a rombat csak 1,5 évet birt ki? de a másik rombat még huzza Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is! Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatnaKlikk!
Az enyémben is a gyári Rombat van még (2005.04-i az autó). Egész jól bírja. Kíváncsi vagyok, hogy még meddig... Jelenleg nem érzem, hogy ki akarna nyúlni...
itt fekszik előttem egy blaupunkt lucca 3.5B, a benne lévő akksi 2007 decemberi, olyan szinten halott, hogy 0.1mp nagyjából az üzemideje. a gyári akksira 2100mAh van ráírva, a típusra rákeresve kínai oldalakon ekkora méretben 700mAh-s akksit írnak. ezt add össze
kincslesõ írta ...
Kösz a megnyugtatást, kectam-nak is, de főleg maszületett-nek Az enyém ugyan nem Garmin, hanem Mio - eddig nem robbant föl, de pár órája vettem az új akksit, most szereltem be nemrég, itt töltődik a hátam mögött, remélem ez sem olyan robbanós típus...
De: ha ilyen gyakran kell cserélni, akkor eléggé pocsék ennek a készüléknek a konstrukciója (egy csomó dolog ragasztással van rögzítve - szerencsére nem a teljesen megkötő ragasztóval, de így is nagyon babrás a csere...)
Mellesleg gyárilag 720mAh-s akku volt benne (most már tudom, ahogy kiszereltem), most 1400-asat vettem. Emlékeim szerint a gyárinak is 1400-asnak kellett volna lennie, ki is merült új korában is hamar! (Úgy látszik, az RH-nak a Logan -promóciós 75000Ft-os akciójához készítették.... )