Klubtag lennél? Küldj egy levelet az infokukacdaciaklubponthu-ra a választott nickneveddel és megoldjuk! Regisztrációs időszak: munkanapokon (7:00 - 15:00).
Költözés
Sziasztok!
Szeretnélek tájékoztatni benneteket, hogy egy jó ideje készülőben van az új kluboldalunk, amely elsősorban megjelenésében lesz a korhoz illő. 15 hosszú esztendő után búcsúzunk a régi weboldalunktól, amely derekasan kiszolgált minket, de a cseréjét nem lehet tovább halogatni. Az új oldalt a nulláról építjük fel, mindenki tegyen majd bele annyi téglát, amennyit csak tud, sok habarcsot, hogy jó erős legyen a közösségünk. A régi, jelenlegi oldal olvasható, kereshető marad, de új téglákat már nem fogad. Köszönöm mindenkinek az eddigi kitartást, köszönöm hogy itt voltatok, vagytok, remélem, az új várunkat is komfortosnak érzitek majd, az építése során egy sor új előírásnak is meg kellett felelnie, amire a régi házunk már nem volt képes. Előreláthatóan április elején startolunk el, mindenki a saját, jól megszokott login adataival tud majd belépni.
Az aktuális Dacia Logan és Sandero már 2012 óta piacon van, és valljuk be, már megérett a következő generációra. Az eddigi alap helyett, ami a Clio II-es padlólemeze volt, valószínűleg már az új CMF-B platformra fog épülni az új modell, amire többek között az új Clio is, így nem kizárt, hogy elérhető lesz belőle egy lágy-hibrid változat is. A hagyományos belső égésű motorokat illetően említésbe jöhet a mostani 1,2-es szívó utódja a már a Clioból ismerős 1,0-es szívó(3 hengeres) illetve a szintén 1,0-es(3 hengeres) turbós, valamint az 1,3-as turbós, valószínűleg egy visszafogottabb teljesítménnyel. Dízelekből várhatóan marad az 1,5-ös 85, 115 lóval. És akkor jöjjenek a kémfotók.
A Sandero esetén inkább méretben, mint stílusban lesz változás, a Logan estén viszont jelentős különbség figyelhető meg a tetőnél, ugyanis egy sokkal lágyabb, íveltebb formát kapunk. Valószínűleg az autók lágyabb formákból állnak majd, mint jelenlegi modellek. Az egy szem beltéri képen sok dolog megfigyelhető, például a kormány valószínűleg nem sokat fog változni, a középkonzol viszont igen. A képen egy nagyobbacska tablet látható, továbbá megfigyelhető a Renault 2000-es évekbeli modelljeiből ismerős kormány mögötti kapcsoló. A központi műszeregység várhatóan analóg marad és lehet hogy a jól megszokott kör alakú légbeömlők is eltűnnek. A klímapanel a Dusterből lehet majd ismerős. A modellpáros nagy valószínűséggel drágább lesz a mostaniaknál, de még így is a bőven a megfizethető kategóriába esik. A bemutatójuk a híresztelések szerint idén a párizsi autószalonon lesz esedékes, azonban a forgalmazás majd csak 2021 első felében fog megkezdődni.
És egy kis plusz: a Renault a napokban a 2021-es évre szóló terveivel megerősítette, hogy érkezik az első villanyos Dacia. Ezzel kapcsolatban még sok a találgatás, van aki azt mondja, hogy a ZOÉ alapjaira fog épülni, mások inkább a Kínának szánt K-ZE miniSUV-ra gyanakodnak. Egy biztos, amikor megjelenik, valószínűleg a legmegfizethetőbb villanyautó lesz a piacon.
Lehetőségem nyílt ma tesztelni és jobban szemügyre venni a már jól bevált 1.3 TCe ,,kistestvérét”, a Dacia/Renault kínálatban új, 3 hengeres 1.0 TCe motort. Mindezt rögtön 2 modellben, a már ismerős Dacia Duster 2-ben és az új Renault Clio 5-ben is. Amikor mentem az autókért, akkor pedig saját Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe-vel tettem. Sőt, egy Clio 4 0.9 TCe-t is gyakran szoktam vezetni. Így lett összehasonlítási alap bőven.
Majdnem napi szinten ülök Duster 2-ben, de azokat nincs lehetőségem próbálgatni, legfeljebb 1-1 próbakör erejéig, jellemzően az 1.6Sce vagy 1.5Dci motoros verziókat. Május végén, a klubtalálkozón lehetőségem volt kipróbálni tetszés szerint, hosszabb távon is az új 1.3 Tce motoros változatot, abból is a legerősebb csúcs felszereltségű 150 Le/250 Nm-es kivitelt.
Köszönjük a tesztautó biztosítását a Renault Hungáriának!
2019. május 18-án az „újkori” Dacia megjelenésének úgymond 15. évfordulóján rendezték meg az első országos Dacia Majálist a Kiskunlacházi reptéren. Több mint 2000-en érkeztetek az ország különböző pontjairól, és azon kívülről közel 700 autóval. A gyerek- és sportprogramok mellett lehetőség volt kipróbálni a Daciát és magukat a különböző tesztvezetéseken, a napot pedig Szikora Róbert és az R-GO koncertje zárta. A majálison klubtársaink is jól érezték magukat, Iszy56 képei közül szemezgettünk. Nézzétek meg a következő linken található kedvcsináló összeállítást a jövő évi találkozás reményében.
Eddigi legjobb évét zárta tavaly a Renault csoporthoz tartozó román Dacia autógyár, amely az előző évinél 7 százalékkal több, összesen 700 798 gépkocsit értékesített 2018-ban.
A teljes cikket a Portfolio.hu oldalán olvashatjátok.