Valamikor jövőre érkezik a Dacia sikermodelljének következő generációja. Tavaly csaknem 140 ezer darabot sikerült értékesíteni a Dusterből. Nem meglepő, a forma nem sokat fog változni de az álcázófólia alól így is kisejlik pár részlet. Maradnak a rövid túlnyúlások, de ha jobban megnézzük a farát észre vehetjük, hogy a túlnyúlás picit hosszabb, ez vagy nagyobb rakteret vagy plusz kettő ülést jelent. Erre minden esély megvan, amennyiben az új Dustert az Renault/Nissan CMF plattformra építik. A motorok terén szerintünk nem lesz nagy változás és reméljük, hogy megmarad a hazai piacon népszerű 1.6-os szívó benzines erőforrás.
Cikkajánló - Mennyit veszítenek értékükből a magyar slágerautók?
Az új autóknál az egyik jelentős tétel a fenntartási költségek mellett az értékvesztés. Cserébe biztonságosabb, korszerűbb, garanciális az autó. Elmondjuk, hogy a magánszemélyek körében legnépszerűbb autók mennyit veszítenek az értékükből.
A Genfi Autószalonon mutatják be a Stepway sorozat immáron negyedik tagját. A Dacia ezúttal a Logan MCV-ből csinált egy magasított verziót. A hasmagasság 5 cm-rel nőtt, ami a nagyobb keréknek és a megemelt futóműnek köszönhető. Ami még sokat dob az autón, az az alul fényezetlen műanyag betétek, továbbá az első és hátsó lökhárítókon található szürkére fújt betétek. Utóbbiaknak nem csak design szerepe van, de a kisebb koccanásoktól is megvédi az autót. A műszkai adatoknál nincs változás, viszont a motort illetően csak a két legerősebbel számolhatunk: a 900 ccm-es 3 hengeres benzinessel, illetve az 1.5-ös dCi-vel lehet majd kapni 5 gangos manuális váltóval, és persze a robotizált váltó sem maradhat ki a sorból. Mindkét erőforrás 90 lóerős.
Írta R.S.Misi - 2017 február 23 csütörtök - 08:47:41
Dacia Logan II / Sandero II visszahívás
A 2016 szeptemberi és októberi gyártású Dacia Logan és Sandero típusokra visszahívás van folyamatban: a jobb első féknyereg eltörhet, ami vészfékezés esetén csökkentheti a fékhatást.
Az autóból (nekem) elég nehéz, hátra kilátni, szerettem volna valamilyen megoldást, találni a problémára. Kétgyermekes apuka lévén nem mellékes hogy tolatáskor Kik vagy mik vannak a hátam mögött. A tolatóradar beszerelésén azért nem gondolkodtam, mert nem szerettem volna megfúrni a lökhárítót. Az alábbi szettet rendeltem meg külföldről:
Lehet egy pedállal kevesebb? Lehet! Az más kérdés, hogy milyen áron. A Dacia kézi váltóját sok dicséret érte, a daciásan olcsó, mindössze 170 ezer forintért adott robotizált váltóról az árán túl már nem sok jó mondható el. Nagyon lassú, ami sokat ront a menetdinamikán. Ahogy írtam, a motoron nem múlik, a váltón annál inkább. Óvakodjunk a meredekebb helyzetektől, mert biztos, hogy a legrosszabbkor akar majd kapcsolni, az pedig ilyenkor egy örökkévalóságnak tűnik. Lehet persze, hogy ennek is kell a bejáratás. Idővel ugyanis a váltó is egyre gyorsabban kapcsolt, és hozzá lehet szokni a lassúsághoz.