A Dacia tudásbázis
Dacia Lodgy villám-klubtalálkozó
A szokásos éves találkozónk előtt abban reménykedtünk, hogy a két évvel ezelőttihez hasonlóan (Duster), ott meglephetünk benneteket egy Lodgyval. Az ígérettel bírtunk (Renault Hungária) is, de sajnos addig nem érkeztek meg Magyarországra az első példányok, így ott csak azt tudtuk bejelenteni, hogy nemsokára tartunk egy villám találkozót. Ennek megfelelően került sor a hétvégén, Érden a tesztevezetéssel összekötött Lodgy bemutatóra. Azért így utólag is elnézést kérek, hogy a pontos helyszínt csak egy nappal előre közöltük, de egyéb most nem részletezendő okok miatt, hasonló rendezvénynél valószínűleg a jövőben is így fogunk eljárni. Annak ellenére, hogy csak néhány nappal előre szembesült mindenki ezzel a lehetősséggel, közel harmincan ismerkedhettünk meg az új Daciával. De talán ennél is fontosabb volt azt a néhány órát meghatározó baráti légkör, a nagy és kisebb beszélgetések, és a mindenki kívánalma szerint elköltött közös ebéd. Összesen tizenöten próbálták ki a Lodgyt, és alkothattak véleményt az új jövevényről. Magára a tesztvezetésre az M6 autópályán került sor, minden körben 3-4 vezető és még néhány érdeklődő ült az autóban, mondhatom, folyamatosan jó hangulat uralkodott. (Apropó, jó hangulat: az természetesen a májusi, keszthelyi nagy klubtalin is rendben volt, az erről készülő beszámoló azonban kis késében van, reméljük mihamarabb megérkezik, addig is türelmet kérünk!).

Sheme klubtársunk operatőri munkája

Az autó elemzésébe most nem mennék bele, inkább néhány megjegyzés, vagy ami elhangzott. Mi hiányzik belőle? Kartámasz (lesz dolga néhányaknak) és sörhűtő (nem hűthető a kesztyűtartó). Kisebb illetve vékonyabb a kormány a márkától megszokottnál (lehet hogy csak a bőrözött ilyen, a statikus bemutatón nem tünt fel). Van új szaga, de mégse olyan… Pici sorják, el nem dolgozott műanyag élek, de határozottan sokkal kevesebb, mint például a Dusternél, sokkal igényesebb az összerakás! Pozitív! Harmadik üléssor ugyanúgy tágas, teljes értékű, mint az MCV-nél, és talán kényelmesebb, mint a második sor. Sőt kicsit (kb. 5-10 cm-rel) fel is emelték, így olyan, mint a moziban. (A ráfutásos ütközést így biztosan hatékonyabban védi ki). Maradt hátul a dobfék. (Jó is meg nem is. A tárcsa hatékonyabb, később fárad, öntisztuló, a dobfék viszont hosszabb élettartammal bír).

Regisztrációra várva

Jobb a hangszigetelés (a sajtóanyag szerint 30%-kal növelték), erről a saját fülünkkel is meggyőződhettünk! Elektromos ablak kezelője az ajtón van, de vajon a tükörállító miért nem ide került? Többen szenvedtek vele, a sebességhatárolót a végére sikerült beüzemelni. Tempomat nincs, és a prospektusok szerint nem is rendelhető, mi mindenáron működésre akartuk bírni, a tiltást valószínűleg szoftveresen ki lehet majd kapcsolni. Önmagában a sebességhatárolónak nem sok értelme van, főleg hogy kódolni sem lehet (friss jogsis gyerkőcök előnyben jeligére). Nagyon jó a központi információs, szórakoztató és navigáló központ! Hatalmas piros pontot érdemel a kékszakállú telefonkihangosító kiemelkedően jó hangminősége, ami a zeneközpontról is elmondható! Szintén kiválónak értékeljük a navigációt, valamint zseniális az a dolog, hogy az egész központot érintéőképernyővel vezérelhetjük. Ehhez képest mondjuk a Scenic III csodamasinája a pöckös vezérléssel kiábrándítóan ódivatúnak és lassúnak hat! Röviden ennyi, ismételten köszönjük az importőrnek a rendelkezésünkre bocsájtott tesztautót!



Írta kekek - 2012 június 13 szerda - 15:41:56 Nyomtatóbarát változat
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!