WSR 2012 - Red Bull Renault és Dacia Lodgy a célegyenesben

A hétvégén került sor a Hungaroring Forma 1 utáni talán legnagyobb rendezvényére. Ráadásul meg nem erősített információk szerint a World Series by Renault sorozat legsikeresebb állomása évek óta éppen a magyar helyszín. Itt minden a Renault-ról és nem utolsó sorban a Daciáról, de mindenekelőtt a látogatókról szólt. A kisebb gyerekeket számtalan program, játék lehetőség várta, a nagyobbak számítógépes játékokon, szimulátorokon próbálhatták, milyen lehet a kormánynál, de a „nagyfiúk” is megtalálhatták játékszereiket, hiszen pompás monstrumokat, speciális tehergépkocsikat és kamionokat tekinthettek meg. És akkor a versenyautókról nem is beszéltünk, amiket testközelből lehetett vizslatni a Paddockban, sőt egy részüket valóban érezhettük, hiszen akár beülni is lehetett. A Retro kiállításon megcsodálhattuk a rég- és közelmúlt Renault csodáit, közte Köhike féltve őrzött és csinosított kincsét, de talán nem sértem meg, ha azt mondom, hogy az egyik legnépszerűbb drzozo Daciája volt. Azt hiszem, nem vagyok elfogult, ha azt mondom, hogy 3.5-es és 2.0-ás formula futamok izgalmasabbak, érdekesebbek voltak, mint bármelyik F1 futam, számtalan előzés, lökdösés, kicsúszás tarkította a meneteket. És még nem tudjuk, de talán láthattuk a jövő nagy bajnokait is, hiszen néhány évvel ezelőtt még Vettel is ebben a mezőnyben tanult. Sokan bizonyára nem vették észre, de a WSR királykategóriája, a 3.5 idénre alaposan megújult: a korábbi V6-os motorokat átvették a V8-asok, így jócskán nőtt a teljesítmény, valamint itt is megjelent a futam közben állítható hátsó szárny, a DRS is. Ennek ellenére a Red Bull tavalyi F1-es autója kis túlzással szinte egymagában nagyobb lármát csinált a célegyenesben, mint az egész 3.5 (vagy Megane Trophy, illetve 2.0) mezőny együttvéve.
Sok betétfutam és egyéb program pályán színesítette a napot, melyek közül talán kiemelkedett a Renault 5 bemutató. Nem maradhatott el a szokásos F1 futás sem, ami idén igazán illusztris volt, hiszen a tavalyi Formula 1 világbajnok Red Bull autóval Buemi körözött és bemutatózott a pályán. Ebből egy kis bemutató. Az RH nagy erőket mozgósított a Dacia terén. A bejáratnál az első utunkba kerülő autók Lodgyk voltak, ugyanis azzal szállították a VIP vendégeket, de minden mezei látogatónak lehetősége volt utazni benne egy kicsit. Egyébként is az egész rendezvény a Lodgy reklámozásáról szólt, kicsit úgy tűnt ezt az alkalmat használták az igazi hazai bevezetésre. Az érzésem az volt, bár lehet csak elfogultság, hogy a Dacia standnál volt a legnagyobb érdeklődés, ahol legalább 20 db autót álítottak ki, nagy többségében Dustert és Lodgyt. Jó bár kicsit fájdalmas volt nézni, ahogy meghatározhatatlan módon lógtak az emberek az autókon. A felvételen az általunk korábban tesztelt Lodgy látható a célegyenesben.